Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.12.18. 23:10

Gery írta:az a baj hogy nem a gyári elektromos gyujtás volt rajta hanem egy otthon készitett. és az érdekelne hogy a generátoron van egy U egy V és egy W jelzés? e 3 valameikére kell rákötnöm a megszkitót és kondit :?: vagy a megszakitonak honnan kell áramot adnom :?:
Megszakítót összekötöd a kondival gyárilag egy fémlemez majd a kondiról elvezetsz egy vezetéket a trafó 1-es pontjára és voálá van gyújtásod megszakítóval. De ahogy az elöttem szóló is írta én is azt javasolom inkább vegyél ami kell ahhóz az elektronikus gyujtáshoz hogy működjön jobban jársz vele. Hosszútávon biztosan.

Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery » 2010.12.18. 22:21

az a baj hogy nem a gyári elektromos gyujtás volt rajta hanem egy otthon készitett. és az érdekelne hogy a generátoron van egy U egy V és egy W jelzés? e 3 valameikére kell rákötnöm a megszkitót és kondit :?: vagy a megszakitonak honnan kell áramot adnom :?:

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.12.18. 21:57

Gery írta:nemtudom hogy a gyári elektronikus gyujtáson hova volt kötve :?
A gyújtást nem próbáltátok javítani? Mindenképp hagynám a helyedben az elektronikus gyújtást! Kevesebb gond van vele.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.12.18. 21:56

Gery írta:még 1 kérdésem lenne? én ugy vettem az etz-m hogy egy csinált elektronikus gyujtás volt rajta. de az megadta magát. és a megszakitot hova kell kötnöm?
Szia

A gyújtótrafó 1-es pontjára és párhuzamosan rá a kondenzátort, az átkötő lemezkével!

Üdv.:Sub-ee

Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery » 2010.12.18. 17:22

nemtudom hogy a gyári elektronikus gyujtáson hova volt kötve :?

Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery » 2010.12.18. 17:19

még 1 kérdésem lenne? én ugy vettem az etz-m hogy egy csinált elektronikus gyujtás volt rajta. de az megadta magát. és a megszakitot hova kell kötnöm?

Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery » 2010.12.18. 17:06

köszönöm mindenkinek a segitséget. megprobálom megcsinálni és remélem sikerülni fog. :wink:

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2010.12.18. 11:47

gery szia amin fut a szénkefe az a CSÚSZÓGYŰRŰ ha szét ment lehet cserélni nekem is kellet cserélni nem bonyolult de óvatosan nehogy letörjön a tekercs kivezetés ezeket miután le szedted a bandázsólást le kell forrasztani ez után lehúzod a gyűrűket és fel tolod az ujjat rögzítsd pillanat ragasztó is jó viasza forrasztod a vezetékeket itt megint óvatosan nehogy le testlejen a forrasztás ha ez megvan újra be kell bandázsolni ide jó a cérna vagy vékony spárga amit pillanat ragasztóval át kell itatni jó a festék is én így csináltam teljesen jó azóta is üdv juragy

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi » 2010.12.18. 11:03

Gery írta:hello. igazábol az etz nek a forgórésze ment szét. amin fut a két szénkefe nemtudom a pontos nevét. szoval az egyik az egyik szénkefénél az az aluminium pálya letört! esetleg esztergályossal megtudom csináltatni? esetleg rak rá egy réz futofelületet.? a megszakitót a generátoron hova kell kötnöm? azért gondoltam hogy babettagyujtást rakok rá mert egyik havernak van és nemtudom hogy meglehet e csinálni a gyári etz forgorészt :?
Lehet javítani,van gyári széngyűrű is,és utángyártott réz gyűrűs megoldás is. A megszakítónak a helye kompatibilis az elektronikus gyújtással.

Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery » 2010.12.18. 10:13

hello. igazábol az etz nek a forgórésze ment szét. amin fut a két szénkefe nemtudom a pontos nevét. szoval az egyik az egyik szénkefénél az az aluminium pálya letört! esetleg esztergályossal megtudom csináltatni? esetleg rak rá egy réz futofelületet.? a megszakitót a generátoron hova kell kötnöm? azért gondoltam hogy babettagyujtást rakok rá mert egyik havernak van és nemtudom hogy meglehet e csinálni a gyári etz forgorészt :?

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.12.16. 19:42

Gery írta:hello mindenkinek! egy kérdésem lenne. hallottam egy olyat hogy ha etz re babettagyujtást akarok tenni akkor a közdarabot meglehet csnálni ifa vagy mtz dugattyubol? lehetséges? babettagyujtással a töltést hogy tudnám megoldani?
Szia

természetesen ki lehet esztergálni a közdarabot IFA dugattyúból is! A töltés megoldható, viszont igen gyenge. Miért cseréled le az MZ gyújtását különben, és a generátort? Nem volt jó? A Babetta sohasem lesz olyan teljesítményű, se gyújtás, se töltés ügyileg mint egy ETZ generátor.

Üdv.:Sub-ee

Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery » 2010.12.16. 00:17

hello mindenkinek! egy kérdésem lenne. hallottam egy olyat hogy ha etz re babettagyujtást akarok tenni akkor a közdarabot meglehet csnálni ifa vagy mtz dugattyubol? lehetséges? babettagyujtással a töltést hogy tudnám megoldani?

cstamas16
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.10.17. 19:04
MZ-d típusa: Simson,mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cstamas16 » 2010.12.15. 18:09

MP1 írta:Cstamas16!
Majd valamelyik nap megmérem és lerajzolom a közdarabot. (Nem felejtettem el, csak máshol van, és még nem volt időm elmenni.)
Üdv: P.
Köszönöm előre is,a forgórészhez szükséges közkúp is,hogy passzoljon a főtengelyre?

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2010.12.15. 01:18

Cstamas16!
Majd valamelyik nap megmérem és lerajzolom a közdarabot. (Nem felejtettem el, csak máshol van, és még nem volt időm elmenni.)
Üdv: P.

cstamas16
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.10.17. 19:04
MZ-d típusa: Simson,mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cstamas16 » 2010.12.14. 20:03

"DE! Tapasztalat: Ha nincs aksid, se más fogyasztód, csak a gyújtás, akkor ha megkergeted a gépet tönkreteszi a trafót!"
Ez miatt gondoltam,hogy ha rákötök még egy fogyasztót akkor ezt elkerülhetem.


Ezen elgondolkodván utána nézelődtem a babetta gyújtást,hogyan lehetne felrakni(gondolom mint simsonra közdarabbal).
Találtam is közdarab méretet,viszont csak etz-hez találtam.Megfelelő lesz ez nekem Ts-hez is? gondolok itt a felfogatási pontokra stb.
Forgórészen kell valamit alakítani,hogy jó legyen a főtengelyre?Átkupolás?
Babetta gyújtás adott,esztergálást meg tudnám oldani olcsón.Ez is egy jó lehetőség számomra.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.12.14. 19:40

Jól gondolod, kap még egy kis terhelést. De miért jó az neked?

cstamas16
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.10.17. 19:04
MZ-d típusa: Simson,mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cstamas16 » 2010.12.14. 15:44

MrDok írta:
cstamas16 írta:Sziasztok!
Van egy régi Ts blokkom,azt szeretném üzembe helyezni,van hozzá fesszabályzóm,trafóm, viszont akksit nem szeretnék hozzá venni.
Vezetékelése gyári.
Régebben volt mz-m ha jól emlékszem volt olyan állása a kapcsolónak,hogy tolásra indult nem kellett hozzá akksi.
Az lenne a kérdésem,hogy ezt hogyan tudom megoldani?
Melyik vezetékeket kell a fesszabályzóra(6 voltos) kötni és hova?
Köszi a segítségeteket.
Üdv!
Bekötöd rendesen papír szerint a vezetékezést,(vagy egy egyszerűsített változatát) menni fog aksi nélkül is, ha jó a töltésed.
DE! Tapasztalat: Ha nincs aksid, se más fogyasztód, csak a gyújtás, akkor ha megkergeted a gépet tönkreteszi a trafót!
Alapjáratod azért nem lesz, mert azon a fordulaton nem tud szikrát adni dinamóról. Indításhoz jó egy lapos elem is, aztán lehúzod ha megy a motor.

Világítást akarok rá minden képen,ha más nem lesz előre akkor rakok egy nagyobb izzót és akkor kap még a dinamó egy kis terhelést pluszba.Remélem jól gondolom.

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.12.14. 11:17

Tapasztalatom szerint pedig sokat számít a gyertya. Nekem volt már hogy minden előjel nélkül elkezdett durrogni a motor és a gyertya meghalt. Meg nem mindegy milyen szikrát ad, nem elég hogy látod: szikrázik.

Frici! Vegyél egy új, jó minőségűt, tedd bele. Lehet meg fogsz lepődni. :)
Azt kipróbálhatod hogy működik 130 felett. :D

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.12.14. 10:13

Friggyes Mester írta:Hát ezek szerint én vagyok az egyetlen aki 40e km mentem két gyertyával???
Mind a kettő jó csak akkor csereberéltem ha hibát kerestem az gyújtás rendszerben..
Az egyik egy Brisk a másik egy Champion típusát nem is tudom mert sose kellet vele foglalkoznom...
ugyanúgy megy hidegbe melegbe 100 alatt, 100 fölött(no persze .. :-))

Pucolás drótkeve, és brigéc fürdő..

Ha otthon hagytam egyszer egyszer a tartalékot, akkor van egy Isolatorom egy elbontott pajtamotorból(az is mindig működik...egyik túrán kölcsön is adtam valakinek(Mladi?)

szerintem egyszer kell gyertyát venni de akkor jót...
Az a 40ekm az elég szép!
Én 10 000Km-ként szoktam cserélni, bár közben pucolni nem szoktam.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.12.14. 10:00

Andrá$ írta:Ok, köszi a válaszokat :D
pedig akkor már nem égett a töltés jelző lámpa nah de mind1 :D ilyen csak akkor fordult elő mikor lemerült aztán mennem kellet inkább gyors betoltam és kész menetközbe már töltött annyit hogy utána induljon :)
Gondolj bele, amikor alapjáraton összezuhant a töltésed (0V) és ugye az akkuból sem jön a zeusz, akkor mitől égne a visszajelző? :D

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.12.14. 09:37

Perec írta:Gyertyacserém van évente vagy 2, de nem szoktam eldobni, kiégetem és legközelebb megy vissza, tönkremenni nem szokott.
Évek óta a múlt héten dobtam el egy Brisk-et: gondolom a repedt porcelán miatt nem szeretett esőben muzsikálni.

Szerintem aki dús kajával jár (jól látható füstölés meleg motornál, 4,5l feletti fogyasztás) és sűrűn beköpi a 260-as hőértékűt az ha nem szokott _tartósan_ 100 felett menni, nyugodtan próbálkozhat kisebb hőértékkel (Brisk N15C, NGK B7HS, Champion L82C).

Gyári ajánlás:
-2 500km: tisztítás, beállítás
-10 000km: csere

Tud valaki tisztítási módszert, a gáztűzhelyes kiégetésen kívül?
Nekem a drótkefe, csiszolópapír nem ér semmit.
Én úgy szoktam tisztítani ha nincs időm gáztűzhelyhez. Drótkefe a nagy szennyeződések leszedéséhez majd sebbenzinben megforgatom az kikap mindent belőle pár pillanat alatt el is párolog (megszárad) mehet a gépbe az bírja egy darabig.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2010.12.14. 01:26

cstamas16 írta:Sziasztok!
Van egy régi Ts blokkom,azt szeretném üzembe helyezni,van hozzá fesszabályzóm,trafóm, viszont akksit nem szeretnék hozzá venni.
Vezetékelése gyári.
Régebben volt mz-m ha jól emlékszem volt olyan állása a kapcsolónak,hogy tolásra indult nem kellett hozzá akksi.
Az lenne a kérdésem,hogy ezt hogyan tudom megoldani?
Melyik vezetékeket kell a fesszabályzóra(6 voltos) kötni és hova?
Köszi a segítségeteket.
Üdv!
Bekötöd rendesen papír szerint a vezetékezést,(vagy egy egyszerűsített változatát) menni fog aksi nélkül is, ha jó a töltésed.
DE! Tapasztalat: Ha nincs aksid, se más fogyasztód, csak a gyújtás, akkor ha megkergeted a gépet tönkreteszi a trafót!
Alapjáratod azért nem lesz, mert azon a fordulaton nem tud szikrát adni dinamóról. Indításhoz jó egy lapos elem is, aztán lehúzod ha megy a motor.

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2010.12.13. 23:56

Hát ezek szerint én vagyok az egyetlen aki 40e km mentem két gyertyával???
Mind a kettő jó csak akkor csereberéltem ha hibát kerestem az gyújtás rendszerben..
Az egyik egy Brisk a másik egy Champion típusát nem is tudom mert sose kellet vele foglalkoznom...
ugyanúgy megy hidegbe melegbe 100 alatt, 100 fölött(no persze .. :-))

Pucolás drótkeve, és brigéc fürdő..

Ha otthon hagytam egyszer egyszer a tartalékot, akkor van egy Isolatorom egy elbontott pajtamotorból(az is mindig működik...egyik túrán kölcsön is adtam valakinek(Mladi?)

szerintem egyszer kell gyertyát venni de akkor jót...

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.12.13. 19:56

Ok, köszi a válaszokat :D
pedig akkor már nem égett a töltés jelző lámpa nah de mind1 :D ilyen csak akkor fordult elő mikor lemerült aztán mennem kellet inkább gyors betoltam és kész menetközbe már töltött annyit hogy utána induljon :)

cstamas16
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.10.17. 19:04
MZ-d típusa: Simson,mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cstamas16 » 2010.12.13. 19:56

Atilla írta:A +/- vezetéket nem tanácsos csak úgy összekötni. [-X
Viszont a TS dinamós, vagyis nem kell bele akku, simán kihagyod és tolásra indulni fog.
Más kérdés, hogy elég alaposan meg kell lökni, hogy elinduljon.
Illetve alapjáraton nem biztos, hogy menni fog, viszont nyél gázon kiválóan fog működni! :D


Ez nagyon jó hír számomra,rákötöm biztosíték táblára és onnan ha jól értelmezem nem kell lehozni az akksinak vezetéket.
Vagy rá sem kell kötni a biztosíték táblára?
Vagy elég ha az alaplapból jövő vezetékeket rákötöm feszültség szabályzóra?
Ha jól vettem ki a feszültség szabályzóból a 61-es pont a világításhoz kell.?
Köszönöm.

Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi » 2010.12.13. 19:51

Még egy apróság a BOSCH gyertya mellett: amelyik most van a motorban azzal eddig 12980 Km-et mentem.
Amelyik elötte benne volt azzal 21870 Km-t, és nem feltétlenül kellett volna kicserélni.

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.12.13. 19:45

Mert nem tölt (működik) a generátor rendesen és alapjáraton az akksiról veszi az energiát. (ha a töltésjelző pislákol, akkor tuti megállna akku nélkül)

Más kérdés, hogy alapjáratot oda szokás állítani (akinek van :) ), hogy a töltéslámpa elaludjon. Ez kb. 1200 fordulat. Ettől függetlenül tud az 900-1000-et is, csak akkor nem tölti azt akkut.

Aztán hogy ennek mi a háttere, mittomén nem gerjesztődik a jesszusf*sza azt már nem tudom. :D

Ja bocs, nálad nem generátor van. :D

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.12.13. 19:44

Andrá$ írta:
Atilla írta:A +/- vezetéket nem tanácsos csak úgy összekötni. [-X
Viszont a TS dinamós, vagyis nem kell bele akku, simán kihagyod és tolásra indulni fog.
Más kérdés, hogy elég alaposan meg kell lökni, hogy elinduljon.
Illetve alapjáraton nem biztos, hogy menni fog, viszont nyél gázon kiválóan fog működni! :D

Kérdésem: alapjáraton mért nem biztos hogy fog menni? :roll: mert régebben jártam így hogy betoltam ment alapjáraton aztán egyik pillanatról a másikra leállt
De jó, hogy még itt vagyok! :D
Mert akkor nem tölt annyit a dinamó amennyi a gyújtásnak kell. Normál esetben ilyenkor átmenetileg az akkuból él a rendszer, de az ugye neked nem lesz. Tehát alacsony fordulaton egyszer csak összeomlik a rendszer és megáll a gép.
Ha nem kell más csak, hogy pöfögjön, akkor legjobb valami láncfűrész vagy babetta gyújtást rátenni. Az nem is olyan katasztrofálisan drága.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.12.13. 19:34

Atilla írta:A +/- vezetéket nem tanácsos csak úgy összekötni. [-X
Viszont a TS dinamós, vagyis nem kell bele akku, simán kihagyod és tolásra indulni fog.
Más kérdés, hogy elég alaposan meg kell lökni, hogy elinduljon.
Illetve alapjáraton nem biztos, hogy menni fog, viszont nyél gázon kiválóan fog működni! :D

Kérdésem: alapjáraton mért nem biztos hogy fog menni? :roll: mert régebben jártam így hogy betoltam ment alapjáraton aztán egyik pillanatról a másikra leállt

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2010.12.13. 19:24

A +/- vezetéket nem tanácsos csak úgy összekötni. [-X
Viszont a TS dinamós, vagyis nem kell bele akku, simán kihagyod és tolásra indulni fog.
Más kérdés, hogy elég alaposan meg kell lökni, hogy elinduljon.
Illetve alapjáraton nem biztos, hogy menni fog, viszont nyél gázon kiválóan fog működni! :D

cstamas16
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.10.17. 19:04
MZ-d típusa: Simson,mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cstamas16 » 2010.12.13. 18:51

cstamas16 írta:Sziasztok!
Van egy régi Ts blokkom,azt szeretném üzembe helyezni,van hozzá fesszabályzóm,trafóm, viszont akksit nem szeretnék hozzá venni.
Vezetékelése gyári.
Régebben volt mz-m ha jól emlékszem volt olyan állása a kapcsolónak,hogy tolásra indult nem kellett hozzá akksi.
Az lenne a kérdésem,hogy ezt hogyan tudom megoldani?
Melyik vezetékeket kell a fesszabályzóra(6 voltos) kötni és hova?
Köszi a segítségeteket.



Kicsit kutakodtam neten találtam bekötési rajzot az alapján menne is a bekötés, a kérdésem viszont még mindig az lenne,hogy akksi minden képen kell hozzá ha tolásra szeretném,hogy induljon?
Hallottam olyat,hogy ami jön le a biztosítékoktól 2 vezeték +/- azokat kell egybe kötni és akkor elvileg tolásra indulnia kell.
Amúgy Ts 125 blokkról van szó.
Köszi.

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.12.13. 18:45

Aki megteheti az vegyen BOSCH-t, az ér valamit!

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.12.13. 18:44

matt1989 írta:NGK-t használok én is, de nálam 1000-1500 km-t bír.

Próbáltam nemrég Brisk-et, de kb 500 km után adta meg magát.
Nekem a JAPÁN NGK bevált! Az bír majdnem 10000km-tert. A Francia ezzel ellentétben, legalább 500-600-at :)

Üdv.:Sub-ee

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2010.12.13. 18:41

matt1989 írta:NGK-t használok én is, de nálam 1000-1500 km-t bír.

Próbáltam nemrég Brisk-et, de kb 500 km után adta meg magát.
Érdekes amit mondtok hogy kinek mennyit bír. brisk-el is legalább 2000km-t mentem és nem volt vele semmi probléma. nálam amikor rossz volt a főtengelyszimering akkor ette a gyertyákat kb 2-3km-ként - de ugye ez olyankor normális.
Még akkor mondta nekem Bambi, hogy a beköpött gyertyát (ezt akkor mondta amikor engedett a főtengely szimering) érdemes rátenni elektromos rezsóra és megmelegíteni egy ideig. Amikor vittem hozzá a motort pont előtte állt le rátette a rezsóra és utána ugyan azzal a gyertyával mentem el tőle.

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec » 2010.12.13. 18:40

Gyertyacserém van évente vagy 2, de nem szoktam eldobni, kiégetem és legközelebb megy vissza, tönkremenni nem szokott.
Évek óta a múlt héten dobtam el egy Brisk-et: gondolom a repedt porcelán miatt nem szeretett esőben muzsikálni.

Szerintem aki dús kajával jár (jól látható füstölés meleg motornál, 4,5l feletti fogyasztás) és sűrűn beköpi a 260-as hőértékűt az ha nem szokott _tartósan_ 100 felett menni, nyugodtan próbálkozhat kisebb hőértékkel (Brisk N15C, NGK B7HS, Champion L82C).

Gyári ajánlás:
-2 500km: tisztítás, beállítás
-10 000km: csere

Tud valaki tisztítási módszert, a gáztűzhelyes kiégetésen kívül?
Nekem a drótkefe, csiszolópapír nem ér semmit.

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2010.12.13. 15:40

NGK-t használok én is, de nálam 1000-1500 km-t bír.

Próbáltam nemrég Brisk-et, de kb 500 km után adta meg magát.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2010.12.13. 13:09

A gyertya témára: én évente olyan 8-10.000 km-ert szoktam menni, ez általában 2-3, de inkább 2 Denso gyertyát jelent nálam (ETZ 250), a 3 csak ha sokat szórakozok a géppel, vagy rossz gyertyát fogok ki. Már amennyire emlékszem rá (hosszú haj, rövid ész :D) Az indiai Bosh-al meg egyszer mentem el volt munkahelyemre, haza már nem hozott (kb 70 km) :D A champion gyertyával is jó tapasztalataim voltak, az volt a Simsonomban, a kis ETZ-mben, meg a nagyban is.

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2010.12.13. 13:00

kisbocsi írta:Te mennyit mész a géppel? Mert ha nekem is 1 évente elcsesződne, biztos agyhugygörcsöt kapnék...
tibi84 írta: Sziasztok!

Én is NGK B8HS-t használok. KB 1 évet bír. Érdemes tartalékban tartani még 1-et, mert a legváratlanabb helyzetekben képes tönkremenni.

Üdv.
erre én is kiváncsi lennék, mert én nyáron kb 2000km-t mentem egy ngk-val és előtte még kb 3000-et.

Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kisbocsi » 2010.12.13. 12:46

Te mennyit mész a géppel? Mert ha nekem is 1 évente elcsesződne, biztos agyhugygörcsöt kapnék...
tibi84 írta:
Bagolyferi írta:Hello

BOSCH W4AC gyertyát használok kb 10 éve, elötte NGK B8HS-t és BR8HS-t használtam, véleményem szerint a BOSCH jobb.
Sziasztok!

Én is NGK B8HS-t használok. KB 1 évet bír. Érdemes tartalékban tartani még 1-et, mert a legváratlanabb helyzetekben képes tönkremenni.

Üdv.

Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kisbocsi » 2010.12.13. 12:45

Apropó, mennyi időnként cseréled a gyertyát?
sub-ee írta:
Bagolyferi írta:Hello

BOSCH W4AC gyertyát használok kb 10 éve, elötte NGK B8HS-t és BR8HS-t használtam, véleményem szerint a BOSCH jobb.

A BOSCH is nagyon jó, csak egy a baj vele, hogy majdnem 3000Ft egy gyertya, míg egy JAPÁN NGK csak 700-800Ft Mondjuk a BOSCH 5-ször annyit bír!

Üdv.:Sub-ee

cstamas16
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.10.17. 19:04
MZ-d típusa: Simson,mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cstamas16 » 2010.12.12. 22:04

MP1 írta:Ilyen gyűrűt kell dreháltatni a Babetta gyuszihoz:


Kép


Kép

Ha a legnagyobb vasmagú világítótekercseket kerítesz hozzá, akkor kettő sorba kapcsolva szépen elviszi a 25W égőt, (persze ne egy halogént, vagy xenont várj [-X ) a harmadik tekercset meg használhatod féklámpának.
Ha kerítesz egy régi piros tranzimót, azzal kiforgathatod a világból, csak a végén található Tesla KD602-es tranyót cseréld ki valami rendesre -BU326, BU208, vagy akár egy drága BUY69(A), stb.
(Régen így használtam a Czetka vázas 150-es enduro MZ-t - első rúgásra indult, alapjárat is volt, és üveghangig lehetett forgatni! 8) )
P.


Szia!
Tudnál egy kicsit segíteni ennek a közdarabnak a méreteivel kapcsolatosan?
Simsonra megcsináltam,ott nagyon jól szuperál,igaz más elektronikával,áttekert gerjesztő tekecsel és Cdi trafóval,de sokaknak gyári cuccokkal is nagyon jól üzemel.
Köszi.

cstamas16
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.10.17. 19:04
MZ-d típusa: Simson,mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cstamas16 » 2010.12.12. 21:59

Sziasztok!
Van egy régi Ts blokkom,azt szeretném üzembe helyezni,van hozzá fesszabályzóm,trafóm, viszont akksit nem szeretnék hozzá venni.
Vezetékelése gyári.
Régebben volt mz-m ha jól emlékszem volt olyan állása a kapcsolónak,hogy tolásra indult nem kellett hozzá akksi.
Az lenne a kérdésem,hogy ezt hogyan tudom megoldani?
Melyik vezetékeket kell a fesszabályzóra(6 voltos) kötni és hova?
Köszi a segítségeteket.

Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 » 2010.12.11. 23:57

Bagolyferi írta:Hello

BOSCH W4AC gyertyát használok kb 10 éve, elötte NGK B8HS-t és BR8HS-t használtam, véleményem szerint a BOSCH jobb.
Sziasztok!

Én is NGK B8HS-t használok. KB 1 évet bír. Érdemes tartalékban tartani még 1-et, mert a legváratlanabb helyzetekben képes tönkremenni.

Üdv.

Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi » 2010.12.11. 11:47


Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.12.11. 11:04

Bagolyferi írta:Hello

BOSCH W4AC gyertyát használok kb 10 éve, elötte NGK B8HS-t és BR8HS-t használtam, véleményem szerint a BOSCH jobb.

A BOSCH is nagyon jó, csak egy a baj vele, hogy majdnem 3000Ft egy gyertya, míg egy JAPÁN NGK csak 700-800Ft Mondjuk a BOSCH 5-ször annyit bír!

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.12.11. 11:02

Stravkó írta:
sub-ee írta: NGK B8HS-t vegyél, de mindenképp JAPÁN gyártmányút, ne Franciát! Rá van írva a dobozra és a gyertyára is hogy hol gyártották!

Üdv.:Sub-ee
Létezik még japán? hol???

Szia

Nálunk kapható! Volt már klubtársunk aki rendelt tőlem, elmentem megvettem és elküldtem neki postán!
Mindenhol csak a szar francia kapható csak szinte.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi » 2010.12.11. 08:08

Hello

BOSCH W4AC gyertyát használok kb 10 éve, elötte NGK B8HS-t és BR8HS-t használtam, véleményem szerint a BOSCH jobb.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2010.12.11. 00:18

sub-ee írta:
kisbocsi írta:Üdv!

Skacok arra gondoltam lecserélem a gyertyát, mert a jelenlegivel mentem egy 10.-est. Milyen gyertya is kell a gépbe?
NGK B8HS-t vegyél, de mindenképp JAPÁN gyártmányút, ne Franciát! Rá van írva a dobozra és a gyertyára is hogy hol gyártották!

Üdv.:Sub-ee
Létezik még japán? hol???

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.12.11. 00:14

kisbocsi írta:Üdv!

Skacok arra gondoltam lecserélem a gyertyát, mert a jelenlegivel mentem egy 10.-est. Milyen gyertya is kell a gépbe?
NGK B8HS-t vegyél, de mindenképp JAPÁN gyártmányút, ne Franciát! Rá van írva a dobozra és a gyertyára is hogy hol gyártották!

Üdv.:Sub-ee

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2010.12.10. 12:45

kisbocsi írta:Üdv!

Skacok arra gondoltam lecserélem a gyertyát, mert a jelenlegivel mentem egy 10.-est. Milyen gyertya is kell a gépbe?
Most nekem Ngk b8hs van benne. előtte brisk n14c volt benne jó sokáig, és azt is csak azért cseréltem le, mert összeült a tömítő alátét.
Máté

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 14 vendég