Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Nálam egyszer régen a tank tele volt festékmaradványokkal, amik takonyszerű masszává álltak össze a karburátorban, csoda hogy ment a motor....
Az a röhej hogy csak egy kósza gondolat volt (hibajelek nélkül) gondoltam kipucolom már a karburátort. Onnantól tisztelem a technikát :-)
Tankot, csapot kimostam (kavicsos rázás+tiszta benzin).
Üresen, vagy részben töltve ritkán hagyom a tankot (pláne a téli leálláson) így adva kevés esélyt a rozsdának.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

az is lehet h sz.r az akkumlátorod és a töltésed is kevés. engem ez szívatott meg legutóbb :evil: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Sziasztok srácok én is hasonlóval küszködök mint ti :D
Nekem azt csinálja, hogy ha beállítok neki mondjuk egy 1500-as alapjáratot, húzok egy kis gázt ugye, visszapöfög alapjáratra, egy ideig tartja, majd egyre csökken a fordulat és 10mp-en belül meg is áll. :?
Szóval nem akarja megtartani. Amúgy légszűrő zsír új, karbi kipucolva, tankszűrők szintén...Úszóházban a benzinszint jó, a motor jól indul, menet közben is jól húz, jól reagál a gázadásra. Azt mondják hogy ha szimmeringes a gép akkor lehet még ilyen...hogy az alapjárat nem jó. Kérem segítsetek!
Köszi! :D
Relax, don't do it
kasznai
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.01.29. 10:50
MZ-d típusa: MZ TS125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kasznai »

Owerlord írta:Sziasztok! Összeraktam egy TS 150 MZ-t, új csapágy, hajtókat,dugó ,szimering, ami kell.De egyszerűen nemtudok alapjáratot gyártani . Benzinszint karbiba jó, fúvókák okésak . Pörög mint a barom.2000-2500 ha alapjárat levegőszabályzó csavart betekerem koppra egy hangyafasznyit leesik a fordulat 200-300 Nem tom mi a péló lehet.Kicsi lenne az alapjárati fúvóka???Vagy falsot szív a drága?? DE honnan ? :S Ötlet valaki? Köszke
Az előbb én kértem tanácsot, de nekem nincs alapjáratom, (a kettőt gyúrjuk össze :lol: ).Szerintem a tied baromi sok benzint kap, milyen a benzinszinted
kasznai
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.01.29. 10:50
MZ-d típusa: MZ TS125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kasznai »

Köszi a sok jó tanácsot! Most ilyen időben lesz rá idő a tankot ki fogom pucolni, azt hiszem ez az első. Nehogy később az szivasson
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

Hellosztok! Azt szeretném kérdezni, hogy 125-ös etz-re milyen fajta mikuni karburátor való?
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

A tankkal kapcsolatban - nagyon ajánlatos kipucolni. Kavics, brigéciol, aztán hadd szóljon! Nekem 70-80 fölött nem kapott elég benzint a moci, akárhányszor kipucoltam karbit (tűszelepre gondoltam, hogy azzal van baj), de végső megoldás a tankmosást volt, utána egyszer sem volt vele gond :)

Aztán az alapjárati problémánál, én még megpróbálnék egy másik gyertyát. Ha jól emlékszem, gyertyaproblémánál is elő szokott ez fordulni, bár lehet, hogy akkor inkább lecsökkenni szokott... Mindenesetre ha hirtelen megemelkedett nálam az alapjárat, többnyire gyertyacsere után megszűnt a gond.

Szerk.: Illetve lehet, hogy kopott a karbi
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Fúvókák gyári értéken,kifújkáltam a karbi járatait is.Lehet hogy tűű lesz? Guminál nem szívhat falsot.Lehet rárakok egy 125-ös karbit,azzal mit csinál.? :S
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Pedig ott karbi gondok lesznek szerintem. Esetleg fuvókákat csréld nézd meg a méreteket, de az is lehet, hogy a síbertű nem stimmel vagy amibe megy bele a tű kikopott és ott is lehet fals. Üdv!
Owerlord írta:Sziasztok! Összeraktam egy TS 150 MZ-t, új csapágy, hajtókat,dugó ,szimering, ami kell.De egyszerűen nemtudok alapjáratot gyártani . Benzinszint karbiba jó, fúvókák okésak . Pörög mint a barom.2000-2500 ha alapjárat levegőszabályzó csavart betekerem koppra egy hangyafasznyit leesik a fordulat 200-300 Nem tom mi a péló lehet.Kicsi lenne az alapjárati fúvóka???Vagy falsot szív a drága?? DE honnan ? :S Ötlet valaki? Köszke
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Sziasztok! Összeraktam egy TS 150 MZ-t, új csapágy, hajtókat,dugó ,szimering, ami kell.De egyszerűen nemtudok alapjáratot gyártani . Benzinszint karbiba jó, fúvókák okésak . Pörög mint a barom.2000-2500 ha alapjárat levegőszabályzó csavart betekerem koppra egy hangyafasznyit leesik a fordulat 200-300 Nem tom mi a péló lehet.Kicsi lenne az alapjárati fúvóka???Vagy falsot szív a drága?? DE honnan ? :S Ötlet valaki? Köszke
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Jótanács!
A tankot semmiképpen se hagyd rozsdásan,hiába tettél rá szűrőt,nagyon meg tud szivatni!
Tapasztalatból mondom,nem egyszer robbantam le a rozsdás tank miatt! Még a szűrőn keresztül is telemegy a karbi finom rozsdaporral,a szűrőt,de még a csapot is úgy el tudja dugítani(szép szó :lol: ),hogy nem jön át rajta a benzin!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kasznai írta:Sziasztok!
... sokat állt, vagy 20évet. Szerintetek is a főtengely szimering keményedett ki és emiatt farslevegőt szív?
Még egy kérdés: Rozsdás tankkal vajon mit kezdjek?
Tankra megadták a választ, ezt nekem is el kell majd követnem, a rozsdamaróson gondolkodom én is, aztán utána a sokvizes öblítés után benzinesen.
A szimmering meg szinte tuti, hogy elrevült. Egyszerű: a blokk tetején van egy nyílás, ahol a "kartergáz" (tudom, kétütemű:)) kijön. Pörgesd a motort úgy, hogy ujjal befogod. Ha érzel nyomásváltozást, tuti, hogy a főtengely bal oldalán is elment. A jobb oldalit a dinamó állórészének leszerelése után lehet látni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

kasznai írta:
conus írta:
Valószínű, hogy gyujtásoldali szimeringnél szív falsot, de adj neki új szimeringet ha akkor se jó akkor karbi gondok lesznek sztem, próbáld a tűt állítani, esetleg fuvókák csere. Üdv
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Tankba jó apróbb kavics, csavar bármi kemény de nem túl nagy és nehéz matéria. :)

Én nem rozsdamaróztam, vízzel mostam sokat, majd száradás után benzinekkel és jó lett. Bár ahogy visszaemlékszem én nem szedtem ki a nem gyári csapot. Mondjuk nincs is tartalékom, amit egyszer út közepén egy erős, 3. teligázos hegymenet közben tudtam meg hazától távol. :D
Lehet alapból sem volt benne, mert kavicsos rázogatás után nem találkoztam a darabjaival. De te azért szedd ki a csapot. :)

Miután tiszta lett én vigyáztam, hogy többnyire teli legyen benzinnel.
kasznai
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.01.29. 10:50
MZ-d típusa: MZ TS125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kasznai »

Bocs azt nem írtam, de autószerelő vagyok (de nem motorszerelő), ennyit én is tudok. Régi trabis emlékeimből gondoltam.
"De lehet hogy csak kíváncsi vagyok a a belsejére". Vicc nem bontanám meg feleslegesen, de ha volt ilyen valakinek akkor megteszem
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

lehet hülyeség de nem lehet hogy túl gyorsan tekered a levegő csavart és nem tud beállni a fordulatra? bár írtad hogy nem reagál semennyire se.. :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
kasznai
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.01.29. 10:50
MZ-d típusa: MZ TS125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kasznai »

conus írta:
kasznai írta:Sziasztok!
Nemrég vettem TS125 öst. A gép gyári állapotban van, sokat állt, vagy 20évet. Minden pöpec működik rajta csak alapjáratom nincs, és mint látom a karbin csak levegőt lehet szabályozni. Szerintetek is a főtengely szimering keményedett ki és emiatt farslevegőt szív? A levegőcsavarra nem igazán reagál. Fordulaton szépen duruzsol.
Még egy kérdés: Rozsdás tankkal vajon mit kezdjek?
Köszi, Üdv mindenkinek
az falslevegő, de én is fars-nak írtam sokáig :P 8)
rozsdás tank: csap kivesz, két luk bedug, fél liter ro-55ös rozsdamaró + üvegszilánk, shaker-mozgás, kienged-kiráz, fél liter ro-55-ös rozsdamaró jó alaposan átöblít. :mrgreen:
Nekd is köszi valóban fals
Megpróbálom bár a karbiba nem jut be, raktam szűrőt. Csak baromira zavar.
kasznai
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.01.29. 10:50
MZ-d típusa: MZ TS125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kasznai »

Andrá$ írta:
kasznai írta:Sziasztok!
Nemrég vettem TS125 öst. A gép gyári állapotban van, sokat állt, vagy 20évet. Minden pöpec működik rajta csak alapjáratom nincs, és mint látom a karbin csak levegőt lehet szabályozni. Szerintetek is a főtengely szimering keményedett ki és emiatt farslevegőt szív? A levegőcsavarra nem igazán reagál. Fordulaton szépen duruzsol.
Még egy kérdés: Rozsdás tankkal vajon mit kezdjek?
Köszi, Üdv mindenkinek
az alapjárat állítás nem kis feladat elég macerás nem csak azzal a levegő csavarral lehet állítani hanem a karbi tetején a bovden állítóval is + nem mind1 hogy hol vezeted el a bovdent,lehet még finomítani a gázkar állásán is hogy mennyire feszüljön a bovden.De nem elsz olyan stabil alapjárat mint egy ETZ-n mivel a kormány forgatásával feszülni fog a bovden.
Ja meg írtad hogy sokat állt azért egy karbi pucolás sem ártana.
Köszi de a karbi pucoláson már túl vagyok, szerintem a bowdennel nem igazán lehet, mert akkor tényleg kényes a feszülésre. Én csak azért gondolok a "fals" levegőre mert semmit sem reagál a levegőcsavarra.
Köszi
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

kasznai írta:Sziasztok!
Nemrég vettem TS125 öst. A gép gyári állapotban van, sokat állt, vagy 20évet. Minden pöpec működik rajta csak alapjáratom nincs, és mint látom a karbin csak levegőt lehet szabályozni. Szerintetek is a főtengely szimering keményedett ki és emiatt farslevegőt szív? A levegőcsavarra nem igazán reagál. Fordulaton szépen duruzsol.
Még egy kérdés: Rozsdás tankkal vajon mit kezdjek?
Köszi, Üdv mindenkinek
az falslevegő, de én is fars-nak írtam sokáig :P 8)
rozsdás tank: csap kivesz, két luk bedug, fél liter ro-55ös rozsdamaró + üvegszilánk, shaker-mozgás, kienged-kiráz, fél liter ro-55-ös rozsdamaró jó alaposan átöblít. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

kasznai írta:Sziasztok!
Nemrég vettem TS125 öst. A gép gyári állapotban van, sokat állt, vagy 20évet. Minden pöpec működik rajta csak alapjáratom nincs, és mint látom a karbin csak levegőt lehet szabályozni. Szerintetek is a főtengely szimering keményedett ki és emiatt farslevegőt szív? A levegőcsavarra nem igazán reagál. Fordulaton szépen duruzsol.
Még egy kérdés: Rozsdás tankkal vajon mit kezdjek?
Köszi, Üdv mindenkinek
az alapjárat állítás nem kis feladat elég macerás nem csak azzal a levegő csavarral lehet állítani hanem a karbi tetején a bovden állítóval is + nem mind1 hogy hol vezeted el a bovdent,lehet még finomítani a gázkar állásán is hogy mennyire feszüljön a bovden.De nem elsz olyan stabil alapjárat mint egy ETZ-n mivel a kormány forgatásával feszülni fog a bovden.
Ja meg írtad hogy sokat állt azért egy karbi pucolás sem ártana.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
kasznai
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.01.29. 10:50
MZ-d típusa: MZ TS125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kasznai »

Sziasztok!
Nemrég vettem TS125 öst. A gép gyári állapotban van, sokat állt, vagy 20évet. Minden pöpec működik rajta csak alapjáratom nincs, és mint látom a karbin csak levegőt lehet szabályozni. Szerintetek is a főtengely szimering keményedett ki és emiatt farslevegőt szív? A levegőcsavarra nem igazán reagál. Fordulaton szépen duruzsol.
Még egy kérdés: Rozsdás tankkal vajon mit kezdjek?
Köszi, Üdv mindenkinek
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én is rendeletem kettőt ami már meg is érkezett, nyeregtáskát csinálok belőlük kisebb kiruccanásokhoz:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nagy gázon már nem sok haszna van a szivatónak én úgy tudom. Légszűrő nélkül még nem próbáltam ki, mert lehet hogy jó úgy, de légszűrő nélkül ugyse fogom használni...akkormeg felesleges úgy kipróbálni. :)
A benzinszinthez nem nyúltam, az elvileg gyári. Lehet, hogy kicsi, de nagy fordulaton is bírja, nem fogy ki.
Majd ha lesz kis kedvem a karbibuzeráláshoz akkor megnézem azért nagy fúvókával légszűrő nélkül...
Nemhiszem, hogy a Trabant rendszerével össze lehetne hasonlítani a dolgokat.
A tatyóknak én is örülök, ott segít az ember ahol tud. :D
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Ez esetben sajna azt kell mondjam, passz.
A kipufogód gyári?
Azért gondolom úgy, hogy szerintem nem kevés a levegő, mert tudomásom szerint a trabantok 2 hengerét gyárilag egy 28 as karbi látja el, és tuningnak szokták felrakni hengerenként az Etz 30as BVF karbiját.Az azt jelenti hogy az is kb. 300 cm3 lát el. És azért azok forognak, mint az állat.Bár ott a vezérlés is módosított.
2 ötletem van, lehet baromság: 1. légszűrő nélkül próbáld meg, 2. légszűrővel, de amikor mész "padlón" akkor egy nagyon picit húzd meg a szivatót. Ezzel szerintem meg tudod nézni, hogy esetleg nem szegényedik e el magas fordulaton a keverék?
Esetleg lehet a benzinszinted alacsony picit?

Off: Ezúttal mondok köszönetet hogy ráleltél a szimatszatyrokra! Reggel olvastam az adás-vétel topikban. Már rendeltem is kettőt. Egyébként elég merevek? Oldaltáskának megfelel?

On
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Persze, minden tökéletes. Gyertyakép pedig barnától a világosbarnáig változott. Egyik fúvókával sem volt szélsőséges (olajos-fehér) érték. A képet hosszabb fullgáz után, gyújtás le, gyors megállás és kiszerelés után néztem.
Szerintem a levegő a kevés....de légszűrő meg kell. 2 szűrővel (régi-új) próbáltam, ugyanolyan eredménnyel.:) Továbbiakban nem törődtem nagyon a kérdéssel, mert végülis megy a motor. Vélemény?
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Dénes!
A gyertyaképed nézegetted közben? Az sokmindent elárul.
És gyujtás terén minden tökéletes? (gyertyahézag, megszakító, előgyujtás)
Én azon gondolkozok, hogy veszek egy üveggyertyát. Nekem a motoromon kívül a hobbiautómba is jó lenne.
Valakinek van tapasztalata az üveggyertyákról? Mert ha nem jó semmire akkor nem veszek. :?
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

Sziasztok! Mz karbikat keresek. Gyári BVF érdekelne és bármelyik tipus.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Kisebbet. A végét nem próbáltam, nem volt hozzá türelmem, amugysem érzem tökéletesnek ilyen téren, de ez azért van mer hipochonder vagyok :) Egyszer egy lejtőn mentem vele valós 125km/h-val. Amugy 110-115 a max utazó, 18as lánckerékkel.
Én nem fognék rá hevesebb dolgokat. :D
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Nagyobb lánckereket raktál?
A végét próbáltad?
Hevesebb gázreakció ráfogható?
Eredetileg egy mikuni TMX 30 volt tervben, amit belinkeltem kb egy héttel korábban ide, de sajna az egyetemen elkaszáltak a legfontosabb tárgyból, úgyhogy a jó kis ösztöndíjamból csak erre futja, a többi az uccsó, fizetős félévre megy sajna!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ja, ha már itt vagyunk, az hogy lehet, hogy az én motorom a 135-ös fúvókával, bármilyen tűállással nem volt hajlandó tőgázon menni? Amikor másnak meg is szorul ekkorával?
Légszűrő új volt, a háza tiszta, madárfészek nincs benne, stb.

(persze ezek az értékek nem hitelesek)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

300-as. Gyárilag 118-as fúvóka van benne. A menetemelkedések mások, lehet hozzá kapni persze eredetit, leginkább rendelni mondjuk Ausztriából, de én nem foglalkoztam vele. Itthon boltokban nem nagyon kapni hozzá. Az alapjáratim gyári, nemtudommennyi.
A főfúvóka helyére "menetileg" beleillik a Babetta fúvókája, azt szokás dörzsárazni. Én Baki Mátét bíztam meg ezzel a nemes feladattal, próbáltam bele a 135-140-145-ös fúvókákat.
Valami csoda folytán egyikkel sem lett jó, viszont azt észrevettem, hogy a a kisebekkel sokkal jobb, a 145-össel hamar "leszabályzott" full gázon, nemigazán lehetett vele menni.
Aztán az is lehet, hogy a 300-as hengerhez kevés levegőt tud szívni, talán mert utángyártott (de vadi új!) a légszűrő, nemtom. Aztán fogtam egy másik Babetta fúvókát és sima 1.2-es fúrószárral átmentem vele. (ja tudom, hogy nem lehet meg hülyevagyok, de nem volt más szerszámom) Most nem tudom hányas, de gondolom 120 felett valamennyivel. Ezeke a méretek amugysem pontosan sztem, már a dörzsárdolgok miatt sem.
A lényeg, hogy azóta kb. 10ezer belecsusszant bármi hiba nélkül. Hegyenvölgyön, 40 vagy éppen -5 fokban.
Nekem ezzel egyidőben volt a 300-asítás és kuplungkönnyítés is, jelentősen megváltozott az egész motor, nem tudom minek mi köszönhető. Áttételt is változtattam.
Talán nem pörög annyira ki a motor, lehet félrekarburálás vagy a 300-as henger miatt nemtudom, 4.-ben már 5200fölé nem megy, itt 105km/h körül jár.
Alul sokkal jobb.
Fogyasztásom pedig maradt 4 liter vegyesen, régi karbi-régi henger is így volt. A suber nem zár le sztem itt sem, a képen a vastag csavar alapjárati csavar, ami ugyanúgy működik mint a nem csatos BVF-en.
Hogy akkor miért cseréltem le? Mert nem tudtam azzal bekarburálni a 300-as hengert (hja, béna vagyok) és jarumasznak meg kellett a karbim mert az övé meg kopott volt. :D
Az viszont tetszik, hogy a bowden útja rövidebb, vagyis nem kell kétszer kicsavarnod a kezed egy tőgázhoz. Talán még az alapjárat is stabilabb.
Ennyi, kérem kapcsojjaki.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Dénes és minden Bing-es kolléga!

Neked 250-es, vagy 300-as hengered van?
Mekkora főfúvóka és alapjárati jár hozzá?
Az alapjárati cserélhető BVF-re, vagy más a menetátmérő?
Azt tudom, hogy a főfúvóka M6-os a BVF M5-ösével szemben
Fúvókákat lehet eredetieket kapni hozzá?
A súber alapjáratban nem zárja le teljesen a torkot, a csattintóssal szemben? Arra van az a fogantyús vastag csavar?
Összességében, mennyivel lehet kisebb fogyasztásra számítani, mennyivel hevesebb a gázreakció, van-e érezhető végsebesség-növekedés?

Nekem 300-ra fúrt ETZ-m van, bejáratás után, (ami hamarosan befejeződik, most 1380 km van az új blokkban) szeretnék egy új ilyenbe beruházni!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

A réz rudak nem a szint miatt vannak? Vagy csak vmi pozicionálására?
http://www.mbppg.com/media/photoalbums/ ... -bing4.JPG
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Rizikós a helyzet úgy valóban egy kicsit! Reménykedjünk nem piszkálta. :twisted:
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Ezaz, én is arra mennék, hogy "utcai" benzinszintem legyen. :D
Nem nyúlok hozzá, csak ellenőrizni akartam, hogy jó-e. De majd kiderül.
Bambi mester tanácsára felfúrtam 130 ra a főfúvókát (300 as henger), aztán marad a gyertyakép nézegetés.
Én meg azt nem értem, hogy ok, legyen állítható a benzinszint, de miért nem tesznek valami szintjelzőt az úszóházba? Engem ez bosszant.

Hell!
Az a baj, hogy én ezt a karbit használtan vettem, és bár szinte új és gyári állapotú minden tekintetben, azért mégsem újonnan vettem, és ki tudja, az előző gazdája nem e állította el? :?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Én sem piszkáltam a Bing-ben. Ahogy a mester küldte gyári beállításban van és eddig nem nagyon vettem észre gond lenne vele! :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bambi írta:
zsakfos írta:Ha egy egységet képez akkor talán nem is kéne piszkálni #-o
Úgy jó ahogy van.
Egyébként sem értettem sosem hogy eleve miért nem fixre csinálták a karbikat a gyárban(BVF),hisz a benzinszint állandó értékű és még kopásból adódó elállitódása sincs.
Gondoltak a tuningolósokra is :wink:
Értem én mester,de megoldhatták volna akár 2 féle úszóval is.Egyik a tuningolósoknak állithatóra,a másik meg az ilyen egyszerű megoldásokat kedvelő embereknek mint én is, fixre. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:Ha egy egységet képez akkor talán nem is kéne piszkálni #-o
Úgy jó ahogy van.
Egyébként sem értettem sosem hogy eleve miért nem fixre csinálták a karbikat a gyárban(BVF),hisz a benzinszint állandó értékű és még kopásból adódó elállitódása sincs.
Gondoltak a tuningolósokra is :wink:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ha egy egységet képez akkor talán nem is kéne piszkálni #-o
Úgy jó ahogy van.
Egyébként sem értettem sosem hogy eleve miért nem fixre csinálták a karbikat a gyárban(BVF),hisz a benzinszint állandó értékű és még kopásból adódó elállitódása sincs.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Weedow »

jecsy írta:Weedow!

Kösz a linket, de az a baj, hogy bár a porlasztóm teljesen ilyen, de az úszóm nem ilyen "szétszedhetős", mint ami a képeken van, hanem egy egységet képez az úszó meg a rézlemez. Más az alakja is. De a többi rész teljesen egyező. Attól még ugyanúgy 10,5 mm-nek kell lenni a ház és az úszó között? Ezzel vagyok én dilemmában.

Dénes!
Nem láttam jelölést rajta sehol.
De ha úgyvan akkkor próbáld meg a túlfolyó 3/4éig engedni először a benzinszintet és próba ha kifogy menetközbe belőle a nafta akkor adsz még neki ha nem akkor is egy picit hogy biztos legyen minden helyzetben elég.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

jecsy írta:Weedow!

Kösz a linket, de az a baj, hogy bár a porlasztóm teljesen ilyen, de az úszóm nem ilyen "szétszedhetős", mint ami a képeken van, hanem egy egységet képez az úszó meg a rézlemez. Más az alakja is. De a többi rész teljesen egyező. Attól még ugyanúgy 10,5 mm-nek kell lenni a ház és az úszó között? Ezzel vagyok én dilemmában.

Dénes!
Nem láttam jelölést rajta sehol.
Hát, nem ismerem ezt a karbit, de a működéséből adódóan - ha a karbi többi része azonos - természetesen a szintnek is azonosnak kell lennie.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Weedow!

Kösz a linket, de az a baj, hogy bár a porlasztóm teljesen ilyen, de az úszóm nem ilyen "szétszedhetős", mint ami a képeken van, hanem egy egységet képez az úszó meg a rézlemez. Más az alakja is. De a többi rész teljesen egyező. Attól még ugyanúgy 10,5 mm-nek kell lenni a ház és az úszó között? Ezzel vagyok én dilemmában.

Dénes!
Nem láttam jelölést rajta sehol.
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Weedow »

jecsy írta:Hali!

Tudja valaki, hogy milyen értékekre kell beállítani egy Bing 84 es karbit üzemanyag szint terén?

Sajnos sehol nem találok róla olvasmányt.
http://www.mbppg.com/media/photoalbums/ ... -float.jpg
ezen képen levannak írva a méretek elméletileg az úszószintre mutatnak.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Úszóházban nincs vmi jelzése?
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Hali!

Tudja valaki, hogy milyen értékekre kell beállítani egy Bing 84 es karbit üzemanyag szint terén?

Sajnos sehol nem találok róla olvasmányt.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Devil írta: az nem tipus hiba, ha elesel es valami megrongalodik, akkor ennyi erovel, az is tipushiba az autoknal, ha a karosszeria osszegyurodik egy balesetben.
Dehogynem: a vezetőjé...
:oops: :oops: :oops:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Devil »

kiszsebi írta:
mrpocok írta: Hát ütköző az nem van. :) Köszi
Sajnos, én mégis típushibának mondanám: nekem sem volt...
nagyot buktam, utána "eltűnt"...
de már van, visszahegesztette egy aranykezű ember.

Típushiba: lúzerség (most talán joggal használom ezt a szót?!) :(

Szóval, ütközéskor ez le szokott törni. De ez már off.
az nem tipus hiba, ha elesel es valami megrongalodik, akkor ennyi erovel, az is tipushiba az autoknal, ha a karosszeria osszegyurodik egy balesetben.
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Weedow »

conus írta:ha van karosszériás haverod akkor meg kéne próbálni visszahorpasztani vagy kihúzatni vele, mert gittelni csak 1-2 mm mélységben illik, meg ha jól tudom a túl vastag gittelés egy idő múlva megreped, bár ezt a fényező szakik jobban tudják :mrgreen:
Annyi a titka hogy nem szabad vastagon felvinni, mindig egy kicsi réteg és visszacsiszolás, utána ha kell újabb réteg, mert az a baj hogy vastagon nem bír kiszáradni a gitt "belseje" csak sok idő múltán és azért reped meg.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

mrpocok írta: Hát ütköző az nem van. :) Köszi
Sajnos, én mégis típushibának mondanám: nekem sem volt...
nagyot buktam, utána "eltűnt"...
de már van, visszahegesztette egy aranykezű ember.

Típushiba: lúzerség (most talán joggal használom ezt a szót?!) :(

Szóval, ütközéskor ez le szokott törni. De ez már off.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
mrpocok
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2009.04.18. 10:57
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: mrpocok »

mrpocok írta:
Üdv MZ fanok!
Épp most fogok egy öreg TS 250/1 felújításába. A benzintankkal kapcsolatban lenne kérdésem. A tank elejénél a villaszárak ütköznek a tankkal (gondolom ez amolyan tipushiba vagy mi) és be van horpadva mindkét oldalon egy picit. szóval hogy lehet ezt vhogy javítani vagy nem ér annyit és nézzek újat, esetleg bontó?

Előre is köszönöm!

ezt nem lehet tipushibanak mondani, a kormanyon van egy utkozo valoszinu ez van letorve es ezert fordul tul, hogy beleer a tankba. Az also villanyaknal a vazhoz kellene lennie hegesztve egy kb 2 centi szeles fulnek, ha ez nincs, akkor ott a problema. A tankot meg javitani, ugy tudod, ha a seruleseket kigitteled aztan le kell fenyezni, ha viszont zavar akkor keress ra masik tankot, de ez az olcsobb megoldas.


Hát ütköző az nem van. :) Köszi
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 54 vendég