Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Üdv! Segítséget szsertnék kérni van egy 250es etz-m és olyan gondom lenne, ha adok egy gázfröccsöt neki akkor alig alig megy vissza a fordulat... és alapjárat 2000alatt nem nagyon van:/ Gondoltam h szimeringes vagy szivató nem tömit rendessen, de mielőtt nekiállok kérnék pár tanácsot :) köszi Üdv!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Alfa írta:
sunbim írta:Huber és Társa?
...
Az. ...
250eshez: Kód:45-50, -158ft
251eshez: Kód:45-51, -144ft
és van még 2 sor ismét 250 és 251eshez, de ezek nem tudom miben különböznek a kódjukon és az árukon kívül?
43-48: -152ft
43-64: -144ft
Melyikről van sz ó Alfa? :-k
Fogalmam sincs, én csak bementem h 250 eshez kell és adtak egyet. Pontosabban kettőt. Mindkettő jó volt :D
Fhúú! Akkor,,tűzök" a boltba! :lol: Veszek párat legyen tarcsiba! :smt023 Kösz!

:smt114
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

sunbim írta:Huber és Társa?
...
Az. ...
250eshez: Kód:45-50, -158ft
251eshez: Kód:45-51, -144ft
és van még 2 sor ismét 250 és 251eshez, de ezek nem tudom miben különböznek a kódjukon és az árukon kívül?
43-48: -152ft
43-64: -144ft
Melyikről van sz ó Alfa? :-k
Fogalmam sincs, én csak bementem h 250 eshez kell és adtak egyet. Pontosabban kettőt. Mindkettő jó volt :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Huber és Társa?
...
Az. ...
250eshez: Kód:45-50, -158ft
251eshez: Kód:45-51, -144ft
és van még 2 sor ismét 250 és 251eshez, de ezek nem tudom miben különböznek a kódjukon és az árukon kívül?
43-48: -152ft
43-64: -144ft
Melyikről van sz ó Alfa? :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Huberéknél a 30N2-5 höz való súber tökéletes, századra pontos (mikrométerrel milliméterenként ellenőriztem 2-t is), + nem rézből van, nekem nem sikerült eltörni sem (egyiket próbáltam, csak tesztelés céljából, kb 120 ft)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hát sajnálom... asszem akkor itt is kezdődik a keresgélés. :?

Apropó... Valakinek nincs egy fölös súbere csatoshoz? :twisted:


Most néztem a huberéknél van 251-hez súber. Ha jól sejtem akkor az a csatoshoz való ugye? Valakinek van ezzel tapasztalata?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

KILL3R etz írta:Köszi a gyors válaszokat!

sunbim!

Akkor a másik súber nem eladó véletlenül? :roll: :P
Persze a csatosból.

Úgyse vagyunk olyan messze egymástól.... :shock: :D
Aahaa, Dunaharaszti...
Odadnám szívesen , de akkor leállna a motorom! :D
Anno ki akartam cserélni a saját tűmet, mert ,,fiatal tarhonya" koromban, szerelési tapasztalataim igen hiányosak voltak,és kapkodósabb is voltam mint mostanában, egy karburátor szerelés során e l t ö r t e m ! :( +forrasztottam! azóta úgy jártam, de hosszabb túrákra nem mertem indulni merthogy hátha nem bírja a forrasztás... ...de bírta! így jártam kb. 14-16évig. Amikor kb.6 éve összetörtem a mocit (nem kicsit, ...) és az újjáépítés után kezdtem keresgélni, veszegetni a tűket , hát mind1ik S Z . . volt, nem találtam sehol olyat ami olyan mint a gyári, gyáriról már nem is álmodtam :lol: , és kaptam ezt a csatosat!!!! :smt023 ...átszereltem a tűt, és láss csodát! ...működik!! Menetközben majdnem elsírtam magam :smt038 ... eezaaz!

Szóval sajnos csalódást kell okoznom :(
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi a gyors válaszokat!

sunbim!

Akkor a másik súber nem eladó véletlenül? :roll: :P
Persze a csatosból.

Úgyse vagyunk olyan messze egymástól.... :shock: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

NYÍHHhhháá! 50.től simsonos?! Khírály! :smt023
... de rég volt már mikor nekem simsonom volt! Dezsavűm van!:lol: ... 1 szép ,,foszöld" gép volt :smt038 voltunk vele Kékesen is. Szerettem!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Üdv Mindenkinek!
Jubilálok! 50.hozzászólás! =D>
Szabad tanácsot adni? :smt002 véleményt mondani? :smt023
Nekem van 1 "csavaros,, karbim és 2csatos, a csavarosban "hegyesebb,, a súber tű, a csatosokban, ebből az egyik a motoromban üzemel,
"tömzsibb,, , más!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2009.12.04. 20:38-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

sima 250 es súbertű (30 N2-5) jele :C3
csatos karbiban jele: 2,5 B 511

Szerintem nem ugyanaz.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Lenne egy kérdésem: A sima 250-es karbi súbertűje megegyezik a csatos karbiéval?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Weedow írta:
Andrá$ írta:
próbáld meg adj neki "beöntést" :mrgreen: :roll:

Ha ígysem indulna akkor próbáld meg gyújtótrafó cserével, múltkor engem ezmiatt 2napig szívatott (igaz simson), szikra volt, gyertya benzines, gyújtás jóhelyen, gyertya új, és mégsem indul, alaplapot kicserélem és úgysem jó, gondolkoztam és éjjel rájöttem hogy csak a trafót nem cseréltem még, másnap kicserélem a trafót és első rúgásra indult. És az a poén hogy már másodjára jártam így de idegességembe nem jutott eszembe először.
ha tudsz szerezni régi riga trafót,az megbízhatóbb.
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Weedow »

Andrá$ írta:
revlimit írta:Nekem most nem indul a kis TS, pedig van szikra(bivalyerős), a gyertya is nedves, és mégsem. Valami szar lehet a karburátorral. De amúgy én is úgy indítom, mint conus. 2-3rúgás szívatóval gyújtás nélkül, majd gyújtással 1 és ha minden OK így be kell indulnia. Sajnos nálam valami nem oké.

próbáld meg adj neki "beöntést" :mrgreen: :roll:

Ha ígysem indulna akkor próbáld meg gyújtótrafó cserével, múltkor engem ezmiatt 2napig szívatott (igaz simson), szikra volt, gyertya benzines, gyújtás jóhelyen, gyertya új, és mégsem indul, alaplapot kicserélem és úgysem jó, gondolkoztam és éjjel rájöttem hogy csak a trafót nem cseréltem még, másnap kicserélem a trafót és első rúgásra indult. És az a poén hogy már másodjára jártam így de idegességembe nem jutott eszembe először.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

revlimit írta:Nekem most nem indul a kis TS, pedig van szikra(bivalyerős), a gyertya is nedves, és mégsem. Valami szar lehet a karburátorral. De amúgy én is úgy indítom, mint conus. 2-3rúgás szívatóval gyújtás nélkül, majd gyújtással 1 és ha minden OK így be kell indulnia. Sajnos nálam valami nem oké.

próbáld meg adj neki "beöntést" :mrgreen: :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Nekem most nem indul a kis TS, pedig van szikra(bivalyerős), a gyertya is nedves, és mégsem. Valami szar lehet a karburátorral. De amúgy én is úgy indítom, mint conus. 2-3rúgás szívatóval gyújtás nélkül, majd gyújtással 1 és ha minden OK így be kell indulnia. Sajnos nálam valami nem oké.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

A szivatót nem dísznek találták ki én azt vallom. :) Ilyenkor használni kell, ahogy a gépkönyve is írja.. Szóval teljesen normális.
Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami »

Aha...ezek szerint akkor a jelenség normális ahogy sejtettem! :mrgreen:
Köszi..majd megtanulok vele együtt élni.....és kicsit szivatózok vagy bemelegítem menet közben! :wink:
Motor, őrület
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

Jeami!

igen normális.

én úgy indítom a müzüt amikor hideg a motorja h
gyújtás 0-n, gáz visszaengedve, szivató behúzva tökig így rárúgok 2-3at,
majd gyújtás ráad, szivató még mindig tökre behúzva, pici gáz és indul is!
ami fontos h a szivatót behúzva hagyom mikor elindulok 2esben. kb 2-3 km
után már vissza lehet tolni a szivatót. de erre majd úgy is ráérzel 8) :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Jeami írta:Ám lenne egy másik kérdésem.... felújítottam és szétszedtem a karbit, kapott új gázbowdent is, tegnap raktam össze..
Tök jó lett, szépen jár..DE megint előjött az a probléma...(ha az egyáltalán :-k ) ami régen is volt: - ha hüvösebb van, (úgy kb 15 fok alatt) akkor könnyen indul és szépen jár de gázadásnál kis fordulaton fullad, akkor kap erőre mikor húzok neki egy nagyot és felpörög, elkapja.....
Ez mitől van? Hidegen ez normális, esetleg, benzin-levegő arány vagy egyéb? :roll:
Ha bemelegedett, tökéletes, kis gázra is harap és jól gyorsul.
Ötlet? :-k
Nekem is pontosan ilyen, de nekem 10 fok alatt. Át kéne fúvókázni télire, de én nem piszkálom ami jól működik. Amúgy azért van mert túl sok benzin lecsapódik a hideg blokkra, és nem marad elég égni.

Viszont van egy tökéletes ellenszere. Motor berúg, pörget kicsit, alapjárat, majd kesztyű felvesz, sisak felvesz, sál felvesz (a sorrend fakultatív :P). Miután ezekkel készvagy, ráülsz, és már tökéletes is.
Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami »

Ám lenne egy másik kérdésem.... felújítottam és szétszedtem a karbit, kapott új gázbowdent is, tegnap raktam össze..
Tök jó lett, szépen jár..DE megint előjött az a probléma...(ha az egyáltalán :-k ) ami régen is volt: - ha hüvösebb van, (úgy kb 15 fok alatt) akkor könnyen indul és szépen jár de gázadásnál kis fordulaton fullad, akkor kap erőre mikor húzok neki egy nagyot és felpörög, elkapja.....
Ez mitől van? Hidegen ez normális, esetleg, benzin-levegő arány vagy egyéb? :roll:
Ha bemelegedett, tökéletes, kis gázra is harap és jól gyorsul.
Ötlet? :-k
Motor, őrület
Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami »

revlimit írta:
Jeami írta: köszi az infókat! Úszótengely ment bele a régi, a főfúvókát nem is cseréltem jó hogy mondod tehát az a 125-ös!! #-o
Ezt megnézem majd! Sajna tűt ás tűtartó lemezt csak pénteken tudok majd venni, akkor megnézem az úszószintet is!
Most már csak benzincsapot kéne szereznem valahonnan olyat ami jó! :-k
Nekem ez keresztem basszus, amit a nyáron vettem a Simo-hoz az már egy hét után a csavarnál folyt!! ](*,)
Teflonszalagot kell tekerni a tank csonkjára, amire a benzincsapot majd rácsavarozod. Nekem így lett jó. Egy próbát megér.
jó ötlet, köszi, kipróbálom! :)
Motor, őrület
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Ahha :o

Mondjuk néha nekem is zavaró, főleg kesztyűben. Mindig lecsúszik a kezemről a kesztyű ha többet forgatok :(
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ahogy a Mester mondja!

Nekem sokkal kényelmesebbnek tűnik... Nem törik ki az ember csuklója egy előzésnél sem. És harapósabbnak tűnik a gép :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

nfefe írta::o
Komoly egy szerkezet :) A működési elvet már értem. De miért jó ez?
Fele annyi a csukló mozdulat.
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe »

:o
Komoly egy szerkezet :) A működési elvet már értem. De miért jó ez?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Az a lényeg, hogy teljes gázhoz feleannyit(áttáteltől függően) kell fordítanod a gázkaron, mint eddig.
A gázbowden első felének egységnyi elmozdulásához a gázbowden másik fele áttétel arányú elmozdulása tartozik. Ebben az esetben több.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Ha jól tippelem a gázbovden elvezetésében segít.
Avatar
MZCs
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 811
Csatlakozott: 2009.10.04. 11:04
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Budapest - Füzesgyarmat
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MZCs »

[quote="csikin"]ajjaj:D
Gázkar áttételező? Ügyes megoldás:)

Amatőr kérdés tudom... :oops:
De ez mire jó?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Körbetekertem teflon-szalaggal. Most jó. Kérdés, hogy meddig... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

ajjaj:D
Gázkar áttételező? Ügyes megoldás:)

Az utángyártott szívocsonkok nem valami frankók.
Nekem is ilyen volt lötyögött, de szereztem eredetit és azóta jó.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Akadt egy kis problem:
Lötyög a karbim a szívócsonkban, van erre valami bevált megoldás? Én arra gondoltam, hogy teflonszalaggal, vagy azbeszt zsinórral körbetekerem és úgy húzom össze.
Vagy simán szigszalagal is lehet? Mennyire melegszik ott a cucc?

Ezt meg most leltem a tank alatt:
Kép
Egy kis finomság :P \:D/
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Jeami írta:
Alfa írta:Az úszótengelyt használd fel a régit, az gondolom nem romlott el.
Az utángyártott úszó jól működik
Tűszelep könnyen mozogjon, mert elég kellemetlen ha fennakad, de még rosszabb ha "lennakad" :D és folyik orrán száján.
Az utángyártott ezüstszínű tűt csak ajánlani tudom, század mm-re pontos (az enyém az volt)
Az úszóházban lent a szívató fúvókája van, 110 a mérete.
a 125 ös elvileg a főfúvóka, én mondjuk nagyobbat javaslok, és azt is Bambitól, mert lehet h el se fog indulni az utángyártottal.

A tűszelep alá nem kell tömítés, elcseszi az úszó nyitásának helyét, gyárilag nincs benne olyan alkatrész.

benzinszint beállítás: rárakod az úszóházat (elég odafogni, tömítés is legyen közte, ez fontos), álljon függőlegesen, benzincső rá, folyik amíg folyik, benzincső el, úszóház levesz, van egy borda az úszóházban, na addig kell érnie a benzinnek, a tetejéig. Ha nem így történik, a cikkemben van egy jó ábra erre hogy melyik nyelvet merre meg hogyan.

Ha a benzinszint jó, a fúvókák jók, a porlasztási betét jó, és jut is be elég benzin, akkor a karbi nem tud már túl sok meglepetéssel szolgálni. Persze dugulás se legyen sehol :twisted: Egyszerű, megbízható kis szerkezet 8)
köszi az infókat! Úszótengely ment bele a régi, a főfúvókát nem is cseréltem jó hogy mondod tehát az a 125-ös!! #-o
Ezt megnézem majd! Sajna tűt ás tűtartó lemezt csak pénteken tudok majd venni, akkor megnézem az úszószintet is!
Most már csak benzincsapot kéne szereznem valahonnan olyat ami jó! :-k
Nekem ez keresztem basszus, amit a nyáron vettem a Simo-hoz az már egy hét után a csavarnál folyt!! ](*,)
Teflonszalagot kell tekerni a tank csonkjára, amire a benzincsapot majd rácsavarozod. Nekem így lett jó. Egy próbát megér.
Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami »

Alfa írta:Az úszótengelyt használd fel a régit, az gondolom nem romlott el.
Az utángyártott úszó jól működik
Tűszelep könnyen mozogjon, mert elég kellemetlen ha fennakad, de még rosszabb ha "lennakad" :D és folyik orrán száján.
Az utángyártott ezüstszínű tűt csak ajánlani tudom, század mm-re pontos (az enyém az volt)
Az úszóházban lent a szívató fúvókája van, 110 a mérete.
a 125 ös elvileg a főfúvóka, én mondjuk nagyobbat javaslok, és azt is Bambitól, mert lehet h el se fog indulni az utángyártottal.

A tűszelep alá nem kell tömítés, elcseszi az úszó nyitásának helyét, gyárilag nincs benne olyan alkatrész.

benzinszint beállítás: rárakod az úszóházat (elég odafogni, tömítés is legyen közte, ez fontos), álljon függőlegesen, benzincső rá, folyik amíg folyik, benzincső el, úszóház levesz, van egy borda az úszóházban, na addig kell érnie a benzinnek, a tetejéig. Ha nem így történik, a cikkemben van egy jó ábra erre hogy melyik nyelvet merre meg hogyan.

Ha a benzinszint jó, a fúvókák jók, a porlasztási betét jó, és jut is be elég benzin, akkor a karbi nem tud már túl sok meglepetéssel szolgálni. Persze dugulás se legyen sehol :twisted: Egyszerű, megbízható kis szerkezet 8)
köszi az infókat! Úszótengely ment bele a régi, a főfúvókát nem is cseréltem jó hogy mondod tehát az a 125-ös!! #-o
Ezt megnézem majd! Sajna tűt ás tűtartó lemezt csak pénteken tudok majd venni, akkor megnézem az úszószintet is!
Most már csak benzincsapot kéne szereznem valahonnan olyat ami jó! :-k
Nekem ez keresztem basszus, amit a nyáron vettem a Simo-hoz az már egy hét után a csavarnál folyt!! ](*,)
Motor, őrület
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az úszótengelyt használd fel a régit, az gondolom nem romlott el.
Az utángyártott úszó jól működik
Tűszelep könnyen mozogjon, mert elég kellemetlen ha fennakad, de még rosszabb ha "lennakad" :D és folyik orrán száján.
Az utángyártott ezüstszínű tűt csak ajánlani tudom, század mm-re pontos (az enyém az volt)
Az úszóházban lent a szívató fúvókája van, 110 a mérete.
a 125 ös elvileg a főfúvóka, én mondjuk nagyobbat javaslok, és azt is Bambitól, mert lehet h el se fog indulni az utángyártottal.

A tűszelep alá nem kell tömítés, elcseszi az úszó nyitásának helyét, gyárilag nincs benne olyan alkatrész.

benzinszint beállítás: rárakod az úszóházat (elég odafogni, tömítés is legyen közte, ez fontos), álljon függőlegesen, benzincső rá, folyik amíg folyik, benzincső el, úszóház levesz, van egy borda az úszóházban, na addig kell érnie a benzinnek, a tetejéig. Ha nem így történik, a cikkemben van egy jó ábra erre hogy melyik nyelvet merre meg hogyan.

Ha a benzinszint jó, a fúvókák jók, a porlasztási betét jó, és jut is be elég benzin, akkor a karbi nem tud már túl sok meglepetéssel szolgálni. Persze dugulás se legyen sehol :twisted: Egyszerű, megbízható kis szerkezet 8)
Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami »

Ma szétszedtem a BVF 30N2-5-ös karbit és a vásárolt felújító kittel (mofaker-taiwan) reparálgattam..a következők derültek ki:

- Az úszótengely mind a kittbe mind a külön vásárolt úszóba kb. másfélszer hosszabb mint az eredeti..
- A kittbe lévő tűszelep kicsit nehezen mozog...bejárattam, remélem nem fog fennakadni..
- Nem vettem tűtartó lemezt és tűt, csak súberrugót pedig kellet volna, mert a benne lévő tű hozzá van forrasztva! a
lemezhez, ráadásul a legfelső állásba...nem hiába éreztem kicsit vérszegények a gépet..
- Az úszóházban lévő alapjárati? kis fúvókából a kittben kettő fajta volt..110-es feliratú és 125-ös..nekem a 110-es volt
benne ilyet is tettem vissza az újból...miért van hozzá 125-ös is? Az mire szolgál?
- A tűszelep alatt nem volt tömítés...ez így jó? Igy volt benne, bár én vettem hozzá Simos-tűszelep tömítést (ugyanaz a
szelep mint itt) mert ott volt..de ide végül is nem tettem be...
- A slusszpoén az hogy jó vacak volt már az úszóház-tömítés, darabokban jött le de nem ott folyt hanem az egy hónapja vásárolt, szép új, benzincsapnál.. ](*,) kb, egy órát szöszmötöltem a karbival a konyhában, tévénézés közbe, de úgy folyik a csap zárt állásban, hogy mire visszamentem már megtelt teljesen a vizzsák!! :evil: A mofakerben vettem nem tudom milyen gyártmányú...tud valaki ebből jó minőségűt valahol?
Motor, őrület
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Tényleg van rajta egy apró pici lyuk, ahogy Máté is mondja. Most éppen 3db BVF 22N1-3-asom és egy Dellortom van. Amúgy a kis ts bvf-ek között is vannak apró különbségek. Majd fényképezek és megmutatom mire is gondolok.
Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami »

Alfa írta:
Jeami írta:
Nos, hülyének lenni szerencse ahogy mondják.. :mrgreen: Olyan vót mint a fúvóka asszondtam akkor az fúvóka! 8-[ De megnéztem ezt a karbi felújítás című remek képes útmutatót és már nagyon-nagyon képben vagyok a 30N2-5 porlasztó szerkezeti felépítését illetőleg! 8)
Olyan mint a Simos karbi csak nagyobb, de ebben miért van az úszóházban túlfolyó és abban miért nincs? Csak kíváncsiságból kérdem...
Abban is kell lennie, lehet csak egy kis furat formájában, gondold meg, ha elszaródik a tűszelep és jön a benzin, akkor ha nincs túlfolyó feljön a szint a porlasztási betétig, és mivel a henger fele lejt befolyik a forgattyúsházba, megtölti. Na ha ilyenkor rúgnál egyet rajta szépet szólna, vagy a forgattyúsházban maradt kis levegővel b@szna oda, vagy simán úgy megütné az elősűrítés miatt (ugye benya nem összenyomható) hogy a szimmeringek táncot járnak. Rosszabb esetben felnyomna többet mint a kompressziótér térfogata, ez a "vízütés" (eredetileg arra vonatkozik ha pl egy tóba bemész és vizet szív a motor), hajtókar főtengely satöbbi nem szeretné.
Igazad lehet, a Simo-s karbi oldalán a tömítés alatt is van valami nyílás, az lehet ott a túlfolyó......ma is tanultam valami fontosat, köszi! :mrgreen:
Motor, őrület
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate »

A ház oldalán (nem az úszóházon, hanem attól feljebb egy kicsivel) van egy lyuk, ott folyik ki a felesleges benzin.
Nem olyan régen javítottam az egyik clubos csajszi kis ETZ-jét. Azon valami okos eltömítette, "nemkellodaaz"...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

és akkor hova folyik el az a benzin aminek a túlfolyón kéne távoznia ha lenne? :roll: :oops:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: frensis »

Andrá$ írta:oh ha már karburátoról és túlfolyó jött szóba lehet hogy én vagyok hülye de egyáltalán 125 TS karbin (BVF 22 N 1-3) van túlfolyó? :roll:

Nincsen rajta.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Jeami írta:
KILL3R etz írta:Szerintem még mindig a túlfolyó csonkját nézed fúvókának. De az csak azért van, hogy rátudsz húzni egy csövet és nem a blokkra folyik a benya hanem ahova vezeted....

Nézd meg Alfa karbis cikkét. Abban van egy metszeti ábra, akkor világos lesz minden. 8)

Nos, hülyének lenni szerencse ahogy mondják.. :mrgreen: Olyan vót mint a fúvóka asszondtam akkor az fúvóka! 8-[ De megnéztem ezt a karbi felújítás című remek képes útmutatót és már nagyon-nagyon képben vagyok a 30N2-5 porlasztó szerkezeti felépítését illetőleg! 8)
Olyan mint a Simos karbi csak nagyobb, de ebben miért van az úszóházban túlfolyó és abban miért nincs? Csak kíváncsiságból kérdem...
Abban is kell lennie, lehet csak egy kis furat formájában, gondold meg, ha elszaródik a tűszelep és jön a benzin, akkor ha nincs túlfolyó feljön a szint a porlasztási betétig, és mivel a henger fele lejt befolyik a forgattyúsházba, megtölti. Na ha ilyenkor rúgnál egyet rajta szépet szólna, vagy a forgattyúsházban maradt kis levegővel b@szna oda, vagy simán úgy megütné az elősűrítés miatt (ugye benya nem összenyomható) hogy a szimmeringek táncot járnak. Rosszabb esetben felnyomna többet mint a kompressziótér térfogata, ez a "vízütés" (eredetileg arra vonatkozik ha pl egy tóba bemész és vizet szív a motor), hajtókar főtengely satöbbi nem szeretné.
Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami »

KILL3R etz írta:Szerintem még mindig a túlfolyó csonkját nézed fúvókának. De az csak azért van, hogy rátudsz húzni egy csövet és nem a blokkra folyik a benya hanem ahova vezeted....

Nézd meg Alfa karbis cikkét. Abban van egy metszeti ábra, akkor világos lesz minden. 8)

Nos, hülyének lenni szerencse ahogy mondják.. :mrgreen: Olyan vót mint a fúvóka asszondtam akkor az fúvóka! 8-[ De megnéztem ezt a karbi felújítás című remek képes útmutatót és már nagyon-nagyon képben vagyok a 30N2-5 porlasztó szerkezeti felépítését illetőleg! 8)
Olyan mint a Simos karbi csak nagyobb, de ebben miért van az úszóházban túlfolyó és abban miért nincs? Csak kíváncsiságból kérdem...
Motor, őrület
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Vagy fabrikálsz alulra is egy kisebb tartályt, és időnként visszaöntöd a felsőbe.

Hááát nem válság van??? Ne pazaroljunk emberek :smt115
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem lenne rossz ötlet, de az a gonosz fizika megköti a kezünket.... :twisted: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: triton »

KILL3R etz írta:Szerintem még mindig a túlfolyó csonkját nézed fúvókának. De az csak azért van, hogy rátudsz húzni egy csövet és nem a blokkra folyik a benya hanem ahova vezeted....
Pl. vissza a tankba :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem még mindig a túlfolyó csonkját nézed fúvókának. De az csak azért van, hogy rátudsz húzni egy csövet és nem a blokkra folyik a benya hanem ahova vezeted....

Nézd meg Alfa karbis cikkét. Abban van egy metszeti ábra, akkor világos lesz minden. 8)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami »

Alfa írta:Benzin, a cső a túlfolyó, és azért csöpög mert nem zár rendesen a tűszelep.

Vagy a tömítés nem tömít, és tul.képp nem is a csőből folyik, hanem a tömítéstől, csak ott csepeg le. Ha nedves a tömítés akkor ez a helyzet.

Köszi ma este megnézem ezeket! Egyébként annak a fúvókának mi a szerepe az úszóház alján?
Motor, őrület
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

oh ha már karburátoról és túlfolyó jött szóba lehet hogy én vagyok hülye de egyáltalán 125 TS karbin (BVF 22 N 1-3) van túlfolyó? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Benzin, a cső a túlfolyó, és azért csöpög mert nem zár rendesen a tűszelep.

Vagy a tömítés nem tömít, és tul.képp nem is a csőből folyik, hanem a tömítéstől, csak ott csepeg le. Ha nedves a tömítés akkor ez a helyzet.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég