Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Devil írta: ha nagyon nagy az elogyujtas es szerencsetlenul sikerul rarugni akkor eloferdulhet, hogy visszafele forog, de ez altalaban nem szandekos!
Ha nagy, akkor kisebb az esélye a beindulásnak, inkább kicsinek kell lennie az előgyújtásnak. Csak gondold végig: ha a motor jobbra forog, előgyújtsá, viszont ha balra, akkor ez már utógyújtás. Ugye? És miért van előgyújtás? Azért, hogy a beszívott benzin-levegő keverék robbanása a dugattyú felső holtpontjában legyen a legintenzívebb, hogy a lehető legnagyobb nyomással préselje le a dugót.
Akkor mi történik utógyújtáskor?
Egyébként meg ahhoz, hogy visszafelé forogjon, kell egy 3. fogaskerék is. Nem hiszem, hogy lenne hely a blokkban erre, de ha valaki nagyon akar valamit, biztosan meg tudja oldani. Tehát szerintem nem lehetetlen, de kérdés, hogy megéri-e.
Baki Máté hozzászólása alapján kivitelezhető, úgy még tán hely is akadna a blokkban a +1 tengelyhez.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow »

szomisi írta:Üdv!
TS 150 blokkba lehet hátramenetet pakolni? Pannóniába már láttam, meg S51-es szimóba is, nem tudom MZ-be megoldható-e?
Simsonba is megoldható csak plusz fogaskereket kell beépíteni, van valahol egy linkem róla ha valakit érdekel megkereshetem. de ts be kicsit nagyon bonyolult lenne, max fordítós hajtóműházzal ha valami háztáji kocsiba kellene
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Devil írta:azt a hatramenetet max ugy lathattad, ha veletlen visszafele indult be a motor
E-e! Pannóniába házilagosan bele lehetett építeni egy plusz fogaskereket és akkor az első fokozat hátramenet volt. Csak egyszer láttam ilyet, de működött.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

a simsonomat ha visszafelé megtolom akkor van ugy hogy elindul alapgázon hátra :D :D . Ezt egyszer csináltam mivel én is hallottam de mivel a motor nem erre valo azért megmaradt proba szinten.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

szomisi írta:Üdv!
TS 150 blokkba lehet hátramenetet pakolni? Pannóniába már láttam, meg S51-es szimóba is, nem tudom MZ-be megoldható-e?
azt a hatramenetet max ugy lathattad, ha veletlen visszafele indult be a motor, ha nagyon nagy az elogyujtas es szerencsetlenul sikerul rarugni akkor eloferdulhet, hogy visszafele forog, de ez altalaban nem szandekos!
szomisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2010.01.26. 12:30
MZ-d típusa: ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szomisi »

Üdv!
TS 150 blokkba lehet hátramenetet pakolni? Pannóniába már láttam, meg S51-es szimóba is, nem tudom MZ-be megoldható-e?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

fenkri írta:Nagyon szépen köszönöm!én is néztem az alkatrészjegyzéket de németül van és nemigazán tok németül. :) még 1x kössz Kiszsebi!!
nincs mit!
a német nekem sem megy, de a következő linket figyelmedbe ajánlom, főleg, ha te csinálod a felújítást:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
és itt, a 22-24. oldalon van, amire kíváncsi voltál
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
fenkri
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.01.25. 21:40
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fenkri »

Nagyon szépen köszönöm!én is néztem az alkatrészjegyzéket de németül van és nemigazán tok németül. :) még 1x kössz Kiszsebi!!
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Olajcserekor én egy 1,5 l-es flakon levágott felsó harmadát használom, tökéletesen szuperál, ha odafigyel az ember, akkor a sztender száraz marad!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kobraCode írta:Köszi skacok!
kiszsebi, Zsaki! Profik vagytok és precízek.
OFF
azért annyira nem, de igyekszem visszaadni azt, amit a klubtól kaptam.
ja, ha az lennék, most nem kéne keresnem a söröm
közben meglett: beraktam a kenyértartóba
:oops:
OFF
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Köszi skacok!

kiszsebi, Zsaki! Profik vagytok és precízek.

conus! nem szalagozunk, nehogy megrepedjen az öntvény! Inkább FBS-t használtam tavaly.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

fenkri írta:Hello mindenki!Azzal a problémával fordulok hozzátok, hogy van egy etz 150-es moccom.Teljes generál előtt állok és kellene egy kis segítség a csapágy és szimering méretek terén.Kerestem neten de nem találtam (lehet bennem van a hiba :D ) .ha esetleg meg van vkinek az nagyon jól jönne!Előre is nagyon szépen köszönök mindent !
Navazze...
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... egyzek.doc
itt van minden.
nekem is ilyenem van, én is letöltöttem, megnéztem.
egyébként:
szimmeringek:
főtengely 20x30x7
lánckerék 25x35x7
csapágyak:
3db 6204 C4 (de legalább C3 illesztésű)
1 db 6304 C4 (de legalább C3 illesztésű)
Bambi szerint jobb, ha ezeket tesszük, bár a könyvben nincs utalás az illesztésre:
1 db 6202 C4 (de legalább C3 illesztésű)
1 db 6201 C4 (de legalább C3 illesztésű)
K15x19x13 tűgörgős csapágy
Ezek vannak a blokkban
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
fenkri
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2010.01.25. 21:40
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fenkri »

Hello mindenki!Azzal a problémával fordulok hozzátok, hogy van egy etz 150-es moccom.Teljes generál előtt állok és kellene egy kis segítség a csapágy és szimering méretek terén.Kerestem neten de nem találtam (lehet bennem van a hiba :D ) .ha esetleg meg van vkinek az nagyon jól jönne!Előre is nagyon szépen köszönök mindent !
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

KobraCode!
94-68.133 Dichtring A 18x24 (TGL 0-7603-Al) - 4.3.35 = 1
a robbantott ábrák között igazolta a sejtésem, egyezik a 150-essel: 18-as az a csavar, tehát az alátét is :)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Lényegében mindegy hogy réz vagy alu.
18x24 a mérete.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kobraCode írta:kiszsebi!
Néztem a kézikönyveket, nincs bent az alátét mérete. Viszont nekem réz van ott, lehet már cserélték nem tudom.
Kár, mert én sem tudom, de a 150-esét megnézem, szerintem akkora az is. 1/2 óra és jövök
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

tekerd be teflonszalaggal a leeresztő csavart ha nem vagy biztos benne h tömít az alátét. am gyárilag alumínium van ott. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

kiszsebi!

Köszi, erre nem is gondoltam. Mondjuk a nagy csavart azért ki fogom tekerni hiszen a szennyeződések ott jobban kijönnek.
Néztem a kézikönyveket, nincs bent az alátét mérete. Viszont nekem réz van ott, lehet már cserélték nem tudom.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

kobraCode írta:Sziasztok!

Nem tudja valaki hogy 250-es blokknál az olajleeresztő csavarhoz mekkora tömítő alátét kell? Oda jó e az alu vagy csak a réz?
Valamint 251-es gazdáktól kérdem, olajleeresztésnél lábtartót nektek is le kell venni, vagy nekem csak azért meg megvan hajolva?

Üdv.
Sajnos az alátét méretét nem tudom, de szerintem a könyvben benne van. Én alu öntvényekhez inkább alut használnék, gyárilag is ez van.
Nekem a 150-esnél is gond a sztender (igaz, nem arra csöpög, de az edényt rossz betenni alá), de Bambi Mester mondta, 250-es blokkokon a nívócsavar alatti deklirögzítő csavart szokta kitekerni, a jobb oldalra a sztender alá tesz egy deszkát, hogy megdőljön a motor. Így nem folyik szerteszét az olaj, gyakorlatilag meg minden kifolyik.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok!

Nem tudja valaki hogy 250-es blokknál az olajleeresztő csavarhoz mekkora tömítő alátét kell? Oda jó e az alu vagy csak a réz?
Valamint 251-es gazdáktól kérdem, olajleeresztésnél lábtartót nektek is le kell venni, vagy nekem csak azért meg megvan hajolva?

Üdv.
lui3
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.01.23. 19:04
MZ-d típusa: etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lui3 »

köszi mindenkinek a segitséget megoldodott a probléma eszembe jutott mikor meghuztam az alátétet nem néztem meg mi van alatta az a kis bigyo két tüskére üll fel na az nem volt a helyén.megigazitottam és minden renben azota.mondjuk azt nem értem miért nem birok képet feltenni ide rolla azt irja ki:A jpg kiterjesztés nem engedélyezett.:-(
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

ja szoval ez a fokozás :D :D ok köszi már képben vagyok.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

balintmz írta:aha. kiváncsi lettem hogy mi is az a fokolás. mit lehet tenni ha elkopott a köröm? le kell csiszolni? vagy hogy?
2010.01.24. 08:00 -kor írtam: köszörülni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

aha. kiváncsi lettem hogy mi is az a fokolás. mit lehet tenni ha elkopott a köröm? le kell csiszolni? vagy hogy?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

azt a gumit már én raktam oda utólag hogy magasabban legyen ha sztenderen van míg nem volt ott a gumi addig se annak ment neki hanem elé a váznak
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

balintmz írta:nekem is volt problémám a váltóval.Nehezen ment a váltás. Bambi tanácsolta hogy a villák terén szimatoljak. amikor széthuztuk a blokkot és kiszedtük a villákat nem látszott nagy kopás, de mikor összemértük sublerrel látszott a külömbség. igy szemre szerintem nem nagyon lehet megállapitani hogy lognak-e. Nekem az uj villákkal jo lett. én arra gondolok neked is az lesz a gond. probáld meg összevetni a tiédet vmilyennek ami tuti jo.

a kidobálást nem oldja meg villacsere. amikor kidobja, úgy hogy elötte rendesen bevette, akkor az kapcsolóköröm kopottság. természetesen ebböl kifolyólag a villa is elszaródik, de nem attól rosz igazából. nincs meg a 3 fok negatív fokolás.
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

Andrá$ írta:Kellene egy kis segítség akinek TS-e van de ha vki tudja nyugodtan megmondhatja :D
ugye alul van a vázon az a hát nemtom minek nevezzem "fém kidudorodás" a sztender elött remélem a képen is látni nah szóval most az azért van ott hogy arra üljön rá a sztender?mert nekem nem arra megy rá ha sztenderen van vkinek igen?vagy most az mi célt szolgál ott? :roll: bocsi ha kicsit értelmetlenül fogalmaztam.


Kép

Kép
ha nem volna neked odarakva az a gumibaba a sztenderre, akkor annak ütközne, gyárilag is így gondolták.
Bokodi Áron- WARESZ
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

nekem is volt problémám a váltóval.Nehezen ment a váltás. Bambi tanácsolta hogy a villák terén szimatoljak. amikor széthuztuk a blokkot és kiszedtük a villákat nem látszott nagy kopás, de mikor összemértük sublerrel látszott a külömbség. igy szemre szerintem nem nagyon lehet megállapitani hogy lognak-e. Nekem az uj villákkal jo lett. én arra gondolok neked is az lesz a gond. probáld meg összevetni a tiédet vmilyennek ami tuti jo.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

lui3 írta:könnyü rakni 1-2 3 marha nehezen veszi ki is dobja a fogaskerekeket megnézte, nem kopotak, nem lognak.
a kuplung felől a nagy fogaskerék alatt a rugos szerkezet a váltótengely végén mire való a butykeivel?
Fokozat stabilizátor
lui3
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.01.23. 19:04
MZ-d típusa: etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lui3 »

könnyü rakni 1-2 3 marha nehezen veszi ki is dobja a fogaskerekeket megnézte, nem kopotak, nem lognak.
a kuplung felől a nagy fogaskerék alatt a rugos szerkezet a váltótengely végén mire való a butykeivel?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Kellene egy kis segítség akinek TS-e van de ha vki tudja nyugodtan megmondhatja :D
ugye alul van a vázon az a hát nemtom minek nevezzem "fém kidudorodás" a sztender elött remélem a képen is látni nah szóval most az azért van ott hogy arra üljön rá a sztender?mert nekem nem arra megy rá ha sztenderen van vkinek igen?vagy most az mi célt szolgál ott? :roll: bocsi ha kicsit értelmetlenül fogalmaztam.


Kép

Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

lui3 írta:sziasztok etz 250 motornál a válto rosszalkodik 1-2-jo 3 kidobálja 4-5-nincs.széthuztam a blokkot de semmi rendelleneset nem láttam benne igy összeraktam de az eredmény ugyan az még ami hibát fel tudtam fedezni a kuplungdekli alatt lévö nagyfogaskerék alatt a válto tengely végén a csavar teljes ki volt tekeredve alatta valami furcsa alaku kis vaslemez ami egy áttétellel rugoban végzödik ez szét volt esve meghuztam a csavart de nem változott semmi tudna valaki segiteni?

Sokszor volt már téma, a kapcsolókörmök kopása miatt dobja ki... Szedd szét, nézd meg a fogaskerekek oldalán lévő kis "korona szerű képződményeket", na azoknak a fogaskerék felé haladva szélesedniük kell (talán 3°). Nézd meg a könyvben a pontos értéket, az a tuti. Javítása köszörüléssel szokott történni, de baromi precizen kell csinálni, és nem eszetlen sokat leszedni a körmökből!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

könnyü rakni a sebességeket??
lui3
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.01.23. 19:04
MZ-d típusa: etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lui3 »

sziasztok etz 250 motornál a válto rosszalkodik 1-2-jo 3 kidobálja 4-5-nincs.széthuztam a blokkot de semmi rendelleneset nem láttam benne igy összeraktam de az eredmény ugyan az még ami hibát fel tudtam fedezni a kuplungdekli alatt lévö nagyfogaskerék alatt a válto tengely végén a csavar teljes ki volt tekeredve alatta valami furcsa alaku kis vaslemez ami egy áttétellel rugoban végzödik ez szét volt esve meghuztam a csavart de nem változott semmi tudna valaki segiteni?
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Dénes írta:
z25z írta:
mi a lankadt f...sz van?
Mondjuk ezt a részt én sem értettem. :)


Semmi extra, csak azt akartam mondani, hogy addig nemigen érhet fel az olajszint, ne,m szuperálhat nívóként, nyáron csináltam a fordszámmérő-tengely kihajtás-tömítését egy O-gyűrűvel, és nem emlékszem különösebb olajfolyásra

Bocs
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

z25z írta:
csdani írta:Igen, a fordulatszámmérő-kihajtás nem nívócsavar(OFF)

mi a lankadt f...sz van?
Mondjuk ezt a részt én sem értettem. :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

csdani írta:Igen, a fordulatszámmérő-kihajtás nem nívócsavar(OFF)

mi a lankadt f...sz van?
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow »

Arra figyeljetek hogy rendesen zsírtalanítsatok előtte tehát a fészket és a csapágyat is! Én nitrohígítóval szoktam 2-3szor megtörlöm és tuti.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

kis pontokat kell körben a csapágyra tenni a ragasztóból majd egy nejlonzacskó csücskét felhúzod az ujjadra és azzal szétkened a csapágy felületén. egyébként a kromofág oldja a kikeményedett csapágyragasztót :P :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

KrisszETZ251 írta: Ahha, akkor beragasztom. ÉS hogyan kell felvinni a ragasztót? A csapágyra tegyem, vagy a csapágyfészekbe?
Mivel ebben a cipőbe járok én is, Bambi véleményét kértem ki én is, tehát
a csapágy felületét kend be ragasztóval, majd a felmelegített blokkfélbe "ejts bele" a csapágyat.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

zsakfos írta:Csapágyragasztót neki az a tuti.Legközelebbi szerelésnél engedni fog ne félj.
Ahha, akkor beragasztom. ÉS hogyan kell felvinni a ragasztót? A csapágyra tegyem, vagy a csapágyfészekbe?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Csapágyragasztót neki az a tuti.Legközelebbi szerelésnél engedni fog ne félj.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Weedow írta: Attól nem lesz baja, sokan általában felpontozzák de azzal nemlessz jobb neki.
Csapágycserénél a ragasztó ha nem akar engedni akkor a melegítéses eljárásnak tutifog, tapasztalat, olcsóbb mint blokkfelet cserélni.
Gondolj arra, hogy hidegen is laza, hát mi lehet melegen? Nekem is a nemakarásból kopott ki, most meg már majdnem lötyög... Szóval, ragassz, hogy ne siklócsapágyas legyen a főtengelyed.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

" ha nem akar engedni akkor a melegítéses eljárásnak tutifog, "

Tehát, ha most beragasztom, és legközelebb cserélni akarom, be a sütőbe, 100-120 fok és akkor simán kijön?
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow »

KrisszETZ251 írta:
conus írta:csapágyragasztó segíthet rajta :mrgreen:
Ha nem muszáj azért nem ragasztanám be. :twisted:
Attól nem lesz baja, sokan általában felpontozzák de azzal nemlessz jobb neki.
Csapágycserénél a ragasztó ha nem akar engedni akkor a melegítéses eljárásnak tutifog, tapasztalat, olcsóbb mint blokkfelet cserélni.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

conus írta:csapágyragasztó segíthet rajta :mrgreen:
Ha nem muszáj azért nem ragasztanám be. :twisted:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

csapágyragasztó segíthet rajta :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Hali!

Szétszedtem a blokkot, és a jobb oldali házfélbe viszonylag könnyen bele lehet tenni a főtengelycsapágyat (értem ezalatt, hogy hideg a házfél és a csapágy és simán bele lehet nyomni, kicsit erősebben kézzel, nem beleesik, szal szorul, csak nem annyira nagyon)
Ez nagy probléma?
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Igen, a fordulatszámmérő-kihajtás nem nívócsavar(OFF)
karika200
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.05.11. 16:23
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: karika200 »

Ahh, köszönöm a segítséget... Megint valami nagyon bonyolultra gondoltam... Pedig az NDK-s mérnökök szerették az egyszerű de nagyszerű megoldásokat.. ;]
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég