Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy » 2010.05.01. 12:48

Köszi, utánanézek. Remélem nem lesz rosszabb :)

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.05.01. 12:15

Fittboy írta:Sziasztok.

A töltésem 15,25 V körül mozog,semmi nincs bekapcsolva.Az nagyon sok? Még a régi hagyományos fesszab van benne,ezen esetleg lehetne állítani!? Tudom,h. 13,8 körül kéne lennie a maximumnak. És mikor leállítom lehet hallani,h. sistereg az akksim :( Emiatt lehet valami problémám?
Sztem sok az 15,25V. A régi fasszabot lehet állítani. Fejből nem tom, h hogyan, de a gyári leírásban benne van, amit a Főoldalon megtalálsz.

Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy » 2010.05.01. 11:34

Sziasztok.

A töltésem 15,25 V körül mozog,semmi nincs bekapcsolva.Az nagyon sok? Még a régi hagyományos fesszab van benne,ezen esetleg lehetne állítani!? Tudom,h. 13,8 körül kéne lennie a maximumnak. És mikor leállítom lehet hallani,h. sistereg az akksim :( Emiatt lehet valami problémám?

Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 » 2010.04.30. 20:50

Másik probléma :oops: Az miért lehet h 250-es ETZ-nél sorra halnak meg a kondenzátorok pár hónapos futamidő után függetlenül attól h gyári DDR vagy után-gyártott? ](*,) Valahol túlfeszültséget kaphat? És ha igen akkor honnan? Előre is köszönöm a válaszokat!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.04.29. 17:42

conus írta: a hőértéknek semmi köze ahhoz h kijebb van-e vagy beljebb az elektródád az égéstérben. briskből az Y jelzésű a 4T motorhoz valót jelenti. én maradok a gyári előríásnál (260°C) brisk n14c oszt jónapot. meg egyébként is a jobb kezem ólomból van, úgyh rendesen kiégetem a blokkot :twisted: :mrgreen:
Nem kötözködni akarok, de ez azért nincs teljesen így.... A hőértéket többek között az határozza meg, hogy a középelektróda a porcelánnal mennyire nyúlik be.

A magas hőértékű gyertyáé kevésbé nyúlik be (kevésbé melegszik), és ha belenézel kb 3-4 mm után megszűnik a rés a porcelán és a fém között (ezáltal jobban hűl a közpelektróda, nagy hőterhelés kell hogy letisztuljon róla a dzsuva).

Az alacsony hőértékű jobban benyúlik az égéstérbe, ergo nagyobb hőigénybevételnek is van kitéve, valamint ha belenézel sokkal mélyebben ér véget a rés a pocelán és a fém között, vagyis kevésbé is hűl le a porcelán. (így más alacsonyabb hőigénybevételnél is leég róla a retek)

A briskes rész az korrekt, valóban az y-os a négyüteműé :)
Mondjuk nekem a 14c az inkább a jawában szuperál jól, abba 225ös gyertya lenne való, az mz-ben a 14c az hófehér, kopog is tőle a motor. (nem, nem azért mert szegény a keverékem, isolátorral tökéletes őzbarna a gyertya) PErsze motor és motor között van különbség, kinek 14c, kinek 15c, kinek a pap, kinek meg a paplan... :D:D:D
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.04.29. 16:07

pedro121 írta:Üdv mindenkinek!

2 kérdésem lenne. :D Az egyik az, hogy melyik a jobb egy 250-es ETZ-nek az alacsony hőértékű vagy a magasabb hőértékű gyertya (magyarul amelyiknek kijjebb vagy mélyebben van a porcelán része), a másik kérdésem az h ugye a hőértékkel változhat az előgyújtás is ... Nagyobb utógyújtással vagy nagyobb előgyújtással húz jobban a motor? :D A válaszokat előre is köszönöm!
a hőértéknek semmi köze ahhoz h kijebb van-e vagy beljebb az elektródád az égéstérben. briskből az Y jelzésű a 4T motorhoz valót jelenti. én maradok a gyári előríásnál (260°C) brisk n14c oszt jónapot. meg egyébként is a jobb kezem ólomból van, úgyh rendesen kiégetem a blokkot :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2646
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.04.28. 07:38

louie írta: ...de az, hogy egyszer 2500-nal van 50, majd 3000-nel, az szamomra erthetetlen...
Igen, ez csak akkor lehetséges, ha mondjuk időközben a túl nagy vagy a lehetetlenül kicsi teljesítmény miatt leégett a kuplung... az meg csúszik...
Valószínű, hogy csak a motor lustasága miatt tűnik úgy, hogy magasabb fordulaton éri el az 50-et.
Louie megmondta a frankót, nézd végig a gyújtást!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.

louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: louie » 2010.04.27. 23:14

pedro121 írta:Hát hogy elmondjam konkrétan mi a bajom... Én Brisk 15YC-t használtam. Ez 1 alacsonyabb hőértékű gyertya vagyis hamarabb leég róla a koksz mint a magasabb hőértékűről. Amíg ki nem nyírta a gyertyát. Gondoltam hőértékbeli probléma mert eddig nem csinált ilyet. Kicseréltem 1 magasabb hőértékűre Brisk 14C-sre. És ezek után menet közben azt vettem észre h a megszokott 50-es tempót magasabb fordulaton éri el mint a másik gyertyával. A másikkal 3.-ban 2500-nál már elérte az 50km/h-t. Ezzel a gyertyával meg 3000-es fordulaton éri el. Azért gondoltam a gyújtásra mert mélyebben van a porcelán része a gyertyának így a keverék kicsit később kapja a szikrát. Lehet h nem így van de ezt a magyarázatot tartottam hirtelen lehetségesnek hiszen más nem változott csak a motor viselkedése. Ezek után előgyújtást kellene a gyertyához igazítanom vagy 1 másik gyertyát kell néznem? Nem tom kinek melyik fajta gyertyával teljesít a legjobban a gép.
Ez szamomra erdekes, mert ha azt irtad volna, hogy nagyobb gazallasnal es lassabban erte el az 50-et a masik gyertyaval, az magyarazhato valamifele teljesitmeny vesztessel, de az, hogy egyszer 2500-nal van 50, majd 3000-nel, az szamomra erthetetlen. A fordulatszam egyenes aranyban van a sebesseggel, az aranyossagi tenyezo a mindenkori sebessegfokozat attetelenek, plusz a fix attetelek osszege.
Szerintem erdemes minden lehetseges okot kizarni, es szisztematikusan vegigmenni a gyujtas elemein. Ellenorizd a megszakito hezagot, az elogyujtas erteket, kontaktusokat, a gyertya elektrodainak hezagat, vagy probalj ki masik gyertyat is akar ezek utan.

Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 » 2010.04.27. 22:41

Hát hogy elmondjam konkrétan mi a bajom... Én Brisk 15YC-t használtam. Ez 1 alacsonyabb hőértékű gyertya vagyis hamarabb leég róla a koksz mint a magasabb hőértékűről. Amíg ki nem nyírta a gyertyát. Gondoltam hőértékbeli probléma mert eddig nem csinált ilyet. Kicseréltem 1 magasabb hőértékűre Brisk 14C-sre. És ezek után menet közben azt vettem észre h a megszokott 50-es tempót magasabb fordulaton éri el mint a másik gyertyával. A másikkal 3.-ban 2500-nál már elérte az 50km/h-t. Ezzel a gyertyával meg 3000-es fordulaton éri el. Azért gondoltam a gyújtásra mert mélyebben van a porcelán része a gyertyának így a keverék kicsit később kapja a szikrát. Lehet h nem így van de ezt a magyarázatot tartottam hirtelen lehetségesnek hiszen más nem változott csak a motor viselkedése. Ezek után előgyújtást kellene a gyertyához igazítanom vagy 1 másik gyertyát kell néznem? Nem tom kinek melyik fajta gyertyával teljesít a legjobban a gép.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)

louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: louie » 2010.04.27. 21:59

pedro121 írta:Üdv mindenkinek!

2 kérdésem lenne. :D Az egyik az, hogy melyik a jobb egy 250-es ETZ-nek az alacsony hőértékű vagy a magasabb hőértékű gyertya (magyarul amelyiknek kijjebb vagy mélyebben van a porcelán része), a másik kérdésem az h ugye a hőértékkel változhat az előgyújtás is ... Nagyobb utógyújtással vagy nagyobb előgyújtással húz jobban a motor? :D A válaszokat előre is köszönöm!
Egy gyertya hoerteke leginkabb a gyertya ontisztulasi homersekletet jelenti, azaz, azt az uzemi homersekletet ahol a gyertyara rakodott szennyezodes rovid idon belul kepes leegni. Ebbol adodoan pl. evszaktol is fugghet egy motor gyujtogyertya igenye annak hoerteke szempontjabol, plane ha az a motor leghutesu. Nekem 260-as van bent, de en hidegben nem is hasznalom a gepet, es nem szokott elkokszolodni, csak neha szedem ki, hogy megnezzem mi a helyzet vele, de akkor is tobbnyire ugyanugy megy is vissza.
Legjobb tudomasom szerint, ha a rosszul megvalasztott hoerteku gyertya miatt valtozik az elogyujtas idopontja is, akkor az mar detonacios eges, tehat regen rossz. Ugyanis ha melegben extrem alacsony hoerteku gyertyat hasznalsz, az tulmelegedhet, es mar akkor meggyujthatja a kevereket, amikor meg nem kell, a folyamat tobbi resze mar ismert. Ha pedig a kornyezeti viszonyokhoz kepest magas a gyertya hoerteke, akkor csak az tortenik, hogy egy ido utan olyan szinten kokszos lesz, hogy nem tud szikra kepzodni az elektrodak kozott. Tehat ez esetben a forgas iranyaba nem fog eltolodni a gyujtasi idopontod, "csak" kimarad az szikra. Mar ha erre gondoltal utogyujtas alatt, mert azert az utogyujtas igazabol mast jelent, akkor mondjuk jelentos teljesitmeny veszteseged lesz :) .

A gyujtas idozitese pedig mar egy kicsit komplikaltabb kerdes, mert elvileg ennek folyamatosan kellene ileszkednie a motor elogyujtas igenyehez. A ketutemu motorok fordulatszamtol fuggo elogyujtas valtozas igenye kisebb mint a negyutemueke, de elvileg alacsony fordulatszamnal kisebb, magas fordulatszamon nagyobb elogyujtas igenye van egy motornak, de ez nem okolszabaly, ez mindig adott konstrukciotol fugg.
A "jobban huz a motor" kifejezes pedig a dinamikus allapotra vonatkozna, tehat amikor sebessegvaltozas van, ezt a szivocsonyomas figyelesevel szoktak leginakbb megoldani, de ez egy egyhengeres ketutemu motornal igen nehezkes, az alacsony fordulatszamokon fellepo nagy nyomaslenges miatt (sok kevereket tol vissza a dugattyu a szivocsatornaba).

Bocs, hogy ilyen hosszu lett, ha valamit rosszul irtam javitsatok ki.

Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 » 2010.04.27. 20:36

Üdv mindenkinek!

2 kérdésem lenne. :D Az egyik az, hogy melyik a jobb egy 250-es ETZ-nek az alacsony hőértékű vagy a magasabb hőértékű gyertya (magyarul amelyiknek kijjebb vagy mélyebben van a porcelán része), a másik kérdésem az h ugye a hőértékkel változhat az előgyújtás is ... Nagyobb utógyújtással vagy nagyobb előgyújtással húz jobban a motor? :D A válaszokat előre is köszönöm!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1053
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2010.04.26. 22:09

Ha rövid időn belül lemerül az akkumulátor azt két dolog idézheti elő: Az egyik hogy régi és ezáltal az aljában annyi iszap gyűlt össze hogy rövidrezárja a cellákat és szépen önmagát meríti le. Vagy valahol van egy parazita fogyasztó. Ami a motor kiüzemelt állapotában is fogyasztja az áramot. Illetve három az a kettő mert lehet nem jó a töltés de ebben az esetben világítana (kéne neki a piros lámpicsku). Nekem 5ah-s szünetmentes tápokhoz használt akkumulátor van vagy hétköznapi nyelvben megszokott: zselés!
És életképes a dolog az előző4éves volt amikor kiadta a lelkét.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.04.26. 21:00

pl. ha jár a motor akkor az aksira ráteszel egy multimétert :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.04.26. 15:29

[
david9335 írta:
Az 5Ah simán elég kivéve ha rossz a visszatöltésed és feledékeny vagy, ezeket alapból robogo önindítójához tervezik szóval van bennük erő nekem 1000X többet ér mint a 6 éves 9Ah aksi, a vissza töltésnek pedig 13,8-14V között kell lennie, vigyázz arra is hogy ne legyen sok mert felfújódhat az aksid és tönkre mehet...
A visszatöltést hogy lehet mérni? mert otthon én is meg szeretném mérni, csak nem tudom hogyan kellene... ?
Kössz!

Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 » 2010.04.24. 22:08

affaire írta:
david9335 írta:Sziasztok.
Lenne két kérdésem.
1. Milyen akksi kell az etz 250-esbe?
2. Miért merül le az akksi másfél nap alatt? Valami töltésprobléma lehet?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Szia!

Olyan akksi kell bele amilyen belefér mert rengeteg féle fajta van lehet zselés is, asszem 9 amperos elég bele!
Az 5Ah simán elég kivéve ha rossz a visszatöltésed és feledékeny vagy, ezeket alapból robogo önindítójához tervezik szóval van bennük erő nekem 1000X többet ér mint a 6 éves 9Ah aksi, a vissza töltésnek pedig 13,8-14V között kell lennie, vigyázz arra is hogy ne legyen sok mert felfújódhat az aksid és tönkre mehet...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk

Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 » 2010.04.23. 12:44

Ma kipróbáltam a motort hogy hosszabb távon hogy viselkedik, és melegen jobb, de 1-esben és 2-esben ygx is érezhető a hiba, de az az érdekes, hogy 4-esben meg 5-ösben hibátlanul megy, egyenletesen húz. Na ez minek a problémájára utal leginkább? Az eddigi segítséget köszönöm, majd szépen sorban kipróbálgatom a tippeket.

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.23. 08:41

Talán nem tölt eleget vagy megkéne takarítani a feszabot, vagy mar régi az akksid sok minden közre játszhat.

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.23. 08:40

david9335 írta:Sziasztok.
Lenne két kérdésem.
1. Milyen akksi kell az etz 250-esbe?
2. Miért merül le az akksi másfél nap alatt? Valami töltésprobléma lehet?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Szia!

Olyan akksi kell bele amilyen belefér mert rengeteg féle fajta van lehet zselés is, asszem 9 amperos elég bele!

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2646
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.04.22. 22:24

daranyi68 írta:
akos02 írta:Először is kösz a választ kiszsebi! Megpróbáltam több gyertyapipát is, de egyikkel sincs változás. Ma vettem egy kondit, kicseréltem, de ugyanúgy nemjó :| Valami más ötlet?
Szia!
Nekem is hasonló gondom volt.Próbáld meg kicserélni a trafót!Nekem segített a problémámon.
daranyi68
nekem is ez lett volna még tippem, de a főtengely csapágyak is eszembe jutottak.
Igazából erről annyiszor szó volt a fórumon, hogy nem is gondoltam rá :oops:
esetleg a megszakító feszítőrugója gyenge, lehet, a kalapács tengelye lötyög az alaplapon. sok lehetőség van még.
először a kábeleket kell leellenőrizni, nincs-e kontakt hiba, lazulás valamelyik sarunál (a gyújtáskapcsolónál is!!!). hasonló szikrázást és egyenetlen járást - főleg magasabb fordulaton - okozhat ilyen probléma is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.04.22. 21:54

akos02 írta:Először is kösz a választ kiszsebi! Megpróbáltam több gyertyapipát is, de egyikkel sincs változás. Ma vettem egy kondit, kicseréltem, de ugyanúgy nemjó :| Valami más ötlet?
Szia!
Nekem is hasonló gondom volt.Próbáld meg kicserélni a trafót!Nekem segített a problémámon.
daranyi68

david9335
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.04.07. 15:48
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: david9335 » 2010.04.22. 20:05

Sziasztok.
Lenne két kérdésem.
1. Milyen akksi kell az etz 250-esbe?
2. Miért merül le az akksi másfél nap alatt? Valami töltésprobléma lehet?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 » 2010.04.22. 18:29

Először is kösz a választ kiszsebi! Megpróbáltam több gyertyapipát is, de egyikkel sincs változás. Ma vettem egy kondit, kicseréltem, de ugyanúgy nemjó :| Valami más ötlet?

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.22. 12:50

zsakfos írta:
affaire írta: Böngézgettem de nem találtam sajnos nagyon sok hozzászólás van...
Megkerestem neked.
Tibi84 nevű kolléga irta le ebben a Hsz-ben:
szer. feb. 17, 2010 7:27 pm
Megtaláltam köszike! :lol:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.04.21. 23:40

affaire írta: Böngézgettem de nem találtam sajnos nagyon sok hozzászólás van...
Megkerestem neked.
Tibi84 nevű kolléga irta le ebben a Hsz-ben:
szer. feb. 17, 2010 7:27 pm
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.21. 21:54

Ha van türelmed végigbogarászni a fórumot,akkor találhatsz olyan megoldásról is képeket,ahol nincs közbetét.
Elnézést attól aki felrakta nemrég azokat a képeket,de nem emlékszem a nevére. :oops:[/quote][/quote][/quote]
Böngézgettem de nem találtam sajnos nagyon sok hozzászólás van...

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.21. 21:52

csikin írta:Keress egy jó nagy kidobott dugattyút ;) Pl. ilyet:
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9028182
Nem adod el?:)
Legalább 136os átmérőjű kéne

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.04.21. 20:01

affaire írta:
zsakfos írta: Inkább aluminiumból kéne mindenképp és nem csak a hőtágulás miatt,hanem a mágnesesség végett is.Legalábbis ezt mondták itt a fórumon ezzel kapcsolatban régebben.
Értem és hol kapok én ilyen méretű alumíniumot? Meg hogy mennyiért... Megéri e egyáltalán #-o
Ha van türelmed végigbogarászni a fórumot,akkor találhatsz olyan megoldásról is képeket,ahol nincs közbetét.
Elnézést attól aki felrakta nemrég azokat a képeket,de nem emlékszem a nevére. :oops:
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.04.21. 19:14

Keress egy jó nagy kidobott dugattyút ;) Pl. ilyet:
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9028182
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.21. 18:47

zsakfos írta:
affaire írta:
Ezt lehet fémből csinálni? Vagy csak alumíniumból?
Inkább aluminiumból kéne mindenképp és nem csak a hőtágulás miatt,hanem a mágnesesség végett is.Legalábbis ezt mondták itt a fórumon ezzel kapcsolatban régebben.
Értem és hol kapok én ilyen méretű alumíniumot? Meg hogy mennyiért... Megéri e egyáltalán #-o

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.04.21. 15:38

affaire írta:
Ezt lehet fémből csinálni? Vagy csak alumíniumból?
Inkább aluminiumból kéne mindenképp és nem csak a hőtágulás miatt,hanem a mágnesesség végett is.Legalábbis ezt mondták itt a fórumon ezzel kapcsolatban régebben.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.04.21. 15:34

Dénes írta:Valaki nézze meg gyorsan a periódusos rendszert! :)
http://hu.wikipedia.org/wiki/Peri%C3%B3dusos_rendszer

Már most sajnálom az új generációt, lesz mit tanulniuk az új elemekről!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2010.04.21. 15:02

affaire írta: Vicces gyerek vagy te az alumínium az alumínium.
Nem kötözködni akartam, de nem hagyhattam ki. :!:
Amúgy szerintem a hőtágulás miatt az aluminium lenne a legjobb, így nem nagyon különbözne a blokktól.
Nem mintha sokat tágul, de a kicsi különbség is elég lehet hosszú távon egy repedés elindulásához.
SZERINTEM. :-k

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.04.21. 13:30

wáá ez feldobta a napomat :D (bocsi)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.04.21. 13:06

Valaki nézze meg gyorsan a periódusos rendszert! :)
http://hu.wikipedia.org/wiki/Peri%C3%B3dusos_rendszer

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.21. 13:02

Gyurmooo írta:Az aluminium az nem fém??? :shock: :mrgreen:
Vicces gyerek vagy te az alumínium az alumínium.

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2010.04.21. 12:53

Az aluminium az nem fém??? :shock: :mrgreen:

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.21. 12:15

affaire írta:
zsakfos írta:Itt egy pár kép egy esetleges lehetőségről generátor beépitésre /1-hez.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5
Ezt lehet fémből csinálni? Vagy csak alumíniumból?

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.21. 12:15

affaire írta:
zsakfos írta:Itt egy pár kép egy esetleges lehetőségről generátor beépitésre /1-hez.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5
hmmm

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.04.20. 23:06

bocs elírtam: 6féle isolator van. az egyedi ismertetőjegyeket nem taglalnám, mert azt is elírtam már 1000szer.
Bokodi Áron- WARESZ

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.04.20. 23:05

isolator:
szerintem brisk csak egy helyen készül, és valószínű, hogy az ngk és a bosch is!

de isolatorbol jelenleg 5féle van elvétve.

1. gyári, kb mindent kibír
2.gyári FELÚJÍTOTT(!!!) "regenierte zündkerze" ebből ki kell fogni jót, 90%ban jók, ha már megy, akkor kb a gyárival egyenértékű.
3."RO" feliratos... hát benne a nevében román szar.. kormos példányból nem láttam sokat. vagyis nem mentek semmit se.
4.mindenféle gyártó feliratot mellőző,m14 jelű kezeletlen fém részű halvány isolator special feliratos: nagyon ritka a jó belőle, hamar slusszos egy jó motorban is.
5.horganyzott fém részű: egész sok jó van belőle, van ami meglepően sokat bír,
6.sárga galván bevonatos fém részű: a gyárihoz képest kb 90%ban jó, kb olyan mint a felújított. ez elég sok helyen kapható. ilyennel mentem a kis Ts-el 12000km-t úgy hogy amikor megragadt a blokk, akkor a fémdarabkákat amik a tűgörgőkosárból szétrepültek azokat kapartam le róla. ez a 12ből kb 5ezer km-nél volt. szóval jó gyertya is létezik.

de ezt már leírtam százszor.
Bokodi Áron- WARESZ

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2010.04.20. 22:01

OK nem tagadom lehet igazad is van én is használtam már y gyertyát sokáig kétütemübe(pannoniába)az a mai napig is megy vele pedig traktort hajt és nem is kimélem 4x4 kerék meg szántás csuma gázon...De pl az MZ m elégete lehet motorja válogatja??A Binsk N14c azért az igazi igaz nem is lehet kapni sok helyen.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.04.20. 21:51

kupi írta:
daranyi68 írta:Vettem isolator gyertyát.Nagyon megbántam,50km után hebeg vele az mz.
Kép
Visszaraktam a bosch w5ac gyertyát és minden oké!Pedig az még szolgált a trabimban is.Kb.15 éves!!Most próbálom az NGK b8hs gyertyát.Kiváncsi vagyok meddig birja :D
daranyi68
Szia sajnos az izolátor az már felejtös már csak az emléke jó,probálkoz Binsk N14c vel én azt használom MZ be Simsonba tökélezes van amejik 2000km is kibirt simán, és nem is drága(pár százas)de vigyázz a boltosok elöszeretetel adnak N14cY ami bizony négyütemübe való(kispolszkiba tökéletes) de az Mz hamar elégeti.
Ezt meg kell cáfolnom :!: [-X Abban 1-et értek, hogy az Y-os 4üteműbe való. Én Brisk N15YC használok, mivel sehol sem kapok Y nélkülit. Több 1.000 km-t lefutott már és semmi baj, teszi a dolgát. Pontosan nem tom, hogy hány ezret, de min 4.000, talán 5.000. Az árát bőven megéri :!:

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2010.04.20. 21:46

daranyi68 írta:Vettem isolator gyertyát.Nagyon megbántam,50km után hebeg vele az mz.
Kép
Visszaraktam a bosch w5ac gyertyát és minden oké!Pedig az még szolgált a trabimban is.Kb.15 éves!!Most próbálom az NGK b8hs gyertyát.Kiváncsi vagyok meddig birja :D
daranyi68
Szia sajnos az izolátor az már felejtös már csak az emléke jó,probálkoz Binsk N14c vel én azt használom MZ be Simsonba tökélezes van amejik 2000km is kibirt simán, és nem is drága(pár százas)de vigyázz a boltosok elöszeretetel adnak N14cY ami bizony négyütemübe való(kispolszkiba tökéletes) de az Mz hamar elégeti.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2646
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.04.20. 20:45

akos02 írta:Üdv!
Hogy ne tudjak örülni, megint probémám akadt a motorral ](*,) Gyújtáskimaradások vannak, főleg magas fordulaton, és akkor a leginkább, ha teljesen húzom a gázt (ilyenkor előfordul h csak lassul). Ezt csinálja 1., 2., és 3. fokozaban. Próbáltunk állítani a gyújtáson, de nem sikerült jobbat kihozni belőle. Több gyertyával is próbálkoztunk, de semmi változás (mindegyik gyertya használat után szép, őzbarna). Az normális, hogy a megszakító kifelé is dobálja a szikrát? Segítsetek! Köszönöm előre is!
KONDI.......
egyébként némi szikrát lehet látni jó kondi esetén is.
gyertyapipa?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.

Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 » 2010.04.20. 20:04

Üdv!
Hogy ne tudjak örülni, megint probémám akadt a motorral ](*,) Gyújtáskimaradások vannak, főleg magas fordulaton, és akkor a leginkább, ha teljesen húzom a gázt (ilyenkor előfordul h csak lassul). Ezt csinálja 1., 2., és 3. fokozaban. Próbáltunk állítani a gyújtáson, de nem sikerült jobbat kihozni belőle. Több gyertyával is próbálkoztunk, de semmi változás (mindegyik gyertya használat után szép, őzbarna). Az normális, hogy a megszakító kifelé is dobálja a szikrát? Segítsetek! Köszönöm előre is!

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.04.20. 10:46

Vettem isolator gyertyát.Nagyon megbántam,50km után hebeg vele az mz.
Kép
Visszaraktam a bosch w5ac gyertyát és minden oké!Pedig az még szolgált a trabimban is.Kb.15 éves!!Most próbálom az NGK b8hs gyertyát.Kiváncsi vagyok meddig birja :D
daranyi68

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi » 2010.04.19. 22:31

gabsic írta:
z25z írta:es pl egy 80W-os ego ele mar illik betenni? azon elmelkedem, hogy akkor viszont nem a gyujtaskapcsolohoz kell betenni? mivel a legutolso allasba kapcsolaskor loki az aramot, a tompitott/tavkapcs fele? azert erdekel igazabol mert van egy 100/80 asom ami anno elegetett egy alkatreszt, de valamilyen szinten tetszett a plusz fenyero, es meg nem vetettem el teljesen a dolgot, hogy valaha visszateszem meg
A relé nagy áramú érintkezőjét közvetlen akksi pozitívra kötöd, így a gyújtáskapcsolót sem terheli már a nagy áram. Csak a relé behúzásához szükséges pár tíz milliamper folyik át rajta.

Már megrendeltem netről a 100W-os égőt, majd kiderül mi lesz.

Ami aggaszt: elektronikus feszszabot akarok majd berakni, azzal viszont nincs túláramkorlátozás mint a gyári egyoszlopos szabályzóval. Na mármost ha mondjuk rávillogok valakire (fénykürt) akkor 90+100+5+4+8+20=kb 230W terhelést jelent, ez olyan 17 amper körül van. Ez már túllépi a generátor erhelheőségét (180W), de persze a tekercseknek ettől nem lesz baja, a gyenge pont a diódahíd lehet. MAjd utána nézek hogy az alkalmazott diódák mekkora áramot viselnek el, de ilyen kb 1 másodperces idők mellett remélem bírni fogják az esetleges túlterhelést is....
Az aksit ne feledd a számolásból ki,az segit a generátornak :)

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.04.19. 21:18

z25z írta:es pl egy 80W-os ego ele mar illik betenni? azon elmelkedem, hogy akkor viszont nem a gyujtaskapcsolohoz kell betenni? mivel a legutolso allasba kapcsolaskor loki az aramot, a tompitott/tavkapcs fele? azert erdekel igazabol mert van egy 100/80 asom ami anno elegetett egy alkatreszt, de valamilyen szinten tetszett a plusz fenyero, es meg nem vetettem el teljesen a dolgot, hogy valaha visszateszem meg
A relé nagy áramú érintkezőjét közvetlen akksi pozitívra kötöd, így a gyújtáskapcsolót sem terheli már a nagy áram. Csak a relé behúzásához szükséges pár tíz milliamper folyik át rajta.

Már megrendeltem netről a 100W-os égőt, majd kiderül mi lesz.

Ami aggaszt: elektronikus feszszabot akarok majd berakni, azzal viszont nincs túláramkorlátozás mint a gyári egyoszlopos szabályzóval. Na mármost ha mondjuk rávillogok valakire (fénykürt) akkor 90+100+5+4+8+20=kb 230W terhelést jelent, ez olyan 17 amper körül van. Ez már túllépi a generátor erhelheőségét (180W), de persze a tekercseknek ettől nem lesz baja, a gyenge pont a diódahíd lehet. MAjd utána nézek hogy az alkalmazott diódák mekkora áramot viselnek el, de ilyen kb 1 másodperces idők mellett remélem bírni fogják az esetleges túlterhelést is....
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.04.19. 21:16

sub-ee írta:
daranyi68 írta:Sziasztok!
Köszönöm a jó tanácsot mindenkinek,ma kicseréltem a trafót és hidegen is pöcre indul ujra!A motor szépen jár,szóval köszönöm!Egy kérdésem azért még volna.A Bulgár gyártmányú trafóról mi a véleményetek?
daranyi68

A bulgár gyártmányú trafó nagyon jó! Ezek azok amik jól bírják és hosszú életűek nagyon!

Üdv.:Sub-ee
Köszönöm,ez megnyugtató!
daranyi68

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z » 2010.04.19. 21:03

es pl egy 80W-os ego ele mar illik betenni? azon elmelkedem, hogy akkor viszont nem a gyujtaskapcsolohoz kell betenni? mivel a legutolso allasba kapcsolaskor loki az aramot, a tompitott/tavkapcs fele? azert erdekel igazabol mert van egy 100/80 asom ami anno elegetett egy alkatreszt, de valamilyen szinten tetszett a plusz fenyero, es meg nem vetettem el teljesen a dolgot, hogy valaha visszateszem meg

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég