Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

csdani írta: Ezek után sokkal kevésbé jött elő a csörgés!
Nekem a csatoson gyári plomba van. Viszont a tű középen, és kúti 98assal is ugyanúgy kopog, mint 95össel. Préssáv 1mm.
Neked megoldódott dúsítással?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Gabsic!

Nekem is 300/251-esem van!

Ha 251-es, akkor a csatos karbi van rajta?
A tű a legdúsabban van?
Alapjárati 50-es? Gyárilag az kell bele, de nekem érezhetően kevés, nagyon be kellett tekerni a levegőcsavart!

Szóval lődd be rendesen a levegőcsavart, meglátod, nagyban el fog térni a gyári beálltól!
A szívócsonk végére én raktam egy hangyafasznyi teflonszalagot, úgy, hogy azé ne a dugógyűrűre gyógyuljon majd!

Ezekkel nekem sokkal jobb lett, gyorsan visszaesik az alapjárat, azt 2 percig is tartja(1050), de 800-on is szépen muzsikál, csak ott nincs töltés. Ezek után sokkal kevésbé jött elő a csörgés!

Mondjuk a 0,3 azé az gáz, még egy 0,4-es is kevés lesz nekije, de első körön próba cseresznye.


Én a nagy sűrítés miatt 99-essel járok, 95-öst nem tudok használni, tehát ilyen dolgok is lehetnek nálad

Remélem tudtam segíteni!
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

hu :D köszi akkor nekem azért nincsen alapjáratom mert 130 as mellet is 30 asvan de próbáltam 140 es föfuvókávalis mert sehogy nemlehetett beálítani az alapjáratot és ez esetleg a gázreakción is javithat? mert nekem azis olyan mintha késne
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Rocksoldier írta:valaki nemtudja véletlenül mekkora alapjárati fufóka való a 140es fófuvoka mellé? mert van 30 35 40 45 .. szerelési könyvbe nemtalálom ott egészen másvan .. mert ha joltudom akkor ezeknek arányba kell lenniük
A 135-öshöz gyárilag 45ös való, a 140-eshez sztem 50es mehet, de lehet jó a 45ös is. Üdv
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

valaki nemtudja véletlenül mekkora alapjárati fufóka való a 140es fófuvoka mellé? mert van 30 35 40 45 .. szerelési könyvbe nemtalálom ott egészen másvan .. mert ha joltudom akkor ezeknek arányba kell lenniük
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Akkor a tömítés miatt volt a durranás valszinű:D ezt megcsinálod aztán már gurulhatsz is \:D/
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

gabsic írta: Mekkora ötlet már! :idea: =D>
Az életben nem jutott volna eszembe! #-o
Köszi, ma délután megjátszom a dolgot! \:D/
A tömítést mindkét oldalt zsírozd be, nehogy kifújjon!
Jó munkát!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Gyurmooo írta: Elővettem a "józan paraszti észt", és a hengertalp-tömítést a tőcsavarok felé kívül bevágtam, azaz a csavarok külső kerületénél
Így már helyre ment, átbújtatva a bevágáson a csavarokat.
Tegyél bele egy vastagabb hengerfej-tömítést, és jó lesz az!
Mekkora ötlet már! :idea: =D>
Az életben nem jutott volna eszembe! #-o
Köszi, ma délután megjátszom a dolgot! \:D/
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Rocksoldier írta:hali nemtudja valaki hogy 250 tsnél van e gyárilag a tüszelep alatt egy hézagoló alátét? szerelési könyvet nézve van de soha nem találkoztam vele csak mert ha az nélkül mérem aki az uszószintet elve más lesz az érték ... köszi
van egy fiber tomites :!:
A viz szalad, a kő marad!
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

hali nemtudja valaki hogy 250 tsnél van e gyárilag a tüszelep alatt egy hézagoló alátét? szerelési könyvet nézve van de soha nem találkoztam vele csak mert ha az nélkül mérem aki az uszószintet elve más lesz az érték ... köszi
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Csak nyugi!
Idegeskedés nem fog előre vinni!
Először én is meglepődtem tavaly, mikor a hengert le akartam húzni dugattyú-ellenőrzés céljából, hogy nem fér ki a váztól.
Elővettem a "józan paraszti észt", és a hengertalp-tömítést a tőcsavarok felé kívül bevágtam, azaz a csavarok külső kerületénél
Így már helyre ment, átbújtatva a bevágáson a csavarokat.
Tegyél bele egy vastagabb hengerfej-tömítést, és jó lesz az!
gabsic írta:Köszönöm a tippeket!
Próbálkoztam, próbálkoztam, csak éppen előrébb nem nagyon jutottam :(
KEzdtem a karbi újra beállításával, láttam hogy 130as fúvóka van benn, próbaképp raktam bele 140est.
Próbaút...
Sokkal jobb lett mint volt, kevésbé négyütemezik, 100 felett érezhetően jobban ment.
De 5 km után ugyanúgy csörgés kopogás, minden baja volt.
Hazaértem, akkor gyújtás ellenőrzés, 2,65mm-en volt az előgyújtás, nem is bántottam.
Előtte még meleg motorból leengedtem az olajat hogy megnézzem a kuplungnál mi zörög annyira.
miután kivettem a mérőórát a gyertya helyéről, kíváncsiságból bedugtam egy darab cint a gyertyafuraton. Résméret 0.3mm!!!! Húúúú mondom ez igen kicsi, hengerfej le
Hengerfejtömítés nem volt alatta, henger alatt a talptömítés is egy sima fénymásolópapírból volt vágva.
Mire sikerült hf tömítést szereznem addigra már 5 óra után volt, próbáltam lekapni a hengert, de nem akar lejönni :S A blokk nem billen annyit előre hogy kiférjen, hengerfejcsevarokat meg már nem volt időm kiszedni, úgyhogy mindent bepakoltam a garázsba, majd jövő hétvégén folytatom...
Csak már pöppet elegem van, 2 hete ezt a motort csinálom, és csak szaporodnak a gondok, egyre kevésbé látom a végét :(
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sziasztok!

Fúrás után vagyok, és próbálom optimálisan beállítani a motorom.
Egy 32-es dellorto van rajta 145-ös főfúvókával, de 4 ezer felett kezdem úgy érezni, hogy keveset kap.

A kérdésem az lenne, hogy ha a súbertűt úgy állítom, hogy többet kapjon, akkor ugye nem magas fordulaton fog többet kapni, hanem középtartományban?

És a keverékállító csavart, ha tekerem nem mozdul az alapjárat semerre, csak a gázreakción lehet érzékelni jelentős változást. Ez miért van, és ezzel tudom szabályozni, hogy magas fordulaton többet kapjon, vagy fúvóka csere a legcélszerűbb?

Köszi a válaszokat!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Köszönöm a tippeket!
Próbálkoztam, próbálkoztam, csak éppen előrébb nem nagyon jutottam :(
KEzdtem a karbi újra beállításával, láttam hogy 130as fúvóka van benn, próbaképp raktam bele 140est.
Próbaút...
Sokkal jobb lett mint volt, kevésbé négyütemezik, 100 felett érezhetően jobban ment.
De 5 km után ugyanúgy csörgés kopogás, minden baja volt.
Hazaértem, akkor gyújtás ellenőrzés, 2,65mm-en volt az előgyújtás, nem is bántottam.
Előtte még meleg motorból leengedtem az olajat hogy megnézzem a kuplungnál mi zörög annyira.
miután kivettem a mérőórát a gyertya helyéről, kíváncsiságból bedugtam egy darab cint a gyertyafuraton. Résméret 0.3mm!!!! Húúúú mondom ez igen kicsi, hengerfej le
Hengerfejtömítés nem volt alatta, henger alatt a talptömítés is egy sima fénymásolópapírból volt vágva.
Mire sikerült hf tömítést szereznem addigra már 5 óra után volt, próbáltam lekapni a hengert, de nem akar lejönni :S A blokk nem billen annyit előre hogy kiférjen, hengerfejcsevarokat meg már nem volt időm kiszedni, úgyhogy mindent bepakoltam a garázsba, majd jövő hétvégén folytatom...
Csak már pöppet elegem van, 2 hete ezt a motort csinálom, és csak szaporodnak a gondok, egyre kevésbé látom a végét :(
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Gabsic, a hengerfejtömítésre pillants rá az is okozhatja a durrogást, inditsd be a gépet aztán ha valamelyik oldalon kifúj akkor megvan a gond, nálam ez okozta... Üdv
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Szimeringet én még mindig barnát vennék. Vitonosat. Igaz drágább,de nincs vele 1500km-ként gond.
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Szóval szimeringet kell cserélnem...

Itt találtam http://www.viktormotor.hu/portal/websho ... ist_num=10

Csak hülyeséget nem akarok megvenni, a legutolsó zöldre gondoltam...
Az kell nekem, ill. mennyire körülményes a cseréje?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Gyújtásod be van állítva rendesen? A kopogás és a "hengerfejre ütés" lehet kicsi előgyújtástól. Viszont, azt nemtudom hogy ez mennyire függ össze azzal, hogy nem megy vissza a gáz. De kopogás lehet előgyújtástól...nekem akkor szokott így csinálni ha az elmászik. Talán a főtengelycsapágy és szimmering is kezdi megadni magát?

És igen, én már 45-től kb. 2000es fordulattól nyomom neki az 5.öst ha nem sietek éppen. :)
Viszont 3ezer környékén nálam mindig is rángatott kicsit, akármilyen karbival...
Jaés nálam ez a durva koppanás terheletlen állapotban jött elő, ha húztam neki akkor nem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Sziasztok!
Segítséget kérek!
Az alany: 300as ETZ 251
A tünetek: kb 1km húzósabb menet után elkezd ocsmány, kemény, kopogós csörgő hangot kiadni. Hasonló ahhoz amit a jawám kiad épp megszorulás előtt. A hangtól megijedtem, kuplung beránt, de nem áll le, hanem 2500-3000 körül forog, de kb másodpercenként 1-2 robbanás van csak, az viszont olyan mintha kalapácsal odabasznák a hengerfejre, szép dinndinndinn helyett BANG.... BANG.... BANG.... A fordulat 4-5 másodperc alatt esik vissza alapjáratra.

Másik tünet: nagyon hajlamos a motor mind a négyütemezésre, mind a bakkecskézésre, ezek részterhelésre igazak. pl 50-et nem lehet vele menni városban, mert ugrál, rángat.

GrafUr blogját olvasva láttam hogy a 300as már 50-60tól használható volt 5ben. Nekem- nagyon nem. 100alatt 5ödikben nem megy, csörög, kopog, szenved.

Bármilyen ötletet szívesen fogadok....

Gyertyát néztem, szép őzbarna. Alapjárat stabil 1100 körül. Ha nem ilyen kopogós üzemállapotban engedem vissza a gázt, egyből leesik a fordulat.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

barna de nem teljessen világos probáltam kisseb fuvókával nagyobbal sibertü is voltmár mindenhol levegőcsavar másfél légszürö uj tiszta uszoszint kivan mérve ahogy az utmutatóba van ..elvileg jonak kéne lennie ,..bár ha betekerem a légcsavart tövig nem áll le de sokann aztmondják meg énis ugy emlékszem le kéne álnia ..
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Gyertyakép milyen?
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

nemtudom szépenn finomann volt járatva néztem hengertis kivan tükrösödve dugó mellet nincsen lefujás..válla semi ugyhogy azzal nincsen gond.. blokk sem szorul..
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

De hogy egy év alatt hogy ment el az erő belőle??? :-k
Hogy járattad be?
Rocksoldier írta:má egy éve szerintem bővenn oylan mintha 5 be legyöngülne és nem lenne benne erő de amugy meg 1 2 3 4 jo eröteljes
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Ahogy mondod!
Mivel (szerintem, de ez nem tapasztalat) a 250/1 alul is erős, 4-ből 5-be rakva simán kéne tovább gyorsulnia.
A 150-es kis TZ-m volt ugyanilyen, 4. fokozatban még jól gyorsult, 5.-ben szinte nem is tudtam használni.
fúrás után és jól bejáratva ismét volt benne erő.
csikin írta:Arra gondoltam, hogy túl nagy, de 16-os a hátsó kerék és így nincs is túl nagy.
Tehát nem fordulatszámfüggő a probléma, csak gyenge a motor, és az 5. fokozatban már nincs elég nyomatéka.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Rocksoldier írta:má egy éve szerintem bővenn oylan mintha 5 be legyöngülne és nem lenne benne erő de amugy meg 1 2 3 4 jo eröteljes
Pont ugyanez van nekem is csak 251-essel. :(
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Arra gondoltam, hogy túl nagy, de 16-os a hátsó kerék és így nincs is túl nagy.
Tehát nem fordulatszámfüggő a probléma, csak gyenge a motor, és az 5. fokozatban már nincs elég nyomatéka.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

ami bennevolt gyárilag de ha joltudom az a legnagyobb sajnos nemtom hány fogas :cry:
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Rocksoldier írta:má egy éve szerintem bővenn oylan mintha 5 be legyöngülne és nem lenne benne erő de amugy meg 1 2 3 4 jo eröteljes
Mekkora lánckerék van benne elől?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

má egy éve szerintem bővenn oylan mintha 5 be legyöngülne és nem lenne benne erő de amugy meg 1 2 3 4 jo eröteljes
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Mikor lett fúrva?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

igen sajnos szélcsend sik egyenes ut..
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ezt sík úton csinálja?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

hát nemtudom énis gondoltam rá de gyárival is ilyen volt .. azért lett rá véve mert azt hittem elvan dugulva ..de mégse .. 4 be kiviszi 110et felrakom 5 be ott megáll aztán nagy nehezenn tartja ésmég marad egy csomo gáz amit ha odahuzok csak nyeli a benzint
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Rocksoldier írta:
Akkor ott nagy valószínűséggel a gagyi kipuff lesz a gond...
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

henger furt .. kipufogó igaz gagyirezó...de eldugulva nincsen, gyutás jo megszakitóhézeg jo ..meg gázreakcióm is késik..
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Rocksoldier: Ha minden jól van beállítva, akkor kopott henger/gyűrűk/dugó, eltömődött kipufogó.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

hello!! segitsetek nekem ...nemtudja valaki mért van az 250ts/1 nél hogy negyedik sebeségben még erőteljessen huz de 5 be kapcsolva nembír gyorsulni???marad egy csomo gáz arra má nem reagál csak sziv.. ](*,)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

A generátor felőli oldalon nincs olaj. A ftg. csapágyakat az üzemanyagban lévő olaj keni. Ha elnyalódott/repedt/stb. a szimmering, ott könnyebben szív levegőt, mint részterhelésen a karbinál a tolattyú miatt. Még szerencséd is van, mert ott könnyű cserélni. De ha a csapágy is kopott, akkor előbb-utóbb megint tönkremegy a szimmering.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

mondom gyújásoldal :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Fals levegő?? De ott olaj van vagy nem, akkor olajnak szivárogni kellene, de nem szivárog pedig rendesen fel van töltve...
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

szerinted mit szív be a szimering mellől a gyujtásoldalon a forgattyúsház? :P :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

MIH? Miköze a szimeringnek ehhez? :shock:
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Főtengelyszimmering, gyújtás felől. ;) megmakkant
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Helyzet az, hogy simán van alapjáratom, simán reagál a gázfröccsökre, könnyen felpörög, jól reagál, csak sokat eszik.

Dugulás nem lehet, mert már100X kitakarítottam a karbit minden tömítés OK szivárgás nincs.
Ha nincs rá húzva a szivató, vagy legalább félig nincs kihúzva akkor nincs alapjárat, és a motor is csak horkolva pörög fel, MIÉRT? Gondolom sok levegő, de hibát hogy lehetne orvosolni?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nagyobb fúvókával sem fog megoldódni a dolog, mindig szegény lesz. Én akármekkorát tettem bele, sose lett jó, lent fulladt fent nem ment... és az olajozása is csak nyűg volt amellett h undorító :twisted:

Semmiképp se javaslok semmiféle direktszűrőt, nem ehhez a géphez lett kitalálva, és megszorulást kockáztatsz minden így eltöltött km-en :roll:
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Még légszűrő nélkül is mennie kéne szivató nélkül. Valami dugulás lehet, vagy tömítetlenség.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Valaki segítsen már.
Ha motoromon direkt szűrő van, 250 ETZ, akkor miért csak úgy tudok közlekedni a motorral, hogy szivatót ráhúzom?
Semmi bajom ezzel csak annyi, hogy 5 liter benzin 20 kilométerre elég ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) BORZALOM!

Utánaolvasgattam, hogy az a baj, sok levegőt szív a motor, és a sok levegő sok benzint akar felrántani, ami nem lehetséges a 135-ös fúvókán keresztül.
Na szóval én nem akarok fúvókát cserélni, nekem az lenne a lényeg hogy a szívatót visszatolva keveset egyen a motor és ugyanúgy mennyen, mint most szivatós állapotban.
Remélem nem írtam hülyeséget a szívató ráhúzós dologról.

Képen láthatjátok a légszűrőt. (Simson légszűrő, amibe 3 sor gézlap van téve)

Nekem most az lenne a megoldás, hogy szívatót visszatolom, a szívótoroknál pedig a levegőszűrőt jobban lefojtom???
Kép:
Kép
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István »

Hali!
Louie!
Köszi a segítséget,most már tiszta a dolog.

Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

E85 és benzin 1:1 arányú keverékéhez szerintetek mekkora fúvóka-méret növelés kell? Gondolom az összes fúvókát azonos százalékban kell növelni. Én úgy 10%-ra saccolom.
Egyelőre még nem rakom a motorba az E85-öt (gyári a moci belseje, és bontatlan, tehát gyári a szimmering is), de szeretném beszerezni hozzá a dolgokat. Viton szimmeringek, fúvókák.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Én is a challoills-t használom1.50-ben valóban jó a gépnek az ára is baráti és csak egy kicsi szaga van de melyiknek nincs?
louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: louie »

E.István írta:Hali!
Lenne egy kérdésem,mert nem teljesen világos a dolog!
A motorba jutó benzin mennyiségét(a keverési arányt)
mivel tudom beszabályozni?
A melléklevegő csavarral vagy az úszószintel?
Már másfél hete szenvedek a karbival és már teljesen összezavarodtam.
Nem úgy megy mint ahogy kellene,túl sokat kap(szerintem)!
A kipuff vége elég olajos!

Előre is köszi a segítséget!
(ETZ 150)
Üdv!
Tehat a lenyeg az, hogy a keverek aranyt a subertu, suberhez viszonyitott helyzetevel tudod valtoztatni. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy kitekered a karbi felso nagy lezaro kupakjat, amibe belemegy a gazbowden, kihzod az egesz subert mindenestol, kiszeded a suber tut azzal a kis kor alaku lemezkevel egyutt (a subertu allito lemezke), majd ha ugy veled sokat kap a motor, egy rovatkaval kintebb rakod a tut (ekkor azonos gazallas, suber allas mellett, kisebb keresztmetszete lesz a fofuvokanak). Nekem alap meretes fuvokaknal, alulrol a masodik rovatkaban van a tu, bar igaz, hogy utangyartott tu, szoval ki kell probalni. De elotte mindenkepp pontosan lodd be az uzemanyag szintet (hasznalati utasitasban megvan hogyan kell), mert csak ugy kapsz jo ertekeket.
A keverekaranyba nem szol bele a mellek levego csavar.

Udv.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 45 vendég