Futómű
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómû
és a műanyag kilyuggatott tárcsát kicserélted amit az a köcsög drótzéger zár le?
közel nagyker áron csapágy, szimering, o-gyűrű, tűgőrgő, loctite anyagok stb. blokkgenerálhoz innen rendeltem mindent:
http://www.rolling.hu
amúgy én gyöngyösön vettem az arcus 95 kft-nél fekete duplaajkas szimeringet, párban 1500 Ft.
közel nagyker áron csapágy, szimering, o-gyűrű, tűgőrgő, loctite anyagok stb. blokkgenerálhoz innen rendeltem mindent:
http://www.rolling.hu
amúgy én gyöngyösön vettem az arcus 95 kft-nél fekete duplaajkas szimeringet, párban 1500 Ft.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómû
Na basszus ezt én is elfelejtettem, mármint az összejelölést. Amúgy az én telóm sem százas, és szimeringcsere után pár10 km-el már folyik is. Szóval vettem egy alig használt teleszkóppárt a kis TS-be, és cseréltem az enyémet 1az1ben, mert már nagyon kopott volt(nem is szorult). Viszont a régi rugót raktam a frisebb telókba és így, az első pár cm-en beül a teleszkóp és nem nyomja vissza magát, csak ha annyira lenyomom, hogy már a rugó is dolgozik.Alfa írta:Akkor csak a biztonság kedvéért kérdem, hogy ugye össze is jelölted a telószár alsó és felső részeit? Mert ha nem volt túl gyakran cserélve, akkor simán bekopik/elferdül úgy, hogy ha elforgatva van betéve egyik a másikhoz képest, egyszerűen nem fog jól működni, szorul, rezeg, satöbbi.
Kérdés: Rakjam bele a másik rugót, ami hosszabb(valószínű a kevesebb használat miatt), vagy csekkolgassam, hogy nem-e szorul-e valahol? Ja én is Repsol 15W-30at töltöttem bele.
Ja és nem kaptam duplaajkas szimeringet, és kérdezném, hogy tud-e valaki olyan helyet ahol lehet kapni? Enyém még a régebbi telós TS (32x45x7)
Amúgy nem ráz, nem szitál, csak nem jön vissza magától a felső helyzetbe.
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómû
laller!
simson-ra fel szokták tenni az mz hátsó rugóstagot
simson-ra fel szokták tenni az mz hátsó rugóstagot
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Meg ne vedd!!!
[törölve]
Tigris!
Ha erre jársz, erre gondoltam!
T
Tigris!
Ha erre jársz, erre gondoltam!
T
Re: Meg ne vedd!!!
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy az alábbi kép alapján ez mennyire lehet ETZ-250 kompatibilis hátsó rugóstag? Ránézésre teljesen ugyanaz, csak az zavar egy hanygyányit, hogy a hirdetésben az szerepel: simson, mz teleszkóp. Vagy létezik, hogy ugyanaz a mérete a kettőnek?
Másik kérdés, hogy tapasztalatok alapján milyen szimeringeket érdemes venni a főfékhengerbe, valamint a féknyeregbe a dugattyúk tömítéséhez és a két fél közötti tömítő gumi gyanánt? Gondolok itt elsősorban megbízhatósági szempontokra.
Üdv!
Laller
Az lenne a kérdésem, hogy az alábbi kép alapján ez mennyire lehet ETZ-250 kompatibilis hátsó rugóstag? Ránézésre teljesen ugyanaz, csak az zavar egy hanygyányit, hogy a hirdetésben az szerepel: simson, mz teleszkóp. Vagy létezik, hogy ugyanaz a mérete a kettőnek?
Másik kérdés, hogy tapasztalatok alapján milyen szimeringeket érdemes venni a főfékhengerbe, valamint a féknyeregbe a dugattyúk tömítéséhez és a két fél közötti tömítő gumi gyanánt? Gondolok itt elsősorban megbízhatósági szempontokra.
Üdv!
Laller
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Futómû
Andra$. En 1 hete csinaltam meg ugyanezt. Kokemeny volt. Mig atmentem egy vasuton a kezem lerazta. De most pont jo. Minden megallasnal egy kicsit jacodtam vele, nyomtam le s huztam fel. Ezt parszor megcsinalod es jo lessz.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Futómû
nah ma megcsináltam szépen lefestettem feketére most jóval keményebb lett ami olaj lejött a 2 teleszkópszárból kb annyi volt amit én egyik felébe raktam szóval keményebb de jó lett
kosian
mikor összeraktam nekem is szörcsögött. Már nem talán mert még az olaj nem ért le mert ugye a tetején kell beleönteni.
kosian
mikor összeraktam nekem is szörcsögött. Már nem talán mert még az olaj nem ért le mert ugye a tetején kell beleönteni.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómû
És az mitől lehet, hogy amikor összenyomogatom a teleszkópot, akkor szörcsögő hangot ad?
Széles utat, hátszelet!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómû
Hali!Andrá$ írta:kosian
én is Repsol 15W30-as olajat vettem még nem csináltam meg de mi a véleményed az olajról??
Még nem tudom, de a lengéscsillapítása egész jónak tűnik. Mondjuk én úgy érzem, hogy kevés ennyi olaj bele. Mármint amit a gyár megad. Ha ráülök és súly van a motor elején akkor szerintem túlságosan összecsúszik a teleszkóp. De lehet, hogy ez természetes, csak nekem tűnik így.
Azon kívül, hogy megint szitálgat az eleje (mondjuk nem vészes...) jónak tűnik.
Széles utat, hátszelet!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Futómû
kosian
én is Repsol 15W30-as olajat vettem még nem csináltam meg de mi a véleményed az olajról??
én is Repsol 15W30-as olajat vettem még nem csináltam meg de mi a véleményed az olajról??
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómû
Sajnos olyat nem csináltam, de most, hogy így mondod ez teljesen ésszerűen hangzik...Alfa írta:Akkor csak a biztonság kedvéért kérdem, hogy ugye össze is jelölted a telószár alsó és felső részeit? Mert ha nem volt túl gyakran cserélve, akkor simán bekopik/elferdül úgy, hogy ha elforgatva van betéve egyik a másikhoz képest, egyszerűen nem fog jól működni, szorul, rezeg, satöbbi.
Nekem is úgy volt, hogy az egyik oldalon csak bizonyos helyzetben működött, elfordítva össze se ment. Most már csak nagyon kicsit remeg és csak nagyon kis sebességnél, szóval "majd bekopik", de érdemes ezt megnézni.
Így utólag már nem igen lehet ezzel mit kezdeni gondolom.
Szerintem már nem jövök rá, hogy volt...
Széles utat, hátszelet!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómû
Akkor csak a biztonság kedvéért kérdem, hogy ugye össze is jelölted a telószár alsó és felső részeit? Mert ha nem volt túl gyakran cserélve, akkor simán bekopik/elferdül úgy, hogy ha elforgatva van betéve egyik a másikhoz képest, egyszerűen nem fog jól működni, szorul, rezeg, satöbbi.
Nekem is úgy volt, hogy az egyik oldalon csak bizonyos helyzetben működött, elfordítva össze se ment. Most már csak nagyon kicsit remeg és csak nagyon kis sebességnél, szóval "majd bekopik", de érdemes ezt megnézni.
Nekem is úgy volt, hogy az egyik oldalon csak bizonyos helyzetben működött, elfordítva össze se ment. Most már csak nagyon kicsit remeg és csak nagyon kis sebességnél, szóval "majd bekopik", de érdemes ezt megnézni.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómû
Őszintén szólva a teleszkóp szárakat belül nem pucoltam ki, csak kiöntöttem az olajat az utolsó cseppig.conus írta:kosian!
1. a teleszkópokat erősen ajánlott (belül) a lehető legtisztábbra pucolni,
2. azt a lyukacsos műanyag tárcsát (szelep) is kicserélted a teleszkóp alsó végén amit az a fax drótzéger zár le?
3. először a 22-es anyát kell meghúzni jobb oldalon (a tengely végén keresztben azért van a furat h oda dugsz egy csavarhúzót amivel ellentartasz), és utána húzod meg a 13-as csavart a bal oldalon! persze csak érzéssel mindent!
4. amiatt ne aggódj h jobban hozzáérnek a fékbetétek, nekem is így volt miután megcsináltam az első villa generált, de most 300km után bekoptak rendesen.
Azt a szelepet nem cseréltem ki, csak a szimeringet, viszont az jó is lett, mert abszolút nem folyik az olaj és csont szárazak a villaszárak a gumiharmónika alatt.
A keréktengelynél úgy csináltam hogy leírtad, először 22-es anya, utána másik oldalt szorító.
Ami még furcsa nekem, hogy ha behúzom az első féket és elkezdem lenyomkodni izomból az elejét, magyarul rugóztatom a telót, akkor szörcsögö hangot ad. Ilyet eddig nem cisnált.
Viszont az előbb szétszedtem a féknyerget, kiszedtem belőle a dugattyúkat, mindent megtisztítottam, kipucoltam és újra összeraktam, új olaj és légtelenítettem. Most tuti frankó a fék, szóval azzal már nincs gond, de a szitálás és az a darabos szaggató fékezés lassú tempónál még megvan. Szerintem olyankor is a teleszkóp rázkódik be és azzal lehet valami ami nem százegyes. Amúgy Repsol 15W30 teleszkópolajat tettem bele.
Széles utat, hátszelet!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómû
kosian!
1. a teleszkópokat erősen ajánlott (belül) a lehető legtisztábbra pucolni,
2. azt a lyukacsos műanyag tárcsát (szelep) is kicserélted a teleszkóp alsó végén amit az a fax drótzéger zár le?
3. először a 22-es anyát kell meghúzni jobb oldalon (a tengely végén keresztben azért van a furat h oda dugsz egy csavarhúzót amivel ellentartasz), és utána húzod meg a 13-as csavart a bal oldalon! persze csak érzéssel mindent!
4. amiatt ne aggódj h jobban hozzáérnek a fékbetétek, nekem is így volt miután megcsináltam az első villa generált, de most 300km után bekoptak rendesen.
1. a teleszkópokat erősen ajánlott (belül) a lehető legtisztábbra pucolni,
2. azt a lyukacsos műanyag tárcsát (szelep) is kicserélted a teleszkóp alsó végén amit az a fax drótzéger zár le?
3. először a 22-es anyát kell meghúzni jobb oldalon (a tengely végén keresztben azért van a furat h oda dugsz egy csavarhúzót amivel ellentartasz), és utána húzod meg a 13-as csavart a bal oldalon! persze csak érzéssel mindent!
4. amiatt ne aggódj h jobban hozzáérnek a fékbetétek, nekem is így volt miután megcsináltam az első villa generált, de most 300km után bekoptak rendesen.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómû
Sajnos ez kizártz25z írta:lehetseges, hogy mig nem volt fenn a feknyereg veletlen benyomodott a fekkar es kijebb jottek a betetek....ezt egyszeruen tudod orvosolni, egy faekkel nyomd visszabb a dugattyukat
Nem nyúltam a fékhez és azóta már fékbetétet is cseréltem és visszább is nyomtam a dugattyúkat, kicsit megjárattam őket...
Széles utat, hátszelet!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómû
lehetseges, hogy mig nem volt fenn a feknyereg veletlen benyomodott a fekkar es kijebb jottek a betetek....ezt egyszeruen tudod orvosolni, egy faekkel nyomd visszabb a dugattyukat
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómû
Sziasztok!
Tegnap kicseréltem az első teleszkópokban a szimeringeket és az olajat és sajnos azóta megint szitál a motor eleje és a féket sem lehet rendesen beállítani.
Minden az alapján a két oldalas teleszkópszerelési cucc alapján csináltam és mindent 5x le is ellenőriztem, hogy tuti jól csináltam-e és sehol nem találtam hibát. Csak annyira szedtem szét, hogy a két szárat kihúztam egymásból, szimering ki, új be, már raktam is össze. Rugó bele, vissza a helyére, száranként 230 ml olaj. Először a felső csavarokat húztam meg jól, aztán az alsó kifliét. Féknyereg, kerék sárvédő vissza, de a fék az egyből nagyon szorult, alig forgott a kerék és vissza kellett cserélnem a régebbi, kicsit kopott fékbetétekre és azzal már jobb volt, de így sem mennek vissza eléggé a betétek, mert csak besúrol folyamatosan és amikor lassítok és már egész lassan megyek akkor elkezd darabossá válni a fékhatás és berázkódik a motor egész eleje. Ez az egyik. A másik, hogy megint előjött a szitálás, méghozzá elég rendesen, de csak 50 és 70 között. Ha mondjuk 50 alatt elengedem a kormányt, akkor nem szitál, de mintha balra tartana a motor. Egyenesen megy, nem húz, de mintha balra dőlne egy kicsit. Mitől lehet ez? Az összes csapágy jó, semmi sem kotyog, minden meg van húzva.
Tegnap kicseréltem az első teleszkópokban a szimeringeket és az olajat és sajnos azóta megint szitál a motor eleje és a féket sem lehet rendesen beállítani.
Minden az alapján a két oldalas teleszkópszerelési cucc alapján csináltam és mindent 5x le is ellenőriztem, hogy tuti jól csináltam-e és sehol nem találtam hibát. Csak annyira szedtem szét, hogy a két szárat kihúztam egymásból, szimering ki, új be, már raktam is össze. Rugó bele, vissza a helyére, száranként 230 ml olaj. Először a felső csavarokat húztam meg jól, aztán az alsó kifliét. Féknyereg, kerék sárvédő vissza, de a fék az egyből nagyon szorult, alig forgott a kerék és vissza kellett cserélnem a régebbi, kicsit kopott fékbetétekre és azzal már jobb volt, de így sem mennek vissza eléggé a betétek, mert csak besúrol folyamatosan és amikor lassítok és már egész lassan megyek akkor elkezd darabossá válni a fékhatás és berázkódik a motor egész eleje. Ez az egyik. A másik, hogy megint előjött a szitálás, méghozzá elég rendesen, de csak 50 és 70 között. Ha mondjuk 50 alatt elengedem a kormányt, akkor nem szitál, de mintha balra tartana a motor. Egyenesen megy, nem húz, de mintha balra dőlne egy kicsit. Mitől lehet ez? Az összes csapágy jó, semmi sem kotyog, minden meg van húzva.
Széles utat, hátszelet!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Futómû
Nah ma megvettem mindent ami kell az első teleszkóphoz és kaptam is mindent
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- merojoc
- Simsonos
- Hozzászólások: 145
- Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs
Re: Futómû
Beleér a felnire ragasztott súly/centirozás/ a lételenítő csavar tetejéhez/16"/. Más valaki tapasztalt ilyet?
ETZ 251
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Futómû
Koszi.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Futómû
coco: Ugyanilyen kell az összes alumíniumhüvelyes teleszkóphoz.
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Futómû
Ilyen tello szimering jar a kisTZ be is? Ha nem akkor valaki adna egy pontos meretet legysziiiii Elore is koszi.csikin írta:35×47×7(10) duplaajkú szimmeringet vegyél bele. Márkát nem tudok:)
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómû
Köszönöm Bambi, haladok vele!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Futómû
oh hát nem olcsó nah mind1 akkor majd ilyet veszek bele
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Futómû
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Futómû
Teleszkóp-szimmeringet.Andrá$ írta:meg hogy milyen fajtát érdemes venni?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Futómû
35×47×7(10) duplaajkú szimmeringet vegyél bele. Márkát nem tudok:)
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Futómû
Vki nem tudna pontos szimering méretet mondani 125 TS első telóhoz?meg hogy milyen fajtát érdemes venni? Előre is köszi
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Re: Futómû
251-es etz és a 125-ös etz közt mi a különbség?
Bár ugyan azok a számok szerepelnek bennük, az egyik kétszer akkora hengerürtartalmú.
A nagyobbnak erősebb a motorja, és gyorsabb is. Kb ennyi.
T
Bár ugyan azok a számok szerepelnek bennük, az egyik kétszer akkora hengerürtartalmú.
A nagyobbnak erősebb a motorja, és gyorsabb is. Kb ennyi.
T
Re: Futómû
nem ugyanaz a váz... a tank alatti gerinc a 251-nél hosszabb, meg maga a váz is masszívabb... egyszer lemértük a váz bizonyos méreteit, asszem 6 cm volt a különbség...Simon írta:Helo, nem tudja véletlen valaki hogy a 251-es etz és a 125-ös etz közt mi a különbség, azt tudom hogy a fékek a telók a villák a tengelytáv ugyan az csak azt nem tudom hogy a váz is ugyanaz-e. ?
ebböl adodóan szerintem a tengelytáv is különbözik, de a villaszöget, utánfutást nem ismerem...
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2008.03.23. 20:17
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Lajosmizse
Re: Futómû
Helo, nem tudja véletlen valaki hogy a 251-es etz és a 125-ös etz közt mi a különbség, azt tudom hogy a fékek a telók a villák a tengelytáv ugyan az csak azt nem tudom hogy a váz is ugyanaz-e. ?
Re: Futómû
hőlégpisztolykr írta:Ahoy!
Tud valaki segíteni? ES 250/2 lengéscsillapító szétszedés: levettem a kétrészes határolót, a krómkupakokat, a rugót. Kicsavartam a csaposkulccsal oldható zárófedelet. És itt megállt a tudomány. Nem jön. Enged az erőszaknak?
Köszi
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Futómû
Enged,csak vigyázz,mert ha kijön,akkor az olaj minden irányban terít!!!
Én úgy szoktam szétszedni,hogy az alsó szemen átdugok valami vasrudat,crovaszárat,csavarhúzót,stb. ,ráállok,a felsö szemen is átdugok valamit,a telót gondosan betekerem rongyba,és elkezdem rángatni.Előbb utóbb enged!
Üdv:Stravi
Én úgy szoktam szétszedni,hogy az alsó szemen átdugok valami vasrudat,crovaszárat,csavarhúzót,stb. ,ráállok,a felsö szemen is átdugok valamit,a telót gondosan betekerem rongyba,és elkezdem rángatni.Előbb utóbb enged!
Üdv:Stravi
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómû
Ahoy!
Tud valaki segíteni? ES 250/2 lengéscsillapító szétszedés: levettem a kétrészes határolót, a krómkupakokat, a rugót. Kicsavartam a csaposkulccsal oldható zárófedelet. És itt megállt a tudomány. Nem jön. Enged az erőszaknak?
Köszi
Tud valaki segíteni? ES 250/2 lengéscsillapító szétszedés: levettem a kétrészes határolót, a krómkupakokat, a rugót. Kicsavartam a csaposkulccsal oldható zárófedelet. És itt megállt a tudomány. Nem jön. Enged az erőszaknak?
Köszi
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómû
Amikor nekem ilyen volt az egyik első telóm 5 (!) centit ütött (el volt görbülve), ferde volt a kormány is rendesen. Szerencsére a régi dobfékes telókból összekukáztam annyi egyenes alkatrészt, hogy meg tudtam javítani.coco írta:Sziasztok. Erosen huz jobbra a kormanyom, szoval rendesen meg kell tartsam menetkozbe, elengedni nem is merem. Mitol lehet ez? Otlet valakinek? Elore is koszi.
Témába vágó cikk hasonló problémával: http://sebessegoltara.blog.hu/2009/04/0 ... kat_szivni
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Futómû
Köszönöm a tanácsokat!
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Futómû
Sziasztok. Erosen huz jobbra a kormanyom, szoval rendesen meg kell tartsam menetkozbe, elengedni nem is merem. Mitol lehet ez? Otlet valakinek? Elore is koszi.
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Futómû
Szeva!
Elösször győződj meg róla hogy melyik kerék áll egyenesen ill. melyik nem!
Ezt megnézheted egy járdaszegély mellett, KB meg tudod állapítani melyik kerék nem áll jól!
Majd aztán térj rá a teleszkópokra, lengő villára.Ne szedd szét feleslegesen!
Peti.
Elösször győződj meg róla hogy melyik kerék áll egyenesen ill. melyik nem!
Ezt megnézheted egy járdaszegély mellett, KB meg tudod állapítani melyik kerék nem áll jól!
Majd aztán térj rá a teleszkópokra, lengő villára.Ne szedd szét feleslegesen!
Peti.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómû
Az is el lehet, de ha leveszed a tankot akkor meggyőződhetsz róla valami egyenessel (mondjuk vonalzó). A lengővilla is el lehet, bármi. Ezeket egyenként kiszerelve lehet ellenőrizni, bár az hogy kívülről messziről látszik nem valószínű hogy csavarodás lenne.
Viszont ha a két kerék nem egy nyomon fut, akkor a motor "oldalazni" kezd, ezt könnyen láthatta. Ha az egy nyom jól be van állítva és utána is anomáliák vannak, el lehet kezdeni szétszedni. addig felesleges.
Viszont ha a két kerék nem egy nyomon fut, akkor a motor "oldalazni" kezd, ezt könnyen láthatta. Ha az egy nyom jól be van állítva és utána is anomáliák vannak, el lehet kezdeni szétszedni. addig felesleges.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Futómû
Beállítgatom köszönöm! És a váz csavarodással mit tegyek? Szerintem azzal nem lehet mit tenni. Apa jött mögöttem kocsival, és azt mondja mindkét kereket látja hátulról. Ilyenkor nem a váz van elcsavarodva?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómû
1./ Fogsz két 10 es, egy 20 as és egy 22es kulcsot (ha újfajta keréktengelyed van akkor 20 helyett 17), és két (1 el is megoldható) kb 2-3 méteres egyenes valamit (vasrúd, seprűnyél ...). A motort középsztenderen 2 téglára (a 2 szára alá) rakod.Deje írta:Hello!
A motorom 2 nyomon jár elég rendesen... Ezt a problémát ki lehet küszöbölni valahogyan?:S
2./ Kilazítod a hátsó kerék tengelyét kétoldalt a 20 es és 22es kulccsal, de nem nagyon, de kézzel tudd huzigálni a kereket.
3./ A hátsó állító bizbazoknál (aminek a végéből kiáll a 6os csavar, amihez a 10es kulcs illik) addig ütögeted/húzogatod a kereket, amíg az említett csavar vége bele nem talál a lengővillla végének furatába és fel nem ütközik.
4./ Meghúzod nagyon picit a keréktengely két meghúzható részét (csavar és anya), hogy ne mozduljon ki magától, de csak annyira!!.
5./ A hátsó kerék gumijára kb a küllő 4/5 énél felfekteted a 3 méteres cuccot (a gumiköpenyre. két érintési pont kell legyen).
6./ Ezután a két oldali 10 es csavarokat addig tekergeted, hogy a hosszú cucc az egyenesbe állított első kerék mellett menjen el a következő értékkel: Hogy melyiket és merre kell tekerni, arra rájössz hamar.
az érték: (Hátsó kerék szélesség - első kerék szélesség)/2
7./ Ekkor, ha a láncfeszességet ellenőrizted és jó (ha nem, akkor a két oldali 10 es csavar egyenlő fordulattal tekerésével állíthatod be), meghúzol minden csavart érzéssel, és kész is.
Csinálni egyszerűbb mint mondani.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Futómû
sziasztok,
az lenne a kérdésem, hogy nem tudnátok-e nekem mondani egy jó boltot valahol bpesten vagy annak környékén, ahol be tudnék szerezni az mz etz 125-ösömbe egy fékmunkahengert és néhány kisebb alkatrészt.
köszönöm.
az lenne a kérdésem, hogy nem tudnátok-e nekem mondani egy jó boltot valahol bpesten vagy annak környékén, ahol be tudnék szerezni az mz etz 125-ösömbe egy fékmunkahengert és néhány kisebb alkatrészt.
köszönöm.
Re: Futómû
Hello!
A motorom 2 nyomon jár elég rendesen... Ezt a problémát ki lehet küszöbölni valahogyan?:S
A motorom 2 nyomon jár elég rendesen... Ezt a problémát ki lehet küszöbölni valahogyan?:S
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómû
emberek!
hátsó fékpofáknak mennyire szabad h elkopottak legyenek? 50%-os kopás már csereérett?
ja és kb mennyi píz egy ddr-es vagy egy török fékpofa darabja?
minoor!
6302-es normál illesztésű, és szájíz kérdése h acélkosarasat vagy műanyag kosaras gumiporvédőset teszel bele
hátsó fékpofáknak mennyire szabad h elkopottak legyenek? 50%-os kopás már csereérett?
ja és kb mennyi píz egy ddr-es vagy egy török fékpofa darabja?
minoor!
6302-es normál illesztésű, és szájíz kérdése h acélkosarasat vagy műanyag kosaras gumiporvédőset teszel bele
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- minoor
- Simsonos
- Hozzászólások: 58
- Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
- Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici
csapágy
Helósztok!
meg tudná valaki mondani hogy milyen számú csapágy kell tárcsafékes ETZ elsőkerekébe??? az enyém már eléggé kotyog de nem akarom szétszedni mert motorral mennék újat venni...
meg tudná valaki mondani hogy milyen számú csapágy kell tárcsafékes ETZ elsőkerekébe??? az enyém már eléggé kotyog de nem akarom szétszedni mert motorral mennék újat venni...
MZ ETZ 125 Standard
=>>UEJ-527<<=
MZ
über alles
=>>UEJ-527<<=
MZ
über alles
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Futómû
Azt a villat örli villanak hivjak ,ezzel a megoldassal teszik a jarmuvet ugynevezett,egyenesfutasuva
A viz szalad, a kő marad!
Re: Futómû
'Hál Istennek! Nincs konkrét gondom...
Csak az kérdezném: az oldalkocsis motorok első futóművét miért alakítják át lengő karosra, miért jobb így?
(valami olyasmit hallottam, hogy így nem szitál be annyira, de konkrétat nem tudok erről...)
Csak az kérdezném: az oldalkocsis motorok első futóművét miért alakítják át lengő karosra, miért jobb így?
(valami olyasmit hallottam, hogy így nem szitál be annyira, de konkrétat nem tudok erről...)
Re: Futómû
Köszönöm Mester Úr!
Megkérhetném, hogy nézze meg a blokkos fórumot? Mert tegnap a bejáratás első napján, történt egy "kis baleset" velem...
Megkérhetném, hogy nézze meg a blokkos fórumot? Mert tegnap a bejáratás első napján, történt egy "kis baleset" velem...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég