Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.08.16. 16:19

András: Jó olaj, ilyennel mentünk 24óráson.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.08.16. 15:48

Kép

Bevásároltam :D 8)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3818
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.08.16. 11:46

MisterQ!

Bixxol 10w40. Tökéletes hidegen, melegen. Nem csipegeti, nincs váltóhang. Szóval tökéletes olaj sztem.
Legalábbis nálam bevállt. :wink:

Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: MiszterQ » 2010.08.16. 11:20

Nekem is az van benn de ez egy kalap sz@r szerintem. Visszaállok a jó öreg 80w90 Hypoid olajra. Hidegen ragadós de utána patent. ;) ha ez az előírt, akkor ezt öntöm bele. Rácsing olaj meg nem kell :D

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2010.08.15. 18:38

Én eddig 2x raktam motorba való(adalékos)olajat
mind a 2x hidegen összeragadnak a lamellák és nem emel ki a kuplung csak ha sztenderen berugom, 1 be és nyélgáz...ettől szétjönnek
ha autó motor olajat használtam nem volt ilyen

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2010.08.15. 12:11

MiszterQ írta:Sziasztok!
Van egy olyan kérdésem hogy lehet-e kapni kuplungmegcsúszást gátló adalékot, külön flakonban? Most 10w40 félszinti opel olajt tettem a gépbe, erre írta valaki, hogy legközelebb adalékosat vegyek. Szóval lehet utólag ilyen adalékot valahol beszerezni?

A válaszokat előre is köszönöm.
A Liqui-Moly-nak van valami Mos2 Racing-Bike nevű adalékja,ami tudja ezt,de nem olcsó!
Olcsóbb,ha veszel bele 4T-s olajat,és lecseréled. :D

Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: MiszterQ » 2010.08.13. 13:34

Sziasztok!
Van egy olyan kérdésem hogy lehet-e kapni kuplungmegcsúszást gátló adalékot, külön flakonban? Most 10w40 félszinti opel olajt tettem a gépbe, erre írta valaki, hogy legközelebb adalékosat vegyek. Szóval lehet utólag ilyen adalékot valahol beszerezni?

A válaszokat előre is köszönöm.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.07.23. 20:03

bambi is mondta már, de lesz.rom. majd kínlódik vele a következő tulaj. :P :-" :mrgreen:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3818
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.07.23. 12:31

Én a Bixxolt ajánlom. Tökéletes, és annyira nem is vészes az ára sztem.

conus!
Neked valami gáz lehet ott a kuplunggal. Soha nem volt ilyen problémám a kicsivel. Sőt a naggyal sem... Pedig mint tudjuk ott sokkal kevésbé emel szét a kuplung. Kicsivel rendszerint, ha sietek, vagy rosszalkodok, akkor kuplung nélkül váltok... Visszafelé mondjuk nem :lol:
De 3. tól simán, sőt 5-ből 4-be is elviselhető még. Ügyes gázkezeléssel lehet tehermentesíteni a váltót simán. :wink:

Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Sörtank » 2010.07.23. 11:08

conus írta:
Sörtank írta:Hali
Én is megkérdezem már hogy jó olajat használok -e! Nálam is most lesz lecserélve a váltóba az olaj! 150ccm ETZ-MZ van.Én idáig Agip Rotra HY 80w/90 olajat használtam! A Tankba pedig Agip 2T szintetikus motorolajat. Idáig nem volt vele problémám. Mennyire rossz olajak ezek?
no para, váltóba én is ezt használom. annyiból para h hidegen 3-4x behúzom a kuplungot mikor már forog a motor üresfokozatban, aztán 2000rpm-nél 2-esbe kapcsolok és úgy indulok el. kb 100 m után már lehet használni az 1-es fokozatot is :P :mrgreen:
Akkor nekem szerencsém van ilyen téren mert nálam nincs ilyen probléma. Hidegen is mikor beteszem egyesbe meg se rebben a motor.
És mi a véleményed a Agip 2T szintetikus olajról?Már 2 éve használom de idáig nem volt problémám azzal se!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.07.23. 09:49

Sörtank írta:Hali
Én is megkérdezem már hogy jó olajat használok -e! Nálam is most lesz lecserélve a váltóba az olaj! 150ccm ETZ-MZ van.Én idáig Agip Rotra HY 80w/90 olajat használtam! A Tankba pedig Agip 2T szintetikus motorolajat. Idáig nem volt vele problémám. Mennyire rossz olajak ezek?
no para, váltóba én is ezt használom. annyiból para h hidegen 3-4x behúzom a kuplungot mikor már forog a motor üresfokozatban, aztán 2000rpm-nél 2-esbe kapcsolok és úgy indulok el. kb 100 m után már lehet használni az 1-es fokozatot is :P :mrgreen:

Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Sörtank » 2010.07.23. 08:34

Hali
Én is megkérdezem már hogy jó olajat használok -e! Nálam is most lesz lecserélve a váltóba az olaj! 150ccm ETZ-MZ van.Én idáig Agip Rotra HY 80w/90 olajat használtam! A Tankba pedig Agip 2T szintetikus motorolajat. Idáig nem volt vele problémám. Mennyire rossz olajak ezek?

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2010.07.14. 20:18

MiszterQ írta:Váltóolajnak vettem GM Opel olajat, 10w40, félszinti. Szerintetek jó lesz?
Valószínűleg nem lesz baja tőle,de legközelebb 4T-s motorolajat vegyél,mert azokban van kuplungmegcsúszást gátló adalék! :wink:

Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: MiszterQ » 2010.07.14. 15:57

Váltóolajnak vettem GM Opel olajat, 10w40, félszinti. Szerintetek jó lesz?

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2010.07.07. 18:56

HaPi írta:
horhaus írta:Sziasztok

Ismeri valaki ezt az olajat: Hykomol Carrier u 32 (az u lehet v is (kézírás))
Gondolom váltóba talán jó.
Nekem a 125-ben Hykomol 80w90 van. Jól működik, csak még gurulás közben kell az egyesből üresbe rakni. Más hátrányát nem vettem észre, de már 2 éve ezt használom a 125-ben.
250-ben most Fuchs van, direkt motorok váltó, ill. kuplungjába való olaj.

Kösz

Csak azért kérdeztem mert ez ingyen volna.

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.07.06. 21:01

horhaus írta:Sziasztok

Ismeri valaki ezt az olajat: Hykomol Carrier u 32 (az u lehet v is (kézírás))
Gondolom váltóba talán jó.
Nekem a 125-ben Hykomol 80w90 van. Jól működik, csak még gurulás közben kell az egyesből üresbe rakni. Más hátrányát nem vettem észre, de már 2 éve ezt használom a 125-ben.
250-ben most Fuchs van, direkt motorok váltó, ill. kuplungjába való olaj.

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2010.07.06. 20:52

Sziasztok

Ismeri valaki ezt az olajat: Hykomol Carrier u 32 (az u lehet v is (kézírás))
Gondolom váltóba talán jó.

Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: punisher » 2010.07.05. 20:02

Részlet a Wiki szerelési könyvből:
Az alabb felsorolt, (altalaban hasznalatos) olajok viszkozitasi ertekei zarojelben olvashatok: Az alacsonyabb viszkozitasu olajok folyosabbak, a magasabb ertekuek surubbek.( forras : MOL kenoanyagok es autokemikaliak ) Az olajok a homerseklet emelkedesevel higulnak.

5W30 motorolaj (55)
5W40 motorolaj (85)
80W sebvaltoolaj (90)
:arrow: 10W40 motorolaj (95)
15W40 motorolaj (110)
75W90 sebvaltoolaj (115)

80W90 sebvaltoolaj (150)
20W50 motorolaj (170)
Az MZ gepkonyve 80W sebvaltoolajat ir, mint megfelelo olaj. Ennek a viszkozitasi erteke 90. A felsorolasbol lathato, hogy mely olajok kozelitik meg ezt az erteket - ezek a megfelelo olajok.

Az eloirtnal higabb olaj hasznalata eseten : kuplunglamellak nem tapadnak ossze, kisebb ellenallas a mozgo alkatreszekkel szemben, megcsuszhat a kuplung, kisebb motorzaj csokkento hatas, vekonyabb kenofilm kepzodes, jobban szokik az olaj (olajfolyas)
Az eloirtnal surubb olaj hasznalata eseten : kuplunglamellak osszetapadnak (hidegen beteszed sebessegbe - ugrik egyet a motor), nagyobb ellenallas a mozgo alkatreszekkel szemben, nagyobb motorzaj csokkento hatas, vastagabb (jobb) kenofilm kepzodes, nem szokik ugy az olaj.
Megfelelo minosegu olaj hasznalata eseten a motor optimalis modon viselkedik.

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.07.05. 19:53

Én Mol 80W-90 hykomol olajat használok minden motoromban és még nem volt vele baj sose.

Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Fittboy » 2010.07.05. 19:10

Jól összezavartatok én is épp olajat készülök cserélni és a könyvben 80W90-es van,ehhez képest mindenki a 10W 40-est ajánlja,nem értem :S Vagy nincs köztük sok eltérés,nem értek hozzá ezért kérdem(mert számszerit van)?! :)

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.07.05. 12:45

emberek,

fel kell ütni a 251-es ETZ szervízkönyvét vagy kezelési könyvét és oda van írva pont
pl. 125/150-es ETZ-hez sae 30W40 vagy 80w hajtóműolaj való pont :mrgreen:
Kép

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: z25z » 2010.07.05. 12:38

Máté írta:sziasztok!

etz 251-be szeretnék lassan olajat cserélni és olyan kérdésem lenne hogy ti milyen olajat ajánlanátok? néztem mofakerben ott van hajtóműolaj csak nem tudom az mennyire jó? vagy esetleg futár motorosboltban van repsol transmissiones szintetikus hajtóműolaj. vagy valamilyen motorolajat tegyek bele?
várom válaszaitokat és tapasztalataikat.
köszi

nekem nagyon nem jott be a repsol transmissiones, a napi elso inditasnal megcsuszik a kuplung, ha bemelegszik semmi baja, megvan a megoldas a reggeli hideginditashoz, de az tuti, hogy amint lesz penzem engedem le a faszba, es asvanyi avgy felszint 10W40 fog belekerulni......

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bg » 2010.07.05. 12:27

Máté írta:sziasztok!

etz 251-be szeretnék lassan olajat cserélni és olyan kérdésem lenne hogy ti milyen olajat ajánlanátok? néztem mofakerben ott van hajtóműolaj csak nem tudom az mennyire jó? vagy esetleg futár motorosboltban van repsol transmissiones szintetikus hajtóműolaj. vagy valamilyen motorolajat tegyek bele?
várom válaszaitokat és tapasztalataikat.
köszi

A tapasztalati út.
Találtam egy szakit aki 40 évig volt mz márkaszervizes. /aztán márkaszerviz vezető!, a simsonjaimat 83-92 között csak ők kezelték/. Többször volt anno a gyárban, mint Budapesten…! Félévente gyári szakembergárda látogatta őket.. stb. /ezeket elmondásból tudom/.

A lényeg a lényeg, állítólag egy kikötése volt a gyáriaknak. Semmilyen hykomol származékot nem javasoltak, sőt, garancia megvonást emlegettek! /ahol kiderül, de vajon kiderült-e?/
Állítólag nem igazán kuplungbarát a hykomol. Én nem tudom hol az igazság, de mindenesetre 15 w 40 es hajtómű olajat javasolt a szaki. Akármilyen jó bele szinte, a lényeg hogy 4-5000 km ként cserélni kell. Ha ez be van tartva, akkor baj nem lehet. Ha sűrűbben van cserélve az még jobb.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3818
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.07.05. 11:40

Máté!

Én OMW Bixxolt-t használok. 10w40-est. Tökéletesen működik.
Vagy Castrol Actevo, ami bevált dolog.

Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: punisher » 2010.07.04. 21:16

Nézz két hozzászólással lejjebb! :mrgreen:

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2010.07.04. 21:16

MZ-be szinte bármilyen motor- és hajtóműolaj megfelelő, de szintetikust semmiképp ne tegyél bele, attól csúszhat a kuplung.

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté » 2010.07.04. 21:06

sziasztok!

etz 251-be szeretnék lassan olajat cserélni és olyan kérdésem lenne hogy ti milyen olajat ajánlanátok? néztem mofakerben ott van hajtóműolaj csak nem tudom az mennyire jó? vagy esetleg futár motorosboltban van repsol transmissiones szintetikus hajtóműolaj. vagy valamilyen motorolajat tegyek bele?
várom válaszaitokat és tapasztalataikat.
köszi

Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: punisher » 2010.07.04. 20:40

Én Shell-t használok nekem jó, de mindenki a Mol-t fogja ajánlani mert az a jó, amint elfogy az enyém én is átállok Mol-ra kipróbálom azt is.

mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: mark222 » 2010.07.04. 20:02

érdekelnének shell 2T olaj tapasztalatok...jó ez az olaj?vagy ha nem akkor mit vegyek?

Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: punisher » 2010.06.29. 22:12

conus írta:és mennyiért adnád azt a castrol olaj literjét ha vennék tőled 3 liter? 500 Ft / liter? :twisted: :mrgreen:
Ha rajtam múlna akkor küldenék annyit amennyiben fürödni is tudnál de sajnos a haver a melóhelyről nagyon nem kockáztat. :cry: :mrgreen:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.06.28. 20:37

és mennyiért adnád azt a castrol olaj literjét ha vennék tőled 3 liter? 500 Ft / liter? :twisted: :mrgreen:

Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: punisher » 2010.06.28. 10:23

Castrol olajat tudok most szerezni magamnak olcsón (0Ft) :lol: De jelenleg Repsol-t használok.

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.06.27. 21:17

punisher írta:Sziasztok az elhasználódott vagy rossz váltóolajtól lehet hogy állandóan üresbe teszi magát a motor (de csak 1-esből 2-esbe) + nem vált mikor nyomkodom a váltókart (ritkábban)? :roll:
Lehet de nem fetétlen.
Az hogy üresbe teszi magát az valószínűleg olaj miatt van.
De hogy nem tudod sebességbe rakni az sztem váltóvilla kopása.
De próbáld meg először az olajat (MOL Hykomol-t ajánlom).

Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: punisher » 2010.06.27. 19:12

Sziasztok az elhasználódott vagy rossz váltóolajtól lehet hogy állandóan üresbe teszi magát a motor (de csak 1-esből 2-esbe) + nem vált mikor nyomkodom a váltókart (ritkábban)? :roll:

Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: revlimit » 2010.06.26. 21:35

conus írta:úszóházhoz kringeritből vágott tömítés a legjobb 8) :-" :mrgreen:
Jaja. Én is a hétvégén vágtam a csatos karbira, és százszor jobb lett mint a bolti szar gumitömítés. Pedig nem lett valami mestermunka pontosságú és mégis jó. A kis TS is ilyet fog kapni.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.06.26. 18:30

úszóházhoz kringeritből vágott tömítés a legjobb 8) :-" :mrgreen:

Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: feketemz » 2010.06.25. 20:51

csikin írta:feketemz: Amit mutattál, azon a videón nem volt semmi különleges, legfeljebb falsot szívott vagy magas volt az alapjárat. Alapjáratot a motorodon 1200-1500 1/min közé állíts. Lehet azért áll le mert túl dús az alapjárati keverék(?). Készíts videót róla, ha tudsz, úgy közelebb kerülhetünk.
----------------------------
Ma lelet szedve a karbi megnézettem egy szakival azt mondta nincs vele semmi baj. Vettem új gázbovdent meg a szívató bovden is ki lett cselérve. Érezhető lett a különbség. És lett bele véve a karburátorhoz egy új tömítés is. Most beindult a motor és most szépen vitte nem pöfögött. Csak most meg olyan volt,mintha folyamatosan húznám neki a gázt..Lehet csak túl feszes a gázbovden ez majd holnap lejjebb lesz véve..de most meg elment az első fékem.. pedig tegnap még nem volt semmi baja.. Lehet levegőt kapott(?)
meg a tömítés ellenére még mindig csöpög a karburátorból a benzin..
Lehet elég felelőtlen kijelentés volt ez az elején,hogy már látszik a javítások vége:D
Azért köszönöm ,hogy segítetek! Szeretnék ezzel az mzvel menni majd a túrákra..

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.06.25. 20:42

affaire írta:Ja bocs az árát rosszul irtam van az olyan 3000 körül is... 80w90es de tényleg fasza.
Köszi megpróbálom!

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.06.25. 17:57

feketemz: Amit mutattál, azon a videón nem volt semmi különleges, legfeljebb falsot szívott vagy magas volt az alapjárat. Alapjáratot a motorodon 1200-1500 1/min közé állíts. Lehet azért áll le mert túl dús az alapjárati keverék(?). Készíts videót róla, ha tudsz, úgy közelebb kerülhetünk.

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.06.25. 13:09

Ja bocs az árát rosszul irtam van az olyan 3000 körül is... 80w90es de tényleg fasza.

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.06.25. 13:06

festékes írta:Hali! Castrol 10-40 es hatómüolajat használtam eddig kimondottan mocikhoz árulták nekem bejött,de most olajcsere előtt állok és hiánycikk Debrecenben legalábbis ott ahol eddig vettem és kutnál sem kapok :cry: Mit ajánlotok ami frankó a 25o/1 eshez?Köszi :D
Én mol hykomol-t használok..Nem biztos hogy jol irtam...
De a hajtomüolajat nem kell tulbonyolitani a mol az mar minöséginek számít asszem 1000 ft /l körül van az ára.
Nekem is /1 be van és sose volt vele semmi baj...

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.06.25. 12:50

Hali! Castrol 10-40 es hatómüolajat használtam eddig kimondottan mocikhoz árulták nekem bejött,de most olajcsere előtt állok és hiánycikk Debrecenben legalábbis ott ahol eddig vettem és kutnál sem kapok :cry: Mit ajánlotok ami frankó a 25o/1 eshez?Köszi :D

Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: feketemz » 2010.06.25. 10:27

Hát igen igy elég nehez ha nem vagytok motorszerelők de a gyujtásához sztem ne nyúljatok ha előtte jó volt!
Akkor van jó helyen a gyújtásod ha jl meghajtod a motort és kiveszed a gyertyát jó őz barnának kell hogy legyen...
Egy kondenzátor szerintem ugy max 1000 ft lehet nemtom mert nem vettem mostanába simsonhoz 600 azt tudom... Az jó az mz be is de amit itam az nemtom mennyi.
Irtad hogy hol ad szikrát hol nem kábelt kicserélhetitek nem rosz ötlet de erősödik a gyanú a szikra miatt hogy kondenzátor a baj.
A megszakító nem szikrázik?
A benzint szerintem kizárhatjátok az miatt nem áll le vagy el se indul...
Meg ha hol szikrázik hol nem akkor nem benzin...
Azért ne dolgozzatok hogy elfáradjatok :D Tehát szerintem hadjátok a karburátort!
Sok sikert :mrgreen:
-----------------------------------------------------
A megszakítót nem láttam szikrázni. De ahogy kicseréltük a kábelt onnantól semmi baj nem volt a szikránkkal.
Az volt a baj,hogy nah most ezt lehet bonyolultan fog hangzani az én nyelvemen:D
amikor folyamatosan magas fordulaton tartottuk a motort akkor olyan volt a hangja ,mintha nem égne el folyamatosan a benzin csak szakaszosan. Mintha kapná a benzint de nem dolgozza fel elég hamar. hmmm lekéne videóznom mit csinál... úgy könnyebb lenne,de már kiszedtem a karburátort ,hogy megnézze egy szaki,hogy most cserés legyen vagy mi. Kicserélem valószínűleg a gáznak a kábelét is meg a szívatónak is. Még a régiek vannak benne és elég ramatyul néznek ki és éreztem,hogy a kábel benzines kívülről lehet kifolyik valahonnan.
Nah találtam egy videót ahol úgy szól most az mz mint a videóban csak ami a videóban van az 150es..
Nah szóval tökre hasonlóan szól,de amikor ugye adok neki egy kisebb gázlöketet felugrik a fordulat szám majd leesik és kb 20mp alatt le is fullad teljesen. Volt a videóban,hogy nagyobb löketet adott neki akkor nekünk pufogni szokott nem is egyet ha jól láttam akkor 6000 fordulatszámnál.
Itt a videó linkje->http://www.youtube.com/watch?v=rnrqzZKv ... re=related
Amúgy köszi! :D igyekszünk minél hamarabb elkészülni. Idén már műszakiztatni is szeretném és letenni rá a jogsit,hogy jövő nyárra már bátran mehessek túrákra is vele. Ezért megfogja érni ez a kis "szenvedés" :)

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.06.25. 08:30

feketemz írta:
affaire írta:
Hát igen igy elég nehez ha nem vagytok motorszerelők de a gyujtásához sztem ne nyúljatok ha előtte jó volt!
Akkor van jó helyen a gyújtásod ha jl meghajtod a motort és kiveszed a gyertyát jó őz barnának kell hogy legyen...
Egy kondenzátor szerintem ugy max 1000 ft lehet nemtom mert nem vettem mostanába simsonhoz 600 azt tudom... Az jó az mz be is de amit itam az nemtom mennyi.
Irtad hogy hol ad szikrát hol nem kábelt kicserélhetitek nem rosz ötlet de erősödik a gyanú a szikra miatt hogy kondenzátor a baj.
A megszakító nem szikrázik?
A benzint szerintem kizárhatjátok az miatt nem áll le vagy el se indul...
Meg ha hol szikrázik hol nem akkor nem benzin...
Azért ne dolgozzatok hogy elfáradjatok :D Tehát szerintem hadjátok a karburátort!
Sok sikert :mrgreen:

Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: feketemz » 2010.06.24. 21:43

affaire írta:
feketemz írta:Sziasztok! Jó hosszadalmas javítgatások után végre kezdjük látni a szerelés végét. Elkezdtem kipróbálni a motort,de valami még mindig nem jól működik rajta...Szeretném kérni a segítségeteket. Csak annyi információval tudok szolgálni,ami akkor történt amikor elkezdtem vele végre járni.
Egy kis adat: Arol TT olaj van benne 1:40 es keveréssel.
Szóval az a bajom,hogy amikor elindulok vele,akkor szépen pöccre beindul és ugye szépen lassan váltok vele egésszen 3masig és hármasban pedig elkezd csökkenni a motor teljesítménye és kb fél perc alatt lefullad. Hiába váltok vissza onnantól nem nagyon akar pörögni. Aztán az istennek se akar beindulni. Leszedtem már a gyergyát is, megnéztem , felújtam féktisztítóval,de még úgy sem robbant be. Aztán arra leszek figyelmes,hogy teljesen levan állítva a motor még is néha "elfingja" magát... karburátor hiba lenne? vagy csak megtelik a kipufogó?
Jah igen még annyi,hogy állítva lett az ütköző csavaron és az üresjárái levegő csavaron.
(ha jól sejtem ott lehet beállítani,hogy ,hogy szóljon alapjáraton"
lehet amúgy itt hibáztam,mert nincs fordulatszámmérő ,mert elromlott, így elég nehéz beállítani a helyes alapjáratot.
Tudtok nekem ebben segíteni? Előre is köszönöm!
Ha elfingja magát akkor az az hogy nem tökéletes az égés sztem cserélj kondit.
Amit motor bolba lehet kapni az nem igazán jó. Ez a jó elméletileg:220nF/630V MKT elektronikai bolba lehet kapni...
---------------------------------
Köszönöm a tanácsot! Akkor nekiállok spórolni egy új kondenzátorra! Még a régi van benne, szóval egy jó ideje nem lett cserélve. Megpróbálkozunk ezzel is. Rosszat nem teszünk a motornak :)
Ma nekiálltunk ismét bütykölni,hogy megnézzük hol lehet a hiba. Kicseréltük a gyújtótrafó kábelét mert hol adott szikrát a gyertya hol nem. Utánna megpróbáltunk állítani a gyújtáson is ,hogy hátha az. Ezzel el is ment az egész nap... :|
Volt egy pont amikor már majdnem sikerül megtalálni ,de aztán megint leállt valami miatt. #-o
arra gyanakszunk hogy nem kap elég benzint a karburátor amikor adunk neki egy nagyobb gázfröccsöt emiatt áll le mindig.
Esetleg ha van egyéb ötletetek nagyon szívesen meghallgatnám,mert tényleg abszolút csak magunkra vagyunk utalva, mi meg nem vagyunk motorszerelők...

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.06.24. 21:15

feketemz írta:Sziasztok! Jó hosszadalmas javítgatások után végre kezdjük látni a szerelés végét. Elkezdtem kipróbálni a motort,de valami még mindig nem jól működik rajta...Szeretném kérni a segítségeteket. Csak annyi információval tudok szolgálni,ami akkor történt amikor elkezdtem vele végre járni.
Egy kis adat: Arol TT olaj van benne 1:40 es keveréssel.
Szóval az a bajom,hogy amikor elindulok vele,akkor szépen pöccre beindul és ugye szépen lassan váltok vele egésszen 3masig és hármasban pedig elkezd csökkenni a motor teljesítménye és kb fél perc alatt lefullad. Hiába váltok vissza onnantól nem nagyon akar pörögni. Aztán az istennek se akar beindulni. Leszedtem már a gyergyát is, megnéztem , felújtam féktisztítóval,de még úgy sem robbant be. Aztán arra leszek figyelmes,hogy teljesen levan állítva a motor még is néha "elfingja" magát... karburátor hiba lenne? vagy csak megtelik a kipufogó?
Jah igen még annyi,hogy állítva lett az ütköző csavaron és az üresjárái levegő csavaron.
(ha jól sejtem ott lehet beállítani,hogy ,hogy szóljon alapjáraton"
lehet amúgy itt hibáztam,mert nincs fordulatszámmérő ,mert elromlott, így elég nehéz beállítani a helyes alapjáratot.
Tudtok nekem ebben segíteni? Előre is köszönöm!
Ha elfingja magát akkor az az hogy nem tökéletes az égés sztem cserélj kondit.
Amit motor bolba lehet kapni az nem igazán jó. Ez a jó elméletileg:220nF/630V MKT elektronikai bolba lehet kapni...

Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: feketemz » 2010.06.24. 10:05

Sziasztok! Jó hosszadalmas javítgatások után végre kezdjük látni a szerelés végét. Elkezdtem kipróbálni a motort,de valami még mindig nem jól működik rajta...Szeretném kérni a segítségeteket. Csak annyi információval tudok szolgálni,ami akkor történt amikor elkezdtem vele végre járni.
Egy kis adat: Arol TT olaj van benne 1:40 es keveréssel.
Szóval az a bajom,hogy amikor elindulok vele,akkor szépen pöccre beindul és ugye szépen lassan váltok vele egésszen 3masig és hármasban pedig elkezd csökkenni a motor teljesítménye és kb fél perc alatt lefullad. Hiába váltok vissza onnantól nem nagyon akar pörögni. Aztán az istennek se akar beindulni. Leszedtem már a gyergyát is, megnéztem , felújtam féktisztítóval,de még úgy sem robbant be. Aztán arra leszek figyelmes,hogy teljesen levan állítva a motor még is néha "elfingja" magát... karburátor hiba lenne? vagy csak megtelik a kipufogó?
Jah igen még annyi,hogy állítva lett az ütköző csavaron és az üresjárái levegő csavaron.
(ha jól sejtem ott lehet beállítani,hogy ,hogy szóljon alapjáraton"
lehet amúgy itt hibáztam,mert nincs fordulatszámmérő ,mert elromlott, így elég nehéz beállítani a helyes alapjáratot.
Tudtok nekem ebben segíteni? Előre is köszönöm!

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2010.06.23. 20:02

csdani írta:Benzintől jobb nem kell, csak ésszel.
...
Én még a kerozint is "melegen ajánlom". :mrgreen:
Nem annyira gyúlékony, mint a benzin, és legalább brigéciol hatékonyságú. :!:

mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: mark222 » 2010.06.22. 16:14

ok köszi

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1657
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2010.06.22. 14:33

A brigéciol nagyon jó én is használom! De figyelj oda mert csak a D3 a jó a másik az nem mert gyenge! 8)

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég