Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Tedd fel a Yutubra, vagy az indavideo-ra, és linkeld be. 8)[/quote]

Köszi,megtörtént a feltöltés :D[/quote]

Szia

Hova töltötted fel a videot?

Üdv.:Sub-ee[/quote]
Szia
Az eredetinél mint módositás szerepel!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

"Nincs meg a régi? Tedd addig vissza azt.
Ezt meg küldd vissza és megjavítom, amúgy maga az akkuőr és a fesszab nincs kapcsolatban egymással, kivéve ha rossz pozitív szálra kötötted az akkuőrt, mert akkor a fesszabnak és az akkuőrnek is annyi.
Motoros boltban kapsz fesszabályozót, habár az drága és problémás is.
Nincs jobb ötletem, ami fonos, hogy a töltés 13,6-13,8V között legyen."

Rossz pozitív szál az meg hogy is van? Nekem azt montad a lámpafejben ami fekete vagy sárga-fekete vezeték jó. Megmértem feketére tettem abban volt áram bár nem jöttem rá miért van az hogy csak jóval kevesebb áram van benne mint az akkumlátor körül. Örök rejtéj marad számomra az MZ elektromossága.
Most ezzel a feszabbal meg lemondtam a 13,8 körüli értékekről inkább 14 vagy felette van. Remélem nem öli meg megint a gyujtást.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

sub-ee írta: ...
Motoros boltban kapsz fesszabályozót, habár az drága és problémás is.
Nincs jobb ötletem, ami fonos, hogy a töltés 13,6-13,8V között legyen.

Üdv.:Sub-ee
Nekem felkapcsolt fényszóróval ennyi a töltés, anélkül úgysem közlekedek, tehát elvileg ez oké, nem? Ha elfelejteném felkapcsolni (amit max. pár perc múlva észreveszek), akkor 14,5V körül.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Látom, hogy másoknak is eszébe jutott a motorra pótfényszórót rakni. Én már tavaly óta töröm a fejem egy "durva" kiegészítő lámpa felszerelésén, de én inkább egy alacsony fogyasztású, LED alapú "fotonágyút" képzeltem el, Cree MC-E, vagy 2db XP-G LED felhasználásával. :!:
Egy dolog akadályozott meg eddig, nem készült el hozzá egy normális LED-meghajtó áramkör.
És ami még jó lenne, egy "CNC mester", aki a lámpatestet elkészíti.
Egy v. két ilyen lámpa kevés energia (kb. 15-30W) felhasználásával nagyon durva fényt adna!!!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Üdv

Valakinek van a motorján Sub-ee féle Motorriasztó? :roll: esetleg vmi tapasztalata vele?lehet be újítok egyet :D :roll:

conus

azt az akkumlátort én is néztem csak hát nemtom mien minőségű nincs vmi "nagy neve" :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

daranyi68 írta:Sziasztok!
Ma egy nagyobb motorozást tartottam.6-700m volt még az útból.Elősször magassabb fordulaton pillanatokon belül már alapjáraton is csak hörgött majd leált.Gyertya ki,szikra akkora hogy ökröt lehetne sütni rajta.Viszont szivatózás után is száraz.Othon karburátor takaritás,gyujtás ellenörzés megtörtént de a motor nem indul.Erőteljes szivatózás mellet némi hörgést ki tudok csalni belőlle,mást nem.El nem tudom képzelni mi a baja.Esetleg falsot sziv valahol?..Segitségeteket kérem ez ügyben!Tanácsaitokat előrre is köszönöm!!!
daranyi68
Talán elmegy valahol az anyag, lehet, hogy szimmering.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

HaPi írta:Hello!
5.-ben nem ment 5000 fölé a fordulatszámom és rezgő hangot hallottam. A többi fokozatban simán pörgött, gond nélkül. Most lett megfúratva és már be van járatva. Mi lehet a gond, gyújtást kell állítani :?: Ha igen akkor mennyit és pontosan hogyan :?:
Válaszokat előre is kösz :!: :D

Szia

Szerintem csak el van gyengülve a gép és azért nem pörög jobban, nem tudja jobban vinni már a henger. Ha a többi sebességben nincs gond és csak 5.-ben csinálja ezt, akkor bizony végelgyengülésben szenved.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

daranyi68 írta:
sunbim írta: Tedd fel a Yutubra, vagy az indavideo-ra, és linkeld be. 8)
Köszi,megtörtént a feltöltés :D
Szia

Hova töltötted fel a videot?

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:Mai napon füstölt el a sub-ee féle feszabom miután bekötöttem az akkuört persze én sem azért írom, hogy úgymond lenézzem eddig szinte teljesen rendben volt csak motoroznék de így nem az igazi. Valaki tudna nekem mondani valami viszonylag gyorsan kivitelezhető megoldást hol lehet vásárolni, megrendenil egy nagyából jól működőt amíg emezt újraélesztem ha persze birom. Ja igen és ETZ 250-hez kellene.
És ha Bakimate erre járna irhatna priviben vezetékkötegje van-e elfekvőben (ETZ250-hez szintén) és persze mennyiért mert a mostani 'gyárinak' meg vannak számlálva az órái.
Köszönöm a segítségeket előre is.
Nincs meg a régi? Tedd addig vissza azt.
Ezt meg küldd vissza és megjavítom, amúgy maga az akkuőr és a fesszab nincs kapcsolatban egymással, kivéve ha rossz pozitív szálra kötötted az akkuőrt, mert akkor a fesszabnak és az akkuőrnek is annyi.
Motoros boltban kapsz fesszabályozót, habár az drága és problémás is.
Nincs jobb ötletem, ami fonos, hogy a töltés 13,6-13,8V között legyen.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Dénes írta:
sub-ee írta: Szia

Ha meghal, akkor végleg meghal azonnal, olyan nincs, hogy megy 500métert, utána megáll és megy 200-at.
Ha tönkremegy benne valami, akkor annak látható nyom van, úgy néz ki, hogy nem a gyújtással van a baj.

Üdv.:Sub-ee
Ezzel volt a hiba, valszeg víz miatt. Bár nem volt vizes, meg semmi egyéb nyom nem volt. Kikötöttem, vissza a gyárit és voálá szikra. 8)
Jah Subee,most nem arra megy a játék, h szarok a cuccaid, nehogy magadra vedd...mert amíg működött jól működött :), csak jeleztem h valamiért elromlott.
Ha gondolod küldd el és megjavítom!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Mai napon füstölt el a sub-ee féle feszabom miután bekötöttem az akkuört persze én sem azért írom, hogy úgymond lenézzem eddig szinte teljesen rendben volt csak motoroznék de így nem az igazi. Valaki tudna nekem mondani valami viszonylag gyorsan kivitelezhető megoldást hol lehet vásárolni, megrendenil egy nagyából jól működőt amíg emezt újraélesztem ha persze birom. Ja igen és ETZ 250-hez kellene.
És ha Bakimate erre járna irhatna priviben vezetékkötegje van-e elfekvőben (ETZ250-hez szintén) és persze mennyiért mert a mostani 'gyárinak' meg vannak számlálva az órái.
Köszönöm a segítségeket előre is.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

sub-ee írta:
Dénes írta:Asszem meghalt a Müller-elektronix gyújtáscuccom...:(
Szia

Ha meghal, akkor végleg meghal azonnal, olyan nincs, hogy megy 500métert, utána megáll és megy 200-at.
Ha tönkremegy benne valami, akkor annak látható nyom van, úgy néz ki, hogy nem a gyújtással van a baj.

Üdv.:Sub-ee
Ezzel volt a hiba, valszeg víz miatt. Bár nem volt vizes, meg semmi egyéb nyom nem volt. Kikötöttem, vissza a gyárit és voálá szikra. 8)
Jah Subee,most nem arra megy a játék, h szarok a cuccaid, nehogy magadra vedd...mert amíg működött jól működött :), csak jeleztem h valamiért elromlott.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

sunbim írta:
daranyi68 írta:Sziasztok!
Sub-ee féle opto gyujtást raktam a motoromba.Röviden:mint ha ujj életre kelt volna a gép!
De komojan,stabilabb alapjárat,nyomatékosabb lett a motorom. Magas fordulat számon is egyenletes a járása,nem hagy ki!Tökéletesebb az égés!Nincs kopó alkatrész,ezért merem állitani hogy üzembisztosabb!
Pár fotót rólla:
Kép
egy ék alakú beköszörülés a tárcsa elfordulásának megakadájozása végett

Kép
maga a tárcsa

Kép
a megszakító helyére beépített opto kapu

Kép
igaz nem jól látszik de itt már be van ütve dornival az ék alakú beköszörülés ellendarabja
Végül egy kis filmet szerettem volna felrakni a már optogyujtásos működő motorrol.Sajnos azt nem tudom hogy rakjam fel :oops:
Tedd fel a Yutubra, vagy az indavideo-ra, és linkeld be. 8)
Köszi,megtörtént a feltöltés :D
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Dénes írta:Esetleg főtengelyszimmeringed meghalt...
Gondolom a generátor felölire gondolsz,különben olajos lenne a gyertya... :-k
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

daranyi68 írta:Sziasztok!
Sub-ee féle opto gyujtást raktam a motoromba.Röviden:mint ha ujj életre kelt volna a gép!
De komojan,stabilabb alapjárat,nyomatékosabb lett a motorom. Magas fordulat számon is egyenletes a járása,nem hagy ki!Tökéletesebb az égés!Nincs kopó alkatrész,ezért merem állitani hogy üzembisztosabb!
Pár fotót rólla:
Kép
egy ék alakú beköszörülés a tárcsa elfordulásának megakadájozása végett

Kép
maga a tárcsa

Kép
a megszakító helyére beépített opto kapu

Kép
igaz nem jól látszik de itt már be van ütve dornival az ék alakú beköszörülés ellendarabja
Végül egy kis filmet szerettem volna felrakni a már optogyujtásos működő motorrol.Sajnos azt nem tudom hogy rakjam fel :oops:
Tedd fel a Yutubra, vagy az indavideo-ra, és linkeld be. 8)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

HaPi írta:Hello!
5.-ben nem ment 5000 fölé a fordulatszámom és rezgő hangot hallottam. A többi fokozatban simán pörgött, gond nélkül. Most lett megfúratva és már be van járatva. Mi lehet a gond, gyújtást kell állítani :?: Ha igen akkor mennyit és pontosan hogyan :?:
Válaszokat előre is kösz :!: :D
Azt nem tudom hogy gyújtást kell-e állítani, de ha igen több leírás is van itt. Pl : letöltések/ szerelés/hogyan tovább mz 160. old.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Esetleg főtengelyszimmeringed meghalt...
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

z25z írta:ha hulyere szivatozod es akkor is tok szaraz a gyertya akkor ott uzemanyagellatasi gond lesz, csap nem dugult el?
en a simsonnal jartam igy, allt telen 3,5 honapot elovettem es hasonlo jelenseget produkalt kellett azert 10-15 perc meg 2 gyertyacsere miutan eszrevettem hogy a benzincsap eldugult. esetleg tegyel par ccm benzint a hengerbe es probald ugy beinditani, ha beindul es jar nehany masodpercig akkor karbi-csap-tanksapka
Tanácsod köszönöm.Idáig nem volt gond,a karburátorig minden oké,ellenőriztem.A karbit kitakaritottam,kompresszorral kifúvattam.Mégsem akar indulni,Zsir uj gyertyával sem.Benzin beöntéssel sem birom jobb belátásra birni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2010.04.10. 23:18-kor.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

Andrá$ írta:Az lehet :roll:
Az én aksim is már kb 5-6éves :roll:
már lassan csereszavatos lesz csak sehol nem találtam vmi jót ami nem olyan "nevesincs" és 12Ah-s. :roll:
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=949 :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

ha hulyere szivatozod es akkor is tok szaraz a gyertya akkor ott uzemanyagellatasi gond lesz, csap nem dugult el?
en a simsonnal jartam igy, allt telen 3,5 honapot elovettem es hasonlo jelenseget produkalt kellett azert 10-15 perc meg 2 gyertyacsere miutan eszrevettem hogy a benzincsap eldugult. esetleg tegyel par ccm benzint a hengerbe es probald ugy beinditani, ha beindul es jar nehany masodpercig akkor karbi-csap-tanksapka
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Sziasztok!
Ma egy nagyobb motorozást tartottam.6-700m volt még az útból.Elősször magassabb fordulaton pillanatokon belül már alapjáraton is csak hörgött majd leált.Gyertya ki,szikra akkora hogy ökröt lehetne sütni rajta.Viszont szivatózás után is száraz.Othon karburátor takaritás,gyujtás ellenörzés megtörtént de a motor nem indul.Erőteljes szivatózás mellet némi hörgést ki tudok csalni belőlle,mást nem.El nem tudom képzelni mi a baja.Esetleg falsot sziv valahol?..Segitségeteket kérem ez ügyben!Tanácsaitokat előrre is köszönöm!!!
daranyi68
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Hello!
5.-ben nem ment 5000 fölé a fordulatszámom és rezgő hangot hallottam. A többi fokozatban simán pörgött, gond nélkül. Most lett megfúratva és már be van járatva. Mi lehet a gond, gyújtást kell állítani :?: Ha igen akkor mennyit és pontosan hogyan :?:
Válaszokat előre is kösz :!: :D
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Az lehet :roll:
Az én aksim is már kb 5-6éves :roll:
már lassan csereszavatos lesz csak sehol nem találtam vmi jót ami nem olyan "nevesincs" és 12Ah-s. :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Andrá$ írta:Nah megmértem kíváncsiságból
ráraktam a mérő műszer 2 végét az aksi saruira ahol a vezetékek is mennek rá
az adatok nem hajszál pontosak :roll:
kb:2000-nél 6,8V
3000-nél 7,1-7,2
4000-nél 7,9
:roll:
jah ez sima gyújtáson volt világítás nélkül
Nekem is olyan gondom volt, mint neked. Vettem tegnap 7790 Ft-ért egy 12V-os 9Ah-s akksit és alapjáraton világítás, féklámpa, index megy minden és nem áll le, még a fordulat se megy lejjebb (max egy nagyon picit). Szóval megoldás egy új akksi. A régit feltöltöttem, de nem lett jobb, alapjáraton ugyanúgy leállt, ha a világítást rákapcsoltam.
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

arovado írta:Üdv!
Egy kérdés, amiről Dénessel beszélgettünk nemrég, de nem tudtuk megfejteni: vajh problémás-e a motoron, ha van +2 fényszóró... na már nem csak dísznek, hanem világít is alkalmanként egyenként 55W-tal.
Bambi azt mondta, hogy a gyári lámpa többet ér mint nekem a három szar együtt... egyetértek vele, de sajnos nem tudok gyárit feltenni, mert újra kéne kötni minden vezetéket...így a kérdés tulajdonképpen így hangzik: Ha van a lámpák mellé +2 egyenként 55W-os fényszóró az a generátornak okoz-e kellemetlen perceket, vagy esetleg tökmindegy?
Előre is köszönöm a válaszokat :)

Sziasztok, én már kb 15 hozzászólással ez előtt írtam erről, olvassátok figyelmesen a fórumot:

"Szia

Ne feledd, hogy ez a generátor csúcsteljesítménye, a maximum amit tud valójában az 190-200W
féklámpa: 21W
hátsó helyzetjelző: 5W
első helyzetjelző: 4W
tompított/refi, számoljunk: 60W-tal (60/55W ugye)
oldalanként az irányjelzők: 42W
gyújtás olyan 2-2,5A-t vesz fel: 35W
viaazjelzőknél és a műszervilágításoknál vegyük figyelembe a valójában használt visszajelzőket menet közben (4 műszerfalvilágítás+irányjelző+refi+üres esetleg):5x2W=10W

Összesen:177W, még kereten belül vagyunk!

Úgy sem használunk mindent egyszerre, így jöhet nyugodtan még egy 35W-os halogén ködlámpa.

Üdv.:Sub-ee"

Szóval 200-177=23W

Nem mindig használjuk egyszerre az összes fogyasztót, így a motor még 2x20W halogént elbír, aminek már igen jó fénye van, végső esetben még a 2x35W is belefér, de a 2x55W már sok.

Ajánlom, ha megoldható a 12V35/35-ös HS1-es halogént, aztán csak a refi izzószálat használjátok lámpánként belőle.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

kiszsebi írta:
Dénes írta:2.: Nálam nem biztos hogy azzal van a baj, egyenlőre még szétvan szedve a motor, aztán próbálgatok...Meg biztos nem kellett volna vízbe áztatnom. :) Mondjuk nemigazán tűnt vizesnek a kütyü...
Tudod, Szabi előre gyártott alkatrészekből építi a cuccait, azok közt meg sok lehet a selejt, amiről ő nem tehet. Azért jó lenne, ha neki is lenne otthon egy félvezető gyára :mrgreen:
Nem ide vonatkozik, de egy időben a számítógépek alaplapjaiba fos kondenzátorokat építettek, ami miatt még 2000 üzemórát sem bírtak ki. A hiba a hamis elektrolitban volt. Sok nagynevű gyártó ment vagy majdnem ment csődbe ez miatt.
Jó lenne, ha lenne félvezető gyáram, így nem kéne attól fosni, hogy valami tönkre megy, az a baj, hogy sok mindent már kínában gyártanak és nem mindig kapok kézhez minőségi alkatrészt. Például most épp PHILIPS tranyókat sikerült vegyek.

"Nem ide vonatkozik, de egy időben a számítógépek alaplapjaiba fos kondenzátorokat építettek, ami miatt még 2000 üzemórát sem bírtak ki."

Körülbelül 40 ilyen viás alaplapban cseréltem kondit, egyszerűen kinyílt a tetejük, nagyobb feszültségűt kaptak az alaplapok, és nagyobb hőtűrésűt, így meg volt oldva a probléma.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv!
Egy kérdés, amiről Dénessel beszélgettünk nemrég, de nem tudtuk megfejteni: vajh problémás-e a motoron, ha van +2 fényszóró... na már nem csak dísznek, hanem világít is alkalmanként egyenként 55W-tal.
Bambi azt mondta, hogy a gyári lámpa többet ér mint nekem a három szar együtt... egyetértek vele, de sajnos nem tudok gyárit feltenni, mert újra kéne kötni minden vezetéket...így a kérdés tulajdonképpen így hangzik: Ha van a lámpák mellé +2 egyenként 55W-os fényszóró az a generátornak okoz-e kellemetlen perceket, vagy esetleg tökmindegy?
Előre is köszönöm a válaszokat :)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

fores írta:Egy haveromat tirisztoros,vagy hasonló gyújtásrendszer érdekelné,amivel kiválthatná a megszakitót..kihez forduljak?
Szia

Fordulj hozzám, én gyártok ilyet:

http://sites.google.com/site/muellerelectronics/

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Dénes írta:Asszem meghalt a Müller-elektronix gyújtáscuccom...:( Elindultam otthonról és 500-m után megállt, betoltam indult de 200m után annyi.
Cseréltem gyertyát, megszakítót, trafót, kábelek a helyükön minden oké, akksi is jó. Viszont nincs szétégve a Subee féle cucc sem így szemre. Ajj mitévő legyek? :D Holnap megnézem a jóöreg gyári gyújtókondis megoldással... Még szerencse hogy otthon a nagy állásban ment tönkre. Volt egy alapos mosás is...esetleg a víztől valami? (slaggos-veretős dolog :) )

Műszerem sajnos nincs, méricskélni se tudok...nameg hülye is vagyok hozzá, leginkább ezzel van a baj. :D
Szia

Ha meghal, akkor végleg meghal azonnal, olyan nincs, hogy megy 500métert, utána megáll és megy 200-at.
Ha tönkremegy benne valami, akkor annak látható nyom van, úgy néz ki, hogy nem a gyújtással van a baj.
A víz az viszont árthat neki, többen is beáztatták már, ettől bizony tönkre mehet és csinálhatja azt amit leírtál, több mint valószínű, hogy vagy zárlat, vagy csak az érintkezéssel van a gond. Idáig még nem ment tönkre senkinek ez a gyújtása, kivéve annak aki beáztatta, de elküldöd, akkor szívesen megnézem.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Ja, Sub-ee fesszabja volt nekem is, de egy cimbim elkunyizta, így ő használta. Kb. 4-500 km-t ment, aztán feladta a harcot. A tranzisztor durrant ki benne. Kicseréltük, azt jó lett :)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Dénes írta:2.: Nálam nem biztos hogy azzal van a baj, egyenlőre még szétvan szedve a motor, aztán próbálgatok...Meg biztos nem kellett volna vízbe áztatnom. :) Mondjuk nemigazán tűnt vizesnek a kütyü...
Tudod, Szabi előre gyártott alkatrészekből építi a cuccait, azok közt meg sok lehet a selejt, amiről ő nem tehet. Azért jó lenne, ha neki is lenne otthon egy félvezető gyára :mrgreen:
Nem ide vonatkozik, de egy időben a számítógépek alaplapjaiba fos kondenzátorokat építettek, ami miatt még 2000 üzemórát sem bírtak ki. A hiba a hamis elektrolitban volt. Sok nagynevű gyártó ment vagy majdnem ment csődbe ez miatt.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

2.: Nálam nem biztos hogy azzal van a baj, egyenlőre még szétvan szedve a motor, aztán próbálgatok...Meg biztos nem kellett volna vízbe áztatnom. :) Mondjuk nemigazán tűnt vizesnek a kütyü...
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

fores írta:Egy haveromat tirisztoros,vagy hasonló gyújtásrendszer érdekelné,amivel kiválthatná a megszakitót..kihez forduljak?
1. olvass fórumot.
2. Sub-ee (Müller Elektrik). Pont az előző hozzászólásban volt róla szó. Tudom, hogy negatív, de azért Szabi cuccait sokan használják, nem sok negatívot olvastam róla itt. Ami meg elromolhat, az el is romlik...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

Egy haveromat tirisztoros,vagy hasonló gyújtásrendszer érdekelné,amivel kiválthatná a megszakitót..kihez forduljak?
fores
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Asszem meghalt a Müller-elektronix gyújtáscuccom...:( Elindultam otthonról és 500-m után megállt, betoltam indult de 200m után annyi.
Cseréltem gyertyát, megszakítót, trafót, kábelek a helyükön minden oké, akksi is jó. Viszont nincs szétégve a Subee féle cucc sem így szemre. Ajj mitévő legyek? :D Holnap megnézem a jóöreg gyári gyújtókondis megoldással... Még szerencse hogy otthon a nagy állásban ment tönkre. Volt egy alapos mosás is...esetleg a víztől valami? (slaggos-veretős dolog :) )

Műszerem sajnos nincs, méricskélni se tudok...nameg hülye is vagyok hozzá, leginkább ezzel van a baj. :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Megnéztem ma a megszakítós alap gyújtásomat, 3000 km óta nem nyúltam hozzá (Bambi állította be amikor fúrva lett :D), és tizedre 3 mm, a megszakítóhézag is rendben van. Nem is álíltottam rajta semmit, visszacsavaroztam a deknit és kész :roll:

Ettől függetlenül már megrendeltem az optikai jeladóst, mert majd lehet adaptálni a programozhatóra \:D/
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Sziasztok!
Sub-ee féle opto gyujtást raktam a motoromba.Röviden:mint ha ujj életre kelt volna a gép!
De komojan,stabilabb alapjárat,nyomatékosabb lett a motorom. Magas fordulat számon is egyenletes a járása,nem hagy ki!Tökéletesebb az égés!Nincs kopó alkatrész,ezért merem állitani hogy üzembisztosabb!
Pár fotót rólla:
Kép
egy ék alakú beköszörülés a tárcsa elfordulásának megakadájozása végett

Kép
maga a tárcsa

Kép
a megszakító helyére beépített opto kapu

Kép
igaz nem jól látszik de itt már be van ütve dornival az ék alakú beköszörülés ellendarabja
Végül egy kis film a már működő optogyujtásos motorrol.
http://www.youtube.com/watch?v=yvLu4ZkN2cU
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2010.04.10. 23:52-kor.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Nah megmértem kíváncsiságból
ráraktam a mérő műszer 2 végét az aksi saruira ahol a vezetékek is mennek rá
az adatok nem hajszál pontosak :roll:
kb:2000-nél 6,8V
3000-nél 7,1-7,2
4000-nél 7,9
:roll:
jah ez sima gyújtáson volt világítás nélkül
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Gyárilag a légszűrőcsiga tetején lévő testcsomópontba van kötve, de elvileg mindegy, csak ne az akksi és a biztosíték közé. A biztitáblára a biztosíték után is lehet nyugodtan. Ha gyengébb lett akkor rosszul állítottad be.
A töltés ezer ok miatt szűnhet meg. Esetleg kimozdult a gerjesztés 2A-es üvegbiztosítéka amikor bekötötted az elektronikát?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
feri220
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:50
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feri220 »

Szevasztok
Van egy ETZ125 motorkerékpárom és tirisztoros gyújtást tettem rá.
De az a probléma hogy nincs töltés. Pedig előtte volt.
Azt mondták hogy a tirisztor barna vezetéke a test, ezt hová kell kötni? Az aksi negatív pólusára vagy nem?
Tirisztoros gyújtással gyengébb lett a motor, de fogalmam sincs hogy miért.
A hozzászólásokat előre is köszönöm.
Üdv.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nem elektronika, de ha már bejáratás a téma: 3 db 125ös TS-t járattam be.
Először én is ilyen tötymörgős bátortalan módszerrel kezdtem. Az első két motor soha nem is ment 100 felett.
Aztán kezembe akadt az MZ hogyan tovább könyv.
Az abban leírt tanácsok szerint járattam be az utolsó motort.
Tehát: kb 200km-t mentem max 70-el, úgy hogy 3ból 4be váltottam 55-60nál.
Utána kezdtem növelni a tempót, 3ban 70, 4ben 80ig, persze a növelések midig csak kis szakaszon történtek, először épp csak tovább húzatva a motort, macsak hajlandó volt pörögni, majd 4ben visszább véve pihentettem, 10-15 km után pedig már hosszabban is tarva a húzósabb tempót. Közben egy-egy ilyen 3-400m-es tempóhajrá után mindig kb 1-2km pihenősebb, nyugis szakasz jött.
300km után kezdtem tovább pörgetni, rövid szakaszokon teljes gázzal kihúzatva 3ban ameddig csak bírta, hadd szokja a pörgést. Ezt először persze nagyon óvatosan, csak fokozatosan követleve egyre többet a motortól!
KEzdteben 85 körül ki is fulladt 3ban, de ez a kényszerített tovább pörgetés meghozta az eredményt. Olyan 500km körül járva már nagyjából 2 km hosszon is téptem a száját 3ban nyélgázon, ekkor már kb 7500öt is forgott, és 100körül ment 3ban! Az eredmény így az lett, hogy a kb 1000km bejáratás után bármikor elment 3ban 100ig, 4ben 108-110 volt a vége.

SOHA nem ragadt meg, nem csörgött, semmi gondja nem volt! És SOKKAL jobban ment mint a tötymörgősen bejáratott motorok! A lényeg a folyamatosság, a fokozatosság, és érezni kell, hogy ha már erőlködik a motor akkor visszább kell venni, 1-2 km-t pihenni hagyni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:nekem is szokott ilyet csinálni lehet nálam is ez lehet a gond?
6V-osnál mennyinek kell lennie ? 6,6V körül ? :roll:
Először is: az akksid jó?
Ha igen, akkor a sarukat pucold fémtisztára feszszabnál, dinamónál(általában a feszszabályzónál szokott elég rossz lenni a kontakt)
Ellenőrizd hogy nem laza-e valamelyik saru! (nekem egyszer a gerjesztés saruja volt laza, alig tudtam hazamászni a motorral) Esetleg érdemes újrasaruzni ezt a pár helyet!
Ha ez mind okés, és még mindig kevés a feszkó, akkor fesszab tetejét kapd le, ha az érintkezők esetleg be vannak égve reszeld fel őket és lődd be a feszt úgy, hogy kb 4000 fordulaton lámpa nélkül 7-7,1V, lámpával 6,8-6,9V körül legyen. Tovább pörgetve sem mehet 7,2V fölé SOHA a fesz, kb 2700 alatt pedig elkezd csökkenni.
Ja, a visszáramkapcsolót is lődd be!
Nekem így lett tökéletes a töltés. Mindig van elég tőltésem, és túl sem tölt. 2002ben lőttem be a feszszabot, akkor vettem új akksit is, azóta is (8 éve) bírja az akksi is :):):):)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Megnéztem 1.500-2.000-et ír bejáratásra. Max 5.000-ig szabad forgatni és folyamatosság fontos.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

conus írta:nekem kb 800 km-t után ragadt meg a dugattyú. mondjuk előtte 8 km-en 110-el jöttem 6500-on :twisted: :mrgreen:
és a gyári könyv mennyit ír? azt megnézted?
lánckerék mekkora? :mrgreen:
15-ös gyári. A könyvet régebben néztem, de most fejből nem tom, majd meglesem megin'.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

nekem kb 800 km-t után ragadt meg a dugattyú. mondjuk előtte 8 km-en 110-el jöttem 6500-on :twisted: :mrgreen:
és a gyári könyv mennyit ír? azt megnézted?
lánckerék mekkora? :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

conus írta:mentél már vele 1500 km-t h már be van járatva? :twisted: :mrgreen:
700km-t. Azt mondták itt a fórumon, hogy 100 km sok rövid kis táv, utána még 500 km csak 4000.ig pörgetve és el kell kezdeni neki adagolni, nehogy ellustúljon. Azóta még mentem 100 km-ert, párszor meghúztam neki, de ha nem kell akkor még nem hajtom.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

mentél már vele 1500 km-t h már be van járatva? :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

HaPi írta:Hello Mindenki!
Ma kicsit meghúzattam a gépet (ETZ 125) és 5.-ben nem ment 5000 fölé a fordulatszám és rezgő hangot hallottam. A többi fokozatban simán pörgött, gond nélkül. Most lett megfúratva és már be van járatva. Mi lehet a gond, gyújtást kell állítani :?: Ha igen akkor mennyit és pontosan hogyan :?:
Válaszokat előre is kösz :!: :D
Válaszolna vki erre pls. :mrgreen:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

nekem is szokott ilyet csinálni lehet nálam is ez lehet a gond?
6V-osnál mennyinek kell lennie ? 6,6V körül ? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Papszi írta:Egy éve a motorom alapjáraton bírta világítással,indexel és ha ráadtam a féklámpát, akkor állt le. Most télen tökéletesen indult. Mostanába tapasztalom azt, hogy ha alapjáraton ráadom a világítást akkor egyből leáll. Indexet ha ráadom akkor meg szakaszosan jár a motor, úgy ahogyan villog az index. Egyedül a féklámpával megy üzembiztosan alapjáraton. Most az akksim a rossz vagy nincs töltés?
Szia

Nem megfelelő a töltésed, nézd át a kontaktokat, mérd meg a töltést (13,6-13,8V).

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 51 vendég