Kipufogó
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Kipufogó
Nah meg van a kép is végre
http://birofoto.extra.hu/simson/tech/am ... es.hu_.jpg
Matt, nem láttam a kipuffodról semmi különlegeset.
http://birofoto.extra.hu/simson/tech/am ... es.hu_.jpg
Matt, nem láttam a kipuffodról semmi különlegeset.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Kipufogó
Nfefe!
Ha jól értelmeztem a leírásod, akkor ez olyan, mint az én kipufogóm.
Csekkold le az adatlapomon, ha érdekel.
Ha jól értelmeztem a leírásod, akkor ez olyan, mint az én kipufogóm.
Csekkold le az adatlapomon, ha érdekel.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Kipufogó
Helló!
Megint Simsonról az ötlet...
Utángyártott kipuffot kibeleztük és egy új kúpot készítettünk bele. Ez a Simsonon javított. A kúp 2 részes. Van egy kúp része és egy perforált cső ami a hangtompító szerepét tölti be. Üveggyapottal tömik meg a végét.
Jól megtervezett kúp esetén ez MZ-vel is működne?
Megint Simsonról az ötlet...
Utángyártott kipuffot kibeleztük és egy új kúpot készítettünk bele. Ez a Simsonon javított. A kúp 2 részes. Van egy kúp része és egy perforált cső ami a hangtompító szerepét tölti be. Üveggyapottal tömik meg a végét.
Jól megtervezett kúp esetén ez MZ-vel is működne?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2009.08.13. 20:24
- MZ-d típusa: ts 250
- Tartózkodási hely: sopron
Re: Kipufogó
igaz 250-es re
Re: Kipufogó
kicsi, vagy nagy? egyik sincs, de másnak fontos lehet az infódudikoff írta:szeva mindenkinek valaki nem tud egy elfekvö gyári Ts kipufogót az sem baj ha rozsdás csak ne legyen nagyon horpadt
Bokodi Áron- WARESZ
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2009.08.13. 20:24
- MZ-d típusa: ts 250
- Tartózkodási hely: sopron
Re: Kipufogó
szeva mindenkinek valaki nem tud egy elfekvö gyári Ts kipufogót az sem baj ha rozsdás csak ne legyen nagyon horpadt
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Kipufogó
Nem tűnik az olyan rövidnek, hasonló, mint a gyári kipuf diffúzor mérete.
Ez lényegesen hosszabb, mint a "gagyirezó". Nézd csak meg, hol van a hátsó felfogatás!
Ha találok róla bővebb leírást valahol, szerintem le fogom másolni méretarányosan.
Csak próbaképpen, mert a motor gyári külsején nem nagyon szeretnék változtatni, de érdekel milyen tőle a motor teljesítmény-leadása.
Ez lényegesen hosszabb, mint a "gagyirezó". Nézd csak meg, hol van a hátsó felfogatás!
Ha találok róla bővebb leírást valahol, szerintem le fogom másolni méretarányosan.
Csak próbaképpen, mert a motor gyári külsején nem nagyon szeretnék változtatni, de érdekel milyen tőle a motor teljesítmény-leadása.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
Engem az a fekete nem igazán győz meg. Túl rövid kúpok, extrém hosszú vastag rész... Persze ettől még működhet
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Kipufogó
Sejtettem ,hogy lesz "ilyen" hsz. is.
Jó páran írtak különféle utángyártott, ill. "házi tuning rezó" kipufogókról.
Ezek itt tehát: pár alternatív megoldás, amit ki-ki pénztárcája szerint megvehet, vagy le is másolhat.
Utóbbinak több esélye van.
A rezós kipuf. képeket (a feketéket) össze lehet vetni a "gagyirezóval", lehet látni, hol a különbség.
Remélem ezek alapján lesz jó ötlet valakitől.
Jó páran írtak különféle utángyártott, ill. "házi tuning rezó" kipufogókról.
Ezek itt tehát: pár alternatív megoldás, amit ki-ki pénztárcája szerint megvehet, vagy le is másolhat.
Utóbbinak több esélye van.
A rezós kipuf. képeket (a feketéket) össze lehet vetni a "gagyirezóval", lehet látni, hol a különbség.
Remélem ezek alapján lesz jó ötlet valakitől.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Kipufogó
de ez most miez?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Kipufogó
a rezonátor olyan gyors öblítésű rendszer, amiből, ha nem teszel a végére egy kamrás(gátas) hangtompítót, akkor azonnal ki is köpi ami a végén gyülne össze takony formájába.borutalp06 írta:Nekem rezonátor kipuff van fenn(igaz hangolva)!Szerintem jobban megy vele mint a gyárimmal!(waresz leírása szerint kiégetve)Érdekes módon semmiféle trutymó nincs a végén. + nincs füsgép effektus sem...
Bokodi Áron- WARESZ
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Kipufogó
Nekem rezonátor kipuff van fenn(igaz hangolva)!Szerintem jobban megy vele mint a gyárimmal!(waresz leírása szerint kiégetve)Érdekes módon semmiféle trutymó nincs a végén. + nincs füsgép effektus sem...
Re: Kipufogó
a trutymó a gyári kiégetett TS dobomból nem folyik. 2200km után érdekes Mol Sprint 2T ásványi olaj, 1:30as keverék, jó karburáltság. halvány vékony koromréteg a kipufogóvégen. az etz dobból sem folyott, és a trophy is tudja ezt a remek jelenséget. az utángyártott nem tudja, mert nem tompít eleget, nincs megfelelően hangolt üreg benne. stb. ebből kifolyólag a motor többet eszik, nem megy úgy, és a kenése is rosszabb. a hangjárol ne is beszéljünkbluerider írta:A trutyi nem a kipuffanó miatt folyik hanem az olaj miatt! Lehet ott is árulnak arol-t!
más: a spéci fullfullmaxispecialhighquality szintetikus szarok meg el sem égnek rendesen. ezek a motorok nem rendelkeznek kellően átmelegedő kipufogórendszerrel, kellő hatásfokkal, ahhoz hogy elégessék.. a fent említett olaj minden gépemben bizonyít, minimális lerakódást okoz, kitűnően ken, egyszerűen a motor hangján érződik, hogy nem szar van benne, és még egy halom másik motorba használjuk ezt nagy megelégedéssel a 2T klubba. az 1.30keverék eleinte bejáratási okokbol volt a gépbe, mostanság meg véletlenül. még így sem füstöl, ha meleg. a városi araszolgatás után az első tisztességes huzatásig nyomatja a kéket, de ez különösebben nem érdekel.
Bokodi Áron- WARESZ
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Kipufogó
A trutyi nem a kipuffanó miatt folyik hanem az olaj miatt! Lehet ott is árulnak arol-t!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Kipufogó
A németek sem biztos hogy tudnak jó után gyártott dobot gyártani.
A videón látszik, hogy folyik a végéből a már töbször említett trutymó.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EE8_UaUx ... re=channel[/youtube]
A videón látszik, hogy folyik a végéből a már töbször említett trutymó.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EE8_UaUx ... re=channel[/youtube]
Re: Kipufogó
sajnos gyári dobra fél évet vadásztam, és az eltt belőle, hogy sikerült egy jó kokszos, de még nem szétbarmolt állapotút találni, aminek viszont a kölsején rohadt volt a króm. ez van most a csilli motoron. ez a gyengéje. szóval jó állapotú peregy dobot nehéz találni, ez a trophy dob is matt fekete, de legalább tiszta. szerintem próbáld ki, alul jobb felül kicsit tompább mint a TS dob, de túrázásra alkalmas, mert viszonylag csöndes. érdekes hangja van. csináltam videókat, a dobok hangjáról, a TS 250/1re feltettem a trophy dobot, aztán a TS és a későbbi etz dobot. a 3 dob közül hangra a trophy lóg ki, mert tök más a hangtompítója. a dobok méretét tekintve a trophy hangolt része megegyezik az etz-ével. ugyanúgy is mennek, viszont az etz-nek a hangja meg a TS-ére hasonlít aminek rövidebb a táguló része, és a hangtompítója is elég egyedi.. 100szónak is 1 a vége, tökmindegy milyet, nagyon minimális a különbség, csak lényeg hogy gyárit. a többi izlés kérdése. egy dobról nem tudok nyilatkozni: etz 251. valószínűleg ez is jó dob, jó a peregyre mindegyik.Nandor írta:Waresz
Az az igazság, hogy nekem olyan motorkarakterisztika kellene ami a kétszemélyes túrázáshoz való.
Tartósan soha nem megyek 90km/h-nál gyorsabban csak néha egy két előzésnél. Ám a mostani viszont azért nem jó mert érezhetően tompul 4erer felett két személlyel emelkedőkön és előzésekkor viszont pont erre a tartományra lenne szűkségem. Városban viszont verhetetlen, néha visszakapcsolás nélkül fordulok be egy utcába és 1500-ra leesik a fordulat de simán veszi a gázt és felgyorsul még két személlyel is./oldalkocsisnak pl. tökéletes lenne/ Korábbi MZ-im gyári dobokkal ezt nem tudták 3ezer alatt szinte halottak voltak pedig volt amibe 5000km volt tehát szinte új volt a dob. Azok után amit írtál arra következtetek, hogy nekem a gyári dob lenne a megoldás mert nem a lóerők érdekelnek hanem az egyenletes teljesítmény. Ezt a 5cm-es kivágást, hogy értetted? Rövidítsem meg a dobot? Vagy esetleg tudsz nekem szerezni egy gyárit?
Bokodi Áron- WARESZ
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Kipufogó
Waresz
Az az igazság, hogy nekem olyan motorkarakterisztika kellene ami a kétszemélyes túrázáshoz való.
Tartósan soha nem megyek 90km/h-nál gyorsabban csak néha egy két előzésnél. Ám a mostani viszont azért nem jó mert érezhetően tompul 4erer felett két személlyel emelkedőkön és előzésekkor viszont pont erre a tartományra lenne szűkségem. Városban viszont verhetetlen, néha visszakapcsolás nélkül fordulok be egy utcába és 1500-ra leesik a fordulat de simán veszi a gázt és felgyorsul még két személlyel is./oldalkocsisnak pl. tökéletes lenne/ Korábbi MZ-im gyári dobokkal ezt nem tudták 3ezer alatt szinte halottak voltak pedig volt amibe 5000km volt tehát szinte új volt a dob. Azok után amit írtál arra következtetek, hogy nekem a gyári dob lenne a megoldás mert nem a lóerők érdekelnek hanem az egyenletes teljesítmény. Ezt a 5cm-es kivágást, hogy értetted? Rövidítsem meg a dobot? Vagy esetleg tudsz nekem szerezni egy gyárit?
Az az igazság, hogy nekem olyan motorkarakterisztika kellene ami a kétszemélyes túrázáshoz való.
Tartósan soha nem megyek 90km/h-nál gyorsabban csak néha egy két előzésnél. Ám a mostani viszont azért nem jó mert érezhetően tompul 4erer felett két személlyel emelkedőkön és előzésekkor viszont pont erre a tartományra lenne szűkségem. Városban viszont verhetetlen, néha visszakapcsolás nélkül fordulok be egy utcába és 1500-ra leesik a fordulat de simán veszi a gázt és felgyorsul még két személlyel is./oldalkocsisnak pl. tökéletes lenne/ Korábbi MZ-im gyári dobokkal ezt nem tudták 3ezer alatt szinte halottak voltak pedig volt amibe 5000km volt tehát szinte új volt a dob. Azok után amit írtál arra következtetek, hogy nekem a gyári dob lenne a megoldás mert nem a lóerők érdekelnek hanem az egyenletes teljesítmény. Ezt a 5cm-es kivágást, hogy értetted? Rövidítsem meg a dobot? Vagy esetleg tudsz nekem szerezni egy gyárit?
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Kipufogó
Trophy kipuff? Milyen állapotban van? Rokon most restaurál egy pupost, és ráállított a témára
Re: Kipufogó
hát ha tényleg át lehet rajta látni akkor azt látni szeretném. ilyennel eddig nem volt dolgom, légyszi csinálj róla fényképeket! kiváncsi vagyok rá. ha alul erős, akkor az egy túl alacsonyra hangolt egyszerű rezó. ha kivágnál a hasából pl 4-5centit, máris kiforogna jobban. a rezónak van egy olyan átka az egyszerű kamrás zajtompítós hangolt üregű dobokhoz képest, hogy rosszabbúl megy ha nincs rezonáló tartományban a fordulat, mint a gyári dobbal. ez érvényes az alacsony tartományokra is, meg a magasakra főleg. tehát, ami kiesik belőle, oda szinte nem is akar elforogni. totál megtorpan.Nandor írta:Rosszul írtam a képen mert nem diffúzot hanem konfúzort akartam írni.
Egyébként a azt, hogy a gyári dob jobb az után gyártottnál azt és is tudom de a gyárim az felejtős.
Viszont az után gyártottam nem hasonlít az általad mutatott képre mert át lehet látni rajta tehát a hangtompítója olyan mint egy rezónak. Sokkal mélyebb a hangja és az alacsony tartományokban sokkal erősebb mint a gyári. Nem tudom hogy ki gyártotta de más mint a többi után gyártott.
Viszont ez a hirtelen erővesztés 4800-nál igazán zavaró. Már gondolkodtam rajta, hogy a gyárimból és ebből csináltatok egy rezót.
Waresz azért köszönöm az infót. Egyébként rezóügyben lehet veled tárgyalni vagy csak kiégetni szoktál?
csak kínlódik.. ilyen volt nekem is a kis TS. és a warnyú is megtorpanna, ha alacsonyabbra lenne hangolva.
ha akarod, tudok segíteni, kisérletezhetünk. de egy kérdés: mire használod a gépet? túrázni? mert akkor egy rezó rémes. ha azt akarod, hogy érjen valamit, akkor már hosszú távon zavaró a hangja. fülbemászó pléhhang, pályán meg baromkodni poén, de használni hülyeség. van rendes tuningötletem nagy TShez, de az nagy meló.. és az már nagyon sokat zabál, nagyon hamar szarrá megy, mondjuk addig nagyon menne, de szerintem felesleges. ha jó gyári gép, akkor az ma is komolyan meg tudja lepni a forgalmat, kellően fürge, 80ról még rendes dinamizmussal lehet vele előzni.-. én a gyárira visszaállítást javaslom, az a legjobb. van egy trophy 250kipffom, azt kipróbálhatnád, marha jól megy vele a motor,. az kicsit jobb alul mint a TS dob, de felül nem akar annyira forogni.
Bokodi Áron- WARESZ
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Kipufogó
Rosszul írtam a képen mert nem diffúzot hanem konfúzort akartam írni.
Egyébként a azt, hogy a gyári dob jobb az után gyártottnál azt és is tudom de a gyárim az felejtős.
Viszont az után gyártottam nem hasonlít az általad mutatott képre mert át lehet látni rajta tehát a hangtompítója olyan mint egy rezónak. Sokkal mélyebb a hangja és az alacsony tartományokban sokkal erősebb mint a gyári. Nem tudom hogy ki gyártotta de más mint a többi után gyártott.
Viszont ez a hirtelen erővesztés 4800-nál igazán zavaró. Már gondolkodtam rajta, hogy a gyárimból és ebből csináltatok egy rezót.
Waresz azért köszönöm az infót. Egyébként rezóügyben lehet veled tárgyalni vagy csak kiégetni szoktál?
Egyébként a azt, hogy a gyári dob jobb az után gyártottnál azt és is tudom de a gyárim az felejtős.
Viszont az után gyártottam nem hasonlít az általad mutatott képre mert át lehet látni rajta tehát a hangtompítója olyan mint egy rezónak. Sokkal mélyebb a hangja és az alacsony tartományokban sokkal erősebb mint a gyári. Nem tudom hogy ki gyártotta de más mint a többi után gyártott.
Viszont ez a hirtelen erővesztés 4800-nál igazán zavaró. Már gondolkodtam rajta, hogy a gyárimból és ebből csináltatok egy rezót.
Waresz azért köszönöm az infót. Egyébként rezóügyben lehet veled tárgyalni vagy csak kiégetni szoktál?
Re: Kipufogó
HEHE! ezt pofázom már mióta... gyári dobot kell kiégetni, és nem utángyártott hangolatlan szart venni. egyébként a két rajznak semmi köze egyik gyári, és utángyártott mz dobhoz sem.Nandor írta:Sziasztok
Valaki látott már belülről utángyártott kipufogót?
Én az utóbbira tippelnék mert 4800-as fordulatot elérve megtorpan a motor és nem pörög tovább.
a GYÁRI TS250 dob olyan belső felépítésű, mint a GYÁRI kis etz dob, annyi különbséggel, hogy arányosan nagyobb, egyenes szabású, kúpos végű, hosszab hasa van, és rövidebb táguló szakasza(diffúzor) ime egy ilyen:
az utángyártottba nincs hangolt üreg, és zárókúp, rögtön a hangtompító rendszer kezdődik. magyarul agyonüti a motort több tartományban is.
ilyen kb.:
jól látszik hogy csak hangtompítója van, és a rajta található külső hegesztés is csak dísz, mert belül nem ott van a gát.
más: könyökből jó az utángyártott, csak épp le kell gömbölyíteni a belső élét ami a dobba megy, miután pontosan le lett vágva méretre, mert az nem lóghat be a dobba! épp hogy a bilincs vonalán kell csak túllógjon(kb 1-2mm.)
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Kipufogó
hát táguló könyök meg gyári henger(értelmetlen).. tudodmit, szerezz egy jó gyári kipuffot, égesd ki, és örülj, hogy csendes, meg jó. ezek a motorok utcára valók, más felhasználásra gyengék.rohrwilderik írta:waresz írta: mért adatokat nem, de bevált működő rezóméreteket igen. mit szolsz hozzá?
köszi szépen, de én finoman hangolt, táguló könyekes rezót szeretnék csinálni.
ha már pénzt kell ráfordítanom akkor komoly legyen
még1x kösz
Bokodi Áron- WARESZ
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Kipufogó
Sziasztok
Valaki látott már belülről utángyártott kipufogót?
Én az utóbbira tippelnék mert 4800-as fordulatot elérve megtorpan a motor és nem pörög tovább.
Valaki látott már belülről utángyártott kipufogót?
Én az utóbbira tippelnék mert 4800-as fordulatot elérve megtorpan a motor és nem pörög tovább.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Kipufogó
waresz írta:mért adatokat nem, de bevált működő rezóméreteket igen. mit szolsz hozzá?rohrwilderik írta:sziasztok!
van itt valaki aki csinált(atott) 150-es etz hengerre rezót? ha igen, el tudná nekem küldeni a (gyári) hengerről mért adatokat, amik a tervezéshez kellenek?
nagyon megköszönném, rengeteg időt spórolnék meg vele.
email-em: rohrwilderik@yahoo.de
köszi szépen, de én finoman hangolt, táguló könyekes rezót szeretnék csinálni.
ha már pénzt kell ráfordítanom akkor komoly legyen
még1x kösz
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
És tegyük hozzá, hogy ha a rezó túl hosszú lenne, a konfúzorba bele lehet tolni a végcsövet (de maximum a kúpos rész végéig, egy mm-el se tovább!), így sokkal könnyebb dolga lesz az embernek, mert természetes hangtompítóként működik, és rövidít is a hosszon, + a visszatérő hullám is erősebb, szóval mindenképp megéri.
Forrás: MZ tuning könyv innen az mzclub honlapról (az angol)
Forrás: MZ tuning könyv innen az mzclub honlapról (az angol)
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Kipufogó
én kis TS-re csináltam, gyári dobot átalakítva. érdemes utángyártottból csinálni, mert azért nem kár. a könyök gyári,nagyon fontos(amúgy is) hogy ne lógjon be a dobba. csak a bilincs végéig érjen. a dobot az elejétől 590mm-re el kell vágni. idáig tök üres kell legyen.. kb itt van a gyári zárókúp is benne. ide jön rá egy 240mm hosszú konfúzor(szükülő szakasz, aminek a végére az átmérő 18mm. ezután 120mm hosszú végcső. ennek is értelemszerűen 18mm belső átmérő. ez a kis fapados rezó egy-két lóerőt simán rátol a gépre. kb4000től megy ezekkel a méretekkel(125ös kipufogónyílás méretek mellett!!!!), de mivel egyszerű szerkezet, és kipufogócsatorna nincs módosítva, így kis tartományban működik. kb 1000-1500as tartomány várható. a has hosszúságának csökkentésével lehet magasabbra hangolni. kisérletezés a megoldás. én is így csináltam. kis Mz-re, meg nagy Mz-re is van pörgős tuningtervem, csak azok már messze vannak az utcai használattól. nagy fogyasztás, nagy fordulatok, mindenféle vezérlésmódosítás szükséges.csikin írta:Engem is érdekelnének, összevetném az enyéimmel:)
pl a wartburgomé 3hengerre egy rezó(!!!!) 3500tol kb6500ig megy. fura állat, ez eddig a legjobban sikerült. az ideális esetben +20lóerő is lehet(csak a rezó ).
aki még nem látta:
http://www.youtube.com/watch?v=KQWT4KOGkUc
Bokodi Áron- WARESZ
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
Engem is érdekelnének, összevetném az enyéimmel:)
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Kipufogó
waresz!
Az engem is érdekelne.... Ha el tudnád küldeni azt megköszönném.
Előre is köszi!
Az engem is érdekelne.... Ha el tudnád küldeni azt megköszönném.
Előre is köszi!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Kipufogó
mért adatokat nem, de bevált működő rezóméreteket igen. mit szolsz hozzá?rohrwilderik írta:sziasztok!
van itt valaki aki csinált(atott) 150-es etz hengerre rezót? ha igen, el tudná nekem küldeni a (gyári) hengerről mért adatokat, amik a tervezéshez kellenek?
nagyon megköszönném, rengeteg időt spórolnék meg vele.
email-em: rohrwilderik@yahoo.de
Bokodi Áron- WARESZ
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Kipufogó
sziasztok!
van itt valaki aki csinált(atott) 150-es etz hengerre rezót? ha igen, el tudná nekem küldeni a (gyári) hengerről mért adatokat, amik a tervezéshez kellenek?
nagyon megköszönném, rengeteg időt spórolnék meg vele.
email-em: rohrwilderik@yahoo.de
van itt valaki aki csinált(atott) 150-es etz hengerre rezót? ha igen, el tudná nekem küldeni a (gyári) hengerről mért adatokat, amik a tervezéshez kellenek?
nagyon megköszönném, rengeteg időt spórolnék meg vele.
email-em: rohrwilderik@yahoo.de
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
Vízbefecskendezés? Ez nem Rolls-Royce gázturbinás hajtómű. Tisztára kiölöd a müzüből azt,amitől müzü.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Re: Kipufogó
hát kinek a pap, kinek a paplan..
egy 30 lóerőre piszkált etz szerintem 10000km-t sem megy el.. én inkább megyek lassabban. Erdei mester a gyárilag akár 100000km-t is eltűrő trabiblokk 100%os teljesítménynövelés után tudtommal 5-10ezer km-re jósolja az élettartamot.
egy 30 lóerőre piszkált etz szerintem 10000km-t sem megy el.. én inkább megyek lassabban. Erdei mester a gyárilag akár 100000km-t is eltűrő trabiblokk 100%os teljesítménynövelés után tudtommal 5-10ezer km-re jósolja az élettartamot.
Bokodi Áron- WARESZ
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
Szerintem minél melegebb a kipuff annál rövidebbre lehet méretezni.Alfa írta:pl víz befecskendezése a kipufogókönyökbe
Vízbefecskendezés a szívótorokba, az már valami:)
Üdv.: Csikin
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
Sajnos fogyasztás adatokat nem tudok mondani, mivel nincs jogsim pillanatnyilag , csak egy mellékutcában tudok tesztelgetni. De logikusan gondolkodva a rezó és a nem rezó közti különbség az, hogy előbbi megakadályozza a keverék áthúzását a hengeren, így nem jut (annyi) friss keverék a kipufogóba elpazarlódni. waresz mondja hogy "kihúzza" nem rezonáló fordulaton, ez így is van, de az utángyártott szar meg mindig kihúzza, mert nincs konfúzora ami bármikor is visszanyomná. Ezt az a tapasztalat is megerősíti, hogy az utángyártottból szabályosan csepegett a fekete lé, és túra alatt is, nem csak alapjáratos tesztelésen, a rezó meg száraz. Na most ha az előzőben kárbament x liter és így fogyasztott y-t, akkor most y-x + z -t kell fogyasztania, ahol a z a megőrülési faktor , lásd köv. bekezdés.
Ezek a fogyasztásnövelős dolgok nem úgy működnek, pszichloógiai alapja van. Ha a motor lusta, átlagos, a pilótának semmi ingere arra hogy húzza neki "akkor se megy jobban" alapon. Ha a motoron rezó van, a hangja megváltozik, virgonc, pörög, üvölt, sikít, hörög meg mittomén, akkor a legszelídebb ember is feljebb forgatja, nem vált el, jobban húzza mert a lúd legyen kövér, főleg egy kétüteműt, aztán persze hogy kijön a 6 liter, tudat alatt is. Direktszűrőre is azt mondták sokat eszik vele. 2500 km-t használtam úgy 3,7 l/100-al, igaz nem is húztam neki. Felső tartományban elszegényedés, alsóban + nyomaték, rendszertelen teljesítmény, de a fogyasztást nem befolyásolja döntően. Nem is ezért váltottam el róla. Minden a stíluson múlik. Jah és a nyugati/japán gyártók kétüteműi gyárilag rezonátorral vannak felszerelve, és még mindig van benzin a földön
Az ezressel lejjebb hangolással az a baj, hogy a kipuffogó kb 30-40 centivel hosszabb lesz (vagy el kell érni valahogy hogy a hőmérséklet csökkenjen, pl víz befecskendezése a kipufogókönyökbe fordulatszámfüggően, a párolgás hőt von el, de ez azért baromi bonyolult, vagy bordák a könyökre de az is lol).
Ha egy ezressel hosszabb, akkor pedig vissza kell hajtani a konfúzor után a végcsövet és a hangtompítót, ami
1 nem tudsz rá táskát / túradobozt rakni, vagy ha igen akkor is problémás
2 250 es etz-t én nem robogósítanék , de ez igazából ízlés dolga
3 a "hajtűkanyar" rendesen összezavarja az áramlást, és így a program és a számolás már annyit támpontot sem ad mint azelőtt, kb 4-5 darabot tipp alapján le kell gyártani és fékpadon kimérni (amúgy a versenyzéses könyvben ezt ajánlják), ez azért nem kis meló.
4 a "hivatalos" ajánlás a mindenkori teljesítménymaximumra hangolás, hogy a görbe ne változzon meg, csak feljebb kerüljön, ami végülis logikus, bár az előgyújtás / max. telj. / rezó kombinációval elvileg lehet csinálni akár chopperesen egyenletes nyomatékgörbét.
5 egy jó karbival jól beállított gyújtással és egy rezóval (nekem még Bambi állította a szervizben 3000 km el ezelőtt!! sima megszakítós) ha nem figyelsz és kicsit kihúzatod pikk pakk 7-8000 en van a fordulat, mert nem szabályoz le, nem szaggat, nem gyengül el, nem füstöl, nem csörög. Miért is váltanál el? Eszedbe se jut, "kéri" a fordulatot. Ilyen körülmények között a 4500-5500 nem is olyan sok ha belegondolunk Amúgy is, gyárilag is bírnia kell a 3-6000 közti felhasználást. Az 5000 még simán bennevan.
Persze nem javaslom senkinek a tartós nagy fordulatot, és a legjobb valóban a 3500-4500ra hangolt rezó lenne, forgalmi okokból is (50,70,90 km/h hoz tartozó fordulatok) de technikai okokból ezt elég nehéz lenne megcsinálni.
Jaa és még végül Egy dolog megváltoztatása sosem fog csodát tenni. A rezóhoz pl illene a dugattyút és a hengert is módosítani, kikönnyíteni, gyűrűket kispórolni. Kuplungot könnyíteni, a gyújtást megcsinálni (a sub ee féle programozható hal jeladós elég jónak tűnik), meg egy rendes Bing karbi (bár a bvf se rossz). Extrém esetben Reed szelepet beépíteni, ez újabb dugókönnyítésre ad lehetőséget. És persze mindent a legjobb ( = méregdrága) anyagokból, és a legjobb ( = méregdrága ) technológiákkal elkészíteni, hogy azért ne essen szét a gyárihoz képest nagy fordulatok és teljesítmény miatt. Utána millióegy változatban ezeket összetesztelni és kipróbálni. A váltóban is van jópár (pl tűgörgősítés) lehetőség. De ez az egész nem számít ha a gép szimmeringes, kopott, halott tűgörgős, stb. Sőt, csak előrébb hozza a végét.
Az MZ-k amúgy is szándékosan "elrontott", lustított gépek (szocialista hozzáállás ugye), de a potenciál bennük van, ezért viszonylag házi módszerekkel is (%ban mérve, lehet hogy ez tételenként csak 1-2 ló, de felfúrás nélkül a 30 ló is elérhető, ami 50% növekedés) drasztikus teljesítménynövekedéshez lehet jutni, amit a 30 éves alkatrészek nem feltétlen fognak bírni. Az első és legfontosabb "tuning" egy igényes blokkfelújítás, és ezt már lehet úgy végeztetni, hogy belekalkuláljuk hogy az évek alatt mivel akarunk még játszadozni a motoron.
Ezek a fogyasztásnövelős dolgok nem úgy működnek, pszichloógiai alapja van. Ha a motor lusta, átlagos, a pilótának semmi ingere arra hogy húzza neki "akkor se megy jobban" alapon. Ha a motoron rezó van, a hangja megváltozik, virgonc, pörög, üvölt, sikít, hörög meg mittomén, akkor a legszelídebb ember is feljebb forgatja, nem vált el, jobban húzza mert a lúd legyen kövér, főleg egy kétüteműt, aztán persze hogy kijön a 6 liter, tudat alatt is. Direktszűrőre is azt mondták sokat eszik vele. 2500 km-t használtam úgy 3,7 l/100-al, igaz nem is húztam neki. Felső tartományban elszegényedés, alsóban + nyomaték, rendszertelen teljesítmény, de a fogyasztást nem befolyásolja döntően. Nem is ezért váltottam el róla. Minden a stíluson múlik. Jah és a nyugati/japán gyártók kétüteműi gyárilag rezonátorral vannak felszerelve, és még mindig van benzin a földön
Az ezressel lejjebb hangolással az a baj, hogy a kipuffogó kb 30-40 centivel hosszabb lesz (vagy el kell érni valahogy hogy a hőmérséklet csökkenjen, pl víz befecskendezése a kipufogókönyökbe fordulatszámfüggően, a párolgás hőt von el, de ez azért baromi bonyolult, vagy bordák a könyökre de az is lol).
Ha egy ezressel hosszabb, akkor pedig vissza kell hajtani a konfúzor után a végcsövet és a hangtompítót, ami
1 nem tudsz rá táskát / túradobozt rakni, vagy ha igen akkor is problémás
2 250 es etz-t én nem robogósítanék , de ez igazából ízlés dolga
3 a "hajtűkanyar" rendesen összezavarja az áramlást, és így a program és a számolás már annyit támpontot sem ad mint azelőtt, kb 4-5 darabot tipp alapján le kell gyártani és fékpadon kimérni (amúgy a versenyzéses könyvben ezt ajánlják), ez azért nem kis meló.
4 a "hivatalos" ajánlás a mindenkori teljesítménymaximumra hangolás, hogy a görbe ne változzon meg, csak feljebb kerüljön, ami végülis logikus, bár az előgyújtás / max. telj. / rezó kombinációval elvileg lehet csinálni akár chopperesen egyenletes nyomatékgörbét.
5 egy jó karbival jól beállított gyújtással és egy rezóval (nekem még Bambi állította a szervizben 3000 km el ezelőtt!! sima megszakítós) ha nem figyelsz és kicsit kihúzatod pikk pakk 7-8000 en van a fordulat, mert nem szabályoz le, nem szaggat, nem gyengül el, nem füstöl, nem csörög. Miért is váltanál el? Eszedbe se jut, "kéri" a fordulatot. Ilyen körülmények között a 4500-5500 nem is olyan sok ha belegondolunk Amúgy is, gyárilag is bírnia kell a 3-6000 közti felhasználást. Az 5000 még simán bennevan.
Persze nem javaslom senkinek a tartós nagy fordulatot, és a legjobb valóban a 3500-4500ra hangolt rezó lenne, forgalmi okokból is (50,70,90 km/h hoz tartozó fordulatok) de technikai okokból ezt elég nehéz lenne megcsinálni.
Jaa és még végül Egy dolog megváltoztatása sosem fog csodát tenni. A rezóhoz pl illene a dugattyút és a hengert is módosítani, kikönnyíteni, gyűrűket kispórolni. Kuplungot könnyíteni, a gyújtást megcsinálni (a sub ee féle programozható hal jeladós elég jónak tűnik), meg egy rendes Bing karbi (bár a bvf se rossz). Extrém esetben Reed szelepet beépíteni, ez újabb dugókönnyítésre ad lehetőséget. És persze mindent a legjobb ( = méregdrága) anyagokból, és a legjobb ( = méregdrága ) technológiákkal elkészíteni, hogy azért ne essen szét a gyárihoz képest nagy fordulatok és teljesítmény miatt. Utána millióegy változatban ezeket összetesztelni és kipróbálni. A váltóban is van jópár (pl tűgörgősítés) lehetőség. De ez az egész nem számít ha a gép szimmeringes, kopott, halott tűgörgős, stb. Sőt, csak előrébb hozza a végét.
Az MZ-k amúgy is szándékosan "elrontott", lustított gépek (szocialista hozzáállás ugye), de a potenciál bennük van, ezért viszonylag házi módszerekkel is (%ban mérve, lehet hogy ez tételenként csak 1-2 ló, de felfúrás nélkül a 30 ló is elérhető, ami 50% növekedés) drasztikus teljesítménynövekedéshez lehet jutni, amit a 30 éves alkatrészek nem feltétlen fognak bírni. Az első és legfontosabb "tuning" egy igényes blokkfelújítás, és ezt már lehet úgy végeztetni, hogy belekalkuláljuk hogy az évek alatt mivel akarunk még játszadozni a motoron.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Kipufogó
ez tényleg így van(bár a 40ről 5.ben, az kicsit túlzás, inkább 50től talán... azért az csak 4 felömlős...), nekem a kis 125ös TS lett nagyobbra fúrva.. konkrétan 5mm-el nagyobb dugattyú került bele(150es második túlos), és igazán nem lett sokkal erősebb magas tartományban, de alacsonyon nagyon összeszedte magát.Dénes írta:Alfának 300-as a motorja. Én is elmegyegetek 1500-as fordulaton. Nagyon sokat számít , vezérlés módosítása nélkül alul sokkal több lesz az ereje, felül meg ugyanaz kb.
300-as hengerrel, gyári áttételekkel nálam sem gond 40ről 5. sebességben kigyorsítani...öhm mondjuk 120ig.
etz 300asításánál szerintem az a baj, hogy az amúgy is rövid löketű motor hatásfoka tovább romlik. nyílván jobban megy, de lényegesen többet IS zabál. inkább 250es csepptankos jawabol fincsi a 300as:) az még úgy is hosszúlöketű, így iszonyat alacsony fordulatrol elindúl. kb 500as fordulaton már nem rángat. a nagy MZ ezt nem bírja, 1000körül már simán bekattog. és a nagyobb lökettérfogatnak köszönhetően magas fordulaton is sokkal jobb.
Bokodi Áron- WARESZ
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
Alfának 300-as a motorja. Én is elmegyegetek 1500-as fordulaton. Nagyon sokat számít , vezérlés módosítása nélkül alul sokkal több lesz az ereje, felül meg ugyanaz kb.
300-as hengerrel, gyári áttételekkel nálam sem gond 40ről 5. sebességben kigyorsítani...öhm mondjuk 120ig.
300-as hengerrel, gyári áttételekkel nálam sem gond 40ről 5. sebességben kigyorsítani...öhm mondjuk 120ig.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Kipufogó
Gratulálok! Szép eredmények. Én is szeretnék valami hasonlót, esetleg egy 1000-el lejjebb hangolva, mert nem szeretem pörgetni: 4000 alatt olyan nyugott, csendes, vibrációmentes, kellemes, hosszú az élet(tartam)...
Tőled várnék valami hiteles (és kedvező) fogyasztásadatot! (utolsó remény...)
Vajon igaz-e a rezó = zabálás.
Matt is 6+ literekről beszél, mások szerint is a rezó csak fogyasztásnövelésre alkalmas.
Üdv.: Perec
ui.:Én örülök, ha 1.ben megyek 13km/h-t stabilan!
Tőled várnék valami hiteles (és kedvező) fogyasztásadatot! (utolsó remény...)
Vajon igaz-e a rezó = zabálás.
Matt is 6+ literekről beszél, mások szerint is a rezó csak fogyasztásnövelésre alkalmas.
Üdv.: Perec
ui.:Én örülök, ha 1.ben megyek 13km/h-t stabilan!
Alfa írta:Hát nekem most a 4000-6000+ tartományban rezonál érezhetően, és azért az esetek 95%-ában (mivel túragép...) ott használom.
Még alul is nyomatékosabb, épp tegnap néztem: 13 km/h 3. ban elvitte 1300 on Igaz nem gyorsított ha húztam neki túl fürgén (magyarul sehogy), de vitte. Utána gyors ellenőrzés, sehol nedvesedés.
Én elégedett vagyok vele . És szerintem bírni is fogja, nem kell attól folyton húzni hogy jól megy. Bár nagy a kísértés aláírom
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
A hangtompítóm miatt kiköpni nem nagyon tudja. Megy a végcső, ez elér a hangtompító dob majdnem végéig, ez tele van tömve üveggyapottal (de csak lazán hogy ne fojtsa, csak halkítsa), és a kipufogó csöve pedig ezzel párhuzamosan, ám feljebb megy, és a hangtompító másik végéig ér szinte, onnan indul. Majd holnap lerajzolom, lényeg hogy azon semmilyen folyadék vagy csapadék nem jut át úgy, hogy ne akadna fenn a töltőanyagban. Viszont a töltőanyag is tök száraz.
Az igaz hogy nem ad rá iszonyatosan nagy pluszt. Viszont egyrészt jó dolog megépíteni, az öblítést annyira nem vágja haza hogy a motor kenése bánná (szerintem, aztán majd csak az 50 ezres szerviz után tudok nyilatkozni tényszerűen ), az utángyártottnál fixen jobb. Nekem ez a fő érvem. Ja és a hangja is jobb lett szerintem. Vagy legalábbis egyedi, ami egy egyedi építésű motornál nem mellékes
Annyira viszont egyértelműen nem látom át a folyamatokat hogy a vezérlés, gyújtásgörbe (majd ha lesz olyan...) milyen módosítása milyen hatással van, ehhez még baromira sokat kell tanulnom a dologról, vagy tesztelni. Csakhát valahol el kell kezdeni ugye
Amúgy én is szívesen kipróbálnék gyári cuccokat, csak az a kár hogy nem tudom megtenni, így marad az amit saját kezűleg faragok. Viszont ha végre visszakapom a jogsim meglátogatlak, és meglátjuk.
Az igaz hogy nem ad rá iszonyatosan nagy pluszt. Viszont egyrészt jó dolog megépíteni, az öblítést annyira nem vágja haza hogy a motor kenése bánná (szerintem, aztán majd csak az 50 ezres szerviz után tudok nyilatkozni tényszerűen ), az utángyártottnál fixen jobb. Nekem ez a fő érvem. Ja és a hangja is jobb lett szerintem. Vagy legalábbis egyedi, ami egy egyedi építésű motornál nem mellékes
Annyira viszont egyértelműen nem látom át a folyamatokat hogy a vezérlés, gyújtásgörbe (majd ha lesz olyan...) milyen módosítása milyen hatással van, ehhez még baromira sokat kell tanulnom a dologról, vagy tesztelni. Csakhát valahol el kell kezdeni ugye
Amúgy én is szívesen kipróbálnék gyári cuccokat, csak az a kár hogy nem tudom megtenni, így marad az amit saját kezűleg faragok. Viszont ha végre visszakapom a jogsim meglátogatlak, és meglátjuk.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Kipufogó
másik: lehet nagyon fasza rezókat készíteni, de ahoz nem elég egy motademó, vagy valami ilyesmii program, meg nem elég azt rátenni a motorra, bele kell nyúlni a vezérlésébe.. jó példa, amit már éreztem közelebbről is: Erdei Zsolt féle trabantblokk. a trabi már gyárilag is lenyügözően nyomatékos. a nyomatékmaximuma 55Nm, ebből 1200as fordulaton már 40 megvan. a piszkált blokk 50-55 lóerő, és 90-100Nm. 1500as fordualton már indul a rezója(két hengerre, egy dob, hoppá...) ekkor zömült murvás, vagy földes úton kettesbe elkezd kaparni, csak gázadásra. a széria blokk 5000nél véget ér, de már 4500 fölött megtorpan. ez a piszkált blokk 5500ig van rezonátortartományba, de tovább forog 7200ig is terhelésen. így van az hogy a kis trabicsek 100nál még vígan gyorsul 3.ba. és kb 115ig tart ez a fokozat. majd valahogy 160körül alakul a vége. a titok a blokkban van, nem tudom mit, meg hogy, a trabi vezérlőtárcsás, logikusan jobban hangolható, egy 500as krossz CZ 36mm-es torkú porlasztója van rajta, 250-260as főfúvókával, ja és nem direktszűrő, hanem hangolt térfogatú légszűrőrendszer. 3 felömlős hengerek, eltolt égéstér, meg tudja fene micsoda még, funkcióját az utóbbinak egyáltalán nem tudom. szóval szerintem ez tuning (de hát ez is 30-40litert zabál). a többi csak kínlódás. vagy megelégszünk a gép gyári tudásával, vagy aki gyorsabb, erősebb gépet akar, az váltson nagyobbra.(szerény véleményem szerint)
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Kipufogó
most olvasom vissza, semmi értelme az írásomnak.. azért bassza el a blokkot, mert a kenésre kellő olaj is kimegy belőle. aztán ezt lecsapódni a végén azért nem látod, mert kiköpi. na meg azért, mert jellemzően rezonáló fordulaton használod(akkor meg nincs mi kijöjjön).
na meg a másik ellenérv tőlem, a hangja.. ez elmegy rövid távon, meg baromkodni, én is rohadtúl élveztem a kis TS visítását, meg a wartburgnak a mai napig értékelem a rettenet lemezhangját, mégse ez a kényelmes hosszú távon. van széria wartburgom, utcára úgy hibátlan, csöndes, nem is hallani jóformán a hangját.. most már széria mindegyik mz-em, azok is úgy hibátlanok. hosszú távon sem zavaró a hangjuk. és ez csak a kipuff, igaz ez a légszűrőre is.. a piszkált wartburgnak olyan torokhangja van, hogy az rémes, (igaz ez egy direktszűrős mz-re is.)bezzeg a szériának odaléphetek, gyönyörűen húz alulrol, nem kell pörgetni, és mellette a torokhang is csak halk búgás. na mondjuk a kis TS már gyárilag se egy olyan lenyügöző torokhang mentes szerkezet, azért annak van bőgése. helyedbe kipróbálnék tiszta belsejü gyári felszereléseket, hogy azzal hogy megy. ja, meg van számodra egy ajándék szivacslégszűrő betétem széria etz légszűrőházba. ezt azért szereti a 300as.
na meg a másik ellenérv tőlem, a hangja.. ez elmegy rövid távon, meg baromkodni, én is rohadtúl élveztem a kis TS visítását, meg a wartburgnak a mai napig értékelem a rettenet lemezhangját, mégse ez a kényelmes hosszú távon. van széria wartburgom, utcára úgy hibátlan, csöndes, nem is hallani jóformán a hangját.. most már széria mindegyik mz-em, azok is úgy hibátlanok. hosszú távon sem zavaró a hangjuk. és ez csak a kipuff, igaz ez a légszűrőre is.. a piszkált wartburgnak olyan torokhangja van, hogy az rémes, (igaz ez egy direktszűrős mz-re is.)bezzeg a szériának odaléphetek, gyönyörűen húz alulrol, nem kell pörgetni, és mellette a torokhang is csak halk búgás. na mondjuk a kis TS már gyárilag se egy olyan lenyügöző torokhang mentes szerkezet, azért annak van bőgése. helyedbe kipróbálnék tiszta belsejü gyári felszereléseket, hogy azzal hogy megy. ja, meg van számodra egy ajándék szivacslégszűrő betétem széria etz légszűrőházba. ezt azért szereti a 300as.
Bokodi Áron- WARESZ
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
Hát nekem most a 4000-6000+ tartományban rezonál érezhetően, és azért az esetek 95%-ában (mivel túragép...) ott használom.
Viszont azt nem hinném hogy túl sok keverék menne kárba más fordulatokon, mert csontszáraz a dob belseje és a könyök is, ellentétben az utángyártottal, aminek orrán száján jött a fekete 2T olajos undorító lé (mivel a benzin kiold egy kis kokszot, csak hogy vicces legyen). Semmit sem változtattam (karbihoz se nyúltam, gyújtáshoz se) és a másikkal mégis jobb. Sőt. Nem kifejezés. Még alul is nyomatékosabb, épp tegnap néztem: 13 km/h 3. ban elvitte 1300 on Igaz nem gyorsított ha húztam neki túl fürgén (magyarul sehogy), de vitte. Utána gyors ellenőrzés, sehol nedvesedés.
Én elégedett vagyok vele . És szerintem bírni is fogja, nem kell attól folyton húzni hogy jól megy. Bár nagy a kísértés aláírom
Viszont azt nem hinném hogy túl sok keverék menne kárba más fordulatokon, mert csontszáraz a dob belseje és a könyök is, ellentétben az utángyártottal, aminek orrán száján jött a fekete 2T olajos undorító lé (mivel a benzin kiold egy kis kokszot, csak hogy vicces legyen). Semmit sem változtattam (karbihoz se nyúltam, gyújtáshoz se) és a másikkal mégis jobb. Sőt. Nem kifejezés. Még alul is nyomatékosabb, épp tegnap néztem: 13 km/h 3. ban elvitte 1300 on Igaz nem gyorsított ha húztam neki túl fürgén (magyarul sehogy), de vitte. Utána gyors ellenőrzés, sehol nedvesedés.
Én elégedett vagyok vele . És szerintem bírni is fogja, nem kell attól folyton húzni hogy jól megy. Bár nagy a kísértés aláírom
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Kipufogó
vigyázz vele, mert egyes tartományokban(konkrétan ott ahol nem húz) kiengedi a naftát. elbassza a blokk öblítését. azokon a fordulatokon a gyári dob viszi a gépet jobban. ahol rezonál, ott már minden tökéletesedik, de szerintem nem ott használod állandóan. nekem pl a kis TS nagyon hamar megadta magát, pedig nem volt szar állapotú. ment mint az állat, vége is lett.Alfa írta:Az az igazi mindenképp, de nekem hihetetlenül nem odaillő egy visszahajló dob. A 70-80 as évek motorjait a diffúzor, egyenes, konfúzor, végcső, hangtompító egyenesen jellemzi, lásd TZR 250 1KT.
Főleg mivel a rezonátor fogalmát az MZ találta ki, mindenkinek kötelessége lenne szétvágni az utángyártott szarokat, és átalakítani a kedvéhez és vérmérséskletéhez szükséges rezonátorokká
Még ha nem is sikerül olyanra mint akarta (lásd én), de legalább gyűlik az elméletben és gyakorlatban a tapasztalat, és nem utolsó sorban jó móka is
Bokodi Áron- WARESZ
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
Az az igazi mindenképp, de nekem hihetetlenül nem odaillő egy visszahajló dob. A 70-80 as évek motorjait a diffúzor, egyenes, konfúzor, végcső, hangtompító egyenesen jellemzi, lásd TZR 250 1KT.
Főleg mivel a rezonátor fogalmát az MZ találta ki, mindenkinek kötelessége lenne szétvágni az utángyártott szarokat, és átalakítani a kedvéhez és vérmérséskletéhez szükséges rezonátorokká
Még ha nem is sikerül olyanra mint akarta (lásd én), de legalább gyűlik az elméletben és gyakorlatban a tapasztalat, és nem utolsó sorban jó móka is
Főleg mivel a rezonátor fogalmát az MZ találta ki, mindenkinek kötelessége lenne szétvágni az utángyártott szarokat, és átalakítani a kedvéhez és vérmérséskletéhez szükséges rezonátorokká
Még ha nem is sikerül olyanra mint akarta (lásd én), de legalább gyűlik az elméletben és gyakorlatban a tapasztalat, és nem utolsó sorban jó móka is
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Kipufogó
Ha valakit érdekel nézze meg a "robogós" kipuffomat az adatlapomon nyomatékra van hangolva.
Nem szép, de Bambi elismerően fogalmazott a motor teljesítményéről
Nem szép, de Bambi elismerően fogalmazott a motor teljesítményéről
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Kipufogó
0,8-as lemez elég lenne kipufogóhoz? Egy olyat szeretnék tervezni, ami közelíti a gyári méreteit, max. 10 cm-t szeretnék elérni hosszban.
A gyári kipufogó a szerelési könyv szerint egy perforált rövid kúpos falban végződik, utána van a zajcsillapító. Linkelek pár képet nemsokára.
A gyári kipufogó a szerelési könyv szerint egy perforált rövid kúpos falban végződik, utána van a zajcsillapító. Linkelek pár képet nemsokára.
Re: Kipufogó
itt egy kicsit nyomatékhangoltabb változat:D
http://www.youtube.com/watch?v=8MOGznGE ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=8MOGznGE ... re=related
Bokodi Áron- WARESZ
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Kipufogó
Alfa (vagy aki hasonló cipőben jár):
Ha ilyen gond van hogy kúpterítéket kell szerkeszteni, akkor szóljatok, meg tudom csinálni egy teríték progival aztán küldöm dxf-ben. Azt pedig ki lehet vágatni lézer- vagy plazmavágón.
A görbítés az tényleg jó műsor, köracél...vagy seprűnyél is megteszi adott esetben. Másfeles lemez az tényleg szigorú
Ha ilyen gond van hogy kúpterítéket kell szerkeszteni, akkor szóljatok, meg tudom csinálni egy teríték progival aztán küldöm dxf-ben. Azt pedig ki lehet vágatni lézer- vagy plazmavágón.
A görbítés az tényleg jó műsor, köracél...vagy seprűnyél is megteszi adott esetben. Másfeles lemez az tényleg szigorú
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Re: Kipufogó
fasza a rezóhang, érződik, hogy nem gagyi.
kis TS-re csináltam én is, az valamivel alacsonyabb, 4000-5000tartományra volt hangolva, az is gyári dob átalakításából képződött, pont ilyen módon, csak éppen én nem foglalkoztam hangtompítóval szólt is rendesen. utcára szerintem amúgy alkalamtlan, de izlés, és használati mód kérdése. a wartburghoz amit csináltam az asszem 9 helyen törik, és változik a mérete, azt volt még rémálom megcsinálni. az egy kulturáltabb hangolású cucc, az már 3500 körül elindul, és onnantól a teljes tartományban tisztességgel húz.
ha érdekel:
http://www.youtube.com/watch?v=KQWT4KOGkUc
kis TS-re csináltam én is, az valamivel alacsonyabb, 4000-5000tartományra volt hangolva, az is gyári dob átalakításából képződött, pont ilyen módon, csak éppen én nem foglalkoztam hangtompítóval szólt is rendesen. utcára szerintem amúgy alkalamtlan, de izlés, és használati mód kérdése. a wartburghoz amit csináltam az asszem 9 helyen törik, és változik a mérete, azt volt még rémálom megcsinálni. az egy kulturáltabb hangolású cucc, az már 3500 körül elindul, és onnantól a teljes tartományban tisztességgel húz.
ha érdekel:
http://www.youtube.com/watch?v=KQWT4KOGkUc
Bokodi Áron- WARESZ
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Kipufogó
Na kaptam privátban egy üzit, szóval írok a kipufogómról
Tehát a szokásos mese, de a "rosszul megy" helyett én azt untam meg, hogy folyton van valami folyása az utángyártottnak a könyöknél is, és a végén is. Tudjuk, ismerjük, fos. A véletlen folyamán jutottam hozzá olcsóér' egy szép krómozású utángyártott dobhoz, aminek a vége le volt vágva, és "házi" rezókezdemény volt ráépítve. A konfúzor igazából nem is létezett, nem tudom mitől várták hogy működjön, kb úgy volt behegesztve ahogy épp esett, tehát teljes csőd. De, az utángyártottnál még ezzel is jobban ment.
Na ezt építgettem kicsit át. Először is levágtam a ráheftelt részt, szépen elegyengettem flex csiszolókoronggal a végét (fontos, erre megy majd a hegesztés). Ezután beültem a gép elé, szocimotoros.hu-ról leszedtem a rezószámoló programot, és elkezdtem próbálgatni. A diffúzort meghagytam a gyárit, mert szép is és jó is. Az egyenes részt is meghagytam, mert az is. A könyök szintén. Ezeknek az adataival már el lehet indulni (tolómérő, centi stb, lemérni meg ilyenek. legfontosabb adat a könyök belső átmérője, ez mm-re legyen pontos legalább!), mivel csak a hátsó kúpot (a konfúzort) kell magunktól méretezni. Én túragépet akartam, ezért úgy döntöttem hosszú középrészt, és végrészt választok, így lett a hátsó kúp félkúpszöge 7 fok. Versenygépnek rövid középrész, meredek (12 fok körül) kúpszög, de ez a teljesítménycsúcsot 7500-8000 re tolja, ami utcai gépnél értelmetlen. Ebben a programban a forgattyúszög egy érdekes adat, nekem nem iskerült vele zöldágra vergődnöm, ezért 5500 as fordulat mellett olyat választottam, amivel a kész rezó visszaadja az eredeti (diffúzor és középrész) méreteit. A középrészből asszem 210 mm-t hagytam meg. Amúgy a végén kiderül hogy tökmind1 is mennyi ez a szám, mert jó lett. Általánosságban igaz, hogy a kipuff hosszának növelése az ideális fordulatot csökkenti, tehát "lejjebb hangolja" és viszont. Ezért célszerű minél többet meghagyni az egyenes részből. A végcső átmérője a könyök 0,7 szerese.
Na ezután kerestem vaslemezt, épp volt a műhelyben másfeles. Ha valaki csinálni akar, az 1 est javaslom, mert szenvedés. Szóval a progi a második oszlopban megadja a "lemezre előrajzolandó minta" méreteit, és az elkészítése is több mint jól le van írva. A lényeg ezután jön: fogom a kezemben a lemezt és meg se bírom hajlítani. Ezt kéne kúp alakba formálni... Megoldás: fogni köracélt, aminek az átmérője = a végcsőjével, a satut kicsit nagyobbra nyitni, odarakni és kalapáccsal verni. Úgy, hogy a köracél a kúpalkozó mentén feküdjön. Meg mindenféle más kreatív és brutális módokon. Kivágás: flex. undorító munka, ha van valami célszerszám az jobb, de senki ne álljon neki kézi fűrésszel.
Miután kúpba hajlott a vas, be lehet fogni a satuba hogy összenyomja a majdani varratot, és elkezdeni hegeszteni. Fontos. Védőruha, védőkesztyű, sisak. Én szabályosan leégtem (mint a napon) a végére, mert rosszul öltözködtem. Legjobb a láng (magasan), de sok szenvedéssel megcsináltam a "parasztos" házi trafóval is. Olyan is lett Utána flex csiszoló a varratra, lyukak befoltozása, flex csiszoló stb amíg jó nem lesz. Nem szabad benne rést látni ha a végéből belenéztek. Aztán ezt meg kell ismételni a gyári kipufogóval is, rá kell tenni a kúpot. Utómunka elkellhet a kúp alapján és végén még hegesztés előtt. Nekem kellett, nem sikerült csontra jól behajlítani.
Ezután jöhet a végcső, ami ugye 0,7 D1 körüli, kisebb méretbeli ingadozásnál én nem vettem észre semmit. Nagyon kicsi ne legyen, az rosszat tesz a motor hőháztartásának (magyarul túlmelegedhet). Hossza az átmérőjének 10 szerese. Tipp: A teljesítményt nem rontja ha a végcső belelóg a kúpba, sőt. Viszont a hangját elég jól lenyomja, ami a házi hangtompító dolgát eléggé megkönnyíti. (lásd irodalom! nem én találtam ki). Maximum a kúp végéig lóghat! Nekem kb 2/3ig tart. Ezt is hegesztés, csiszolás, stb. A végcsövet célszerű kifúrkálni, mert itt csaltam hogy rövidebb legyen a cucc (a teljes hossz) ugyanis kb itt a 250 es etz vége, és még kell a hangtompító. Tehát ráhúztam a végcsőre. Ezt is leírom ha van igény, így is túl hosszú lett
Ja igen eredmények. Sok alapjárat, kihúzatás, állóhelyben nyüstölés után sincs benne SEMMI folyékony, a hangtompító betétben sem, a könyöknél sem, és a kúpokban sem. 5000 környékén nagyon határozott teljesítménycsúcs. Fél siker, mert a számolás stimmelt (5000re méretezve) viszont nyugodt növekedést akartam, nem vadállatot. Ezért is estem el, tudta a fene hogy olyan lesz mintha határozott gázt húznék neki, mindez 10 km/h-nál kapuból kifordulva... dehát ilyen lett. Talán a kúp 7 fok helyett ha 5 , akkor jobb. Viszont úgy nagyon hosszú, túllóg a motoron. Visszahajtani (mint egy robinál) nem akartam, szerintem randa. Pedig úgy lenne az igazi, hangtompítás és karakterisztika miatt is. Az alapjárat az aláírásomban szereplő video, 1200on még nagyon stabil (ez látszik), de 1000 alatt valamivel sem áll még le (de én azt nem szeretem, onnan már nem pörög fel olyan jól). Gyári karbi, megszakítós gyújtás. Az, hogy az utángyártottnál minden fordulaton jobb, teljesen nyilvánvaló A digitális óra megjegyzi, szóval tudom: a rekordom 1 ben 47,5 km/h. Mivel az órát jól kalibráltam (mm-re kell a kerék kerületét beállítani és 10 körülfordulást mértem, szal pontos), a lánckerekeim gyáriak, a hátsó kerekem is, így ez kb 7500-8000 1/min. Szerintem tök felesleges ennél több, ezt is csak tesztelésnél használja az ember.
Kötelező szöveg: csak saját felelősségre, én nem vállalok bla bla bla
Irodalom: Wikipedia, Szocimotoros.hu, és innen az angol mz versenygép építés leírása
Tehát a szokásos mese, de a "rosszul megy" helyett én azt untam meg, hogy folyton van valami folyása az utángyártottnak a könyöknél is, és a végén is. Tudjuk, ismerjük, fos. A véletlen folyamán jutottam hozzá olcsóér' egy szép krómozású utángyártott dobhoz, aminek a vége le volt vágva, és "házi" rezókezdemény volt ráépítve. A konfúzor igazából nem is létezett, nem tudom mitől várták hogy működjön, kb úgy volt behegesztve ahogy épp esett, tehát teljes csőd. De, az utángyártottnál még ezzel is jobban ment.
Na ezt építgettem kicsit át. Először is levágtam a ráheftelt részt, szépen elegyengettem flex csiszolókoronggal a végét (fontos, erre megy majd a hegesztés). Ezután beültem a gép elé, szocimotoros.hu-ról leszedtem a rezószámoló programot, és elkezdtem próbálgatni. A diffúzort meghagytam a gyárit, mert szép is és jó is. Az egyenes részt is meghagytam, mert az is. A könyök szintén. Ezeknek az adataival már el lehet indulni (tolómérő, centi stb, lemérni meg ilyenek. legfontosabb adat a könyök belső átmérője, ez mm-re legyen pontos legalább!), mivel csak a hátsó kúpot (a konfúzort) kell magunktól méretezni. Én túragépet akartam, ezért úgy döntöttem hosszú középrészt, és végrészt választok, így lett a hátsó kúp félkúpszöge 7 fok. Versenygépnek rövid középrész, meredek (12 fok körül) kúpszög, de ez a teljesítménycsúcsot 7500-8000 re tolja, ami utcai gépnél értelmetlen. Ebben a programban a forgattyúszög egy érdekes adat, nekem nem iskerült vele zöldágra vergődnöm, ezért 5500 as fordulat mellett olyat választottam, amivel a kész rezó visszaadja az eredeti (diffúzor és középrész) méreteit. A középrészből asszem 210 mm-t hagytam meg. Amúgy a végén kiderül hogy tökmind1 is mennyi ez a szám, mert jó lett. Általánosságban igaz, hogy a kipuff hosszának növelése az ideális fordulatot csökkenti, tehát "lejjebb hangolja" és viszont. Ezért célszerű minél többet meghagyni az egyenes részből. A végcső átmérője a könyök 0,7 szerese.
Na ezután kerestem vaslemezt, épp volt a műhelyben másfeles. Ha valaki csinálni akar, az 1 est javaslom, mert szenvedés. Szóval a progi a második oszlopban megadja a "lemezre előrajzolandó minta" méreteit, és az elkészítése is több mint jól le van írva. A lényeg ezután jön: fogom a kezemben a lemezt és meg se bírom hajlítani. Ezt kéne kúp alakba formálni... Megoldás: fogni köracélt, aminek az átmérője = a végcsőjével, a satut kicsit nagyobbra nyitni, odarakni és kalapáccsal verni. Úgy, hogy a köracél a kúpalkozó mentén feküdjön. Meg mindenféle más kreatív és brutális módokon. Kivágás: flex. undorító munka, ha van valami célszerszám az jobb, de senki ne álljon neki kézi fűrésszel.
Miután kúpba hajlott a vas, be lehet fogni a satuba hogy összenyomja a majdani varratot, és elkezdeni hegeszteni. Fontos. Védőruha, védőkesztyű, sisak. Én szabályosan leégtem (mint a napon) a végére, mert rosszul öltözködtem. Legjobb a láng (magasan), de sok szenvedéssel megcsináltam a "parasztos" házi trafóval is. Olyan is lett Utána flex csiszoló a varratra, lyukak befoltozása, flex csiszoló stb amíg jó nem lesz. Nem szabad benne rést látni ha a végéből belenéztek. Aztán ezt meg kell ismételni a gyári kipufogóval is, rá kell tenni a kúpot. Utómunka elkellhet a kúp alapján és végén még hegesztés előtt. Nekem kellett, nem sikerült csontra jól behajlítani.
Ezután jöhet a végcső, ami ugye 0,7 D1 körüli, kisebb méretbeli ingadozásnál én nem vettem észre semmit. Nagyon kicsi ne legyen, az rosszat tesz a motor hőháztartásának (magyarul túlmelegedhet). Hossza az átmérőjének 10 szerese. Tipp: A teljesítményt nem rontja ha a végcső belelóg a kúpba, sőt. Viszont a hangját elég jól lenyomja, ami a házi hangtompító dolgát eléggé megkönnyíti. (lásd irodalom! nem én találtam ki). Maximum a kúp végéig lóghat! Nekem kb 2/3ig tart. Ezt is hegesztés, csiszolás, stb. A végcsövet célszerű kifúrkálni, mert itt csaltam hogy rövidebb legyen a cucc (a teljes hossz) ugyanis kb itt a 250 es etz vége, és még kell a hangtompító. Tehát ráhúztam a végcsőre. Ezt is leírom ha van igény, így is túl hosszú lett
Ja igen eredmények. Sok alapjárat, kihúzatás, állóhelyben nyüstölés után sincs benne SEMMI folyékony, a hangtompító betétben sem, a könyöknél sem, és a kúpokban sem. 5000 környékén nagyon határozott teljesítménycsúcs. Fél siker, mert a számolás stimmelt (5000re méretezve) viszont nyugodt növekedést akartam, nem vadállatot. Ezért is estem el, tudta a fene hogy olyan lesz mintha határozott gázt húznék neki, mindez 10 km/h-nál kapuból kifordulva... dehát ilyen lett. Talán a kúp 7 fok helyett ha 5 , akkor jobb. Viszont úgy nagyon hosszú, túllóg a motoron. Visszahajtani (mint egy robinál) nem akartam, szerintem randa. Pedig úgy lenne az igazi, hangtompítás és karakterisztika miatt is. Az alapjárat az aláírásomban szereplő video, 1200on még nagyon stabil (ez látszik), de 1000 alatt valamivel sem áll még le (de én azt nem szeretem, onnan már nem pörög fel olyan jól). Gyári karbi, megszakítós gyújtás. Az, hogy az utángyártottnál minden fordulaton jobb, teljesen nyilvánvaló A digitális óra megjegyzi, szóval tudom: a rekordom 1 ben 47,5 km/h. Mivel az órát jól kalibráltam (mm-re kell a kerék kerületét beállítani és 10 körülfordulást mértem, szal pontos), a lánckerekeim gyáriak, a hátsó kerekem is, így ez kb 7500-8000 1/min. Szerintem tök felesleges ennél több, ezt is csak tesztelésnél használja az ember.
Kötelező szöveg: csak saját felelősségre, én nem vállalok bla bla bla
Irodalom: Wikipedia, Szocimotoros.hu, és innen az angol mz versenygép építés leírása
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég