Majd személyesen közlöm,hogy mi történhetettconus írta:bambi!
fogadni mernék hogy beázott az olajbetöltő csavarnál
Blokk
Re: Blokk
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2818
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
3mm.juragy írta:sziasztok meg tudná mondani valaki a kuplung lamella vastagságát ETZ 250
vazze! a következő oldalon van. olvasd már el a fórumot vagy használd a keresőt
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
bambi!
fogadni mernék hogy beázott az olajbetöltő csavarnál
fogadni mernék hogy beázott az olajbetöltő csavarnál
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
hát ha az a dugattyú tényleg gyári a futár Petinél, akkor azt mindenképpen érdemes, de egy normális helyen fúrasd a hengert, ne nála.sanyez írta:Sajna tényleg elég homályos lett a kép, csinálok majd másikat ahol jobban látszik a bemaródás a tetején, mert sztem. az előző tulajnál valamit bekaphatott a henger és a dugó teteje benyomódott. Sajnálom mert jó a gyűrűhézag is, de ha egyszer felújítom akkor legyen tökéletes. Melyik márkájú dugót ajánlanátok: 1. kolbenvolzen, 2. http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1518 Ez tényleg gyári lehet?
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
Sajna tényleg elég homályos lett a kép, csinálok majd másikat ahol jobban látszik a bemaródás a tetején, mert sztem. az előző tulajnál valamit bekaphatott a henger és a dugó teteje benyomódott. Sajnálom mert jó a gyűrűhézag is, de ha egyszer felújítom akkor legyen tökéletes. Melyik márkájú dugót ajánlanátok: 1. kolbenvolzen, 2. http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1518 Ez tényleg gyári lehet?
Re: Blokk
Sajnos nem eladó,a MÉH telepen jó pénz adnak értearovado írta:ÁÁ nem akarod eladni, hogy beépíthessem őket?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ajha!
Rendesen megkezdte a filoxéra.
Ha ezek helyett bármi kellene cserébe,akkor én szivesen viszek vasárnap.Ennyit megteszek az én somogyi barátomnak.Csak szólj és akkor viszek.Fogaskerekek is ilyen állapotúak?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2818
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
hosszú M10-es csavart tekerj bele. Előtte a csavar fejét kicsit kúposra/gömbölyűre esztergáld vagy köszörüld meg. Egyébként a szerelési kézikönyvben benne van! Javaslom, olvasd el, ha ekkora munkának nekiállsz!akos02 írta:Üdv! Ismét segítségre lenne szükségem. Nekiálltunk szétszedni a blokkot a szimeringcseréhez, de elakadtunk a forgórésznél. Valaki letudná nekem írni hogy hogyan kell leszedni ? Köszönöm a segítséget!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- akos02
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Baracs
Re: Blokk
Üdv! Ismét segítségre lenne szükségem. Nekiálltunk szétszedni a blokkot a szimeringcseréhez, de elakadtunk a forgórésznél. Valaki letudná nekem írni hogy hogyan kell leszedni ? Köszönöm a segítséget!
Re: Blokk
ÁÁ nem akarod eladni, hogy beépíthessem őket?
Re: Blokk
könnyen lehet hogy az, mert hogy nem gyári az tuti. de igazából nem annyira lényeges, mert egy kulturált színű dugattyú, igényesnek tűnő kidolgozással. valószínűleg jó anyagból van.
Bokodi Áron- WARESZ
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Kapcsolódnék a dugó témához 2 képpel:
Túlméretes dugó TS 150-hez még régről(hengerfúró hagyatéka), de vajon gyári?
TS 150-em gyári alapméretes dugója
Túlméretes dugó TS 150-hez még régről(hengerfúró hagyatéka), de vajon gyári?
TS 150-em gyári alapméretes dugója
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Re: Blokk
ja, az az esztergacsúcs furata. és ez gyári dugattyú. ha a gyűrűhézag nem nagy, és nincs nagy válla a hengernek, akkor rakd össze nyugodtan, semmi rendellenes nincs. ja, és legközelebb próbálj meg éles képeket készíteni, mert 4 homályos képből nehéz ítélni.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
(Igen azon a képen lévő lyukra gondoltam) Akkor ez most gyári dugó lenne, nem pedig utángyártott? Mert ha gyári és a lyuk a közepén is gyári akkor megmunkálom a dugó tetejét, kevesebb hengerfejtömítést rakok és teljesen jó lesz. Nem kísérleteznék utángyártottakkal ha az enyém gyári lenne.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2818
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Ez szerintem a megmunkálás miatt van rajta, nekem minden gyári dugóm ilyen volt (150-es eTZ). Persze ha erre a képre gondolsz: http://kepfeltoltes.hu/view/100228/4127 ... es.hu_.jpgsanyez írta:Ti tudjátok hogy mi az a lyuk a dugó felső felének közepén?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
lengyel dugó és gyűrűt sokat szeretik jó ár-érték miatt
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
http://kepfeltoltes.hu/view/100228/K_p3 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100228/41 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100228/5226 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100228/K_p3 ... es.hu_.jpg
Ti tudjátok hogy mi az a lyuk a dugó felső felének közepén? Ez gyári dugó(szerintem első túlméret 69,6)? Az biztos, hogy valamit bekapott a henger mert jó néhány bevágódás van a dugó tetején. Eléggé sajnálom, mert jó a gyűrűhézag és húzás a dugó szélén. Hol lehet jó minőségű dugót kapni? Előre is köszi a segítséget.
http://kepfeltoltes.hu/view/100228/5226 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100228/K_p3 ... es.hu_.jpg
Ti tudjátok hogy mi az a lyuk a dugó felső felének közepén? Ez gyári dugó(szerintem első túlméret 69,6)? Az biztos, hogy valamit bekapott a henger mert jó néhány bevágódás van a dugó tetején. Eléggé sajnálom, mert jó a gyűrűhézag és húzás a dugó szélén. Hol lehet jó minőségű dugót kapni? Előre is köszi a segítséget.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Blokk
Papszi!
Örülök, hogy segíthettem!
Arra vigyázz, hogy ezek a TS szerszámai, hogy mindegyik jó-e az ETZ-hez, én nem tudom, meg kell kérdezni valaki hozzáértőt. (Konkrétan Bambit!!!)
Üdv:
P.
Örülök, hogy segíthettem!
Arra vigyázz, hogy ezek a TS szerszámai, hogy mindegyik jó-e az ETZ-hez, én nem tudom, meg kell kérdezni valaki hozzáértőt. (Konkrétan Bambit!!!)
Üdv:
P.
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Blokk
A gyártás tanszéken már mindegyik tanárral jóba vagyok (egyébként is rendesek)
AutoCAD-be átviszem a rajzokat most hétvégén. GAMF-on viszonylag olcsón le lehetne gyártani, csak alig van szerszámuk Most néztem a szerelési kézikönyvet és a végébe benne vannak a szerszámok, nem is gondoltam volna. Ja és az a szerelő bak érdekelne még, amibe lehet forgatni a blokkot
AutoCAD-be átviszem a rajzokat most hétvégén. GAMF-on viszonylag olcsón le lehetne gyártani, csak alig van szerszámuk Most néztem a szerelési kézikönyvet és a végébe benne vannak a szerszámok, nem is gondoltam volna. Ja és az a szerelő bak érdekelne még, amibe lehet forgatni a blokkot
Üdv.: Papszi
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Blokk
A kuplunglehúzó:
(Kétféle menetet jelöl, ETZ-hez ha jól láttam egy másik rosszabb minőségű rajzon, 24X1,5 menet kell, a legbiztosabb, ha megméred.)
Ami belemegy:
(Remélem tényleg ez a menetes orsó való bele? )
Lehúzó:
(Ez a TS250/1-é, de valószínűleg ugyanaz mint az ETZ-é.)
Szerelőhíd:
(Ez is TS ???)
Bambi biztos megmondja, hogy ezek a célszerszámok az ETZ-hez is jók-e, vagy csak a TS-hez.
Egyébként ez mind -sok másik mellett- megtalálható a szerelési könyvben.
(Kétféle menetet jelöl, ETZ-hez ha jól láttam egy másik rosszabb minőségű rajzon, 24X1,5 menet kell, a legbiztosabb, ha megméred.)
Ami belemegy:
(Remélem tényleg ez a menetes orsó való bele? )
Lehúzó:
(Ez a TS250/1-é, de valószínűleg ugyanaz mint az ETZ-é.)
Szerelőhíd:
(Ez is TS ???)
Bambi biztos megmondja, hogy ezek a célszerszámok az ETZ-hez is jók-e, vagy csak a TS-hez.
Egyébként ez mind -sok másik mellett- megtalálható a szerelési könyvben.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Blokk
Az ilyen szerszámos kérdéseket egyszerűen megoldanám egy esztergályossal
Persze ha valakinek van rajz és méret az a legjobb.
De vannak szerszámok, amik bonyolultnak néznek ki, közben meg tök egyszerűen megoldható máshogy is és ugyanolyan jó lesz. Van ami ránézésre adja magát, csak méretezni kell. Kár, hogy nem tudok rajzolni
De szerintem nézd meg a blokkot és lehet, hogy megvilágosodsz!
(bocs, csak ezt úgy éreztem le kell írnom)
Persze ha valakinek van rajz és méret az a legjobb.
De vannak szerszámok, amik bonyolultnak néznek ki, közben meg tök egyszerűen megoldható máshogy is és ugyanolyan jó lesz. Van ami ránézésre adja magát, csak méretezni kell. Kár, hogy nem tudok rajzolni
De szerintem nézd meg a blokkot és lehet, hogy megvilágosodsz!
(bocs, csak ezt úgy éreztem le kell írnom)
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Blokk
250es ETZ blokk szereléséhez kellenének speciális szerszámok (lehúzók(kuplung, főtengely, azok a szerszámok amik az MZ blokk szerelés videón is láthatók)). Vagy ha rajz lenne ezekről a lehúzókról az is nagyon jó lenne!
Ezekre gondoltam:
Ezekre gondoltam:
Üdv.: Papszi
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2010.02.24. 17:13
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest/Gárdony
Re: Blokk
Hát köszönöm, akkor vmikor elvinném magához a blokkot, ha ennyiért megcsinálja nem állok neki itthon barkácsolni. Majd jelentkezek, még egy kis idő mire összeszedem a generálhoz a cuccokat és szétszedem szegénykét.
Re: Blokk
500ftHydro írta:Köszönöm mindenkinek a segítséget. Akkor ezt a megoldást próbálom ki. elég drága dolog, de sztem van itthon minden szerszám hozzá, legalábbis kisebb módosításokkal megoldható. Elvileg ha a megfelelő menetfúróval belefúrunk a előre nagyított lyukba és bele hajtjuk a spirált jónak kell lennie, nem? Most nem fogok megvenni Xezer forintért a készletet. Kíváncsi vagyok mennyiért csinálná meg vki?
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2010.02.24. 17:13
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest/Gárdony
Re: Blokk
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Akkor ezt a megoldást próbálom ki. elég drága dolog, de sztem van itthon minden szerszám hozzá, legalábbis kisebb módosításokkal megoldható. Elvileg ha a megfelelő menetfúróval belefúrunk a előre nagyított lyukba és bele hajtjuk a spirált jónak kell lennie, nem? Most nem fogok megvenni Xezer forintért a készletet. Kíváncsi vagyok mennyiért csinálná meg vki?
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
hali! tudok segiteni Helicoil a megoldasa a problemadraHydro írta:Hy, Kerestem, de nem találtam megoldást a problémámra a fórumon. Megszakadt a berúgókar alatti dekni csavarnak a menete a 150 es etz-men. Nem lehet így ugye eléggé megszorítani, átmeneti megoldásnap raktam alátétnek egy gumigyűrűt a csavar feje alá, hogy menni lehessen, de attól még folyik az olaj. Kérdésem , hogy milyen megoldással tudom kijavítani? Gondoltam fémtiplire, de annak 8as a átmérője és a csavarnak a öntvénybe a helye nem sokkal nagyobb, így veszélyes. Vki esetleg vmi másik megoldást nem tud? Előre is köszi.
Hydro
A viz szalad, a kő marad!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Hydro!
Heli-coil technikával szerintem meg lehetne oldani. Bambi ebben a szakértő. Ő ismeri pontosan a technikát, és dolgozik is vele. Szerintem keresd meg Őt.
Heli-coil technikával szerintem meg lehetne oldani. Bambi ebben a szakértő. Ő ismeri pontosan a technikát, és dolgozik is vele. Szerintem keresd meg Őt.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2010.02.24. 17:13
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest/Gárdony
Re: Blokk
Hy, Kerestem, de nem találtam megoldást a problémámra a fórumon. Megszakadt a berúgókar alatti dekni csavarnak a menete a 150 es etz-men. Nem lehet így ugye eléggé megszorítani, átmeneti megoldásnap raktam alátétnek egy gumigyűrűt a csavar feje alá, hogy menni lehessen, de attól még folyik az olaj. Kérdésem , hogy milyen megoldással tudom kijavítani? Gondoltam fémtiplire, de annak 8as a átmérője és a csavarnak a öntvénybe a helye nem sokkal nagyobb, így veszélyes. Vki esetleg vmi másik megoldást nem tud? Előre is köszi.
Hydro
Hydro
Re: Blokk
juragy írta:hali meg akadtam az olajterelő a csapágy felékel terelnie az olajat ? ügv juragy
Am lehet hogy én tudom rosszul, de véleményem szerint befelé a blokk belseje felé kell terelni az olajat mert különben kifolyik pl a láncnál... amúgy szintén lehet hogy tévedek, de asszem a terelőt csak egyféle képpen lehet betenni, mert van rajta egy pöcök a zeagernek... de ha igazán pontos infot akarsz, nézd meg a letöltések/szerelések és ott van egy pdf a blokk öszeszereléséről, az szépen megmutatja.
Re: Blokk
Hát persze előfordulhat hogy az nincs, de akkor sem normális hogy egy lamella hiányzik és jól működik minden nélküle...na most majd megcsinálom amit Bambi javasolt, hogy lecsiszolom 3mm re őket, aztán majd meglátjuk mi sül ki belőlewaresz írta: ha sokáig jó volt, akkor nem lehet hogy a durvabeállító lemez nincs jól beállítva? nekem eljátszotta a gép amikor megvettem, hogy elkezdett csúszni, és annak beállításával lett jó.
Remélem utána 10000000000000000000000000km ig jó lesz
Re: Blokk
ha sokáig jó volt, akkor nem lehet hogy a durvabeállító lemez nincs jól beállítva? nekem eljátszotta a gép amikor megvettem, hogy elkezdett csúszni, és annak beállításával lett jó.arovado írta:Hát én nagyon remélem nem fogok így járni... bár nem tudom lehet hogy az én kuplungomból is le van ám esztergálva valamennyi, azért volt ugy összetéve, hogy ki volt hagyva az utolsó lamella... nem tudom...sajnos így vettem aztán most néztem nagyokat... de megpróbálom megoldani...
Te mennyit mentél már a könnyített kuplunggal? Megéri megkönnyíteni? amúgy most komolyan, végiggondoltam és én nem értem ezt a kuplung dolgot...mármint vagy nem értem a mechanikáját, vagy nem is tudom... mert logikusan végiggondolva nem szabadott volna sokezer kilóméteren át hibátlanul mennie úgy hogy nincs benne az utolsó lamella, de ment, nem csúszott, ráadásul amikor szétszedtem, minden jó állapotban volt benne... WÁÁá ez nem fér a fejembe, h vajh mit csinálhattak vele előtte h így lett összerakva...h direkt-e vagy véletlenül, vagy hogy miért nem lett baja... szóval a kuplung úgylátom mindenkinél kényes téma
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
könnyített kuplung? nekem fél kilóval könyebb mint a gyári. a generátor forgórész, meg kb annyival nehezebb mint a dinamó ... szóval! szerintem semmit sem jelentett. bár nem tudom, mert kb egy év telt el azután, hogy a szarrá kopott blokkot felgeneráloztam, a motorral együt.
a primerhajtás fogaskerekei nem kopnak el csak úgy uk-muk-fuk. összetartozó keveset futott példányok csöndesek. az ha kopott, akkor visít.a kevésbé kopottakat csak fordulaton lehet halkan hallani, a nagyon kopott példányok már 1000fordulatnál halkan zúgnak, majd a fordulat növekedésével átmegy hangos visításba-fütyülésbe. ilyen létre jöhet kevésbé kopott példányoknál is, elég szétszedni a blokkot, és tengelyirányba 0,1mm-el eltolni egymástól a váltótengelyt meg a főtengelyt az az egy tized, olyan remekül fütyül több ezer km-en át mire lekopik, hogy öröm hallgatni. ha valaki brutál zajosra vágyik, akkor keressen egy nagyon kopott kisfogaskereket, és egy alig kopott nagyot, vagy fordítva. na mindegy.
haver etz-jébe kb 5 helyről turiztam össze a váltót, önmagában minden fogaskerék remek volt,csak nem tartoztak össze. a váltó marha jól müködik, csak minden fokozatban van valami érdekes búgás,morgás, nyávogás.
az általam említett zörgés máshonnan fakad.
a primerhajtás fogaskerekei nem kopnak el csak úgy uk-muk-fuk. összetartozó keveset futott példányok csöndesek. az ha kopott, akkor visít.a kevésbé kopottakat csak fordulaton lehet halkan hallani, a nagyon kopott példányok már 1000fordulatnál halkan zúgnak, majd a fordulat növekedésével átmegy hangos visításba-fütyülésbe. ilyen létre jöhet kevésbé kopott példányoknál is, elég szétszedni a blokkot, és tengelyirányba 0,1mm-el eltolni egymástól a váltótengelyt meg a főtengelyt az az egy tized, olyan remekül fütyül több ezer km-en át mire lekopik, hogy öröm hallgatni. ha valaki brutál zajosra vágyik, akkor keressen egy nagyon kopott kisfogaskereket, és egy alig kopott nagyot, vagy fordítva. na mindegy.
haver etz-jébe kb 5 helyről turiztam össze a váltót, önmagában minden fogaskerék remek volt,csak nem tartoztak össze. a váltó marha jól müködik, csak minden fokozatban van valami érdekes búgás,morgás, nyávogás.
az általam említett zörgés máshonnan fakad.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
Hát szerintem jobban jársz ha veszel egy olyan motort ami már ki van vonva a forgalomból és azt szeded szét...
http://www.viktormotor.hu/portal/websho ... =5&lang=hu
de ezen a fenti oldalon is elég sok mindent megtalálsz.
Am nekem is most lettek véve SKF csapágyak, meg főtengely felújítva, bár az azóta kapott néhány ütést :S
szóval nagyon remélem minden rendben lesz...
Amúgy nekem érdekes módon, még egy fogaskerék sem sínylette meg a dolgot...pont ezért írtam, hogy valami gáz van itt
És amúgy azon kívül hogy hangos, van valami baj a kuplungoddal?
http://www.viktormotor.hu/portal/websho ... =5&lang=hu
de ezen a fenti oldalon is elég sok mindent megtalálsz.
Am nekem is most lettek véve SKF csapágyak, meg főtengely felújítva, bár az azóta kapott néhány ütést :S
szóval nagyon remélem minden rendben lesz...
Amúgy nekem érdekes módon, még egy fogaskerék sem sínylette meg a dolgot...pont ezért írtam, hogy valami gáz van itt
És amúgy azon kívül hogy hangos, van valami baj a kuplungoddal?
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Blokk
Nekem is amúgy zajtalan lenne, összes csapágy koyo, kanuni kar, dugó, miegymás.
Nekem az ETZ 251/301-esen anno kihagytak vmi rugós cuccot, anélkül ment le nálam 10000-et. Csak mivel máshol futott így a fogaskerékpár, most durván hangos. Engem is a guta kerülgetett,hogy 65000-et ráköltöttem, és hangos!
Több helyről hallottam, h nem lehet ilyen fogaskerékpárt kapni, Tábori is mondta múlt héten, amikor a Star blokkot vittük teljes generálra, plusz 60-asra fúrásra.
Vagy valaki tud még gyári fogaskerék párt?
Nekem az ETZ 251/301-esen anno kihagytak vmi rugós cuccot, anélkül ment le nálam 10000-et. Csak mivel máshol futott így a fogaskerékpár, most durván hangos. Engem is a guta kerülgetett,hogy 65000-et ráköltöttem, és hangos!
Több helyről hallottam, h nem lehet ilyen fogaskerékpárt kapni, Tábori is mondta múlt héten, amikor a Star blokkot vittük teljes generálra, plusz 60-asra fúrásra.
Vagy valaki tud még gyári fogaskerék párt?
- gulyesz
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Érsekcsanád
Re: Blokk
Köszi a segítséget, nagyon sokat segített. Lefényképeztem a csavarokat amiket kiszedtem. A végig menetes az 6x60-as. A képed alapján úgy gondolom, hogy az előző tulajok valamelyike kicserélhette. Lehet, hogy rakok az helyett 65 mm hosszút, vagy kicserélem az összest imbuszra, akkor legközelebb könnyebb lesz kicsavarni.zsakfos írta:gulyesz írta:Sziasztok!
Ma levettem a 250 Etz-m kuplung deklijét, hogy elvigyem polírozni. A csavarokat amelyekkel rögzítve van azokat ráraktam egy székre sorrendben. Aztán amikor összepakoltam akkor véletlen belerúgtam és persze az összes csavar leesett. Tudna valaki segíteni, hogy melyik hol lehetett, mert volt benne ami végig menetes volt. Kerestem a neten, de nem találtam semmit.
Előre is köszi.
Tamás
Tamás
Re: Blokk
Hát én nagyon remélem nem fogok így járni... bár nem tudom lehet hogy az én kuplungomból is le van ám esztergálva valamennyi, azért volt ugy összetéve, hogy ki volt hagyva az utolsó lamella... nem tudom...sajnos így vettem aztán most néztem nagyokat... de megpróbálom megoldani...
Te mennyit mentél már a könnyített kuplunggal? Megéri megkönnyíteni? amúgy most komolyan, végiggondoltam és én nem értem ezt a kuplung dolgot...mármint vagy nem értem a mechanikáját, vagy nem is tudom... mert logikusan végiggondolva nem szabadott volna sokezer kilóméteren át hibátlanul mennie úgy hogy nincs benne az utolsó lamella, de ment, nem csúszott, ráadásul amikor szétszedtem, minden jó állapotban volt benne... WÁÁá ez nem fér a fejembe, h vajh mit csinálhattak vele előtte h így lett összerakva...h direkt-e vagy véletlenül, vagy hogy miért nem lett baja... szóval a kuplung úgylátom mindenkinél kényes téma
Te mennyit mentél már a könnyített kuplunggal? Megéri megkönnyíteni? amúgy most komolyan, végiggondoltam és én nem értem ezt a kuplung dolgot...mármint vagy nem értem a mechanikáját, vagy nem is tudom... mert logikusan végiggondolva nem szabadott volna sokezer kilóméteren át hibátlanul mennie úgy hogy nincs benne az utolsó lamella, de ment, nem csúszott, ráadásul amikor szétszedtem, minden jó állapotban volt benne... WÁÁá ez nem fér a fejembe, h vajh mit csinálhattak vele előtte h így lett összerakva...h direkt-e vagy véletlenül, vagy hogy miért nem lett baja... szóval a kuplung úgylátom mindenkinél kényes téma
Re: Blokk
az én könnyített kuplungom már alapból 4db tajvani lamellához lett kialakítva(annyival lett vékonyabb az egész fogaskoszorú. még sokáig nem kell hozzányúljak látszólag, főleg hogy van elég nyomaték a peregyben, nem kell csúsztatni sehol sem sokáig.
de lehet hogy egyszer berágok a zörgések miatt, és veszek 5db normális lamellát, majd azokkal összerakok egy kuplungot, mert nagyon úgy néz ki, hogy a parafás lamellák belső fogait túlreszeltem, és azokban klattyog a menesztő. kib@szott bosszantó egy zajtalan blokkban ez a hülyeség, pedig órákat szartam el azzal hogy a két futógyűrű között 5századnál ne lógjon többet a menesztő. majd megütött a guta, mikor elöször kipróbáltam.
de lehet hogy egyszer berágok a zörgések miatt, és veszek 5db normális lamellát, majd azokkal összerakok egy kuplungot, mert nagyon úgy néz ki, hogy a parafás lamellák belső fogait túlreszeltem, és azokban klattyog a menesztő. kib@szott bosszantó egy zajtalan blokkban ez a hülyeség, pedig órákat szartam el azzal hogy a két futógyűrű között 5századnál ne lógjon többet a menesztő. majd megütött a guta, mikor elöször kipróbáltam.
Bokodi Áron- WARESZ
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
gulyesz írta:Sziasztok!
Ma levettem a 250 Etz-m kuplung deklijét, hogy elvigyem polírozni. A csavarokat amelyekkel rögzítve van azokat ráraktam egy székre sorrendben. Aztán amikor összepakoltam akkor véletlen belerúgtam és persze az összes csavar leesett. Tudna valaki segíteni, hogy melyik hol lehetett, mert volt benne ami végig menetes volt. Kerestem a neten, de nem találtam semmit.
Előre is köszi.
Tamás
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
rendben akkor megpróbálom köszönöm!nyakas írta:üveglap körkörös mozgatas
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég