Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2010.04.21. 12:53

Az aluminium az nem fém??? :shock: :mrgreen:

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.21. 12:15

affaire írta:
zsakfos írta:Itt egy pár kép egy esetleges lehetőségről generátor beépitésre /1-hez.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5
Ezt lehet fémből csinálni? Vagy csak alumíniumból?

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.21. 12:15

affaire írta:
zsakfos írta:Itt egy pár kép egy esetleges lehetőségről generátor beépitésre /1-hez.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5
hmmm

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.04.20. 23:06

bocs elírtam: 6féle isolator van. az egyedi ismertetőjegyeket nem taglalnám, mert azt is elírtam már 1000szer.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.04.20. 23:05

isolator:
szerintem brisk csak egy helyen készül, és valószínű, hogy az ngk és a bosch is!

de isolatorbol jelenleg 5féle van elvétve.

1. gyári, kb mindent kibír
2.gyári FELÚJÍTOTT(!!!) "regenierte zündkerze" ebből ki kell fogni jót, 90%ban jók, ha már megy, akkor kb a gyárival egyenértékű.
3."RO" feliratos... hát benne a nevében román szar.. kormos példányból nem láttam sokat. vagyis nem mentek semmit se.
4.mindenféle gyártó feliratot mellőző,m14 jelű kezeletlen fém részű halvány isolator special feliratos: nagyon ritka a jó belőle, hamar slusszos egy jó motorban is.
5.horganyzott fém részű: egész sok jó van belőle, van ami meglepően sokat bír,
6.sárga galván bevonatos fém részű: a gyárihoz képest kb 90%ban jó, kb olyan mint a felújított. ez elég sok helyen kapható. ilyennel mentem a kis Ts-el 12000km-t úgy hogy amikor megragadt a blokk, akkor a fémdarabkákat amik a tűgörgőkosárból szétrepültek azokat kapartam le róla. ez a 12ből kb 5ezer km-nél volt. szóval jó gyertya is létezik.

de ezt már leírtam százszor.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2010.04.20. 22:01

OK nem tagadom lehet igazad is van én is használtam már y gyertyát sokáig kétütemübe(pannoniába)az a mai napig is megy vele pedig traktort hajt és nem is kimélem 4x4 kerék meg szántás csuma gázon...De pl az MZ m elégete lehet motorja válogatja??A Binsk N14c azért az igazi igaz nem is lehet kapni sok helyen.

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.04.20. 21:51

kupi írta:
daranyi68 írta:Vettem isolator gyertyát.Nagyon megbántam,50km után hebeg vele az mz.
Kép
Visszaraktam a bosch w5ac gyertyát és minden oké!Pedig az még szolgált a trabimban is.Kb.15 éves!!Most próbálom az NGK b8hs gyertyát.Kiváncsi vagyok meddig birja :D
daranyi68
Szia sajnos az izolátor az már felejtös már csak az emléke jó,probálkoz Binsk N14c vel én azt használom MZ be Simsonba tökélezes van amejik 2000km is kibirt simán, és nem is drága(pár százas)de vigyázz a boltosok elöszeretetel adnak N14cY ami bizony négyütemübe való(kispolszkiba tökéletes) de az Mz hamar elégeti.
Ezt meg kell cáfolnom :!: [-X Abban 1-et értek, hogy az Y-os 4üteműbe való. Én Brisk N15YC használok, mivel sehol sem kapok Y nélkülit. Több 1.000 km-t lefutott már és semmi baj, teszi a dolgát. Pontosan nem tom, hogy hány ezret, de min 4.000, talán 5.000. Az árát bőven megéri :!:

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2010.04.20. 21:46

daranyi68 írta:Vettem isolator gyertyát.Nagyon megbántam,50km után hebeg vele az mz.
Kép
Visszaraktam a bosch w5ac gyertyát és minden oké!Pedig az még szolgált a trabimban is.Kb.15 éves!!Most próbálom az NGK b8hs gyertyát.Kiváncsi vagyok meddig birja :D
daranyi68
Szia sajnos az izolátor az már felejtös már csak az emléke jó,probálkoz Binsk N14c vel én azt használom MZ be Simsonba tökélezes van amejik 2000km is kibirt simán, és nem is drága(pár százas)de vigyázz a boltosok elöszeretetel adnak N14cY ami bizony négyütemübe való(kispolszkiba tökéletes) de az Mz hamar elégeti.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2624
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.04.20. 20:45

akos02 írta:Üdv!
Hogy ne tudjak örülni, megint probémám akadt a motorral ](*,) Gyújtáskimaradások vannak, főleg magas fordulaton, és akkor a leginkább, ha teljesen húzom a gázt (ilyenkor előfordul h csak lassul). Ezt csinálja 1., 2., és 3. fokozaban. Próbáltunk állítani a gyújtáson, de nem sikerült jobbat kihozni belőle. Több gyertyával is próbálkoztunk, de semmi változás (mindegyik gyertya használat után szép, őzbarna). Az normális, hogy a megszakító kifelé is dobálja a szikrát? Segítsetek! Köszönöm előre is!
KONDI.......
egyébként némi szikrát lehet látni jó kondi esetén is.
gyertyapipa?

Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 » 2010.04.20. 20:04

Üdv!
Hogy ne tudjak örülni, megint probémám akadt a motorral ](*,) Gyújtáskimaradások vannak, főleg magas fordulaton, és akkor a leginkább, ha teljesen húzom a gázt (ilyenkor előfordul h csak lassul). Ezt csinálja 1., 2., és 3. fokozaban. Próbáltunk állítani a gyújtáson, de nem sikerült jobbat kihozni belőle. Több gyertyával is próbálkoztunk, de semmi változás (mindegyik gyertya használat után szép, őzbarna). Az normális, hogy a megszakító kifelé is dobálja a szikrát? Segítsetek! Köszönöm előre is!

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.04.20. 10:46

Vettem isolator gyertyát.Nagyon megbántam,50km után hebeg vele az mz.
Kép
Visszaraktam a bosch w5ac gyertyát és minden oké!Pedig az még szolgált a trabimban is.Kb.15 éves!!Most próbálom az NGK b8hs gyertyát.Kiváncsi vagyok meddig birja :D
daranyi68

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi » 2010.04.19. 22:31

gabsic írta:
z25z írta:es pl egy 80W-os ego ele mar illik betenni? azon elmelkedem, hogy akkor viszont nem a gyujtaskapcsolohoz kell betenni? mivel a legutolso allasba kapcsolaskor loki az aramot, a tompitott/tavkapcs fele? azert erdekel igazabol mert van egy 100/80 asom ami anno elegetett egy alkatreszt, de valamilyen szinten tetszett a plusz fenyero, es meg nem vetettem el teljesen a dolgot, hogy valaha visszateszem meg
A relé nagy áramú érintkezőjét közvetlen akksi pozitívra kötöd, így a gyújtáskapcsolót sem terheli már a nagy áram. Csak a relé behúzásához szükséges pár tíz milliamper folyik át rajta.

Már megrendeltem netről a 100W-os égőt, majd kiderül mi lesz.

Ami aggaszt: elektronikus feszszabot akarok majd berakni, azzal viszont nincs túláramkorlátozás mint a gyári egyoszlopos szabályzóval. Na mármost ha mondjuk rávillogok valakire (fénykürt) akkor 90+100+5+4+8+20=kb 230W terhelést jelent, ez olyan 17 amper körül van. Ez már túllépi a generátor erhelheőségét (180W), de persze a tekercseknek ettől nem lesz baja, a gyenge pont a diódahíd lehet. MAjd utána nézek hogy az alkalmazott diódák mekkora áramot viselnek el, de ilyen kb 1 másodperces idők mellett remélem bírni fogják az esetleges túlterhelést is....
Az aksit ne feledd a számolásból ki,az segit a generátornak :)

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.04.19. 21:18

z25z írta:es pl egy 80W-os ego ele mar illik betenni? azon elmelkedem, hogy akkor viszont nem a gyujtaskapcsolohoz kell betenni? mivel a legutolso allasba kapcsolaskor loki az aramot, a tompitott/tavkapcs fele? azert erdekel igazabol mert van egy 100/80 asom ami anno elegetett egy alkatreszt, de valamilyen szinten tetszett a plusz fenyero, es meg nem vetettem el teljesen a dolgot, hogy valaha visszateszem meg
A relé nagy áramú érintkezőjét közvetlen akksi pozitívra kötöd, így a gyújtáskapcsolót sem terheli már a nagy áram. Csak a relé behúzásához szükséges pár tíz milliamper folyik át rajta.

Már megrendeltem netről a 100W-os égőt, majd kiderül mi lesz.

Ami aggaszt: elektronikus feszszabot akarok majd berakni, azzal viszont nincs túláramkorlátozás mint a gyári egyoszlopos szabályzóval. Na mármost ha mondjuk rávillogok valakire (fénykürt) akkor 90+100+5+4+8+20=kb 230W terhelést jelent, ez olyan 17 amper körül van. Ez már túllépi a generátor erhelheőségét (180W), de persze a tekercseknek ettől nem lesz baja, a gyenge pont a diódahíd lehet. MAjd utána nézek hogy az alkalmazott diódák mekkora áramot viselnek el, de ilyen kb 1 másodperces idők mellett remélem bírni fogják az esetleges túlterhelést is....

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.04.19. 21:16

sub-ee írta:
daranyi68 írta:Sziasztok!
Köszönöm a jó tanácsot mindenkinek,ma kicseréltem a trafót és hidegen is pöcre indul ujra!A motor szépen jár,szóval köszönöm!Egy kérdésem azért még volna.A Bulgár gyártmányú trafóról mi a véleményetek?
daranyi68

A bulgár gyártmányú trafó nagyon jó! Ezek azok amik jól bírják és hosszú életűek nagyon!

Üdv.:Sub-ee
Köszönöm,ez megnyugtató!
daranyi68

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z » 2010.04.19. 21:03

es pl egy 80W-os ego ele mar illik betenni? azon elmelkedem, hogy akkor viszont nem a gyujtaskapcsolohoz kell betenni? mivel a legutolso allasba kapcsolaskor loki az aramot, a tompitott/tavkapcs fele? azert erdekel igazabol mert van egy 100/80 asom ami anno elegetett egy alkatreszt, de valamilyen szinten tetszett a plusz fenyero, es meg nem vetettem el teljesen a dolgot, hogy valaha visszateszem meg

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2624
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.04.19. 20:44

gabsic írta: Az érintkezőpár általában 30A, egyes típusoknál akár 40A-ral is terhelhető. Célszerű használni ha a működtető kapcsolót meg akarod védeni a nagy áramoktól, ezáltal nem égnek be az érintkezők.
A kocsi önindítója talán a legjobb példa: itt bazi nagy áram folyik, mikor tekeri a motort, viszont a kulccsal csak egy "pilinszka" érintkezőt zárunk rövidre.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z » 2010.04.19. 20:41

koszi fiuk, igy mar ertem a dolgot =D>

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.04.19. 20:40

Szia Sub-ee

Nem csinál semmit. Lehet ezt javítani vagy cserélni valamit benne?[/quote]

Beugrasz hozzám és megjavítom neked!

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.04.19. 20:38

daranyi68 írta:Sziasztok!
Köszönöm a jó tanácsot mindenkinek,ma kicseréltem a trafót és hidegen is pöcre indul ujra!A motor szépen jár,szóval köszönöm!Egy kérdésem azért még volna.A Bulgár gyártmányú trafóról mi a véleményetek?
daranyi68

A bulgár gyártmányú trafó nagyon jó! Ezek azok amik jól bírják és hosszú életűek nagyon!

Üdv.:Sub-ee

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.04.19. 20:24

z25z írta:valaki felhomalyositana, hogy miaza rele, es egesz pontosan miert kell, valamint hogy kotitek be?
A relé tulajdonképpen egy kapcsoló eszköz. Van benne egy kis tekercs,vasmag, és egy érinkezőpár. Ha a tekercsre áramot adunk, az érintkezőpár összezár Az alapesetet tekintve van tehát 4 lába, szém szerint:
85 86 87 88
85 és 86 a tekercs kiveztései, egyiket testre teszed, másik pozitívot kap ahonnan kell (alapesetben)
87: érintkező egyik lába
88: érintkező másik lába
A kütyü célja, hogy nagy áramot lehessen egyszerűen kapcsolni. A kis tekercs kb 80-100mA áramot vesz fel, ekkor áramot kapcsolsz a relét működtető kapcsolóval. Az érintkezőpár általában 30A, egyes típusoknál akár 40A-ral is terhelhető. Célszerű használni ha a működtető kapcsolót meg akarod védeni a nagy áramoktól, ezáltal nem égnek be az érintkezők. Én használtam pl a féklámpa kapcsolónál, hogy a főfékhengernél lévő kapcsoló ne csak 1 hetet bírjon ki. :D Célszerű használni fényszórókapcsolónál, főleg ha nagyobb égő kerül be. Ehhez persze 2 db relé kell (tompitott+refi).

Vannak bonyolultabb relék ezek közül a 87A lábbal rendelkező a fontos, itt az történik, hogy a 87 láb alapesetben zárva van 87A-hoz, ha behúz a relé akkor ez megszakad és 87 láb 88hoz lesz zárva.

Persze vannak egyéb lábkiosztással is speciális célokra, de nem az az általános eset.

A mai reléknek a 85 és 86 lába közt van egy dióda, erre bekotéskor figyelni kell! A dióda célja modern autókban az elektronikák védelme a kikapcsoláskor a kis tekercsben keletkező önindukciós fesztől.
MZ-hez nem szükséges ilyen diódás relé, kivéve ha teleraktad elektronikus kütyükkel a vasat.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.04.19. 20:00

z25z írta:valaki felhomalyositana, hogy miaza rele, es egesz pontosan miert kell, valamint hogy kotitek be?
A jelfogó (az angol relay kiejtése alapján: relé) elektromos áram mágneses hatására elektromos érintkezőket működtető kapcsolóelem.
Egyszerűbben: a relé egy olyan mágneskapcsoló,amit egy másik kapcsolóval hozol működésbe.
Pld:ha nagy teljesitményű a fogyasztó(pld refiizzó 100W),akkor a refikapcsoló kis keresztmetszetű alkatrészei eléghetnek a nagy áramtól.Ha relét iktatunk közbe,akkor a refikapcsolón csak a relé működtetéséshez szükséges kis áram folyik át,a nagy áram pedig a relén.Itt egy Móricka rajz:

Kép

Természetesen ez csak egy példa a relézésre,sok helyen alkalmazzák sokféle dologra.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2010.04.19. 20:29-kor.

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.04.19. 19:59

Sziasztok!
Köszönöm a jó tanácsot mindenkinek,ma kicseréltem a trafót és hidegen is pöcre indul ujra!A motor szépen jár,szóval köszönöm!Egy kérdésem azért még volna.A Bulgár gyártmányú trafóról mi a véleményetek?
daranyi68

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.04.19. 19:39

z25z írta:valaki felhomalyositana, hogy miaza rele, es egesz pontosan miert kell, valamint hogy kotitek be?
Ha az index relére gondolsz, akkor annak az a feladata, hogy biztosítsa az indexek villogását. Relé nélkül nem működne az indexed. A relén 2 saru van (49 és 49a) amire kábel is megy. Az egyik kék-fekete a másik piros-fekete. Azt fejből nem tudom, hogy piros ill. kék melyik sarura megy, de a piros kábelt a biztosítéktáblára kell kötni. Kívülről a másodikra, szembe vele 2 ugyanolyan színű kábel van. Az egyik a trafóra megy a másik a hátsó lámpához. A kék kábel pedig előre megy a foncsorban lévő, gázkar felőli fekete izére (nem tom a nevét :mrgreen: ), ahová a többi kábel is megy. A belső alsó felére kell kötni egy ugyanolyan színű kábel mellé balról. Az a másik kábel az indexkapcsolóhoz megy.
Ha nem az indexrelét kérdezted, akkor sorry :!: :mrgreen:

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.19. 19:03

zsakfos írta:Itt egy pár kép egy esetleges lehetőségről generátor beépitésre /1-hez.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5
Köszi!
Az elsőnek az adatai ugyanazok mint a németé?
Meg ha jól látom a blokkból is vettek le?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z » 2010.04.19. 18:39

valaki felhomalyositana, hogy miaza rele, es egesz pontosan miert kell, valamint hogy kotitek be?

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2010.04.19. 17:38

gabsic írta:A világításomon akarok tuningolni kicsit, mert bár a TZ sokkal jobban világít a sima 60/55-ös halogénnel is mint pl a jawa, de mivel nem rég volt szemműtétem, még sötétben így is elég sz@rul látok... Próbáltam ilyen növelt fényerejű osram +30%-ost de nem nagyon tapasztaltam különbséget a simától.
Valamilyen 100/90 -es égőre gondoltam, ilyennel van tapasztalat?
Töltés vajon mit szólna hozzá? elvileg bírnia kellene, összesen 140w körül lenne a fogyasztás féklámpa és index nélkül... Világításkapcsolót meg nyilván lerelézném...
Tapasztalat esetleg van ilyesmi égővel?
az enyemben is 100/90 es van teljesen fajin :idea:

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.04.19. 17:31

A világításomon akarok tuningolni kicsit, mert bár a TZ sokkal jobban világít a sima 60/55-ös halogénnel is mint pl a jawa, de mivel nem rég volt szemműtétem, még sötétben így is elég sz@rul látok... Próbáltam ilyen növelt fényerejű osram +30%-ost de nem nagyon tapasztaltam különbséget a simától.
Valamilyen 100/90 -es égőre gondoltam, ilyennel van tapasztalat?
Töltés vajon mit szólna hozzá? elvileg bírnia kellene, összesen 140w körül lenne a fogyasztás féklámpa és index nélkül... Világításkapcsolót meg nyilván lerelézném...
Tapasztalat esetleg van ilyesmi égővel?

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.04.19. 15:15

affaire írta: Értem akkor ez nem jó megoldás!
Megvan már az ETZ generátor csak ugye nem megy fel a 6V os helyére. Hogy rámenjen ahhoz én úgygondolom kell kivágni onnan a blokkból amire felfekszik a 6v-os generátor. De az elég brutális megoldás! De hallottam olyat is hogy a síma 6v os generátor ures állapotban képes 60-70 v-ot is termelni na most ha csak ráraknék 1 12v-os fesszabot meg trafot akkor jó lehetne? Na meg persze 12v os akksi.
Minden dinamónak megszalad a feszültésge ha terheletlenül gerjeszted szabályzás nélkül, de attól a 6v-os mz dinamó nem jó 12 volthoz. A forgórész áttekercselésével (kisebb keresztmetszetű vezeték, kb 1,4szeres menetszám, pontosan már nem emlékszem hogy Jawánál mit kellett...) persze meg lehetne oldani, de költséges és problémás. Ha még senki nem csinált ilyet akor az egész tervezés és kivitelezés rád hárulna és a a dinamó hátrányai a generátorhoz képest még mindig megmaradnak.
A megoldás: vagy szétfaragod a blokkot a generátorhoz, vagy egyszerűen rendbe szeded a 6V-os rendszert (saruk, érintkezési helyek rendbetétele, feszszab beállítás, stb) és akkor többet nem lesz vele gondod. Ráadásul a 12voltosításhoz képest töredék munka.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.04.19. 13:28

Itt egy pár kép egy esetleges lehetőségről generátor beépitésre /1-hez.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.19. 10:58

Ha arra gondolsz, amire gondolom hogy gondolsz, akkor az neked nem lesz jó.
A 6V-os trabantokban 6v-12v invertert használtak kisebb 12v-os fogyasztók, jellemzően autórádió tápellátásához. Ezek a 6v-ból csinálnak 12v-ot, kb 20-25W terhelhetőségük van, egy 5x5 centis dobozban foglal helyet az elektronika.
Neked ez nem lesz nyerő, ETZ generátorra van szükséged ha teljesen 12V-ra akarsz átállni.
(Nem tudom esetleg MZ-s témában a 6V-os dinamó forgórész áttekercselésével magasabb menetszámra foglalkozott-e valaha valaki, Jawa-hoz tudom hogy ki volt kísérletezve, de ez anyagilag és munkaráfordításban is nagyobb meló mint egy ETZ generátor beépítése.)[/quote]


Értem akkor ez nem jó megoldás!
Megvan már az ETZ generátor csak ugye nem megy fel a 6V os helyére. Hogy rámenjen ahhoz én úgygondolom kell kivágni onnan a blokkból amire felfekszik a 6v-os generátor. De az elég brutális megoldás! De hallottam olyat is hogy a síma 6v os generátor ures állapotban képes 60-70 v-ot is termelni na most ha csak ráraknék 1 12v-os fesszabot meg trafot akkor jó lehetne? Na meg persze 12v os akksi.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.04.19. 10:22

affaire írta:Azt hallottam hogy van valami átalakító amit régen a trabantok átalakításához használtak.
De fogalmam sincs hogy hoz nézhet ki vagy pontosan mit is keressek.
ha látnák róla 1 képet sokat segítene!
Vagy ha valaki tudna ebben segíteni megköszönném.
Ha arra gondolsz, amire gondolom hogy gondolsz, akkor az neked nem lesz jó.
A 6V-os trabantokban 6v-12v invertert használtak kisebb 12v-os fogyasztók, jellemzően autórádió tápellátásához. Ezek a 6v-ból csinálnak 12v-ot, kb 20-25W terhelhetőségük van, egy 5x5 centis dobozban foglal helyet az elektronika.
Neked ez nem lesz nyerő, ETZ generátorra van szükséged ha teljesen 12V-ra akarsz átállni.
(Nem tudom esetleg MZ-s témában a 6V-os dinamó forgórész áttekercselésével magasabb menetszámra foglalkozott-e valaha valaki, Jawa-hoz tudom hogy ki volt kísérletezve, de ez anyagilag és munkaráfordításban is nagyobb meló mint egy ETZ generátor beépítése.)

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.19. 09:59

Azt hallottam hogy van valami átalakító amit régen a trabantok átalakításához használtak.
De fogalmam sincs hogy hoz nézhet ki vagy pontosan mit is keressek.
ha látnák róla 1 képet sokat segítene!
Vagy ha valaki tudna ebben segíteni megköszönném.

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2010.04.18. 20:47

Volt már róla szó. ETZ generátort kell beépíteni. :!:
Gyakorlatilag ez a dolog legnehezebb része, a blokkba kell egy megfelelő méretű közdarabot készíteni, amire megy a generátor.

affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire » 2010.04.18. 20:28

Szeretném az Mz 250/1 esemet 6v-ról 12 re alakítani tud ebben segíteni valaki?
Vagy valami vélemény?

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2010.04.18. 19:54

Üdv!

Én az öreg Trophymba Brisk Yttrium gyertyát használok, semmi baj nincs vele. De izlések és pofonok.

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.04.18. 14:40

Hmm akkor maradok az NGK nál... nekem eddig az volt és semmi bajom nem volt vele, de érdekelt a véleményetek!
Köszi!

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2010.04.18. 14:17

Nekem is isolatorom van. DE!
Nem az új RO jelzéses (román), nem is az új aminek alig van színe. Mármint az Isolator feliratnak. Néha néha még lehet találni eredetit, de sajna ritka.

NGK-val meg vagyok elégedve, semmi problémám nem volt még vele soha. Az R jelzésű állítólag szebben ég ki és jobban beazonosítható a színe :) (nem tudom megfogalmazni, remélem értitek)

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.04.18. 13:12

Nekem MZ-ben eddig csak az Isolator jött be.
Pedig kísérleteztem Brisk-el, Bosch-al, sőt a Ts-ben volt talán még champion is.
Mindegyikkel volt ilyen-olyan problémám, de az isolatorral nem volt gondom még.
(kopp-kopp-kopp) Pedig már 8 éve használom az MZ-kben. Nem értem miért szidják egyesek...

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.04.18. 12:56

Értem, köszi!
És ti melyiket javasolnátok? (Am NGK-t érdemes venni, ugye?)

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2010.04.18. 10:52

NGK-ból a B8HS felel meg nagyjából az Isolátornak. Ízlés szerint lehet bele BR8HS-t rakni. Az R-ben van zavarszűrő ellenállás is.

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.04.18. 09:28

arovado írta:Üdv!
A dilemmám: Az ETZ 250 esbe eredetileg M 14/260as gyertya kellett...most én NGK-t vagy BOSH-t szeretnék beletenni... milyen lenne jó bele? mert ezeknek eléggé más a számozásuk meg miegymás...
Előre is köszi!
Ha jól tudom NGK-ból B8HS.

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.04.18. 09:12

Üdv!
A dilemmám: Az ETZ 250 esbe eredetileg M 14/260as gyertya kellett...most én NGK-t vagy BOSH-t szeretnék beletenni... milyen lenne jó bele? mert ezeknek eléggé más a számozásuk meg miegymás...
Előre is köszi!

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.04.18. 06:44

Köszi Matt! Kicseréljük reméljük jó lesz!

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2010.04.17. 18:03

horhaus írta:
sub-ee írta: Szia

Csináld azt, hogy gyújtásra teszed a motort és a megszakítón lévő vezetéket bárhova testre érinted és újra elveszed, ilyenkor szikrát kell adjon a gép, na nem ad, akkor majd még írok, hogy mi lehet!

Üdv.:Sub-ee
Szia
Kössz a tanácsot.
sajnos megszakadt veletek a kapcsolat, mert bevágott a villám és elfüstölt a modem. Közben vissza kötöttem gyárira és akkor beindult. Holnap kipróbálom amit tanácsoltál. Szeretném visszarakni az elektronikát, mert szerintem azzal szebben járt a motor.
Szia Sub-ee

Nem csinál semmit. Lehet ezt javítani vagy cserélni valamit benne?

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2010.04.17. 17:48

Festékes!

Nálam ugyanez a jelenség volt, hidegen rendesen üzemel, majd melegen durrog leáll. A trafómmal volt a gond, kicseréltem és azóta sincs semmi baja.

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.04.17. 17:37

Sziasztok! Barátom 250-es etz-je,megszakitós a gyujtása télen állt,most járna vele, hidegen pöpec,de ha melegszik,hörren,fullad néha leáll,gyergyacsere volt nem tudom mi lehet talán gyujtókondi. :-k Mit gondoltok?

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.04.17. 17:29

Alfa írta:Akkor a trafó maradt ahogy a többiek is mondták... cserélj azért gyertyát is, sokat tud számítani.
Tanácsodat köszönöm!Hétfőn fogok venni trafót,de akkor már kábelt és pipát is ujjat veszek.A gyertya az ujj!

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.04.17. 15:38

Akkor a trafó maradt ahogy a többiek is mondták... cserélj azért gyertyát is, sokat tud számítani.

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.04.17. 15:09

Alfa írta:Volt már szó a kondiról? ha az szar, attól höröghet és durroghat.
sub-ee féle opto gyujtásom van!

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.04.17. 01:12

Volt már szó a kondiról? ha az szar, attól höröghet és durroghat.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég