Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

waresz írta:Továbbra is hangsúlyozom: NEM LEHET KÜLÖNBÖZŐ BLOKKFELEKET PÁROSÍTANI, MINDEGYIKNEK MEG VAN A PÁRJA!
mutass már egy olyan mz blokkfél párosítást ami szétforgácsolódott emiatt :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Az én raccing kis ts-em is különböző felekből van egyébként :mrgreen:
Megy mint az ökör, csak azt nem tudom meddig :-k
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

Továbbra is hangsúlyozom: NEM LEHET KÜLÖNBÖZŐ BLOKKFELEKET PÁROSÍTANI, MINDEGYIKNEK MEG VAN A PÁRJA!
Bokodi Áron- WARESZ
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow »

Köszönöm Waresz
Így képpel sokkal érthetőbb számomra.
tegnap éjjel vettem vaterán 1 blokkfelet 1000 Ft ért amiben elméletileg megvan minden ehez szükséges és utána már sokkal egyszerűbb lesz.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

na, erről dumálunk. az a kis tengelycsonk számodra az érdekes, amin a kisfogaskerék van, és még az hogy annak a tövébe is van mélyítés az öntényben. ha a tengelycsonk nincs meg, akkor szerintem kár kínlódni.
Kép
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

Weedow írta:
waresz írta: ha a blokkod azon ritka szériából való, ahol szinte teljesen ki van alakítva a fordulatmérő hajtás helye, csak épp nincs teljesen átmarva, ott nagynehezen(!!!) megoldható, a két csiga és a müanyag betét beszerzésével, amúgy nem. kb 1%esély van arra hogy érdemes ezzel foglalkozni.
Igen, abból a ritka szériából való, mert megvan a helye csak nincs teljesen kimarva, megpróbálkozok az átalakítással hátha sikerül, ha nem akkor meg veszek egy gyári balos blokkfelet.
hát nagy mák az olyan blokk, de még nagyobb a te esetedben az lenne, ha alapból fordulatmérős lenne :mrgreen: ne cserélj még blokkfelet(FŐLEG HOGY TILOS, csak a kettőt együt szabad, és csak összetartozó példányokra, na meg a blokkszám is abba van amit cserélnél) szerintem vedd le a kuplungdeklit, és nézd meg jól, ott a kihajtás bemarásánál kell legyen belül az öntvényben egy acél stift. ha nincs akkor szerintem ne kínlódj. ha van akkor már egész esélyes az átalakítás. ha van türelmed, akkor én úgyis szét fogom húzni a tél folyamán az enyémet generál végett, és akkor lemérek neked mindent. azt akkor már meg lehet oldani, csak nagyon pontos munkát, és minimum egy állványos fúrógépet igényel a dolog.
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

sunbim írta:Én Koyo C3-at vettem ETZ250hez. Nálam már bizonyított. Már belegyúrtam 200km-t és mééég seemmi baja! :lol:
én meg 2500at, és nekem sincs baja. a másik motoromba már közel 10000van ilyenekkel, az is jó. én is ajánlom, ár-érték arány győztes.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Én Koyo C3-at vettem ETZ250hez. Nálam már bizonyított. Már belegyúrtam 200km-t és mééég seemmi baja! :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow »

Nincs valakinek elfekvőbe Ts125/150 hez a fordulatszámmérő, kuplunghoz tartozó fogaskerekének tengelye? vagy pontos méreteket tudna valaki adni róla?
Milyen csapágyat javasolnátok a főtengelyhez? Fag? SKF? C3? C4? vagy másfajtát?
Bocs hogy ilyen sokat kérdezek de Mz témában még "zöldfülű" vagyok :D
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow »

waresz írta:
Weedow írta:Hello

Lenne egy kérdésem, hogy a Ts125/150 nél a blokkon milyen átalakítás kell hogy a fordulatmérő kihajtást betudjam építeni? És elég a szöghajtás két eleme, mert akárhol néztem csak úgy szimplán láttam, vagy esetleg tengely vagy valami kell hozzá?
Válaszotokat előre is köszönöm.
ha a blokkod azon ritka szériából való, ahol szinte teljesen ki van alakítva a fordulatmérő hajtás helye, csak épp nincs teljesen átmarva, ott nagynehezen(!!!) megoldható, a két csiga és a müanyag betét beszerzésével, amúgy nem. kb 1%esély van arra hogy érdemes ezzel foglalkozni.
Igen, abból a ritka szériából való, mert megvan a helye csak nincs teljesen kimarva, megpróbálkozok az átalakítással hátha sikerül, ha nem akkor meg veszek egy gyári balos blokkfelet.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Ez a kérdés bennem is felvetődött, de kis ETZ-nél.
Van egy Standard 150-es blokkom, abba lehet-e építeni kihajtást, az vajon elő van-e készítve gyárilag? :-k
Mert akkor csak át kellene fúrni a bal blokkfelet, és mehet bele a "téma".
Ha ua. a helyzet, mint TS esetében, elektronikus lesz. :mrgreen:
De akkor már a km. óra is. :twisted:
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

Weedow írta:Hello

Lenne egy kérdésem, hogy a Ts125/150 nél a blokkon milyen átalakítás kell hogy a fordulatmérő kihajtást betudjam építeni? És elég a szöghajtás két eleme, mert akárhol néztem csak úgy szimplán láttam, vagy esetleg tengely vagy valami kell hozzá?
Válaszotokat előre is köszönöm.
ha a blokkod azon ritka szériából való, ahol szinte teljesen ki van alakítva a fordulatmérő hajtás helye, csak épp nincs teljesen átmarva, ott nagynehezen(!!!) megoldható, a két csiga és a müanyag betét beszerzésével, amúgy nem. kb 1%esély van arra hogy érdemes ezzel foglalkozni.
Bokodi Áron- WARESZ
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow »

Hello

Lenne egy kérdésem, hogy a Ts125/150 nél a blokkon milyen átalakítás kell hogy a fordulatmérő kihajtást betudjam építeni? És elég a szöghajtás két eleme, mert akárhol néztem csak úgy szimplán láttam, vagy esetleg tengely vagy valami kell hozzá?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Stravkó írta:A Bagolyferi motorjában több mint 100000km :!: van,bontatlan blokkal. Valami speckós adalékot használ az üzemanyagba,de erről ő tudna mesélni,sajnos ritkán fórumozik.
Én elhiszem!
Megráznám a kezét :smt023
Ő mostantól gratulaj! =D>
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Sziasztok!

Kérdésem a következő:
ETZ 251 tranzisztoros gyújtásához milyen jelű csapágy kell?
És a procedúra rövid leírása

köszönettel:
csdani
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

waresz írta:
Samu írta:Nagyon szép levezetés, de most az egyszer elhiheted amit állítunk. Én láttam Bagolyferit vezetni párszor, hát nem egy kapkodó idegbeteg! (Kb. 80as az utazója)
el bírom képzelni, ezt is leírtam, de ott a lényeg, hogy értelmetlen eddig koptatni. bár kinek mi a dilije.. nekem pl az hogy lehetőleg ne legyen semmi zaja, és mindenki ámuljon hogy megy egy jó gyári példány tuning nélkül. egy ennyit futott gép meg mint írtam, valódi csoda, és a tulaj türelme is ámulatra méltó. szóval hallani szeretném a hangját. remélem addig még elmegy :)
Minden motoros küllönc egy kicsit,talán ezért irígykednek azok akik az ezzel járó filinget nem tudják átélni. :D
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

Samu írta:Nagyon szép levezetés, de most az egyszer elhiheted amit állítunk. Én láttam Bagolyferit vezetni párszor, hát nem egy kapkodó idegbeteg! (Kb. 80as az utazója)
waresz írta:100000km? meg ETZ250... :D :D :D ... de emellett kötve hiszem hogy ez létezhet, hacsak nem első tulaj, és nem cserélt órát.
el bírom képzelni, ezt is leírtam, de ott a lényeg, hogy értelmetlen eddig koptatni. bár kinek mi a dilije.. nekem pl az hogy lehetőleg ne legyen semmi zaja, és mindenki ámuljon hogy megy egy jó gyári példány tuning nélkül. egy ennyit futott gép meg mint írtam, valódi csoda, és a tulaj türelme is ámulatra méltó. szóval hallani szeretném a hangját. remélem addig még elmegy :)
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Én 50 e km után fúrattam 300-ra, de csak a hajtókar-hézagoló feljövetele miatt...
Már elég nagy válla volt a hengernek, kiszereléskor a dugó szoknyája már elég barna volt az átfújás miatt
De még így is ment 130-at, 120-125-öt 2 személlyel.
A 130 at 7000-nél adta, mivel 19-es lánckerék a 251-eshez.
10 e km-t még simán elment volna jelentősebb teljesítménycsökkenés nélkül
Viszont a nyomaték már nem volt az igazi
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Valamikor a kilencvenes evek elejen kezembe akadt egy regebbi ujsag, ebben is volt olyan rovat, hogy olvaso kerdez, szerkeszto valaszol. Az olvaso leirta, hogy mar tobb mint 100 ezer km-t beletett a motorjaba es meg nem nyult a blokkhoz, igaz fogalma sincs mennyi lehet a vegsebessege stb. Ha jol emlekszem a kerdese valami olyasmi volt, hogy mi az MZ gyar elerhetosege, mert szeretne nekik egy koszono levelet irni....
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Samu »

Nagyon szép levezetés, de most az egyszer elhiheted amit állítunk. Én láttam Bagolyferit vezetni párszor, hát nem egy kapkodó idegbeteg! (Kb. 80as az utazója)
waresz írta:100000km? meg ETZ250... :D :D :D ... de emellett kötve hiszem hogy ez létezhet, hacsak nem első tulaj, és nem cserélt órát.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

waresz írta:100000km? meg ETZ250... :D :D :D sok kisvárosi legendát láttam már, meg hallottam is járni... elképzelhető ez a futásteljesítmény, ha kicsi előgyujtással, kis fordulaton járt vele, jó dúsra karburálva, kellő mennyiségű olajjal és jó retkes légszűrővel, és csak hosszú távon.. ereje már egy elhasznált 125ös TS szintjét is ütheti. vannak garantált esetek, amik 50-70ezer km-t mutatnak, nagy MZ esetében, meg 40-50ezer km kis MZ esetében, de ezek már annyira erejüket vesztett nyomatékszegény benzintemetőkké váltak, hogy üzemeltetésük csupán nyűg. ilyenkor már 3mm gyürühézag is símán összejön, na az aztán zár rendesen. nekem a bontatlan 18000km-t futott kis TS-nek(akkor ragadt meg a főtengelye) volt 1,5mm. az a blokk ha tudott 7lóerőt a 10ből,akkor már sokat mondok... és ez persze csak a henger, itt a gyenge pont a főtengely. ez elkopik, aztán amikor olyanja támad, akkor berágódik azt megragad, ez egy tök természetes jelenség.
láttam már 120-140ezer km-t futott trabant főtengelyt. meg 270ezer km-t futott wartburgot(volt már mese 500ezerről, de az már teljesen elképzelhetetlen). hát azoknak olyan zajuk volt már, hogy rossz volt hallgatni. kb mint amikor egy nagy láda vegyes apró vashulladékot ráz két hülyegyerek egy lavórba. pedig nagyon kímélve, karbantartva üzemeltek... ezek ennyit bírnak ki. természetesen ezek jól sikerült rendszeresen használt gyári bontatlan gépek. egy kisipari trabi hajtórúd kb 30-40ezer km után már elég csere érett. a tajvani nagy mz hajtórúd ha elmegy 20-25ezret, akkor már jót fogtunk ki, a kicsi, meg talán 15-20at. wartburg jobb esélyű szerkezet, mert nincs annyit gyilkolva, nem annyira alulméretezett, ezek talán 50-70ezret elmennek azt heló(az én bontalan gyári gépem 85ezernél még zajtalan)
valójában így is műszaki csodákról beszélünk... egy mai 2T motor, legyen az bármilyen, közelébe sem ér ezeknek a futásteljesítményéhez.
szóval a 100ezer-km-t futott etz-t nagyon szívesen meghallgatnám, kíváncsi lennék, hogy milyen hangja van, és hogy megy(bár ki nem próbálnám, mert tuti hogy nálam ragadna meg...) de emellett kötve hiszem hogy ez létezhet, hacsak nem első tulaj, és nem cserélt órát.
Láttam a motort én is, A srác több mint 10 éve vette kevés kilóméterrel,és úgy tudom,hogy 100000-ast ő tette bele.A baráti társasága akik velünk voltak,azok is mondták,hogy nem szedte még szét a motort..Minden előírt szervízt idő előtt megtett,Kopáscsökkentő adalékokat használ mindehova,és a Lengyel túránkon mi is megbizonyosodhattunk,hogy milyen kíméletesen használja .A végsebessége sem haladta meg a max 90km/órát.Szerintem elképzelhető,a sok Km,ahogy ő használja,és ápolja ráadásul még tanuk is vannak akikkel álandóan motorozik,így lehetséges a hosszú futásteljesítmény.
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Én elhiszem! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

100000km? meg ETZ250... :D :D :D sok kisvárosi legendát láttam már, meg hallottam is járni... elképzelhető ez a futásteljesítmény, ha kicsi előgyujtással, kis fordulaton járt vele, jó dúsra karburálva, kellő mennyiségű olajjal és jó retkes légszűrővel, és csak hosszú távon.. ereje már egy elhasznált 125ös TS szintjét is ütheti. vannak garantált esetek, amik 50-70ezer km-t mutatnak, nagy MZ esetében, meg 40-50ezer km kis MZ esetében, de ezek már annyira erejüket vesztett nyomatékszegény benzintemetőkké váltak, hogy üzemeltetésük csupán nyűg. ilyenkor már 3mm gyürühézag is símán összejön, na az aztán zár rendesen. nekem a bontatlan 18000km-t futott kis TS-nek(akkor ragadt meg a főtengelye) volt 1,5mm. az a blokk ha tudott 7lóerőt a 10ből,akkor már sokat mondok... és ez persze csak a henger, itt a gyenge pont a főtengely. ez elkopik, aztán amikor olyanja támad, akkor berágódik azt megragad, ez egy tök természetes jelenség.
láttam már 120-140ezer km-t futott trabant főtengelyt. meg 270ezer km-t futott wartburgot(volt már mese 500ezerről, de az már teljesen elképzelhetetlen). hát azoknak olyan zajuk volt már, hogy rossz volt hallgatni. kb mint amikor egy nagy láda vegyes apró vashulladékot ráz két hülyegyerek egy lavórba. pedig nagyon kímélve, karbantartva üzemeltek... ezek ennyit bírnak ki. természetesen ezek jól sikerült rendszeresen használt gyári bontatlan gépek. egy kisipari trabi hajtórúd kb 30-40ezer km után már elég csere érett. a tajvani nagy mz hajtórúd ha elmegy 20-25ezret, akkor már jót fogtunk ki, a kicsi, meg talán 15-20at. wartburg jobb esélyű szerkezet, mert nincs annyit gyilkolva, nem annyira alulméretezett, ezek talán 50-70ezret elmennek azt heló(az én bontalan gyári gépem 85ezernél még zajtalan)
valójában így is műszaki csodákról beszélünk... egy mai 2T motor, legyen az bármilyen, közelébe sem ér ezeknek a futásteljesítményéhez.
szóval a 100ezer-km-t futott etz-t nagyon szívesen meghallgatnám, kíváncsi lennék, hogy milyen hangja van, és hogy megy(bár ki nem próbálnám, mert tuti hogy nálam ragadna meg...) de emellett kötve hiszem hogy ez létezhet, hacsak nem első tulaj, és nem cserélt órát.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

sunbim írta:
Stravkó írta:A Bagolyferi motorjában több mint 100000km :!: van,bontatlan blokkal. Valami speckós adalékot használ az üzemanyagba,de erről ő tudna mesélni,sajnos ritkán fórumozik.
Mi en moto ez? :shock:
ETZ 250!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

KrisszETZ251 írta:
bambi írta:Az MZ-ből csak esztergálni lehet,mert bordás a hüvely külső fala,és rá van öntve az aluminíum bordák.

Ahha, értem mostmár, összeállt a kép. És ha belekerül az új hüvely és az is elkopik akkor kezdődhet előről a folyamat, csak már nem kell kiesztergálni, mert az új persely fala már sima lesz? (ez csak egy elméleti fejtegetés, ennyire azért nem kívánom széthajtani szegény MZ-met. :-))

Meg még annyi, hogy a vezérlés módosítás az mit takar? Miért kell módosítani ill mit?
Így van nem kell újra esztergálni,csak kivnni és csere.
Vezérlés módosítás alapfeltétele a tuningolásoknak.Ezzel lehet változtatni a nyitás és zárásszögeket.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Stravkó írta:A Bagolyferi motorjában több mint 100000km :!: van,bontatlan blokkal. Valami speckós adalékot használ az üzemanyagba,de erről ő tudna mesélni,sajnos ritkán fórumozik.
Mi en moto ez? :shock:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Nemt'om hová lenne való a téma:-k Ha nem ide ne reagáljatok :lol:
Szívómembránt, ETZ250(300)-ba valaki, próbálta már?
Vélemények?
Pl.: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

A Bagolyferi motorjában több mint 100000km :!: van,bontatlan blokkal. Valami speckós adalékot használ az üzemanyagba,de erről ő tudna mesélni,sajnos ritkán fórumozik.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Alfa írta: Tetszés szerint, ahogy kopik egyre csökken a kompresszió, és így egyre gyengül a motor. Szóval ezt így felesleges becsülgetni, mert amikor már nagyon fos, elviszed fúratni. Amúgy km-ben talán 30 ezer körül.
Ez jól kiegészíti az én hsz.-om. :mrgreen:
De tényleg ezt így nem lehet kijelenteni, hogy x km-t megy egy fúrással. Ha túl nagy tűréssel van fúrva, sok ezer kilométert csökkenhet az egy fúrással megtehető km. Persze jó dugattyú is kell hozzá. :wink:
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Saját tapasztalat:
Motorom első tulajdonosa '90-től amíg én megvettem tőle, azaz 2002-ig, Arol 2T-vel hajtotta. Úgy tűnik jól sikerült bejáratni, ami a fő szempont! Én azóta (kb. 18e. km.-től) Agip szintetikus olajjal jártam, kevés MOL Sprint mellett. Közel 35e. km van most benne, de még elég erős, és szép a dugattyú, a hüvelynek is alig van "válla".
40e.-t biztos elmegy, de utána (legkésőbb akkor) rakom fel a 300-as hengert. :twisted:
Szerintem az már nem fog annyit bírni, de majd meglátom, még azt a sok kilométert meg is kell tenni vele...
Van aki 50e. után fúratta meg (vagy még mindig azzal jár) a gyári hengert, itt a fórumon írta valaki. :-k
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

KrisszETZ251 írta:
Gyurmooo írta:Jó kis futásteljesítmény lenne, ha a motorod "élete" alatt több henger is elhasználnál. :mrgreen:
Tudom, hogy használat, meg kenésfüggő, de kb. mennyit bír egy "méret"?
Tetszés szerint, ahogy kopik egyre csökken a kompresszió, és így egyre gyengül a motor. Szóval ezt így felesleges becsülgetni, mert amikor már nagyon fos, elviszed fúratni. Amúgy km-ben talán 30 ezer körül.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Gyurmooo írta:Jó kis futásteljesítmény lenne, ha a motorod "élete" alatt több henger is elhasználnál. :mrgreen:
Tudom, hogy használat, meg kenésfüggő, de kb. mennyit bír egy "méret"?
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Jó kis futásteljesítmény lenne, ha a motorod "élete" alatt több henger is elhasználnál. :mrgreen:
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

bambi írta:
csikin írta:Én azt szeretném kérdezni, hogy a hengerből kiesztergálják a hüvelyt, mert kipréselni nem lehet?
Az MZ-ből csak esztergálni lehet,mert bordás a hüvely külső fala,és rá van öntve az aluminíum bordák.

Ahha, értem mostmár, összeállt a kép. És ha belekerül az új hüvely és az is elkopik akkor kezdődhet előről a folyamat, csak már nem kell kiesztergálni, mert az új persely fala már sima lesz? (ez csak egy elméleti fejtegetés, ennyire azért nem kívánom széthajtani szegény MZ-met. :-))

Meg még annyi, hogy a vezérlés módosítás az mit takar? Miért kell módosítani ill mit?
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

kuti írta:Krissz! Bambi Írta már az árat. Kicsit less vissza. Hengert meg szerintem simán kapsz 4ezer körül.
Annyira nem "simán", én néztem már Vaterán, hirdetésekben, végül börzén kaptam 6e.-ért (7e.-re tartotta) hf. is benne volt az árban. Szerencse kell hozzá, akkor megáll 5e. körül talán.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

csikin írta:Én azt szeretném kérdezni, hogy a hengerből kiesztergálják a hüvelyt, mert kipréselni nem lehet?
Az MZ-ből csak esztergálni lehet,mert bordás a hüvely külső fala,és rá van öntve az aluminíum bordák.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én azt szeretném kérdezni, hogy a hengerből kiesztergálják a hüvelyt, mert kipréselni nem lehet?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

bambi írta:
KrisszETZ251 írta: Igen, de ő fúrásra, hónolásra, ablakolásra írta, vagy ez mind takarja a perselyezést?

Én úgy tudom, hogy a perselyezés az amikor az alu hengerben lévő acél perselyt kipréselik és egy másik alapméretes perselyt sajtolnak bele.

De ha amit ő írt az nem a sima fúrásra, hanem a perselyezésre vonatkozott, akkor elnézést.
Perselyezés ablakolással fúrással,méretre honolással,és a henger teteje síkba köszörüléssel együtt értettem,vagyis kompletten az egész.Természetesen a vezérlés módosítás plusz költség.
Szia! Még egy kérdés és minden világos.
A vezérlés módosítás az mit takar? Köszi
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

KrisszETZ251 írta:
kuti írta:Krissz! Bambi Írta már az árat. Kicsit less vissza. Hengert meg szerintem simán kapsz 4ezer körül.
Igen, de ő fúrásra, hónolásra, ablakolásra írta, vagy ez mind takarja a perselyezést?

Én úgy tudom, hogy a perselyezés az amikor az alu hengerben lévő acél perselyt kipréselik és egy másik alapméretes perselyt sajtolnak bele.

De ha amit ő írt az nem a sima fúrásra, hanem a perselyezésre vonatkozott, akkor elnézést.
Perselyezés ablakolással fúrással,méretre honolással,és a henger teteje síkba köszörüléssel együtt értettem,vagyis kompletten az egész.Természetesen a vezérlés módosítás plusz költség.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

kuti írta:Krissz! Bambi Írta már az árat. Kicsit less vissza. Hengert meg szerintem simán kapsz 4ezer körül.
Igen, de ő fúrásra, hónolásra, ablakolásra írta, vagy ez mind takarja a perselyezést?

Én úgy tudom, hogy a perselyezés az amikor az alu hengerben lévő acél perselyt kipréselik és egy másik alapméretes perselyt sajtolnak bele.

De ha amit ő írt az nem a sima fúrásra, hanem a perselyezésre vonatkozott, akkor elnézést.
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Krissz! Bambi Írta már az árat. Kicsit less vissza. Hengert meg szerintem simán kapsz 4ezer körül.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Azért mert ha annyiszor fúrod, hogy elfogy a tűréshatár, akkor utána mi lesz? :)[/quote]

kuti
"Akkor veszel egy fúrásra váró első vagy második túlméretes hengert. :) még mindig olcsóbb. 8) ,,



Aha, értem 8-[ . Nem tudtam mit takar .osan ezaaa ... perselyezés
Tényleg csak tuningra éri meg, 1ébként irány bontó/börze->másikhenger.

Okosaabb leetteem! =D>
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

kuti írta:Akkor veszel egy fúrásra váró első vagy második túlméretes hengert. :) még mindig olcsóbb. 8)
De még mindig nem tudom mi a drága, mert ugye az relatív. :)
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Akkor veszel egy fúrásra váró első vagy második túlméretes hengert. :) még mindig olcsóbb. 8)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

sunbim írta:
bambi írta:Lehet perselyezni,de ha nem tuningolási szándékkal teszed,akkor drága.18000ft ablakolással fúrással honolással nálunk.
üdv bambi
Perselyezni? Miért, minek, mekkorára, ...nemértem. :roll: még nagyobb köbcenti... ?
Vagymi.
Azért mert ha annyiszor fúrod, hogy elfogy a tőréshatár, akkor utána mi lesz? :)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

misi írta:sziasztok!
vettem egy 250 es Tropit és hiányzik rola a ropsulyos elögyujtás szabályzo.
valkinek van e ilyen vagy honnan tudnák szerezni.
köszi a segitségeteket.
udv:misi
sajna szar ügy. ha találsz akkor dinamó állórésszel együtt kell venned, ugyanis az sem egyforma. 5000-10000ft közötti összeggel számolj, ha nem fogsz ki hülyét. ja, és 1970 utáni MZ-be nem volt már ilyen. akkor pl gyári rugót szerezni hozzá sem egyszerü. beállítása körülményes, már ha azt akarod, hogy jobban is menjen mint a fix előgyújtásos. mert egy rugóerő beállítás sokkal fontosabb mint bármi. szerintem gondolkodj el, hogy érdemes-e.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Köszi! akkor megkaptam választ, és az öreg mégse tisztán emlékezett a dolgokra :)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Mindent lehet,csak akarni kell.No meg vastag pénztárca. :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

bambi írta:
KrisszETZ251 írta:Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy perselyeztetett-e már valaki etz 251-es hengert, ill lehet-e és ha igen tudjátok-e, hogy hol?

Előre is köszi: Krissz
Lehet perselyezni,de ha nem tuningolási szándékkal teszed,akkor drága.18000ft ablakolással fúrással honolással nálunk.
üdv bambi
Perselyezni? Miért, minek, mekkorára, ...nemértem. :roll: még nagyobb köbcenti... ?
Vagymi.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: misi »

sziasztok!
vettem egy 250 es Tropit és hiányzik rola a ropsulyos elögyujtás szabályzo.
valkinek van e ilyen vagy honnan tudnák szerezni.
köszi a segitségeteket.
udv:misi
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 43 vendég