Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Sasa88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2009.10.12. 21:21
MZ-d típusa: MZ Ts 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sasa88 »

Sziasztok!
Vagy egy fél éve lehet, hogy a csetben' érdeklődtem én 250/1főtengely végére bütyökért, ami a megszakítót nyissa'!
Nagyon megköszönném, ha valaki felvenné velem a kapcsolatot, akinek van gyári...nekem van három...de mindegyik ide oda van köszörülve, most jönne az a szöveg, hogy nem én követtem el, ami igaz is, de még nem ismertek...tudom, hogy ez nem az adok veszek topik, de ha valakinek esetleg kallódik valahol...pudo88@freemail.hu Előre is köszönöm. És persze elnézést az offért!
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Ohh ez akkor jó szerintem nemsokára ha motorikusan helyre jön és műszaki és a festés meglesz utána jöhet a nagy bevásárlás Sub-eenél:)
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha le akarjátok váltani a mexát (amit melegen ajánlok), akkor egyben kérjétek. Egyébként mindkettő tökéletesen működik. A kicsiben mexa vezérlésű, a nagyban Hall- jeladós van. Szebb, és pontosabb szikrát ad. Nyomatékosabb lesz a gép, és mintha valamivel kevesebbet is kajolna, ha nem kenem neki.

Én ajánlom a cuccot. Nálam bevállt. :P :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Varga1488 írta:Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtáshoz mit szóltok mennyire nehéz a beépítése és még mi kell hozzá ha a hagyományos gyújtást akarom lecserélni... ez a kérdés főleg Sub-eenek szól meg akinek van már ilyen gyujtás terén tapasztalata! Köszönöm előre is!

Ha a Sub-ee féle elektronikára gondolsz, azt csak be kell kötni a gyári elektronika helyére, semmi műszaki tudás nem kell, hozzá. Kapcsolási rajzot is ad Szabolcs.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára matt1989 2010.05.04. 21:25-kor.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Máté írta:szerintem mindenképpen valamilyen elektronikusat tegyél be, mert sokkal pontosabban be lehet állítani, megbízhatóbb szóval minden szempontból jobb. lehet kicsit hosszabb idő építeni egy fesszabot, de ha kész van soha nem kell hozzányúlnod.
Hát nem akarok okoskodni de nekem egy évig volt gondom a fesz. szabokkal. Vettem fekete dobozost, kék dobozost, bisz-basz csillagszóróst de egyik sem volt jó. Egyszerűen nem volt töltésem vagy ha mégis volt akkor az csak pár km-ig. /Emiatt egyszer ott kellett hagynom Szigligeten a motort egy napig/ Végül meguntam ezt az egészet és vettem 1500ft-ért gyári 30-éves mechanikust, aztán azt úgy ahogy volt pókhálósan porosan beletettem a ts-be és láss csodát azóta eltelt egy évben nem volt töltés gondom.
Van most is 3db 6v-os elektronikus szabályzóm ha valakinek kell ingyen odaadom. :D
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Sanyi50: Neked a "Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtás" kell és jeladót és kérj hozzá.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtáshoz mit szóltok mennyire nehéz a beépítése és még mi kell hozzá ha a hagyományos gyújtást akarom lecserélni... ez a kérdés főleg Sub-eenek szól meg akinek van már ilyen gyujtás terén tapasztalata! Köszönöm előre is!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
sanyi50
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2010.02.16. 17:20
MZ-d típusa: Mz ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sanyi50 »

Hali emberek !
Az lenne a kérdésem hogy láttam az oldalon hogy subee árul tranzisztoros gyujtás kitteket és arra lennék kíváncsi hogy nekem ezt mind a 2-őt meg kell vennem:Univerzális 12V-os elektronikus(tranzisztoros) gyújtás kit, Univerzális 12V-os elektronikus(tranzisztoros) jeladós gyújtóegység kit ? Most mexakítós gyujtásom van és ha megvenném ezeket a kiteket akkor kell még valamit vennem az átalakításhoz ?
Választ előre is köszönöm üdv: Sanyi50
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nekem 2 éve a fekete van, sose volt még vele gond. Ja Bambi megforrasztott rajta valamit ami szétjönni készült amikor a blokk generálon volt nála, de az csak gyártási hiba.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Csakhogy összezavarjak mindenkit: Nekem olyan kék dobozos sárga matricás MEGA fesszabályzóm van és 2 éve működik tökéletesen :twisted: :) Azért vettem mert úgy tudtam ezt a kanunikhoz csinálták, de ez nem biztos. Mofakerből vettem 3000huf körül, de már ott nincs ilyen. Ha megdöglene csinálok egyet magamnak :) , de amíg jó addig jó.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Lóri írta:Üdv!

Van nékem egy olyan problémám, hogy: ma motoroztam (MZ Trophy 6V) kb 6 km-t, és a vége körül kigyulladt a töltés lámpám. Hazaértem, és megnéztem a fesszabot, és láttam, hogy az egyik érintkezője össze van ragadva a párjával, nem a lámpakioltó relé, hanem a másik, illetve leégett teljesen az ellenállástekercs a dinamónál. Ez amiatt égett le, mert összeégett a fesz. szab? Cseréljek fesz szabályzót, vagy csak reszeljem meg? Ha cseréljek, akkor milyet javasoltok, elektronikusat?

Köszi Lóri
A magyar elektronikust(fekete doboz fehér matricával) kevesebben szidják, mint amennyien dícsérik, vagy vehetsz subee-tól is. A piactér hirdetései között megtalálhatod. Egy biztosat tudok neked ajánlani amivel nekem van személyes tapasztalatom: Kék dobozos, sárga matricás(Product of MEGA feliratút) NE VEGYÉL, mert szar.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Lóri írta:Üdv!

Van nékem egy olyan problémám, hogy: ma motoroztam (MZ Trophy 6V) kb 6 km-t, és a vége körül kigyulladt a töltés lámpám. Hazaértem, és megnéztem a fesszabot, és láttam, hogy az egyik érintkezője össze van ragadva a párjával, nem a lámpakioltó relé, hanem a másik, illetve leégett teljesen az ellenállástekercs a dinamónál. Ez amiatt égett le, mert összeégett a fesz. szab? Cseréljek fesz szabályzót, vagy csak reszeljem meg? Ha cseréljek, akkor milyet javasoltok, elektronikusat?

Köszi Lóri
Szia
Szerintem felejzsd el a régi szabályzót és cseréld elektronikusra.Az bisztos hogy pontosabb és annyit biztos ki fog birni mint a hagyományos.Én ma rendeltem elektronikusat Sub ee-től.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2010.05.04. 19:57-kor.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

szerintem mindenképpen valamilyen elektronikusat tegyél be, mert sokkal pontosabban be lehet állítani, megbízhatóbb szóval minden szempontból jobb. lehet kicsit hosszabb idő építeni egy fesszabot, de ha kész van soha nem kell hozzányúlnod.
Lóri írta:Üdv!

Van nékem egy olyan problémám, hogy: ma motoroztam (MZ Trophy 6V) kb 6 km-t, és a vége körül kigyulladt a töltés lámpám. Hazaértem, és megnéztem a fesszabot, és láttam, hogy az egyik érintkezője össze van ragadva a párjával, nem a lámpakioltó relé, hanem a másik, illetve leégett teljesen az ellenállástekercs a dinamónál. Ez amiatt égett le, mert összeégett a fesz. szab? Cseréljek fesz szabályzót, vagy csak reszeljem meg? Ha cseréljek, akkor milyet javasoltok, elektronikusat?

Köszi Lóri
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

Van nékem egy olyan problémám, hogy: ma motoroztam (MZ Trophy 6V) kb 6 km-t, és a vége körül kigyulladt a töltés lámpám. Hazaértem, és megnéztem a fesszabot, és láttam, hogy az egyik érintkezője össze van ragadva a párjával, nem a lámpakioltó relé, hanem a másik, illetve leégett teljesen az ellenállástekercs a dinamónál. Ez amiatt égett le, mert összeégett a fesz. szab? Cseréljek fesz szabályzót, vagy csak reszeljem meg? Ha cseréljek, akkor milyet javasoltok, elektronikusat?

Köszi Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

nyemi írta:Azért ne általánosítsunk. Bőven elég oda az a tranzisztor. Láthatnánk, a tied kapcsolását hátha teljesen más beállításba üzemel a tranzisztor.
Szia
Látom gyülnek a Békés megyeiek :D én ehez nem tudok mit mondani,de az biztos hogy a beirásaitokból sokat lehet tanulni!!Áttérek én is az elektromos szabájozásra mert nekem az jött le hogy az pontosabb és jobb is.
daranyi68
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Azért ne általánosítsunk. Bőven elég oda az a tranzisztor. Láthatnánk, a tied kapcsolását hátha teljesen más beállításba üzemel a tranzisztor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Én is lecseréltem a mechanikusat, mert többször lemerült az akkum. (így utólag előjele is volt, tavaly már gyengének és kelekótyának éreztem a fényszórómat, de még bírta) Egy rossz magyar kisiparit kaptam még 2004ben (aminek a főoldalon is fent van a rajza), de eddig elégedett voltam a régivel. Most megjavítottam: a teljesítménytranzisztort vezérlő 0,1Amperes pici tranzisztor nem bírta a megpróbáltatásokat. Kicseréltem egy 3 amperesre és most jó. Persze mit látok az itt ajánlott kapcsoláson: ugyanolyan pici 0,1 ampereset - az sem lesz örök élet. Sokszor max100 Ft-nyi félvezetőn múlik, hogy egy kapcsolás 2-5 vagy 20-50 évet bír-e ki.

Megnéztem a régit is: az érintkezők felégve (25ezer km), ezeket megcsiszolva nem is kellett állítani. Azért maradt benne az elektronikus: kicsi, könnyű, pontos. De ha az árok partján lesz probléma 100x fogom megbánni...
Kép
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Szia

Ha öreg már a fesszab, hiába állítod, sohasem lesz már pontos, elsősorban a kalapácsok miatt, főleg ha már meg is vannak égve.

Üdv.:Sub-ee[/quote]

Szia!
Igazad van mert a leirtak alapján próbáltam állítani rajta de a csavar adta lehetőségeken túl nagyon durva hajlitás után is csak anyyit értem el hogy alapjárattol 4000-es fordulatig jó a feszültség.6000-es fordulaton 15.6v ami még mindíg sok szerintem.Én nem kisérletezek tovább,marad a csere lehetősége.
daranyi68
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Ha szeretne valaki építeni magának itt egy kapcsolás. Egy ezresből bőven kijön. Link:http://www.elektroworld.info/ftp/index. ... %20sz..jpg
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

nyakas írta:
Fittboy írta:sziasztok

Mint ahogy lentebb leírtam van kis problémám van a töltéssel(15,5V). Utánanéztem ,de teljesen nem tiszta.

Kép

Ezek szerint nekem az "a" távolságot kéne megnövelnem,ahhoz,h. a feszültség csökkenjen? Az áramot ennek függvényében nem kell állítanom?
Csak,h. minden rendben legyen,nem szeretném elrontani.
Köszönöm előre is a segítségeket.
nam az (a) tavolsagot kell allitani hanem a kettessel jelolt meelett levo alulemez fulet kell fesziteni vagy lazitani a lemezrugo elleneben ,tizedmilimeterek is szamitanak a beallitas erteke 14,2v kb haronnagyed gazallasnal lampa nelkul utana ellenorizd lampaval is es ha keves lampaval a fesz allitsd 13,8-14v ra ugyancsak haromnegyed gazallasnal :idea: :idea:
A szerelési útmutató azt írja,h. az 1-es a feszültség, a 2-essel jelölt pedig az áram szabályozására alkalmas. A 2-es jelű nekem teljesen hozzáér a fülhöz,szóval nincs hézag,holott 1,4-1,5-nek kellene lenni,ezt nem bántottam,maradt így!
Amúgy az áramnak hány A-nek kellene lenni,ezt még nem mértem meg?!

Subee:

Jó állapotban van, nincs elkopva,de sajnos nem gyári értéken van,valaki már hozzányúlt látszik a csavarokon.
Így beállítva,az alapjárat problémám is megoldódott,most már van,be lehet állítani,tökéletesr még nem volt időm kikísérletezni! Hihetetlen,de igaz!
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Sziasztok!
Úgylászik hasonló korú motorokon hasonló a meghibásodás is!Csatlakozom a behalt feszszabájozóval rendelkezők táborához.Még jó hógy hamar kiszurtam a gondt.Alapjáraton 15.5v ,fordulaton csak romlik a hejzet.egésszen 22v környékére.Atrafót úgy felhevitette hogy alig állta a kezem.Nem tudom mi romolhat még el.Már azon gondolkodom hogy hagyom a garázs végében porosodni mig ujra lessz kedvem ránézni.Idén el akartam menni egy túrára de elszálni látszik a túra ](*,) ](*,)
daranyi68
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Fittboy írta:sziasztok

Mint ahogy lentebb leírtam van kis problémám van a töltéssel(15,5V). Utánanéztem ,de teljesen nem tiszta.

Kép

Ezek szerint nekem az "a" távolságot kéne megnövelnem,ahhoz,h. a feszültség csökkenjen? Az áramot ennek függvényében nem kell állítanom?
Csak,h. minden rendben legyen,nem szeretném elrontani.
Köszönöm előre is a segítségeket.
Szia

Ha öreg már a fesszab, hiába állítod, sohasem lesz már pontos, elsősorban a kalapácsok miatt, főleg ha már meg is vannak égve.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Fittboy írta:sziasztok

Mint ahogy lentebb leírtam van kis problémám van a töltéssel(15,5V). Utánanéztem ,de teljesen nem tiszta.

Kép

Ezek szerint nekem az "a" távolságot kéne megnövelnem,ahhoz,h. a feszültség csökkenjen? Az áramot ennek függvényében nem kell állítanom?
Csak,h. minden rendben legyen,nem szeretném elrontani.
Köszönöm előre is a segítségeket.
nam az (a) tavolsagot kell allitani hanem a kettessel jelolt meelett levo alulemez fulet kell fesziteni vagy lazitani a lemezrugo elleneben ,tizedmilimeterek is szamitanak a beallitas erteke 14,2v kb haronnagyed gazallasnal lampa nelkul utana ellenorizd lampaval is es ha keves lampaval a fesz allitsd 13,8-14v ra ugyancsak haromnegyed gazallasnal :idea: :idea:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Fittboy írta:Közben beállítottam,nem bírtam magammal. Most 12,9-14,0 között mozog fordulattól függően. Viszont most villódzik a fényszóró meg minden,ha jár a motor,egyenletes gáznál is :( De az akksi már legalább biztonságban van :)
Új fesszabot nem szeretnék venni,ötlet!?
Pont így jártam én is! ](*,)
Műszer szerint minden oké volt, de mikor először mentem utána este, akkor vettem észre a villódzást. Alsó-közepes tartományban csinálta, fölötte stabil volt.
Ez beállítási hiba, de nem tudom mennyit tesz hozzá. Hogy még gyáriak a szénkefék. :-k
Én viszont cserélni akartam a mechanikus fesz.szab.-t elektronikusra, ezért utána már nem vacakoltam a további állítással.
Szerintem Neked is le kéne cserélni, azóta sokkal egyenletesebb vele a fesz., ami ugye az akksinak is jót tesz. :!:
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

Közben beállítottam,nem bírtam magammal. Most 12,9-14,0 között mozog fordulattól függően. Viszont most villódzik a fényszóró meg minden,ha jár a motor,egyenletes gáznál is :( De az akksi már legalább biztonságban van :)
Új fesszabot nem szeretnék venni,ötlet!?
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

sziasztok

Mint ahogy lentebb leírtam van kis problémám van a töltéssel(15,5V). Utánanéztem ,de teljesen nem tiszta.

Kép

Ezek szerint nekem az "a" távolságot kéne megnövelnem,ahhoz,h. a feszültség csökkenjen? Az áramot ennek függvényében nem kell állítanom?
Csak,h. minden rendben legyen,nem szeretném elrontani.
Köszönöm előre is a segítségeket.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

KILL3R etz írta:Szerelési kézikönyvben pontosan le van írva. Tolómérővel egész pontosan lehet. Fontos hogy ne legyen lyukas az úszó.
Ha szétszeded rázd meg, ha lötyög benne a benzin akkor az cserés.
Köszi :!:
3-ban elpörgettem 6.600-6.700-ig, tovább nem, mert sajnáltam, de nem éreztem semmi olyat, h nem ment volna tovább.
Amint lesz időm megcsinálom.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerelési kézikönyvben pontosan le van írva. Tolómérővel egész pontosan lehet. Fontos hogy ne legyen lyukas az úszó.
Ha szétszeded rázd meg, ha lötyög benne a benzin akkor az cserés.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

KILL3R etz írta:Friss fúrással 100 fölött kell mennie bőven...
Alacsonyabb fokozatokban kiforog szépen? 7-ig el kell hogy forogjon 2-3 ban. Ha el akkor valószínű úszószint.

Ha nem akkor gyújtás.

Látatlanban kb ennyi.
Az úszószintet pontosan, h kell belőni :?:
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 »

Nekem pont fordítva van a gondom. 1es 2es, és még a 3as is sz@r, ha nagobbat akarok gyorsulni, akkor csak akadozva húz, 4esben meg 5ösben simán megy. Még meg sem volt fúrva, csak a gyűrűket cseréltem ki, mert nagyon szar állapotban voltak, és így 100 és 105 között van a vége. De lehet hogy az én problémám a rossz gyújtásbeállítás (legalábbis nagyon remélem).
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Friss fúrással 100 fölött kell mennie bőven...
Alacsonyabb fokozatokban kiforog szépen? 7-ig el kell hogy forogjon 2-3 ban. Ha el akkor valószínű úszószint.

Ha nem akkor gyújtás.

Látatlanban kb ennyi.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Alfa írta:A légszűrőt kihagytad :D

125 ösnek a 80 km/h felett már igencsak a végsebesség tartománya, ha koszos akkor sokat eszik, cserébe nem lesz elég levegője, ez okozhat rezonálási és leszabályzási tüneteket.

Amúgy meg a kondi tavaly nyáron cserélve épp annyit ér mintha sose cserélted volna :twisted: egy rosszabb darab simán tönkremegy az állásban is.
Igen légszűrő. :D Hát ki lett kompresszorral fújatva mikor a fényezés miatt szétszedtem, szóval tiszta.
Igazat megvalva apám is hasonlóan vélekedett, mint régi MZ-s. 125-ös 80 km/h felett már csinálhat ilyen, mert a végét járja a teljesítmény, de akkor sztem elfogadom ezt, hogy 90 km/h a vége. Meg amúgy nem vagyok vmi kis darab. :mrgreen:
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A légszűrőt kihagytad :D

125 ösnek a 80 km/h felett már igencsak a végsebesség tartománya, ha koszos akkor sokat eszik, cserébe nem lesz elég levegője, ez okozhat rezonálási és leszabályzási tüneteket.

Amúgy meg a kondi tavaly nyáron cserélve épp annyit ér mintha sose cserélted volna :twisted: egy rosszabb darab simán tönkremegy az állásban is.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Hello Mindenki!
Nem tudom pontosan, hogy melyik topikba írjam.
Még mindig azt csinálja a motorom, mint amit pár hete írtam, de fogalmam sincs, hogy mi lehet az.
85-90 km/h felett elkezd rezegő hangot adni és olyan mintha nem kapna üzemanyagot, vagy nem tudná elégetni. 70 km/h-ig vissza kell lassítanom, hogy újra a normális kerékvágásba visszaálljon minden. Pedig most lett megfúratva és úgy járattam be ahogy itt a fórumban ajánlották. Ezen kívül új gyertya, új akksi, beállítottam a gyújtást, tavaly nyáron cseréltem kondit és megszakítót, újra lett kábelezve a télen, a trafó majdnem 2 éves, de ha az lenne a baj nem is pörögne igaz :?: Gyújtókábel és pipa még amivel vettem, nem kizárt, hogy gyári. Más probléma nincs is vele, szépen pörög és húz is. Gyújtás állítás előtt mondjuk megevett városban kb 5 litert, de most talán kevesebbet eszik, főleg városan kívül 70-80 km/h-ás tempónál.
Tanácsotokat kérem, hogy mi lehet a gond.
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

Köszi, utánanézek. Remélem nem lesz rosszabb :)
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Fittboy írta:Sziasztok.

A töltésem 15,25 V körül mozog,semmi nincs bekapcsolva.Az nagyon sok? Még a régi hagyományos fesszab van benne,ezen esetleg lehetne állítani!? Tudom,h. 13,8 körül kéne lennie a maximumnak. És mikor leállítom lehet hallani,h. sistereg az akksim :( Emiatt lehet valami problémám?
Sztem sok az 15,25V. A régi fasszabot lehet állítani. Fejből nem tom, h hogyan, de a gyári leírásban benne van, amit a Főoldalon megtalálsz.
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

Sziasztok.

A töltésem 15,25 V körül mozog,semmi nincs bekapcsolva.Az nagyon sok? Még a régi hagyományos fesszab van benne,ezen esetleg lehetne állítani!? Tudom,h. 13,8 körül kéne lennie a maximumnak. És mikor leállítom lehet hallani,h. sistereg az akksim :( Emiatt lehet valami problémám?
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Másik probléma :oops: Az miért lehet h 250-es ETZ-nél sorra halnak meg a kondenzátorok pár hónapos futamidő után függetlenül attól h gyári DDR vagy után-gyártott? ](*,) Valahol túlfeszültséget kaphat? És ha igen akkor honnan? Előre is köszönöm a válaszokat!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

conus írta: a hőértéknek semmi köze ahhoz h kijebb van-e vagy beljebb az elektródád az égéstérben. briskből az Y jelzésű a 4T motorhoz valót jelenti. én maradok a gyári előríásnál (260°C) brisk n14c oszt jónapot. meg egyébként is a jobb kezem ólomból van, úgyh rendesen kiégetem a blokkot :twisted: :mrgreen:
Nem kötözködni akarok, de ez azért nincs teljesen így.... A hőértéket többek között az határozza meg, hogy a középelektróda a porcelánnal mennyire nyúlik be.

A magas hőértékű gyertyáé kevésbé nyúlik be (kevésbé melegszik), és ha belenézel kb 3-4 mm után megszűnik a rés a porcelán és a fém között (ezáltal jobban hűl a közpelektróda, nagy hőterhelés kell hogy letisztuljon róla a dzsuva).

Az alacsony hőértékű jobban benyúlik az égéstérbe, ergo nagyobb hőigénybevételnek is van kitéve, valamint ha belenézel sokkal mélyebben ér véget a rés a pocelán és a fém között, vagyis kevésbé is hűl le a porcelán. (így más alacsonyabb hőigénybevételnél is leég róla a retek)

A briskes rész az korrekt, valóban az y-os a négyüteműé :)
Mondjuk nekem a 14c az inkább a jawában szuperál jól, abba 225ös gyertya lenne való, az mz-ben a 14c az hófehér, kopog is tőle a motor. (nem, nem azért mert szegény a keverékem, isolátorral tökéletes őzbarna a gyertya) PErsze motor és motor között van különbség, kinek 14c, kinek 15c, kinek a pap, kinek meg a paplan... :D:D:D
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

pedro121 írta:Üdv mindenkinek!

2 kérdésem lenne. :D Az egyik az, hogy melyik a jobb egy 250-es ETZ-nek az alacsony hőértékű vagy a magasabb hőértékű gyertya (magyarul amelyiknek kijjebb vagy mélyebben van a porcelán része), a másik kérdésem az h ugye a hőértékkel változhat az előgyújtás is ... Nagyobb utógyújtással vagy nagyobb előgyújtással húz jobban a motor? :D A válaszokat előre is köszönöm!
a hőértéknek semmi köze ahhoz h kijebb van-e vagy beljebb az elektródád az égéstérben. briskből az Y jelzésű a 4T motorhoz valót jelenti. én maradok a gyári előríásnál (260°C) brisk n14c oszt jónapot. meg egyébként is a jobb kezem ólomból van, úgyh rendesen kiégetem a blokkot :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

louie írta: ...de az, hogy egyszer 2500-nal van 50, majd 3000-nel, az szamomra erthetetlen...
Igen, ez csak akkor lehetséges, ha mondjuk időközben a túl nagy vagy a lehetetlenül kicsi teljesítmény miatt leégett a kuplung... az meg csúszik...
Valószínű, hogy csak a motor lustasága miatt tűnik úgy, hogy magasabb fordulaton éri el az 50-et.
Louie megmondta a frankót, nézd végig a gyújtást!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: louie »

pedro121 írta:Hát hogy elmondjam konkrétan mi a bajom... Én Brisk 15YC-t használtam. Ez 1 alacsonyabb hőértékű gyertya vagyis hamarabb leég róla a koksz mint a magasabb hőértékűről. Amíg ki nem nyírta a gyertyát. Gondoltam hőértékbeli probléma mert eddig nem csinált ilyet. Kicseréltem 1 magasabb hőértékűre Brisk 14C-sre. És ezek után menet közben azt vettem észre h a megszokott 50-es tempót magasabb fordulaton éri el mint a másik gyertyával. A másikkal 3.-ban 2500-nál már elérte az 50km/h-t. Ezzel a gyertyával meg 3000-es fordulaton éri el. Azért gondoltam a gyújtásra mert mélyebben van a porcelán része a gyertyának így a keverék kicsit később kapja a szikrát. Lehet h nem így van de ezt a magyarázatot tartottam hirtelen lehetségesnek hiszen más nem változott csak a motor viselkedése. Ezek után előgyújtást kellene a gyertyához igazítanom vagy 1 másik gyertyát kell néznem? Nem tom kinek melyik fajta gyertyával teljesít a legjobban a gép.
Ez szamomra erdekes, mert ha azt irtad volna, hogy nagyobb gazallasnal es lassabban erte el az 50-et a masik gyertyaval, az magyarazhato valamifele teljesitmeny vesztessel, de az, hogy egyszer 2500-nal van 50, majd 3000-nel, az szamomra erthetetlen. A fordulatszam egyenes aranyban van a sebesseggel, az aranyossagi tenyezo a mindenkori sebessegfokozat attetelenek, plusz a fix attetelek osszege.
Szerintem erdemes minden lehetseges okot kizarni, es szisztematikusan vegigmenni a gyujtas elemein. Ellenorizd a megszakito hezagot, az elogyujtas erteket, kontaktusokat, a gyertya elektrodainak hezagat, vagy probalj ki masik gyertyat is akar ezek utan.
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Hát hogy elmondjam konkrétan mi a bajom... Én Brisk 15YC-t használtam. Ez 1 alacsonyabb hőértékű gyertya vagyis hamarabb leég róla a koksz mint a magasabb hőértékűről. Amíg ki nem nyírta a gyertyát. Gondoltam hőértékbeli probléma mert eddig nem csinált ilyet. Kicseréltem 1 magasabb hőértékűre Brisk 14C-sre. És ezek után menet közben azt vettem észre h a megszokott 50-es tempót magasabb fordulaton éri el mint a másik gyertyával. A másikkal 3.-ban 2500-nál már elérte az 50km/h-t. Ezzel a gyertyával meg 3000-es fordulaton éri el. Azért gondoltam a gyújtásra mert mélyebben van a porcelán része a gyertyának így a keverék kicsit később kapja a szikrát. Lehet h nem így van de ezt a magyarázatot tartottam hirtelen lehetségesnek hiszen más nem változott csak a motor viselkedése. Ezek után előgyújtást kellene a gyertyához igazítanom vagy 1 másik gyertyát kell néznem? Nem tom kinek melyik fajta gyertyával teljesít a legjobban a gép.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: louie »

pedro121 írta:Üdv mindenkinek!

2 kérdésem lenne. :D Az egyik az, hogy melyik a jobb egy 250-es ETZ-nek az alacsony hőértékű vagy a magasabb hőértékű gyertya (magyarul amelyiknek kijjebb vagy mélyebben van a porcelán része), a másik kérdésem az h ugye a hőértékkel változhat az előgyújtás is ... Nagyobb utógyújtással vagy nagyobb előgyújtással húz jobban a motor? :D A válaszokat előre is köszönöm!
Egy gyertya hoerteke leginkabb a gyertya ontisztulasi homersekletet jelenti, azaz, azt az uzemi homersekletet ahol a gyertyara rakodott szennyezodes rovid idon belul kepes leegni. Ebbol adodoan pl. evszaktol is fugghet egy motor gyujtogyertya igenye annak hoerteke szempontjabol, plane ha az a motor leghutesu. Nekem 260-as van bent, de en hidegben nem is hasznalom a gepet, es nem szokott elkokszolodni, csak neha szedem ki, hogy megnezzem mi a helyzet vele, de akkor is tobbnyire ugyanugy megy is vissza.
Legjobb tudomasom szerint, ha a rosszul megvalasztott hoerteku gyertya miatt valtozik az elogyujtas idopontja is, akkor az mar detonacios eges, tehat regen rossz. Ugyanis ha melegben extrem alacsony hoerteku gyertyat hasznalsz, az tulmelegedhet, es mar akkor meggyujthatja a kevereket, amikor meg nem kell, a folyamat tobbi resze mar ismert. Ha pedig a kornyezeti viszonyokhoz kepest magas a gyertya hoerteke, akkor csak az tortenik, hogy egy ido utan olyan szinten kokszos lesz, hogy nem tud szikra kepzodni az elektrodak kozott. Tehat ez esetben a forgas iranyaba nem fog eltolodni a gyujtasi idopontod, "csak" kimarad az szikra. Mar ha erre gondoltal utogyujtas alatt, mert azert az utogyujtas igazabol mast jelent, akkor mondjuk jelentos teljesitmeny veszteseged lesz :) .

A gyujtas idozitese pedig mar egy kicsit komplikaltabb kerdes, mert elvileg ennek folyamatosan kellene ileszkednie a motor elogyujtas igenyehez. A ketutemu motorok fordulatszamtol fuggo elogyujtas valtozas igenye kisebb mint a negyutemueke, de elvileg alacsony fordulatszamnal kisebb, magas fordulatszamon nagyobb elogyujtas igenye van egy motornak, de ez nem okolszabaly, ez mindig adott konstrukciotol fugg.
A "jobban huz a motor" kifejezes pedig a dinamikus allapotra vonatkozna, tehat amikor sebessegvaltozas van, ezt a szivocsonyomas figyelesevel szoktak leginakbb megoldani, de ez egy egyhengeres ketutemu motornal igen nehezkes, az alacsony fordulatszamokon fellepo nagy nyomaslenges miatt (sok kevereket tol vissza a dugattyu a szivocsatornaba).

Bocs, hogy ilyen hosszu lett, ha valamit rosszul irtam javitsatok ki.
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Üdv mindenkinek!

2 kérdésem lenne. :D Az egyik az, hogy melyik a jobb egy 250-es ETZ-nek az alacsony hőértékű vagy a magasabb hőértékű gyertya (magyarul amelyiknek kijjebb vagy mélyebben van a porcelán része), a másik kérdésem az h ugye a hőértékkel változhat az előgyújtás is ... Nagyobb utógyújtással vagy nagyobb előgyújtással húz jobban a motor? :D A válaszokat előre is köszönöm!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Ha rövid időn belül lemerül az akkumulátor azt két dolog idézheti elő: Az egyik hogy régi és ezáltal az aljában annyi iszap gyűlt össze hogy rövidrezárja a cellákat és szépen önmagát meríti le. Vagy valahol van egy parazita fogyasztó. Ami a motor kiüzemelt állapotában is fogyasztja az áramot. Illetve három az a kettő mert lehet nem jó a töltés de ebben az esetben világítana (kéne neki a piros lámpicsku). Nekem 5ah-s szünetmentes tápokhoz használt akkumulátor van vagy hétköznapi nyelvben megszokott: zselés!
És életképes a dolog az előző4éves volt amikor kiadta a lelkét.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

pl. ha jár a motor akkor az aksira ráteszel egy multimétert :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: arovado »

[
david9335 írta:
Az 5Ah simán elég kivéve ha rossz a visszatöltésed és feledékeny vagy, ezeket alapból robogo önindítójához tervezik szóval van bennük erő nekem 1000X többet ér mint a 6 éves 9Ah aksi, a vissza töltésnek pedig 13,8-14V között kell lennie, vigyázz arra is hogy ne legyen sok mert felfújódhat az aksid és tönkre mehet...
A visszatöltést hogy lehet mérni? mert otthon én is meg szeretném mérni, csak nem tudom hogyan kellene... ?
Kössz!
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

affaire írta:
david9335 írta:Sziasztok.
Lenne két kérdésem.
1. Milyen akksi kell az etz 250-esbe?
2. Miért merül le az akksi másfél nap alatt? Valami töltésprobléma lehet?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Szia!

Olyan akksi kell bele amilyen belefér mert rengeteg féle fajta van lehet zselés is, asszem 9 amperos elég bele!
Az 5Ah simán elég kivéve ha rossz a visszatöltésed és feledékeny vagy, ezeket alapból robogo önindítójához tervezik szóval van bennük erő nekem 1000X többet ér mint a 6 éves 9Ah aksi, a vissza töltésnek pedig 13,8-14V között kell lennie, vigyázz arra is hogy ne legyen sok mert felfújódhat az aksid és tönkre mehet...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 »

Ma kipróbáltam a motort hogy hosszabb távon hogy viselkedik, és melegen jobb, de 1-esben és 2-esben ygx is érezhető a hiba, de az az érdekes, hogy 4-esben meg 5-ösben hibátlanul megy, egyenletesen húz. Na ez minek a problémájára utal leginkább? Az eddigi segítséget köszönöm, majd szépen sorban kipróbálgatom a tippeket.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 41 vendég