Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Zsoca
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.11.06. 22:39
MZ-d típusa: Mz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zsoca »

Nah hello mindenkinek nekem egy 250-es ETZ-m van és még teljesen gyári bontatlan ha beindítom rendesen jár de ha gázt húzok nem pörög rendesen meg alig megy ha birtok pls segítsetek. Előre is köszi
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

+vannak a Koyo-k! :D /Főtengely+váltótengely csapágyak+kuplungcsiga/ C3, 7db, össz. 10270Ft
Szigetszentmiklós Ady Endre u.9. 0624.368.005
\:D/
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

sunbim írta:Ja! Koyo fele hajlok. A váltóban C4ek vannak, mikülönbség a C3 és C4 csapágy között?
az h "lazább az illesztése". de nyugodtan beleteheted a C4 helyére MüZüben a C3-at. 20 év alatt sokat fejlődött a csapágygyártás :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
suhanoCsabi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.11.01. 17:50
MZ-d típusa: MZ-ETZ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: suhanoCsabi »

Sziasztok! ETZ-125/150hez mindenféle bontott és komplett blokkaom,és más egyébb bontott alkatrészem van eladó,pl:vezeték-köteg,teleszkópok,fék alkatrészek,tank,lmpák,üllés,szerelési utmutatóm,stb. :-({|=
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Ja! Koyo fele hajlok. A váltóban C4ek vannak, mikülönbség a C3 és C4 csapágy között?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

FAG csapágyakkal sajnos nincsenek túl jó tapasztalataim :(
Az SKF jó minőség, igaz drága is.(persze ha nem hamisat fog ki az ember)
KOYO-ról eddig csak jót hallottam. Nekem is azok vannak, elég régóta bírják a kiképzést.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

waresz írta:
sunbim írta:Szevasztok! Szerintetek FAG vagy SKF? ETZ250 blokkba lesz.
SKF FAG KOYO, tökmindegy, abból vegyél amelyikből van C3 jelű:D ja és persze olcsóbb. mindhárom nagyon jó, de kb az a sorrend amit leírtam. én koyot használok mindenhova.
elég hülyén irtam le, szóval, abból vegyél, amiből van az adott bolt készletén C3 :P
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

sunbim írta:Szevasztok! Szerintetek FAG vagy SKF? ETZ250 blokkba lesz.
SKF FAG KOYO, tökmindegy, abból vegyél amelyikből van C3 jelű:D ja és persze olcsóbb. mindhárom nagyon jó, de kb az a sorrend amit leírtam. én koyot használok mindenhova.
Bokodi Áron- WARESZ
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

:mrgreen: mint ket tojas egyforma \:D/ mehet bele :-"
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

Helló
Érdeklődni szeretnék hogy a 125-ös MZ ES és a 150-es MZ ES főtengelye megegyezik-e? mert ma szereztem 150-es hengert és dugót. És érdekel hogy nem bassza-e szét a főtengelyt a 150-es henger. Amúgy ez még bronzperselyes főtengely.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Lemérem mennyit m1 ez a verda, lehet hogy ez is jó lesz :wink:
Most +nézem mennyiért adják, amiben a csapok alszanak :lol:
Tenkjúverymacska!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

boltoknak: www.rolling.hu <- csapágy nagyker, ingyenes regisztráció, on-line készlet, GLS kiszállítással.

névváltoztatás: sokat kell vauzni, vagy valami extrém dologgal rászolgálni egyedi rangra :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Aha! Ha ez lessz a blokban akKOYÓ? :)
Utánnanézek a boltoknak.
Tenkjúverymacska

Most látom! Nincs is babakocsim :-k hogy lehet ezt megváltoztatni? ... a nevet :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Ezt kérdeztem én is Bambi mestertől. :mrgreen:
"-FAG vagy Koyo?
-Koyo. Ár-érték aránya jobb."
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

FAG, vagy KOYO :)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Szevasztok! Szerintetek FAG vagy SKF? ETZ250 blokkba lesz.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ok kösz a választ! SENIOR kft. talán a kérdésemre a válasz most találtam rá. De nem akarom megcsináltatni csak informálódok. :roll:
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

hell írta:Lenne egy apró kérdésem! Egy ETZ 250 henger nikasziloztatás menyibe kerülne? Köszönöm előre is az infókat!
sajna nem tudok ilyen helyet, de valahogy szükségtelen ilyen pénzkidobás ezekbe a szerkezetekbe. először kell szerezni jó minőségű dugattyút, közepesen kemény(mint a gyári) gyűrűket, és egy RENDES helyen felfúratni az adott dugattyúhoz. ez a titka egy kevés bejáratást igénylő hosszú életű motornak. rendes fúrás pl: szikszai gépműhely, ez budapesten a sportaréna mögött van egy kis utcába. itt kétezres papírral hónol az ürge, olyan is. ha van benne már 100km akkor már azt tudja mint amit később is. megfelelő illesztések, minőségi derékszögelés, megfelelő karburáltság esetén(vezérlő ablakok élei letörve, stb) soha nem ragad meg, csöndes lesz, állati jó kompresszióval.. (természetesen egy halom dologtól függ még hogy jó legyen)
szóval nikaszil persely nélküli hengerbe való.. kb tök felesleges ilyen konstrukcióhoz.
Bokodi Áron- WARESZ
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

bambi írta:Üdv!

belül teljesen egyforma,az öntvényeken van némi külöbség,de csereszavatos az egész
Köszönöm szépen! A mailben írtam írtak miatt érdeklődöm.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

nfefe írta:Üdv!

A TS és az ES blokkja között van valami különbség? Vagy ugyanaz a két blokk?
belül teljesen egyforma,az öntvényeken van némi külöbség,de csereszavatos az egész
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Üdv!

A TS és az ES blokkja között van valami különbség? Vagy ugyanaz a két blokk?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Lenne egy apró kérdésem! Egy ETZ 250 henger nikasziloztatás menyibe kerülne? Köszönöm előre is az infókat!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

sub-ee írta:
csikin írta:Miért ne lenne?
Én is tőle szoktam cuccokat venni, és még mindig élek :D
Én is szoktam tőle venni cuccokat idáig mindig jó tapasztalatom volt vele kapcsolatban!
Nem szokta átvágni az embert (jó néha lassúcska a srác, de ez a ok melónak a betudható)

Üdv.:Sub-ee
Hát igen több megrendelésem adtam neki,amit egy hónap vállalás helyett már évek óta sem készült el.De ez nálad is probléma szokott lenni.Esetleg soroljam?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

csikin írta:Miért ne lenne?
Én is tőle szoktam cuccokat venni, és még mindig élek :D
Én is szoktam tőle venni cuccokat idáig mindig jó tapasztalatom volt vele kapcsolatban!
Nem szokta átvágni az embert (jó néha lassúcska a srác, de ez a ok melónak a betudható)

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

zodiakus írta:helo mindenki.segitséget szeretnék kérni..mentem a mocival etz250,egyszercsak a váltókar nem rugózik vissza,csak lóg.mit tegyek vele.szét kell szedni az egész blokkot?mi lehet a baja?aki tudja az irja már meg,mer naponta használom. köszi
váltórugó törés vlószínű,sajna blok szét :(
zodiakus
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.10.22. 09:31
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zodiakus »

helo mindenki.segitséget szeretnék kérni..mentem a mocival etz250,egyszercsak a váltókar nem rugózik vissza,csak lóg.mit tegyek vele.szét kell szedni az egész blokkot?mi lehet a baja?aki tudja az irja már meg,mer naponta használom. köszi
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

Bambi meg a Zsolt imádják egymást :mrgreen:
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Miért ne lenne?
Én is tőle szoktam cuccokat venni, és még mindig élek :D
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

sub-ee írta:Sziasztok

Egyik kedves ismerősöm foglalkozik kis ETZ-k kimenő váltótengely persely gyártással és felköszörüléssel reális áron (ugye ezeknél probléma volt a kopottság miatt az olajfolyás)
Foglakozik még legömbölyödött kapcsolókörmök szögre felköszörültetésével és újra cementálásával.

Gyárt még saválló alkatrészeket, erősített blokktartókat TS-hez ETZ-khez, illetve Trophykhoz.

Elérhetősége: 06/20/535-7143

Képtára: http://kep.tar.hu/trk

Üdv.:Sub-ee
Vigyázzatok mert nem megbízható!!!!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Sziasztok

Egyik kedves ismerősöm foglalkozik kis ETZ-k kimenő váltótengely persely gyártással és felköszörüléssel reális áron (ugye ezeknél probléma volt a kopottság miatt az olajfolyás)
Foglakozik még legömbölyödött kapcsolókörmök szögre felköszörültetésével és újra cementálásával.

Gyárt még saválló alkatrészeket, erősített blokktartókat TS-hez ETZ-khez, illetve Trophykhoz.

Elérhetősége: 06/20/535-7143

Képtára: http://kep.tar.hu/trk

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Jaja. Az is tény hogy P20-ként tul.képpen teljesen más készült el mint amit a tervezője/megálmodott....ám ez is hatalmasat szólt akkor itthon. Kár hogy már nem maradt mód a fejlesztésére, kiforrására....

Bocs én is az off-ért.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

az nem jutott eszedbe h azért párosítanak össze az emberek más blokkfeleket h ne kelljen szívni az újrapapíroztatással, vagy a blokkszám "újraütésével" amennyiben csak a bal blokkfél ment xarrá :?: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

RR_ZOZY írta:
conus írta:tetszenek ezek a "elvileg" legendák ezekről a különböző blokkfelek összeillesztéséről. én még speciel nem hallottam olyat MZ-nél h ezzel gond lenne. meg nekem is így van összerakva a blokk. kb. 2500km agresszív vezetés után semmi baja. azért a németek még ha DDR akkor is adtak a precizitásra. itthon ez már annyira nem volt igaz a Pannóniánál :P :mrgreen:
Nem lehet érdemben összehasonlítani. DDR-éknél volt normális anyag, gép és technológia (már ha volt mert a hiánygazdaság ugye...)...de így becsúszott sok hiba. Csepelen pedig - kis túlzással - kőbaltával kellett alkotni, csoda hogy tudtak valamit egyáltalán létrehozni a mindvégig méltatlanul a Csepel Művek mostohagyerekeként viselt motorkerékpárgyárban...sőt pl. a P20-nál olyan úttörő ötletekkel amihez a japánoknak pl. közük nem volt. nem kis dolog úgy gondolom. Nah ezt csak a Pannóniák védelmében.
Mert könnyű rajta most röhögnünk, és más volt akkor és ott dolgozni...
annyiban egyetértek, hogy a csepeli gépeket szarból kellett összehányni. hozta a ruszki a pocsék alapanyagot, abból lehetett csak dolgozni. a P20valóban nagy szám volt 67-68-ban de sajnos nem olyan egyszerű a dolog hogy a yamaháék lemásolták. de ha még így is volt, ami nem igaz, akkor is átgondoltabb jobb konstrukcióvá alakították. pl a p20 dinamója ritkahitvány mitsubishi másolat a megszakító rendszerrel együt. az öreg TZ250 yamaha már hamarabb megvolt mint p20. sajnos így volt. de hát így is elmondhatjuk, hogy volt motorgyártás itthon, a szoci köröket messze túlmúlta az akár 9000fordulatra képes kéthengeres, meg a motor is remekül sikerült, a már említett anyaggyengeségtől eltekintve.

nem összetartozó blokkfeleket párositani meg csak szerencsével lehet. a C3 csapágy rengeteget eltűr még úgy is ha nincs pontosan vonalba a két csapágyház. de hát különben is.. minek blokkfeleket párosítgatni? ritka eset az amikor géza meg béla találkoznak, és mindkettőjüknek van egy Mz blokkja amiknek tök véletlenül azon felük jó ami a másiknak nem, és a kettőt összedobva, jééééé!!! tudnak egy jót összehozni. mondjuk egy tuk-tuk gépműheyes(futár peti, 4kelemen) főtengely centírozás, és egy henger fúrás mellé, kisipari álámínumdugóval, kínai KBS csapagyákkal, 50ft os gépipari szimeringekkel, kalapáccsal összecsépelt blokknál lehet hogy nem számít :D a végeredmény ígyis-úgyis szar. főleg ha a kuplung is leforog, dugattyú is megragad a derékszögeletlen hajtórúdtól, és a saccolt illesztésektől, majd a végén kiderül, hogy a porvédőt jó lett volna kiszedni a csapágyakból. na és akkor most mivan? "eladom ezt a szart, minden ki lett benne cserélve, meg lett fúrva, dugógyűrűcsapszeggel, meglett csapágyazva és igy is szar. hát MZ-t soha többé ne lássak, még most is borzongok tőle, brrrr!" :D

elnézést az offért.
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

bazsimoci írta:Hali! Meg tudná mondani valaki, hol kapok a 150-es ES/TS hengerbordái közé gumi rezgéscsillapítót...? A régiek totál kemények lettek és kidobtam öket...Lehet esetleg pótolni őket valami egyéb gumival?
kapni biztos nem fogsz sehol se, nem is lényeges, mert sokkal jobbat tudsz csinálni magadnak. van egy bizonyos szivacstípus, ami iszonyat kemény, fekete, jóformán habos guminak tekinthető. ilyenhez kellene valahogy hozzájuss. ehez kell még egy éles kés, vagy snitcer, amivel kis kockákat vágsz ki belőle, aztán egyenként(rád van bízva hogy mennyire lesz esztétikus) betömködöd a hűtőbordák közé. ezt érdemes oldalanként két sorba rakni(ugy mint pl az etz-knél.) sajnos a fő zaj még így is a hengerfej bordáiról jön. ezek közé is megpróbálhatsz beszabni méretes darabokat ebből az anyagból. akkora hő nincs, hogy megolvadjon bármi is, és a hűtőfelület csökkenéssel sem kell foglalkozni. meglepően csöndes a végeredmény.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

conus írta:tetszenek ezek a "elvileg" legendák ezekről a különböző blokkfelek összeillesztéséről. én még speciel nem hallottam olyat MZ-nél h ezzel gond lenne. meg nekem is így van összerakva a blokk. kb. 2500km agresszív vezetés után semmi baja. azért a németek még ha DDR akkor is adtak a precizitásra. itthon ez már annyira nem volt igaz a Pannóniánál :P :mrgreen:
Nem lehet érdemben összehasonlítani. DDR-éknél volt normális anyag, gép és technológia (már ha volt mert a hiánygazdaság ugye...)...de így becsúszott sok hiba. Csepelen pedig - kis túlzással - kőbaltával kellett alkotni, csoda hogy tudtak valamit egyáltalán létrehozni a mindvégig méltatlanul a Csepel Művek mostohagyerekeként viselt motorkerékpárgyárban...sőt pl. a P20-nál olyan úttörő ötletekkel amihez a japánoknak pl. közük nem volt. nem kis dolog úgy gondolom. Nah ezt csak a Pannóniák védelmében.
Mert könnyű rajta most röhögnünk, és más volt akkor és ott dolgozni...
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
bazsimoci
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.08.28. 20:27
MZ-d típusa: ES125/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bazsimoci »

Hali! Meg tudná mondani valaki, hol kapok a 150-es ES/TS hengerbordái közé gumi rezgéscsillapítót...? A régiek totál kemények lettek és kidobtam öket...Lehet esetleg pótolni őket valami egyéb gumival?
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

egyszerű.
ellenőrizd az egytenelyűséget valami idomszerrel,pl:acél vonalzó,vinkli,aztán ha jó-mehet össze.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Johnny48
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.16. 15:46
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Johnny48 »

nem túl egyöntetűek a vélemények..
hát.. nem tudom továbbra sem hogy mit csináljak XD
Majd lesz valahogy, köszi a segítséget :)
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Elvileg minden 2T blokk párban értendő a megmunkálás miatt.
Sőt úgy vettem észre,az sem mindegy,hogy az "5-éves terv"mely időszakában készült.
Aztán van akinek mázlija van.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

tetszenek ezek a "elvileg" legendák ezekről a különböző blokkfelek összeillesztéséről. én még speciel nem hallottam olyat MZ-nél h ezzel gond lenne. meg nekem is így van összerakva a blokk. kb. 2500km agresszív vezetés után semmi baja. azért a németek még ha DDR akkor is adtak a precizitásra. itthon ez már annyira nem volt igaz a Pannóniánál :P :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

:!: a blokkfeleket nem illik masik blokkfellel cserelni!!!!!!!!!!! ugyanis ezeket egyutt munkaljak meg! ha csereled valoszinu a tegelyek nemfutnak egyutt! a LOKTAJT (csapagyragaszto)-t a meleg oldja ! az az szetszedesnel 150 celziusra fel kell melegiteni es mar mozdithato \:D/
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

csapágyragasztó oldása a legkönnyebben kromofággal :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Johnny48
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.16. 15:46
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Johnny48 »

Jah igen, elnéztem; énis menetirány szerint szerettem VOLNA :D De a lényeg érthető volt. Akkor fasza :) Nem ragasztom bele a csapágyat, azzal küzdhetnék mire kijön..
A pontozás szerintem többet ér, mint te gondolod :)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

az oldal meghatározásánál a menetirány szerinti jobb ill. bal oldalt értjük. a számozás a jobb oldali blokkfélben van. nem akarlak elkeseríteni de a pontozás nem sokat ér. csapágyragasztó ér valamit. egyébként tudomásom szerint eredetvizsgánál a blokk meg a vázszámot meg a komplett kasztnit fényképezik mást nem. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Johnny48
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.16. 15:46
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Johnny48 »

Hali, lenne egy egyszerű kérdésem. Van nékem egy 125ös ETZ-m, nemrég vettem, és most nekiláttam a felújításának. A blokkot szétszedve úgy találtam hogy a csapágyházak sajnos megvannak kopva, ezt a baloldalinál ( ahol a szám van ) megoldottam a régi pontozós módszerrel. A jobb oldalit viszont lecserélném egy nem kopottra (alkatrésznek vettem, 150esé) . A két öntvény frankón passzol egymáshoz, ugyanolyannak látszik belülről, de a külsejükben mégis minimálisan különböznek (pl hengertalpnál a blokk "szája" vastagabb az egyiknél stb) .
Az lenne igazából a kérdés hogy ha ezt a verziót teszem össze, eredetvizsgán vagy akármin nem köthetnek bele, ill egyéb gáz lehet-e szerkezetileg? :) Köszi
ZeerOcooL
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.08.05. 21:35
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Veszprém
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ZeerOcooL »

horhaus írta:
ZeerOcooL írta:Sziasztok,

egy olyan problémám van, hogy a motor megtorpan kb. 2200 és 3000-es fordulat között, mintha turbólyuk lenne. 2200-ig húz, aztán 2200 körül megáll, nem akar felpörögni, inkább elkezd visszaesni a fordulat, ilyenkor a gázkarral játszva, gázt adogatva szép lassan eléri a 3000-et, ahol megindul. Olyan mintha talán megszívná magát, mert amikor eléri a 3000-es fordulatot, akkor félgáznál is mintha teljes gázt adnák, haver majdnem leesett hátulról. Ez csak terhelés alatt van, üresben nem torpan meg semmilyen fordulatnál. Ez mitől lehet? A motor könnyen indul, hidegben is, alapjárat 1200-1500 között van.
Nekem ugyan ez volt a tünet. Sokat kínlódtam vele. Mindenki a karburátor, légszűrő, kipufogó triót emlegette. Én meg cseréltem, pucoltam, kiégettem, de semmi. Aztán egyszer megelégeltem, hogy nem tudok pontos előgyújtást állítani, mert a szélső holtponton voltak a csavarok. Vettem új megszakító emelő bütyköt, s láss csodát megjavult. Lehet, hogy a szakemberek megcáfolnak, de azóta működik.
Köszi a választ, megnézem majd, hátha nálam is ez okozza.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

ZeerOcooL írta:Sziasztok,

egy olyan problémám van, hogy a motor megtorpan kb. 2200 és 3000-es fordulat között, mintha turbólyuk lenne. 2200-ig húz, aztán 2200 körül megáll, nem akar felpörögni, inkább elkezd visszaesni a fordulat, ilyenkor a gázkarral játszva, gázt adogatva szép lassan eléri a 3000-et, ahol megindul. Olyan mintha talán megszívná magát, mert amikor eléri a 3000-es fordulatot, akkor félgáznál is mintha teljes gázt adnák, haver majdnem leesett hátulról. Ez csak terhelés alatt van, üresben nem torpan meg semmilyen fordulatnál. Ez mitől lehet? A motor könnyen indul, hidegben is, alapjárat 1200-1500 között van.
Nekem ugyan ez volt a tünet. Sokat kínlódtam vele. Mindenki a karburátor, légszűrő, kipufogó triót emlegette. Én meg cseréltem, pucoltam, kiégettem, de semmi. Aztán egyszer megelégeltem, hogy nem tudok pontos előgyújtást állítani, mert a szélső holtponton voltak a csavarok. Vettem új megszakító emelő bütyköt, s láss csodát megjavult. Lehet, hogy a szakemberek megcáfolnak, de azóta működik.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szép munka :)
Mit csinálsz a nem polírozott felületekkel?
Gyenge homokfúvás+mosogatószivacs?
Én úgy egész jót tudok kihozni, de a tiéd szép homogén :wink:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Motorkerékpárok, motorblokkok felújítását vállalom. :-)
Kép
Kép
Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
ZeerOcooL
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.08.05. 21:35
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Veszprém
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ZeerOcooL »

bambi írta:
ZeerOcooL írta:Sziasztok,

egy olyan problémám van, hogy a motor megtorpan kb. 2200 és 3000-es fordulat között, mintha turbólyuk lenne. 2200-ig húz, aztán 2200 körül megáll, nem akar felpörögni, inkább elkezd visszaesni a fordulat, ilyenkor a gázkarral játszva, gázt adogatva szép lassan eléri a 3000-et, ahol megindul. Olyan mintha talán megszívná magát, mert amikor eléri a 3000-es fordulatot, akkor félgáznál is mintha teljes gázt adnák, haver majdnem leesett hátulról. Ez csak terhelés alatt van, üresben nem torpan meg semmilyen fordulatnál. Ez mitől lehet? A motor könnyen indul, hidegben is, alapjárat 1200-1500 között van.
Tipusa?
Etz 250. Mindegyik sebességfokozatban ilyen, 1-esben is. A kipufogót lehet hogy kikéne tisztítani, egészen tompa a hangja, amikor megkocogtatom, és szűrő sincs a benzincsövön.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég