Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2010.06.02. 12:54

2T ELF MOTO 2 XT TECH 1L 1.900Ft

MINŐSÍTÉSE: ISO-L-EGD, JASO FC, API TC.

Szerintem :)

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.06.02. 12:33

Papszi írta:Szerintem nagy felelőtlenség benzinbe nem megfelelő olajat keverni! Aki füstöl, az szennyezi a környezetet, és a környezetszennyezés klímaváltozással jár (a rossz esős idő ezért is lehet). Én olyan olajat tankolok a motoromba, amiről, tudom, hogy jó minőségű, igaz kicsit drágább de a minőséget meg kel fizetni. Ja és gabsic! szerintem snkinek nem állt még fel drága olajra =; Én motoromba új főtengely és váltó lett cserélve, ezelőtt olyan 6-8 éve, azóta volt benn Arol 2T, Repsol Scooter, Repsol Syntetico, Record 2T meg valami lukoilos szutyok is, én azt vettem észre, hogy az ilyen 1500 Ft-os meg az alatti olajokkal füstöl, mint a barom a gépem, meg a gyertyát is beköpi, de a Repsol nem. Nekem megéri pár száz Ft-al többet kiadni minőségi olajra. Nade ezt mindenki maga dönti el.
A mire áll fel dolgot nyilván poénnak szántam, kéretik nem komolyan venni :lol:
Az extrém időjárás nyilván a klímaváltozás miatt van, de azt nem a mi kis MZ-ink okozták, ahogy megoldani sem fogják, bármit is öntünk bele.
A tapasztalataim meg amit tribológiából belevertek a fejembe, azok alapján döntöttem az olcsóbb olaj mellett, szem előtt tartva a típus igényeit.
Ha más ezt másként ítéli meg azt persze megértem és elfogadom.
(amúgy nekem még MZ soha nem köpte be a gyertyát.)

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2010.06.02. 12:03

Szerintem nagy felelőtlenség benzinbe nem megfelelő olajat keverni! Aki füstöl, az szennyezi a környezetet, és a környezetszennyezés klímaváltozással jár (a rossz esős idő ezért is lehet). Én olyan olajat tankolok a motoromba, amiről, tudom, hogy jó minőségű, igaz kicsit drágább de a minőséget meg kel fizetni. Ja és gabsic! szerintem senkinek nem állt még fel drága olajra =; Én motoromba új főtengely és váltó lett cserélve, ezelőtt olyan 6-8 éve, azóta volt benn Arol 2T, Repsol Scooter, Repsol Syntetico, Record 2T meg valami lukoilos szutyok is, én azt vettem észre, hogy az ilyen 1500 Ft-os meg az alatti olajokkal füstöl, mint a barom a gépem, meg a gyertyát is beköpi, de a Repsol nem. Nekem megéri pár száz Ft-al többet kiadni minőségi olajra. Nade ezt mindenki maga dönti el.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.06.02. 11:49

Nandor írta: A 4T olaj szétvágja a motort.
Nem vitatom hogy rossz neki, de ha 3000km alatt szétmegy a motor, akkor ott szvsz más bajok is voltak...
Gyerekkoromban mit tudtam én hogy milyen olaj... 2T, 4T, stb, ami olaj szerű állaggal bírt az jó volt a motorba :twisted: 13-14 évesen mit számított a ronccsá nyúzott szimóknak, puchoknak, jáwamusztángoknak, danuviának... Öntöttünk beléjük mindent. És érdekes mód mégsem a hajtókar/főtengely/dugattyú szokta megadni magát... Meg mint mondtam az "öregek" alatt sem mentek szét a trofik meg a pancsik, de attól még eyértelműen NEM 4T olajjal kell a kétűteműt járatni. MEg Arol2T-t sem öntök bele. De nekem az előző hsz-ben említett olajak beváltak. (a piros TS-be 20000km körül raktam bele úgy, hogy egyszer a kuplung adta meg magát, egyszer meg a dinamó oldali főtengely csapágy forgott meg a blokkban. SZVSZ egyik hibát sem a benzinbe kevert olaj okozta :D Pedig az első 15000kmjét ő is jórészt 4T olajjal futotta...)
Nandor írta: A megszorulást szerintem is a rossz minőségű alkatrészek okozzák mert 1995-98 között három ETZ-t is bejárattam és ilyen problémám nem volt. Pedig nem kíméltem őket különösképp és 500km után már max gázon közlekedtem, /elég kölyök voltam még :D /
és akkoriban nem igazán törődtem a 2T olaj minőségével mert a kúton kapható 91K-t tankoltam bele. :D
Így van, sajnos Jawához csak kisipari dugattyút tudtam beszerezni, ami szar anyagból volt, de egy pannóniáknál jól bevált trükkel használhatóvá tettem :)
Bejáratásnál MZ-nél nekem egyébként a hajtós stílusú bejáratás vált be amit te is írtál. (meg a MZ-hogyan tovább könyv is ezt írja!!!!!!!!!!)

Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier » 2010.06.02. 11:38

sziasztok! visszatérve a szárazsághoz van az a castrol 2t egyszer kétszer használtam és az elvileg fél szinteikus tehát akkor abból tuti marad vissza csak a kipuff bánja:)bár nem emlékszem rá hogy milyen volt a vége mert akkor még az az ócska rezó volt fent és azzal meg minden hogy olajos marad a vége ... :D de nem csörgött úgy mint a sima arol2Tvel

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2010.06.02. 10:21

gabsic írta: Hiszen milyen olajjal kergették 25-30 éve az ES-eket, TS-eket, JAwákat, meg Pannóniákat... Sima 4ütemű motorolajjal!
...de hajlamos volt vele megszorulni. Tudom, ez az utángyárott kispari dugó miatt van főleg,
A 4T olaj szétvágja a motort. A motorom előző gazdája is nagy bölcsességében azt tett bele és a felújítás után 3000km-rel amikor hozzám került már csúnya csörgő hangja volt.
A blokk szétszedése után kiderült hogy rendesen berágódott a hajtókar miatta és szinte mindent ki kellett cserélni benne.

A megszorulást szerintem is a rossz minőségű alkatrészek okozzák mert 1995-98 között három ETZ-t is bejárattam és ilyen problémám nem volt. Pedig nem kíméltem őket különösképp és 500km után már max gázon közlekedtem, /elég kölyök voltam még :D /
és akkoriban nem igazán törődtem a 2T olaj minőségével mert a kúton kapható 91K-t tankoltam bele. :D

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.06.02. 10:04

Hát.... ízlések és pofonok :D
Egy ideig használtam egy nsr 125-öt, abba egyértelműen szintetikus olajat raktam.
De az MZ-be... hát persze, ki-ki rakjon amit akar, de szerintem höjeség 1000ft-nál drágább olajat venni. Persze ha valakinek attól áll föl hogy 3x annyiba kerülő olajat rak bele akkor csak rajta. :twisted:

Hiszen milyen olajjal kergették 25-30 éve az ES-eket, TS-eket, JAwákat, meg Pannóniákat is itt az "öregek" akikkel még konzultáltam esetleg megmaradt régi alkatrészekről? Csillivilli fullszintetikus olajjal? NEM! Arol 2T-vel? NEM! Sima 4ütemű motorolajjal! Nyilván nem ez az ideális olaj de elmentek vele 30-40 ezer kilómétereket? El. Szétestek tőle? Nem. Akkor miről is beszélünk? (az arol2T nem volt minig kapható, nehézkes volt beszerezni)
Ennek fényében szerintem egy challoils dynamicstroke, hardt, vagy record 2t is bőven elég jó...
Nekem a challoils/hardt olaj ami bevált. Viszonylag olcsó, jó, nekem nem is füstöl mint ahogy valaki írta. Előtte Makita olajat használtam, szintén bevált, de az megdrágult, 1800Ft-ot meg már nem adok olajért :twisted:
Mostanában sokszor használok record 2t-t is, mivel azt adnak a kúton. Igaz hogy jobban füstöl, de amíg kb 3-400Ft-ból kijön literje addig őszintén: ki a f*szt érdekel? Füstöl? Akkor füstöljön. TS-en sem kormolódott el tőle a kipuff. A Jawa mindig kúti record 2t-t kapott, mondjuk folyik is a végén az olaj, de az a bejáratáshoz használt 1:16 keverék, és a legdúsabbra álított tűállás miatt van :D Egyébként meg nem kell folyton magammal cipelnem flakonban az olajat sem, ezt lehet decizni a kúton :) (sosincs nálam olaj mikor tankolni kellene)

Ja és még valami: nekem a mol sprint sem jött be igazán. [-X Árához képest (nálunk 1490) szerintem egy kalap szar. A Jawa-ba öntöttem párszor, de hajlamos volt vele megszorulni. Tudom, ez az utángyárott kispari dugó miatt van főleg, de érdekes, challoils-al előtte és utána sem ragadt meg, sprint-el pedig igen. ](*,) Ugyanolyan keverék, ugyanolyan tempó, ugyanolyan időjárás mellett. Elgondolkodtató...
A TS-em pedig Castrol Super TT olajjal (2700/l) volt hajlamos csörömpölni és megszorulni. Még anno tudatlan gyerekkoromban vettem, gondoltam jó lesz bele drága olaj. Na hát kb 1 deci lett elhasználva az MZ-be, a többi meg ment a levesbe. Nem dobtam ki flakonostul, mer a flakonja az legalább nagyon minőségi és praktikus volt az olcsóbb olajokhoz képest :twisted:

Na és mielőtt valaki nekemesne, nem akarok vitafórumot csinálni az olajkérdésből, csak leírtam a tapasztalataimat.
Ha rám hallgattok, mindenki olyan olajat vesz amilyet akar :) Ez csak szerény véleményem volt a "húdemilyenolajat vegyek" témakörről.

daranyi68

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.06.02. 08:48

Igen, ami C-s vagy D-s az már igen jó.


API TA magas hamutartalmú
API TB közepes hamutartalmú
API TC alacsony hamutartalmú

http://csikin.triadbs.hu/etz251

Sziasztok!Szóval visszaolvastam,és az jött le hogy az a jó 2T olaj ami legalább API TC,JASO FC,ISO-L-EGD jelölésű!A többit az egyéni tapasztalatok és a pénztárca határozza meg!Köszönöm a tanácsokat!

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2010.06.01. 23:54

Én aztán kipróbáltam már szinte minden fellelhető 2T olajat, előtte (amíg még szinte mindenhol volt) kúton kevert (azaz arolos) keveréket méghozzá huzamos ideig. Az ásványi re-cord-dal volt csak rossz tapasztnyalatom, vagyis csak annak aki utánam jött ;-) A Mol fullszinti olajához is hozzájutottam egyszer maxiolcsón véletlenül.
100 szónak is egy a vége: Maradtam végül a Mol Sprint-nél. 1.300Ft /L árban tudtam venni pár hete, azaz olcsó és nem ráz........be is spájzoltam gyorsan 5 litert.

Majd ha intézetünk szakorvosi csapatának egybehangzó véleménye szerint a motor a 35-40E km helyett mondjuk 100ezret elmegy egy generállal a szintetikus olajok miatt akkor majd átállok arra.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2010.06.01. 21:38

Rocksoldier írta:nekem azt mondták a boltban .. hogy a szintetikus túl száraz , és nem marad vissza úgy belölle mint az ásványiból. ezért nem olyan jó a kenése mert a szintetikus teljesen elég ..eddig azt használtam és kipufogóm is teljesen száraz nem tudom eldönteni melyiket vegyem. boltos szerint ezekbe a motorokba nem jó annyira.mert mikor eze készültek nem is létezett...
azt nem akartam neki mondani hogy azok az olajak, olajak is voltak amik akkor voltak nem pedig valami cukorszörpre hasonlító lötty:D
Üdv! A "száraz"-ságban lehet valami. Az én gépemben mindjárt elkezdett zörögni a súber, ahogy Castrolt tettem bele, meg mintha a felső csapszeg hangja is erősödne, viszont nem füstöl, és a kipufogó is tiszta (eddig folyott a lé a végén). 2000 Km körül járok vele, majd kiderül a következő hengerleszedésnél.

daranyi68

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.06.01. 18:49

Máté,Hell!A sprint2T azt tényleg elfogadható árú,mol kutat meg lehet találni mindenütt :D
Kipróbálom,a válaszotokat köszönöm.

daranyi68

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.06.01. 18:41

conus írta:challoils-ról nincs jó véleményem.
ha olcsó, jó nem annyira büdös 2T olajat akarsz akkor Prista semi-synth. :mrgreen:
Kösz a tanácsot,de felénk ezt sem lehet kapni,de azért körülnézek mégegyszer a környéken!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: hell » 2010.06.01. 18:38

Én az elmult 2 évben kipróbáltam szinte az összes 2T olajat amit lehet kapni az országban az tuti az arol 2T felejtős és a challoils is füstgépbe jók nekem durván nem váltak be! A sprint2T jó választás valóban viszonylag olcsó és hibátlan!

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté » 2010.06.01. 18:26

Szerintem ha nagyon nem akartok sokat költeni olajra de azért valami jobbat szeretnétek arol 2t-nél akkor vegyetek sprint 2t-t. én azt használom hidegindításkor füstöl kb 2 percig de utána semmi és jól is ken és nálam alig kokszol bár szerintem ez motor és beállításfüggő.
mol kúton tudod venni 1450 ft-ért. ennyiért sztem nagyon jó
Máté

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.06.01. 18:11

challoils-ról nincs jó véleményem.
ha olcsó, jó nem annyira büdös 2T olajat akarsz akkor Prista semi-synth. :mrgreen:

daranyi68

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.06.01. 18:04

gabsic írta:
daranyi68 írta:Sziasztok!Hallottatok már a Hardt oil ss 2t semi sinthetic olajról?Beszűkült a választék felénk.Most ez van,vagy Arol 2t,vagy baromi drága olajok.
daranyi68
Hardt olajat ugyanaz a cég palackozza ami a challoilst is hozza be.
Mofa nekem legutóbb challoils dynamicstroke helyett már egy fajta hardt olajat külött, minőségre, színre, stb nem látok különbséget a challoilshoz képest.
Kösz a választ,de akkor azt kérdezném hogy a challoils olaj az jó olaj? :oops:
Castrol Power 1 Racing 2T olaj ára 3000fölé ment erőssen,és az már nekem drága,és már csak neten tudnám rendelni mert a bolt sem rendel.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.06.01. 15:21

daranyi68 írta:Sziasztok!Hallottatok már a Hardt oil ss 2t semi sinthetic olajról?Beszűkült a választék felénk.Most ez van,vagy Arol 2t,vagy baromi drága olajok.
daranyi68
Hardt olajat ugyanaz a cég palackozza ami a challoilst is hozza be.
Mofa nekem legutóbb challoils dynamicstroke helyett már egy fajta hardt olajat külött, minőségre, színre, stb nem látok különbséget a challoilshoz képest.

daranyi68

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.06.01. 12:15

Sziasztok!Hallottatok már a Hardt oil ss 2t semi sinthetic olajról?Beszűkült a választék felénk.Most ez van,vagy Arol 2t,vagy baromi drága olajok.
daranyi68

Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier » 2010.06.01. 12:00

nekem azt mondták a boltban .. hogy a szintetikus túl száraz , és nem marad vissza úgy belölle mint az ásványiból. ezért nem olyan jó a kenése mert a szintetikus teljesen elég ..eddig azt használtam és kipufogóm is teljesen száraz nem tudom eldönteni melyiket vegyem. boltos szerint ezekbe a motorokba nem jó annyira.mert mikor eze készültek nem is létezett...
azt nem akartam neki mondani hogy azok az olajak, olajak is voltak amik akkor voltak nem pedig valami cukorszörpre hasonlító lötty:D

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2010.06.01. 00:49

z25z írta:...na ebben a dugattyuban 5500 km van repsol competicionnal :P...
Én is hasonló eredményt várok a Repsol Scooter-től. Az is full szintetikus (sok honlapon ezt írták, hogy FULL szintetikus) Remélem tud annyit, mint a Competicional. Eddig Sintetico-t használtam, ami fél szintetikus, semmi gondom nem volt vele! Speckó olajokat nehéz beszerezni itt a környéken, mert a környékbeli Simsonos öreg bácsik nem fognak fizetni a minőségért, "hagy legyen olajos a kiröffenő" :twisted:

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csdani » 2010.05.30. 13:17

conus írta:
Varga1488 írta:Köszönöm! Hát simsont járattam be sikeresen, meg utána olvastam a fordulatszám tartományoknak is...
én írtam ide egy vagy két évvel ezelőtt egy bejáratási módszert, aminek köszönhetően le lettem hülyézve.
dénes mondta alig 1 hete hogy ő is úgy járatta be a motort, és se megragadás se gyűrűtőrés, és bika erős a motor.
ha érdekel elküldöm priviben mert a többi NAGYTUDÁSÚ fikázására nem vagyok kíváncsi. :twisted: :mrgreen:
Szevasz!

Engem érdekelne a bejáratási tanácsod!
A címen: csatho.daniel@freemail.hu

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.05.30. 08:50

bluerider írta:Köszi szétnézek a boltokban!
http://www.mzclubhungary.com/Konyvtar/m ... 0_5_21.jpg

ne felejtsd el kicserélni a lyuggatott műanyag tárcsát sem a drótzéger mögött 8) :mrgreen:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.05.30. 08:47

Varga1488 írta:Köszönöm! Hát simsont járattam be sikeresen, meg utána olvastam a fordulatszám tartományoknak is...
én írtam ide egy vagy két évvel ezelőtt egy bejáratási módszert, aminek köszönhetően le lettem hülyézve.
dénes mondta alig 1 hete hogy ő is úgy járatta be a motort, és se megragadás se gyűrűtőrés, és bika erős a motor.
ha érdekel elküldöm priviben mert a többi NAGYTUDÁSÚ fikázására nem vagyok kíváncsi. :twisted: :mrgreen:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára conus 2010.05.30. 08:51-kor.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.05.28. 08:55

bluerider írta:Lehet volt már róla szó de régebben. Az első teleszkópba milyen olajat javasoltok? A mol lengéscsillapító elég hígnak tűnik! :-k
Én is használtam Mol-os cuccal a TS-t, de úgy éreztem nincs elég csillapítás. Az ETZ-nél a következő trutyit kevertem:
- 2,5dl hidraulikaolaj (vagy mol csillapítóolaj, attól függően h kinek miből van otthon kb 20 liter :P)
- 1,5dl 15W-40 motorolaj
- 0,5dl Fimol
Ezt jól összekeverve a két villaszárba pont elég mennyiség. A Fimol a MoS2 adalék miatt kell, a gyári könyvek is előirják a MoS2-t az első villába.
Tapasztalat: sokkal jobban tartja az utat, és talán mintha a kis hibákat is jobban kivasalná.
Én csak ajánlani tudom!

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1657
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2010.05.28. 08:34

Köszi szétnézek a boltokban!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: z25z » 2010.05.28. 07:28

ma reggel pakolasztam es kezembe akadt a dugattyum amin tort a gyuru. Tavaly volt rola szo, ha jol emlekszem zsakfos kollega akart tesztelni asvanyi-szintetikus olaj milyen lerakodast csinal a dugon. Csak a port toroltem le rola, na ebben a dugattyuban 5500 km van repsol competicionnal :P
Kép

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: z25z » 2010.05.28. 00:09

bluerider írta:Lehet volt már róla szó de régebben. Az első teleszkópba milyen olajat javasoltok? A mol lengéscsillapító elég hígnak tűnik! :-k
http://scootershop.unas.hu/sk/spd/unas_ ... _15W30_05L

nekem nagyon bevalt

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1657
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2010.05.27. 23:11

Lehet volt már róla szó de régebben. Az első teleszkópba milyen olajat javasoltok? A mol lengéscsillapító elég hígnak tűnik! :-k

Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Laczkó » 2010.05.27. 18:51

csikin írta:Castrol Power 1 Racing 2T az tuti jó, én is olyat használok 1:50-be.
Oké kipróbálom, ha kifogy a 40-es keverékem/fúrás miatt/. Üdv: Laci

tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: tams9 » 2010.05.27. 17:11

laci0609 írta:Én arol2t használok 1/50 be 30km nyi motorozás után a kipufogó végén folyik az olaj ,ez nektek is igy van?ha szimeringes lenne akkor nagyon füstölne nem? Terhelés alatt csak akkor füstöl ha nagyon meghúzatom.
szia!
Mint 3 hozzászólással lejjebb olvashatod és is így használom a motoromat, de nekem csont száraz a kipufogóm vége. Habár az enyém 251-es és a kipufogóm egy kicsit fölfelé áll. Viszont van egy simsonom, aminek a kipufogójából(ami vízszintesen áll) meg szó szerint csöpög ugyanazzal a keverési aránnyal:-S

Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: laci0609 » 2010.05.27. 15:21

Én arol2t használok 1/50 be 30km nyi motorozás után a kipufogó végén folyik az olaj ,ez nektek is igy van?ha szimeringes lenne akkor nagyon füstölne nem? Terhelés alatt csak akkor füstöl ha nagyon meghúzatom.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.05.27. 13:55

Castrol Power 1 Racing 2T az tuti jó, én is olyat használok 1:50-be.

Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Laczkó » 2010.05.27. 12:02

Castrol 2T olajról mik a vélemények 2400ft -ért :-k :mrgreen:

tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: tams9 » 2010.05.27. 11:33

Hello!
A minap a tescoba voltam és akciós volt a VIPcar márkájú 2T olaj 699-ert, tehát kb arol 2T árban van. Megnéztem a specifikációját, és teljesíti az API TC teljesítményszintet. Namost ezt nem nagyon értem, elvileg a szabvány az szabvány, a vásárlókat nem szabad megtéveszteni, de ingyen reggeli sincsen. Szóval miért olyan olcsó ez a termék, használja-e, ajánlja-e valaki. Jelenleg arol 2T-t használok, a kipufogó kokszosodással nincsen olyan sok gondom, mert a könyök be van tekerve bandázzsal, így elég jól kiég a dob. Érdemes lenne erre váltani?
köszi üdv

Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Varga1488 » 2010.05.09. 11:14

Köszönöm! Hát simsont járattam be sikeresen, meg utána olvastam a fordulatszám tartományoknak is...

Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: revlimit » 2010.05.08. 18:57

Varga1488 írta:Üdv!
Dugócserénél járok, bejáratáshoz milyen adalékot javasoltok vagy jó az amit a motoros boltba vettem 1l 1300Ft csak nagyobb keverési aránnyal pl egy tankhoz adjak 3,5dl helyett fél litert?
Köszönöm!
Szerintem, ha még sosem járattál be motort, akkor érdemes utánaolvasni, pl. az MZ hogyan tovább elég szépen leírja, hogy mikre kell odafigyelni. És a keverési arányon tényleg ne változtass, maradjon a gyári. A tű pedig mehet egyel feljebb, mint ahogy előttem is írták.

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.05.08. 11:45

Bejáratáshoz a gyár szerint nem kell semmi, csak 1:50-be vmi olaj...:). Max a tűt eggyel feljebb lehet tenni.

Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Varga1488 » 2010.05.08. 09:51

Üdv!
Dugócserénél járok, bejáratáshoz milyen adalékot javasoltok vagy jó az amit a motoros boltba vettem 1l 1300Ft csak nagyobb keverési aránnyal pl egy tankhoz adjak 3,5dl helyett fél litert?
Köszönöm!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: hell » 2010.05.06. 11:37

Nekem is most castrol van benne de nem fasza az agip jobb volt sokkal!

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.05.05. 18:40

Hmm én most csináltattam meg a kuplungomat Bambival és nem volt 10W40es olaj amit eddig használtam, és most 80W90 lett beletéve, de nem érzek különösebb különbséget... csak h jobb a kuplung :D
Bambinak van egy története, hogy pestről egy motor elment olaj nélküli blokkal a határig... és csak ott tűnt fel h gond van :D

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2010.05.03. 20:16

Lecseréltem a váltóolajamat.

Eddig Castrol EP80w90 volt benne.

Most Motul transoil 10w40-et raktam bele, és érezhetően sokkal jobb könnyebben lehet sebességet kapcsolni, álló helyzetben az üreset is könnyebben veszi.

Gondoltam megosztom veletek, mert nekem nagyon bejött eddig ez az olaj.

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.04.30. 10:16

Nandor írta:
HaPi írta:Ez jó árnak számít szerintetek: 1L MOL Dynamic Sprint 2T 1.300 forintért vettem ma.
API TC+, JASO FC, ISO-L-EGD
Szerintem jó, de azért megkérdezem. :D
Én is ilyen olajat használok de azóta 80km/h felett halk csörgés halható. :?: :-k
Mivel még csak most vettem először ilyen olajat, azért még nem tudom, de ha így lesz szólok neked.

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2010.04.30. 09:17

HaPi írta:Ez jó árnak számít szerintetek: 1L MOL Dynamic Sprint 2T 1.300 forintért vettem ma.
API TC+, JASO FC, ISO-L-EGD
Szerintem jó, de azért megkérdezem. :D
Én is ilyen olajat használok de azóta 80km/h felett halk csörgés halható. :?: :-k

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.04.29. 22:08

kobraCode írta:
HaPi írta:Ez jó árnak számít szerintetek: 1L MOL Dynamic Sprint 2T 1.300 forintért vettem ma.
API TC+, JASO FC, ISO-L-EGD
Szerintem jó, de azért megkérdezem. :D
Hol vetted? Kúton 1500-1600 Ft
Mosonmagyaróváron van egy régi ruszki laktanya az Ipar-telepen. Ott van egy olaj nagyker, és van egy kis bolt is. Eddig Agipon vetten Agip 2T SM-t 1.250-ért (1L) és Tescoban 600-700-ért MOL Arol 2T-t (0,5L), bejáratáshoz meg Unixban Repsol Sinteticot 2.590-ért (1L), de többet nem fogok. Megtaláltam a városban azt a helyet ahol lehet normális áron, jó olajat kapni. :D

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2010.04.29. 21:41

HaPi írta:Ez jó árnak számít szerintetek: 1L MOL Dynamic Sprint 2T 1.300 forintért vettem ma.
API TC+, JASO FC, ISO-L-EGD
Szerintem jó, de azért megkérdezem. :D
Hol vetted? Kúton 1500-1600 Ft

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.04.29. 15:21

Ez jó árnak számít szerintetek: 1L MOL Dynamic Sprint 2T 1.300 forintért vettem ma.
API TC+, JASO FC, ISO-L-EGD
Szerintem jó, de azért megkérdezem. :D

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2010.04.14. 15:43

Akit esetleg érdekel, felmegy a Simsonklubra (simson.hu) és a törzsasztalba olvassatok bele egy kicsit. Reg nem kell a sima olvasáshoz.

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2010.04.14. 13:52

nfefe: jöhet az infó, akár egy link is

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2010.04.14. 13:37

Nandor!

Ha nem nagy probléma kiraktam Simsonklubra a képeket és amit írtál. Odaírtam kitől származik és honnét.
Ott is megint olajos téma megy.

Ha gondoljátok pár eredményt átmásolhatok :)
E85ről is beszélgetünk, meg a sima benzin+2T olajról is.

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.04.13. 21:40

Ekecs írta:HaPi
Ha láncfűrész-2T-vel akarsz járni annyit keverj be,amennyit elhasználsz,mert szavatossági ideje van.Mivel a Müzü nem pörög annyit mint a fűrész,így talán kicsit jobb mint Arol.
Köszi :!:
Majd keresek egy helyett itt, ahol van nagyobb választék és körül nézek.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 12 vendég