Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Szakik !

Indítgatom a gépet, de van egy kis bibi.
Csak 6.7 V-ot tölt.

Mielőtt szétszedtem 7.3 körül töltött.

Mi lehet a problema ?

Az egyik szénkefe szikrázik, az befolyásolhatja ?
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Szudan!

Csak egy valamit tudok erre mondani, hogy sz.pás...
Legalább is nekem ilyen problémám volt tönkrement a jeladóm és 3 hétig nem tudtam motorozni, mert motorosboltoktól kezdve nagykereskedéseken át sehol nem lehet kapni.
Bontottan sikerült szereznem azt is csak véletlenül.

Vaterán keresgélj minden nap hátha valaki rak fel.
szudan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.08.05. 07:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szudan »

Hellósztok!! hall jeladóra lenne szükségem 125ös etzhez!!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

horhaus írta:Nekem is át van szerelve a gyújtáskapcsolóm a légszűrőházba /ha jól látom akkor neked is/ és valami oknál fogva a direkt indító állás eltűnt róla.
Az viszont, hogy ilyen ütemben fogy a fesz. az akkuból az zárlatot vagy letestelő vezetéket feltételez.
Szia

Ez érdekes, hogy te sem tudod betolni (ha jól értem) a gyújtáskapcsoló áthelyezés miatt. Nekem már nincs ott. (régi a kép) Én is zárlatra gondoltam, de akutöltés után, világítás nélkül megy.
Honnan lehet tudni, hogy az aku tönkrement, és azért fogy el az áram.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

kobraCode!

Köszi a választ mert sokáig fordítva próbáltam mert úgy "jobban" állt rajta csak semmit nem csinált a jeladó, így pedig működik :lol:
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

matt1989 írta:Sziasztok!

Így kell felrakni a jeladót ahogy a képen van, vagy a mágnes alatti résznek fordítva kell lenni? :-k
Matt!

Asszem nekem is így van. De ahogy látom másnál is :

http://hu.wikibooks.org/wiki/F%C3%A1jl:Mz_elekt_gy.jpg
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kuti »

Én nemtudom.. De a magától megjavuló problémákkal én nem szoktam foglalkozni :)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sziasztok!

Így kell felrakni a jeladót ahogy a képen van, vagy a mágnes alatti résznek fordítva kell lenni? :-k



Kép
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

kuti írta:Tegnap a peregyessel jártam így. beindítottam, töltésjelző elaludt. Rányomtam reflektort álló helybe, és leállt. Kis járatás után alapjáraton is elbírta.
Nem lehet, hogy feszültség van (volt) de "ereje" (amper) nincs ?
Járatástól "pedig megy bele az is"
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kuti »

Tegnap a peregyessel jártam így. beindítottam, töltésjelző elaludt. Rányomtam reflektort álló helybe, és leállt. Kis járatás után alapjáraton is elbírta.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

frensis írta: Mechanikus fesszabon hol tudom mérni mennyit tölt ?
Legegyszerűbb ha az akkun méred.
Valószínüleg nincs töltésed és ami kraft van az akkuban az már a világításhoz nem elég.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

horhaus írta:Sziasztok

Segítsetek: Másodszor csinálja velem a motor, hogy megyek világítással kb 10 km-t, és leáll. Pont egy kis dombtetőn gondoltam majd beguritom, de semmi. Hazavittem u.f.-on. A töltésjelző és üresjelző csak pislákol.Be nem indul.( Eddig nem volt probléma a 6 v. ) Mérem az aksit : 6,4v. ráadom a gyújtást rögtön el indul lefele kb 3v-ig. Nem tudom, hogy valami leszívja az aksit, vagy behalt az aksi.( kb 2 éves) Különben Ti betudjátok tolni a motort? Próbáltam gyújtáson is, és a kapcsoló teljesen jobboldali állásában is, de semmi.

Kössz a segítséget.
Hasonlót produkál nekem is.

Ma egy kicsit teszteltem a gépet, egyenlőre sztenderen mert még nincsen meg az új hátsó gumi.

Egy kis szívató után elsőre indul, DE ha ráadom a világítást akkor leáll, olyan, mintha levenném a gyújtást.
Töltés gond lehet ?
Az egészben az az érdekes, hogy a töltés jelző kialszik amint elindítom.

Mechanikus fesszabon hol tudom mérni mennyit tölt ?
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

horhaus írta:Sziasztok

Segítsetek: Másodszor csinálja velem a motor, hogy megyek világítással kb 10 km-t, és leáll. Pont egy kis dombtetőn gondoltam majd beguritom, de semmi. Hazavittem u.f.-on. A töltésjelző és üresjelző csak pislákol.Be nem indul.( Eddig nem volt probléma a 6 v. ) Mérem az aksit : 6,4v. ráadom a gyújtást rögtön el indul lefele kb 3v-ig. Nem tudom, hogy valami leszívja az aksit, vagy behalt az aksi.( kb 2 éves) Különben Ti betudjátok tolni a motort? Próbáltam gyújtáson is, és a kapcsoló teljesen jobboldali állásában is, de semmi.

Kössz a segítséget.
Hello

Nekem is át van szerelve a gyújtáskapcsolóm a légszűrőházba /ha jól látom akkor neked is/ és valami oknál fogva a direkt indító állás eltűnt róla.
Az viszont, hogy ilyen ütemben fogy a fesz. az akkuból az zárlatot vagy letestelő vezetéket feltételez.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Jó, hogy feljött a biztosíték téma, eszembe jutott, hogy be kéne izzítani a késes bizti táblát. :)
Akksi kábelt is cserélni fogom.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

frensis!

Most, hogy írod, már látom más minden rendben. :D Kapkodva olvastam-írtam... ;)
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Segítsetek: Másodszor csinálja velem a motor, hogy megyek világítással kb 10 km-t, és leáll. Pont egy kis dombtetőn gondoltam majd beguritom, de semmi. Hazavittem u.f.-on. A töltésjelző és üresjelző csak pislákol.Be nem indul.( Eddig nem volt probléma a 6 v. ) Mérem az aksit : 6,4v. ráadom a gyújtást rögtön el indul lefele kb 3v-ig. Nem tudom, hogy valami leszívja az aksit, vagy behalt az aksi.( kb 2 éves) Különben Ti betudjátok tolni a motort? Próbáltam gyújtáson is, és a kapcsoló teljesen jobboldali állásában is, de semmi.

Kössz a segítséget.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Beindítottam !

A megszakítóval van valami gebasz.

Köszönöm a segítséget Bambinak !
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ha gyújtáson hagyod valamiért (mondjuk bennetartod a kulcsot, vagy a kapcsolód nem az igazi és ki lehet húzni az ürestől különböző állásban is), kb negyed óra alatt leég a trafó. Talán ez? Bár nem valószínű, de egy lehetőség...
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

frensis írta:A bizit bizti nem égett ki mivel működik minden.
Meg tudom, hogy kövezendő dolog de kipróbáltam facsavarral is és úgy sem volt gyújtás.
A biztik nem melegedtek, minden működött.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Gyurmooo írta:Elég alap dolog, lehet nézted már, de bizti nem "égett ki"?
A bizit bizti nem égett ki mivel működik minden.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Elég alap dolog, lehet nézted már, de bizti nem "égett ki"?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

és a töltés ellenörző lámpa ég?mármint jó fénye van?de ahogy írtad a többi állsában jó minden nem?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Andrá$ írta:talán vmi vezeték csúszott le vagy szakadt el?
A motorhoz nem volt nyúlva mióta feltöltöttem az aksit ez a pláne benne.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

talán vmi vezeték csúszott le vagy szakadt el?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv Emberek !

Ma be szerettem volna indítani a kis TS-em, de nem sikerült :(
1-2 hete töltöttem fel az aksit, 6.3 volt-ot mértem a digi műszeremmel akkor.
Kipróbáltam, minden működött.
Ezután eltettem.

Ma pedig már nincsen szikra.
És nem csináltam egyikkel sem semmit.
Megnéztem a gyújtáson kívül minden működik, a digi műszer szerint 6.2 Volt van benne.

Mi történhetett ?

Gyertya, kondi új.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Hullagyali
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hullagyali »

köszi a tanácsokat majd megnézem multiméterrel.
Dév :D
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Én még régen a kis TZ-vel jártam úgy, hogy egymás után ette a H4-es izzókat. Rámértünk, közel 15V feszt kapott, magas fordulaton, mivel az előző tulaj "áldott" kezének köszönhetően csak magas fordulaton dolgozott jól a gép, henger buherálás miatt. Állandóan 6e. körül jártam vele utazó 4-ik sebességben, amíg nem kapott új hengert.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Nem azért írtam, mert "hülyeség", hanem mert tévedni emberi dolog.
Mérj rá, ha van, vagy tudsz kölcsön kérni multimétert, mekkora a feszültség közepes és magasabb fordulaton! Ha még mechanikus fesz.szab. van, azt is be tudod állítani, hogy mekkora legyen a max. érték. Szerelési kézikönyvben megtalálod a pontos leírást, jobban megfogalmazva, mint most én írnám le ide. ;)
13,8V fölé ne menjen, akkor még mindig van benne kis tartalék, rezgés stb. miatt kell.
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kuti »

Nem kell ahhoz hülyének lenni, hogy beletedd! Én a reflektorommal jártam így. Kiégett, majd tettem egyet bele. Azt is kicsapta.. Nem értettem, énis fesszabra gondoltam... Majd jön apám, hogy nem e tudok valamit az izzókészletéből hiányzó izzóról (6V-s Ts, de a polcon volt az izzókészlet) #-o
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Csinálja ezt más izzóknál is? Mechanikus fesszabod van vagy már elektronikus?
Hullagyali
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hullagyali »

beindítás után nem egyből, hanem pár km után vágja ki. Azért annyira hülye nem vagyok hogy 6v osat rakjak bele ](*,)
Dév :D
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Álló motornál is? Akkor 6V-os az izzó. :D
Ha csak beindítás után, túl magas a feszültség.
Fesz.szab lesz akkor, így elsőre.
Hullagyali írta:sziasztok!
ETZ-m nél a hátsó helyzetjelző ha újat rakok bele azt egyből bekormólja, majd kicsapja. Ez mitől lehet?
Hullagyali
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.03.09. 19:21
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Hódmezővásárhely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hullagyali »

sziasztok!
ETZ-m nél a hátsó helyzetjelző ha újat rakok bele azt egyből bekormólja, majd kicsapja. Ez mitől lehet?
Dév :D
Pisti
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.08.10. 07:46
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pisti »

HaPi írta:
Pisti írta:Tiszteletem!
Tudna nekem valaki segíteni hogy 125-ös ETZ-nél mennyire kell állítani a megszakítóhézagot?
Hello!
A gyári előírás szerint 0,3 mm.
Üdv.
Köszöntem!
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Pisti írta:Tiszteletem!

Tudna nekem valaki segíteni hogy 125-ös ETZ-nél mennyire kell állítani a megszakítóhézagot?
Hello!
A gyári előírás szerint 0,3 mm.
Üdv.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Pisti
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.08.10. 07:46
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pisti »

Tiszteletem!

Tudna nekem valaki segíteni hogy 125-ös ETZ-nél mennyire kell állítani a megszakítóhézagot?
puppino
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.05.31. 15:52
MZ-d típusa: MZ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: puppino »

Sziasztok!

Két kérdésem lenne.
Kérdés 1: A 250-es Trophy-nak is 3 mm e az előgyújtása, vagy ha nem akkor mekkora?
Kérdés 2: A távolságot hogyan lehet megmérni, mivel a gyertya nem merőleges a dugú tetejének síkjára?

A válaszokat előre is köszönöm.

Üdv.: puppino
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

hé nah azért nem leszólni a kis MZ-ket :evil: :smt027
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
betontojas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.07.02. 20:47
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: betontojas »

Azért volt egy olyan érzésem, mint ha nem biciklin ülnék... :D
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

őrült nagy erőt meg nyomatékgyárat nevárj 3ezer alatt pl:3-ba
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
betontojas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.07.02. 20:47
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: betontojas »

Köszönöm szépen az ötletet! Elvittem egy szerelőhöz, aki rájött arra, hogy tulajdonképpen a forgórésznek van baja, fel is szabályozott egy másikat faszára, belepakolta... összehozott egy mechanikus fesszabot a sok roncsból, bekötötte, úgy tűnt fain. 1KM-t nem tettem meg vele, lerohadtam. Visszavittem 10 perc múlva, hogy ez bizony ratyi. Gyertyát cserélt, fesszabot cserélt, aztán rájött, hogy az akkuban nincs sav... (Valahogy kifolyt, vagy mittomén, mert egy hónap alatt tuti nem csökken ennyit, és egy hónapja töltöttem bele... ) A lényeg, hogy frankón belekerült 5000forintomba, ha a most vásárolt, de már elbaszott elektronikus fesszabot is belematekolom, akkor már 8700forintomba van a motor, ÉS MÉG MINDIG SZAR! Kis fordulaton nincs ereje, magasat meg nem pörög. A baj lehet bennem van, hogy a TStől annyit várok mint egy ezres nagyvastól, de azé ettől jobban szokott menni... De töltés sincs, közepes fordulat alatt semmi. Szóval 8700 a semmiért... :)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

saruzd újra a fesszabályzó vezetékeit + az érintkezőket is csiszold meg :idea:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
szudan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.08.05. 07:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szudan »

Heló mindenkinek!!
nekem olyan problémám lenne hogy...
Etz 125 12v-os aksin alapjáraton mért feszültség 12v pörgetve 13.9v ez nekem eddig jónak tűnik a motor jár rendesen egy darabig azután lemerül az aksi és folyamatosan nagyon gyorsan párolog belőle a folyadék!!!
több aksival is próbáltam a gépet de mindeggyiknél ez a helyzet!!
egy idő után megölte a gép a gyújtótrafómat is!!
nem tudom mi lehet a baj a segítséget nagyon megköszönném!!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

:!: a dinamo forgoreszerol az az a kommutator szeletekrol egyenaramot veszunk le a szeletek pozitiv negativ valtasa adja az egyen aramot, adinamonal az alloreszt gerjesztjuk, :-k
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bakimate »

z25z írta:egyenaramot szednek le a szenkefek a "kommutatorrol"?? - ha jol irom....)
Kommutátor = mechanikus egyenirányító.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

betontojas: Leforditom neked Tamas kollega reakciojat: TS ben nincs se generator, se egyeniranyito dioda, ezert azzal nem lehet baj. (dinamo van benne es nem diodakon keresztul tortenik az egyeniranyitas, hanem valamelyest egyenaramot szednek le a szenkefek a "kommutatorrol"?? - ha jol irom....)
Sajnos elektronikaban en sem vagyok nagyon otthon, de amint irtad, hogy a mechanikus leegese miatt kellett cserelned, es az elektronikussal is mar kezdetben baj volt, akkor ott valami nagyobb gubanc lehet, (nem jellemzo, hogy a fesszab leeg), amit lehet hazilag nem is fogsz tudni orvosolni. Jobb hijjan en elvinnem egy autovillamossagi emberkehez....no de hatha jonnek kesobb meg forumozok, akik tudnak hasznos tippeket adni.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Ha 6V-os ts, akkor a diódáknak és a generátornak nem lehet baja.
betontojas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.07.02. 20:47
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: betontojas »

JJJa és egy MZ ts 150ről van szó...
betontojas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.07.02. 20:47
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: betontojas »

Üdv Mz guruk! Segítségetekre lenne szükségem, minél gyorsabban! Valamiért nem tölt a motor. Elektronikus bolti fesszabályzót vettem bele, mert a mechanikus leégett kb 1 hónapja. Az elektronikussal nem volt semmi baj attól eltekintve, hogy kis fordulaton egyáltalán nem töltött, csak ha tényleg pörgettem is. Meghúzattam kicsit jobban, volt egy csattanás, kiverte a biztosítékot. Kicseréltem a biztit, és töltés nélkül hazajöttem vele, azóta viszont nem tölt. Nem tudom miért. a generátor szénkeféin nem tudom milyen feszültséget kellene mérnem, és nem tudom azt sem, hol van mzben az egyenirányító. elektronikából nagyon alap vagyok, szóval jó lenne egy szájbarágós segítség. Ha a generátorom feküdt meg, akkor adhat ki 2v körüli feszültséget? előre is köszönöm
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 56 vendég