Futómű
A lánc az ugyan az a tipus,de csak 126 szemes.Az arany favorit a legjobb,valószínû,hogy rossz a a váltód,de az etz-vel megegyezikBalázs írta:Sziasztok!
A nyáron vettem egy 250/1-es szépséget esztétikailag lerongyolódva egy cseppet. A télen szeretném felhúzni mind esztétikailag mind egy nagy-karbantartás-ügyileg, most szemezgetem hogy a MOFAKERnél miket tudok összeszedni. Szeretném megkérdezni hogy: a lánc (a hátsó kerékhez) megegyezik-e az ETZ-vel azon 1/2*5/16*130-as van ha jól látom. Na és abból melyiket érdemes megvenni? a Németet, vagy a Slovensko Favorit v. Slovensko Arany Favoritot?
Még valami, arról mit tudtok hogy a /1-eseken rendszeresen gallyra megy a 3. sebesség? Olvastam egy régi cikkben hogy az ki szokott purcanni. Nekem meg olyan ha beteszem 3.ba akkor 3000 1/min-ig rángat a motor de valami éktelenül nem lehet vele menni szinte. Ha vki tudja hogy ez a "tönkremenetel" miben nyilvánul meg az írjon plz és ki lehet-e cserélni ETZ fogaskerékre (mert van egy döglött ETZ blokkom amiben jó a váltómû).
Köszönöm a türelmet! Zsíros mancsot és benzingõzös levegõt!
Sziasztok!
A nyáron vettem egy 250/1-es szépséget esztétikailag lerongyolódva egy cseppet. A télen szeretném felhúzni mind esztétikailag mind egy nagy-karbantartás-ügyileg, most szemezgetem hogy a MOFAKERnél miket tudok összeszedni. Szeretném megkérdezni hogy: a lánc (a hátsó kerékhez) megegyezik-e az ETZ-vel azon 1/2*5/16*130-as van ha jól látom. Na és abból melyiket érdemes megvenni? a Németet, vagy a Slovensko Favorit v. Slovensko Arany Favoritot?
Még valami, arról mit tudtok hogy a /1-eseken rendszeresen gallyra megy a 3. sebesség? Olvastam egy régi cikkben hogy az ki szokott purcanni. Nekem meg olyan ha beteszem 3.ba akkor 3000 1/min-ig rángat a motor de valami éktelenül nem lehet vele menni szinte. Ha vki tudja hogy ez a "tönkremenetel" miben nyilvánul meg az írjon plz és ki lehet-e cserélni ETZ fogaskerékre (mert van egy döglött ETZ blokkom amiben jó a váltómû).
Köszönöm a türelmet! Zsíros mancsot és benzingõzös levegõt!
A nyáron vettem egy 250/1-es szépséget esztétikailag lerongyolódva egy cseppet. A télen szeretném felhúzni mind esztétikailag mind egy nagy-karbantartás-ügyileg, most szemezgetem hogy a MOFAKERnél miket tudok összeszedni. Szeretném megkérdezni hogy: a lánc (a hátsó kerékhez) megegyezik-e az ETZ-vel azon 1/2*5/16*130-as van ha jól látom. Na és abból melyiket érdemes megvenni? a Németet, vagy a Slovensko Favorit v. Slovensko Arany Favoritot?
Még valami, arról mit tudtok hogy a /1-eseken rendszeresen gallyra megy a 3. sebesség? Olvastam egy régi cikkben hogy az ki szokott purcanni. Nekem meg olyan ha beteszem 3.ba akkor 3000 1/min-ig rángat a motor de valami éktelenül nem lehet vele menni szinte. Ha vki tudja hogy ez a "tönkremenetel" miben nyilvánul meg az írjon plz és ki lehet-e cserélni ETZ fogaskerékre (mert van egy döglött ETZ blokkom amiben jó a váltómû).
Köszönöm a türelmet! Zsíros mancsot és benzingõzös levegõt!
- Gshp
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 158
- Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
- Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely
hali
Nagyon , Nagyon megköszönném ha valakinek lenne elfetkvõbe gyári 125-150 es ETZ - re való lácvédõ bakelitje . már 2 féle utángyártottat vettem és egyik sem volt jó
Várom a válaszokat !
Várom a válaszokat !
Köd elõttem, füst utánam !! [-=UNW-042=-]
Szerintem is ez jobb megoldás:-)Tamás írta:Hy! Minél jobban kikeményíted az elsõ telót annál magasabb lesz az eleje. Elvész a rugóút, mivel egyre nagyobb erõ kell a mûködéshez. Eljutsz oda, mintha egy merevvázas gépen pattognál. Próbálj a kerék centrírozással és a lengéscsillapítással játszani! Esetleg ha lejjebb ereszted az elejét, több súj lesz elöl, nem pattog a kerék hanem követi az utat! Próbáld ki mennyivel más teletankkal és csak néhány literrel! T
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Hy! Minél jobban kikeményíted az elsõ telót annál magasabb lesz az eleje. Elvész a rugóút, mivel egyre nagyobb erõ kell a mûködéshez. Eljutsz oda, mintha egy merevvázas gépen pattognál. Próbálj a kerék centrírozással és a lengéscsillapítással játszani! Esetleg ha lejjebb ereszted az elejét, több súj lesz elöl, nem pattog a kerék hanem követi az utat! Próbáld ki mennyivel más teletankkal és csak néhány literrel! T
Én végülis nem épp másik rugóra gondoltam, hanem egy lépcsõstengelyre, aminek kétvége olyan átmérõjû, amilyen a rugó belsõ átmérõje, a lépcsõcstengely közepe meg olyan átmérõjû, amilyen a rugó.Fire660 írta:mzgergõ írta:Sziasztok!
Sokan panaszkodnak, hogy nagy sebességnél(130km/h)rángat a motor, nagyon pattog a teló.Egy olyan elvetemült ötletet találtam ki, hogy az elsõ teló rugóját félbevágni, és közé egy valamilyen toldat be lenne rakva.Ezáltal erõsebb-nek kéne lennie a telóknak.Ez segíthet a "nagy sebesség" okozta problémáin?
Nem feltétlenül elvetemült. Dettó ugyanaz a módszer mint a simsonnál. A simson.hu-n lehet is találni egy cikket "teleszkóptuning" címmel. Na persze az MZkre ez nem érvényes csak az elv. Ott a simson rugót félbe kell vágni, egy slavia légpuska rugóját kell középre betekerni mindkét rugófélbe. Picit emelt rajta de csak minimálisan, és valamivel stabilabb is lett a gép. Na persze itt másik rugót lehetne használni mert ugye más a méret, de szerintem ennél is megoldható. Nekem is sok bajom van a teleszkóppal elöl. Most éppen olajgondban vagyok. Hol túl kemény hol összekoppan.
mzgergõ írta:Sziasztok!
Sokan panaszkodnak, hogy nagy sebességnél(130km/h)rángat a motor, nagyon pattog a teló.Egy olyan elvetemült ötletet találtam ki, hogy az elsõ teló rugóját félbevágni, és közé egy valamilyen toldat be lenne rakva.Ezáltal erõsebb-nek kéne lennie a telóknak.Ez segíthet a "nagy sebesség" okozta problémáin?
Nem feltétlenül elvetemült. Dettó ugyanaz a módszer mint a simsonnál. A simson.hu-n lehet is találni egy cikket "teleszkóptuning" címmel. Na persze az MZkre ez nem érvényes csak az elv. Ott a simson rugót félbe kell vágni, egy slavia légpuska rugóját kell középre betekerni mindkét rugófélbe. Picit emelt rajta de csak minimálisan, és valamivel stabilabb is lett a gép. Na persze itt másik rugót lehetne használni mert ugye más a méret, de szerintem ennél is megoldható. Nekem is sok bajom van a teleszkóppal elöl. Most éppen olajgondban vagyok. Hol túl kemény hol összekoppan.
Sziasztok!
Sokan panaszkodnak, hogy nagy sebességnél(130km/h)rángat a motor, nagyon pattog a teló.Egy olyan elvetemült ötletet találtam ki, hogy az elsõ teló rugóját félbevágni, és közé egy valamilyen toldat be lenne rakva.Ezáltal erõsebb-nek kéne lennie a telóknak.Ez segíthet a "nagy sebesség" okozta problémáin?
Sokan panaszkodnak, hogy nagy sebességnél(130km/h)rángat a motor, nagyon pattog a teló.Egy olyan elvetemült ötletet találtam ki, hogy az elsõ teló rugóját félbevágni, és közé egy valamilyen toldat be lenne rakva.Ezáltal erõsebb-nek kéne lennie a telóknak.Ez segíthet a "nagy sebesség" okozta problémáin?
Nem kell leültettni,a hintázás szerintem más problémából ered.Fire660 írta:Helló!
Én most kezdtem neki a futõmû rendberakásának. Az elsõ már készül (szimering + olajcsere). Azt szeretném kérdezni hogy van-e értelme egy ETZt lejjebb ültetni. Ugyan nem tudom mennyivel mert eddig csak simsonokon csináltuk azon meg a kis súly miatt nem nagyon volt értelme. De ez a "dög" mégiscsak másfél mázsa és ahogy próbálgattam hát.. Nekem 120 fölött nem tûnt egy életbiztosításnak. Eléggé hintázott + elõzéskor mikor sávot váltottam nagyon ingatag volt. Ha nem is ültetni de legalább be lehet keményíteni valahogy a telókat? (hátul is)
Helló!
Én most kezdtem neki a futõmû rendberakásának. Az elsõ már készül (szimering + olajcsere). Azt szeretném kérdezni hogy van-e értelme egy ETZt lejjebb ültetni. Ugyan nem tudom mennyivel mert eddig csak simsonokon csináltuk azon meg a kis súly miatt nem nagyon volt értelme. De ez a "dög" mégiscsak másfél mázsa és ahogy próbálgattam hát.. Nekem 120 fölött nem tûnt egy életbiztosításnak. Eléggé hintázott + elõzéskor mikor sávot váltottam nagyon ingatag volt. Ha nem is ültetni de legalább be lehet keményíteni valahogy a telókat? (hátul is)
Én most kezdtem neki a futõmû rendberakásának. Az elsõ már készül (szimering + olajcsere). Azt szeretném kérdezni hogy van-e értelme egy ETZt lejjebb ültetni. Ugyan nem tudom mennyivel mert eddig csak simsonokon csináltuk azon meg a kis súly miatt nem nagyon volt értelme. De ez a "dög" mégiscsak másfél mázsa és ahogy próbálgattam hát.. Nekem 120 fölött nem tûnt egy életbiztosításnak. Eléggé hintázott + elõzéskor mikor sávot váltottam nagyon ingatag volt. Ha nem is ültetni de legalább be lehet keményíteni valahogy a telókat? (hátul is)
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Szitál?
Ja! És nekem úgy tûnik, hogy a gyári felnik eléggé elnagyoltan voltak összehegesztve (vagy micsinálva). A põre felni is a tengelyen elhúzza magát, kb a szeleptõl az ötödik küllõnél van a legnehezebb pontja. Bárhogy forgattam is az új abroncsot rajta, ez nem javult, de mégis megszûnt a szitálás elöl. Talán rosszul volt felszerelve nekem is a gumi, de biztonságosabb az újakkal motorozni. És még nem is szitál azóta.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
SZITÁL A KERÉK?
Helló!
Vettem Heidenaut elõre, és magam tettem fel nagy gonddal, púderral, szépen fut a vonal is körben. Még a futásirányra is ügyeltem, és azóta NEM RÁZ, el lehet engedni a kormányt.
Ha defekt elõtt nem rázott, és nem ba...ódott szét a felnid, akkor próbálhatod leereszteni teljesen, picit síkosítani, és úgy ahogy van, a villában benn hagyva az abroncs körül a gumi külsõt el tudod forgatni. A forgatással talán jobban megtlálja a helyét is, de vigyázz, hogy ne sérüljön/feszüljön közben a szelep. Ezzel próbálgathatod visszaszeezni a régi egyensúlyát, meg persze nem gyûrõdhet a belsõ sem. Próbálhatsz plusz anyát tenni még a szelepre, ha a gumi maga is üt egy kicsit, de ennyi már nem ráz, csak ha nagyon excentrikus. Legjobb, ha gondosan ütögetve, és fokozatosan felfújva teszed fel a gumit).
Magam csináltam az enyémet, abból kiindulva, amit a Jenõ nevû apriliás szerelõ mondott: ha gumishoz viszed, akkor hogy tanulod meg az út szélén egyedül javítani? Ezért otthon, inkubátori körülmények között, kb 2 órán át szöszmötöltem az hátsóval. Az elsõhöz már fele idõ elég volt. A gyakorlat kezd kialakulni, elsõ-hátsó Heidenau. Most már dönteni is merek! Kanyarban!
Uff.
Vettem Heidenaut elõre, és magam tettem fel nagy gonddal, púderral, szépen fut a vonal is körben. Még a futásirányra is ügyeltem, és azóta NEM RÁZ, el lehet engedni a kormányt.
Ha defekt elõtt nem rázott, és nem ba...ódott szét a felnid, akkor próbálhatod leereszteni teljesen, picit síkosítani, és úgy ahogy van, a villában benn hagyva az abroncs körül a gumi külsõt el tudod forgatni. A forgatással talán jobban megtlálja a helyét is, de vigyázz, hogy ne sérüljön/feszüljön közben a szelep. Ezzel próbálgathatod visszaszeezni a régi egyensúlyát, meg persze nem gyûrõdhet a belsõ sem. Próbálhatsz plusz anyát tenni még a szelepre, ha a gumi maga is üt egy kicsit, de ennyi már nem ráz, csak ha nagyon excentrikus. Legjobb, ha gondosan ütögetve, és fokozatosan felfújva teszed fel a gumit).
Magam csináltam az enyémet, abból kiindulva, amit a Jenõ nevû apriliás szerelõ mondott: ha gumishoz viszed, akkor hogy tanulod meg az út szélén egyedül javítani? Ezért otthon, inkubátori körülmények között, kb 2 órán át szöszmötöltem az hátsóval. Az elsõhöz már fele idõ elég volt. A gyakorlat kezd kialakulni, elsõ-hátsó Heidenau. Most már dönteni is merek! Kanyarban!
Uff.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Nekem 2500ft-ért csinálták meg gumicserével úgy, hogy kivolt fûzve a kerék.Gshp írta:most akkor annyit vettem eszre h vagy a gumi all rosszul vagy centirozni kell mert nem követi a vonalat a gumin hanem kitér!
centirozás mennyibe kerül kb ?
elõre is kösz a válaszokat , meg amik eddig jöttek azokat is !!!!
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3138
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Kipattant rendesen a gumi? A felninél mind2 oldalon van egy vonal a gumiban. Az szépen fut?Gshp írta:most akkor annyit vettem eszre h vagy a gumi all rosszul vagy centirozni kell mert nem követi a vonalat a gumin hanem kitér!
centirozás mennyibe kerül kb ?
elõre is kösz a válaszokat , meg amik eddig jöttek azokat is !!!!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3138
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Vagy nem "pattant ki" rendesen valahol...Tamás írta:Hy! Esetleg nézd meg, rendesen lett-e felrakva a külsõ gumi? 1-1 mm erre-arra érdekes dolgokat mûvel. Középállványon forgasd meg a kereket, oszt figyeld. Egy szoruló fékdugattyú nem szitáltat, Max melegszik, vagy fütyül.T
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Re: Nagy a gond :-\
Kerék centir?Gshp írta:Sziasztok ismét !
Bele is kezdenék kis történetembe .
Volt 1 elsõ defektem . Ezután gumicsere egyebek meg minden . Ezután elindultam hatalmas Mz- s kedvvel motorozni mikor észrevettem hogy 55 - 65 között szörnyen szitál a kormányom !!!!
Én amire gyanakszom , hogy az 1ik dugattyú lent a féknyeregben nem enged vissza ( valószínûleg ezért van hogy sípul mikor jobbra kanyarodok meg jobbra tolom a motort ) a másik lehetõség pedig az szerintem hogy nem valami sok az olaj a teleszkópban .
Ha valakinek van ötlete mi okozhatja ezt a problémát kérem írjon !
- Gshp
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 158
- Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
- Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely
Nagy a gond :-\
Sziasztok ismét !
