Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z » 2010.04.10. 20:00

ha hulyere szivatozod es akkor is tok szaraz a gyertya akkor ott uzemanyagellatasi gond lesz, csap nem dugult el?
en a simsonnal jartam igy, allt telen 3,5 honapot elovettem es hasonlo jelenseget produkalt kellett azert 10-15 perc meg 2 gyertyacsere miutan eszrevettem hogy a benzincsap eldugult. esetleg tegyel par ccm benzint a hengerbe es probald ugy beinditani, ha beindul es jar nehany masodpercig akkor karbi-csap-tanksapka

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.04.10. 19:46

Sziasztok!
Ma egy nagyobb motorozást tartottam.6-700m volt még az útból.Elősször magassabb fordulaton pillanatokon belül már alapjáraton is csak hörgött majd leált.Gyertya ki,szikra akkora hogy ökröt lehetne sütni rajta.Viszont szivatózás után is száraz.Othon karburátor takaritás,gyujtás ellenörzés megtörtént de a motor nem indul.Erőteljes szivatózás mellet némi hörgést ki tudok csalni belőlle,mást nem.El nem tudom képzelni mi a baja.Esetleg falsot sziv valahol?..Segitségeteket kérem ez ügyben!Tanácsaitokat előrre is köszönöm!!!
daranyi68

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.04.10. 15:21

Hello!
5.-ben nem ment 5000 fölé a fordulatszámom és rezgő hangot hallottam. A többi fokozatban simán pörgött, gond nélkül. Most lett megfúratva és már be van járatva. Mi lehet a gond, gyújtást kell állítani :?: Ha igen akkor mennyit és pontosan hogyan :?:
Válaszokat előre is kösz :!: :D

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.04.10. 13:11

Az lehet :roll:
Az én aksim is már kb 5-6éves :roll:
már lassan csereszavatos lesz csak sehol nem találtam vmi jót ami nem olyan "nevesincs" és 12Ah-s. :roll:

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2010.04.10. 13:01

Andrá$ írta:Nah megmértem kíváncsiságból
ráraktam a mérő műszer 2 végét az aksi saruira ahol a vezetékek is mennek rá
az adatok nem hajszál pontosak :roll:
kb:2000-nél 6,8V
3000-nél 7,1-7,2
4000-nél 7,9
:roll:
jah ez sima gyújtáson volt világítás nélkül
Nekem is olyan gondom volt, mint neked. Vettem tegnap 7790 Ft-ért egy 12V-os 9Ah-s akksit és alapjáraton világítás, féklámpa, index megy minden és nem áll le, még a fordulat se megy lejjebb (max egy nagyon picit). Szóval megoldás egy új akksi. A régit feltöltöttem, de nem lett jobb, alapjáraton ugyanúgy leállt, ha a világítást rákapcsoltam.

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.04.09. 22:57

arovado írta:Üdv!
Egy kérdés, amiről Dénessel beszélgettünk nemrég, de nem tudtuk megfejteni: vajh problémás-e a motoron, ha van +2 fényszóró... na már nem csak dísznek, hanem világít is alkalmanként egyenként 55W-tal.
Bambi azt mondta, hogy a gyári lámpa többet ér mint nekem a három szar együtt... egyetértek vele, de sajnos nem tudok gyárit feltenni, mert újra kéne kötni minden vezetéket...így a kérdés tulajdonképpen így hangzik: Ha van a lámpák mellé +2 egyenként 55W-os fényszóró az a generátornak okoz-e kellemetlen perceket, vagy esetleg tökmindegy?
Előre is köszönöm a válaszokat :)

Sziasztok, én már kb 15 hozzászólással ez előtt írtam erről, olvassátok figyelmesen a fórumot:

"Szia

Ne feledd, hogy ez a generátor csúcsteljesítménye, a maximum amit tud valójában az 190-200W
féklámpa: 21W
hátsó helyzetjelző: 5W
első helyzetjelző: 4W
tompított/refi, számoljunk: 60W-tal (60/55W ugye)
oldalanként az irányjelzők: 42W
gyújtás olyan 2-2,5A-t vesz fel: 35W
viaazjelzőknél és a műszervilágításoknál vegyük figyelembe a valójában használt visszajelzőket menet közben (4 műszerfalvilágítás+irányjelző+refi+üres esetleg):5x2W=10W

Összesen:177W, még kereten belül vagyunk!

Úgy sem használunk mindent egyszerre, így jöhet nyugodtan még egy 35W-os halogén ködlámpa.

Üdv.:Sub-ee"

Szóval 200-177=23W

Nem mindig használjuk egyszerre az összes fogyasztót, így a motor még 2x20W halogént elbír, aminek már igen jó fénye van, végső esetben még a 2x35W is belefér, de a 2x55W már sok.

Ajánlom, ha megoldható a 12V35/35-ös HS1-es halogént, aztán csak a refi izzószálat használjátok lámpánként belőle.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.04.09. 22:51

kiszsebi írta:
Dénes írta:2.: Nálam nem biztos hogy azzal van a baj, egyenlőre még szétvan szedve a motor, aztán próbálgatok...Meg biztos nem kellett volna vízbe áztatnom. :) Mondjuk nemigazán tűnt vizesnek a kütyü...
Tudod, Szabi előre gyártott alkatrészekből építi a cuccait, azok közt meg sok lehet a selejt, amiről ő nem tehet. Azért jó lenne, ha neki is lenne otthon egy félvezető gyára :mrgreen:
Nem ide vonatkozik, de egy időben a számítógépek alaplapjaiba fos kondenzátorokat építettek, ami miatt még 2000 üzemórát sem bírtak ki. A hiba a hamis elektrolitban volt. Sok nagynevű gyártó ment vagy majdnem ment csődbe ez miatt.
Jó lenne, ha lenne félvezető gyáram, így nem kéne attól fosni, hogy valami tönkre megy, az a baj, hogy sok mindent már kínában gyártanak és nem mindig kapok kézhez minőségi alkatrészt. Például most épp PHILIPS tranyókat sikerült vegyek.

"Nem ide vonatkozik, de egy időben a számítógépek alaplapjaiba fos kondenzátorokat építettek, ami miatt még 2000 üzemórát sem bírtak ki."

Körülbelül 40 ilyen viás alaplapban cseréltem kondit, egyszerűen kinyílt a tetejük, nagyobb feszültségűt kaptak az alaplapok, és nagyobb hőtűrésűt, így meg volt oldva a probléma.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: arovado » 2010.04.09. 22:49

Üdv!
Egy kérdés, amiről Dénessel beszélgettünk nemrég, de nem tudtuk megfejteni: vajh problémás-e a motoron, ha van +2 fényszóró... na már nem csak dísznek, hanem világít is alkalmanként egyenként 55W-tal.
Bambi azt mondta, hogy a gyári lámpa többet ér mint nekem a három szar együtt... egyetértek vele, de sajnos nem tudok gyárit feltenni, mert újra kéne kötni minden vezetéket...így a kérdés tulajdonképpen így hangzik: Ha van a lámpák mellé +2 egyenként 55W-os fényszóró az a generátornak okoz-e kellemetlen perceket, vagy esetleg tökmindegy?
Előre is köszönöm a válaszokat :)

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.04.09. 22:47

fores írta:Egy haveromat tirisztoros,vagy hasonló gyújtásrendszer érdekelné,amivel kiválthatná a megszakitót..kihez forduljak?
Szia

Fordulj hozzám, én gyártok ilyet:

http://sites.google.com/site/muellerelectronics/

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.04.09. 22:44

Dénes írta:Asszem meghalt a Müller-elektronix gyújtáscuccom...:( Elindultam otthonról és 500-m után megállt, betoltam indult de 200m után annyi.
Cseréltem gyertyát, megszakítót, trafót, kábelek a helyükön minden oké, akksi is jó. Viszont nincs szétégve a Subee féle cucc sem így szemre. Ajj mitévő legyek? :D Holnap megnézem a jóöreg gyári gyújtókondis megoldással... Még szerencse hogy otthon a nagy állásban ment tönkre. Volt egy alapos mosás is...esetleg a víztől valami? (slaggos-veretős dolog :) )

Műszerem sajnos nincs, méricskélni se tudok...nameg hülye is vagyok hozzá, leginkább ezzel van a baj. :D
Szia

Ha meghal, akkor végleg meghal azonnal, olyan nincs, hogy megy 500métert, utána megáll és megy 200-at.
Ha tönkremegy benne valami, akkor annak látható nyom van, úgy néz ki, hogy nem a gyújtással van a baj.
A víz az viszont árthat neki, többen is beáztatták már, ettől bizony tönkre mehet és csinálhatja azt amit leírtál, több mint valószínű, hogy vagy zárlat, vagy csak az érintkezéssel van a gond. Idáig még nem ment tönkre senkinek ez a gyújtása, kivéve annak aki beáztatta, de elküldöd, akkor szívesen megnézem.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2627
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.04.09. 22:18

Ja, Sub-ee fesszabja volt nekem is, de egy cimbim elkunyizta, így ő használta. Kb. 4-500 km-t ment, aztán feladta a harcot. A tranzisztor durrant ki benne. Kicseréltük, azt jó lett :)

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2627
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.04.09. 22:14

Dénes írta:2.: Nálam nem biztos hogy azzal van a baj, egyenlőre még szétvan szedve a motor, aztán próbálgatok...Meg biztos nem kellett volna vízbe áztatnom. :) Mondjuk nemigazán tűnt vizesnek a kütyü...
Tudod, Szabi előre gyártott alkatrészekből építi a cuccait, azok közt meg sok lehet a selejt, amiről ő nem tehet. Azért jó lenne, ha neki is lenne otthon egy félvezető gyára :mrgreen:
Nem ide vonatkozik, de egy időben a számítógépek alaplapjaiba fos kondenzátorokat építettek, ami miatt még 2000 üzemórát sem bírtak ki. A hiba a hamis elektrolitban volt. Sok nagynevű gyártó ment vagy majdnem ment csődbe ez miatt.

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.04.09. 22:04

2.: Nálam nem biztos hogy azzal van a baj, egyenlőre még szétvan szedve a motor, aztán próbálgatok...Meg biztos nem kellett volna vízbe áztatnom. :) Mondjuk nemigazán tűnt vizesnek a kütyü...

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2627
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.04.09. 22:02

fores írta:Egy haveromat tirisztoros,vagy hasonló gyújtásrendszer érdekelné,amivel kiválthatná a megszakitót..kihez forduljak?
1. olvass fórumot.
2. Sub-ee (Müller Elektrik). Pont az előző hozzászólásban volt róla szó. Tudom, hogy negatív, de azért Szabi cuccait sokan használják, nem sok negatívot olvastam róla itt. Ami meg elromolhat, az el is romlik...

fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 511
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores » 2010.04.09. 21:59

Egy haveromat tirisztoros,vagy hasonló gyújtásrendszer érdekelné,amivel kiválthatná a megszakitót..kihez forduljak?

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.04.09. 17:42

Asszem meghalt a Müller-elektronix gyújtáscuccom...:( Elindultam otthonról és 500-m után megállt, betoltam indult de 200m után annyi.
Cseréltem gyertyát, megszakítót, trafót, kábelek a helyükön minden oké, akksi is jó. Viszont nincs szétégve a Subee féle cucc sem így szemre. Ajj mitévő legyek? :D Holnap megnézem a jóöreg gyári gyújtókondis megoldással... Még szerencse hogy otthon a nagy állásban ment tönkre. Volt egy alapos mosás is...esetleg a víztől valami? (slaggos-veretős dolog :) )

Műszerem sajnos nincs, méricskélni se tudok...nameg hülye is vagyok hozzá, leginkább ezzel van a baj. :D

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.04.09. 14:58

Megnéztem ma a megszakítós alap gyújtásomat, 3000 km óta nem nyúltam hozzá (Bambi állította be amikor fúrva lett :D), és tizedre 3 mm, a megszakítóhézag is rendben van. Nem is álíltottam rajta semmit, visszacsavaroztam a deknit és kész :roll:

Ettől függetlenül már megrendeltem az optikai jeladóst, mert majd lehet adaptálni a programozhatóra \:D/

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2010.04.08. 23:33

Sziasztok!
Sub-ee féle opto gyujtást raktam a motoromba.Röviden:mint ha ujj életre kelt volna a gép!
De komojan,stabilabb alapjárat,nyomatékosabb lett a motorom. Magas fordulat számon is egyenletes a járása,nem hagy ki!Tökéletesebb az égés!Nincs kopó alkatrész,ezért merem állitani hogy üzembisztosabb!
Pár fotót rólla:
Kép
egy ék alakú beköszörülés a tárcsa elfordulásának megakadájozása végett

Kép
maga a tárcsa

Kép
a megszakító helyére beépített opto kapu

Kép
igaz nem jól látszik de itt már be van ütve dornival az ék alakú beköszörülés ellendarabja
Végül egy kis film a már működő optogyujtásos motorrol.
http://www.youtube.com/watch?v=yvLu4ZkN2cU
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2010.04.10. 23:52-kor.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.04.08. 19:51

Nah megmértem kíváncsiságból
ráraktam a mérő műszer 2 végét az aksi saruira ahol a vezetékek is mennek rá
az adatok nem hajszál pontosak :roll:
kb:2000-nél 6,8V
3000-nél 7,1-7,2
4000-nél 7,9
:roll:
jah ez sima gyújtáson volt világítás nélkül

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.04.08. 19:10

Gyárilag a légszűrőcsiga tetején lévő testcsomópontba van kötve, de elvileg mindegy, csak ne az akksi és a biztosíték közé. A biztitáblára a biztosíték után is lehet nyugodtan. Ha gyengébb lett akkor rosszul állítottad be.
A töltés ezer ok miatt szűnhet meg. Esetleg kimozdult a gerjesztés 2A-es üvegbiztosítéka amikor bekötötted az elektronikát?

feri220
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:50
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feri220 » 2010.04.08. 18:48

Szevasztok
Van egy ETZ125 motorkerékpárom és tirisztoros gyújtást tettem rá.
De az a probléma hogy nincs töltés. Pedig előtte volt.
Azt mondták hogy a tirisztor barna vezetéke a test, ezt hová kell kötni? Az aksi negatív pólusára vagy nem?
Tirisztoros gyújtással gyengébb lett a motor, de fogalmam sincs hogy miért.
A hozzászólásokat előre is köszönöm.
Üdv.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.04.08. 10:39

Nem elektronika, de ha már bejáratás a téma: 3 db 125ös TS-t járattam be.
Először én is ilyen tötymörgős bátortalan módszerrel kezdtem. Az első két motor soha nem is ment 100 felett.
Aztán kezembe akadt az MZ hogyan tovább könyv.
Az abban leírt tanácsok szerint járattam be az utolsó motort.
Tehát: kb 200km-t mentem max 70-el, úgy hogy 3ból 4be váltottam 55-60nál.
Utána kezdtem növelni a tempót, 3ban 70, 4ben 80ig, persze a növelések midig csak kis szakaszon történtek, először épp csak tovább húzatva a motort, macsak hajlandó volt pörögni, majd 4ben visszább véve pihentettem, 10-15 km után pedig már hosszabban is tarva a húzósabb tempót. Közben egy-egy ilyen 3-400m-es tempóhajrá után mindig kb 1-2km pihenősebb, nyugis szakasz jött.
300km után kezdtem tovább pörgetni, rövid szakaszokon teljes gázzal kihúzatva 3ban ameddig csak bírta, hadd szokja a pörgést. Ezt először persze nagyon óvatosan, csak fokozatosan követleve egyre többet a motortól!
KEzdteben 85 körül ki is fulladt 3ban, de ez a kényszerített tovább pörgetés meghozta az eredményt. Olyan 500km körül járva már nagyjából 2 km hosszon is téptem a száját 3ban nyélgázon, ekkor már kb 7500öt is forgott, és 100körül ment 3ban! Az eredmény így az lett, hogy a kb 1000km bejáratás után bármikor elment 3ban 100ig, 4ben 108-110 volt a vége.

SOHA nem ragadt meg, nem csörgött, semmi gondja nem volt! És SOKKAL jobban ment mint a tötymörgősen bejáratott motorok! A lényeg a folyamatosság, a fokozatosság, és érezni kell, hogy ha már erőlködik a motor akkor visszább kell venni, 1-2 km-t pihenni hagyni.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.04.08. 10:21

Andrá$ írta:nekem is szokott ilyet csinálni lehet nálam is ez lehet a gond?
6V-osnál mennyinek kell lennie ? 6,6V körül ? :roll:
Először is: az akksid jó?
Ha igen, akkor a sarukat pucold fémtisztára feszszabnál, dinamónál(általában a feszszabályzónál szokott elég rossz lenni a kontakt)
Ellenőrizd hogy nem laza-e valamelyik saru! (nekem egyszer a gerjesztés saruja volt laza, alig tudtam hazamászni a motorral) Esetleg érdemes újrasaruzni ezt a pár helyet!
Ha ez mind okés, és még mindig kevés a feszkó, akkor fesszab tetejét kapd le, ha az érintkezők esetleg be vannak égve reszeld fel őket és lődd be a feszt úgy, hogy kb 4000 fordulaton lámpa nélkül 7-7,1V, lámpával 6,8-6,9V körül legyen. Tovább pörgetve sem mehet 7,2V fölé SOHA a fesz, kb 2700 alatt pedig elkezd csökkenni.
Ja, a visszáramkapcsolót is lődd be!
Nekem így lett tökéletes a töltés. Mindig van elég tőltésem, és túl sem tölt. 2002ben lőttem be a feszszabot, akkor vettem új akksit is, azóta is (8 éve) bírja az akksi is :):):):)

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.04.08. 10:18

Megnéztem 1.500-2.000-et ír bejáratásra. Max 5.000-ig szabad forgatni és folyamatosság fontos.

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.04.08. 10:11

conus írta:nekem kb 800 km-t után ragadt meg a dugattyú. mondjuk előtte 8 km-en 110-el jöttem 6500-on :twisted: :mrgreen:
és a gyári könyv mennyit ír? azt megnézted?
lánckerék mekkora? :mrgreen:
15-ös gyári. A könyvet régebben néztem, de most fejből nem tom, majd meglesem megin'.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.04.08. 10:09

nekem kb 800 km-t után ragadt meg a dugattyú. mondjuk előtte 8 km-en 110-el jöttem 6500-on :twisted: :mrgreen:
és a gyári könyv mennyit ír? azt megnézted?
lánckerék mekkora? :mrgreen:

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.04.08. 10:06

conus írta:mentél már vele 1500 km-t h már be van járatva? :twisted: :mrgreen:
700km-t. Azt mondták itt a fórumon, hogy 100 km sok rövid kis táv, utána még 500 km csak 4000.ig pörgetve és el kell kezdeni neki adagolni, nehogy ellustúljon. Azóta még mentem 100 km-ert, párszor meghúztam neki, de ha nem kell akkor még nem hajtom.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.04.08. 10:03

mentél már vele 1500 km-t h már be van járatva? :twisted: :mrgreen:

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.04.08. 09:58

HaPi írta:Hello Mindenki!
Ma kicsit meghúzattam a gépet (ETZ 125) és 5.-ben nem ment 5000 fölé a fordulatszám és rezgő hangot hallottam. A többi fokozatban simán pörgött, gond nélkül. Most lett megfúratva és már be van járatva. Mi lehet a gond, gyújtást kell állítani :?: Ha igen akkor mennyit és pontosan hogyan :?:
Válaszokat előre is kösz :!: :D
Válaszolna vki erre pls. :mrgreen:

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.04.08. 08:23

nekem is szokott ilyet csinálni lehet nálam is ez lehet a gond?
6V-osnál mennyinek kell lennie ? 6,6V körül ? :roll:

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.04.07. 21:55

Papszi írta:Egy éve a motorom alapjáraton bírta világítással,indexel és ha ráadtam a féklámpát, akkor állt le. Most télen tökéletesen indult. Mostanába tapasztalom azt, hogy ha alapjáraton ráadom a világítást akkor egyből leáll. Indexet ha ráadom akkor meg szakaszosan jár a motor, úgy ahogyan villog az index. Egyedül a féklámpával megy üzembiztosan alapjáraton. Most az akksim a rossz vagy nincs töltés?
Szia

Nem megfelelő a töltésed, nézd át a kontaktokat, mérd meg a töltést (13,6-13,8V).

Üdv.:Sub-ee

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2010.04.07. 20:55

Egy éve a motorom alapjáraton bírta világítással,indexel és ha ráadtam a féklámpát, akkor állt le. Most télen tökéletesen indult. Mostanába tapasztalom azt, hogy ha alapjáraton ráadom a világítást akkor egyből leáll. Indexet ha ráadom akkor meg szakaszosan jár a motor, úgy ahogyan villog az index. Egyedül a féklámpával megy üzembiztosan alapjáraton. Most az akksim a rossz vagy nincs töltés?

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.04.07. 20:31

Én is elmentem :)(TS 125) :D
4-be csutkagáz kb 5500-nál nem ment följebb 95-100 között :roll: úgy füstölt mint vmi gyárkémény
volt már hogy elpörgött 6000-ig is meg elég stabilan 100 néha 105-is
lehet kicsit már eldugult a kipufogóm is :roll:
néha sok városi tötymörgés meg falubeli 50-60-ak után egyet kiszoktam húzatni vagy lendületesen menni egy darabig füstöl aztán nem..

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2010.04.07. 19:32

Hello Mindenki!
Ma kicsit meghúzattam a gépet (ETZ 125) és 5.-ben nem ment 5000 fölé a fordulatszám és rezgő hangot hallottam. A többi fokozatban simán pörgött, gond nélkül. Most lett megfúratva és már be van járatva. Mi lehet a gond, gyújtást kell állítani :?: Ha igen akkor mennyit és pontosan hogyan :?:
Válaszokat előre is kösz :!: :D

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.04.07. 17:21

Fekete trafó 15ös pont, zöld trafó 1es pont, barna test.

feri220
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:50
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feri220 » 2010.04.07. 16:41

Szevasztok

Volna egy olyan kérdésem. Hogy egy ETZ125 motorkerékpáron hogy kell bekötni az elektronikus gyújtást? (Hall jeladó és tirisztor doboz)
Azt írták az útmutatóban hogy a piros, fehér, zöld vezetéket kell a hall jeladóra kötni. De ezen kívül van még 3 vezeték rajta:egy fekete, barna és egy sötétzöld. Ezeket hová kell kötni pontosan?
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.

Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo » 2010.04.07. 13:26

Helló

Van egy kis gondom a motorommal, ebben kérném a segítségeteket. Gyorsításnál 1-es és 2-es sebességi fokozatban, a gyorsítás felső holtpontjához közeledve a motor rángat, durrog, kihagy. A durrogás a hengerfej illetve a kipufoggó könyök környékéről hallatszik. Olyan jellegű tünetet produkál mintha egy nyugati autón vagy motoron a számítógép letiltana. Némi nemü teljesítmény visszaesést is tapasztalok alsó sebességtartományban, amikor kevés gázzal közlekedek és utána próbálok gyorsítani. Erős a gyanum, hogy gyújtás beállítási probléma van vele. Ti mit gondoltok erről????

Köszönöm segítőkész hozzászólásaitokat.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.04.06. 20:55

Na mondjuk én eddig sem értettem hogy minek szórakozni ilyennel.
Nekünk legalábbis azt tanították, hogy a kétütemű előgyújtásigénye nem változik jelentősen, alig pár fok különbség volt a diagramokon.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.04.06. 19:25

na, akkor mutatok egy gyári fordulat-depresszió-előgyújtás szög karakterisztikát wartburghoz. elvégre ez is kétütemű.
íme:
Kép

remekül látszik, hogy a fordulatra alig érzékeny, viszont a terhelésre sokkal inkább. szóval fordulatfüggő magába számomra tárgytalan.

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.04.06. 10:36

waresz írta:ezt a program részét annyira nem látom át, tudnál róla mondani valamit? hogy érzékel depressziót? hány lépcsőben lehet beállítani fordulatfüggő előgyújtás értéket, és hányban depressziófüggőt?
Szia

Tulajdonképpen amit lehet állítani a gyújtásban:
1. meg tudod határozni a szenzor típusát
2. be tudod állítani, hogy 1, vagy 2 hengeres motorról van szó
3. be tudod állítani a fordulatléptéket, bárhogy (RPM.angle) Fordulat/szög
4. a beállított fordulatléptékhez, fordulatonként be tudod állítani az előgyújtásszöget
5. látható a perióduskarakterisztika
6. az előgyújtás karakterisztika is látható az idővel és a szöggel a fordulat függvényében.

Nyomásszenzor nincs a depresszió érzékeléhez, nem is volt szinte soha szükség erre max 2 hengeres 2 ütemű motornál.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.04.06. 10:26

Dénes írta:Délután "arovado" társunknál jártam, és ő feltett a motorjára 2 ködlámpát, mondtam is neki, hogy felteszem ide a kérdéseimet ezzel kapcsolatban. Elektromos guruk figyelem! :)
A kérdés viszonylag egyszerű...:

Lehet ilyet? :D

Szal bírja a generátor vagy akármilyen elektromos cucc ezt a többletet, ha igen milyen teljesítményig, vagy milyen más feltételnek kell még teljesülnie?

Olvasd el az előző hozzászólásaim, ráadásul a köhém valójában csak 1 ködfényszórót engedélyez.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.04.06. 10:21

waresz írta:akkor ezt mondják a köcsög "DZSOPPEROS" díszmotorosoknak is.. mert néha azokon biz simán van kettő.

a H4es egyfajta biluxizzó, csak időszakosan bírja a két szál hőtermelését. magyarul: villantani lehet, folyamatosan égetni meg csak az eldurranó izzóbúra tudatában érdemes.

ködlámpák: elöl max60W, hátúl 5w. +gyújtás 15-20W műszerfal 10W. együtt: max 100W.

szóval ha bátrak vagyunk 2x55w halogénizzó is belefér "ködlámpa" projektbe, de ehhez relé kell. és külön tápág az aksiról külön biztivel. egy jó generátor is szükséges. és FŐLEG egy jó fesszab. ugyanis a gyári nem biztos hogy élvezi, hamar beég. a kisipari ekkora terhelés mellett simán kinyírja magát a gerjesztéssel. én a wartburg-trabi elektronikus fesszab mellé 50w és 35w "ködlámpát" teszek majd, de ez még várat magára, meg a bukócsőre.. és miért pont különböző teljesítményűt, meg milyen formába, az az én dolgom:D majd ha kész megmutatom. régi angol sportkocsik jellegzetes "ködlámpa" kompozícióját utánzom le házilagos megoldással.

amúgy azért teszem idézőjelbe a "Ködlámpát" mert ez motoron aligha kivitelezhető. amit kitaláltam magamnak, az is kb szezononként új üveget fog kérni mert úgyis beveri majd valami. itt szúrófényt, vagy valami kiegészítő fényt lehet csak értelmezni.

Szia

Sok lesz az a 85W egy kicsit a generátornak a többi fogyasztó mellett, ajánlom inkább helyette 2X20W-ot, ami már igen szépen világít egy jó foncsorral. A relével és a biztosítékkal mindenképpen egyet értek, ezek elengedhetetlenek, ekkora teljesítményfelvétel mellett. Viszont 2*20W-nál már nem szükséges, csak akkor, ha párhuzamban működteted a két fényszórót.

a wartburg-trabi elektronikus fesszab-> ezzel annyi a baj, hogy 14,2-14,4V-tal tölti az akkut, mivel ez nem autóakku, így tartósan 13,6-13,8V-tal kéne tölteni, sok neki már 14V-is, tartósan károsítja az akkumulátort. (Gyárilag is 13,6-13,8V van előírva)

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.04.06. 10:14

kiszsebi írta:
Dénes írta:Délután "arovado" társunknál jártam, és ő feltett a motorjára 2 ködlámpát, mondtam is neki, hogy felteszem ide a kérdéseimet ezzel kapcsolatban. Elektromos guruk figyelem! :)
A kérdés viszonylag egyszerű...:

Lehet ilyet? :D

Szal bírja a generátor vagy akármilyen elektromos cucc ezt a többletet, ha igen milyen teljesítményig, vagy milyen más feltételnek kell még teljesülnie?
A könyv szerint 15A a generátor teljesítménye, 14V feszültség mellet. Ez a P=U*I képlet alapján 210W teljesítményt jelent. Műszerfal világítás+visszajelzők: (ford. mérős esetén - 4*2W + reflektor+üres+irányjelző visszajelző) 14W, irányjelző: 2*21W. Eddig: 56W, helyzetjelzők (5W+4W): 9W, így 65W, féklámpa 21W, azaz eddig 86W, tompított 55W (azt hiszem), reflektor 60W, így +115W, tehát 201W környékén járunk, a gyújtásnak is van némi teljesítménye, tehát így 210W-ra máris elértünk.
Ja, és ha az akku is merült egy kicsit...
Remélem, jól számoltam, csak fejben, hirtelen.

Szia

Ne feledd, hogy ez a generátor csúcsteljesítménye, a maximum amit tud valójában az 190-200W
féklámpa: 21W
hátsó helyzetjelző: 5W
első helyzetjelző: 4W
tompított/refi, számoljunk: 60W-tal (60/55W ugye)
oldalanként az irányjelzők: 42W
gyújtás olyan 2-2,5A-t vesz fel: 35W
viaazjelzőknél és a műszervilágításoknál vegyük figyelembe a valójában használt visszajelzőket menet közben (4 műszerfalvilágítás+irányjelző+refi+üres esetleg):5x2W=10W

Összesen:177W, még kereten belül vagyunk!

Úgy sem használunk mindent egyszerre, így jöhet nyugodtan még egy 35W-os halogén ködlámpa.

Üdv.:Sub-ee

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.04.05. 22:28

akkor ezt mondják a köcsög "DZSOPPEROS" díszmotorosoknak is.. mert néha azokon biz simán van kettő.

a H4es egyfajta biluxizzó, csak időszakosan bírja a két szál hőtermelését. magyarul: villantani lehet, folyamatosan égetni meg csak az eldurranó izzóbúra tudatában érdemes.

ködlámpák: elöl max60W, hátúl 5w. +gyújtás 15-20W műszerfal 10W. együtt: max 100W.

szóval ha bátrak vagyunk 2x55w halogénizzó is belefér "ködlámpa" projektbe, de ehhez relé kell. és külön tápág az aksiról külön biztivel. egy jó generátor is szükséges. és FŐLEG egy jó fesszab. ugyanis a gyári nem biztos hogy élvezi, hamar beég. a kisipari ekkora terhelés mellett simán kinyírja magát a gerjesztéssel. én a wartburg-trabi elektronikus fesszab mellé 50w és 35w "ködlámpát" teszek majd, de ez még várat magára, meg a bukócsőre.. és miért pont különböző teljesítményűt, meg milyen formába, az az én dolgom:D majd ha kész megmutatom. régi angol sportkocsik jellegzetes "ködlámpa" kompozícióját utánzom le házilagos megoldással.

amúgy azért teszem idézőjelbe a "Ködlámpát" mert ez motoron aligha kivitelezhető. amit kitaláltam magamnak, az is kb szezononként új üveget fog kérni mert úgyis beveri majd valami. itt szúrófényt, vagy valami kiegészítő fényt lehet csak értelmezni.

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2010.04.05. 21:18

A KÖHÉM, 1 db ködfényszórót enged motorkerékpárra. :evil:

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2627
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.04.05. 20:55

Dénes írta:Délután "arovado" társunknál jártam, és ő feltett a motorjára 2 ködlámpát, mondtam is neki, hogy felteszem ide a kérdéseimet ezzel kapcsolatban. Elektromos guruk figyelem! :)
A kérdés viszonylag egyszerű...:

Lehet ilyet? :D

Szal bírja a generátor vagy akármilyen elektromos cucc ezt a többletet, ha igen milyen teljesítményig, vagy milyen más feltételnek kell még teljesülnie?
A könyv szerint 15A a generátor teljesítménye, 14V feszültség mellet. Ez a P=U*I képlet alapján 210W teljesítményt jelent. Műszerfal világítás+visszajelzők: (ford. mérős esetén - 4*2W + reflektor+üres+irányjelző visszajelző) 14W, irányjelző: 2*21W. Eddig: 56W, helyzetjelzők (5W+4W): 9W, így 65W, féklámpa 21W, azaz eddig 86W, tompított 55W (azt hiszem), reflektor 60W, így +115W, tehát 201W környékén járunk, a gyújtásnak is van némi teljesítménye, tehát így 210W-ra máris elértünk.
Ja, és ha az akku is merült egy kicsit...
Remélem, jól számoltam, csak fejben, hirtelen.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.04.05. 20:35

Nekem is ilyen a kapcsolóm, én "hirtelen" szoktam kapcsolni :)
Az izzó biztosan sokkal jobban melegedik, szerintem nem egészséges neki.


A ködlámpát bírnia kéne, de attól függ mekkorák.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.04.05. 20:22

Nekem is hasonló kérdésem van, ugyanez a lényege. A minap észrevettem, hogy a fényváltó kapcsolóm "3 állású", azaz középen is bekattan és akkor a tompított és a refi is világít. Tovább tolva már csak a refi, mint gyárilag. Na most az a helyzet hogy nekem ez tetszik, mert hihetetlen jó fényt csinál a +60%os izzóval.

1. A generátor bírja-e (duplaféklámpám van)
2. Az izzó bírja-e?

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.04.05. 20:03

Délután "arovado" társunknál jártam, és ő feltett a motorjára 2 ködlámpát, mondtam is neki, hogy felteszem ide a kérdéseimet ezzel kapcsolatban. Elektromos guruk figyelem! :)
A kérdés viszonylag egyszerű...:

Lehet ilyet? :D

Szal bírja a generátor vagy akármilyen elektromos cucc ezt a többletet, ha igen milyen teljesítményig, vagy milyen más feltételnek kell még teljesülnie?

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.04.03. 13:21

ezt a program részét annyira nem látom át, tudnál róla mondani valamit? hogy érzékel depressziót? hány lépcsőben lehet beállítani fordulatfüggő előgyújtás értéket, és hányban depressziófüggőt?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 11 vendég