Fékek
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
bambi! ez a féknyereg valami ruszki brutalitás?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Szeva,Meiki írta:Meg tudná nekem valaki mondani hogy melyik robogó fékolajtartáj passzol az ETZ 251-re? És kell e valamit átalakítani? Vagy egyáltalán van e ilyen? Álandóan folyik az olaj akár mit is csinálok vele. Inkább lecserélném robogóéra ha lehetséges.
Én ugyanemiatt örlõdöm. 2 választás van:
1. vagy megvenni az a-k-f.de -s külsõ karmantyút, hátha az jó minõségû, mert a magyar utángyártott egy kalap sz.r;
2. egy 10x20x7-es kék, duplaajkú szimeringhez egy picit kimaratsz az alumínium testbõl, úgy hogy azt szimernighez "méltóan" lehessen ki-berakni
Üdv
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
gilera KK/KZ/EX tipusu robogoke biztos, hogy jo hozza, de ilyet mar csak bontoban....vagy barmilyen robogo fofekhenger, ami egykoros es a nyergeben a dugattyuatmerot illik megnezni, hogy nagyjabol egyezzen az mz nyergeben levo dugattyu atmerojevel, kulonben vagy puha vagy kemeny lesz a fek ha nagyon eltero.....
Ha tényleg le akarod cserélni,a Gilera KZ 125-é asszem jó,de igazából Bambi mester vagy Zizi tud Neked kielégítõ válasszal szolgálni.Meiki írta:Meg tudná nekem valaki mondani hogy melyik robogó fékolajtartáj passzol az ETZ 251-re? És kell e valamit átalakítani? Vagy egyáltalán van e ilyen? Álandóan folyik az olaj akár mit is csinálok vele. Inkább lecserélném robogóéra ha lehetséges.
Szabog kérdezte tõlem,h oldottam meg,mert nekem gyári van és nem folyik.Nos,nekem a javítókészletes cucc jó volt,csak a kis karmantyú helyett kellett O-gyûrût berakni,de egy cimbimnek otthon volt ilyen gondja,7végén megkérdezem és majd írok,h oldotta meg.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Hali!
Nekem egy honda valamien gyorsasági motoré van rajta...
Ez egy 2 tárcsafékes sokdugattyús fékrendszernek volt a része(állítólag).
Bp.-n egy mot.bontóban turkáltam 5e volt az ára. Az alapján választottam ki, hogy mindegyiken fel van tüntetve a dugattyú mérete ami az olajat nyomja. És mivel a 2 dugatyús kevesebb olyajat kíván viszont azt nagyobb nyomással ugyanahoz a fékhatáshoz(javítsatok ki ha tévedek), így én azt vettem meg aminek a legkisebb volt a dugattyúja.
A fékcsövet úgy kellett külön csináltatnom hozzá, hogy a keletnémet meg a japán hászasságralépjen, de ezt szerencsére nagyon olcsón megúsztam. Egy hidraulika tömlõgyártó kisiparos összedobta nekem 3 perc alatt, és majdnem anyagárban odaadta(motoros kolléga volt).
Nekem egy honda valamien gyorsasági motoré van rajta...
Ez egy 2 tárcsafékes sokdugattyús fékrendszernek volt a része(állítólag).
Bp.-n egy mot.bontóban turkáltam 5e volt az ára. Az alapján választottam ki, hogy mindegyiken fel van tüntetve a dugattyú mérete ami az olajat nyomja. És mivel a 2 dugatyús kevesebb olyajat kíván viszont azt nagyobb nyomással ugyanahoz a fékhatáshoz(javítsatok ki ha tévedek), így én azt vettem meg aminek a legkisebb volt a dugattyúja.
A fékcsövet úgy kellett külön csináltatnom hozzá, hogy a keletnémet meg a japán hászasságralépjen, de ezt szerencsére nagyon olcsón megúsztam. Egy hidraulika tömlõgyártó kisiparos összedobta nekem 3 perc alatt, és majdnem anyagárban odaadta(motoros kolléga volt).
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
hy,
komoly kérdésem lenne: a 250-es ETZ fõfékhengere másabb valamivel mint a 125/150-esé, és ha igen, akkor mivel?
üdv
komoly kérdésem lenne: a 250-es ETZ fõfékhengere másabb valamivel mint a 125/150-esé, és ha igen, akkor mivel?
üdv
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Üdv!
Sikerült vennem olcsón egy fékmunkahengert(NISSIN).Csak egy olyan gond van, hogy ami rákapcsolódik fékcsõ, az gyûrûs, nem olyan mint ETZ-nél.Mivel letudok gyártani toldatot, annál maradnék, de belegondolva kicsit macerás(mennyi helyet kell hagyni a fékolajnak, tömítést megoldani, stb..).Ha értelmetlenül írtam, lerajzolom.Ez volt az egyik lehetõség.A másik az, hogy veszek fékcsövet, ami jó a féknyereghez, és a fékmunkahengerhez.Csak biztos elég drágán adják.
Elõre is köszönöm a segítséget!
Csáó!
Sikerült vennem olcsón egy fékmunkahengert(NISSIN).Csak egy olyan gond van, hogy ami rákapcsolódik fékcsõ, az gyûrûs, nem olyan mint ETZ-nél.Mivel letudok gyártani toldatot, annál maradnék, de belegondolva kicsit macerás(mennyi helyet kell hagyni a fékolajnak, tömítést megoldani, stb..).Ha értelmetlenül írtam, lerajzolom.Ez volt az egyik lehetõség.A másik az, hogy veszek fékcsövet, ami jó a féknyereghez, és a fékmunkahengerhez.Csak biztos elég drágán adják.
Elõre is köszönöm a segítséget!
Csáó!
Nem vettem meg.A festék meg nemtudom milyen, de ha szinterezve van, akkor kromofággal kenhetem nyugodtan.Tükör menetét se tudom, de könnyû rá csinálni toltadot.Féklámpa kapcsoló meg nincs rajta.szabog írta:Nekem semmit nem mozog a kupak alatt a tartály. Egyébként ha ez a zöld izé festék, akkor kromofág barátoddal meg lehet oldani Egyébként sztem 9ezerért megéri.
Az ETZ fékkarját nem próbáltad meg ráaaplikálni valahogy?
Féklámpakapcsoló van ezen?
A tükör menetje M10-es?
Nem vettem meg...8-ért én sokallom, meg idõközbe elfogyott a pénz is.A kupakos dolgot úgy értettem, hogy a fékolajtartályt bekell csavarozni a helyére, és ott gyász menet lehet, ezért amikor rácsavarod a kupakot, akkor kicsit mindig elforog a tartály, és a menetbõl aluminium törmelék jön le.(elég hülyeség, de bármi elõfordúlhat.)szabog írta:Tudnál feltenni képet arról amit vettél? Nagyon érdekelne De ezt a kupakos dolgot amit írtál egyáltalán nem értemmzgergõ írta:
Hát, lehet.De akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mit kértem.Én kértem egy fékmunkahengert, õ adott olyan szerkezetet, ami a kormányra kell felszerelni, és az punpálja az olajat..Ezekszerint ez a fõfékhenger a hivatalos neve.A fékmunkahenger meg a féknyereg.Akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mi micsoda.
Legelõször ezt a fõfékhengert néztem ki, de 9-ért adja a tulaj, meg messze is van, ezért a postaköltség is drága, nem beszélve a zöld színrõl.Nem passzol a kék motorhoz.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Tudnál feltenni képet arról amit vettél? Nagyon érdekelne De ezt a kupakos dolgot amit írtál egyáltalán nem értemmzgergõ írta:
Hát, lehet.De akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mit kértem.Én kértem egy fékmunkahengert, õ adott olyan szerkezetet, ami a kormányra kell felszerelni, és az punpálja az olajat..Ezekszerint ez a fõfékhenger a hivatalos neve.A fékmunkahenger meg a féknyereg.Akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mi micsoda.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Nincs véletlenül infód vagy képed ezekrõl a fõfékhengerekrõl? Engem az érdekelne hogy M10-es legyen a tükörmenet + az ETZ fékkarja rámenjen + a szivatórészt is oda nyomja ahova kellz25z írta:Milyen gileraet? KK/KZ/EX jo hozza kozdarab nelkul ( by gixxxer) vagy kozdarabbal barmelyik robogo fofekhenger ami egyfekkoros, nyeregben 2 dugattyus. Merd meg az mz feknyeregben levo dugattyu atmerojet (nem emlekszem pontosan, de talan 4,2 cm????) majd a donor fek nyergeben levo dugattyu atmerojet. Ha ekkora, (par mm meg tureshataron belul van) akkor a fofekhenger jo lesz.
Az a probléma is elõfordúlhat, ahogy rátekered a kupakot a fékolajtartályra, ott az megindúl, és egy kicsit levisz a menetbõl.Lehet ez egy lehetetlen dolog, de akármi megtörténhet.szabog írta:Zsírúj a fékcsõ, zsírúj a karmantyú. Amikor kiveszem a karmantyút(elég gyakran), akkor mindig nagyon finom alumínium por van rajta, fõfékhenger belsõ faláról jön le. Ezek szerint csak nálam van ez így?z25z írta:
Haaat betenne a kiskaput, ha elmallana a fofekhenger belso fala, ahogy irtad. Azer nem olyan puha az az anyag Az hogy befeketedik a fekolaj szerintem inkabb a karmantyura es a fekcsore vezetheto vissza. Legalabbis ha egy tokeletesen zart rendszerrol beszelunk, ergo kivulrol nem jut bele kosz, akkor arra gondolnek, hogy a fekolaj kioldja a gumi szinezoanyagat, ami nem jelent mukodesbeli zavarokat.
Azt a kék külsõ karmantyút te hogy tetted be? mert én csak úgy hogy szétnyomorítottam a csõkulccsal, mert a felénél bejjebb nem akart menni a befele szûkülõ fészek miatt a héten viszem el egy esztergályoshoz a szimeringgel együtt hogy szedjen ki belõle annyit hogy a 10x20x7-es szimering zorall legyen benne.
Én a te helyedbe az esztergályost kilõném, hisz az esztergagépen nem lehet úgy befogni, hogy közponos legyen a furat.Összeis roppanhat akár a befogásnál.Maróshoz vidd!
Hát, lehet.De akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mit kértem.Én kértem egy fékmunkahengert, õ adott olyan szerkezetet, ami a kormányra kell felszerelni, és az punpálja az olajat..Ezekszerint ez a fõfékhenger a hivatalos neve.A fékmunkahenger meg a féknyereg.Akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mi micsoda.szabog írta:Nekem az az érzésem hogy összekeverted a fõfékhengert a fékmunkahengerrel nem?mzgergõ írta:Hali!
Most tértem haza motorbontóból.Kértem fékmunkahengert, elém rakott 5db-ot.Összeset megnéztem, hogy jó-e bele a fékcsõ.Semeikbe nemvolt jó.De ez a kisebbik baj, mert fémforgácsolónak tanulok, és megesztergálom a toldatot..A nagyobbik baj ott kezdõdött, hogy azt mondta az ipse, hogy mz-hez csak nagyobb motorra való a jó.Adott egy Gilera-ét.Külsõre megfelelõ, belülrõl nemtudom.8-ért vihettem volna haza, megpróbáltam lealkudni 7-re, de nem hagyta magát. (A robogóét is annyiért adta.)Szerintetek megéri megvenni, vagy próbáljak még keresni?
Üdv!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Igen a karmantyú tolásirányba néz. Azon van mindig alumínium por, pedig mindig 1000%-ig kitisztítom benzinnel amikor szétszedem, meg megis várom hogy a benzin elpárologjon. Az a gumi bizbasz ami kívül van, az ugye mindig enged+1 hónap alatt elkopik teljesen, az helyett lenne amit már régebben mondtál kék 10x20x7-es duplaajkú szimering amit nem tudtam a helyére ütni, mert annyira szorult. De ami aggaszt, az az alumíniumpor a karmantyún.z25z írta: Na most kiestem a kepbol kék külsõ karmantyú? 2 db gumibiszbasz kell hozza az egyik a karmantyu, ami a dugattyura megy es a szoknya resze tolasiranyba nez a masik meg amit manapsag arulnak a szimmering (regebben csak egy egyszeru gumitomites volt) amit a vegen tolsz a helyere, hogy ne folydogaljon az olaj. En ezt ugy tettem be, hogy a szimmering oldalat bekentem vekonyan fekolajjal valamint a fofekhenger belso falat is ahova bemegy majd ezutan egy szimmering meretenek megfelelo csodarab segitsegevel gumikalapaccsal utogettem aprankent finoman a helyere. Itt is fontos hogy egyenletesen fekudjon fel a cso ra, mert ha elbillen akkor fog megszorulni...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Na most kiestem a kepbol kék külsõ karmantyú? 2 db gumibiszbasz kell hozza az egyik a karmantyu, ami a dugattyura megy es a szoknya resze tolasiranyba nez a masik meg amit manapsag arulnak a szimmering (regebben csak egy egyszeru gumitomites volt) amit a vegen tolsz a helyere, hogy ne folydogaljon az olaj. En ezt ugy tettem be, hogy a szimmering oldalat bekentem vekonyan fekolajjal valamint a fofekhenger belso falat is ahova bemegy majd ezutan egy szimmering meretenek megfelelo csodarab segitsegevel gumikalapaccsal utogettem aprankent finoman a helyere. Itt is fontos hogy egyenletesen fekudjon fel a cso ra, mert ha elbillen akkor fog megszorulni...szabog írta: Zsírúj a fékcsõ, zsírúj a karmantyú. Amikor kiveszem a karmantyút(elég gyakran), akkor mindig nagyon finom alumínium por van rajta, fõfékhenger belsõ faláról jön le. Ezek szerint csak nálam van ez így?
Azt a kék külsõ karmantyút te hogy tetted be? mert én csak úgy hogy szétnyomorítottam a csõkulccsal, mert a felénél bejjebb nem akart menni a befele szûkülõ fészek miatt a héten viszem el egy esztergályoshoz a szimeringgel együtt hogy szedjen ki belõle annyit hogy a 10x20x7-es szimering zorall legyen benne.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Zsírúj a fékcsõ, zsírúj a karmantyú. Amikor kiveszem a karmantyút(elég gyakran), akkor mindig nagyon finom alumínium por van rajta, fõfékhenger belsõ faláról jön le. Ezek szerint csak nálam van ez így?z25z írta:szabog írta:Hali-gali!
Srácok, hadd kérdezzek már egy kõkemény dolgot: a robogó fõfékhengerek belseje is olyan puha alumínium mint az ETZ-é? Az a helyzet hogy még nem szedtem szét sosem robogó fõfékhengert. Ugyanis az a nyûgöm még, hogy nagyon hamar bekoszolódik a fékfolyadék, annyira mállik a fõfékhenger azon része, ahol a karmantyú dolgozik.
Haaat betenne a kiskaput, ha elmallana a fofekhenger belso fala, ahogy irtad. Azer nem olyan puha az az anyag Az hogy befeketedik a fekolaj szerintem inkabb a karmantyura es a fekcsore vezetheto vissza. Legalabbis ha egy tokeletesen zart rendszerrol beszelunk, ergo kivulrol nem jut bele kosz, akkor arra gondolnek, hogy a fekolaj kioldja a gumi szinezoanyagat, ami nem jelent mukodesbeli zavarokat.
Azt a kék külsõ karmantyút te hogy tetted be? mert én csak úgy hogy szétnyomorítottam a csõkulccsal, mert a felénél bejjebb nem akart menni a befele szûkülõ fészek miatt a héten viszem el egy esztergályoshoz a szimeringgel együtt hogy szedjen ki belõle annyit hogy a 10x20x7-es szimering zorall legyen benne.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
szabog írta:Hali-gali!
Srácok, hadd kérdezzek már egy kõkemény dolgot: a robogó fõfékhengerek belseje is olyan puha alumínium mint az ETZ-é? Az a helyzet hogy még nem szedtem szét sosem robogó fõfékhengert. Ugyanis az a nyûgöm még, hogy nagyon hamar bekoszolódik a fékfolyadék, annyira mállik a fõfékhenger azon része, ahol a karmantyú dolgozik.
Haaat betenne a kiskaput, ha elmallana a fofekhenger belso fala, ahogy irtad. Azer nem olyan puha az az anyag Az hogy befeketedik a fekolaj szerintem inkabb a karmantyura es a fekcsore vezetheto vissza. Legalabbis ha egy tokeletesen zart rendszerrol beszelunk, ergo kivulrol nem jut bele kosz, akkor arra gondolnek, hogy a fekolaj kioldja a gumi szinezoanyagat, ami nem jelent mukodesbeli zavarokat.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Nekem az az érzésem hogy összekeverted a fõfékhengert a fékmunkahengerrel nem?mzgergõ írta:Hali!
Most tértem haza motorbontóból.Kértem fékmunkahengert, elém rakott 5db-ot.Összeset megnéztem, hogy jó-e bele a fékcsõ.Semeikbe nemvolt jó.De ez a kisebbik baj, mert fémforgácsolónak tanulok, és megesztergálom a toldatot..A nagyobbik baj ott kezdõdött, hogy azt mondta az ipse, hogy mz-hez csak nagyobb motorra való a jó.Adott egy Gilera-ét.Külsõre megfelelõ, belülrõl nemtudom.8-ért vihettem volna haza, megpróbáltam lealkudni 7-re, de nem hagyta magát. (A robogóét is annyiért adta.)Szerintetek megéri megvenni, vagy próbáljak még keresni?
Üdv!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Milyen gileraet? KK/KZ/EX jo hozza kozdarab nelkul ( by gixxxer) vagy kozdarabbal barmelyik robogo fofekhenger ami egyfekkoros, nyeregben 2 dugattyus. Merd meg az mz feknyeregben levo dugattyu atmerojet (nem emlekszem pontosan, de talan 4,2 cm????) majd a donor fek nyergeben levo dugattyu atmerojet. Ha ekkora, (par mm meg tureshataron belul van) akkor a fofekhenger jo lesz.
Hali!
Most tértem haza motorbontóból.Kértem fékmunkahengert, elém rakott 5db-ot.Összeset megnéztem, hogy jó-e bele a fékcsõ.Semeikbe nemvolt jó.De ez a kisebbik baj, mert fémforgácsolónak tanulok, és megesztergálom a toldatot..A nagyobbik baj ott kezdõdött, hogy azt mondta az ipse, hogy mz-hez csak nagyobb motorra való a jó.Adott egy Gilera-ét.Külsõre megfelelõ, belülrõl nemtudom.8-ért vihettem volna haza, megpróbáltam lealkudni 7-re, de nem hagyta magát. (A robogóét is annyiért adta.)Szerintetek megéri megvenni, vagy próbáljak még keresni?
Üdv!
Most tértem haza motorbontóból.Kértem fékmunkahengert, elém rakott 5db-ot.Összeset megnéztem, hogy jó-e bele a fékcsõ.Semeikbe nemvolt jó.De ez a kisebbik baj, mert fémforgácsolónak tanulok, és megesztergálom a toldatot..A nagyobbik baj ott kezdõdött, hogy azt mondta az ipse, hogy mz-hez csak nagyobb motorra való a jó.Adott egy Gilera-ét.Külsõre megfelelõ, belülrõl nemtudom.8-ért vihettem volna haza, megpróbáltam lealkudni 7-re, de nem hagyta magát. (A robogóét is annyiért adta.)Szerintetek megéri megvenni, vagy próbáljak még keresni?
Üdv!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Hali-gali!
Srácok, hadd kérdezzek már egy kõkemény dolgot: a robogó fõfékhengerek belseje is olyan puha alumínium mint az ETZ-é? Az a helyzet hogy még nem szedtem szét sosem robogó fõfékhengert. Ugyanis az a nyûgöm még, hogy nagyon hamar bekoszolódik a fékfolyadék, annyira mállik a fõfékhenger azon része, ahol a karmantyú dolgozik.
Srácok, hadd kérdezzek már egy kõkemény dolgot: a robogó fõfékhengerek belseje is olyan puha alumínium mint az ETZ-é? Az a helyzet hogy még nem szedtem szét sosem robogó fõfékhengert. Ugyanis az a nyûgöm még, hogy nagyon hamar bekoszolódik a fékfolyadék, annyira mállik a fõfékhenger azon része, ahol a karmantyú dolgozik.
Sajnos olyat ami pont jó az mz fékcsõhöz,csak a brembónak van,és nehéz olyat találni.Gyurm@ írta:Robogó bontókban nézz !!mzgergõ írta:Sziasztok!
Elõre szeretnék bocsánatot kérni, hogy ide írok, de ahova kéne ezt írni, szerintem nem sürün nézegetik.Arról lenne szó, hogy keresek eladásra egy fékmunkahengert, amit fel lehet szerelni az MZ-re.A sima MZ munkahenger nem érdekel!
mailom:kisszirt@citromail.hu
Elõre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!
Üdv.
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Robogó bontókban nézz !!mzgergõ írta:Sziasztok!
Elõre szeretnék bocsánatot kérni, hogy ide írok, de ahova kéne ezt írni, szerintem nem sürün nézegetik.Arról lenne szó, hogy keresek eladásra egy fékmunkahengert, amit fel lehet szerelni az MZ-re.A sima MZ munkahenger nem érdekel!
mailom:kisszirt@citromail.hu
Elõre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!
Üdv.
Powered by Bambi -- ETZ 300
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
A dugattyuk kiszedeset olvashatod lentebb par hozzaszolassal. Ehez elotte azonban a nyerget le kell venni. Muanyag sapesz le, egy csavarhuzoval lenyomod a rugot igy ki tudod tolni a csapszeget, ha az egyik kijott, utana kiemeled a rugot, majd kitolod a masik csapszeget is. Ezutan ki tudod huzni a fekpofakat. Franciakulcs, villaskulcs de legjobb a 17-es krova, 2 db csavar rogziti a nyerget az also villaszarra. Ha levetted a nyerget kipumpalhatod a dugattyukat, ezeken vannak a kulso porvedo gumik ezt elotte vedd le. A konnyebb szereles erdekeben miutan a dugattyuk kint vannak belole csavarozd le a fekcsorol. Ehez egy 14-es kulcs kell. (A fekcso veget aztan hajlitsd fel gumizd a tartalyhoz vagy szigeteloszalagozd, mert folydogal belole az olaj ha csak log.) A feknyerget ezutan mar csak 2 imbuszfeju csavar tartja ossze ha jol emlekszem 6-os kell hozza. Ha szetcsavaroztad meglatod a ket illeszkedo fel kozott az o-gyurut. Sajnos a tomitogyuruk meretet nem tudom fejbol, de mz alkatreszeket arulo boltban biztos kapsz. Porvedo gumit nem hiszem, hogy kapsz csapagyboltban, eleg specialis a kulalakja, kulso-belso atmero es raadasul harmonikaszeruen osszetolhato, hogy amikor kopik a fekbetet es kintebb van a dugattyu akkor is vedjen.speed írta:És Zizi kérlek kifejtenéd bövebben a nyereg szerelést Én és a Köz érdekében!!!!
Meg pláne a Wiki-n sincs rajta...
Kössz!!!
Ha kaptal tomitogyuruket akkor eloszor az ujakat tedd bele a nyeregfelbe, majd a dugattyut nyomd a helyere, vigyazz ra hogy egyenletesen korkorosen nyomd, ha felrebillen megszorul. ha a dugattyuk a helyen vannak, mehet ra a porvedo gumi eztan a ket fel kozti o gyuru jon majd ezutan az imbusszal jo erosen osszecsvarozhatod a nyerget.
Nyerget vissza a villara fekbeteteket csapszeget rugot a helyere aztan ahogy szetcsavaroztad ugyanugy vissza a fekcsovet, utana meg mehet a legtelenites.
Akkor lehet,h annak idején én azért szedtem ki fogóval,mert az egyiket kipumpáltam a másikat meg nem,a lényeg,h sikerült a mûtét(kb 4 hétvége alatt).Mindenesetre arra érdemes még odafigyelni,h jól zárjon a szimmering,nekem elõször túl kis külsõ átmérõjût adtak,aztán úgy válogattam a boltban.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
nem mar nem vagyok, csupan az van, hogy akkor bedurrant az agyam, mert hiaba koptattam a billentyuzetet (feleslegesen pl.: fõfékmunkamelléksegédhenger....stb.. ) akkor is ugyanugy jottek a kerdesek, szoval arrol nem hiszem hogy ujra irok, bent van a wikiben es kesz....tigris írta:Zizi írt a wiki-be fékrõl,olvassátok serényen,mert egyre mérgesebb
A lényeg,h leveszed a féknyerget, a féket nyomkodva kinyomod a munkahengereket,ameddig lehet,Ha be vannak ragadva,akkor nagyon óvatosan csõszerelõ fogóval folyamatosan forgatva ki lehet szedni,de vigyázz,h csak a bemarás fölötti vékony támaszkodórészt fogd +,mert ha megkaristolod az illesztett rész,akkor b*szhatod.Ha esetleg akarsz venni új munkahengereket,vidd a régit is,rám is majdnem rámsóztak kanunit,az pediglen asszem 2mm-rel nagyobb átmérõjû.
Annyit fuznek hozza a hozzaszolasodhoz, hogy nincs az a berohadt dugattyu amit ne lehetne a fekkar behuzgalasaval kinyomni a helyerol, avagy ha megis akkor ott a csofogo sem segit max a langvago...
Az elofordulhat, hogy ha be van rohadva es a dolgozo nem figyel, akkor kipumpalja az egyik dugattyut, mig a masik a helyen marad. (na jartam igy) Ezt ugy lehet megelozni, hogy figyelni kell a fekkar huzasakor, hogy egyszerre jonnek-e ki a dugattyuk. Ha igen akkor semmi gond, ha az egyik mozdul, a masik nem akkor azt ami konnyen jar rogziteni kell elmozdulas ellen. Ha viszont figyelmetlensegbol ez mar kijott kijott akkor a nyerget szet kell szedni. Amennyiben a legtelenito oldali ragadt be akkor ez a nagyobb csecs azt lehet tenni, hogy suritett levegot nyomni bele azon a furaton keresztul, hatha megmoccan, vigyazni kell mert ha megmoccan akkor mint a puskagolyo jon majd ki a helyerol, ezert ovatosan! Rongy elotte stb. En elkovettem azt a hibat, hogy nem figyeltem es kipumpaltam a legtelenito felolit a fekcso feloli oldali meg helyen maradt. Megoldas: feknyereg szetcsavaroz es az atmeno furatot huvelykujjal szoritottam es huzigaltam a fekkart. Szar megoldas, de nem volt hirtelen jobb, talan ha nem puszta kezzel tomitem le a furatot, hanem valami gumidarabbal raszoritva, az ujjam fajt utana egy kicsit. de kijott, ugye fizika, nagyobb feluleten nagyobb nyomas kevesebb elmozdulassal.
Egy kerdes itt azonban felmerul bennem, vagyis ha egy dugattyu ugy be van szorulva, hogy meg se moccan, akkor ott hogy jon ki az olaj mellette? Na mindegy. A lenyegen nem valtoztat, mert akkor azt szerelni kell, kulonben az egyoldalu szoritoero a tarcsat fogja deformalni. A gumigyuru csereje nem bonyolult utana, viszont a dugattyu visszahelyezese meg egy uj fejezet. Mindenesetre sok sikert!
Udv!
Zizi írt a wiki-be fékrõl,olvassátok serényen,mert egyre mérgesebb
A lényeg,h leveszed a féknyerget, a féket nyomkodva kinyomod a munkahengereket,ameddig lehet,Ha be vannak ragadva,akkor nagyon óvatosan csõszerelõ fogóval folyamatosan forgatva ki lehet szedni,de vigyázz,h csak a bemarás fölötti vékony támaszkodórészt fogd +,mert ha megkaristolod az illesztett rész,akkor b*szhatod.Ha esetleg akarsz venni új munkahengereket,vidd a régit is,rám is majdnem rámsóztak kanunit,az pediglen asszem 2mm-rel nagyobb átmérõjû.
A lényeg,h leveszed a féknyerget, a féket nyomkodva kinyomod a munkahengereket,ameddig lehet,Ha be vannak ragadva,akkor nagyon óvatosan csõszerelõ fogóval folyamatosan forgatva ki lehet szedni,de vigyázz,h csak a bemarás fölötti vékony támaszkodórészt fogd +,mert ha megkaristolod az illesztett rész,akkor b*szhatod.Ha esetleg akarsz venni új munkahengereket,vidd a régit is,rám is majdnem rámsóztak kanunit,az pediglen asszem 2mm-rel nagyobb átmérõjû.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Hát ez van öregem. Fogyasztóvédelmet baromira érdekli sztem. Meg amilyen szakértõk vannak magyarországon... Azt meg inkább ne is ecseteljük. Szerintem tegyél a fékdugattyú mellé te is ilyen duplaajkú 10x20x7-es szimeringet, a féklámpakapcsolót meg áztasd ki benzinben. Én is azt csináltam. A fékdugattyú végét vízpumpafogóval óvatosan húzd ki, de elõtte a a zégert vedd ki a külsõ szimering elõl. Ha csak 2-3 mm-esre sikeredett a fogó nyoma, az nem probléma, mert ha behúzod ütközésig a fékkart, úgy hogy már hozzáér a gázfogantyúhoz, az a része a fékdugattyúnak akkor sem ér hozzá a szimeringhez. Ha netalántán mégis szétnyomorítottad a fékdugattyút, akkor csakis kizárólag ilyen rózsaszínes-lilás színût szabad venni helyette! A simán esztergált nagyon bóvli mert megrozsdál, és nincs rendesen lesorjázva.Meiki írta:Hála az égen most hogy megcsináltam a fékoljatartály alján a szivárgást felül elkezdett szivárogni. Vettem bele egy gumit és még jobban szivárog. Ráadásul most elkezdett szivárogni a fõfékmunkahengernél is. Rettentõ boldogsággal töltött el a dolog amikor megláttam. És örömömre most már végleg tönkrevágta a féklámpakapcsolómat. Szóval nagyon boldog vagyok hogy ilyen jó minõségüek az utángyártott alkatrészek.
Komolyan mondom, ha végre sikerül megcsinálni a fõfékhengert, írok róla egy cikket.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég