Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
zoleeeee
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.01.30. 15:47
MZ-d típusa: Etz-125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zoleeeee »

z25z írta:
zoleeeee írta:Sziastok!! Nekem egy 125-ös Etz-m van, és az a nagy problémám hogy a blokk mozog a vázban jobbra-balra és nem tudom h hol kell meghúzni.Mert fennt a hengerfej felett meg van húzva.De lent nem látok semmit amit meg lehetne húzni.......értitek.Úgy hogy ha valaki megtudja irni h mit tegyek akk kérlek segitsetek!!!!!!

van 2 csavar, ami a blokktarto vason megy keresztul, azt nezd meg (hatso lengovillanal, vilagos fem szinu, durvan C alaku, az oble elore fele) ha ott a ket csavar jol tart lehet meg , hogy a blokktarto vas(ak) eltort(ek).

Köszi !!!
csak az a nagy helyzet hogy nekem csak anyi hogy a hengerfejnél fogja és a karbulátor mögött van valami kapocsnak a vége amit ki tudok akasztani meg be is de ugyanugy mozog és nincs ilyen hosszu csavar keresztül a vázon. Mint a simsonnál mert olyanom volt régen és ott volt ilyen csavar kettö is amire te gondolsz. Ha téleg erre gondolsz! Olyan mintha bele lenne téve vagy akasztva a blokk valamibe. Szóval nem tom. De azért kösz!!
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Simsonból az SR50 típusok egy része kapott önindítót. Sajnos Mo-n elég ritka...
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ez nagyon szomorú, pedig szívesen csorgatnám a nyálam :P
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

csikin írta:Apropó TS200 van valakinek rajza képe leírása róla? Nagyon érdekelne. A videót én is láttam, de nem szenteltek neki sok figyelmet. Külföldi fórumokra is írtam már, de semmi.
Bocs az off-ért.
Nem hinném,hogy lenne rajz hozzá,mint előtem irva lett nem volt sorozat gyártásban.Gondoloma rajzok is el vannak téve jó mélyen valamelyik irattárba. :(
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Apropó TS200 van valakinek rajza képe leírása róla? Nagyon érdekelne. A videót én is láttam, de nem szenteltek neki sok figyelmet. Külföldi fórumokra is írtam már, de semmi.
Bocs az off-ért.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Nem került sorozatgyártásba az önindítós TS 200-as,az MZ múzeumban Zshopauban megtekinthető! Mladi,és Tz túravideóján is látható!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Volt önindítós. Bambi egyszer mellékelt egy fotót emlékeim szerint. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Nem tudjátok hogy mz-ből nem gyátottak-e önindítósat? :-k Mert úgy tudom hogy simson-ból egyik évben igen :roll: ! Jó lenne. :mrgreen:
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

MiszterQ írta:Na kérlek az lehet !
80W90 Hypoid megy bele. Szokta is csinálni hogy hidegen nem old a kuplung :)
Tudom hogy nem ez a topic témája de milyen olaj kell bele akkor ? Én a gyári könyv szerintit tettem bele.

Válasz az olaj topicban :)
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Na kérlek az lehet !
80W90 Hypoid megy bele. Szokta is csinálni hogy hidegen nem old a kuplung :)
Tudom hogy nem ez a topic témája de milyen olaj kell bele akkor ? Én a gyári könyv szerintit tettem bele.
Relax, don't do it
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

MiszterQ írta:Köszi a segítséget :D
A karbit tudom, de azt inkább gázadáskor hallani. Arra is mondták hogy nem kell vele foglalkozni.

A 13:12-es hozzászólásomhoz, a csapágyas-szimmeringes részhez tudtok szólni? Valamint még azt kérdezném hogy ha jár a motor akkor miért veszi nehezen az üreset?
Köszönöm mégegyszer \:D/
Az üreset veheti azért is nehezen, mert nem megfelelő olaj van benne, lehet hogy nagyon sűrű az olaj!
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Köszi a segítséget :D
A karbit tudom, de azt inkább gázadáskor hallani. Arra is mondták hogy nem kell vele foglalkozni.

A 13:12-es hozzászólásomhoz, a csapágyas-szimmeringes részhez tudtok szólni? Valamint még azt kérdezném hogy ha jár a motor akkor miért veszi nehezen az üreset?
Köszönöm mégegyszer \:D/
Relax, don't do it
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

nekem is eléggé csörög sőt...
de legalább hallom hogy megy :mrgreen:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hát szerintem sokan örülnének, ha ennyire csörögne a motorjuk. :D

Szerintem nem vészes, nekem a kicsi sokkal jobban csörög ennél... Bár a nagy meg csendesebb picit. Szerintem egyébként inkább karbi-hangja van. Nézd meg a súberhenger felületét. Ha kicsit ovális, és bemaródások vannak rajta, akkor az a bűnös.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

http://www.youtube.com/watch?v=-r5QUtsRkxU

Tessék. Amikor az órához ér akkor jól lehet hallani. :D
Relax, don't do it
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Akkor az valószínű vezeték, vagy izzó lesz. Bár az utángyártott cuccok.... :evil:

YouTube-ra próbáld meg feltenni, és azt be tudod linkelni ide.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Bocs az offért, milyen kiterjesztéseket enged feltölteni a hozzászólás mellé? Az mp4 és az Avi sajnos nem jó....
Relax, don't do it
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Köszönöm! Videóm van róla, megörökítettem ezt a sz*r hangot, csak még rá kéne jönnöm hogy hogy tudom feltölteni. A jeladót én is vizsgáltam, úgy hogy a vezetéket rákötöttem és a blokkon benyomtam a gombját. De nem világított. Mégis beszereltem mert nem hagyhatom úgy...Majd azért megnézem a többi módszert is amit zsakfos írt. De azért csak nem rossz az a jeladó hiszen új.

Aggasztó amit a váltóról írtatok. Nem lehet megelőzni vagy nagymértékben lassítani a további kopást? Vagy ez már egy megállíthatatlan folyamat ? :D
Egyébként úgyis szét lesz kapva a blokk mert a mesterem ajánlott egy főtengelycsapágy és -szimmering cserét is. Ezzel kapcsolatban annyit kérdeznék, hogy milyen márka kell, milyen méret, mennyi, stb, sajnos ehhez is hót hülye vagyok :D én SKF csapágyakra gondoltam, de láttam lejjebb a Koyo C3-at is, meg szimmeringből a barna Vitont...szóval mi, merre, mekkora, mennyi? :D :D köszi nektek :D
Relax, don't do it
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

MisterQ!

A csörgést rengeteg minden okozhatja. Lehet a gyűrűk, vagy karbi is. Ha esetleg tudsz egy videót csinálni róla, akkor közelebb kerülünk a megoldáshoz.

Az üres-visszajelzőt pedig úgy tudod megnézni, hogy bekötöd (gyárilag kék színű vezeték) és valahova testhez érintve benyomod a kapcsolót. Ha így nem megy akkor simán a vezetéket érintsd testhez. Ha ilyenkor sem világít a lámpa, akkor vagy vezeték vagy izzó. Az izzócseréhez pedig nem kell szétszedni az órát, csak kiszeded az óratartó gumiból és hátul ki tudod húzni a foglalattal együtt.

Hopp zsakfos gyorsabb volt. :roll: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MiszterQ írta:Sziasztok. :)
Én is még zöldfülű vagyok ezen a fórumon. És sajnos Mz szerelés tekintetében is csak kevés tapasztalattal rendelekezem. Eddig csak olvasgattam itt, de most már muszály beírnom a problémámat ide, mert látom hogy hamar választ kaphat az ember :)
Néhány hónapja vettem a 250-es ETZ-t. Működőképes, nincs baj vele..de mégis van egy két bajom vele ami zavar, szóval lehet hogy mégis... :D Zajos a blokk nagyon. Mi lehet a gond? Egy ismerős cserélt benne tűgörgőt és dugattyúcsapszeget, de nem enyhült a zaj. Azt is mondta hogy +1 -es magyar dugó van benne, és azt mondta hogy nincs gond még(...) vele, csak a minősége nem olyan jó. Ebből én levontam azt is (remélem helyesen) hogy a zaj nem abból ered, hogy a henger vagy a dugattyú nagyon kopott. A másik, hogy az óra 75 ezer (!) km-t mutat. Már rájöttem hogy jó nagy hülye voltam, hogy ilyen sok kilóméterrel megvettem...azt hittem hogy egy 25 éves motortól ez normális. Na mindegy..szóval ha nem cseréltek órát vagy ilyenek, akkor elég sok van benne. Ha hideg, akkor a 3-ast is kidobja, de melegen még nem volt ilyen. Szóval mitől lehet hangos a blokk? Egyébként a hangosra ezt a susogó-picit zörgő hangot értem. Többen is mondták hogy ne foglalkozzak vele mert egy MZ így is sokat elmegy...csak engem zavar.
Még egy kérdésem lenne. Vettem és be is szereltem egy új üres jeladót mert a régire rámértünk, és valószínű rossz volt. Fontos lenne mert ha jár a moci akkor nehezen kapcsolható az üres, és ez a lámpics sokat segítene. Szóval új jeladóval se világít. Csak a kis izzóval lehet a gond, vagy más...? Mert az órát még nem mertem szétszedni, nagyon össze van rakva, nem akartam kárt tenni benne.
Köszönöm a válaszokat előre is :)
Szia!
Kupplungmenesztőre gondolnék elsősorban ami zöröghet és amúgy tényleg nem nagy probléma.Ha járó motornál üres állásban behuzod a kupplungot akkor nem szűnik ez a zörej?Alapból egy rugós lemez hivatott arra hogy ne tudjon ily hangokat kiadni,de ezt valamiért előszeretettel kihagyják az emberek szerelésnél.Aztán még zöröghet a porlasztóban a súber ha ki van kopva.
Ami számomra aggasztóbb az a 3-ik kidobálása hidegben.Nem kell nagy jósnak lenni ahhoz hogy nemsokára melegen is kifogja szórni.Több dolog is felelőse annak hogy a sebeség a helyén maradjon,de az esetek nagy többségében az 1-3 sebesség fogaskerekének a kapcsolókörmei kopnak el.Ennek javitása csak a blokk széthuzásásval orvosolható.
Üresjelző.
Pofonegyszerű annak megállapitása hogy mi a rossz.Ha cserélted akkor tudodo melyik az adó.Húzd le a vezetéket róla.Gyujtást ráadod,a vezetéket a blokkhoz(test) érinted és a lámpának az órában viilágitania kell.Ha nem világit akkor izzó,vezeték,vagy rossz bekötés van.Adó lelellenőrzése ha a lámpa világit az előzőek szerint.
Szintén kikötött vezetékkel,de ráadott gyújtás nélkül.
Fogsz egy multimétert és szakadásvizsgálatra állitod.Egyik végét testhez teszed a másikat az adó végéhez(ahová a vezetéket kötnénk).Ha üresben van a gép akkor nem szabad szakadást mutatnia.Kapcsold végig a sebességeket és ha mindenhol szakadást jelez akkor rossz az adó.Ha nincs multiméter akkor az akksi segitségével egy sima próbalámpával is megnézheted.Próbalámpa egyik vége akksi pozitivra másik az adó végére és üresben világitania kell.
Remélem tudtam segiteni.

Amit viszont feltétlenül ajánlanék az az hogy lépj kapcsolatba Bambi Mesterrel,főleg a váltó miatt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Sziasztok. :)
Én is még zöldfülű vagyok ezen a fórumon. És sajnos Mz szerelés tekintetében is csak kevés tapasztalattal rendelekezem. Eddig csak olvasgattam itt, de most már muszály beírnom a problémámat ide, mert látom hogy hamar választ kaphat az ember :)
Néhány hónapja vettem a 250-es ETZ-t. Működőképes, nincs baj vele..de mégis van egy két bajom vele ami zavar, szóval lehet hogy mégis... :D Zajos a blokk nagyon. Mi lehet a gond? Egy ismerős cserélt benne tűgörgőt és dugattyúcsapszeget, de nem enyhült a zaj. Azt is mondta hogy +1 -es magyar dugó van benne, és azt mondta hogy nincs gond még(...) vele, csak a minősége nem olyan jó. Ebből én levontam azt is (remélem helyesen) hogy a zaj nem abból ered, hogy a henger vagy a dugattyú nagyon kopott. A másik, hogy az óra 75 ezer (!) km-t mutat. Már rájöttem hogy jó nagy hülye voltam, hogy ilyen sok kilóméterrel megvettem...azt hittem hogy egy 25 éves motortól ez normális. Na mindegy..szóval ha nem cseréltek órát vagy ilyenek, akkor elég sok van benne. Ha hideg, akkor a 3-ast is kidobja, de melegen még nem volt ilyen. Szóval mitől lehet hangos a blokk? Egyébként a hangosra ezt a susogó-picit zörgő hangot értem. Többen is mondták hogy ne foglalkozzak vele mert egy MZ így is sokat elmegy...csak engem zavar.
Még egy kérdésem lenne. Vettem és be is szereltem egy új üres jeladót mert a régire rámértünk, és valószínű rossz volt. Fontos lenne mert ha jár a moci akkor nehezen kapcsolható az üres, és ez a lámpics sokat segítene. Szóval új jeladóval se világít. Csak a kis izzóval lehet a gond, vagy más...? Mert az órát még nem mertem szétszedni, nagyon össze van rakva, nem akartam kárt tenni benne.
Köszönöm a válaszokat előre is :)
Relax, don't do it
Avatar
majoo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.01.30. 16:09
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kecskemét - Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: majoo »

Devil írta: Jovo het szombaton a gokartpalyanal lesz veteran borze, szerintem erdemes lenne kimenni korulnezni, sok jo cuccot szoktak arulni!
Ohhh, kösz! Tavaly már voltam két börzén is kint nézelődni, de most jutottam el odáig, hogy ezt a felújítást meg kell valósítani. :mrgreen: Akkor majd kinézek!
Avatar
majoo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.01.30. 16:09
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kecskemét - Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: majoo »

conus írta:legjobban jársz ha valahonnan tudsz felhajtani jó állapotú eredeti ndk-s bontott cuccokat, vagy ha veszel egy papírok nélküli motort és elbontod :twisted: :mrgreen:
Okés, köszi, ez az alternatíva is szóba jött már nálam, majd keresgélek még.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

majoo írta:Sziasztok!
Még új vagyok itt a fórumon, ezért először is bemutatkoznék. Kálmán Attila vagyok, kecskeméti és reméljük egy MZ ES 250/2 leendő tulajdonosa. A motor az édesapámé és most szeretném teljesen felújítani. A kérdésem a következő volna. Mennyiben tér el ez a blokk a TS 250 bolkkjától? Amire nekem feltétlenül szükségem volna, az egy zsír új főtengely hajtókarral és egy lánckerék. Válaszaitokat előre is köszönöm. Még úgy is zargatlak titeket az idétlen kéréseimmel.
Jovo het szombaton a gokartpalyanal lesz veteran borze, szerintem erdemes lenne kimenni korulnezni, sok jo cuccot szoktak arulni!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

majoo írta:
bambi írta:Egy két öntési forma változott a karteren meg a hengeren a szívócsok lett más,a karbi 28-ról 30-as lett,amúgy a belső rész teljesen kompatibilis.
OKés, köszönöm a választ! És alkatrészeket hol érdemes beszerezni, ahol olcsón adják és nem ejtenek át? A neten néztem boltokat: bembomotor, ETbike, R&Mayer, ezektől érdemes rendelni vagy nézzek szét máshol?
mind szinte ugyan azt a terméket árulja,így hát mindegy szerintem.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

legjobban jársz ha valahonnan tudsz felhajtani jó állapotú eredeti ndk-s bontott cuccokat, vagy ha veszel egy papírok nélküli motort és elbontod :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
majoo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.01.30. 16:09
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kecskemét - Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: majoo »

bambi írta:
majoo írta:Sziasztok!
Még új vagyok itt a fórumon, ezért először is bemutatkoznék. Kálmán Attila vagyok, kecskeméti és reméljük egy MZ ES 250/2 leendő tulajdonosa. A motor az édesapámé és most szeretném teljesen felújítani. A kérdésem a következő volna. Mennyiben tér el ez a blokk a TS 250 bolkkjától? Amire nekem feltétlenül szükségem volna, az egy zsír új főtengely hajtókarral és egy lánckerék. Válaszaitokat előre is köszönöm. Még úgy is zargatlak titeket az idétlen kéréseimmel.
Egy két öntési forma változott a karteren meg a hengeren a szívócsok lett más,a karbi 28-ról 30-as lett,amúgy a belső rész teljesen kompatibilis.
OKés, köszönöm a választ! És alkatrészeket hol érdemes beszerezni, ahol olcsón adják és nem ejtenek át? A neten néztem boltokat: bembomotor, ETbike, R&Mayer, ezektől érdemes rendelni vagy nézzek szét máshol?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

majoo írta:Sziasztok!
Még új vagyok itt a fórumon, ezért először is bemutatkoznék. Kálmán Attila vagyok, kecskeméti és reméljük egy MZ ES 250/2 leendő tulajdonosa. A motor az édesapámé és most szeretném teljesen felújítani. A kérdésem a következő volna. Mennyiben tér el ez a blokk a TS 250 bolkkjától? Amire nekem feltétlenül szükségem volna, az egy zsír új főtengely hajtókarral és egy lánckerék. Válaszaitokat előre is köszönöm. Még úgy is zargatlak titeket az idétlen kéréseimmel.
Egy két öntési forma változott a karteren meg a hengeren a szívócsok lett más,a karbi 28-ról 30-as lett,amúgy a belső rész teljesen kompatibilis.
Avatar
majoo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.01.30. 16:09
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kecskemét - Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: majoo »

Sziasztok!
Még új vagyok itt a fórumon, ezért először is bemutatkoznék. Kálmán Attila vagyok, kecskeméti és reméljük egy MZ ES 250/2 leendő tulajdonosa. A motor az édesapámé és most szeretném teljesen felújítani. A kérdésem a következő volna. Mennyiben tér el ez a blokk a TS 250 bolkkjától? Amire nekem feltétlenül szükségem volna, az egy zsír új főtengely hajtókarral és egy lánckerék. Válaszaitokat előre is köszönöm. Még úgy is zargatlak titeket az idétlen kéréseimmel.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

zoleeeee írta:Sziastok!! Nekem egy 125-ös Etz-m van, és az a nagy problémám hogy a blokk mozog a vázban jobbra-balra és nem tudom h hol kell meghúzni.Mert fennt a hengerfej felett meg van húzva.De lent nem látok semmit amit meg lehetne húzni.......értitek.Úgy hogy ha valaki megtudja irni h mit tegyek akk kérlek segitsetek!!!!!!

van 2 csavar, ami a blokktarto vason megy keresztul, azt nezd meg (hatso lengovillanal, vilagos fem szinu, durvan C alaku, az oble elore fele) ha ott a ket csavar jol tart lehet meg , hogy a blokktarto vas(ak) eltort(ek).
zoleeeee
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.01.30. 15:47
MZ-d típusa: Etz-125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zoleeeee »

Sziastok!! Nekem egy 125-ös Etz-m van, és az a nagy problémám hogy a blokk mozog a vázban jobbra-balra és nem tudom h hol kell meghúzni.Mert fennt a hengerfej felett meg van húzva.De lent nem látok semmit amit meg lehetne húzni.......értitek.Úgy hogy ha valaki megtudja irni h mit tegyek akk kérlek segitsetek!!!!!!
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

kw3v865 írta:Sziasztok!
A TS 250 és a TS 250/1 gyújtás oldali deknije megegyezik?
meg
Péter mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2008.05.16. 22:53
Tartózkodási hely: Csepreg

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Péter mz »

utógyujtásnak igazából az számit ami az optimális gyujtási időpont után van,tehát az lehet pl.ha 3mm az opt.előgyujtás és 2.8 on van akkor az utógyujtás,de persze lehet 0mm is vagyis holtpont az is az de nem feltétlen a holtpont utáni gyujtás az utógyujtás.Csak pontositani akartam.
motorzás=szabadság
kw3v865
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.01.29. 22:08
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kw3v865 »

Sziasztok!
A TS 250 és a TS 250/1 gyújtás oldali deknije megegyezik?
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Igen,én is azért kérdeztem,mert tudom hogy nagyon jó minőségű dugattyúkat,gyűrűket,csapágyakat gyárt! De azt nem tudtam,hogy MZ-hez is?!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Az autó szerelő haverom szerint a világ legjobb dugattyú gyártója. Mercedes-be meg hasonló kategóriájú kocsikba is azt használják.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Stravkó írta:
Forrest írta:Kolbenschmidt dugó jófajta?
Van MZ-hez???
Én vaterán vettem. 70-es furathoz volt, ES250/2 vagy TS250-hez jó, ha minden igaz. Igényesnek látszik.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Forrest írta:Kolbenschmidt dugó jófajta?
Van MZ-hez???
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Devil írta: mert ugye ha logikusan gondolkodsz akkor utogyujtasnal, semmifelekeppen nem fordul vissza a fotengely, mivel a szikra mar akkor jon letre, mikor a fotengely atfordul a holtponton, igy ha be is robb an a keverek akkor a megfelelo iranyba fog fordulni, viszon ha holtpont elott van a gyujtas es esetleg kicsi az initasi fordulat, nem rugsz ra eleg nagyot + nagyobbacska az elogyujtas akkor elofordulhat, hogy holtponton nem tud atfordulni es visszafele indul meg. A legjobb pelda, mikor jol beallitott gyujtasnal visszarug a motor, lenyegeben ez is az, hogy visszafele indul meg, de nincs akkora lendulete, hogy be is induljon, na meg a berugoszerkezet is megfogja es emiatt nem tud visszafele beindulni. Vannak ismeroseim, akik ezt mar kikiserleteztek es szerencses esetbe tobbszor is sikerul egymas utan hatrafele beinditani. Dehat nemhiszem, hogy tul jot tenne a motornak hosszutavon.
A csevegőben folytatom, ahogy KILL3R javasolta.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

best off :D
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Kolbenschmidt dugó jófajta?
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

kiszsebi írta:
Devil írta: na akkor most gondold vegig te is, ha nagy az elogyujtas, mielott feler a holtpontra mar lehet, hogy a robbanas teljesen vegbemegy es igy visszafele indul meg, most ne az optimalis esetet nezd, hogy mi lenne a legtokeletesebb.
Amugy a velorexeknel volt olyan megoldas, hogy visszafele be lehetett inditani es igy lehetett tolatni.
Igen, elképzelhető, nem kizárt.
De minél nagyobb az előgyújtás, annál kisebb az esély a beindulásra, hiszen a dugó annál jobban elhagyja a felső holtpontot, hiszen visszafelé forog, azaz annál nagyobb az utógyújtás.
Egyszer érdemes lenne kipróbálnod, hogy mit tesz a motor, ha 3 mm utógyújtást állítasz.
Aztán nagyobbat.
Elindulhat, nem vitás. De rendesen azért nem fog járni. Tudom, a tolatásnál nem a rendes működést írták.
Egyébként megszakítós gyújtásnál a megszakító bütyök profilja sem szimmetrikus.
Ebből adódhat esetleg a nagyobb előgyújtásnál a beindulás?
Mi a zárásszöge egy MZ-nek általában?
mert ugye ha logikusan gondolkodsz akkor utogyujtasnal, semmifelekeppen nem fordul vissza a fotengely, mivel a szikra mar akkor jon letre, mikor a fotengely atfordul a holtponton, igy ha be is robb an a keverek akkor a megfelelo iranyba fog fordulni, viszon ha holtpont elott van a gyujtas es esetleg kicsi az initasi fordulat, nem rugsz ra eleg nagyot + nagyobbacska az elogyujtas akkor elofordulhat, hogy holtponton nem tud atfordulni es visszafele indul meg. A legjobb pelda, mikor jol beallitott gyujtasnal visszarug a motor, lenyegeben ez is az, hogy visszafele indul meg, de nincs akkora lendulete, hogy be is induljon, na meg a berugoszerkezet is megfogja es emiatt nem tud visszafele beindulni. Vannak ismeroseim, akik ezt mar kikiserleteztek es szerencses esetbe tobbszor is sikerul egymas utan hatrafele beinditani. Dehat nemhiszem, hogy tul jot tenne a motornak hosszutavon.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Devil írta: na akkor most gondold vegig te is, ha nagy az elogyujtas, mielott feler a holtpontra mar lehet, hogy a robbanas teljesen vegbemegy es igy visszafele indul meg, most ne az optimalis esetet nezd, hogy mi lenne a legtokeletesebb.
Amugy a velorexeknel volt olyan megoldas, hogy visszafele be lehetett inditani es igy lehetett tolatni.
Igen, elképzelhető, nem kizárt.
De minél nagyobb az előgyújtás, annál kisebb az esély a beindulásra, hiszen a dugó annál jobban elhagyja a felső holtpontot, hiszen visszafelé forog, azaz annál nagyobb az utógyújtás.
Egyszer érdemes lenne kipróbálnod, hogy mit tesz a motor, ha 3 mm utógyújtást állítasz.
Aztán nagyobbat.
Elindulhat, nem vitás. De rendesen azért nem fog járni. Tudom, a tolatásnál nem a rendes működést írták.
Egyébként megszakítós gyújtásnál a megszakító bütyök profilja sem szimmetrikus.
Ebből adódhat esetleg a nagyobb előgyújtásnál a beindulás?
Mi a zárásszöge egy MZ-nek általában?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem a 150-es volt ilyen. Valami stupekolt bütyök volt rajta...
Lehetett látni a csiszolásnyomokat a felületén...
Az viccelt meg lámpánál úgy, hogy ketyegett alapjáraton, és szépen leesett a fordulat. Durrant egyet és járt tovább, de leesett a fordulatmérő mutatója. Na mondom nagyon fain, elszakadt a spirál....

Én álltam elől, sárgára mondom kilövök.... És megugrott alattam a motor hátrafelé... :shock: :shock: :-k
Volt egy pár pillanat amíg azt sem tudtam hol vagyok... :D

Bambi mester reakciója egy külön történet amikor kezébe került ez a bütyök.... :mrgreen:

De ilyen történetekkel menjünk át szerintem a csevegőbe... :oops:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Tényleg van ilyen haverom is megcsinálta de neki vhogy a gyújtás fordult el vagy nemtom már de lényeg hogy bement szembe a bozótosba (nem szándékosan) aztán meg kitolatott :mrgreen:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Pedig én láttam és tényleg csak ennyi volt, elég megdöbbentő látvány, mikor győzköd, hogy tud tolatni, mi meg csak legyintünk, erre simán elindult hátra. :D Lehet el volt állítódva valami, azt nem tudom.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

csikin írta:Haverom oldalas 634-ese is tud tolatni:)
Motor leállít, gyertyapipák felcserél, indít, tolat :D
az erdekes, mert ha felcsereled akkor also holtpontra kerul a gyujtas
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Haverom oldalas 634-ese is tud tolatni:)
Motor leállít, gyertyapipák felcserél, indít, tolat :D
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

kiszsebi írta:
Devil írta: ha nagyon nagy az elogyujtas es szerencsetlenul sikerul rarugni akkor eloferdulhet, hogy visszafele forog, de ez altalaban nem szandekos!
Ha nagy, akkor kisebb az esélye a beindulásnak, inkább kicsinek kell lennie az előgyújtásnak. Csak gondold végig: ha a motor jobbra forog, előgyújtsá, viszont ha balra, akkor ez már utógyújtás. Ugye? És miért van előgyújtás? Azért, hogy a beszívott benzin-levegő keverék robbanása a dugattyú felső holtpontjában legyen a legintenzívebb, hogy a lehető legnagyobb nyomással préselje le a dugót.
Akkor mi történik utógyújtáskor?
Egyébként meg ahhoz, hogy visszafelé forogjon, kell egy 3. fogaskerék is. Nem hiszem, hogy lenne hely a blokkban erre, de ha valaki nagyon akar valamit, biztosan meg tudja oldani. Tehát szerintem nem lehetetlen, de kérdés, hogy megéri-e.
Baki Máté hozzászólása alapján kivitelezhető, úgy még tán hely is akadna a blokkban a +1 tengelyhez.
na akkor most gondold vegig te is, ha nagy az elogyujtas, mielott feler a holtpontra mar lehet, hogy a robbanas teljesen vegbemegy es igy visszafele indul meg, most ne az optimalis esetet nezd, hogy mi lenne a legtokeletesebb.
Amugy a velorexeknel volt olyan megoldas, hogy visszafele be lehetett inditani es igy lehetett tolatni.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Nagy előgyújtáskor, mivel még lejjebb van a dugó, így a robbanás is előbb következik be, ami lefelé(visszafelé) indítja el a motort
Unokanővérem első önálló szárnypróbálgatása is ilyen volt egy nagy TS-el , nem is lett több...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 38 vendég