Bele is kezdenék kis történetembe .
Volt 1 elsõ defektem . Ezután gumicsere egyebek meg minden . Ezután elindultam hatalmas Mz- s kedvvel motorozni mikor észrevettem hogy 55 - 65 között szörnyen szitál a kormányom !!!!
Én amire gyanakszom , hogy az 1ik dugattyú lent a féknyeregben nem enged vissza ( valószínûleg ezért van hogy sípul mikor jobbra kanyarodok meg jobbra tolom a motort ) a másik lehetõség pedig az szerintem hogy nem valami sok az olaj a teleszkópban .
Ha valakinek van ötlete mi okozhatja ezt a problémát kérem írjon !
Bele is kezdenék kis történetembe .
Volt 1 elsõ defektem . Ezután gumicsere egyebek meg minden . Ezután elindultam hatalmas Mz- s kedvvel motorozni mikor észrevettem hogy 55 - 65 között szörnyen szitál a kormányom !!!!
Én amire gyanakszom , hogy az 1ik dugattyú lent a féknyeregben nem enged vissza ( valószínûleg ezért van hogy sípul mikor jobbra kanyarodok meg jobbra tolom a motort ) a másik lehetõség pedig az szerintem hogy nem valami sok az olaj a teleszkópban .
Ha valakinek van ötlete mi okozhatja ezt a problémát kérem írjon !
Köd elõttem, füst utánam !! [-=UNW-042=-]
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Válasz a Blokk topicban !!momster írta:Köszi Jozsi250 lehet igazad van bár a láncom nem tág már azt is megnéztem csak elfelejtettem mondani! De a motorcsavarodás az mintha kicsit srégen álna lehet vagy inkáb biztos meg van csavarodva! Azt valaki meg tudná mondani miért ragad meg a dugo nagy sebességnél kivan kopva a henger? Vagy mi lehet az oka? Várom a válaszokat!
Üdv
Powered by Bambi -- ETZ 300
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Ne ved ki a porvédõt,ugy ragd a kerékbe..Úgy a tuti.[/quote]bambi írta:
Porvédõs gumis is jó.A porvédõ tuti nem fog kiesni a rázkódástól.Ha ügyesvagy, akkor kilehet pattintani belõle.
OK, bambi mester, de én szeretném még jól bezsírozni a csapágy belsejét, ugyanis az a tapasztalatom hogy nagyon kevés zsírt tesznek bele gyárilag. Neked mi a véleményed errõl a KOYO csapágyakat illetõen?
Köszi Jozsi250 lehet igazad van bár a láncom nem tág már azt is megnéztem csak elfelejtettem mondani! De a motorcsavarodás az mintha kicsit srégen álna lehet vagy inkáb biztos meg van csavarodva! Azt valaki meg tudná mondani miért ragad meg a dugo nagy sebességnél kivan kopva a henger? Vagy mi lehet az oka? Várom a válaszokat!
Re: Szia TIGRIS!
Nagyon egyszerû kivenni a tokból az órát, pl. megfogod a spirálnál fogva az órát és szépen elkezded kifelé tolni a tokból. Amikor már kint van, lecsavarod a spirált lehúzod a sarukat és máris a kezedben van Gyári óratartót nehéz kapni sajnos... talán bontóból.
Jozsi250 írta:Kis sebességnél ha rángat:
A mûszerspirál kenése tipp tetszik, csak nem jöttem rá, hogy kell kíméletesen kibontani a mûszert a gumi porvédõ harangból. Tipp? (Állítólag ki lehet "fejni" belõle).
Tigrisnek tisztelettel, mások okulására is, hogy a kilométer/fordulatszám kihajtás nem egyforma minden MZ illetve ETZ típusnál. A FUTÁR motoros boltban (a Zichiben, körút felõl a közelebbi) derült ki, hogy sok motorszerelõ is azt hiszi, hogy párban kell venni a ferde fogaskereket, és a csigát. Na ez így ebben a formában nem teljesen igaz. Ha párban cseréled le, akkor esetleg jó a 250-esbe a másik típusoké (és vice versa), de a típushoz pontosan ajánlottat kell venni. Ha csak egyik felét veszed a kihajtókerekeknek, akkor szerelés elõtt össze kell próbálni, esetleg vinni a jó felét a boltba. Kb. max 1-1 ezres a pár egy-egy darabja.
Tudtok véletlenül eredeti mûszertartó öntvényt? Az enyém meg van kókányolva (fordulatszámmérõnél elrepedt), amit vettem, azon pedig nincsenek rajta a ygönyörûséges fényes ikonok. Vagy alut hegeszteni valaki?
Köszi. Józsi.
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Szia TIGRIS!
Kis sebességnél ha rángat:
A mûszerspirál kenése tipp tetszik, csak nem jöttem rá, hogy kell kíméletesen kibontani a mûszert a gumi porvédõ harangból. Tipp? (Állítólag ki lehet "fejni" belõle).
Tigrisnek tisztelettel, mások okulására is, hogy a kilométer/fordulatszám kihajtás nem egyforma minden MZ illetve ETZ típusnál. A FUTÁR motoros boltban (a Zichiben, körút felõl a közelebbi) derült ki, hogy sok motorszerelõ is azt hiszi, hogy párban kell venni a ferde fogaskereket, és a csigát. Na ez így ebben a formában nem teljesen igaz. Ha párban cseréled le, akkor esetleg jó a 250-esbe a másik típusoké (és vice versa), de a típushoz pontosan ajánlottat kell venni. Ha csak egyik felét veszed a kihajtókerekeknek, akkor szerelés elõtt össze kell próbálni, esetleg vinni a jó felét a boltba. Kb. max 1-1 ezres a pár egy-egy darabja.
Tudtok véletlenül eredeti mûszertartó öntvényt? Az enyém meg van kókányolva (fordulatszámmérõnél elrepedt), amit vettem, azon pedig nincsenek rajta a ygönyörûséges fényes ikonok. Vagy alut hegeszteni valaki?
Köszi. Józsi.
A mûszerspirál kenése tipp tetszik, csak nem jöttem rá, hogy kell kíméletesen kibontani a mûszert a gumi porvédõ harangból. Tipp? (Állítólag ki lehet "fejni" belõle).
Tigrisnek tisztelettel, mások okulására is, hogy a kilométer/fordulatszám kihajtás nem egyforma minden MZ illetve ETZ típusnál. A FUTÁR motoros boltban (a Zichiben, körút felõl a közelebbi) derült ki, hogy sok motorszerelõ is azt hiszi, hogy párban kell venni a ferde fogaskereket, és a csigát. Na ez így ebben a formában nem teljesen igaz. Ha párban cseréled le, akkor esetleg jó a 250-esbe a másik típusoké (és vice versa), de a típushoz pontosan ajánlottat kell venni. Ha csak egyik felét veszed a kihajtókerekeknek, akkor szerelés elõtt össze kell próbálni, esetleg vinni a jó felét a boltba. Kb. max 1-1 ezres a pár egy-egy darabja.
Tudtok véletlenül eredeti mûszertartó öntvényt? Az enyém meg van kókányolva (fordulatszámmérõnél elrepedt), amit vettem, azon pedig nincsenek rajta a ygönyörûséges fényes ikonok. Vagy alut hegeszteni valaki?
Köszi. Józsi.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
Momsternek üzenném tisztelettel, hogy próbálkozzon a láncfeszességgel.
Én is azt hitem, hogy a váltó vacakol, (csattant és rántott). Aztán kiderült, hogy lazán tettük vissza a blokkot. Utána kellett állítani a keréknél a láncfeszességet. Azóta jó.
Még egy tipp:
Hátha "elcsavarodott" nagyon a blokkod jobbra, ugyanis erõs az MZ, nagyon kapaszkodik a láncba, és húzza ráfelé magát. A vékony lemez meg lassacskán elhajlik a lánc irányába. Lehet, hogy cserélni kell a motortartó lemezeket, vagy kalapálni kell valamit, mert a lánc nem jó szögben kap rá a fogaskerékre. Azt hiszem ettõl is tud ugrani, ja és eszi a láncot, és/vagy kereket.
Sok sikert, remélem, megoldja.
Ja, akinek gyöngül a mocija, legyen szíves ossza meg a tippjeit, mert enyémet kb 2000 km-mel ezelõtt fúrtuk, mégis pár napja mintha nagyon pörögne, mégse úgy gyorsul. Vagy az kuplung-téma?
Józsi.
Én is azt hitem, hogy a váltó vacakol, (csattant és rántott). Aztán kiderült, hogy lazán tettük vissza a blokkot. Utána kellett állítani a keréknél a láncfeszességet. Azóta jó.
Még egy tipp:
Hátha "elcsavarodott" nagyon a blokkod jobbra, ugyanis erõs az MZ, nagyon kapaszkodik a láncba, és húzza ráfelé magát. A vékony lemez meg lassacskán elhajlik a lánc irányába. Lehet, hogy cserélni kell a motortartó lemezeket, vagy kalapálni kell valamit, mert a lánc nem jó szögben kap rá a fogaskerékre. Azt hiszem ettõl is tud ugrani, ja és eszi a láncot, és/vagy kereket.
Sok sikert, remélem, megoldja.
Ja, akinek gyöngül a mocija, legyen szíves ossza meg a tippjeit, mert enyémet kb 2000 km-mel ezelõtt fúrtuk, mégis pár napja mintha nagyon pörögne, mégse úgy gyorsul. Vagy az kuplung-téma?
Józsi.
Ne ved ki a porvédõt,ugy ragd a kerékbe..Úgy a tuti.mzgergõ írta:Porvédõs gumis is jó.A porvédõ tuti nem fog kiesni a rázkódástól.Ha ügyesvagy, akkor kilehet pattintani belõle.szabog írta:Üdv ittis
Segítséget szeretnék kérni. Az elsõ kerékbõl kiütöttem a "híres" DKF csapágyakat, és KOYO-t akarok tenni bele. Az a kérdésem hogy az alkatrészjegyzék egy Z-st ír, úgy hogy a fém porvédõ a villaszár felé kifele néz. Azt szeretném megkérdezni hogy 2RS-eset aminek a porvédõje gumival van bevonva, ha azt tenném bele, akkor az nem védené jobban a portól a csapágy belsejét? Vagy félõ hogy a rázkódástól kiesne a gumi porvédõ? Ki lehet úgy venni a gumi porvédõt hogy ne sérüljön?
Porvédõs gumis is jó.A porvédõ tuti nem fog kiesni a rázkódástól.Ha ügyesvagy, akkor kilehet pattintani belõle.szabog írta:Üdv ittis
Segítséget szeretnék kérni. Az elsõ kerékbõl kiütöttem a "híres" DKF csapágyakat, és KOYO-t akarok tenni bele. Az a kérdésem hogy az alkatrészjegyzék egy Z-st ír, úgy hogy a fém porvédõ a villaszár felé kifele néz. Azt szeretném megkérdezni hogy 2RS-eset aminek a porvédõje gumival van bevonva, ha azt tenném bele, akkor az nem védené jobban a portól a csapágy belsejét? Vagy félõ hogy a rázkódástól kiesne a gumi porvédõ? Ki lehet úgy venni a gumi porvédõt hogy ne sérüljön?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Üdv ittis
Segítséget szeretnék kérni. Az elsõ kerékbõl kiütöttem a "híres" DKF csapágyakat, és KOYO-t akarok tenni bele. Az a kérdésem hogy az alkatrészjegyzék egy Z-st ír, úgy hogy a fém porvédõ a villaszár felé kifele néz. Azt szeretném megkérdezni hogy 2RS-eset aminek a porvédõje gumival van bevonva, ha azt tenném bele, akkor az nem védené jobban a portól a csapágy belsejét? Vagy félõ hogy a rázkódástól kiesne a gumi porvédõ? Ki lehet úgy venni a gumi porvédõt hogy ne sérüljön?
Segítséget szeretnék kérni. Az elsõ kerékbõl kiütöttem a "híres" DKF csapágyakat, és KOYO-t akarok tenni bele. Az a kérdésem hogy az alkatrészjegyzék egy Z-st ír, úgy hogy a fém porvédõ a villaszár felé kifele néz. Azt szeretném megkérdezni hogy 2RS-eset aminek a porvédõje gumival van bevonva, ha azt tenném bele, akkor az nem védené jobban a portól a csapágy belsejét? Vagy félõ hogy a rázkódástól kiesne a gumi porvédõ? Ki lehet úgy venni a gumi porvédõt hogy ne sérüljön?
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3138
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Folytassuk a blokk topic-ban, mert a végén kikapunk a moderátortól...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Segitség
Köszi az eddigi segitséget,és az mitöl van hogy megragad a dugó? A motor megyen mint az állat 5-ös be is huzz 2 személyel nem rég probáltam le elég nagy emelkedön 2 személyel 90-et simán ment és ha huztam neki még gyorsult dombra felfelé! Mit tegyek szét kell szedjem mi?
Re: Segitség
Ha úgy ragad meg,hogy a gyûrûk nem szorulnak meg,akkor ujra indíthazó általában,mert a komresszió vesztés nem olyan drasztikos.momster írta:Visszatérve a blokálásra akor szerintetek a kapcsoloszekrényel nincs probléma? Ha dugo ragadt volna meg akkor nem tudtam volna vele továnbb menni nem? Kivetem 5-bõl rugtam begyult és mentem tovább. Azért gondoltam a kapcsoloszekrényre mert mikor kicsit gyorsabban engedem a kuplungot szoval majdnem megsrájfol az aszfalton kattog egyet. Leszedtem az oldaldeknit a láncnak a fogaskerék nincs megkopva se a lánc,elõször azt hittem a lánc ugrik meg!
Re: Segitség
Ha a lánc nagyon laza, akkor is meg tud ugrani.momster írta:Visszatérve a blokálásra akor szerintetek a kapcsoloszekrényel nincs probléma? Ha dugo ragadt volna meg akkor nem tudtam volna vele továnbb menni nem? Kivetem 5-bõl rugtam begyult és mentem tovább. Azért gondoltam a kapcsoloszekrényre mert mikor kicsit gyorsabban engedem a kuplungot szoval majdnem megsrájfol az aszfalton kattog egyet. Leszedtem az oldaldeknit a láncnak a fogaskerék nincs megkopva se a lánc,elõször azt hittem a lánc ugrik meg!
Segitség
Visszatérve a blokálásra akor szerintetek a kapcsoloszekrényel nincs probléma? Ha dugo ragadt volna meg akkor nem tudtam volna vele továnbb menni nem? Kivetem 5-bõl rugtam begyult és mentem tovább. Azért gondoltam a kapcsoloszekrényre mert mikor kicsit gyorsabban engedem a kuplungot szoval majdnem megsrájfol az aszfalton kattog egyet. Leszedtem az oldaldeknit a láncnak a fogaskerék nincs megkopva se a lánc,elõször azt hittem a lánc ugrik meg!
Szerintem a dugó ragatd meg.Gexxx írta:momster írta:hali nekem lenne egy problémám vettem egy ETZ 251-est és leblokált a hátsó kerekem 125/km-h nál és nem tudom miért blokálhatot le!? De jártam vele tovább nem is volt vele baj ment a kapcsolás is rendesen,de egyszer mikor jötem hazafele a melóbol huzatm neki megint egy kövéret 115/km-h nál megint leblokált a kerekem. Azota nem megyek vele csak 100 al. Ha tudod vagy tudsz valakit aki tudja hogy ez miért van akkor segitsetek légyszi. Én ugy gondolom valami a kapcvsolo szekrénybe lehet!? De az biztos hogy valami nem, koser. Várom a válaszod
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3138
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
momster írta:hali nekem lenne egy problémám vettem egy ETZ 251-est és leblokált a hátsó kerekem 125/km-h nál és nem tudom miért blokálhatot le!? De jártam vele tovább nem is volt vele baj ment a kapcsolás is rendesen,de egyszer mikor jötem hazafele a melóbol huzatm neki megint egy kövéret 115/km-h nál megint leblokált a kerekem. Azota nem megyek vele csak 100 al. Ha tudod vagy tudsz valakit aki tudja hogy ez miért van akkor segitsetek légyszi. Én ugy gondolom valami a kapcvsolo szekrénybe lehet!? De az biztos hogy valami nem, koser. Várom a válaszod
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Amazon [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég