Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Talán nem tölt eleget vagy megkéne takarítani a feszabot, vagy mar régi az akksid sok minden közre játszhat.
Re: Elektronika
Szia!david9335 írta:Sziasztok.
Lenne két kérdésem.
1. Milyen akksi kell az etz 250-esbe?
2. Miért merül le az akksi másfél nap alatt? Valami töltésprobléma lehet?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Olyan akksi kell bele amilyen belefér mert rengeteg féle fajta van lehet zselés is, asszem 9 amperos elég bele!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
nekem is ez lett volna még tippem, de a főtengely csapágyak is eszembe jutottak.daranyi68 írta:Szia!akos02 írta:Először is kösz a választ kiszsebi! Megpróbáltam több gyertyapipát is, de egyikkel sincs változás. Ma vettem egy kondit, kicseréltem, de ugyanúgy nemjó Valami más ötlet?
Nekem is hasonló gondom volt.Próbáld meg kicserélni a trafót!Nekem segített a problémámon.
daranyi68
Igazából erről annyiszor szó volt a fórumon, hogy nem is gondoltam rá
esetleg a megszakító feszítőrugója gyenge, lehet, a kalapács tengelye lötyög az alaplapon. sok lehetőség van még.
először a kábeleket kell leellenőrizni, nincs-e kontakt hiba, lazulás valamelyik sarunál (a gyújtáskapcsolónál is!!!). hasonló szikrázást és egyenetlen járást - főleg magasabb fordulaton - okozhat ilyen probléma is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
Szia!akos02 írta:Először is kösz a választ kiszsebi! Megpróbáltam több gyertyapipát is, de egyikkel sincs változás. Ma vettem egy kondit, kicseréltem, de ugyanúgy nemjó Valami más ötlet?
Nekem is hasonló gondom volt.Próbáld meg kicserélni a trafót!Nekem segített a problémámon.
daranyi68
Re: Elektronika
Sziasztok.
Lenne két kérdésem.
1. Milyen akksi kell az etz 250-esbe?
2. Miért merül le az akksi másfél nap alatt? Valami töltésprobléma lehet?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Lenne két kérdésem.
1. Milyen akksi kell az etz 250-esbe?
2. Miért merül le az akksi másfél nap alatt? Valami töltésprobléma lehet?
Segítségeteket előre is köszönöm!
- akos02
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Baracs
Re: Elektronika
Először is kösz a választ kiszsebi! Megpróbáltam több gyertyapipát is, de egyikkel sincs változás. Ma vettem egy kondit, kicseréltem, de ugyanúgy nemjó Valami más ötlet?
Re: Elektronika
Megtaláltam köszike!zsakfos írta:Megkerestem neked.affaire írta: Böngézgettem de nem találtam sajnos nagyon sok hozzászólás van...
Tibi84 nevű kolléga irta le ebben a Hsz-ben:
szer. feb. 17, 2010 7:27 pm
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Megkerestem neked.affaire írta: Böngézgettem de nem találtam sajnos nagyon sok hozzászólás van...
Tibi84 nevű kolléga irta le ebben a Hsz-ben:
szer. feb. 17, 2010 7:27 pm
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Ha van türelmed végigbogarászni a fórumot,akkor találhatsz olyan megoldásról is képeket,ahol nincs közbetét.
Elnézést attól aki felrakta nemrég azokat a képeket,de nem emlékszem a nevére. [/quote][/quote][/quote]
Böngézgettem de nem találtam sajnos nagyon sok hozzászólás van...
Elnézést attól aki felrakta nemrég azokat a képeket,de nem emlékszem a nevére. [/quote][/quote][/quote]
Böngézgettem de nem találtam sajnos nagyon sok hozzászólás van...
Re: Elektronika
Nem adod el?:)csikin írta:Keress egy jó nagy kidobott dugattyút Pl. ilyet:
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9028182
Legalább 136os átmérőjű kéne
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ha van türelmed végigbogarászni a fórumot,akkor találhatsz olyan megoldásról is képeket,ahol nincs közbetét.affaire írta:Értem és hol kapok én ilyen méretű alumíniumot? Meg hogy mennyiért... Megéri e egyáltalánzsakfos írta: Inkább aluminiumból kéne mindenképp és nem csak a hőtágulás miatt,hanem a mágnesesség végett is.Legalábbis ezt mondták itt a fórumon ezzel kapcsolatban régebben.
Elnézést attól aki felrakta nemrég azokat a képeket,de nem emlékszem a nevére.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Keress egy jó nagy kidobott dugattyút Pl. ilyet:
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9028182
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9028182
Re: Elektronika
Értem és hol kapok én ilyen méretű alumíniumot? Meg hogy mennyiért... Megéri e egyáltalánzsakfos írta:Inkább aluminiumból kéne mindenképp és nem csak a hőtágulás miatt,hanem a mágnesesség végett is.Legalábbis ezt mondták itt a fórumon ezzel kapcsolatban régebben.affaire írta:
Ezt lehet fémből csinálni? Vagy csak alumíniumból?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Inkább aluminiumból kéne mindenképp és nem csak a hőtágulás miatt,hanem a mágnesesség végett is.Legalábbis ezt mondták itt a fórumon ezzel kapcsolatban régebben.affaire írta:
Ezt lehet fémből csinálni? Vagy csak alumíniumból?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Dénes írta:Valaki nézze meg gyorsan a periódusos rendszert!
http://hu.wikipedia.org/wiki/Peri%C3%B3dusos_rendszer
Már most sajnálom az új generációt, lesz mit tanulniuk az új elemekről!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Nem kötözködni akartam, de nem hagyhattam ki.affaire írta: Vicces gyerek vagy te az alumínium az alumínium.
Amúgy szerintem a hőtágulás miatt az aluminium lenne a legjobb, így nem nagyon különbözne a blokktól.
Nem mintha sokat tágul, de a kicsi különbség is elég lehet hosszú távon egy repedés elindulásához.
SZERINTEM.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
wáá ez feldobta a napomat (bocsi)
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Valaki nézze meg gyorsan a periódusos rendszert!
http://hu.wikipedia.org/wiki/Peri%C3%B3dusos_rendszer
http://hu.wikipedia.org/wiki/Peri%C3%B3dusos_rendszer
Re: Elektronika
Vicces gyerek vagy te az alumínium az alumínium.Gyurmooo írta:Az aluminium az nem fém???
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Az aluminium az nem fém???
Re: Elektronika
Ezt lehet fémből csinálni? Vagy csak alumíniumból?affaire írta:zsakfos írta:Itt egy pár kép egy esetleges lehetőségről generátor beépitésre /1-hez.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5
Re: Elektronika
hmmmaffaire írta:zsakfos írta:Itt egy pár kép egy esetleges lehetőségről generátor beépitésre /1-hez.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5
Re: Elektronika
bocs elírtam: 6féle isolator van. az egyedi ismertetőjegyeket nem taglalnám, mert azt is elírtam már 1000szer.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
isolator:
szerintem brisk csak egy helyen készül, és valószínű, hogy az ngk és a bosch is!
de isolatorbol jelenleg 5féle van elvétve.
1. gyári, kb mindent kibír
2.gyári FELÚJÍTOTT(!!!) "regenierte zündkerze" ebből ki kell fogni jót, 90%ban jók, ha már megy, akkor kb a gyárival egyenértékű.
3."RO" feliratos... hát benne a nevében román szar.. kormos példányból nem láttam sokat. vagyis nem mentek semmit se.
4.mindenféle gyártó feliratot mellőző,m14 jelű kezeletlen fém részű halvány isolator special feliratos: nagyon ritka a jó belőle, hamar slusszos egy jó motorban is.
5.horganyzott fém részű: egész sok jó van belőle, van ami meglepően sokat bír,
6.sárga galván bevonatos fém részű: a gyárihoz képest kb 90%ban jó, kb olyan mint a felújított. ez elég sok helyen kapható. ilyennel mentem a kis Ts-el 12000km-t úgy hogy amikor megragadt a blokk, akkor a fémdarabkákat amik a tűgörgőkosárból szétrepültek azokat kapartam le róla. ez a 12ből kb 5ezer km-nél volt. szóval jó gyertya is létezik.
de ezt már leírtam százszor.
szerintem brisk csak egy helyen készül, és valószínű, hogy az ngk és a bosch is!
de isolatorbol jelenleg 5féle van elvétve.
1. gyári, kb mindent kibír
2.gyári FELÚJÍTOTT(!!!) "regenierte zündkerze" ebből ki kell fogni jót, 90%ban jók, ha már megy, akkor kb a gyárival egyenértékű.
3."RO" feliratos... hát benne a nevében román szar.. kormos példányból nem láttam sokat. vagyis nem mentek semmit se.
4.mindenféle gyártó feliratot mellőző,m14 jelű kezeletlen fém részű halvány isolator special feliratos: nagyon ritka a jó belőle, hamar slusszos egy jó motorban is.
5.horganyzott fém részű: egész sok jó van belőle, van ami meglepően sokat bír,
6.sárga galván bevonatos fém részű: a gyárihoz képest kb 90%ban jó, kb olyan mint a felújított. ez elég sok helyen kapható. ilyennel mentem a kis Ts-el 12000km-t úgy hogy amikor megragadt a blokk, akkor a fémdarabkákat amik a tűgörgőkosárból szétrepültek azokat kapartam le róla. ez a 12ből kb 5ezer km-nél volt. szóval jó gyertya is létezik.
de ezt már leírtam százszor.
Bokodi Áron- WARESZ
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
OK nem tagadom lehet igazad is van én is használtam már y gyertyát sokáig kétütemübe(pannoniába)az a mai napig is megy vele pedig traktort hajt és nem is kimélem 4x4 kerék meg szántás csuma gázon...De pl az MZ m elégete lehet motorja válogatja??A Binsk N14c azért az igazi igaz nem is lehet kapni sok helyen.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
Ezt meg kell cáfolnom Abban 1-et értek, hogy az Y-os 4üteműbe való. Én Brisk N15YC használok, mivel sehol sem kapok Y nélkülit. Több 1.000 km-t lefutott már és semmi baj, teszi a dolgát. Pontosan nem tom, hogy hány ezret, de min 4.000, talán 5.000. Az árát bőven megérikupi írta:Szia sajnos az izolátor az már felejtös már csak az emléke jó,probálkoz Binsk N14c vel én azt használom MZ be Simsonba tökélezes van amejik 2000km is kibirt simán, és nem is drága(pár százas)de vigyázz a boltosok elöszeretetel adnak N14cY ami bizony négyütemübe való(kispolszkiba tökéletes) de az Mz hamar elégeti.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szia sajnos az izolátor az már felejtös már csak az emléke jó,probálkoz Binsk N14c vel én azt használom MZ be Simsonba tökélezes van amejik 2000km is kibirt simán, és nem is drága(pár százas)de vigyázz a boltosok elöszeretetel adnak N14cY ami bizony négyütemübe való(kispolszkiba tökéletes) de az Mz hamar elégeti.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
KONDI.......akos02 írta:Üdv!
Hogy ne tudjak örülni, megint probémám akadt a motorral Gyújtáskimaradások vannak, főleg magas fordulaton, és akkor a leginkább, ha teljesen húzom a gázt (ilyenkor előfordul h csak lassul). Ezt csinálja 1., 2., és 3. fokozaban. Próbáltunk állítani a gyújtáson, de nem sikerült jobbat kihozni belőle. Több gyertyával is próbálkoztunk, de semmi változás (mindegyik gyertya használat után szép, őzbarna). Az normális, hogy a megszakító kifelé is dobálja a szikrát? Segítsetek! Köszönöm előre is!
egyébként némi szikrát lehet látni jó kondi esetén is.
gyertyapipa?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- akos02
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Baracs
Re: Elektronika
Üdv!
Hogy ne tudjak örülni, megint probémám akadt a motorral Gyújtáskimaradások vannak, főleg magas fordulaton, és akkor a leginkább, ha teljesen húzom a gázt (ilyenkor előfordul h csak lassul). Ezt csinálja 1., 2., és 3. fokozaban. Próbáltunk állítani a gyújtáson, de nem sikerült jobbat kihozni belőle. Több gyertyával is próbálkoztunk, de semmi változás (mindegyik gyertya használat után szép, őzbarna). Az normális, hogy a megszakító kifelé is dobálja a szikrát? Segítsetek! Köszönöm előre is!
Hogy ne tudjak örülni, megint probémám akadt a motorral Gyújtáskimaradások vannak, főleg magas fordulaton, és akkor a leginkább, ha teljesen húzom a gázt (ilyenkor előfordul h csak lassul). Ezt csinálja 1., 2., és 3. fokozaban. Próbáltunk állítani a gyújtáson, de nem sikerült jobbat kihozni belőle. Több gyertyával is próbálkoztunk, de semmi változás (mindegyik gyertya használat után szép, őzbarna). Az normális, hogy a megszakító kifelé is dobálja a szikrát? Segítsetek! Köszönöm előre is!
Re: Elektronika
Az aksit ne feledd a számolásból ki,az segit a generátornakgabsic írta:A relé nagy áramú érintkezőjét közvetlen akksi pozitívra kötöd, így a gyújtáskapcsolót sem terheli már a nagy áram. Csak a relé behúzásához szükséges pár tíz milliamper folyik át rajta.z25z írta:es pl egy 80W-os ego ele mar illik betenni? azon elmelkedem, hogy akkor viszont nem a gyujtaskapcsolohoz kell betenni? mivel a legutolso allasba kapcsolaskor loki az aramot, a tompitott/tavkapcs fele? azert erdekel igazabol mert van egy 100/80 asom ami anno elegetett egy alkatreszt, de valamilyen szinten tetszett a plusz fenyero, es meg nem vetettem el teljesen a dolgot, hogy valaha visszateszem meg
Már megrendeltem netről a 100W-os égőt, majd kiderül mi lesz.
Ami aggaszt: elektronikus feszszabot akarok majd berakni, azzal viszont nincs túláramkorlátozás mint a gyári egyoszlopos szabályzóval. Na mármost ha mondjuk rávillogok valakire (fénykürt) akkor 90+100+5+4+8+20=kb 230W terhelést jelent, ez olyan 17 amper körül van. Ez már túllépi a generátor erhelheőségét (180W), de persze a tekercseknek ettől nem lesz baja, a gyenge pont a diódahíd lehet. MAjd utána nézek hogy az alkalmazott diódák mekkora áramot viselnek el, de ilyen kb 1 másodperces idők mellett remélem bírni fogják az esetleges túlterhelést is....
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A relé nagy áramú érintkezőjét közvetlen akksi pozitívra kötöd, így a gyújtáskapcsolót sem terheli már a nagy áram. Csak a relé behúzásához szükséges pár tíz milliamper folyik át rajta.z25z írta:es pl egy 80W-os ego ele mar illik betenni? azon elmelkedem, hogy akkor viszont nem a gyujtaskapcsolohoz kell betenni? mivel a legutolso allasba kapcsolaskor loki az aramot, a tompitott/tavkapcs fele? azert erdekel igazabol mert van egy 100/80 asom ami anno elegetett egy alkatreszt, de valamilyen szinten tetszett a plusz fenyero, es meg nem vetettem el teljesen a dolgot, hogy valaha visszateszem meg
Már megrendeltem netről a 100W-os égőt, majd kiderül mi lesz.
Ami aggaszt: elektronikus feszszabot akarok majd berakni, azzal viszont nincs túláramkorlátozás mint a gyári egyoszlopos szabályzóval. Na mármost ha mondjuk rávillogok valakire (fénykürt) akkor 90+100+5+4+8+20=kb 230W terhelést jelent, ez olyan 17 amper körül van. Ez már túllépi a generátor erhelheőségét (180W), de persze a tekercseknek ettől nem lesz baja, a gyenge pont a diódahíd lehet. MAjd utána nézek hogy az alkalmazott diódák mekkora áramot viselnek el, de ilyen kb 1 másodperces idők mellett remélem bírni fogják az esetleges túlterhelést is....
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Köszönöm,ez megnyugtató!sub-ee írta:daranyi68 írta:Sziasztok!
Köszönöm a jó tanácsot mindenkinek,ma kicseréltem a trafót és hidegen is pöcre indul ujra!A motor szépen jár,szóval köszönöm!Egy kérdésem azért még volna.A Bulgár gyártmányú trafóról mi a véleményetek?
daranyi68
A bulgár gyártmányú trafó nagyon jó! Ezek azok amik jól bírják és hosszú életűek nagyon!
Üdv.:Sub-ee
daranyi68
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
es pl egy 80W-os ego ele mar illik betenni? azon elmelkedem, hogy akkor viszont nem a gyujtaskapcsolohoz kell betenni? mivel a legutolso allasba kapcsolaskor loki az aramot, a tompitott/tavkapcs fele? azert erdekel igazabol mert van egy 100/80 asom ami anno elegetett egy alkatreszt, de valamilyen szinten tetszett a plusz fenyero, es meg nem vetettem el teljesen a dolgot, hogy valaha visszateszem meg
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
A kocsi önindítója talán a legjobb példa: itt bazi nagy áram folyik, mikor tekeri a motort, viszont a kulccsal csak egy "pilinszka" érintkezőt zárunk rövidre.gabsic írta: Az érintkezőpár általában 30A, egyes típusoknál akár 40A-ral is terhelhető. Célszerű használni ha a működtető kapcsolót meg akarod védeni a nagy áramoktól, ezáltal nem égnek be az érintkezők.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
koszi fiuk, igy mar ertem a dolgot
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia Sub-ee
Nem csinál semmit. Lehet ezt javítani vagy cserélni valamit benne?[/quote]
Beugrasz hozzám és megjavítom neked!
Üdv.:Sub-ee
Nem csinál semmit. Lehet ezt javítani vagy cserélni valamit benne?[/quote]
Beugrasz hozzám és megjavítom neked!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
daranyi68 írta:Sziasztok!
Köszönöm a jó tanácsot mindenkinek,ma kicseréltem a trafót és hidegen is pöcre indul ujra!A motor szépen jár,szóval köszönöm!Egy kérdésem azért még volna.A Bulgár gyártmányú trafóról mi a véleményetek?
daranyi68
A bulgár gyártmányú trafó nagyon jó! Ezek azok amik jól bírják és hosszú életűek nagyon!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A relé tulajdonképpen egy kapcsoló eszköz. Van benne egy kis tekercs,vasmag, és egy érinkezőpár. Ha a tekercsre áramot adunk, az érintkezőpár összezár Az alapesetet tekintve van tehát 4 lába, szém szerint:z25z írta:valaki felhomalyositana, hogy miaza rele, es egesz pontosan miert kell, valamint hogy kotitek be?
85 86 87 88
85 és 86 a tekercs kiveztései, egyiket testre teszed, másik pozitívot kap ahonnan kell (alapesetben)
87: érintkező egyik lába
88: érintkező másik lába
A kütyü célja, hogy nagy áramot lehessen egyszerűen kapcsolni. A kis tekercs kb 80-100mA áramot vesz fel, ekkor áramot kapcsolsz a relét működtető kapcsolóval. Az érintkezőpár általában 30A, egyes típusoknál akár 40A-ral is terhelhető. Célszerű használni ha a működtető kapcsolót meg akarod védeni a nagy áramoktól, ezáltal nem égnek be az érintkezők. Én használtam pl a féklámpa kapcsolónál, hogy a főfékhengernél lévő kapcsoló ne csak 1 hetet bírjon ki. Célszerű használni fényszórókapcsolónál, főleg ha nagyobb égő kerül be. Ehhez persze 2 db relé kell (tompitott+refi).
Vannak bonyolultabb relék ezek közül a 87A lábbal rendelkező a fontos, itt az történik, hogy a 87 láb alapesetben zárva van 87A-hoz, ha behúz a relé akkor ez megszakad és 87 láb 88hoz lesz zárva.
Persze vannak egyéb lábkiosztással is speciális célokra, de nem az az általános eset.
A mai reléknek a 85 és 86 lába közt van egy dióda, erre bekotéskor figyelni kell! A dióda célja modern autókban az elektronikák védelme a kikapcsoláskor a kis tekercsben keletkező önindukciós fesztől.
MZ-hez nem szükséges ilyen diódás relé, kivéve ha teleraktad elektronikus kütyükkel a vasat.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
A jelfogó (az angol relay kiejtése alapján: relé) elektromos áram mágneses hatására elektromos érintkezőket működtető kapcsolóelem.z25z írta:valaki felhomalyositana, hogy miaza rele, es egesz pontosan miert kell, valamint hogy kotitek be?
Egyszerűbben: a relé egy olyan mágneskapcsoló,amit egy másik kapcsolóval hozol működésbe.
Pld:ha nagy teljesitményű a fogyasztó(pld refiizzó 100W),akkor a refikapcsoló kis keresztmetszetű alkatrészei eléghetnek a nagy áramtól.Ha relét iktatunk közbe,akkor a refikapcsolón csak a relé működtetéséshez szükséges kis áram folyik át,a nagy áram pedig a relén.Itt egy Móricka rajz:
Természetesen ez csak egy példa a relézésre,sok helyen alkalmazzák sokféle dologra.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2010.04.19. 20:29-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Köszönöm a jó tanácsot mindenkinek,ma kicseréltem a trafót és hidegen is pöcre indul ujra!A motor szépen jár,szóval köszönöm!Egy kérdésem azért még volna.A Bulgár gyártmányú trafóról mi a véleményetek?
daranyi68
Köszönöm a jó tanácsot mindenkinek,ma kicseréltem a trafót és hidegen is pöcre indul ujra!A motor szépen jár,szóval köszönöm!Egy kérdésem azért még volna.A Bulgár gyártmányú trafóról mi a véleményetek?
daranyi68
Re: Elektronika
Ha az index relére gondolsz, akkor annak az a feladata, hogy biztosítsa az indexek villogását. Relé nélkül nem működne az indexed. A relén 2 saru van (49 és 49a) amire kábel is megy. Az egyik kék-fekete a másik piros-fekete. Azt fejből nem tudom, hogy piros ill. kék melyik sarura megy, de a piros kábelt a biztosítéktáblára kell kötni. Kívülről a másodikra, szembe vele 2 ugyanolyan színű kábel van. Az egyik a trafóra megy a másik a hátsó lámpához. A kék kábel pedig előre megy a foncsorban lévő, gázkar felőli fekete izére (nem tom a nevét ), ahová a többi kábel is megy. A belső alsó felére kell kötni egy ugyanolyan színű kábel mellé balról. Az a másik kábel az indexkapcsolóhoz megy.z25z írta:valaki felhomalyositana, hogy miaza rele, es egesz pontosan miert kell, valamint hogy kotitek be?
Ha nem az indexrelét kérdezted, akkor sorry
Re: Elektronika
Köszi!zsakfos írta:Itt egy pár kép egy esetleges lehetőségről generátor beépitésre /1-hez.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5
Az elsőnek az adatai ugyanazok mint a németé?
Meg ha jól látom a blokkból is vettek le?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
valaki felhomalyositana, hogy miaza rele, es egesz pontosan miert kell, valamint hogy kotitek be?
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
az enyemben is 100/90 es van teljesen fajingabsic írta:A világításomon akarok tuningolni kicsit, mert bár a TZ sokkal jobban világít a sima 60/55-ös halogénnel is mint pl a jawa, de mivel nem rég volt szemműtétem, még sötétben így is elég sz@rul látok... Próbáltam ilyen növelt fényerejű osram +30%-ost de nem nagyon tapasztaltam különbséget a simától.
Valamilyen 100/90 -es égőre gondoltam, ilyennel van tapasztalat?
Töltés vajon mit szólna hozzá? elvileg bírnia kellene, összesen 140w körül lenne a fogyasztás féklámpa és index nélkül... Világításkapcsolót meg nyilván lerelézném...
Tapasztalat esetleg van ilyesmi égővel?
A viz szalad, a kő marad!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A világításomon akarok tuningolni kicsit, mert bár a TZ sokkal jobban világít a sima 60/55-ös halogénnel is mint pl a jawa, de mivel nem rég volt szemműtétem, még sötétben így is elég sz@rul látok... Próbáltam ilyen növelt fényerejű osram +30%-ost de nem nagyon tapasztaltam különbséget a simától.
Valamilyen 100/90 -es égőre gondoltam, ilyennel van tapasztalat?
Töltés vajon mit szólna hozzá? elvileg bírnia kellene, összesen 140w körül lenne a fogyasztás féklámpa és index nélkül... Világításkapcsolót meg nyilván lerelézném...
Tapasztalat esetleg van ilyesmi égővel?
Valamilyen 100/90 -es égőre gondoltam, ilyennel van tapasztalat?
Töltés vajon mit szólna hozzá? elvileg bírnia kellene, összesen 140w körül lenne a fogyasztás féklámpa és index nélkül... Világításkapcsolót meg nyilván lerelézném...
Tapasztalat esetleg van ilyesmi égővel?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Minden dinamónak megszalad a feszültésge ha terheletlenül gerjeszted szabályzás nélkül, de attól a 6v-os mz dinamó nem jó 12 volthoz. A forgórész áttekercselésével (kisebb keresztmetszetű vezeték, kb 1,4szeres menetszám, pontosan már nem emlékszem hogy Jawánál mit kellett...) persze meg lehetne oldani, de költséges és problémás. Ha még senki nem csinált ilyet akor az egész tervezés és kivitelezés rád hárulna és a a dinamó hátrányai a generátorhoz képest még mindig megmaradnak.affaire írta: Értem akkor ez nem jó megoldás!
Megvan már az ETZ generátor csak ugye nem megy fel a 6V os helyére. Hogy rámenjen ahhoz én úgygondolom kell kivágni onnan a blokkból amire felfekszik a 6v-os generátor. De az elég brutális megoldás! De hallottam olyat is hogy a síma 6v os generátor ures állapotban képes 60-70 v-ot is termelni na most ha csak ráraknék 1 12v-os fesszabot meg trafot akkor jó lehetne? Na meg persze 12v os akksi.
A megoldás: vagy szétfaragod a blokkot a generátorhoz, vagy egyszerűen rendbe szeded a 6V-os rendszert (saruk, érintkezési helyek rendbetétele, feszszab beállítás, stb) és akkor többet nem lesz vele gondod. Ráadásul a 12voltosításhoz képest töredék munka.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Itt egy pár kép egy esetleges lehetőségről generátor beépitésre /1-hez.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Ha arra gondolsz, amire gondolom hogy gondolsz, akkor az neked nem lesz jó.
A 6V-os trabantokban 6v-12v invertert használtak kisebb 12v-os fogyasztók, jellemzően autórádió tápellátásához. Ezek a 6v-ból csinálnak 12v-ot, kb 20-25W terhelhetőségük van, egy 5x5 centis dobozban foglal helyet az elektronika.
Neked ez nem lesz nyerő, ETZ generátorra van szükséged ha teljesen 12V-ra akarsz átállni.
(Nem tudom esetleg MZ-s témában a 6V-os dinamó forgórész áttekercselésével magasabb menetszámra foglalkozott-e valaha valaki, Jawa-hoz tudom hogy ki volt kísérletezve, de ez anyagilag és munkaráfordításban is nagyobb meló mint egy ETZ generátor beépítése.)[/quote]
Értem akkor ez nem jó megoldás!
Megvan már az ETZ generátor csak ugye nem megy fel a 6V os helyére. Hogy rámenjen ahhoz én úgygondolom kell kivágni onnan a blokkból amire felfekszik a 6v-os generátor. De az elég brutális megoldás! De hallottam olyat is hogy a síma 6v os generátor ures állapotban képes 60-70 v-ot is termelni na most ha csak ráraknék 1 12v-os fesszabot meg trafot akkor jó lehetne? Na meg persze 12v os akksi.
A 6V-os trabantokban 6v-12v invertert használtak kisebb 12v-os fogyasztók, jellemzően autórádió tápellátásához. Ezek a 6v-ból csinálnak 12v-ot, kb 20-25W terhelhetőségük van, egy 5x5 centis dobozban foglal helyet az elektronika.
Neked ez nem lesz nyerő, ETZ generátorra van szükséged ha teljesen 12V-ra akarsz átállni.
(Nem tudom esetleg MZ-s témában a 6V-os dinamó forgórész áttekercselésével magasabb menetszámra foglalkozott-e valaha valaki, Jawa-hoz tudom hogy ki volt kísérletezve, de ez anyagilag és munkaráfordításban is nagyobb meló mint egy ETZ generátor beépítése.)[/quote]
Értem akkor ez nem jó megoldás!
Megvan már az ETZ generátor csak ugye nem megy fel a 6V os helyére. Hogy rámenjen ahhoz én úgygondolom kell kivágni onnan a blokkból amire felfekszik a 6v-os generátor. De az elég brutális megoldás! De hallottam olyat is hogy a síma 6v os generátor ures állapotban képes 60-70 v-ot is termelni na most ha csak ráraknék 1 12v-os fesszabot meg trafot akkor jó lehetne? Na meg persze 12v os akksi.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha arra gondolsz, amire gondolom hogy gondolsz, akkor az neked nem lesz jó.affaire írta:Azt hallottam hogy van valami átalakító amit régen a trabantok átalakításához használtak.
De fogalmam sincs hogy hoz nézhet ki vagy pontosan mit is keressek.
ha látnák róla 1 képet sokat segítene!
Vagy ha valaki tudna ebben segíteni megköszönném.
A 6V-os trabantokban 6v-12v invertert használtak kisebb 12v-os fogyasztók, jellemzően autórádió tápellátásához. Ezek a 6v-ból csinálnak 12v-ot, kb 20-25W terhelhetőségük van, egy 5x5 centis dobozban foglal helyet az elektronika.
Neked ez nem lesz nyerő, ETZ generátorra van szükséged ha teljesen 12V-ra akarsz átállni.
(Nem tudom esetleg MZ-s témában a 6V-os dinamó forgórész áttekercselésével magasabb menetszámra foglalkozott-e valaha valaki, Jawa-hoz tudom hogy ki volt kísérletezve, de ez anyagilag és munkaráfordításban is nagyobb meló mint egy ETZ generátor beépítése.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég