Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

hmmmm a fordulatszammerokihajtas zarofedele nem a nivocsavar szintje felett van? ha nincs tultoltve nem kene hogy ott folyjon.....
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Naugye! De hamar rájöttél volna amikor a 2. csavart veszed ki! :D

update: Így utólag énis gondoltam rá, tényleg nem kell hogy kifolyjon, amikor én csináltam nálam folydogált, lehet sok volt az olaj.
Akkor bocs, nem kell megdönteni! :oops:

De a másik irányba semmiképp se döntsd! ha ha :mrgreen:
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Dénes 2010.01.21. 15:58-kor.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Jó meglátás! :mrgreen: Én ezt ha magam csinálom akkor is elfelejtettem volna :roll:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

csikin írta:Karika200:
Behajtod félig a kuplungkarnál a csavart. Ezután leszereled a fordulatszámmérő kihajtást. Alatta van egy körmös lemez, amit az a 3 csavar rögzített amit kivettél. Van belül kettő körme, ami a kinyomószerkezetet tatja pozícióban. Amibe a lemez beleakad elforgatod óramutató járásával ellentétesen, addig amíg megfeszül a bowden. Úgy rakod vissza a lemezt, hogy a kiemelő tartsa a beállított helyzetet, és a lemezt is tudd rögzíteni. Vigyázz meg ne szakítsd a menetet amikor visszateszed a fordulatszámmérő kihajtást.

Üdv.: Csikin
Csak előtte borítsd meg a motort a jobb oldalára, mert különben kifolyik az olaj a fordulatszámmárő kihajtásánál. A jobb oldali lábtartó alá raksz egy fa tuskót pl., és rádöntöd a motort.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Karika200:
Behajtod félig a kuplungkarnál a csavart. Ezután leszereled a fordulatszámmérő kihajtást. Alatta van egy körmös lemez, amit az a 3 csavar rögzített amit kivettél. Van belül kettő körme, ami a kinyomószerkezetet tatja pozícióban. Amibe a lemez beleakad elforgatod óramutató járásával ellentétesen, addig amíg megfeszül a bowden. Úgy rakod vissza a lemezt, hogy a kiemelő tartsa a beállított helyzetet, és a lemezt is tudd rögzíteni. Vigyázz meg ne szakítsd a menetet amikor visszateszed a fordulatszámmérő kihajtást.

Üdv.: Csikin
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
karika200
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.05.11. 16:23
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: karika200 »

Üdv!

A kuplungomon szeretnék állítani picit, emrt elég nagy a holtjátéka. Egy ETZ 250-ről van szó, ennek kicsit másabb a kuplungja mint a simsonnak :) Fennt a kormánynál már tovább nem tudok ráállítani, lennt kellene valahogy,d e lövésem sincs. Ott az a menetes szár, aminek a végén van a bóvden. Azt kellene gondolom valahogy behajtani, de hogy?:\

Köszi, karika200
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Nem kell.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Köszi szépen!

Még 1 kérdés, ha ki akarom cserélni, akkor a váltóból le kell engedni az olajat?
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

hát szerintem benzin olaj (2T) olaj folyhat ott. szivásnál megy be levegö, amikor nyomás lesz lent és nyomná fel a felömlökön akkor a rossz szimeringnél kinyomja a keveréket. Én igy gondolom, de lehet hogy hülyeség :D Bálint
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow »

matt1989 írta:Ha a gyújtásoldalon falsot szív a motor, akkor a szimeringnél kell hogy folyjon az olaj? :-k
Nem kötelező neki de kiszokott.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Ha a gyújtásoldalon falsot szív a motor, akkor a szimeringnél kell hogy folyjon az olaj? :-k
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Igyekszik az ember!
Hajtok a piros pontokért hogy vehessek egyszer klubzászlót! :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Samu »

OFF

Zsakfos dolgozol helyettünk is, köszi :)

ON
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na jó oké hogy egy sráctól vetted,de az a blokk egy komplett forgalmis motorból származik.Na annak a motornak hol vannak a papirjai?
Mondok példát.Én vettem 2 éve egy forgalomból kivont Etz 250 motort.Nekem abból igazából az eleje kellett a tárcsafék végett.Na meg még jó pár dolgot felhasználtam,de az most nem érdekes.
Szóval én azt a kilyukasztott forgalmijával vettem a forgalmiban utolsóként szereplő tulajtól.Ha én most ezt a blokkkot ami benne volt beakarnám épiteni egy másik Etz-be akkor mindne további nélkül megtehetném hisz adásvételim,forgalmim van róla,még ha kivont motorról van is szó.Alkatrészként betehetném.

TOVÁBB A JOGI ÜGYEK ÁTIRÁS TOPICBAN FOLYTASSUK MERT EZ IGY ELÉGGÉ OFF!
BOCSÁNAT ÉRTE AZ ADMINOKTÓL.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

zsakfos írta:
KrisszETZ251 írta:Sziasztok!

Biztos volt már párszor, de valaki leírná nekem pontosan, mi kell ahhoz, ha ki akarom cserélni a blokkot?
Konkrétan arra gondolok, hogy megváltozna a motorszám és ugyebár a forgalmiban meg a törzskönyvben más van.

Köszi: Krissz
Az egész lényege az hogy tudd igazolni adásvételivel,vagy bármi elfogadható papirral a vett blokk származását.Magyarul a blokk honnan van?
Ha van ilyen papirod akkor elballagsz a vizsgaállomásra azt kérsz egy időpontot műszaki szemlére.Nem vizsgára,hanem szemlére.Na persze ha műszakiztatni is kell akkor egybe mehet minden.Ha megvan a szemle(vagy vizsga)akkor már csak az okmányirodába kell menni és ott jó sok pénzt otthagyni :twisted: .Aztán várni az új forgalmit,törzskönyvet.Hát kb ennyi.
Ja és a szemle az csak abból áll hogy ellenőrzik a blokk tipusazonosságát és a motorszámokat rávésik a szemlepapirra,amivel az okmányirodába lehet menni.Ennek költsége jóval kevesebb mint a műszakié.


Szia!

Egy sráctól vettem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KrisszETZ251 írta:Sziasztok!

Biztos volt már párszor, de valaki leírná nekem pontosan, mi kell ahhoz, ha ki akarom cserélni a blokkot?
Konkrétan arra gondolok, hogy megváltozna a motorszám és ugyebár a forgalmiban meg a törzskönyvben más van.

Köszi: Krissz
Az egész lényege az hogy tudd igazolni adásvételivel,vagy bármi elfogadható papirral a vett blokk származását.Magyarul a blokk honnan van?
Ha van ilyen papirod akkor elballagsz a vizsgaállomásra azt kérsz egy időpontot műszaki szemlére.Nem vizsgára,hanem szemlére.Na persze ha műszakiztatni is kell akkor egybe mehet minden.Ha megvan a szemle(vagy vizsga)akkor már csak az okmányirodába kell menni és ott jó sok pénzt otthagyni :twisted: .Aztán várni az új forgalmit,törzskönyvet.Hát kb ennyi.
Ja és a szemle az csak abból áll hogy ellenőrzik a blokk tipusazonosságát és a motorszámokat rávésik a szemlepapirra,amivel az okmányirodába lehet menni.Ennek költsége jóval kevesebb mint a műszakié.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Sziasztok!

Biztos volt már párszor, de valaki leírná nekem pontosan, mi kell ahhoz, ha ki akarom cserélni a blokkot?
Konkrétan arra gondolok, hogy megváltozna a motorszám és ugyebár a forgalmiban meg a törzskönyvben más van.

Köszi: Krissz
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Na meg karbi kopottság kérdése is az alapjárat acélossága
Persze a szimmeringet eléggé gyilkolja a nem 1 századra belőtt főtengó, hanyagabb összerakás
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Fals levegőt általában a jobb oldali főtengely szimeringnél szokta szívni a motor?
Mert nekem is ez a problémám és ki kell majd cserélni. :(

És ekkora a mérete?:
25x72x7 és csakis viton anyagból :)
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

waresz biztos igazad van!

de, ki az a hulye aki alapjaraton jarat 1 oran keresztul 1 leghuteses motort? ketto mi ertelme van 3ezres fordulaton porgetni sokaig egy motort? ilyen hasznalati mod mellett nem csak a szimeringet kellene kicserelni hanem idokozonkent a motort is. En ugy hasznaltam a motorokat mint ahogy azt altalaban hasznalni szoktak, semmilyen jellegu ilyen gondom nem volt. A szerelesi segedletben ami fel van toltve az oldalra, abban zold a szimering, ezekszerint butak voltak ok is hozza.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Devil 2010.01.20. 11:20-kor.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem kb. 6 éve valami zöld olcsóbb szimering van benne de eddig még hiba nem volt vele! Nem mentem sokat 20-n pár ezret vele. De itt is lesz az ideje lassan hogy megnézem. :roll:
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

Devil írta:hat en nem ertek ezzel teljesen egyet, sosem vettem ilyen draga szimeringet egyik motoromba sem, es sose volt vele problemam. Csapagyboltba bementem, mondtam a meretet es adtak szimeringet, par szaz forinter. Ha jol emlekszem mindig kekszinut adtak. Szimering miatt egyik motorom sem allt meg.
hát még jó hogy nem állt meg, az elég cifra hiba... de pl tudsz rá olyan alapjáratot csinálni, hogy akár egy órát is tudjon járni? vagy pl mit szól ahhoz, hogy ha húzol neki egy pici gázt, megpróbálsz tartani egy kb 3000/perc fordulatot, majd ha ez sikerült, tartsd a gázt mozdulatlanúl, és figyeld a fordulatot.. szimeringes gép nem képes tartani a fordulatot, vagy felpörög, és abból hörög le, vagy szép lassan lefullad. zabálja a gyertyákat, állandóan beköpi őket. előfordúl gyertyaslussz, stb. néha minden ok nélkül elkezd rángatni, hosszú egyenletes haladás közben... kívánja a gázt, többet zabál, vagy épp feltűnően keveset.. ez mind-mind szimering hibajelenség lehet.

Conus! már leírták, így csak megerősítem.. olyan helyen kell szimeringet venni, ahol van rendes forgalom, ja és ahol megkérdezik, mielött kiadnák, hogy milyen felhasználásra kell a szimering. normális helyen ez így zajlik.ha megmondod, hogy kétütemű főtengelyre, akkor alapból nem fog neked viton-on kívül mást adni, mert csak arra vállal garanciát. esetleg külön kérésre ad rosszabbat. pl Bicskén van egy vas műszaki szerűség, ahol a szögtöl a szimeringig mindent lehet kapni, ott pl amikor vitont kértem, csak néztek, hogy ma bajom van :D. ahol hónapokat rohad a cucc, ott már alapból valami nem stimmel. egyébként a Viton különleges anyagú. nagyon jól bírja az állást. még napon is. ezzel a tulajdonsággal egyetlen más szimeringtípus sem rendelkezik.
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

na, ez elég jónak tűnik, és ha azt is tudja amire a színe vall, akkor kitűnő áron volt. most már csak annyi dolgod van, hogy a főtengelyen lévő futófelületet átnézed, nehogy valami kis gödröcske legyen benne, vagy esetleg vályú, mélyedés, rozsda....stb, mert akkor az biz kinyirja a legjobb szimeringeket is.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

waresz írta:na látod, ezt pofázom már jó ideje mindenhol! ÉDESMINDEGY? mi van ráírva a szimmeringre, lehet az pl NAK, KTT bármi.. lényeg hogy szimmering gyártón belül is van többféle felhasználási területre való példány. lényegesebbek:
csúszó tengelyre(hidraulika,ilyen kell pl a teleszkópokba))nyomásálló, nagy rugóerővel(főtengelyen kb 3 perc alatt szénné ég)
lassú forgó tengelyre, általános felhasználás, pl mosógép.. nem hőálló, nem bírja se az olajat, se a benzint, kikeményedik, vagy vajjá puhul.
ennek van több komolyabb igénybevételt tűrő változata.. ilyen a nagy általánosságban előforduló valamilyen huber feliratú, zöld, mag az annak társa, a kék hasonló tudású példány. ezek már az olajat talán bírják(kihajtástengelyre lánckerékhez kiváló).na de főtengelyen van még hő, meg, nagy fordulat, meg benzin. a zöld ajka általában üvegkeménnyé válik, majd megég. a kék inkább idő elött elkopik. ezek általában pár száz, esetleg egy-két ezer km-t bírnak ki. utána már falsosok, levegőt, olajat engednek át. mindegyikre jellemző a hidraulika kivételével, hogy olcsók, a 72x25x7es kb 200ft körül mozog.

és akkor itt az a fajta ami nekünk kell:
ezt VITONnak hívják, és barna színe van. létezik belőle többféle gyártótól, többféle ajaktípussal, forgásirányos változatban stb. nekünk a legegyszerűbb egy ajkú, kötetlen forgásirányú típus bőven elegendő, ennek ára kb 2400-3500ft körül van. lényege, hogy hőálló, tartósan ellenáll benzinnek olajnak mindennek, általában 10000/perc fordulatig adnak rájuk garanciát. a tartósságáról annyit, hogy 50-70ezer km-t nyugodtan elmegy főtengelyen(ennek feltétele természetesen a jó futófelület is.. ) szerintem megéri.
Akkor ez
Kép
feltehetőleg nekem jólesz egy darabig :D 800Ftért tudtam szerezni darabját, ugyanezért más ,,neves" motorosboltban
elkértek akár 2000-2300Ft-ot is. Duplaajkú tipus.
A KTT is hasonló árban volt.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Forrest írta:Üdv urak
TS250 és ES250-ben ugyan olyan dugó van?
igen
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Üdv urak
TS250 és ES250-ben ugyan olyan dugó van?
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Persze! A szakszerű tárolás fontos! Lehetőleg száraz,hűvös helyen! Ha a kirakatban vigyorog a napon,ne vedd meg! :mrgreen:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

annak lehet valami köze egy szimering élettartamához h hogyan van tárolva a BÓTban? :-({|=
fénynek ki van téve, szabad levegő éri stb. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

hat en nem ertek ezzel teljesen egyet, sosem vettem ilyen draga szimeringet egyik motoromba sem, es sose volt vele problemam. Csapagyboltba bementem, mondtam a meretet es adtak szimeringet, par szaz forinter. Ha jol emlekszem mindig kekszinut adtak. Szimering miatt egyik motorom sem allt meg.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

na látod, ezt pofázom már jó ideje mindenhol! ÉDESMINDEGY? mi van ráírva a szimmeringre, lehet az pl NAK, KTT bármi.. lényeg hogy szimmering gyártón belül is van többféle felhasználási területre való példány. lényegesebbek:
csúszó tengelyre(hidraulika,ilyen kell pl a teleszkópokba))nyomásálló, nagy rugóerővel(főtengelyen kb 3 perc alatt szénné ég)
lassú forgó tengelyre, általános felhasználás, pl mosógép.. nem hőálló, nem bírja se az olajat, se a benzint, kikeményedik, vagy vajjá puhul.
ennek van több komolyabb igénybevételt tűrő változata.. ilyen a nagy általánosságban előforduló valamilyen huber feliratú, zöld, mag az annak társa, a kék hasonló tudású példány. ezek már az olajat talán bírják(kihajtástengelyre lánckerékhez kiváló).na de főtengelyen van még hő, meg, nagy fordulat, meg benzin. a zöld ajka általában üvegkeménnyé válik, majd megég. a kék inkább idő elött elkopik. ezek általában pár száz, esetleg egy-két ezer km-t bírnak ki. utána már falsosok, levegőt, olajat engednek át. mindegyikre jellemző a hidraulika kivételével, hogy olcsók, a 72x25x7es kb 200ft körül mozog.

és akkor itt az a fajta ami nekünk kell:
ezt VITONnak hívják, és barna színe van. létezik belőle többféle gyártótól, többféle ajaktípussal, forgásirányos változatban stb. nekünk a legegyszerűbb egy ajkú, kötetlen forgásirányú típus bőven elegendő, ennek ára kb 2400-3500ft körül van. lényege, hogy hőálló, tartósan ellenáll benzinnek olajnak mindennek, általában 10000/perc fordulatig adnak rájuk garanciát. a tartósságáról annyit, hogy 50-70ezer km-t nyugodtan elmegy főtengelyen(ennek feltétele természetesen a jó futófelület is.. ) szerintem megéri.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

csdani írta:sunbim!

A blokk volt már szétkapva?
Mert lehet még főtengely-ütés is sajna
A teljesítmény milyen volt mostanában?
Nem rázta az egész motort menet közben, de leginkább az ülést
Persze hogy volt :D kb. 4x ...nemistudom.
KOYO főtengely és SKf csapágyakkal raktam össze,
... a hideg idő beálltával jelentkezett, eldurrant egyszercsak,...
ma szétszedtem és a szimering tömítőfelületén, ez egy zöld teflonos réteg,több helyen levált,valószinűleg itt kapott falsot.
Kép
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

sunbim!

A blokk volt már szétkapva?
Mert lehet még főtengely-ütés is sajna
A teljesítmény milyen volt mostanában?
Nem rázta az egész motort menet közben, de leginkább az ülést
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Nem kérdés, közlés jön! :(

Úgy néz ki főtengely szimeringes lett a TZ. A generátor oldalon.
Megint. Nemértem, a KTT szimeringek állítólag az egyik legjobbak.
Ma beröccentettem a mocit és kis melegedés után is még 3000es alapjáratom volt.
És nemnagyon akart csökkenni. Lehet hogy gond van a főtengely tömítő felületével?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

"Hell" Igen ilyen névvel regisztráltam! :D
grill
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009.08.01. 11:23
MZ-d típusa: MZ Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: grill »

Hell

Azt már sajnos odaadtam havernak a szétbarmolt cross mzjére de ha érdekel hengerfej akkor megtudom nézni hátha van még 1 amúgy Dunakeszis vagyok
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

grill írta:Hello!

A válaszokat köszönöm. A hengerfejjel bajom már nincs ugyanis apám talált a pincébe egy jót ami a motoron volt szétszereléskor észrevettem hogy megvan repedve az egyik csavartól a gyertya felé. A blokkot a napokba fogom széthúzni és akkor meglátom mit kell majd cserélni.
Hali!
Ha nem laksz messze Százhalombattától, a repedt hengerfej érdekelne!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
grill
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009.08.01. 11:23
MZ-d típusa: MZ Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: grill »

Hello!

A válaszokat köszönöm. A hengerfejjel bajom már nincs ugyanis apám talált a pincébe egy jót ami a motoron volt szétszereléskor észrevettem hogy megvan repedve az egyik csavartól a gyertya felé. A blokkot a napokba fogom széthúzni és akkor meglátom mit kell majd cserélni.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csdani írta:Hello!
Mondjuk 150-esből 3 fajta teljesítményű van, lehet hogy a legerősebbnek, a 14,3 Le-snek mások a csatornái, de ebben Bambi biztos tud segíteni
Valóban, a szívócsatorna más méretű és alakú a nagyobb teljesítményűn. Volt szerencsém Bambinál látni a különbséget.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Hello!

Alapvetően a henger átmérőjében van különbség, persze 24-es karbi
Van otthon a saját 251/301 mellett egy 125-ös ETZ, meg a padláson egy törött 150-es. Ha kifogy majd a szufból a 125, akkor ennek a hengere lesz az 1. túlméretre fúrva. Vannak nagyon jó fúrók, a dugóból én megkérdezném Bambit, hogy 125/150-hez létezik-e Kanuni, azt illesztheted jó szorosra (3 század), én a nagyon a 75.5-re fúrt hengerhez 3.5-re kértem, de a szerelősrác 3-ra szokta, a gyári 4 század.
A főtengó ua
Mondjuk 150-esből 3 fajta teljesítményű van, lehet hogy a legerősebbnek, a 14,3 Le-snek mások a csatornái, de ebben Bambi biztos tud segíteni
Miért cserélsz hengerfejet?
Ha a főtengón a csapágy/szimmeringhelyek rendben, akkor a felújítással jobban jársz, van kifejezetten jó minőségű készlet is, ami jobb, min a gyári, de ebben szintén hozzáértő tud segíteni.
Érdemes azt a plusz néhány ezret rászánni, és tényleg hozzáértőhöz vinni, jó minőségű alkatrészekkel összerakni, hamar behozza az árát!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

grill írta:Hello.

Most kezdem felújítani az ETZ 125-ötösömet és nem tudnátok mondani Boltot ahol a blokkhoz kaphatok alkatrészeket (Henger, hengerfej, főtengely...) és még egy kérdés ,hogy a 125 és a 150es között a különbség mi?

Válaszotokat előre is köszönöm!
125-ös henger alapvetően csak átmérőben különbözik a 150-estől. (egyébként egy 125-ös van Bambinál)
Boltot meg nézz a főoldalon a támogatók rovatban. van jó néhány.
Ja, meg a vatera.hu
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
grill
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009.08.01. 11:23
MZ-d típusa: MZ Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: grill »

Hello.

Most kezdem felújítani az ETZ 125-ötösömet és nem tudnátok mondani Boltot ahol a blokkhoz kaphatok alkatrészeket (Henger, hengerfej, főtengely...) és még egy kérdés ,hogy a 125 és a 150es között a különbség mi?

Válaszotokat előre is köszönöm!
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Nekem 300-asítva lett, meg kértem nagyobb kompressziót, de így 98-as benya kell, néha még az is becsörög! 95 nagyon felejtős!
Persze nem mondom, h nem megy, mint állat, de azért van még mit finomítani, ha nem múlik el teljesen, akkor legrosszabb esetben bemegy egy 0,1, vagy 0,2 mm-es pakolás még. Nekem 1,6 a résméret, 1,2 volt a generál után, lett a hengerfej utóesztergálva, de úgy, hogy a legkisebb mértékben nőjön a sűrítőtér :mrgreen:
Még kísérletezek a gyújtással, hátha enyhül

Gyárilag is elég nagy a sűrítés, ezen nemigazán lehet emelni, mert ugyebár léghűtés...
Meg ha jó a kipu, akkor fordulaton úgyis nagyobb a henger töltése, jobb a kompresszió, mint amit állóhelyzetben mérsz, mert több anyag összesűrítve nagyobb nyomást okoz :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hát ez attól függ milyenek vannak benne már... Gondolom akad valami ha már a hengerfejet tervezgetted.
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

köszi a tippeket. akkor szerinte marad gyárilag a hengerfej, csak kiváncsi voltam hogy hogyan is van ez. Ja és Alfa milyen fejlesztésekre gondoltál?? köszi, Bálint
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

balintmz írta:az esztergályos mondta akinél voltunk egyszer hengert furatni. lehet hogy tuloztam a 2mm-el. van egy simson aminek van leszedve és elég nagy a komresszioja. kiváncsi vagyok hogy hallottatok e vmit rola.
jót mondott, de akkor hozzá kell igazítani az égéstér formáját. na, meg ha rendesen fel van fúrva, be van járatva, megfelelő a gyűrűhézag, már akkor 95ös benzinnel akkorákat koppanhat öngyulladástól mint az állat. nekem is ezt csinálja, bár lehet hogy az 1,3mm présrés túl kicsi neki, még nem próbáltam meg változtatni rajta. szóval szerintem gyárilag ekkora süritési viszonyú motoron kár változtatni.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Oda én is elmennék :D:D:D majd egyszer :(
Elvileg ha az előírt nyomatékkel volt meghúzva, akkor még most is annyival van, szóval nem is lehet utánahúzni.
De ellenőrizd le és húzd meg ha kell!
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Ha minden rendben van a géppel, meg kell húzni a kuplung anyáját hosszabb túra előtt? Ts 250/1.
Szerelő haverom, aki csinálta, azt mondja, hogy nem árt. Bambi mester?????? :roll: Kb: 3000 km
Tatabánya, Zschopau, északi tenger.
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Így van, le lehet szedni belőle valamennyit, és nő is a kompresszió, kérdés h minek. Először olyan fejlesztéseken menj végig, amikhez nem kell anyagból elvenni, és ha még mindig elégedetlen vagy, jöhez ez is.
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

az esztergályos mondta akinél voltunk egyszer hengert furatni. lehet hogy tuloztam a 2mm-el. van egy simson aminek van leszedve és elég nagy a komresszioja. kiváncsi vagyok hogy hallottatok e vmit rola.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

balintmz: Ne tedd tönkre, életet is menthet! :D
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 79 vendég