Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2010.05.02. 16:57

Fittboy írta:Közben beállítottam,nem bírtam magammal. Most 12,9-14,0 között mozog fordulattól függően. Viszont most villódzik a fényszóró meg minden,ha jár a motor,egyenletes gáznál is :( De az akksi már legalább biztonságban van :)
Új fesszabot nem szeretnék venni,ötlet!?
Pont így jártam én is! ](*,)
Műszer szerint minden oké volt, de mikor először mentem utána este, akkor vettem észre a villódzást. Alsó-közepes tartományban csinálta, fölötte stabil volt.
Ez beállítási hiba, de nem tudom mennyit tesz hozzá. Hogy még gyáriak a szénkefék. :-k
Én viszont cserélni akartam a mechanikus fesz.szab.-t elektronikusra, ezért utána már nem vacakoltam a további állítással.
Szerintem Neked is le kéne cserélni, azóta sokkal egyenletesebb vele a fesz., ami ugye az akksinak is jót tesz. :!:

Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy » 2010.05.02. 15:00

Közben beállítottam,nem bírtam magammal. Most 12,9-14,0 között mozog fordulattól függően. Viszont most villódzik a fényszóró meg minden,ha jár a motor,egyenletes gáznál is :( De az akksi már legalább biztonságban van :)
Új fesszabot nem szeretnék venni,ötlet!?

Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy » 2010.05.02. 08:52

sziasztok

Mint ahogy lentebb leírtam van kis problémám van a töltéssel(15,5V). Utánanéztem ,de teljesen nem tiszta.

Kép

Ezek szerint nekem az "a" távolságot kéne megnövelnem,ahhoz,h. a feszültség csökkenjen? Az áramot ennek függvényében nem kell állítanom?
Csak,h. minden rendben legyen,nem szeretném elrontani.
Köszönöm előre is a segítségeket.

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.05.01. 20:40

KILL3R etz írta:Szerelési kézikönyvben pontosan le van írva. Tolómérővel egész pontosan lehet. Fontos hogy ne legyen lyukas az úszó.
Ha szétszeded rázd meg, ha lötyög benne a benzin akkor az cserés.
Köszi :!:
3-ban elpörgettem 6.600-6.700-ig, tovább nem, mert sajnáltam, de nem éreztem semmi olyat, h nem ment volna tovább.
Amint lesz időm megcsinálom.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3832
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.05.01. 17:35

Szerelési kézikönyvben pontosan le van írva. Tolómérővel egész pontosan lehet. Fontos hogy ne legyen lyukas az úszó.
Ha szétszeded rázd meg, ha lötyög benne a benzin akkor az cserés.

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.05.01. 17:17

KILL3R etz írta:Friss fúrással 100 fölött kell mennie bőven...
Alacsonyabb fokozatokban kiforog szépen? 7-ig el kell hogy forogjon 2-3 ban. Ha el akkor valószínű úszószint.

Ha nem akkor gyújtás.

Látatlanban kb ennyi.
Az úszószintet pontosan, h kell belőni :?:

Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 » 2010.05.01. 16:28

Nekem pont fordítva van a gondom. 1es 2es, és még a 3as is sz@r, ha nagobbat akarok gyorsulni, akkor csak akadozva húz, 4esben meg 5ösben simán megy. Még meg sem volt fúrva, csak a gyűrűket cseréltem ki, mert nagyon szar állapotban voltak, és így 100 és 105 között van a vége. De lehet hogy az én problémám a rossz gyújtásbeállítás (legalábbis nagyon remélem).

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3832
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.05.01. 13:39

Friss fúrással 100 fölött kell mennie bőven...
Alacsonyabb fokozatokban kiforog szépen? 7-ig el kell hogy forogjon 2-3 ban. Ha el akkor valószínű úszószint.

Ha nem akkor gyújtás.

Látatlanban kb ennyi.

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.05.01. 13:17

Alfa írta:A légszűrőt kihagytad :D

125 ösnek a 80 km/h felett már igencsak a végsebesség tartománya, ha koszos akkor sokat eszik, cserébe nem lesz elég levegője, ez okozhat rezonálási és leszabályzási tüneteket.

Amúgy meg a kondi tavaly nyáron cserélve épp annyit ér mintha sose cserélted volna :twisted: egy rosszabb darab simán tönkremegy az állásban is.
Igen légszűrő. :D Hát ki lett kompresszorral fújatva mikor a fényezés miatt szétszedtem, szóval tiszta.
Igazat megvalva apám is hasonlóan vélekedett, mint régi MZ-s. 125-ös 80 km/h felett már csinálhat ilyen, mert a végét járja a teljesítmény, de akkor sztem elfogadom ezt, hogy 90 km/h a vége. Meg amúgy nem vagyok vmi kis darab. :mrgreen:

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.05.01. 13:13

A légszűrőt kihagytad :D

125 ösnek a 80 km/h felett már igencsak a végsebesség tartománya, ha koszos akkor sokat eszik, cserébe nem lesz elég levegője, ez okozhat rezonálási és leszabályzási tüneteket.

Amúgy meg a kondi tavaly nyáron cserélve épp annyit ér mintha sose cserélted volna :twisted: egy rosszabb darab simán tönkremegy az állásban is.

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.05.01. 13:03

Hello Mindenki!
Nem tudom pontosan, hogy melyik topikba írjam.
Még mindig azt csinálja a motorom, mint amit pár hete írtam, de fogalmam sincs, hogy mi lehet az.
85-90 km/h felett elkezd rezegő hangot adni és olyan mintha nem kapna üzemanyagot, vagy nem tudná elégetni. 70 km/h-ig vissza kell lassítanom, hogy újra a normális kerékvágásba visszaálljon minden. Pedig most lett megfúratva és úgy járattam be ahogy itt a fórumban ajánlották. Ezen kívül új gyertya, új akksi, beállítottam a gyújtást, tavaly nyáron cseréltem kondit és megszakítót, újra lett kábelezve a télen, a trafó majdnem 2 éves, de ha az lenne a baj nem is pörögne igaz :?: Gyújtókábel és pipa még amivel vettem, nem kizárt, hogy gyári. Más probléma nincs is vele, szépen pörög és húz is. Gyújtás állítás előtt mondjuk megevett városban kb 5 litert, de most talán kevesebbet eszik, főleg városan kívül 70-80 km/h-ás tempónál.
Tanácsotokat kérem, hogy mi lehet a gond.

Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy » 2010.05.01. 12:48

Köszi, utánanézek. Remélem nem lesz rosszabb :)

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.05.01. 12:15

Fittboy írta:Sziasztok.

A töltésem 15,25 V körül mozog,semmi nincs bekapcsolva.Az nagyon sok? Még a régi hagyományos fesszab van benne,ezen esetleg lehetne állítani!? Tudom,h. 13,8 körül kéne lennie a maximumnak. És mikor leállítom lehet hallani,h. sistereg az akksim :( Emiatt lehet valami problémám?
Sztem sok az 15,25V. A régi fasszabot lehet állítani. Fejből nem tom, h hogyan, de a gyári leírásban benne van, amit a Főoldalon megtalálsz.

Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy » 2010.05.01. 11:34

Sziasztok.

A töltésem 15,25 V körül mozog,semmi nincs bekapcsolva.Az nagyon sok? Még a régi hagyományos fesszab van benne,ezen esetleg lehetne állítani!? Tudom,h. 13,8 körül kéne lennie a maximumnak. És mikor leállítom lehet hallani,h. sistereg az akksim :( Emiatt lehet valami problémám?

Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 » 2010.04.30. 20:50

Másik probléma :oops: Az miért lehet h 250-es ETZ-nél sorra halnak meg a kondenzátorok pár hónapos futamidő után függetlenül attól h gyári DDR vagy után-gyártott? ](*,) Valahol túlfeszültséget kaphat? És ha igen akkor honnan? Előre is köszönöm a válaszokat!

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.04.29. 17:42

conus írta: a hőértéknek semmi köze ahhoz h kijebb van-e vagy beljebb az elektródád az égéstérben. briskből az Y jelzésű a 4T motorhoz valót jelenti. én maradok a gyári előríásnál (260°C) brisk n14c oszt jónapot. meg egyébként is a jobb kezem ólomból van, úgyh rendesen kiégetem a blokkot :twisted: :mrgreen:
Nem kötözködni akarok, de ez azért nincs teljesen így.... A hőértéket többek között az határozza meg, hogy a középelektróda a porcelánnal mennyire nyúlik be.

A magas hőértékű gyertyáé kevésbé nyúlik be (kevésbé melegszik), és ha belenézel kb 3-4 mm után megszűnik a rés a porcelán és a fém között (ezáltal jobban hűl a közpelektróda, nagy hőterhelés kell hogy letisztuljon róla a dzsuva).

Az alacsony hőértékű jobban benyúlik az égéstérbe, ergo nagyobb hőigénybevételnek is van kitéve, valamint ha belenézel sokkal mélyebben ér véget a rés a pocelán és a fém között, vagyis kevésbé is hűl le a porcelán. (így más alacsonyabb hőigénybevételnél is leég róla a retek)

A briskes rész az korrekt, valóban az y-os a négyüteműé :)
Mondjuk nekem a 14c az inkább a jawában szuperál jól, abba 225ös gyertya lenne való, az mz-ben a 14c az hófehér, kopog is tőle a motor. (nem, nem azért mert szegény a keverékem, isolátorral tökéletes őzbarna a gyertya) PErsze motor és motor között van különbség, kinek 14c, kinek 15c, kinek a pap, kinek meg a paplan... :D:D:D

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.04.29. 16:07

pedro121 írta:Üdv mindenkinek!

2 kérdésem lenne. :D Az egyik az, hogy melyik a jobb egy 250-es ETZ-nek az alacsony hőértékű vagy a magasabb hőértékű gyertya (magyarul amelyiknek kijjebb vagy mélyebben van a porcelán része), a másik kérdésem az h ugye a hőértékkel változhat az előgyújtás is ... Nagyobb utógyújtással vagy nagyobb előgyújtással húz jobban a motor? :D A válaszokat előre is köszönöm!
a hőértéknek semmi köze ahhoz h kijebb van-e vagy beljebb az elektródád az égéstérben. briskből az Y jelzésű a 4T motorhoz valót jelenti. én maradok a gyári előríásnál (260°C) brisk n14c oszt jónapot. meg egyébként is a jobb kezem ólomból van, úgyh rendesen kiégetem a blokkot :twisted: :mrgreen:

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2620
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.04.28. 07:38

louie írta: ...de az, hogy egyszer 2500-nal van 50, majd 3000-nel, az szamomra erthetetlen...
Igen, ez csak akkor lehetséges, ha mondjuk időközben a túl nagy vagy a lehetetlenül kicsi teljesítmény miatt leégett a kuplung... az meg csúszik...
Valószínű, hogy csak a motor lustasága miatt tűnik úgy, hogy magasabb fordulaton éri el az 50-et.
Louie megmondta a frankót, nézd végig a gyújtást!

louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: louie » 2010.04.27. 23:14

pedro121 írta:Hát hogy elmondjam konkrétan mi a bajom... Én Brisk 15YC-t használtam. Ez 1 alacsonyabb hőértékű gyertya vagyis hamarabb leég róla a koksz mint a magasabb hőértékűről. Amíg ki nem nyírta a gyertyát. Gondoltam hőértékbeli probléma mert eddig nem csinált ilyet. Kicseréltem 1 magasabb hőértékűre Brisk 14C-sre. És ezek után menet közben azt vettem észre h a megszokott 50-es tempót magasabb fordulaton éri el mint a másik gyertyával. A másikkal 3.-ban 2500-nál már elérte az 50km/h-t. Ezzel a gyertyával meg 3000-es fordulaton éri el. Azért gondoltam a gyújtásra mert mélyebben van a porcelán része a gyertyának így a keverék kicsit később kapja a szikrát. Lehet h nem így van de ezt a magyarázatot tartottam hirtelen lehetségesnek hiszen más nem változott csak a motor viselkedése. Ezek után előgyújtást kellene a gyertyához igazítanom vagy 1 másik gyertyát kell néznem? Nem tom kinek melyik fajta gyertyával teljesít a legjobban a gép.
Ez szamomra erdekes, mert ha azt irtad volna, hogy nagyobb gazallasnal es lassabban erte el az 50-et a masik gyertyaval, az magyarazhato valamifele teljesitmeny vesztessel, de az, hogy egyszer 2500-nal van 50, majd 3000-nel, az szamomra erthetetlen. A fordulatszam egyenes aranyban van a sebesseggel, az aranyossagi tenyezo a mindenkori sebessegfokozat attetelenek, plusz a fix attetelek osszege.
Szerintem erdemes minden lehetseges okot kizarni, es szisztematikusan vegigmenni a gyujtas elemein. Ellenorizd a megszakito hezagot, az elogyujtas erteket, kontaktusokat, a gyertya elektrodainak hezagat, vagy probalj ki masik gyertyat is akar ezek utan.

Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 » 2010.04.27. 22:41

Hát hogy elmondjam konkrétan mi a bajom... Én Brisk 15YC-t használtam. Ez 1 alacsonyabb hőértékű gyertya vagyis hamarabb leég róla a koksz mint a magasabb hőértékűről. Amíg ki nem nyírta a gyertyát. Gondoltam hőértékbeli probléma mert eddig nem csinált ilyet. Kicseréltem 1 magasabb hőértékűre Brisk 14C-sre. És ezek után menet közben azt vettem észre h a megszokott 50-es tempót magasabb fordulaton éri el mint a másik gyertyával. A másikkal 3.-ban 2500-nál már elérte az 50km/h-t. Ezzel a gyertyával meg 3000-es fordulaton éri el. Azért gondoltam a gyújtásra mert mélyebben van a porcelán része a gyertyának így a keverék kicsit később kapja a szikrát. Lehet h nem így van de ezt a magyarázatot tartottam hirtelen lehetségesnek hiszen más nem változott csak a motor viselkedése. Ezek után előgyújtást kellene a gyertyához igazítanom vagy 1 másik gyertyát kell néznem? Nem tom kinek melyik fajta gyertyával teljesít a legjobban a gép.

louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: louie » 2010.04.27. 21:59

pedro121 írta:Üdv mindenkinek!

2 kérdésem lenne. :D Az egyik az, hogy melyik a jobb egy 250-es ETZ-nek az alacsony hőértékű vagy a magasabb hőértékű gyertya (magyarul amelyiknek kijjebb vagy mélyebben van a porcelán része), a másik kérdésem az h ugye a hőértékkel változhat az előgyújtás is ... Nagyobb utógyújtással vagy nagyobb előgyújtással húz jobban a motor? :D A válaszokat előre is köszönöm!
Egy gyertya hoerteke leginkabb a gyertya ontisztulasi homersekletet jelenti, azaz, azt az uzemi homersekletet ahol a gyertyara rakodott szennyezodes rovid idon belul kepes leegni. Ebbol adodoan pl. evszaktol is fugghet egy motor gyujtogyertya igenye annak hoerteke szempontjabol, plane ha az a motor leghutesu. Nekem 260-as van bent, de en hidegben nem is hasznalom a gepet, es nem szokott elkokszolodni, csak neha szedem ki, hogy megnezzem mi a helyzet vele, de akkor is tobbnyire ugyanugy megy is vissza.
Legjobb tudomasom szerint, ha a rosszul megvalasztott hoerteku gyertya miatt valtozik az elogyujtas idopontja is, akkor az mar detonacios eges, tehat regen rossz. Ugyanis ha melegben extrem alacsony hoerteku gyertyat hasznalsz, az tulmelegedhet, es mar akkor meggyujthatja a kevereket, amikor meg nem kell, a folyamat tobbi resze mar ismert. Ha pedig a kornyezeti viszonyokhoz kepest magas a gyertya hoerteke, akkor csak az tortenik, hogy egy ido utan olyan szinten kokszos lesz, hogy nem tud szikra kepzodni az elektrodak kozott. Tehat ez esetben a forgas iranyaba nem fog eltolodni a gyujtasi idopontod, "csak" kimarad az szikra. Mar ha erre gondoltal utogyujtas alatt, mert azert az utogyujtas igazabol mast jelent, akkor mondjuk jelentos teljesitmeny veszteseged lesz :) .

A gyujtas idozitese pedig mar egy kicsit komplikaltabb kerdes, mert elvileg ennek folyamatosan kellene ileszkednie a motor elogyujtas igenyehez. A ketutemu motorok fordulatszamtol fuggo elogyujtas valtozas igenye kisebb mint a negyutemueke, de elvileg alacsony fordulatszamnal kisebb, magas fordulatszamon nagyobb elogyujtas igenye van egy motornak, de ez nem okolszabaly, ez mindig adott konstrukciotol fugg.
A "jobban huz a motor" kifejezes pedig a dinamikus allapotra vonatkozna, tehat amikor sebessegvaltozas van, ezt a szivocsonyomas figyelesevel szoktak leginakbb megoldani, de ez egy egyhengeres ketutemu motornal igen nehezkes, az alacsony fordulatszamokon fellepo nagy nyomaslenges miatt (sok kevereket tol vissza a dugattyu a szivocsatornaba).

Bocs, hogy ilyen hosszu lett, ha valamit rosszul irtam javitsatok ki.

Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pedro121 » 2010.04.27. 20:36

Üdv mindenkinek!

2 kérdésem lenne. :D Az egyik az, hogy melyik a jobb egy 250-es ETZ-nek az alacsony hőértékű vagy a magasabb hőértékű gyertya (magyarul amelyiknek kijjebb vagy mélyebben van a porcelán része), a másik kérdésem az h ugye a hőértékkel változhat az előgyújtás is ... Nagyobb utógyújtással vagy nagyobb előgyújtással húz jobban a motor? :D A válaszokat előre is köszönöm!

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2010.04.26. 22:09

Ha rövid időn belül lemerül az akkumulátor azt két dolog idézheti elő: Az egyik hogy régi és ezáltal az aljában annyi iszap gyűlt össze hogy rövidrezárja a cellákat és szépen önmagát meríti le. Vagy valahol van egy parazita fogyasztó. Ami a motor kiüzemelt állapotában is fogyasztja az áramot. Illetve három az a kettő mert lehet nem jó a töltés de ebben az esetben világítana (kéne neki a piros lámpicsku). Nekem 5ah-s szünetmentes tápokhoz használt akkumulátor van vagy hétköznapi nyelvben megszokott: zselés!
És életképes a dolog az előző4éves volt amikor kiadta a lelkét.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.04.26. 21:00

pl. ha jár a motor akkor az aksira ráteszel egy multimétert :twisted: :mrgreen:

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.04.26. 15:29

[
david9335 írta:
Az 5Ah simán elég kivéve ha rossz a visszatöltésed és feledékeny vagy, ezeket alapból robogo önindítójához tervezik szóval van bennük erő nekem 1000X többet ér mint a 6 éves 9Ah aksi, a vissza töltésnek pedig 13,8-14V között kell lennie, vigyázz arra is hogy ne legyen sok mert felfújódhat az aksid és tönkre mehet...
A visszatöltést hogy lehet mérni? mert otthon én is meg szeretném mérni, csak nem tudom hogyan kellene... ?
Kössz!

Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 » 2010.04.24. 22:08

affaire írta:
david9335 írta:Sziasztok.
Lenne két kérdésem.
1. Milyen akksi kell az etz 250-esbe?
2. Miért merül le az akksi másfél nap alatt? Valami töltésprobléma lehet?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Szia!

Olyan akksi kell bele amilyen belefér mert rengeteg féle fajta van lehet zselés is, asszem 9 amperos elég bele!
Az 5Ah simán elég kivéve ha rossz a visszatöltésed és feledékeny vagy, ezeket alapból robogo önindítójához tervezik szóval van bennük erő nekem 1000X többet ér mint a 6 éves 9Ah aksi, a vissza töltésnek pedig 13,8-14V között kell lennie, vigyázz arra is hogy ne legyen sok mert felfújódhat az aksid és tönkre mehet...

Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 » 2010.04.23. 12:44

Ma kipróbáltam a motort hogy hosszabb távon hogy viselkedik, és melegen jobb, de 1-esben és 2-esben ygx is érezhető a hiba, de az az érdekes, hogy 4-esben meg 5-ösben hibátlanul megy, egyenletesen húz. Na ez minek a problémájára utal leginkább? Az eddigi segítséget köszönöm, majd szépen sorban kipróbálgatom a tippeket.

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.23. 08:41

Talán nem tölt eleget vagy megkéne takarítani a feszabot, vagy mar régi az akksid sok minden közre játszhat.

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.23. 08:40

david9335 írta:Sziasztok.
Lenne két kérdésem.
1. Milyen akksi kell az etz 250-esbe?
2. Miért merül le az akksi másfél nap alatt? Valami töltésprobléma lehet?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Szia!

Olyan akksi kell bele amilyen belefér mert rengeteg féle fajta van lehet zselés is, asszem 9 amperos elég bele!

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2620
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.04.22. 22:24

daranyi68 írta:
akos02 írta:Először is kösz a választ kiszsebi! Megpróbáltam több gyertyapipát is, de egyikkel sincs változás. Ma vettem egy kondit, kicseréltem, de ugyanúgy nemjó :| Valami más ötlet?
Szia!
Nekem is hasonló gondom volt.Próbáld meg kicserélni a trafót!Nekem segített a problémámon.
daranyi68
nekem is ez lett volna még tippem, de a főtengely csapágyak is eszembe jutottak.
Igazából erről annyiszor szó volt a fórumon, hogy nem is gondoltam rá :oops:
esetleg a megszakító feszítőrugója gyenge, lehet, a kalapács tengelye lötyög az alaplapon. sok lehetőség van még.
először a kábeleket kell leellenőrizni, nincs-e kontakt hiba, lazulás valamelyik sarunál (a gyújtáskapcsolónál is!!!). hasonló szikrázást és egyenetlen járást - főleg magasabb fordulaton - okozhat ilyen probléma is.

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.04.22. 21:54

akos02 írta:Először is kösz a választ kiszsebi! Megpróbáltam több gyertyapipát is, de egyikkel sincs változás. Ma vettem egy kondit, kicseréltem, de ugyanúgy nemjó :| Valami más ötlet?
Szia!
Nekem is hasonló gondom volt.Próbáld meg kicserélni a trafót!Nekem segített a problémámon.
daranyi68

david9335
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.04.07. 15:48
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: david9335 » 2010.04.22. 20:05

Sziasztok.
Lenne két kérdésem.
1. Milyen akksi kell az etz 250-esbe?
2. Miért merül le az akksi másfél nap alatt? Valami töltésprobléma lehet?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 » 2010.04.22. 18:29

Először is kösz a választ kiszsebi! Megpróbáltam több gyertyapipát is, de egyikkel sincs változás. Ma vettem egy kondit, kicseréltem, de ugyanúgy nemjó :| Valami más ötlet?

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.22. 12:50

zsakfos írta:
affaire írta: Böngézgettem de nem találtam sajnos nagyon sok hozzászólás van...
Megkerestem neked.
Tibi84 nevű kolléga irta le ebben a Hsz-ben:
szer. feb. 17, 2010 7:27 pm
Megtaláltam köszike! :lol:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.04.21. 23:40

affaire írta: Böngézgettem de nem találtam sajnos nagyon sok hozzászólás van...
Megkerestem neked.
Tibi84 nevű kolléga irta le ebben a Hsz-ben:
szer. feb. 17, 2010 7:27 pm

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.21. 21:54

Ha van türelmed végigbogarászni a fórumot,akkor találhatsz olyan megoldásról is képeket,ahol nincs közbetét.
Elnézést attól aki felrakta nemrég azokat a képeket,de nem emlékszem a nevére. :oops:[/quote][/quote][/quote]
Böngézgettem de nem találtam sajnos nagyon sok hozzászólás van...

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.21. 21:52

csikin írta:Keress egy jó nagy kidobott dugattyút ;) Pl. ilyet:
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9028182
Nem adod el?:)
Legalább 136os átmérőjű kéne

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.04.21. 20:01

affaire írta:
zsakfos írta: Inkább aluminiumból kéne mindenképp és nem csak a hőtágulás miatt,hanem a mágnesesség végett is.Legalábbis ezt mondták itt a fórumon ezzel kapcsolatban régebben.
Értem és hol kapok én ilyen méretű alumíniumot? Meg hogy mennyiért... Megéri e egyáltalán #-o
Ha van türelmed végigbogarászni a fórumot,akkor találhatsz olyan megoldásról is képeket,ahol nincs közbetét.
Elnézést attól aki felrakta nemrég azokat a képeket,de nem emlékszem a nevére. :oops:

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.04.21. 19:14

Keress egy jó nagy kidobott dugattyút ;) Pl. ilyet:
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9028182

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.21. 18:47

zsakfos írta:
affaire írta:
Ezt lehet fémből csinálni? Vagy csak alumíniumból?
Inkább aluminiumból kéne mindenképp és nem csak a hőtágulás miatt,hanem a mágnesesség végett is.Legalábbis ezt mondták itt a fórumon ezzel kapcsolatban régebben.
Értem és hol kapok én ilyen méretű alumíniumot? Meg hogy mennyiért... Megéri e egyáltalán #-o

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.04.21. 15:38

affaire írta:
Ezt lehet fémből csinálni? Vagy csak alumíniumból?
Inkább aluminiumból kéne mindenképp és nem csak a hőtágulás miatt,hanem a mágnesesség végett is.Legalábbis ezt mondták itt a fórumon ezzel kapcsolatban régebben.

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.04.21. 15:34

Dénes írta:Valaki nézze meg gyorsan a periódusos rendszert! :)
http://hu.wikipedia.org/wiki/Peri%C3%B3dusos_rendszer

Már most sajnálom az új generációt, lesz mit tanulniuk az új elemekről!

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2010.04.21. 15:02

affaire írta: Vicces gyerek vagy te az alumínium az alumínium.
Nem kötözködni akartam, de nem hagyhattam ki. :!:
Amúgy szerintem a hőtágulás miatt az aluminium lenne a legjobb, így nem nagyon különbözne a blokktól.
Nem mintha sokat tágul, de a kicsi különbség is elég lehet hosszú távon egy repedés elindulásához.
SZERINTEM. :-k

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.04.21. 13:30

wáá ez feldobta a napomat :D (bocsi)

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.04.21. 13:06

Valaki nézze meg gyorsan a periódusos rendszert! :)
http://hu.wikipedia.org/wiki/Peri%C3%B3dusos_rendszer

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.21. 13:02

Gyurmooo írta:Az aluminium az nem fém??? :shock: :mrgreen:
Vicces gyerek vagy te az alumínium az alumínium.

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2010.04.21. 12:53

Az aluminium az nem fém??? :shock: :mrgreen:

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.21. 12:15

affaire írta:
zsakfos írta:Itt egy pár kép egy esetleges lehetőségről generátor beépitésre /1-hez.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5
Ezt lehet fémből csinálni? Vagy csak alumíniumból?

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.21. 12:15

affaire írta:
zsakfos írta:Itt egy pár kép egy esetleges lehetőségről generátor beépitésre /1-hez.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5
hmmm

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.04.20. 23:06

bocs elírtam: 6féle isolator van. az egyedi ismertetőjegyeket nem taglalnám, mert azt is elírtam már 1000szer.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 10 vendég