Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi » 2010.05.10. 23:13

daranyi68 írta:Csere esetleg? Valszeg menetzárlatos, nekem is így volt miután egyszer rajtmaradt a gyújtás egy éjszakára :D Bár nekem nem állt meg sose, csak fordulaton dadogott, meg k.rva meleg volt a trafó :D
Nemrég cseréltem,ebben az ujj trafóban nincs 100km.A kulcsot nem hagyom benne,így a gyujtás se marad rajta.Kicsit ez is dadog a vége felé,utánna ál le.[/quote]
Sajnos motoros boltokban kapható trafóknál,előfordul,hogy újonnan sem működnek jól,vagy egyáltalán be sem indulvele a motor

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2010.05.10. 22:42

daranyi68 írta:Sziasztok!
Ki tud abban segíteni hogy melegszik a gyujtótrafó!4-5km után leáll és forró a trafó de ha lehül egy rugásra indul.A vezetékek nincsennek felcserélve!Válaszokat előrre is köszönöm.
daranyi 68
Én olvastam valahol (az oldalon) hogy ez a tünete ha fordítva kötöd a vezetékeket (1-15 felcserélve ugye a 15 lenne az áram, az 1-es a jel). Nézd meg még egyszer. Esetleg próbáld meg direkt megcserélni......... :mrgreen: Ha tényleg nem az, akkor trafócsere.

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.05.10. 22:17

Csere esetleg? Valszeg menetzárlatos, nekem is így volt miután egyszer rajtmaradt a gyújtás egy éjszakára :D Bár nekem nem állt meg sose, csak fordulaton dadogott, meg k.rva meleg volt a trafó :D[/quote]
Nemrég cseréltem,ebben az ujj trafóban nincs 100km.A kulcsot nem hagyom benne,így a gyujtás se marad rajta.Kicsit ez is dadog a vége felé,utánna ál le.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.05.10. 21:48

daranyi68 írta:Sziasztok!
Ki tud abban segíteni hogy melegszik a gyujtótrafó!4-5km után leáll és forró a trafó de ha lehül egy rugásra indul.A vezetékek nincsennek felcserélve!Válaszokat előrre is köszönöm.
daranyi 68
Csere esetleg? Valszeg menetzárlatos, nekem is így volt miután egyszer rajtmaradt a gyújtás egy éjszakára :D Bár nekem nem állt meg sose, csak fordulaton dadogott, meg k.rva meleg volt a trafó :D

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.05.10. 20:15

Sziasztok!
Ki tud abban segíteni hogy melegszik a gyujtótrafó!4-5km után leáll és forró a trafó de ha lehül egy rugásra indul.A vezetékek nincsennek felcserélve!Válaszokat előrre is köszönöm.
daranyi 68

boors
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Tartózkodási hely: veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: boors » 2010.05.10. 19:47

köszi!

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.05.07. 08:19

MrDok írta:
boors írta:Üdv!

Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?
Szia! szerintem először tedd fel a jeladót, figyelj rá hogy ne érjen a dekni belsejéhez, ha ez megvan, akkor tudsz mérni egy sugarat a főtengely közepétől az optokapuig. Ez alapján meglesz az átmérő amekkorára a tárcsát kell csináld daranyi68 leírása alapján.
Szia! Én azért így irtam mert a kész tárcsa adja a jeladó helyét.Amikor megvan a jeladó helye utánna lehet kivágni a tárcsából az ablakot.Tulajdonképpen az ablaknak nem kell ekkorának lennie.Lehet feleakkora is min az enyém.Arra kell vigyázni de nagyon hogy az optokapuba ne érjen bele egy picit sem mert az kinyirja az optokaput.De végül is úgy is jó ahogy leirtad,legfeljebb másabb mérete lessz a tárcsának.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2010.05.07. 01:52

boors írta:Üdv!

Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?
Szia! szerintem először tedd fel a jeladót, figyelj rá hogy ne érjen a dekni belsejéhez, ha ez megvan, akkor tudsz mérni egy sugarat a főtengely közepétől az optokapuig. Ez alapján meglesz az átmérő amekkorára a tárcsát kell csináld daranyi68 leírása alapján.

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.05.06. 23:17

Máté írta:Ehhez lenne egy kérdésem: hogyan lehet a főtengely végén lévő bötyköstengelyet leszedni. a tengely végén van egy hatlapfejű csavar, próbáltam villáskulccsal lazítani de forgattam az egész motort. hogyan lehet kilazítani? a büykös tengely a főtengelyen csak egy "külső hüvely"? szóval azt le tudom szedni külön róla? van valami pozicionálás a tengelyen hogy nem tudjon elfordulni?
köszi előre is
Máté
Szia Máté!
Fogsz egy darab motorláncot aminek az egyik végére rögzítesz egy laposvasat vagy zártszelvényt ami később fel tud feküdni stabilan a blokkon.A láncot rárakod a lánckerékre.Berakod 1-be.Ahogy lazítod a csavart a lánc megfeszül,az ütköző zártszelvény miatt és megvan oldva a csavar.Visszafele fordítva.Amikor a csavar kint van csupasz kézzek le lehet venni a bütyköt.Van egy poziccionálás belül,ez atta a lemez rögzítésének az ötletet.Az is hasonló megoldás,majd meglátod.Remélem tudtam segíteni.
daranyi68

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2010.05.06. 22:56

Ehhez lenne egy kérdésem: hogyan lehet a főtengely végén lévő bötyköstengelyet leszedni. a tengely végén van egy hatlapfejű csavar, próbáltam villáskulccsal lazítani de forgattam az egész motort. hogyan lehet kilazítani? a büykös tengely a főtengelyen csak egy "külső hüvely"? szóval azt le tudom szedni külön róla? van valami pozicionálás a tengelyen hogy nem tudjon elfordulni?
köszi előre is
Máté

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.05.06. 22:29

A tárcsa 63mm átmérőjű,és 1-es lemezből van.Rajzoltam rá egy belső kört ami 10mm-rel kissebb a külsőnél.A bütyköstengelybe egy ék alak lett köszörülve.Amikor meghatároztam a gyujtás helyét,a tárcsán bejelöltem filcel az ék alakú beköszörülés helyét és az optokapu kb.közepét majd a bügyköstengejt levettem és üllőn egy dornival a bejelölt helyen beütöttem.az így kapott dudor hivatott megakadájozni az elfordulást.A külső jelölésnél keztem kivágni az ablakot a képen látható méretüre aminek a méjségét adja a 10mm-rel kissebb belső kör.Az optokaput egy réz szalagra popszegecseltem.A szalag az küszöb védő különben.A felső csavar az alaplap olajzó filc helyére csavaroztam,az alsó pedig egy régi megszakítónak a szigetelt rugótámasztó tengely csavarja.Amegszakítóról levettem a kalapácsot és levágtam az üllőt is.Nem tudok csinálni műszaki rajzot.Leültem elé és néztem és elkeztem megcsinálni az adott anyagokból amim volt.Ez lett belőlle.Csatoltam pár képet rólla.
daranyi 68

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

http://www.youtube.com/v/yvLu4ZkN2cU

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.05.06. 22:20

sub-ee írta:
boors írta:Üdv!

Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?
Szia

Darányit kérdezd!

Üdv.:Sub-ee
Megtörtént!

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.05.06. 21:57

boors írta:Üdv!

Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?
Szia

Darányit kérdezd!

Üdv.:Sub-ee

louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: louie » 2010.05.06. 20:34

trike írta:sziasztok mégcsk kezdővagyok ebben a dolgokban tehát vettem magamnak egy etz 250 es hibridet amit épitgettem.és szeretnékrá kötni indexet de semmim sincsen elöszöris mik kellenek hozzá.indexek már megvannak és még?
Kell még minimum egy villogtató relé (mechanikus, vagy elektronikus), valamint egy három állású kapcsoló.

trike
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.05.05. 19:43
MZ-d típusa: 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: trike » 2010.05.06. 19:32

sziasztok mégcsk kezdővagyok ebben a dolgokban tehát vettem magamnak egy etz 250 es hibridet amit épitgettem.és szeretnékrá kötni indexet de semmim sincsen elöszöris mik kellenek hozzá.indexek már megvannak és még?

boors
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Tartózkodási hely: veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: boors » 2010.05.05. 22:19

Üdv!

Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.05.05. 22:05

Varga1488 írta:Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtáshoz mit szóltok mennyire nehéz a beépítése és még mi kell hozzá ha a hagyományos gyújtást akarom lecserélni... ez a kérdés főleg Sub-eenek szól meg akinek van már ilyen gyujtás terén tapasztalata! Köszönöm előre is!
Szia

Nagyon egyszerű beszerelni.

piros-fekete vezeték gyújtórafó 15-re
zöld vezeték gyújtótrafó 1-re
barna vezeték testre 31

jeladóra:

zöld vezeték 7-re
piros vezeték 15g-re
fehér vezeték 31g-re

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.05.05. 22:02

csikin írta:B+ = 51 = akksi pozitív és az az elágazó vezeték ami a töltéslámpához megy az a 61

Szia Csikin

Légysz küldd el nekem az MZ láncfeszítőről a DWG fájlokat is, mindenképp kell a gyártáshoz egy nyomtatott méretezett formátum is, enélkül nem vágnak semmit.

Az e-mail címem: muller_szabolcs@citromail.hu

Üdv.:Sub-ee

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.05.05. 21:00

B+ = 51 = akksi pozitív és az az elágazó vezeték ami a töltéslámpához megy az a 61

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.05.05. 20:49

Üdv!

Néztem elektronikus fesszabot. Kérdésem, mi a fenének a 61 és a B+ rajta? Oda miket kell kötözni? Valaki ebben tudna segíteni? Addig okés, hogy átdugom a df, d+, d- madzagokat, és a másik kettő lábra mit kell tenni? És ha bent van, csak indítok és minden zsírul müködik?

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2010.05.05. 20:42

Sasa88 írta:Sziasztok!
Vagy egy fél éve lehet, hogy a csetben' érdeklődtem én 250/1főtengely végére bütyökért, ami a megszakítót nyissa'!
Nagyon megköszönném, ha valaki felvenné velem a kapcsolatot, akinek van gyári...nekem van három...de mindegyik ide oda van köszörülve, most jönne az a szöveg, hogy nem én követtem el, ami igaz is, de még nem ismertek...tudom, hogy ez nem az adok veszek topik, de ha valakinek esetleg kallódik valahol...pudo88@freemail.hu Előre is köszönöm. És persze elnézést az offért!
Szia

Én nemrég cseréltem a /1-en Pécsen vettem az MZ-s boltban . Az árára már nem emlékszem. Nem biztos hogy használt gyárit kell keresned.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.05.05. 20:20

Nekem ETZ-n Riga gyújtás van :D :roll: nem kell tologatni rúgásra indul :roll: :mrgreen: :D

Sai
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2009.08.02. 12:33
MZ-d típusa: etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sai » 2010.05.05. 19:44

Ez az indexes tetszik :lol:
Akkor a kapcsolóba benyomom középre a trafót és a sima pozitívot vagy a fesszabról jövőt kapcssolhatom, a többi dolgot meg a rajz szerint bekötöm. Az akku helyére milyen elemet rakjak?

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.05.05. 15:13

gabsic: ez egy ötletes megoldás :)

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.05.05. 15:00

Sasa88 írta:
Szia!

Akksi nélkül a gyári gyula nem fog menni, csak tolással tudod beindítani. Mi épp a minap úgy csináltuk meg haver kis TS-ét, hogy a kondenzátorról megy egy kábel a trafó asszem 15-ös pontjára, a trafó egyes pontjára megy az akksi plussza, az aksi negatívja meg megy testre. Csak ezzel vigyázni kell, mert ha nem jár a motor, elcsöppenhet a trafó, szal az akksi pozitívja és a trafó közé kell egy kapcsoló, amivel megszakítod az áramkört amikor leállítod a motort.
Pontosítás: A trafó 1-re megy a mextől a kábel, és a 15-re az akksi.
Tipp: akku nélkül is megoldható, én anno a réti ts-emet akksi híján így működtettem:
az indexkapcsolóra volt kötve minden, direktbe kötve a dinamó állandóra (mint ahogy a betolásos gyújtáskapcsoló helyzet adná).
jobbra "indexelve" üzemi állás, fesszabról ment a + a trafóra
középállás: pillanatleállító, minden kikapcsolva
balra "indexelve": berúgási állás laposelemről, az elemről ment a + a trafóra :D miután beindult át kellett kapcsolni "jobbra indexelésre" hogy ne merüljön le az elem :D
Gázt vagy szorulósra állítod a szorítócsavarral, vagy pedig akkora alapjárat kell hogy ne álljon le, kb 1800 körül.

Avatar
Sasa88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2009.10.12. 21:21
MZ-d típusa: MZ Ts 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sasa88 » 2010.05.05. 13:21

Sai írta:Sziasztok!

1 kis segítségre lenne szükségem:
Van 1 125ös Ts-em, amit "kicsit" át akarok alakítani. Minden elektromos cucc eredeti és (elvileg) működőképes. A lényeg az lenne, hogy minél kevesebb fogyasztó legyen rajta és így üzembiztosabb lenne- lagalábbis remélem :D .
Akksi nélkül működhet, ha csak a gyújtás kap áramot?
Hogy kéne összekötögetni, h csak gyújtása legyen?- most egy darab kábel sincs rajta. Próbáltam kapcsolási rajz alapján, de ehhez én kevés vok :(
Természetesen 6voltos...
Szia!

Akksi nélkül a gyári gyula nem fog menni, csak tolással tudod beindítani. Mi épp a minap úgy csináltuk meg haver kis TS-ét, hogy a kondenzátorról megy egy kábel a trafó asszem 15-ös pontjára, a trafó egyes pontjára megy az akksi plussza, az aksi negatívja meg megy testre. Csak ezzel vigyázni kell, mert ha nem jár a motor, elcsöppenhet a trafó, szal az akksi pozitívja és a trafó közé kell egy kapcsoló, amivel megszakítod az áramkört amikor leállítod a motort.

Sai
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2009.08.02. 12:33
MZ-d típusa: etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sai » 2010.05.05. 12:47

Sziasztok!

1 kis segítségre lenne szükségem:
Van 1 125ös Ts-em, amit "kicsit" át akarok alakítani. Minden elektromos cucc eredeti és (elvileg) működőképes. A lényeg az lenne, hogy minél kevesebb fogyasztó legyen rajta és így üzembiztosabb lenne- lagalábbis remélem :D .
Akksi nélkül működhet, ha csak a gyújtás kap áramot?
Hogy kéne összekötögetni, h csak gyújtása legyen?- most egy darab kábel sincs rajta. Próbáltam kapcsolási rajz alapján, de ehhez én kevés vok :(
Természetesen 6voltos...

Avatar
Sasa88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2009.10.12. 21:21
MZ-d típusa: MZ Ts 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Sasa88 » 2010.05.05. 02:47

Sziasztok!
Vagy egy fél éve lehet, hogy a csetben' érdeklődtem én 250/1főtengely végére bütyökért, ami a megszakítót nyissa'!
Nagyon megköszönném, ha valaki felvenné velem a kapcsolatot, akinek van gyári...nekem van három...de mindegyik ide oda van köszörülve, most jönne az a szöveg, hogy nem én követtem el, ami igaz is, de még nem ismertek...tudom, hogy ez nem az adok veszek topik, de ha valakinek esetleg kallódik valahol...pudo88@freemail.hu Előre is köszönöm. És persze elnézést az offért!

Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 » 2010.05.04. 21:15

Ohh ez akkor jó szerintem nemsokára ha motorikusan helyre jön és műszaki és a festés meglesz utána jöhet a nagy bevásárlás Sub-eenél:)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3832
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.05.04. 21:04

Ha le akarjátok váltani a mexát (amit melegen ajánlok), akkor egyben kérjétek. Egyébként mindkettő tökéletesen működik. A kicsiben mexa vezérlésű, a nagyban Hall- jeladós van. Szebb, és pontosabb szikrát ad. Nyomatékosabb lesz a gép, és mintha valamivel kevesebbet is kajolna, ha nem kenem neki.

Én ajánlom a cuccot. Nálam bevállt. :P :wink:

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2010.05.04. 21:03

Varga1488 írta:Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtáshoz mit szóltok mennyire nehéz a beépítése és még mi kell hozzá ha a hagyományos gyújtást akarom lecserélni... ez a kérdés főleg Sub-eenek szól meg akinek van már ilyen gyujtás terén tapasztalata! Köszönöm előre is!

Ha a Sub-ee féle elektronikára gondolsz, azt csak be kell kötni a gyári elektronika helyére, semmi műszaki tudás nem kell, hozzá. Kapcsolási rajzot is ad Szabolcs.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára matt1989 2010.05.04. 21:25-kor.

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2010.05.04. 20:58

Máté írta:szerintem mindenképpen valamilyen elektronikusat tegyél be, mert sokkal pontosabban be lehet állítani, megbízhatóbb szóval minden szempontból jobb. lehet kicsit hosszabb idő építeni egy fesszabot, de ha kész van soha nem kell hozzányúlnod.
Hát nem akarok okoskodni de nekem egy évig volt gondom a fesz. szabokkal. Vettem fekete dobozost, kék dobozost, bisz-basz csillagszóróst de egyik sem volt jó. Egyszerűen nem volt töltésem vagy ha mégis volt akkor az csak pár km-ig. /Emiatt egyszer ott kellett hagynom Szigligeten a motort egy napig/ Végül meguntam ezt az egészet és vettem 1500ft-ért gyári 30-éves mechanikust, aztán azt úgy ahogy volt pókhálósan porosan beletettem a ts-be és láss csodát azóta eltelt egy évben nem volt töltés gondom.
Van most is 3db 6v-os elektronikus szabályzóm ha valakinek kell ingyen odaadom. :D

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.05.04. 20:52

Sanyi50: Neked a "Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtás" kell és jeladót és kérj hozzá.

Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 » 2010.05.04. 20:51

Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtáshoz mit szóltok mennyire nehéz a beépítése és még mi kell hozzá ha a hagyományos gyújtást akarom lecserélni... ez a kérdés főleg Sub-eenek szól meg akinek van már ilyen gyujtás terén tapasztalata! Köszönöm előre is!

sanyi50
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2010.02.16. 17:20
MZ-d típusa: Mz ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sanyi50 » 2010.05.04. 20:39

Hali emberek !
Az lenne a kérdésem hogy láttam az oldalon hogy subee árul tranzisztoros gyujtás kitteket és arra lennék kíváncsi hogy nekem ezt mind a 2-őt meg kell vennem:Univerzális 12V-os elektronikus(tranzisztoros) gyújtás kit, Univerzális 12V-os elektronikus(tranzisztoros) jeladós gyújtóegység kit ? Most mexakítós gyujtásom van és ha megvenném ezeket a kiteket akkor kell még valamit vennem az átalakításhoz ?
Választ előre is köszönöm üdv: Sanyi50

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.05.04. 20:05

Nekem 2 éve a fekete van, sose volt még vele gond. Ja Bambi megforrasztott rajta valamit ami szétjönni készült amikor a blokk generálon volt nála, de az csak gyártási hiba.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.05.04. 20:01

Csakhogy összezavarjak mindenkit: Nekem olyan kék dobozos sárga matricás MEGA fesszabályzóm van és 2 éve működik tökéletesen :twisted: :) Azért vettem mert úgy tudtam ezt a kanunikhoz csinálták, de ez nem biztos. Mofakerből vettem 3000huf körül, de már ott nincs ilyen. Ha megdöglene csinálok egyet magamnak :) , de amíg jó addig jó.

Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit » 2010.05.04. 19:53

Lóri írta:Üdv!

Van nékem egy olyan problémám, hogy: ma motoroztam (MZ Trophy 6V) kb 6 km-t, és a vége körül kigyulladt a töltés lámpám. Hazaértem, és megnéztem a fesszabot, és láttam, hogy az egyik érintkezője össze van ragadva a párjával, nem a lámpakioltó relé, hanem a másik, illetve leégett teljesen az ellenállástekercs a dinamónál. Ez amiatt égett le, mert összeégett a fesz. szab? Cseréljek fesz szabályzót, vagy csak reszeljem meg? Ha cseréljek, akkor milyet javasoltok, elektronikusat?

Köszi Lóri
A magyar elektronikust(fekete doboz fehér matricával) kevesebben szidják, mint amennyien dícsérik, vagy vehetsz subee-tól is. A piactér hirdetései között megtalálhatod. Egy biztosat tudok neked ajánlani amivel nekem van személyes tapasztalatom: Kék dobozos, sárga matricás(Product of MEGA feliratút) NE VEGYÉL, mert szar.

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.05.04. 19:32

Lóri írta:Üdv!

Van nékem egy olyan problémám, hogy: ma motoroztam (MZ Trophy 6V) kb 6 km-t, és a vége körül kigyulladt a töltés lámpám. Hazaértem, és megnéztem a fesszabot, és láttam, hogy az egyik érintkezője össze van ragadva a párjával, nem a lámpakioltó relé, hanem a másik, illetve leégett teljesen az ellenállástekercs a dinamónál. Ez amiatt égett le, mert összeégett a fesz. szab? Cseréljek fesz szabályzót, vagy csak reszeljem meg? Ha cseréljek, akkor milyet javasoltok, elektronikusat?

Köszi Lóri
Szia
Szerintem felejzsd el a régi szabályzót és cseréld elektronikusra.Az bisztos hogy pontosabb és annyit biztos ki fog birni mint a hagyományos.Én ma rendeltem elektronikusat Sub ee-től.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2010.05.04. 19:57-kor.

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2010.05.04. 19:17

szerintem mindenképpen valamilyen elektronikusat tegyél be, mert sokkal pontosabban be lehet állítani, megbízhatóbb szóval minden szempontból jobb. lehet kicsit hosszabb idő építeni egy fesszabot, de ha kész van soha nem kell hozzányúlnod.
Lóri írta:Üdv!

Van nékem egy olyan problémám, hogy: ma motoroztam (MZ Trophy 6V) kb 6 km-t, és a vége körül kigyulladt a töltés lámpám. Hazaértem, és megnéztem a fesszabot, és láttam, hogy az egyik érintkezője össze van ragadva a párjával, nem a lámpakioltó relé, hanem a másik, illetve leégett teljesen az ellenállástekercs a dinamónál. Ez amiatt égett le, mert összeégett a fesz. szab? Cseréljek fesz szabályzót, vagy csak reszeljem meg? Ha cseréljek, akkor milyet javasoltok, elektronikusat?

Köszi Lóri

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.05.04. 19:00

Üdv!

Van nékem egy olyan problémám, hogy: ma motoroztam (MZ Trophy 6V) kb 6 km-t, és a vége körül kigyulladt a töltés lámpám. Hazaértem, és megnéztem a fesszabot, és láttam, hogy az egyik érintkezője össze van ragadva a párjával, nem a lámpakioltó relé, hanem a másik, illetve leégett teljesen az ellenállástekercs a dinamónál. Ez amiatt égett le, mert összeégett a fesz. szab? Cseréljek fesz szabályzót, vagy csak reszeljem meg? Ha cseréljek, akkor milyet javasoltok, elektronikusat?

Köszi Lóri

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.05.04. 11:22

nyemi írta:Azért ne általánosítsunk. Bőven elég oda az a tranzisztor. Láthatnánk, a tied kapcsolását hátha teljesen más beállításba üzemel a tranzisztor.
Szia
Látom gyülnek a Békés megyeiek :D én ehez nem tudok mit mondani,de az biztos hogy a beirásaitokból sokat lehet tanulni!!Áttérek én is az elektromos szabájozásra mert nekem az jött le hogy az pontosabb és jobb is.
daranyi68

Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi » 2010.05.04. 10:07

Azért ne általánosítsunk. Bőven elég oda az a tranzisztor. Láthatnánk, a tied kapcsolását hátha teljesen más beállításba üzemel a tranzisztor.

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec » 2010.05.04. 09:23

Én is lecseréltem a mechanikusat, mert többször lemerült az akkum. (így utólag előjele is volt, tavaly már gyengének és kelekótyának éreztem a fényszórómat, de még bírta) Egy rossz magyar kisiparit kaptam még 2004ben (aminek a főoldalon is fent van a rajza), de eddig elégedett voltam a régivel. Most megjavítottam: a teljesítménytranzisztort vezérlő 0,1Amperes pici tranzisztor nem bírta a megpróbáltatásokat. Kicseréltem egy 3 amperesre és most jó. Persze mit látok az itt ajánlott kapcsoláson: ugyanolyan pici 0,1 ampereset - az sem lesz örök élet. Sokszor max100 Ft-nyi félvezetőn múlik, hogy egy kapcsolás 2-5 vagy 20-50 évet bír-e ki.

Megnéztem a régit is: az érintkezők felégve (25ezer km), ezeket megcsiszolva nem is kellett állítani. Azért maradt benne az elektronikus: kicsi, könnyű, pontos. De ha az árok partján lesz probléma 100x fogom megbánni...

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.05.04. 08:23

Szia

Ha öreg már a fesszab, hiába állítod, sohasem lesz már pontos, elsősorban a kalapácsok miatt, főleg ha már meg is vannak égve.

Üdv.:Sub-ee[/quote]

Szia!
Igazad van mert a leirtak alapján próbáltam állítani rajta de a csavar adta lehetőségeken túl nagyon durva hajlitás után is csak anyyit értem el hogy alapjárattol 4000-es fordulatig jó a feszültség.6000-es fordulaton 15.6v ami még mindíg sok szerintem.Én nem kisérletezek tovább,marad a csere lehetősége.
daranyi68

Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi » 2010.05.04. 08:22

Ha szeretne valaki építeni magának itt egy kapcsolás. Egy ezresből bőven kijön. Link:http://www.elektroworld.info/ftp/index. ... %20sz..jpg

Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy » 2010.05.03. 21:58

nyakas írta:
Fittboy írta:sziasztok

Mint ahogy lentebb leírtam van kis problémám van a töltéssel(15,5V). Utánanéztem ,de teljesen nem tiszta.

Kép

Ezek szerint nekem az "a" távolságot kéne megnövelnem,ahhoz,h. a feszültség csökkenjen? Az áramot ennek függvényében nem kell állítanom?
Csak,h. minden rendben legyen,nem szeretném elrontani.
Köszönöm előre is a segítségeket.
nam az (a) tavolsagot kell allitani hanem a kettessel jelolt meelett levo alulemez fulet kell fesziteni vagy lazitani a lemezrugo elleneben ,tizedmilimeterek is szamitanak a beallitas erteke 14,2v kb haronnagyed gazallasnal lampa nelkul utana ellenorizd lampaval is es ha keves lampaval a fesz allitsd 13,8-14v ra ugyancsak haromnegyed gazallasnal :idea: :idea:
A szerelési útmutató azt írja,h. az 1-es a feszültség, a 2-essel jelölt pedig az áram szabályozására alkalmas. A 2-es jelű nekem teljesen hozzáér a fülhöz,szóval nincs hézag,holott 1,4-1,5-nek kellene lenni,ezt nem bántottam,maradt így!
Amúgy az áramnak hány A-nek kellene lenni,ezt még nem mértem meg?!

Subee:

Jó állapotban van, nincs elkopva,de sajnos nem gyári értéken van,valaki már hozzányúlt látszik a csavarokon.
Így beállítva,az alapjárat problémám is megoldódott,most már van,be lehet állítani,tökéletesr még nem volt időm kikísérletezni! Hihetetlen,de igaz!

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.05.03. 21:47

Sziasztok!
Úgylászik hasonló korú motorokon hasonló a meghibásodás is!Csatlakozom a behalt feszszabájozóval rendelkezők táborához.Még jó hógy hamar kiszurtam a gondt.Alapjáraton 15.5v ,fordulaton csak romlik a hejzet.egésszen 22v környékére.Atrafót úgy felhevitette hogy alig állta a kezem.Nem tudom mi romolhat még el.Már azon gondolkodom hogy hagyom a garázs végében porosodni mig ujra lessz kedvem ránézni.Idén el akartam menni egy túrára de elszálni látszik a túra ](*,) ](*,)
daranyi68

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.05.03. 08:55

Fittboy írta:sziasztok

Mint ahogy lentebb leírtam van kis problémám van a töltéssel(15,5V). Utánanéztem ,de teljesen nem tiszta.

Kép

Ezek szerint nekem az "a" távolságot kéne megnövelnem,ahhoz,h. a feszültség csökkenjen? Az áramot ennek függvényében nem kell állítanom?
Csak,h. minden rendben legyen,nem szeretném elrontani.
Köszönöm előre is a segítségeket.
Szia

Ha öreg már a fesszab, hiába állítod, sohasem lesz már pontos, elsősorban a kalapácsok miatt, főleg ha már meg is vannak égve.

Üdv.:Sub-ee

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2010.05.03. 05:44

Fittboy írta:sziasztok

Mint ahogy lentebb leírtam van kis problémám van a töltéssel(15,5V). Utánanéztem ,de teljesen nem tiszta.

Kép

Ezek szerint nekem az "a" távolságot kéne megnövelnem,ahhoz,h. a feszültség csökkenjen? Az áramot ennek függvényében nem kell állítanom?
Csak,h. minden rendben legyen,nem szeretném elrontani.
Köszönöm előre is a segítségeket.
nam az (a) tavolsagot kell allitani hanem a kettessel jelolt meelett levo alulemez fulet kell fesziteni vagy lazitani a lemezrugo elleneben ,tizedmilimeterek is szamitanak a beallitas erteke 14,2v kb haronnagyed gazallasnal lampa nelkul utana ellenorizd lampaval is es ha keves lampaval a fesz allitsd 13,8-14v ra ugyancsak haromnegyed gazallasnal :idea: :idea:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég