Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csdani » 2010.06.22. 14:27

Benzintől jobb nem kell, csak ésszel. Egy benzines törlőrongy nem gáz, csak ne zárt térben!

mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: mark222 » 2010.06.22. 13:11

hát sajnos az nincs...

brigéciol nem jó?haverom azt mondja "csodákra képes" :D

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3819
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.06.21. 11:17

Illetve a karbit is tele fogod nyomni vízzel sajnos... :(
De sztem ráfér egy pucolás belülről is, szal még mindig a gőzborotva a leggyorsabb. :wink:

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.06.20. 21:32

mark222 írta:jah hát mindenképpen szereznem kéne egy magasnyomásút,csak nem nagyon ismerek itt szombathelyen olyat akinek van....
a kaparószerszám nem gond :D
de mindenképpen letakarítom valahogy...
Hali!Ha már nagyon rittyós a gépem brigéciollal ecsettel nyomom többször,majd tiszta viz nekem bejön!Nagy nyomású cuccal vigyázz ,le tudja amortizálni az elektromos részeket ha befolyik [-X

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2010.06.20. 13:06

A fogkefe csodákra képes :)




Én meg lassan elkezdem tesztelni az ELF MOTO 2 XT TECH-t. A doboza már tetszik, meg a színe is jó. A szaga meg egyenesen király :)

mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: mark222 » 2010.06.20. 07:51

jah hát mindenképpen szereznem kéne egy magasnyomásút,csak nem nagyon ismerek itt szombathelyen olyat akinek van....
a kaparószerszám nem gond :D
de mindenképpen letakarítom valahogy...

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2010.06.20. 00:31

mark222 írta:Nah elkészültek a képek amiket ígértem!

Esetleg ha így a képek alapján tanácsolnátok még valamit akkor szívesen fogadom :D
Üdv! Javaslatom: mindenképpen nagytakarítással kezd a motoros pályafutásod! Magasnyomású+ kaparószerszám társaságában. :D

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: z25z » 2010.06.18. 17:00

hmmmm, ahogy elnezem fogunk meg forumozni itt jonehany altopicban.......

mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: mark222 » 2010.06.18. 16:44

oké köszi =D> 8)

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.06.18. 16:34

mark222 írta:Nah elkészültek a képek amiket ígértem!

Esetleg ha így a képek alapján tanácsolnátok még valamit akkor szívesen fogadom :D
Ez egy normál kivitelű ETZ, tehát neked kell az olajat keverni hozzá!
Szinte bármilyen 2T olaj jó, de az Arol 2T, Mogul 2T, RE-CORD 2T mindenképpen kerülendő.

mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: mark222 » 2010.06.18. 15:40

Nah elkészültek a képek amiket ígértem!

Esetleg ha így a képek alapján tanácsolnátok még valamit akkor szívesen fogadom :D

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.06.18. 06:22

csikin írta:Az összes ETZ-ből volt különolajzású változat 125-150-250-251-301. Meg a TS200 :)
Akkor a tudásom ezen a téren egy kicsit hiányos! :twisted:

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.06.18. 00:40

Az összes ETZ-ből volt különolajzású változat 125-150-250-251-301. Meg a TS200 :)

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2010.06.17. 23:40

mark222! Üdv a clubban. A keverékről már írtak a fiúk. Club kedvezmény úgy néz ki, hogy van egy club kártya, ami a club tagoknak készült, és ezzel lehet igénybe venni a kedvezményeket. Ehhez taggá kell válnod, aminek a feltételeit elolvashatod az oldalon. A lényeg, hogy legalább egy túrán részt vegyél, és Gyurm@ kiállitja a club kártyát, ami kb 3000 Ft-os éves tagdíjat jelent, és bőven megtérül a vásárlásoknál, ráadásul ebből a pénzből lehet fenntartani a honlapot, ami összehozza az ország különböző helyein élő Mz-seket. :roll:

http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=17&t=38

http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=17&t=30

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 6&Itemid=5

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.06.17. 21:16

mark222 írta:Sziasztok!

Új vagyok még az oldalon,3 napja vagyok egy MZ ETZ 125 tulaja,és van még pár dolog amit még nem tudok,ebben kérném a segítségeteket.

A legfontosabb,dolog amit nem értek,az ebbe a topicba illik.Arról lenne szó,hogy volt olyan hely ahol azt írták az MZ-ről,hogy nem keverék üzemanyaggal,működik,hanem valami olaj befecskendező rendszere van,és a tanksapkára sincs ráírva hogy milyen keverék kéne bele,viszont volt olyan oldal ahol azt írták,hogy 1:50-es keverési arányú üzemanyaggal megy,úgyhogy nem tudom,hogy melyik az igaz. :-k
Valahol azt olvastam hogy ezt a típusú motort néhány országban külön olajbefecskendező rendszerrel szálították,néhány országban,meg keverékkel ment...

ebben kérném a segítségeketek. ha van befecskendező rendszer akkor hogyan használljam,ha nincs akkor milyen keverék kell bele?

Aztán még egy másik kérdés ami fölmerült,és tudom hogy nem telljesen ide illik,de megkérdezem:

néhány topicban beszéltek valami MZ club-os kedvezménykártyáról(amivel bizonyos boltokban jár valamennyi kedvezmény)...azt kitől lehet kérni,vagy mivel lehet kiérdemeln?

Nagyon örülök hogy ennek a klubbnak a tagja lehetek,nagyon jó az oldal,nagyon hasznos infókat találtam itt,és köszönöm előre is a válaszokat.
Szia!Nem valószinü,hogy különolajzásu 125-ösbe sztem nincs,251 -esbe jött ki egy-két széria,az is 1990 körül,ha jól tudom,előtte biztos,hogy nem,de javitsatok ki ha tévedek.ÜDV A KLUBBAN!

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2010.06.17. 20:55

üdv mark222
Nagy ritkaságba nyúlnál bele ha saját maga keverné. :D Keverni pofon egyszerű, hogy mivel, arról már vannak viták. Hogy mi a legjobb arról megoszlanak a vélemények, de bármilyen 2T olajat teszel bele kárt nem csinálsz.

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.06.17. 20:25

De ha nem is neked kell megcsinálni, én akkor is javaslom, hogy inkább te csináld. :)
Nah jól összezavartunk mi? :D
Nyomasd a fényképet és mindent tudni fogsz. Ja és üdv köztünk.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.06.17. 18:38

Mindenképpen keverékkel megy, csak az a kérdés, hogy neked kell-e csinálni.

mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: mark222 » 2010.06.17. 14:18

az az igazság,hogy a motor még nincs nálam,hanem egyik baátomnál van,mivel tőle kaptam,és nála szerelgetem,mert neki több alkatrésze van hozzá,nah mindegy is,a lényeg,hogy ha legözelebb megyek hozzá akkor csinálok a motorról képeket.

amúgy én is azt sejtettem,hogy keverékkel megy,de mondom inkább megkérdezem.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.06.17. 13:59

mark222: Legegyszerűbb ha küldesz egy fényképet a motorodról és akkor sokminden kiderül :) Kevés különolajzású MZ van Magyarországon szerintem. Ha neked kell keverni akkor 1:50-es kell bele. Ez azt jelenti, hogy 50liter benzinhez 1liter olaj, vagyis 5literhez benzinhez 1deciliter olaj, vagy 1literhez 2centiliter.

mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: mark222 » 2010.06.17. 13:51

Sziasztok!

Új vagyok még az oldalon,3 napja vagyok egy MZ ETZ 125 tulaja,és van még pár dolog amit még nem tudok,ebben kérném a segítségeteket.

A legfontosabb,dolog amit nem értek,az ebbe a topicba illik.Arról lenne szó,hogy volt olyan hely ahol azt írták az MZ-ről,hogy nem keverék üzemanyaggal,működik,hanem valami olaj befecskendező rendszere van,és a tanksapkára sincs ráírva hogy milyen keverék kéne bele,viszont volt olyan oldal ahol azt írták,hogy 1:50-es keverési arányú üzemanyaggal megy,úgyhogy nem tudom,hogy melyik az igaz. :-k
Valahol azt olvastam hogy ezt a típusú motort néhány országban külön olajbefecskendező rendszerrel szálították,néhány országban,meg keverékkel ment...

ebben kérném a segítségeketek. ha van befecskendező rendszer akkor hogyan használljam,ha nincs akkor milyen keverék kell bele?

Aztán még egy másik kérdés ami fölmerült,és tudom hogy nem telljesen ide illik,de megkérdezem:

néhány topicban beszéltek valami MZ club-os kedvezménykártyáról(amivel bizonyos boltokban jár valamennyi kedvezmény)...azt kitől lehet kérni,vagy mivel lehet kiérdemeln?

Nagyon örülök hogy ennek a klubbnak a tagja lehetek,nagyon jó az oldal,nagyon hasznos infókat találtam itt,és köszönöm előre is a válaszokat.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2010.06.11. 22:57

98-as benzinre: SEMMI eltérés nem lesz, csak többet csengetsz a kasszánál :)

Mol Sprintre: überelném, pár hete 1300-ért volt a helyi SKF boltban, nem átalltam 5 litert bespájzolni 8) :)

Prolong: szabad a gazda lehet tesztelni, akárcsak az Ariel mosóport a váltótér kitisztítására (ugyebár "Henkel minőség de felelősséget nem vállalok" :-) Bambi szövege volt ez nem is olyan rég :-)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi » 2010.06.11. 15:48

Alfa humorizálgatunk csak :wink:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi » 2010.06.11. 15:47

gabsic írta:
Alfa írta: EZ miez? Humor? :shock: (komolyan kérdem :D )
Szerintem az... :mrgreen:
Egyébként, ha jól emlékszem a prolong reklámra, akkor nyugodtan szeddjük le a légszűrőt, sőt akár homokot is szórhatunk a blokkba, a prolong azt is bírni fogja :)
Ja meg mivel a reklámban talán se olaj, de még hűtővíz se kellett a motorba, akár le is forgácsolhatnánk a hűtőbordákat, kisebb lesz a súly, tiszta tuningos gép lesz :lol:
Na most már tudjátok a tutit. :smt084

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2010.06.11. 13:05

Sőt!
Csapágyak helyett lehetne esztergáltatni acél pogácsákat, mecsoda csendes blokk lenne! :twisted:

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.06.11. 10:25

Alfa írta:
bambi írta:Én majd PROLONG tipusú adalékot teszek bele,és akkor nem kell olaj.Így azt is megspórolom,ráadásul nincs olaj nincs füst.EU szabványnak is :mrgreen: megfelelek. :-"
EZ miez? Humor? :shock: (komolyan kérdem :D )
Szerintem az... :mrgreen:
Egyébként, ha jól emlékszem a prolong reklámra, akkor nyugodtan szeddjük le a légszűrőt, sőt akár homokot is szórhatunk a blokkba, a prolong azt is bírni fogja :)
Ja meg mivel a reklámban talán se olaj, de még hűtővíz se kellett a motorba, akár le is forgácsolhatnánk a hűtőbordákat, kisebb lesz a súly, tiszta tuningos gép lesz :lol:

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.06.11. 09:17

bambi írta:Én majd PROLONG tipusú adalékot teszek bele,és akkor nem kell olaj.Így azt is megspórolom,ráadásul nincs olaj nincs füst.EU szabványnak is megfelelek. :-"
EZ miez? Humor? :shock: (komolyan kérdem :D )

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi » 2010.06.10. 23:20

Én majd PROLONG tipusú adalékot teszek bele,és akkor nem kell olaj.Így azt is megspórolom,ráadásul nincs olaj nincs füst.EU szabványnak is megfelelek. :-"

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2010.06.10. 21:32

revlimit írta:
Máté írta:Nekem a Challois-al az a tapasztalatom hogy iszonyatosan füstöl és valahogy büdös is. már a flakonban is rossz szaga van, de ha elég akkor kegyetlen. mindez kb 1000,-ért.
Ehelyett inkább sprint 2t 1450,-ért: nem füstöl csak ké percig beindítás után, nem kormol, és nincs szaga. sztem nagyon jó
Én is Mol Sprint 2T-vel járok. Ja és pestieknek egy tipp: A gubacsi úton bambitól nem messze levő MOL kúton 1350Ft volt 1 hónapja. El is ragadtattam magam. 2 litert vettem :D

Te aztán tudsz élni :D

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté » 2010.06.10. 20:29

punisher írta:Hellosztok!
Lenne egy nagyon idióta kérdésem.
Ha 98-ast tankolok 95-ös helyett az miben különbözne a megszokottnál? :-k
Csak mert kicsit elnéztem a tankolásnál, aztán fogtam a fejem :oops: :lol: .
De hazajövetelnél nem volt semmi különbség. [-o<
Semmi különös nem lesz csak jóval drágább. Ha 98-as helyett tankoltál volna 95-öst akkor lehetne baj.

Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: punisher » 2010.06.10. 20:28

Hellosztok!
Lenne egy nagyon idióta kérdésem.
Ha 98-ast tankolok 95-ös helyett az miben különbözne a megszokottnál? :-k
Csak mert kicsit elnéztem a tankolásnál, aztán fogtam a fejem :oops: :lol: .
De hazajövetelnél nem volt semmi különbség. [-o<

Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: revlimit » 2010.06.10. 18:40

Máté írta:Nekem a Challois-al az a tapasztalatom hogy iszonyatosan füstöl és valahogy büdös is. már a flakonban is rossz szaga van, de ha elég akkor kegyetlen. mindez kb 1000,-ért.
Ehelyett inkább sprint 2t 1450,-ért: nem füstöl csak ké percig beindítás után, nem kormol, és nincs szaga. sztem nagyon jó
Én is Mol Sprint 2T-vel járok. Ja és pestieknek egy tipp: A gubacsi úton bambitól nem messze levő MOL kúton 1350Ft volt 1 hónapja. El is ragadtattam magam. 2 litert vettem :D

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.06.05. 07:59

Szocialista motorok közt nekem az MZ az etalon.
Talán mert az volt elsőre, vagy nem tudom...

A 250-es JAwa-n a váltó, meg a harmatgyenge fék ami igazán nem barátom, de ettől még nagy feeling vele menni. Kb mint minen veterán géppel. Ha nem várok el tőle annyit mint a 251-estől amit nem is szabad, már csak a kora miatt sem, akkor frankón motorozható, nyomatékos kis gép. Ilyen egyszerű ez: A 125ös Csepelemtől sem várom el hogy úgy menjen mint a 125ös TS-em ment. Meg ezzel a logikával az MZ se kell úgy menjem mint mondjuk egy Aprilia RS.

De mivel tényleg ez olajos topik... Mivel fogytán a challoils-om, tegnap vettem ilyet: http://bolthely.hu/generalspeed/id/0060 ... lus_1Liter__
(nem itt a linken, hanem a sarki autósboltban)
Kipróbálni viszont nem tudom, ma skoda féltengely meg mz kuplung szerelés lesz... már megint...

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2010.06.05. 00:15

RR_ZOZY írta:Bocsánat, mert lassan elkanyarodunk az olajoktól:

Én is 350-es Jaffát akartam amikor levizsgáztam. Már kiskölyökként elirigyeltem a szembeszomszéd 634-esét (Velorex oldalassal!). Végül hosszas utánakeresést követően döntöttem az ETZ mellett. Tény hogy aki sokat Jawa-zott előtte az jó eséllyel szarozni fogja az MZ-t. Ám én nem bántam meg, SŐT :wink:
OFF!
Nálam fordított az eset: Mz és Pannónia után "szaroztam" a Jávát, sehogy sem jött be. Érdekes műszaki megoldások, jó, jó, de nem az igazi, nem tetszett az útfekvése sem. Rendberaktam, aztán eladtam.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2010.06.04. 14:29

Bocsánat, mert lassan elkanyarodunk az olajoktól:

Én is 350-es Jaffát akartam amikor levizsgáztam. Már kiskölyökként elirigyeltem a szembeszomszéd 634-esét (Velorex oldalassal!). Végül hosszas utánakeresést követően döntöttem az ETZ mellett. Tény hogy aki sokat Jawa-zott előtte az jó eséllyel szarozni fogja az MZ-t. Ám én nem bántam meg, SŐT :wink:

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.06.03. 22:22

conus írta:
gabsic írta: MZ-hez sokkal könnyebb normális alkatrészt szerezni.
én meg pont fordítva tudom, ugyanis a jawa gyár még nem szűnt meg, gyártanak még alkatrészeket régi típusokhoz is. sőt kidobták a 650-es rotax blokkos szörnyeteget.

pár éve mz helyett 350-es jawat akartam, és láttam is a neten egyet szépen felújítva. kérdeztem a krapektől telefonon h honnan szerzett hozzá alkatrészt? válasz: futár motorosbolt. ha valami nem volt ami kellett volna, akkor jövő7re beszerezték szlovákiából. :mrgreen:

olaj témához:

PRISTA 2T EXTRA
API TC, ISO-L-EGE, JASO FC, HUSQVARNA, PIAGGIO HEXAGON
ÁR falusi benzinkúton: 1270 Ft/liter.
szerintem :P :-" :mrgreen:
350-es Jawához még csakcsak... De csepptankoshoz... Necces.
Szlovákiában is próbálkoztam (korábbi albérlőtársam szlovákiai magyar), de ott sem egyszerű beszerezni.
Vannak ugyan helyek ahol elég sok mindent meg lehet kapni. Na de milyen áron?
Kipufogódob+könyök együtt kb 40ezer, teleszkópszimering pár 5000, foncsor 6000, oldaltámasz 7000.
És ezek ugyanolyan szar minőségű taiwani, indiai alkatrészek mint amiket MZ-hez is kapni. Csak MZ-hez harmad annyiba kerül, minden sarkon kapni, nem kell adott esetben külföldről rendelni a cuccokat.
A legnagyobb különbség pedig hogy MZ cuccnál reklamálok hogy hú de gagyi ez az utángyártott indexbúra, Jawánál meg örülök, hogy "gecciiii sikerült 3000ér lámpa utángyártott tájváni búrát szereznem, nem kell megin pillanatragasztóval összepuzzlézni a 40 éves törött búrát."

Amúgy tény hogy sok gagyi van MZ-hez a boltokban, de nekem eddig TS-hez is és TZ-hez is sikerült mindig használható dolgokat beszerezni. Mondjuk lehet hogy mire lett valamiből jó addig 3 gagyit is megvettem, de hát evvan :D

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.06.03. 20:08

gabsic írta: MZ-hez sokkal könnyebb normális alkatrészt szerezni.
én meg pont fordítva tudom, ugyanis a jawa gyár még nem szűnt meg, gyártanak még alkatrészeket régi típusokhoz is. sőt kidobták a 650-es rotax blokkos szörnyeteget.

pár éve mz helyett 350-es jawat akartam, és láttam is a neten egyet szépen felújítva. kérdeztem a krapektől telefonon h honnan szerzett hozzá alkatrészt? válasz: futár motorosbolt. ha valami nem volt ami kellett volna, akkor jövő7re beszerezték szlovákiából. :mrgreen:

olaj témához:

PRISTA 2T EXTRA
API TC, ISO-L-EGE, JASO FC, HUSQVARNA, PIAGGIO HEXAGON
ÁR falusi benzinkúton: 1270 Ft/liter.
szerintem :P :-" :mrgreen:

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2010.06.02. 21:52

Az MZ tanksapkájára már 1988-ban is ez állt: 1:50... A régi nem olyan jó minőségű olajokkal. Én most is 1:50-be keverem. És lazán elmegy vele :)

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.06.02. 18:11

KILL3R etz írta:Hogy mennyivel jobb az MZ mint ez a Jawa.... :-" :roll: :-# :oops: :twisted: 8) :lol:
Hát ja.
MZ-hez sokkal könnyebb normális alkatrészt szerezni.
Az MZ-hez fikázott minőségű utángyártott alkatrészek a Jawa-hoz csak álom hogy ódejó lenne ha lenne...
Jó dugót is sokkkal könnyebb MZ-hez szerezni, meg hát ugye az öntöttvas henger VS aluhenger se mindegy...
De azért a Jawát is szeressük. Főleg mert SZÉP :)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3819
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.06.02. 17:00

Hogy mennyivel jobb az MZ mint ez a Jawa.... :-" :roll: :-# :oops: :twisted: 8) :lol:

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.06.02. 15:40

RR_ZOZY írta:1:16 így is vastagon soknak tűnik de nyílván Te tudod. Tény hogy kisipari, kilincsből öntött dugattyúkkal nem tarthatók a pár százados illesztések (MZ-nél (250ccm) 0,04-et ír a "Hogyan tovább?" könyv ha jól emlékszem, ám akkoriban még minden polcon volt gyári alkatrész), ezért szorul.

Régi Veterán autó-motor c. újságban panaszkodott egy illető, hogy megszorul a járatós Pannóniája, pedig 1:15-be kever. Kiderült hogy szorosra illesztette, ilyenkor hiába a több olaj. Egy TLF felső bronzpersellyel és 1:40-nel sem nagyon szorulhat meg...bár "ki lehet erőszakolni". Jawa-t mondjuk nem ismerem.
Mikor öszeraktam először, sikerült szereznem eredeti gyári dugót bele (a pár hsz-el előbb említett, járjuk körbe a faluban az öregeket maradék alkatrészekért dolog...). Sajnos 320km után kifordult a csapszegbiztosító, és szétvert mindent. (Ez volt a Kicsi Túra előtt 2 nappal)
Ezután került bele az utángyártott dugó, nem tudom mekkorára illesztette aki fúrta a hengert.
De rettenetesen szorulós volt.
Ekkor jött a józan paraszti ész, meg a pannóniásoknál bevált módszer: henger le, és ahol látni a dugón hogy elkenődött, azt a részt előbb 240-es majd 400-as OLAJOS csiszolópapírral megcsiszolni. Nem nagyon, csak finoman, hogy ott néhány század jöjjön le. Addi kell csizolni míg látszik az elkenődés.
Régi, jól bevált, jól működő módszer ez már,na azóta nem is ragadt meg egyszer sem. Illetve egyszer akart volna, de akkor is a 2 személlyel 90 feletti erőltetett tempó miatt traktor előzése közben. (gépkönyb szerint első 1000km max 60, 1000 és 2000 között max 80km/h lehetne a sebesség). De nem ragadt meg akkor sem, lehetett hallani a hangján hogy sír, kuplung behúz, motor szépen finoman lefulladt alapjáraton, gurulás, 5 másodperc múlva kuplung ki és go tovább 80-al.
Most van benn 1400km, első 900-on volt 1:16, azóta kb 1:20.
Idén még nem nagyon ment, de át akarok állni már majd előbb szegényebb keverékre (bejáratáshoz előírt tűpozíció), pár száz km után meg jöhet az 1:25 is.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.06.02. 15:30

nekem a 46 éves Jawa-nak a könyve is 1:25 ír bejáratás után, 1:33-as keveréket kap full szintetikus olajjal+ólompótló s sose szorult pedig volt terhelés alatt nem gyári dugóval nemtom hogy kisipari-e mikor fúratva lett akkor adták hozzá.Gyertyakép nem barna inkább sötétebb barna de sose köpte be.Ugyanazt a full szint olajat kapja TS-is +ólompótló sose volt vele gond.

daranyi68

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.06.02. 15:13

Gabsic:Challois olaj az piros,a hardt oil nevű zöld és folyósabb.Majd kipróbálom azt is,véleményt utánna mondhatok.A kokszosodásban biztos nem ludas a XP 2T husqvarna olaj mert annyit nem használtam csak 3-4 keverést

Máté:Nekem a Challois olajjal kb 400m-ig füszöl,utánna nem.Az bisztos hogy büdös lehet mert a párom mikor hazaérek mindíg panaszkodik hogy büdös füstszagom van :D !Kifogom próbálni a sprint 2t is meg a Hardt oil ss 2t semi sinthetic olajat is,de erőssen számít nálam az is hogy legyen kapható hosszú távon.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2010.06.02. 15:08

1:16 így is vastagon soknak tűnik de nyílván Te tudod. Tény hogy kisipari, kilincsből öntött dugattyúkkal nem tarthatók a pár százados illesztések (MZ-nél (250ccm) 0,04-et ír a "Hogyan tovább?" könyv ha jól emlékszem, ám akkoriban még minden polcon volt gyári alkatrész), ezért szorul.

Régi Veterán autó-motor c. újságban panaszkodott egy illető, hogy megszorul a járatós Pannóniája, pedig 1:15-be kever. Kiderült hogy szorosra illesztette, ilyenkor hiába a több olaj. Egy TLF felső bronzpersellyel és 1:40-nel sem nagyon szorulhat meg...bár "ki lehet erőszakolni". Jawa-t mondjuk nem ismerem.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.06.02. 14:58

RR_ZOZY írta:1:16 ???????? Joszagúatyaúristen :smt119 :smt120

Rigába írta a gépkönyve bejáratáshoz :D
Igen, 1:16 :mrgreen: Kérem a 44 éves motor az megkéri ami jár neki :D
Előírás szerint bejáratáshoz 1:20 kellene, utána 1:25, de mivel a kisipari dugó szorulásra hajlamos, ezért lett bejáratásra 1:16, meg a tű is a lehető legdúsabb állásba került.
A szorulásra hajlamos pedig azt jelenti, hogy az első 300km-en volt kb 50 megszorulás :D
Most már 20-as keverékkel megy a gép (1400km van már benne), karbit kellene most már belőni újra. :-({|=

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté » 2010.06.02. 14:34

Nekem a Challois-al az a tapasztalatom hogy iszonyatosan füstöl és valahogy büdös is. már a flakonban is rossz szaga van, de ha elég akkor kegyetlen. mindez kb 1000,-ért.
Ehelyett inkább sprint 2t 1450,-ért: nem füstöl csak ké percig beindítás után, nem kormol, és nincs szaga. sztem nagyon jó

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2010.06.02. 14:23

1:16 ???????? Joszagúatyaúristen :smt119 :smt120

Rigába írta a gépkönyve bejáratáshoz :D

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.06.02. 14:17

daranyi68 írta:A fene gondolta hogy így belecsapok a lecsóba a kérdésemmel! :D Használtam XP 2T husqvarna olajat,mert az van a kisgépeim miatt,de nagyon fogyott és nem olcsó,na meg füstölt vele mint egy hőerőmű.A kipufogót kiégettem mert hihetetlen mennyiségű koksz volt benne.Ez biztos a 20 év arol és hasonló olajok miatt került bele,tehát ez kilőve.Idén kipróbáltam a Castrol Power 1 Racing 2T,de ez is drágállom,meg a környező boltokból el is tünt.A challoils dynamicstroke olaj volt a következő,ezzel nem volt semmi bajom, koránsem füstöl vele mint a kisgép olajjal és jól is megy vele,csak fogytán van.Na most ez is eltünt a polcról.Van Motul olajHardt oil ss 2t semi sinthetic olaj 1200Ft-ért,meg a 3000Ft feletti full extra márkás olajok.Én sokallom az árát :oops: Na de a lényeg hogy egy csomó véleményt olvastam,így könnyebb eldönteni hogy mit válasszak.Köszönöm a tanácsokat!
Nekem Makita kisgépolajjal egyáltalán nem füstölt a TS, és jól is kent, meg lerakódások sem voltak. Csak miután itthon 1200-ról 2300 körülre felmászott az ára már annyira nem is tetszett :)
További olajok és tapasztalatok:
ARAL (NEM AROL HANEM ARAL!!!) Basic 2T: viszonylaag elfogadható, de semmiképpen sem olcsó olaj volt, talán csak 1x vettem ilyet.

Castrol Super TT 2T: drága és MZ-hez nagyon nem való. Más gépekhez jó lehet, de TS-hez nagyon nem jöt be.

Mol Sprint 2T: 10 éve használtam mikor robogóm volt, abban nem volt vele gond, Jawánál tavaly nagyon nem jött be. A minőségéhez képest drágának találom.

Challoils Dynamicstroke 2T: mikor megdrágult a makita, kellett keresnem mást. Idetévedtem kb 2 éve a fórumra, és itt ajánlottátok ezt az olajat. Nekem be is vált. Olcsó, nem füstöl, nem csörög a motor.

Hardt OIL Dynamicstroke 2T: mofaker ezt küldte challoils helyett, ugyanaz a cég flakonozza mint aki a challoils importőre, ugyanolyan a neve is,nekem ugyanolyannak is tűnik mint a challoils.

Arol 2T: füstöl mint állat, másról nem tudok nyilatkozni. Egyszer vettem csak, mikor hazafelé jövet itthontól 50km-re fogytán volt a benzin, és tankolni kellet. Olajam nem volt, csak 1500Ft-om. A sprint 2T meg 1490... Maradt a félliteres arol 790-ért, meg 700Ft-ért benzin :D A maradék mennyiség 2 éve érintetlenül a polcon figyel.

Re-Cord 2T: elvileg a minősítései alapján ez is jó olaj lenne, de gyakorlatban jobban füstöl mint a challoils. Csörögni nem csörög vele a motor, MZ-nél nem is olajos a kipuff vele. Jawánál nyilván olajos az 1:16 miatt. Hengerfej és dugattyútető kormsodik vele. Hogy miért használom? Mert 100-400 Ft közötti összegért hozzájutok egy literhez. Átlag mondjuk 300. na és azért nem mindegy, hogy a liter olaj az 300, vagy 3000... :twisted: Jawánál különösen fontos nekem, amivel egy kisebb gurulással ( mondjuk elmegyek 100km-re meg vissza) megetetek 6-7 deci olajat. Ha faterral ketten gurulunk ekkora úton kb elfogy az egy liter olaj (MZ+jawa).

Egyébként valóban, ezeknek a gépeknek szerintem is hiányzik az a fránya ólom-tetraetil...

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2010.06.02. 14:06

Azt is tegyük hozzá hogy sokan szegényre karburálnak, kihegyezik a dugattyú illesztését pár századra, ilyenkor lotyálhat az ember bele akármit, meg fog szorulni jó eséllyel, vagy ha nem, akkor elkopik idő előtt.
Ja és bárki bármit mondjon, régen a benzin ólmozott volt és ez is számított valamit, igaz gyakrabban köpte is a gyertyát (mondjuk MZ még nálam sem köpte soha).

daranyi68

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.06.02. 13:22

A fene gondolta hogy így belecsapok a lecsóba a kérdésemmel! :D Használtam XP 2T husqvarna olajat,mert az van a kisgépeim miatt,de nagyon fogyott és nem olcsó,na meg füstölt vele mint egy hőerőmű.A kipufogót kiégettem mert hihetetlen mennyiségű koksz volt benne.Ez biztos a 20 év arol és hasonló olajok miatt került bele,tehát ez kilőve.Idén kipróbáltam a Castrol Power 1 Racing 2T,de ez is drágállom,meg a környező boltokból el is tünt.A challoils dynamicstroke olaj volt a következő,ezzel nem volt semmi bajom, koránsem füstöl vele mint a kisgép olajjal és jól is megy vele,csak fogytán van.Na most ez is eltünt a polcról.Van Motul olajHardt oil ss 2t semi sinthetic olaj 1200Ft-ért,meg a 3000Ft feletti full extra márkás olajok.Én sokallom az árát :oops: Na de a lényeg hogy egy csomó véleményt olvastam,így könnyebb eldönteni hogy mit válasszak.Köszönöm a tanácsokat!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég