Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hát ez így nagy valószínűséggel főtengelycsapágy lesz, és ahogy írod járkál szerteszét a főtengely. A kopogó hang még lehet attól is, hogy a járkálás miatt a gyújtás sem tud jól működni (véletlenszerűen gyújt annak függvényében épp arra jár e vagy nem).

Várd meg mások mit mondanak, de szerintem halott :( Ne járj vele így, mert amint széthullik a csapágy szerezhetsz új főtengelyt, nameg egyébként sem tesz jót a most még ép alkatrészeknek.
túramz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.07.04. 00:00
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: túramz »

Sziasztok!
Segítsetek kérlek behatárolni, hogy mi lehet a baj #-o . 6V-os rendszer (TS 250/1), forgórész kommutátor esztergán leszabályozva, szigetelő bemélyítve az érintkezők között, forgórész, állórész szakadásra, testzárlatra vizsgálva, új szénkefék, rugók, tartólap, leforrasztott, illetve újra cserélt csatlakozások, fekete elektrónikus fesz.szabályzó.
A működési kép pedig: akksi sarukon mérve, 2000-es fordulatig világítással terhelve, szépen 7V körül mozog a töltőfeszültség; 2500-at átlépve gyorsan sülyed, 3000-nél, már 5V körül áll.
Nekem más ötletem nincs, minthogy kiegyensúlyozatlan a főtengely, és a vége emiatt körpáyán fut, ahol a dobálásnál a szénkefék már nem képesek a megfelelő érintkezést tartani.
Amúgy elkerülhetetlen a szétbontás (csak szerettem volna még pár száz kilométert motorozni az idényben), mert 3-4000 fordulaton a hengerből kopogó hang hallatszik, ami elhallgat, amint a fordulat csökken. Így majd a főtengely-felújítás után, a fenti hibaforrás lehetőség is ki lesz küszöbölve.

Üdv, János.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

bakimate írta:Szia!
Komplett, új vezetékköteget nálam rendelhetsz.
Kép

Hello!
Érdeklődnék, h ETZ 125öshöz van-e ÚJ kábelköteged és ha van akkor mennyiért adnád? Illetve honnan származik, te csinálod őket?
Üdv.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Szia!
Komplett, új vezetékköteget nálam rendelhetsz.
Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
betontojas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.07.02. 20:47
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: betontojas »

Üdv mindenkinek! Segítségre lenne szükségem. Kompletten újra szeretném vezetékelni az MZ TS 150em, és gyári színeket, vezeték vastagságokat használnék. A problémám ott kezdődik, hogy nem tudom melyik színből, milyen vastagságú vezetékeket kellene megvennem, hogy elég legyen. Elkezdtem kapcsrajzból kiszedni az adatokat, de jó lenne, ha valaki már tudna nekem egy olyat küldeni, ami ki van számolva, hogy barna 0,75-ös 3méter például... Köszönöm, ha segítetek.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

aha!

akkor megnyugodtam. 5-7 Ah körül gondolkoztam én is. köszi a helpet! :) 8) :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

conus írta:elektro guruk!

H4-es izzóhoz legalább hány Ah-s akksit vegyek? 12V-ról van szó. Attól félek h a 6Ah-s kevés lesz :?
most nincs előttem semmi, de ha jól emlékszem akkor a H4-es égő 65+60W-os, azaz 125W. 6A*12V=72W. a gyár elvileg 5Ah-s ajánl bele. vagy most akkor hogy is van ez? :? :-k :mrgreen:
a H4 általában 60/55W, és egyszerre a két szál csak rövid ideig éghet. az akumlátor kapacitásnak semmi köze a terhelhetőséghez.. ha csak 3Ah-s aksid van akkor is vehetsz akár 100/80W-os izzót is. ez generátorfüggő, az meg elvileg adott, úgyhogy nincs semmi gond az egésszel. és a 6Ah az egy összetett mértékegység, nem azt jelenti, hogy 72W-os az aksid, hanem azt hogy 1 órán át legfeljebb 6A terhelést visel el mire lemerül. ha mondjuk 7A-rel terheled akkor már csak kb 50 percet bír, és így tovább. értelemszerű, 1A-es terhelést kb 6 órán át bír.. mindegy.. lényeg hogy az aksi töltve van folymatosan, amig jár a motor, így nem kell félteni. gondolom a régi típusu 45/40Wos izzót váltod ki H4-re.. ez maximum 15-20W többlet terhelést jelent a generátornak, amit gyakorlatilag magasról leszar :mrgreen:
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

conus írta:elektro guruk!

H4-es izzóhoz legalább hány Ah-s akksit vegyek? 12V-ról van szó. Attól félek h a 6Ah-s kevés lesz :?
most nincs előttem semmi, de ha jól emlékszem akkor a H4-es égő 65+60W-os, azaz 125W. 6A*12V=72W. a gyár elvileg 5Ah-s ajánl bele. vagy most akkor hogy is van ez? :? :-k :mrgreen:

Conus, nekem 7Ah-s akksim van a gépben, tökéletesen működik, semmi bajom nincs vele!
Azt jól mondtad hogy H4 65+60W, de miért adtad össze a két értéket? Tudtommal egyszerre nem használod a két szálat az izzóban!


Üdv.
etz251
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.06.29. 11:03
MZ-d típusa: etz251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etz251 »

sziasztok!
etz251-em van és hasonló problémám mint Máté-nak. a motor folyamatosan megöli a gyertyákat. egyszer az alapjáratot próbáltuk beállítani, amikor egyszer csak felpörgött és nem akar lállni még arra sem ha levettük a gyertyapipát. végül úgy sikerült leállítani hogy kivettük a gyertyát. a szerelő srác azt mondta hogy valószínű a váltóból szívta az olajat.
azóta több gyertyát kinyírt. gyújtást megnéztem, új kondenzátor (még a megszakítós gyújtás) gyújókábel, trafó, és építettem egy Sub-eee féle gyújtást, de mindig meghal a gyertya. azaz érdekes hogy teganp próbálgattam, és kis fordulaton ment a gép, csak úgy 3500 fölé nem lehetett pörgetni. mikor kihült azt néztem h van szikra.
szerintetek akkor nekem is az a problémám mint Máté-nak? a főtengely váltóoldali szimeringjét kell kicserélni? a váltóból eddig nem fogyott olaj. vagy csak a porlasztóban elállítódott az úszószint és esetleg nem mindig van elegednő mennyiségű benzin az úszóházban?
köszi előre is!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

elektro guruk!

H4-es izzóhoz legalább hány Ah-s akksit vegyek? 12V-ról van szó. Attól félek h a 6Ah-s kevés lesz :?
most nincs előttem semmi, de ha jól emlékszem akkor a H4-es égő 65+60W-os, azaz 125W. 6A*12V=72W. a gyár elvileg 5Ah-s ajánl bele. vagy most akkor hogy is van ez? :? :-k :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: melegen nem megy...

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

waresz írta:gyújtáshiba nem valószínű, mert az nem gázadásfüggő, szerezz egy gyári tűt, és rendbe fog jönni a géped.
Rendben köszi szépen :) Neki is állok kutatni :)

ThUnDeR
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: melegen nem megy...

Hozzászólás Szerző: waresz »

ThUnDeR írta:Üdv!

Olyan problémám van a mocival /ETZ250/ hogy melegen nem úgy megy ahogy kéne, és ha óvatosan húzom a gázt akkor olyan hangot ad, mintha ledadogna, ilyen rakatakataka szerüt..
Hidegen sem az igazi, de nem értem mi lehet a baja. A dolog ott kezdődött, hogy eltört a részterheléstűm, vettem után gyártottat de persze nem teljesen méretpontos a tű, mert az meglepő is lenne.... először azt hittem hogy a szűkebb tű miatt többet kap, de hiába emeltem a rovátkán a tartólemezt nem javult a dolog... Meg persze miután kivettem a gyertyát és egy merő korom volt eléggé egyértelműnek tűnt hogy ez inkább szikra hiányosság lesz.. Megnéztem a gyújtást, de minden OK-nak tűnik...

Úgyhogy ha erre valaki tudna mondani vmit hogy mit nézzek meg, akkor hallgatom, mert elég tanácstalan vagyok..

Köszi előre is

ThUnDeR
gyújtáshiba nem valószínű, mert az nem gázadásfüggő, szerezz egy gyári tűt, és rendbe fog jönni a géped.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hát passz. Én is csak tippelgetek. Nem értek hozzá csak tapasztalatból mondom.
A kábelnél arra gondoltam, hogy ha nem sodort hanem öntött vezetékes az könnyen elpattan... És lehet a rázkódástól néha megszakad. Bár ez a melegedés nem befolyásolná.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

KILL3R etz írta:thunder!

Gyertyapipa, gyújtáskábel milyen állapotban van?
A pipában mérd meg az ellenállást. 5 körül kell lennie elvileg.

Nemrég nekem is ezt csinálta, én kipucoltam a karbit, meg gyertyát megpucoltam, új kábel és eltűnt a gond. Bár látható hibát nem találtam. Biztos jót tett a lelkének. :lol:
A kérdésed jó... hiába mondanám rá hogy kb 1 éves cuccok, de felül fogom vizsgálni amint eláll az eső ...

Lehet egyébként köze ahhoz ha ezek a cuccok nem OK-sak hogy üzemmeleg motornál sokkal rosszabbul megy, mint hidegen?

Bocsi ha hüJe a kérdés : ))

ThUnDeR
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

thunder!

Gyertyapipa, gyújtáskábel milyen állapotban van?
A pipában mérd meg az ellenállást. 5 körül kell lennie elvileg.

Nemrég nekem is ezt csinálta, én kipucoltam a karbit, meg gyertyát megpucoltam, új kábel és eltűnt a gond. Bár látható hibát nem találtam. Biztos jót tett a lelkének. :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

kuti írta:új gyertyával mit produkál a gép? :roll: Nekem is hasonló volt, és megevett 5 litert. (ezt azóta csinálta, mióta a ts összeköpte az én gyertyám) Vettem bele újat, azóta 4 litert eszik, és ki is pörög rendesen. 300 km van benne kb.
Sajnos új gyertyával is ugyan az mint régebbivel, most vettem bele új NGK-t.. B7HS-t, előtte B8HS volt benne, meg Isolator is, egyik se volt jó neki..

ThUnDeR
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kuti »

új gyertyával mit produkál a gép? :roll: Nekem is hasonló volt, és megevett 5 litert. (ezt azóta csinálta, mióta a ts összeköpte az én gyertyám) Vettem bele újat, azóta 4 litert eszik, és ki is pörög rendesen. 300 km van benne kb.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

melegen nem megy...

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

Üdv!

Olyan problémám van a mocival /ETZ250/ hogy melegen nem úgy megy ahogy kéne, és ha óvatosan húzom a gázt akkor olyan hangot ad, mintha ledadogna, ilyen rakatakataka szerüt..
Hidegen sem az igazi, de nem értem mi lehet a baja. A dolog ott kezdődött, hogy eltört a részterheléstűm, vettem után gyártottat de persze nem teljesen méretpontos a tű, mert az meglepő is lenne.... először azt hittem hogy a szűkebb tű miatt többet kap, de hiába emeltem a rovátkán a tartólemezt nem javult a dolog... Meg persze miután kivettem a gyertyát és egy merő korom volt eléggé egyértelműnek tűnt hogy ez inkább szikra hiányosság lesz.. Megnéztem a gyújtást, de minden OK-nak tűnik...

Úgyhogy ha erre valaki tudna mondani vmit hogy mit nézzek meg, akkor hallgatom, mert elég tanácstalan vagyok..

Köszi előre is

ThUnDeR
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

speciel en kivettem a fenyterelot es igy mar vilagit :!: :wink:
A viz szalad, a kő marad!
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

BAKIMATE!

ez egy utángyártott trabi foncsor, mivel belemegy az MZ lámpakarimába. az hogy nincs fénye az fura, mert jó foncsor. jó fókusz, stbb.. nekem volt trabi foncsor a gépbe(bár az DDR). nagyon jó volt..
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Pedig ezzel a tankkal egész szép choppert lehetne belőle faragni 8)

Kitartás, ha a blokknak/váltónak nincs baja, szinte anyagi befektetés nélkül meg lehet oldani a dolgot, csak sok sok munkaóra van benne :P

Elsőtelót mindenképp újítsd fel, és vegyél rá 200 forintért egy pár porlehúzót, vagy legjobb lenne a harmonika, mert így nulla nap alatt szétkopnak a telóid. :roll:

Az elektronikai része meg pofonegyszerű, ha a részegységek nem sérültek akkor egy nap alatt kitanulható a vezetékelés 8) ha megy is erős is akkor csak nincs olyan nagy baja :P
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem ilyen foncsor van a gépemben talán valamilyen ikaruszból származik de nem 100% csak az, hogy buszból való!
domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 »

én ezt 1 gyerektöl vettem ö alakitgata ilyenre!én nem karok vele közuton menni csak földesuton rallyzás céljábol használnám!Nekem se teszik ez a kokány gép de amenyiért vettem azért vétek lett volna othagyni!
Kép
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Sziasztok!Felismeri valaki, hogy milyen gyártmány, mihez (mibe) készítették ezt a foncsort? Középen WESEM felirat, jobb oldalt H4, bal oldalt számok. A közepében van egy tányér, az mi célt szolgál? Beletettem a /1-be, 6 V-os izzóval. Még reflektorral láttam, de a tompított az borzasztó...

Kép

Kép

Kép

Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
firpo987
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.06.27. 20:54
MZ-d típusa: ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: firpo987 »

Üdv mindenkinek!

Először is nemrég hozzájutottam egy 150-es ts-hez annyi gond volt csak vele hogy nem töltött vissza a dinamó, gondoltam rossz a fesszabályzó (mert elég rozsdás volt) vettem rá elektronikusat, de így sem működik, kicseréltem a szénkeféket,vettem rá előtét ellenállást de ígysem működik.
azt szeretném kérdezni hogy hogy tudok rájönni hogy hol a hiba?
látszólag a forgórésznek és az álló résznek sincs semmi gondja.

előre is kössz...
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

nekem hasonló problémáim voltak. Vezetékek és kontaktok javítása csodákat müvelt.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Hello Mindenki!
Olyan kérdésem lenne, h vmiért nem jó a gyújtás a megszakítót már mindehogy próbáltam, de elvileg az jó. Mi lehet a gond? Kondi vagy vmi más?
A másik, h működik az indexem, relé új, áram elvileg eljutt a megfelelő helyre, de mégsem villognak.
Válaszokat várom és előre is köszönöm!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára HaPi 2009.06.28. 11:54-kor.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Ne hagyd magad lehangolni! Az tisztán látszik,hogy nem kis törődést igényel ez a jobb sorsra érdemes gép,de ha gondosan rendbehozod(vagy hozatod) ,biztos meghálálja majd!
Itt sem jár mindenki gyári állapotú MZ-vel,ha neked így tetszik,ám legyen! Először műszakilag kell megbízhatóvá tenni,aztán jöhet a fényezés,polír,stb... :smt023
POD RACER
Szinter, pipa!!!
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

domjan1990 írta:Kép

jajjj!!!!! =D> =D> =D>

gartulálok a kivitelezőnek, klasszikus csopperré alakított szerencsétlen sorsú 5 gangos TS 250/1 van a képen. gondolom hogy a vezetékezése egy agyon kókányolt szar, de kedvencem a légszűrőházba suszterolt gyújtáskapcsoló. leírva töltést varázsolni hozzá, kb 20 oldal A4. jobban jársz, ha keresel egy jó állapotú komplett vezetékezést egy gyári első lámpával együtt, és felszereled rá. vagy, elviszed valami guruhoz, aki a pénztárcádat nem kímélve még jobban összesufnizza, de legalább működni fog. másik lehetőség: 6V-os mz kapcsolási rajzot keresel valahol a neten. pl szocimotoros.hu szakirodalom rovatba, és aszerint megpróbálod végigkövetni a vezetékek irányát, majd helyesen bekötve próbálkozol. utána még lehet egy sor baja, de lagalább az alap adott. ha van egyáltalán benne feszültség szabályzó.. akkor azt szét kell szedni, érintkezőket felcsiszolni, és reménykedni hogy jó, a beállításában segítünk, ha eljutsz odáig.
Bokodi Áron- WARESZ
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

domjan1990 írta:Kép
Hello!
A motorod egy MZ TS 250/1. De vannak rajta olyan alkatrészek, ami nem TS 250/1, pl.: tank-->vmi egyedi, más motoré, nem MZ, a foncsor ETZ-é. Én a blokk, az oldal dekli és a dobfékekről következtettem arra, h TS.
Üdv.
domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 »

Kép
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Gondolom a forgalmiban benne van a típus #-o
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ahova irod a hozzászólásodat,annak az alján ott van hogy"Kép beillesztése a hozzászóláshoz".Arra rányomsz,kiválasztod a gépeden levő képet aztán feltölt gomb és kész.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 »

hogyan tok feltenni rola?
Adj msnen cimet
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

domjan1990 írta:Az a bibi hogy még én se tom milyen!
Akkor dobj egy képet róla,azt majd mi megmondjuk.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 »

Az a bibi hogy még én se tom milyen!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

domjan1990 írta:Valaki tudna segiteni!Vettem a kokány gépet!az égadta földön semmi töltés nincsen!Addig megy amigg az aksiba van szufla!Hogy tudok rá töltést varázsolni?hol kezdjem el?
Szia neked is!

Talán kicsit több infót csepegtethetnél a motorodról,hiszen még az sem derült ki ebből a furcsa hsz-ből hogy Es-Ts vagy Etz?6 illetve 12V-os?
Általánosságban egy ilyen kérdésre kb hasonlót lehet válaszolni is.
Mindent nézz át!!
A dinamó(generátor)-tól elkezdve a fesszabályzón,az egyenirányitón(már ha 12V-os),a vezetékelésen keresztül bárhol lehet bibi.
Alfa elég kimeritően leirta mit tegyél.
Legtöbbször a fesszabályzó a ludas.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Legelőször is töltsd le a szerelési kézikönyvet, elég kiterjedten írja le mi a teendő ilyenkor. Ha nem volt előtte mz-d, akkor azt is leírja minek hol kell lennie, és kábelezési terv is van hozzá.

-Nézd meg a generátort és a többit nincs-e rajta mechanikai sérülés (szénkefék, csúszógyűrűk, álló forgó stb)
-Ellenőrizd ez alapján a csatlakozásokat, vezetékeket, biztosítéktáblát (nincs-e valami eltörve, elkopva, oxidálódva, kontaktos e stb)
-Mérd ki a megfelelő alkatrészeket (az egyenirányító kivételével - ha a géped olyan amiben van, mert nem írtad - ez könnyű és nem kell hozzá sok szerszám). Állórész, forgórész, kondenzátor, fesszabályzó. a helyes értékek tipusfüggőek, de a könyveikben megvannak. Ehhez a legegyszerűbb egy multimétert használni.

Hát nagy vonalakban ennyi, és ebben a sorrendben...
domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 »

Valaki tudna segiteni!Vettem a kokány gépet!az égadta földön semmi töltés nincsen!Addig megy amigg az aksiba van szufla!Hogy tudok rá töltést varázsolni?hol kezdjem el?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

251-es etzbe 225 vagy 260 fok hőértékű gyertyát ajánlotok?
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Köszi mindenkinek! A csúszógyűrűk közt én is 6 ohm-ot mértem. A vasalással nincs ellenállás. Csodaszarvas a gyűrűket magam esztergáltam nem bolti. Szlovákiában létezik utángyártott kommutátor bronz gyűrűkkel. Nálunk grafitos van de ahhoz is csak kevés helyen lehet hozzájutni.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

3,9-4,5ohm a csúszógyűrűk közt(forgórész ellenállás)

0,32 az meg az állórész fázisok között.

gondolom valami digitális műszerrel mérted az ellenállást, azt próbáld meg hogy a mérővezetékeket érintsd össze! ekkor menyit jelez ki a műszer(pl 0,5-1ohm) ezt mindenképp hozzá kell adnod a mért értékhez. az kb a valós.

igazából a legfontosabb mérés az hogy a forgórész vasalása és valamelyik csúszógyűrű között van -e mérhető ellenállás. itt szakadásnak kell lenni. ha nincs akkor van gond, testzárlat. ugyanezt mérd meg az állórésznél is.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nagyon szép!

Az állórészen a tekercsek között 1.2ohm-ot mértem, a kommutátorgyűrűk között meg 6ohm-ot.
Mik a jó értékek? Én valami 0.32-re is emlékszek, csak nemtudom melyik meg hol.

Üdv: Csikin
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Conus

Én egy nagyobb robogó szervízben vettem a mostani akksimat.
A típusa : AERO 12N5.5-3B
Mivel elég olcsónak találtam, rögtön vettem belőle kettőt is.(ez most nem ajánlat :) nem akarom eladni: ) )
Pont illik az "alap"mérete a kisETZ akkutartó tálcájába.
Másfél éve vettem, akkor még 2800Ft volt darabja. A mostani árát nem tudom.
Akkusavat viszont egyre nehezebben találni.(legalább is, én viszonylag sokat keresgéltem)
Eddig nem volt vele semmi probléma, bár még csak kicsit több mint másfél éve használom.
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Tyűű-ha! :)
Tényleg nagyon szép munka.
Hol lehet kapni, ilyen bronz gyűrűt?
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

TIBI!
LENYŰGÖZŐ!

türelmed, és elszántságod 10es skálán 36,5. :D
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Tibi!
Nagyon szép munka gratulálok.
Meglátod "örök"darab lesz. :D
Trophy 250 UIT-200
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Sziasztok!
Elkészült ma a maszek kommutátorom úgy néz ki hogy érdemes volt vele dolgozni. Zárlat nincs, ellenállás stimmel. Hétvégén tesztelem. Ha valakit érdekel, tettem ki képeket.


Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

conus írta:ma felettébb nyugodtan vettem tudomásul h megdöglött az aksim :evil:
mofánál 12V-os 6 Ah-s akksi 8 rongy... :o :shock:
tud valaki olyat ami motorba való, és 5-6 rongy körül van? :mrgreen:
Megnéztem neked az unix honlapon,6Ah-s most pont nincs,3 vagy 4 Ah-s rendelhető,az 3500 meg 4800Ft. Minusz a clubkedvezmény. Persze,csak ha nem ragaszkodsz a 6-oshoz.
Esetleg 7Ah-s van 7600-ért.
Ja,ez Varta gyártmány!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Briskből n14c volt, NGK b7hs, isolatorból 225 fok hőértékű. nagyobb hőértékű kell bele?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 43 vendég