annyiért nem érdekel. főleg h van valami gyíkja ami miatt nem pöccen melegen.jarumasz írta: De 130-ért elvihető.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Barbár! Majd kapsz a fejedre az eredetiségimádóktól.waresz írta:szó mi szó, a TS250/1 felújítás során én mindent átalakítottam.
pl: etz generátor, eredeti diódahíddal, NDK elektronikus fesszabbal. mindezt úgy hogy a vázról az eredeti fesszab tartó le lett vágva, fel lett hegesztve egy teljesen más megoldás, amin ki van alakítva a pontos helye a diódahídnak, fesszabnak, testpontnak, stb. a két nyeregcső közötti merevítőn gyárilag csak egy csoki van, nekem ott van egy wartburg biztitábla méretre szabva a csoki mellett. a trafót a tank alól beköltöztettem az aksi fölé, ott van mellette az etz gyujtóelektronika, mindez ugy vezetékelve, hogy csúszósarúk "átdugásával" egy megszakítós rendszerrel(szerszám pakkban mellékelve ) elektronika meghibásodás esetén(ilyen nem valószínű) is üzembe tudjam helyezni a gépet ha valahol lerohad. aztán: a blokktartó-hátsóteló összekötő cső, és a bal nyergcső hármoszögébe be van hegesztve egy lemez amibe a szivargyújtó van. blokkban Zsakfos féle megoldás található, de én csak képekröl koppintottam, a méretek saját találmányok további elektromos átalakítsá lehet még a 2mm-es világítás vezetékek, a 6mm-es főágak, másfél milis generátor fázisok, mindenhol gyári színek, mivel a vezetékek NDK autókból valók. a fennmaradt gyári 6V-os vezetékezés egybként nem vékony pl irányjelzószálai is ott vannak. kürt ki van relézve, mivel kétszólamú:D ezek is NDK de-luxe termékek mindez igányes új mipolán csőbe húzva logikusan új sarúkkal, ledes miszerháttérvilágítás, és ha már a müszereknél tartunk, gyárilag csak a km órába volt 2 visszajelző, azok most is meg vannak, csak új színfóliával, és a fordulatmérő óra is kapott km óra házat, majd a számlapra fúrtam két igényes lyukat további két visszajelzőnek. így a visszajelzés etz koppintás. etz H4es(lapos üveges) foncsor elöl:P ezen kívűl ködlámpák vezetékezésének előkészítése is meg van. ha valakit érdekel kép, akkor mutatok. ezeknek a fejlesztéseknek java saját ötlet, és a kivitelezés meg teljesen saját. szerintem igy hibátlan egy mz. ami jó az etz-be az benne ven egy alapvetően jó motorba, ami meg TS néven fut.
Nagyon szép lett a géped!Megnéztem a Füstölők honlapján.Gratula.
Nálam is ezek az átalakitások vannak kb.Mármint elektromosan!Annyi különbség hogy a szinek nem eredetiek.Viszont tudom mi hova megy és miért.És ez a lényeg!
Épp most tettem bele egy szép piros számokkal világitó feszültségmérőt a fordulatszámmérőbe.Nagyon jól mutat és mindig látom hogy mennyi a fesz éppen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
normál izzó helyett halogén beleesik a foncsorba. léteznek olyan halogén fejű izzók, amik a régi foncsor aljzatába valók. ebből is van mindenféle. 6V35/35w 12V 45/40w, 60/55w, 100/80w, 140/100w ezeknek kódneve "R2 halogen" míg a síma "bogyó" bilux45/40w az "R2" néven fut. raktam már 100/80w-os R2 halogént régi foncsorú etz-be, elég fincsi lett a végeredmény kb 3szoros fényerő. tökéletes fókusz.nfefe írta:Nem ismerem az ETZ foncsorokat, de vigyázni kellene ezekkel a normál izzó helyett halogánt beledobok dologgal. A halogénes lámpának más az üvege és máshogy szórja a fényt. Nem biztos, hogy feltétlenül szar, de nem az igazi.
Halogénnek ha jól gondolom inkább fehérebb és nem annyira sárga mint egy normál izzó.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
hát pedig jól járnál a cserével, egy etz foncsor(nekem is így van a kis TS-be) és 35/35w-os halogén. ennek a halogén foncsornak messze jobb a fókusza, jobban irányított a fénye,mint a régi típusúnak és a 35W-os izzó meg egyszerüen többet tud a 45/40w-os sima izzónál. ja meg még spórolsz is az árammalAndrá$ írta:én sztem is talán az fehérebb meg erősebb csak kíváncsiság kép kérdezem nem cserélném ki
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
szó mi szó, a TS250/1 felújítás során én mindent átalakítottam.
pl: etz generátor, eredeti diódahíddal, NDK elektronikus fesszabbal. mindezt úgy hogy a vázról az eredeti fesszab tartó le lett vágva, fel lett hegesztve egy teljesen más megoldás, amin ki van alakítva a pontos helye a diódahídnak, fesszabnak, testpontnak, stb. a két nyeregcső közötti merevítőn gyárilag csak egy csoki van, nekem ott van egy wartburg biztitábla méretre szabva a csoki mellett. a trafót a tank alól beköltöztettem az aksi fölé, ott van mellette az etz gyujtóelektronika, mindez ugy vezetékelve, hogy csúszósarúk "átdugásával" egy megszakítós rendszerrel(szerszám pakkban mellékelve ) elektronika meghibásodás esetén(ilyen nem valószínű) is üzembe tudjam helyezni a gépet ha valahol lerohad. aztán: a blokktartó-hátsóteló összekötő cső, és a bal nyergcső hármoszögébe be van hegesztve egy lemez amibe a szivargyújtó van. blokkban Zsakfos féle megoldás található, de én csak képekröl koppintottam, a méretek saját találmányok további elektromos átalakítsá lehet még a 2mm-es világítás vezetékek, a 6mm-es főágak, másfél milis generátor fázisok, mindenhol gyári színek, mivel a vezetékek NDK autókból valók. a fennmaradt gyári 6V-os vezetékezés egybként nem vékony pl irányjelzószálai is ott vannak. kürt ki van relézve, mivel kétszólamú:D ezek is NDK de-luxe termékek mindez igányes új mipolán csőbe húzva logikusan új sarúkkal, ledes miszerháttérvilágítás, és ha már a müszereknél tartunk, gyárilag csak a km órába volt 2 visszajelző, azok most is meg vannak, csak új színfóliával, és a fordulatmérő óra is kapott km óra házat, majd a számlapra fúrtam két igényes lyukat további két visszajelzőnek. így a visszajelzés etz koppintás. etz H4es(lapos üveges) foncsor elöl:P ezen kívűl ködlámpák vezetékezésének előkészítése is meg van. ha valakit érdekel kép, akkor mutatok. ezeknek a fejlesztéseknek java saját ötlet, és a kivitelezés meg teljesen saját. szerintem igy hibátlan egy mz. ami jó az etz-be az benne ven egy alapvetően jó motorba, ami meg TS néven fut.
pl: etz generátor, eredeti diódahíddal, NDK elektronikus fesszabbal. mindezt úgy hogy a vázról az eredeti fesszab tartó le lett vágva, fel lett hegesztve egy teljesen más megoldás, amin ki van alakítva a pontos helye a diódahídnak, fesszabnak, testpontnak, stb. a két nyeregcső közötti merevítőn gyárilag csak egy csoki van, nekem ott van egy wartburg biztitábla méretre szabva a csoki mellett. a trafót a tank alól beköltöztettem az aksi fölé, ott van mellette az etz gyujtóelektronika, mindez ugy vezetékelve, hogy csúszósarúk "átdugásával" egy megszakítós rendszerrel(szerszám pakkban mellékelve ) elektronika meghibásodás esetén(ilyen nem valószínű) is üzembe tudjam helyezni a gépet ha valahol lerohad. aztán: a blokktartó-hátsóteló összekötő cső, és a bal nyergcső hármoszögébe be van hegesztve egy lemez amibe a szivargyújtó van. blokkban Zsakfos féle megoldás található, de én csak képekröl koppintottam, a méretek saját találmányok további elektromos átalakítsá lehet még a 2mm-es világítás vezetékek, a 6mm-es főágak, másfél milis generátor fázisok, mindenhol gyári színek, mivel a vezetékek NDK autókból valók. a fennmaradt gyári 6V-os vezetékezés egybként nem vékony pl irányjelzószálai is ott vannak. kürt ki van relézve, mivel kétszólamú:D ezek is NDK de-luxe termékek mindez igányes új mipolán csőbe húzva logikusan új sarúkkal, ledes miszerháttérvilágítás, és ha már a müszereknél tartunk, gyárilag csak a km órába volt 2 visszajelző, azok most is meg vannak, csak új színfóliával, és a fordulatmérő óra is kapott km óra házat, majd a számlapra fúrtam két igényes lyukat további két visszajelzőnek. így a visszajelzés etz koppintás. etz H4es(lapos üveges) foncsor elöl:P ezen kívűl ködlámpák vezetékezésének előkészítése is meg van. ha valakit érdekel kép, akkor mutatok. ezeknek a fejlesztéseknek java saját ötlet, és a kivitelezés meg teljesen saját. szerintem igy hibátlan egy mz. ami jó az etz-be az benne ven egy alapvetően jó motorba, ami meg TS néven fut.
Bokodi Áron- WARESZ
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
én sztem is talán az fehérebb meg erősebb csak kíváncsiság kép kérdezem nem cserélném ki
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
Nem ismerem az ETZ foncsorokat, de vigyázni kellene ezekkel a normál izzó helyett halogánt beledobok dologgal. A halogénes lámpának más az üvege és máshogy szórja a fényt. Nem biztos, hogy feltétlenül szar, de nem az igazi.
Halogénnek ha jól gondolom inkább fehérebb és nem annyira sárga mint egy normál izzó.
Halogénnek ha jól gondolom inkább fehérebb és nem annyira sárga mint egy normál izzó.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
hmm.. halogén 6V égő mennyivel jobb a fénye mint a gyárinak?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
Alfa!
neked ha jól emlékszem direktszűrőd van, ez különösen kényes a hidegre. márpedig most hideg van, ne csodálkozz, várd meg a meleget, és jó lesz.. nekem a hegyezett wartburg télen kb 20lóerővel kevesebbet tud
neked ha jól emlékszem direktszűrőd van, ez különösen kényes a hidegre. márpedig most hideg van, ne csodálkozz, várd meg a meleget, és jó lesz.. nekem a hegyezett wartburg télen kb 20lóerővel kevesebbet tud
Bokodi Áron- WARESZ
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Én is mindent kicseréltem és mégsem lett jó. Nagy kudarc volt, de be kellett látnom szakemberhez kell vinni. Azóta működik rendesen így 6v-al is.
Világításhoz: mindenkinek igazat adok. Nekem is halogén van benne, de 6v-os.
Világításhoz: mindenkinek igazat adok. Nekem is halogén van benne, de 6v-os.
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Elektronika
Már én égek, hogy ennyit írok erről a szarról. De ez nem áll meg soha, csak nem indul melegen fél óráig. Nem lett elkötve semmi, egyesével lett minden kicserélve, és még a gyári vezetékekkel is jó volt, csak egyre rosszabb lett.Nem is terhellek titeket ezzel. Majd lesz valami vele, nem tom mi, le van takarva, alszik, és...
Mindegy. Erről többet nem írok. Kösz minden hozzá szóllást. Ne hari.
Mindegy. Erről többet nem írok. Kösz minden hozzá szóllást. Ne hari.
Ne dudálj!!!! Küzdj!!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az lényegtelen hogy cserélve lett, ha valami hibás kábelezési tervet olvas (adabszurdum a színes ábráról nézi le, vagy így vette, és meg van róla győződve hogy jól volt) és felcseréli a két zsinórt, akkor is meg fog állni.zsakfos írta:Trafóra gondolt,csak neki Etz van és ott az ülés alatt van és hát tudod a beidegződés
Nem is rosszul gondolja hogy trafó,hiszen abszolút tud ilyet produkálni.Melegszik megy a motor megáll,nem megy aztán kicsit hűl megint megy.
Bár ahogy irva vagyon alább az is cserélve lett.
Fura egy motor.Minden jó azt valami mégsem.Nagyon idegesitő lehet,megértem az elkeseredettséget.
Sőt, ha a hőhíd hiányzik a karbi elől (az a műanyag tömítésféle a szívócsonkról), a karbi simán felmelegszik úgy hogy a benzin elforr és kijön a túlfolyón gáz formában, akkor se fog melegen indulni, és egy idő után meg is áll.
Vagy ha utángyártott fúvókák vannak, azok is lehetnek olyanok, amik szopatnak. Nekem az utángyártottal konkrétan el sem indult. Se hidegen, se melegen. Ez vonatkozik az úszón és a főfúvóka tartón kívül az összes utángyártott karbi alkatrészre...
+ a hétfő keddi nap nekem: motort múlt héten elrakom, tökéletes állapotú (bár kissé nezen indult az utóbbi hetekben, 2 helyett 3 szivatás volt neki jó, alapjáratot is fentebb kellett vennem 1200ról 1500ra mert hajlamos volt befulladni pöfögéskor), hétfőn előveszem, elindul, jár, leáll, aztán utána nem is pöffen. Még jó hogy egy nagyon kedves hölgyismerősömnek mutattam volna meg aznap, aztán elkezdett sztrájkolni a paripa, azt hittem felgyújtom . Gyújtást megnéztem, szikra van, jókor. Karbit megnéztem, semmi probléma. csak nem indul. Betolás: semmi. Aztán vettem egy gyertyát, mert miért ne, már 3000 km óta bennevan a mostani (N14C). Másnap berakom, még végig se ért a berúgókar, már jár. Tökéletesen stabil, mindent tud, jól húz. Gyertyán semmi elváltozás, tökéletesnek tűnik, kicsit fekete, de ezt betudtam annak h az utóbbi fél évben csak alapjáratoztam és párszáz métereket mentem, azt is lassan. Szóval mai napig nem tudom mi volt, szikrát adott, elvileg jónak kellene lennie.
Tanulság: ott is lehet hiba ami szemre jól működik, ezért kéne megmutatni valakinek aki ért hozzá (bambira gondolok , mert neki nem is muszáj ott lennie helyileg). Még telefonon keresztül is meg fogja találni a hibát.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Trafóra gondolt,csak neki Etz van és ott az ülés alatt van és hát tudod a beidegződés
Nem is rosszul gondolja hogy trafó,hiszen abszolút tud ilyet produkálni.Melegszik megy a motor megáll,nem megy aztán kicsit hűl megint megy.
Bár ahogy irva vagyon alább az is cserélve lett.
Fura egy motor.Minden jó azt valami mégsem.Nagyon idegesitő lehet,megértem az elkeseredettséget.
Nem is rosszul gondolja hogy trafó,hiszen abszolút tud ilyet produkálni.Melegszik megy a motor megáll,nem megy aztán kicsit hűl megint megy.
Bár ahogy irva vagyon alább az is cserélve lett.
Fura egy motor.Minden jó azt valami mégsem.Nagyon idegesitő lehet,megértem az elkeseredettséget.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Elektronika
fesszab bekötése? Ha valamelyik két vezeték fel van cserélve akkor az is melegszik, majd nem megy.. (valaki elektromen majd mondja.)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kuti 2009.11.04. 17:59-kor.
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Elektronika
A trafó nem az űlés alatt van
De 130-ért elvihető.
Csak mert eredeti minden.
De 130-ért elvihető.
Csak mert eredeti minden.
Ne dudálj!!!! Küzdj!!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Srácok!
Kéne egy kis segitség.
Akinek elektronikus gyujtása van az Etz-ben az nem tudná esetleg lemérni,vagy ha tudja akkor megmondani a jeladó alatti távtartó méreteit?Az a kis csődarab!
Nagyon kéne.Előre is kösz!
Kéne egy kis segitség.
Akinek elektronikus gyujtása van az Etz-ben az nem tudná esetleg lemérni,vagy ha tudja akkor megmondani a jeladó alatti távtartó méreteit?Az a kis csődarab!
Nagyon kéne.Előre is kösz!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Biztos volt már, de azután a 15-20 km után ha leveszed az ülést, nem forró a trafó?jarumasz írta:...
De ha megyek vele kb 15-20 km-rt, utána nem indul el, csak fél óra múlva. Egyet se pöffen.
...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
jarumasz!
nem akarod inkább eladni?
nem akarod inkább eladni?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Én is
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
nem akarok én se vitázni persze előnyök és hátrányokzsakfos írta:Tényleg sokszor volt már vitatéma ez a dolog és nem is akarom nagyon elkezdeni,bár már elkezdődött.Andrá$ írta:mentem én is már este és nem volt semmi gondom anno ezt kitalálták megcsinálták és lám jó
Azon azért érdemes elgondolkozni,hamár az NDK mérnöki gárda megemlitésre került,hogy ugyanazon szakemberek(jó lehet nem mind mert nyugdijba is mentek páran)miért változtatták meg az egész villamos rnedszert 12V-ra?
Talán mert belátták hogy a 6V nem az igazán jól sikerült kontstrukció?
Ugyanúgy ahogy a 12V köré sem kell dícshimnuszokat zengeni,úgy a 6V köré sem.
Működik,működik de azért van baja rendesen.Ezt vagy elismerjük vagy nem,de attól még van.
Valamikor a fekete-fehér tv is jó volt,de a szines azért csak jobb nem?
hát mert újítani kell 6Vheylett12V TS-k után ETZ meg 4sebbesség helyet 5 stbstb...minél újabb annál jobb és általában megbízhatóbb.Nem mondom persze biztos jobb a 12 meg minden
na jó nem vitázok upsz ez már annak számít
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Tényleg sokszor volt már vitatéma ez a dolog és nem is akarom nagyon elkezdeni,bár már elkezdődött.Andrá$ írta:mentem én is már este és nem volt semmi gondom anno ezt kitalálták megcsinálták és lám jó
Azon azért érdemes elgondolkozni,hamár az NDK mérnöki gárda megemlitésre került,hogy ugyanazon szakemberek(jó lehet nem mind mert nyugdijba is mentek páran)miért változtatták meg az egész villamos rnedszert 12V-ra?
Talán mert belátták hogy a 6V nem az igazán jól sikerült kontstrukció?
Ugyanúgy ahogy a 12V köré sem kell dícshimnuszokat zengeni,úgy a 6V köré sem.
Működik,működik de azért van baja rendesen.Ezt vagy elismerjük vagy nem,de attól még van.
Valamikor a fekete-fehér tv is jó volt,de a szines azért csak jobb nem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hát pedig van különbség rendesen világitásban.Nemrég tettem halogén foncsort meg izzót a gépbe.Óriási a különbség.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
mentem én is már este és nem volt semmi gondom anno ezt kitalálták megcsinálták és lám jó
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
12 V vs. 6 V. Megint egy elég komoly téma. Aki teheti, szerintem alakítsa át. Én elég sokat járok este motorozni, amihez sajnos a sima izzó néha kevés. Kellene majd nekem is a halogén pilács.
Bár még lámpafejet keresek a Trophyra. A 250es Trophy és a 125 ös lámpafeje méretben különbözik? Akinek esetleg ilyenje van, bele megy a H4 es izzós cikkben használt foncsor?
Bár még lámpafejet keresek a Trophyra. A 250es Trophy és a 125 ös lámpafeje méretben különbözik? Akinek esetleg ilyenje van, bele megy a H4 es izzós cikkben használt foncsor?
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Elektronika
Nem nagyon akarom átszerelni 12 voltosra, Mert ennek így is mennie kellene. Át van vezetékezve, nem áll le alapjáraton világítással irányjelzővel, pöccre indul, i lehet menni vele a világból. Csak ne állítsd le, mert 5 percen belül elindul, de utánna már csak kb fél óra. Cserélve lett:
Fesszabájozó
kondi
megszakító
trafó
akksi
összes vezeték
karbi
a motorba kb 5000 km van, jó benne minden új főtengely, stb. simering, minden
Töltés jó
szikra akkora, hogy agyon b...sz
De ha megyek vele kb 15-20 km-rt, utána nem indul el, csak fél óra múlva. Egyet se pöffen.
Meg lóvém sincs átrakni 12 voltosra.
Már kezdem feladni, lehet eladom fillérekért, de annyit nekem nem ér. Akor itt rohad el.
Fesszabájozó
kondi
megszakító
trafó
akksi
összes vezeték
karbi
a motorba kb 5000 km van, jó benne minden új főtengely, stb. simering, minden
Töltés jó
szikra akkora, hogy agyon b...sz
De ha megyek vele kb 15-20 km-rt, utána nem indul el, csak fél óra múlva. Egyet se pöffen.
Meg lóvém sincs átrakni 12 voltosra.
Már kezdem feladni, lehet eladom fillérekért, de annyit nekem nem ér. Akor itt rohad el.
Ne dudálj!!!! Küzdj!!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nincs is ezzel semmi baj.Ha valami jól szuperál akkor minek változtatni.Na meg a kis TS amúgy sem jöhet szóba hisz nem fér el azEtz generátor a blokkjában.Andrá$ írta:hm nemtom lehet csak én vagyok "maradi" de nekem jó így az a szerény kis 6V persze vannak hátrányai meg minden (bár nálam még gyújtással,töltéssel sose volt gond ) én nagyon az eredetiség híve vagyok ahogy a gyárból jött nekem is úgy kell
Az eredetiség meg szép dolog.Bár mondjuk ez is többféle lehet.Ha valaki külsőleg akarja megtartani a motort gyárinak akkor a 12V-ra alakitás bőven belefér hiszem meg nem mondja senki kivülről hogy az alakitva lett.
Van aki mindenáron ragaszkodik hozzá meg van aki nem annyira és inkább próbálja a saját igényeihez alakitani a motort.Ez igy van jól!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
hm nemtom lehet csak én vagyok "maradi" de nekem jó így az a szerény kis 6V persze vannak hátrányai meg minden (bár nálam még gyújtással,töltéssel sose volt gond ) én nagyon az eredetiség híve vagyok ahogy a gyárból jött nekem is úgy kell
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem direkt lett olyan.Mindenképp kellett csúszógyűrűk mert voltam olyan balfék az egyik szerelésnél hogy kitörtem egy nagy darabot a grafitos futógyűrűből.nfefe írta:Köszönöm a képeket! Így már érthetőbb a dolog
Azok bronzgyűrűk?:o
Mennyivel jobbak mint a normál? Na meg persze mennyibe került?
Aztán ilyet tudtam venni.Azért van benne ilyen.Hogy jobb-e?Fogalmam sincs.Bajom nincs vele,de szerintem a másik se rosszabb.
3500 ft körül van boltban kb.
Az enyémet egy itteni villamossági szerelőtől vettem ha jól emlékszem 2500 ft-ért.
Hogy ő honnan vette azt nem tudom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
Köszönöm a képeket! Így már érthetőbb a dolog
Azok bronzgyűrűk?:o
Mennyivel jobbak mint a normál? Na meg persze mennyibe került?
Azok bronzgyűrűk?:o
Mennyivel jobbak mint a normál? Na meg persze mennyibe került?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hát arra majd válaszol ő gondolom én.nfefe írta:Egy átalakítógyűrűről hallottam, amivel felmenne rá az ETZ forgórész. Generálozás úgyis esedékes lenne már. Mesterek mennyiért vállalnak általában ilyeneket?zsakfos írta:
Ha most csak a közbetétre gondolsz(átalakitógyűrű) azt esztergálni kell aluminiumból.
Majdnem hogy azt a legnehezebb beszerezni.Legalábbis én alig tudtam egy akkora aluminium darabot szerezni.
Speciel én jobban megvariáltam mint Bambi,de az ő megoldása sokkal egyszerűbb.Nekem nem volt akkor még semmi infóm erről és saját fejből és mérésekkel oldottam meg.Egy 160mm átmérőjű és kb 20 mm széles hengerből hozható ki.
Mindenképp kell találni egy jó esztergályost,egyrészt ehhez a gyűrűhöz,másrészt a helyét a blokkban kikell marni(vagy esztergálni nagy esztergán).
Az enyémről találsz itt képeket,de az enyém mégegyszer mondom túlkomplikált a Mesteréhez képest.Azt inkább érdemesebb lekoppintani(majd ha arra járok legközelebb stikában leméretezem )
http://www.hevizms.extra.hu/download.php?view.16
Na annyi hogy a pirossal satirozott rész nem szükséges(Bambi)és akkor a blokkból sem kell annyit kiszedni.
A különbség a felfogatásnál van.Az enyém csavarokkal megy fel a Mesteré hegesztéssel a bordákhoz.
Ha mégegyszer csinálnék akkor már Bambi fajta lenne az tuti.Egyszerűbb.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
Egy átalakítógyűrűről hallottam, amivel felmenne rá az ETZ forgórész. Generálozás úgyis esedékes lenne már. Mester mennyiért vállal általában ilyeneket?zsakfos írta:
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Tény hogy a blokkot szét kell húzni hozzá.nfefe írta:12 volt jó lenne nekem is majd Trophyra. Csak macerás kicsit
Bár valaki egyszer felvetette hogy neki anélkül lett megcsinálva,de amikor kértük a képeket meg leirást eltűnt az illető.Nem biztos hogy pont itt volt ezen a fórumon,de volt.
Szóval blokkszéthúzás nélkül nem megy.Na de ha valaki eltökélt akkor nincs akadály.
Annyit kell csak megtenni hogy kiveszi a blokkot az ember azt be a kocsiba és elviszi a Mesterhez(na persze előtte megbeszélés).
Legközelebb meg mehet a kész blokkért.
A tél erre nagyon alkalmas időpont.
Természetesen akkor már érdemes főtengely vizsgálatot kérni,ha kell felujitani,ha szükséges csapágyakat,szimeringeket cserélni.Szóval megforditva adolgot,akkor érdemes 12V-ra megcsinálni ha ugyis generáloztatni akarja az ember.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
A Mester megint igazat szólt mint mindig!
Nem bántam meg hogy átalakitottam Etz generátorosra.Tudom nem egyszerű sok ember számára,meg áldozni is kell rá pénzt,de megéri szerintem.Szinte csak előnye van a dolognak.Egyetlenegy hátránya van,de az szerintem abszolút elnézhető,hogy nem lehet akksi nélkül betolni mint a dinamós gépet.Viszont:
-nagyobb teljesitmény
-jobb töltés,nincs alapjárati megállás este lámpánál indexelve
-szivargyujtó beépitési lehetőség(pont a csevegőben emlitett GPS és mobilok miatt már lassan elengedhetetlen)
-12V-os dolgok könnyebben beszerezhetőek mint a 6v-os
Tény hogy hirtelen kiadva a pénzt nem olcsó az átalakitás.Viszont akinek van ilyen terve az szépen egyenként mindig valamit véve rákészülhet.Először egy generátor,aztán a kisebb dolgok:trafó,izzók,egyenirányitó.
Vagy azt is érdemes megfontolni hogy venni egy komplett etz-t.Néha feldobnak lepukkant példányokat 10-15 000 ft-ért,amiben aztán meg van minden ami kell az átalakitáshoz,sőt még egy csomó alkatrész marad ami ugyanugy jó a Ts-hez is(teleszkópok,kormány,kerék,meg mittudomén még mik)
Aztán szépen megbeszélni Bambi Mesterrel és az ő segitségével már mehet is az átalakitás.
Érdemes meggondolni.
Nem bántam meg hogy átalakitottam Etz generátorosra.Tudom nem egyszerű sok ember számára,meg áldozni is kell rá pénzt,de megéri szerintem.Szinte csak előnye van a dolognak.Egyetlenegy hátránya van,de az szerintem abszolút elnézhető,hogy nem lehet akksi nélkül betolni mint a dinamós gépet.Viszont:
-nagyobb teljesitmény
-jobb töltés,nincs alapjárati megállás este lámpánál indexelve
-szivargyujtó beépitési lehetőség(pont a csevegőben emlitett GPS és mobilok miatt már lassan elengedhetetlen)
-12V-os dolgok könnyebben beszerezhetőek mint a 6v-os
Tény hogy hirtelen kiadva a pénzt nem olcsó az átalakitás.Viszont akinek van ilyen terve az szépen egyenként mindig valamit véve rákészülhet.Először egy generátor,aztán a kisebb dolgok:trafó,izzók,egyenirányitó.
Vagy azt is érdemes megfontolni hogy venni egy komplett etz-t.Néha feldobnak lepukkant példányokat 10-15 000 ft-ért,amiben aztán meg van minden ami kell az átalakitáshoz,sőt még egy csomó alkatrész marad ami ugyanugy jó a Ts-hez is(teleszkópok,kormány,kerék,meg mittudomén még mik)
Aztán szépen megbeszélni Bambi Mesterrel és az ő segitségével már mehet is az átalakitás.
Érdemes meggondolni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
12 volt jó lenne nekem is majd Trophyra. Csak macerás kicsit
Re: Elektronika
Ha ennyi gondod van,és szereted a motorod,akkor át kell alakítani 12V-re.szerintem az a megoldás.jarumasz írta:Mindent cseréltem már, és minden ki is lett mérve szerelő álltal Győrben.Dénes. Te tudod a legjobban mi van, de már még rosszabb.
Lásd Zsakfos,és Blurider,is megycsinálta,azóta nincsenek gonjaika gyújtásal,és az indítással,és akár már xenonal is vílágíthatnak
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ja... akkor nemszóltam. Ha gondolod tényleg segítek beállítani ezt-azt és hátha megjavul meg addig sem unatkozol szerelés közben. Ha mennél a motorhoz szólj. Vagy átrkahatunk néhány dolgot a motoromból és megnézzük, hogy úgy mi a változás stb.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
Ha meg már úgyis nekiállsz nézd meg a karbit és a szimeringeket is.
Re: Elektronika
Trafó, kábel, pipa hármast már ellenőrizted? Csak ezért mert engem már szívatott meg pl. a pipa
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Olyan nincs hogy minden jó és mégsem működik...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Elektronika
Mindent cseréltem már, és minden ki is lett mérve szerelő álltal Győrben.Dénes. Te tudod a legjobban mi van, de már még rosszabb.
Ne dudálj!!!! Küzdj!!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Jarumasz!
Kondit cserélted a megszakítónál? Ha cserélted már akkor biztos jó?
Kondit cserélted a megszakítónál? Ha cserélted már akkor biztos jó?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Amíg hideg berugod, felülsz rá, azt elmész egy nem kontár szerelőhöz. Ha tényleg mindent megnéztél és nem tudod megcsinálni. Aztán majd megmondja, hogy mi a hiba, vagy mitől csinálhatja ezt stb.
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Elektronika
Egy éve zongorázok ezeken, minden beállítás tuti, és minden ki lett cserélve.
Elfogyott az ötletem.
Elfogyott az ötletem.
Ne dudálj!!!! Küzdj!!
Re: Elektronika
melegen nem indúl: nagyon kicsi előgyujtás, rossz gyertya, meg talán megszakító beállítás-kondenzátor. szerintem.
Bokodi Áron- WARESZ
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Elektronika
Szóval akkor nem az miatt nem indul melegen? A töltéshez kell az a kütyü? Az jó. Nincs vele semmi gond.
Akkor nem tudom.
Akkor nem tudom.
Ne dudálj!!!! Küzdj!!
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2009.11.01. 17:50
- MZ-d típusa: MZ-ETZ
Re: Elektronika
Sziasztok! ETZ-125/150hez mindenféle bontott és komplett blokkaom,és más egyébb bontott alkatrészem van eladó,pl:vezeték-köteg,teleszkópok,fék alkatrészek,tank,lmpák,üllés,szerelési utmutatóm,stb.
Re: Elektronika
na látszik hogy reggel van, szóval nehogy tartósan rövidre zárd azt a két pontot, csak egy pillanatra kell, meg amúgy se játsz ezzelwaresz írta:egyébként el kívánom mondani, hogy megpróbálhatod azzal is, lehet hogy felgerjed. szerintem mindegy, 1000ohm-ig bármi lehet. sőt, ha egy nyomógombot vezetsz fel a kormányra, és azzal rövidre zárod az ellenállástekercs helyének két pontját(DF, és D+), akkor is elindul a töltés, és onnantól addig működik, amig újra ki nem gyullad a töltésvisszajelző. utána újra rövidre kell zárni. ez egy ilyen kis kényszermegoldás, arra ha menet közbe szarna be az a kis fos.jarumasz írta:4.7 ohm?? Van egy új, amit be akartam tenni, de az is közel 600 ohmos.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
egyébként el kívánom mondani, hogy megpróbálhatod azzal is, lehet hogy felgerjed. szerintem mindegy, 1000ohm-ig bármi lehet. sőt, ha egy nyomógombot vezetsz fel a kormányra, és azzal rövidre zárod az ellenállástekercs helyének két pontját(DF, és D+), akkor is elindul a töltés, és onnantól addig működik, amig újra ki nem gyullad a töltésvisszajelző. utána újra rövidre kell zárni. ez egy ilyen kis kényszermegoldás, arra ha menet közbe szarna be az a kis fos.jarumasz írta:4.7 ohm?? Van egy új, amit be akartam tenni, de az is közel 600 ohmos.
Bokodi Áron- WARESZ
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Elektronika
4.7 ohm?? Van egy új, amit be akartam tenni, de az is közel 600 ohmos.
Ne dudálj!!!! Küzdj!!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 84 vendég