Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok. Asszem ide kell az ilyent irni. Szoval lattam hogy sokan tesznek 98 as benyot az MZ -be. Jo az neki?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

szívócsonk

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
nincs valakinek egy szívócsonkja ami felesleges? a karburátor és a henger közötti cső. az enyém a karburátor felöli oldalon az egyik csavarnál elkezdtett elrepedni. vagy nem tudtok olyan hegesztőt aki meg tudja csinálni budapesten? köszi előre is
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Vörcsi írta:Üdv!

Lerágott csont lehet, meg bevallom nem lestem át minden oldalt, google-ban is keretem hogy a dologral, szóval feltenném A kérdést:

MZ Ts 150-esbe 24mm-es karihoz mekkora főfúvóka jár? most 95-ös van, és füstöl mint a bűn, súber teljesen lenn, benzinszint belőve, de a főfúvóka méretre gyanakszok.
Szia ismerös a helyzet nekem a Ts is füstöl(uj 150 henger 24karbi minden tuti) a fúvoka gyárilag 95-ös kell én sajnos csak 100 ast kaptam bele de a füst az még a 125 ös hengerel és 90 es fúvokával 22 es karbival is meg volt,és a másik a kipuf soha nem volt száraz akármit is csináltam vele az el mult 20 évbe.Szerintem ne foglalkozz vele inkább motoroz!Itt a tavasz.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Grafur! nekem is megragadt egyszer még a túra elején 110-nél (volt vagy 30 km/h-s szembeszél...), de utána egyszer sem.

Az a fura hogy a gyertya még picit sötétebb árnyalatú, mint amilyennek az ember egy őzt képzel (de szép barna attól) :lol: , ebből gondolom hogy nem kap keveset. Vagy ez máshogy is látszik? Mert pici gáznál van néha hogy rángat, 1 el kisebb állásban meg folyton rángatott, lehet hogy megpróbálom a tűt eggyel feljebb tenni, de már 1000 km óta lassan nem nyúltam a karbihoz, és mz-s alapszabály hogy ami jól működik nem piszkáljuk :lol:

Mind1, remélem nem rontom el. Amúgy 145 ös főfúvóka, és most van 1 el a legnagyobb alá rakva (azaz még 1 el tehetem a tűt feljebb, és az a max).
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: súber

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Máté írta:sziasztok!
egy 251 es etz-m van ami fel van fúrva 300-ra. az lenne a kérdésem, hogy a súber tűt milyen helyzetbe kéne így beállítani? kb olyan 4,5-5 litert fogyaszt így. nem igazán kíméltem, bőven 90 fölött használtam. ha följebb tolom a tűt akkor kap kevesebb nyálat? köszi
A subertű le,illetve felfelé állitása NEM üzemanyagfogyasztás beállitás.
A benzin levegő arányát állitjuk vele.Ha feljebb rakod dúsabb lesz,ha lejjebb akkor szegényebb a keverék.Szerintem 4,5-5 literes fogyasztás 300-as hengernél erős igénybevételle kifejezetten jó fogyasztás.Vigyázz nehogy ugy járj hogy elszegényited a keveréket aztán beáll a motor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Ha a tut lentebb engeded a tusfuvokaban akkor a moci kevesebbet iszik ,ertsd a tun a rogzitot folfele teszed :wink:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

súber

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
egy 251 es etz-m van ami fel van fúrva 300-ra. az lenne a kérdésem, hogy a súber tűt milyen helyzetbe kéne így beállítani? kb olyan 4,5-5 litert fogyaszt így. nem igazán kíméltem, bőven 90 fölött használtam. ha följebb tolom a tűt akkor kap kevesebb nyálat? köszi
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Szegeny üzemanyagkeverek a dugo megszorulasahoz vezethet :!:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
grafur
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.16. 21:00
MZ-d típusa: ETZ 251 & BMW
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: grafur »

Alfa írta:3,55 l/100 km-re jött ki a fogyasztásom a hétvégi (és heti) pécsi túra (800 km) alatt.
...
Hol hibázhattam? Szerintem enyhén lehetetlen eredmény. Az utazóm (bejáratás miatt) országúton az első 500 km-en 70, ezután 200km-en 75, és a maradék 100 km pedig 80 és 100 között, városban és faluban pedig 55-60.
Alfa: Nem hibáztál, nagyon is lehetséges, nekem is volt ilyen fogyasztásom (régi szépidők), viszont ilyen fogyasztással szorult meg a dugó kétszer is. Kis fogyasztás -> szárazabb keverék -> kevesebb kenés -> melegedés, szorulás veszélye. Azóta nekem a gép átesett a ló túlsó oldalára, és mármeg túl sokat eszik nálam, de szerény véleményem szerint egy arany középúttal, icipicit magasabb fogyasztással lehet jobban jársz!

S.O.S.-be kellene nekem egy budapesti bolt / szervíz, ahol mindenféle alkatrészt lehet kapni, nem csak MZ-t. Az új DellOrto karburátoromba kellene főfúvóka (M6x1), 130-as, de minden aprilia márkaszervíz azzal kezdi, hogy "motor típus?" -""Heh, mondom MZ, de hogy megtalálja a rendszerben, legyen Aprilia AF1 Futura, ilyen gépeken van ilyen karbi" -"Ok, akkor évjárat" ..... grr.. Szóval kellene egy hely, ahol elég annyit mondanom, hogy "DellOrto VHSB karbihoz kérek M6x1 menetű 130-as fúvókát", és adnak.. Szabvány méretű és jellegű ez a fúvóka, azt hittem, hogy elég bárhol annyit mondanom, hogy M6x1-es, 130-as fúvóka kell, de most úgy látszik, hogy mégsem... Bár ez valszeg csak abból adódik, hogy nem ismerem még eléggé Budapesten az ilyen boltok hollétét. Valaki le tudná írni nekem pár lehetőség címét? Holnap körbejárnám őket...
(neten találtam pár rendelési helyet, de mindenhol 1500 a postaköltség... ezt akarom megúszni)
GrafUr
"A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!"
>> Túrablog: http://blog.grafur.hu <<
>> Fotó: http://foto.grafur.hu <<
Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Vörcsi »

Üdv!

Lerágott csont lehet, meg bevallom nem lestem át minden oldalt, google-ban is keretem hogy a dologral, szóval feltenném A kérdést:

MZ Ts 150-esbe 24mm-es karihoz mekkora főfúvóka jár? most 95-ös van, és füstöl mint a bűn, súber teljesen lenn, benzinszint belőve, de a főfúvóka méretre gyanakszok.
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
ghostrider

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Én tavaly Erdélyországot ilyesmi fogyasztással jártam meg...
...eléggé a határon volt a masina, utána meg is ragadt háromszor :D
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Szerintem nem hibáztál, ha már ilyen szépen számolgattál. Előfordulhat kíméletes bejáratós tempónál, és óvatos gáz kezelésnél az ilyen fogyasztás. :roll:

Óvatos, kíméletes motor kezelésnél bármelyik 250-es elközlekedik 4L körüli fogyasztással, főleg, ha jó a gyújtás, és az alapjárat alacsony. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

3,55 l/100 km-re jött ki a fogyasztásom a hétvégi (és heti) pécsi túra (800 km) alatt. Finoman szólva is érdekesen kevés, pedig menetnaplót vezetek és ott helyben (nem emlékezetből) írom fel a tankolt benzin mennyiségét (és árát), és a km számláló állását. Itthon leellenőriztem útvonaltervezővel, meg vannak a falvak elején a sebességkijelző táblák is, és a km órám jól számol.

Többször átnéztem, jól vontam ki a számokat, sőt megcsináltattam mással is hogy biztos legyen, és neki(k) is ugyanaz jött ki. Csak full tankolások között mérek, ekkor a perem alatt 1 cm-ig töltöm a tankot.

Hol hibázhattam? Szerintem enyhén lehetetlen eredmény. Az utazóm (bejáratás miatt) országúton az első 500 km-en 70, ezután 200km-en 75, és a maradék 100 km pedig 80 és 100 között, városban és faluban pedig 55-60.
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Csak tippelek, de szerintem sok üzemanyagot kap, ill. kevés levegőt. Talán ezért is gyullad be a kipufogóban az elégetlen üzemanyag. :roll:

Tehát: Levegőszűrő állapota? Alapjárat helyes beállitása! :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian »

Segítsetek légyszi!
Szombaton mennék túrára, de rosszalkodik a motor. Véletlenszerűen, nagyobb sebességnél, vagy magas fordulaton elkezd fulladni a motor. Ilyenkor ha visszaengedem a gázt, akkor magához tér és megy rendesen, de ha ráhúzom, fullad. Ha egy darabig szórakozok vele, akkor van, hogy magához tér és van, hogy ilyenkor pukkan a kipufogó, de utána jó egy darabig és mintha misem történt volna... Aztán megint és nem tudom mi a baja. Dugulás lehet, vagy gyújtás? Én ezekre tippelek.

Sürgős lenne, mert csak 1 napom van arra, hogy megcsináljam!

Előre is köszi. Jó éjt
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Samu »

Nekem is új Bing karbim van, túrán 4,2 volt a legjobb fogyasztásom, 135-ös fúvókával... sok minden függ a vezetési stílustól és a gázkar állástól :)
ghostrider

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

EZ ITT AZ ÜZEMANYAG-ELLÁTÁS TOPIC :!: :!: :!:
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ezzel a géppel a 110 es utazóval bizony zabálja a benzint, ott nem lehet takarékoskodni :twisted:

Én kényelmes 70-80al járok, ott van értelme "taktikázni". Főleg hogy abba a két nagy batár táskámba olyan szinten belekap a menetszél is, hogy a 110 igazi motorgyilkolás lenne a bejáratás idején amúgy meg benzinpazarlás is, egyszer próbáltam be is szorult a dugó (szerencsére nem nagyon, huh).

Majd 1000 km után visszatérhetünk az 5. fokozat kielemzésébe :lol: .

Amúgy 100 felett elég kényelmetlenül érzem magam, a sisak se annyira hájtek hogy ne zúgjon ott, a futómű sem igazán arra van tervezve, és nincs időm minden szép tájelemet megnézni a kis utakon amiken járok.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian »

Én azt nem értem ebben, hogy nem érdemes ötödikbe váltani, hogy én például városon kívül 110 körüli utazóval járok, ami azért már elég húzós lenne negyedikben.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Ma ismét kerültem egy jót egyel visszábvettem a tűn és minden szép és jó volt nem is volt nagy szembeszél és ment a gép gyönyörűen semmi gondja nem volt. A fogyasztás ismét 4l körüli, nem kell csalódnom a Bingben + a sub-ee féle gyujtásban! 90-100 környéki tempóval mentem és ahol erölködni akart nem hagytam visszaváltottam és működött! :D Ez egy jó nap volt! :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az a helyzet, hogy szerintem nem igazán lehet lejjebb vinni a fogyasztást a sportoshoz képest a "nagypapás" vezetési stílussal. Én se szarakodok alacsonyabb sebességeken, Klau meg is jegyezte hogy úgy húzom neki 1-2ben hogy mindjárt szétesik :D , megtörtént már elsőkerék felemelés is lámpánál, meg satöbbi.

A kulcs inkább ott van, hogy ahol a motor erejében van, ott akkor se fog sokat enni ha húzza neki az ember, mert nem kell sokáig húzni (csak amíg felgyorsul). Sokan csinálják pl az erősebb emelkedőn azt, hogy húzzák neki, megy fel, de elkezd lasulni, és a motor azt mondja "iiiiiaaaaaaaoooo", kezd lepörögni, ezért elgyengül, mégjobban lassul, mégjobban lepörög, és erre a válasz az, hogy akkor jobban elfordítják a gázt, így visszaáll az eredeti állapot. Már ameddig. Én inkább azt csinálom, hogy megvárom amíg 3000ig lepörög, de nem húzom neki jobban, visszaváltok, és ott 1-el kisebb fokozatban húzom meg kicsit, ahol 4500 körül fog forogni a gép.

Így mondjuk félgáz helyett harmad gázzal elmegy, pörögni meg úgyis szeret (amíg el nem kezd a megszakítós gyújtás miatt kalimpálni amikor "körbeér" a megszakító, magyarul repül a bütykön), nem kell félteni. Jah, és nem kell szégyenkezni sem hogy "affene az emelkedőn vissza kell váltanom", ez egy ilyen konstrukció, viszonylag sovány ménessel. Ugyanez vonatkozik a szembeszélre is.

Aki elégedetlen a fogyasztásával, az csinálja a következőt:
-Teletankolás
-km számláló leolvasás
-1/3 gáz megjelölése a gázkaron (szigszalag, izé meg bigyó, ahogy tetszik)
-motorozás ahol mérni akar az ember
-3600 nál visszaváltás, 4600nál felváltás
-kerek 4000 (vagy akörül, +-100) tartása stabil sebesség esetén (50:3., 70:4., 90:5. gyári lánckerekekkel, nem véletlenül így csinálták), 1/3 gázt nem túllépve
-5. csak lejtön vagy hátszélben, ha valaki nagyon türelmetlen akkor sík úton szélcsendben esetleg, ahol az 1/3 gázt nem éri el az ember
-1-2-ben nyugodtan húzhatja gyorsításnál ki mennyire akarja, 2-3 másodperc alatt fennvan 50 körül úgyis, nem számít.
-100 km után tankolás, számláló leolvasása, kivonás stb.

Ez kb 1-3 órát vesz igénybe (nagyváros vagy országút tisztán), és ha ezek után is valaki sokallja, akkor az nem az ő stílusa miatt történik, hanem maga a motor a ludas érte, és "ez van".
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: BeG »

Sziasztók.

Hát az enyém is olyan 5-6 körül eszik vadi new karbival és felujitot motoral, a gyertyám gyönyörü az égéstér gyönyörü.
Mondjuk mostanság engem is zavar ez az erös szembe szél.

Amugy Alfának abban is igaza van hogy ezek a motorok akkor élnek ha pörögnek, mert 2 ütemüek, és a kétütemünek ez a lényege.

Nekem a fogyasztás azzal is közre játszik hogy én sportosan használom, a mocokát :-)

Nekem is azt mondták hogy a new karbival maimum 4 litert fog enni, jha ha tartalék üzem modban tartom a csapot mert akkor nem tudok 80 km/h-nál többet menni :-).
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian »

Én is sokat gondolkoztam már azon, hogyan tudnám csökkenteni a fogyasztást, ugyanis az enyém vegyes használatban 5,5 liter körül eszik. Ehhez, mondjuk hozzá tartozik az is, hogy "dinamikusan" közlekedek vele, tehát biztosan függ tőlem is, de nagyjából már beletörődtem, hegy ennyi az annyi...
Széles utat, hátszelet!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Ok köszönöm a tanácsot. Nem voltam (vagyok) még hozzászokva, hogy a Bingel is ilyet tud eddig simán eljártam 4l körül, de igaz nem is voltak ilyen szelek!
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Sziasztok!
Az enyém csak 4 sebességes de tökéletesen egyetértek Alfával.
Trophy 250 UIT-200
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hell: én 500 km-t mentem a hétvégén, elég sokszor szembeszélben, és 70-80 km/h nekem is a max akkor (30-40 km/h-s szél), iszonyúan belekap az oldaltáskába, 5.et nem is szeretem ilyenkor használni mert nagyon húzni kell, inkább 4. . 4 esben 4 ezres fordulat mellett kerek 70 a sebesség, 4500 nál 80 körül, teljesen jó, nem kell oda az 5.

Az első 300 km precízen kimérve 70-80as tempónál (lejtőn 90-100ra, vagy ameddig könynen megy húzatás, utána kuplung be alapjáraton gurulás, hegyes dombos szerpentines tájon) 3,8 l/100 km, 300as henger, direktszűrővel.

Tanács: ne 5.ben erőltesd ilyenkor, mert csak zabálja, de nem megy, hanem 4.ben, nem árt neki a 4500 sőt azt szereti, de erősebb is jóval, és a fogyasztás is jó, mert alig tizedgázzal kell sebességen tartani. Nem feltétlen a legkisebb fordulat adja a legjobb fogyasztást, hanem a legkisebbre elfordított gáz. Sztem 3,8nál nem igazán lehet vegyesben lejjebb menni.

Nekem a bevált módszer:
50: 3.ban 4000 (60ig simán el lehet így menni), városban tökéletes
70: 4.ben 4000 (80ig el lehet menni), országúton főúton jó

5. et nem használom, csak lejtőn lefelé, vagy hátszélben, amikor érzem hogy nem erőlködik, itt határ a csillagos ég. Országúton nem érzem szükségét tartani a csont 90-et, úgyis megelőznek 90 el is, és úgy nem igazán harmonikus 8) a gép járása, 4.ben már túlpörög, 5.ben még gyenge és sokkal jobban húzni kell neki, az előny pedig óránként csak 10-15 km.

Egy autós ismerősöm mondta, hogy a fogyasztás az autótól 10%ban, a sofőr lábától 90%ban függ :roll: , és nagyon úgy tűnik hogy maximálisan igaza volt.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok ma kényszerböl elátogatam kedvenc alkatrész kereskedömhöz fő főfúvókát venni és szembesültem a tényel nincs 95 ös csak90és100 (TS150-be kellene)vetem egy 100 ast bele is raktam megy vele.A kérdés van e tapasztalat mert én nem nagyon szeretek eltérni a gyári méretektöl,egyébként a gyertya szép világos barnára éget igy is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Hell!

Nyugodj meg van ettől rosszabb is, szombaton 2 személlyel szembe szélben 6.5 litert evett :shock:

Már megijedtem, hogy az enyémmel is probléma van, mert a széllel szemben 80-nál nem nagyon akart többett menni :?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nem vagyok egy gyertyakép szakértő de szerintem tök rendben van a szine.
Persze ez nem oldja meg a fogyasztásodat hogy ezt kifejtettem. #-o #-o #-o
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Valami zavar van az erőben. Ma kerültem laza 80 kilómétert és ezalat elég sokszor szembeszél volt. Hazaérve kíváncsiságból megnéztem a fogyasztást és majd hanyatestem 6 liter körül volt. Lehetséges szembeszél enyire odavág neki (250 ETZ Bing karbival ja és szembeszélben csak 80km/h volt max. többet nem akart 5.-ben)? Mi lehet a baj ha nem a sok szembeszél?

Ime a gyertyakép:
Kép

Ezalapján nem vészes bár már nem tudom...
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Meg fogod szokni.
A berúgás majd csak a motorozás után jön :lol:
Trophy 250 UIT-200
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Most már kezdek kiváncsi lenni.Esküszöm kipróbálom ezt az alapjárat nélküli motorozást.Hátha!
Valószinű lesz jó pár nem tervezett berugás azért mert leáll a motor.Nem erre gondoltam :smt030 :D :D :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: BeG »

Helló

Én is elösször alapjárattal szeretem menni, de aztán fater rá ült a mocira és el vette az alapjáratot, hogy az neki nem kell címszóval, utána rá ültem a mocira és teljesen mintha egy másik gépet kaptam volna magam alá.

- Sportosabb lett.
- Dinamikusabb a járása.
- Egy picit keveseb, de nem számot tevőbb alacsonyab fogyasztás.
- Nem rángatót.
- Gyorsabban lehet vele váltani ( me nem kell oylan hosszú ideig várni a fordulat vissza esésére)
- És ha belegondoltok akkor ugy is mindig ott van a kezetek a gázkaron :-)

Ez saját tapasztatalt.
De mindenki úgy használja ahogy neki jól esik. :-)
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian »

Na igen, sajnos mindig beleesek abba a hibába, hogy piszkálom :D .
Ez van, de az a jó az MZ-ben, hogy lehet és van is rajta mit piszkálni. Ha lenne egy vadi új motorom, mit javítgatnék rajta?

Amúgy amikor 500 volt az alapjárat, volt, hogy egy-egy ütemnél felvillant a töltésjelző, hogy ez már nagyon alacsony...
Egyébként most is eltötyög 500-on, de valamiért néha leáll és úgy veszem észre, hogy akkor, mikor rajta van a világítás. Most próbálgattam egy kicsit és feljebb tekertem, hogy legyen 1000 körüli és úgy tűnik így nem tud annyira leesni, hogy instabillá váljon és leálljon. Na majd meglátjuk, jó lesz-e.

A másik, ez a no alapjárat valahogy engem nem győz meg. Lehet, hogy jó és mindenki úgy csinálja ahogy gondolja, de valahogy nekem nem szimpatikus ez a dolog. Amíg be tudom állítgatni és nagyjából jó, addig nekem megfelel így. Például jó érzéssel tölt el az is, ha állok a lámpánál mondjuk másfél percet, akkor gyönyörűen elpöfög alattam a gép és hallom/látom, hogy milyen szépen jár anélkül, hogy hozzányúlnék a gázhoz.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Alfa, köszi a gyors választ.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Feljebb teszed: a tű hegyéhez közelebb teszed
Lejjebb teszed: a tű másik végéhez közelebb teszed (csak hogy ugyanarra gondoljunk)

Feljebb teszed > nagyobb a rés > nagyobb a fogyasztás
Lentebb teszed > kisebb > kisebb

Gyárilag a tű hegyétől mérve a 3.ban van (a tű másik végétől pedig a 2.ban), azaz 1-el a legkisebb fogyasztást adó állapot felett, én úgy tudom.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy nem e tudja valaki BVF 30N2-5 karbinál milyen állásban vagy gyárilag a súber?

Meg ez a dolog hogy is van a súberrel? Ha feljebb teszem akkor nagyobb a fogyasztás, ha lejjebb akkor kisebb?

Köszi a segítséget.

Üdv.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Így van!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bakimate írta:
zsakfos írta:a Ts motorkerékpárok hajlamosak arra hogy a kormány elforditásával változhat az alapjárat.
Csak a kis TS-ek, mert azok karburátorain nincs alapjárati csavar, csak levegőcsavar. Ezért szokták rátenni a kis ETZ-jét, mert azon már van, és akkor mindegy, hogy merre áll a kormány, a lényeg, hogy ne feszüljön a bovden.
Biztos igy lehet,nekem kis Ts-em nem volt sosem.Bár szerintem nem az alapjárati csavar megléte vagy hiánya okozza bizonytalan alapjáratot.Hiszen a bovden állitásával ugyanazt csinálja mint az alapjárati csavarral nem?A suber helyzetét állitja.Javits ki ha tévednék.Legfeljebb a bovden nyulása miatt utána kell állitani.Ennyivel jobb a csavar.A könyv sem azt irja hogy az alapjárati csavar hiánya miatt van a fordulatszám változás hanem idézek"-a gázszabályozó tokoshuzal elhelyezésének és a gázszabályozó fogantyú szerkezete miatt az alapjárati fordulatszám a kormány elfordulása következtében erősen megváltozik."
Gondolom ez kiküszöbölhető ha a bovden megfelelő hosszúságú,jól van elvezetve,nem szorul a házban.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Dodi írta:Hát ez igaz de nekem még nem sikerült úgy beállítanom a bowdent,hogy az mindíg jó legyen.
Megcsináljam?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate »

zsakfos írta:a Ts motorkerékpárok hajlamosak arra hogy a kormány elforditásával változhat az alapjárat.
Csak a kis TS-ek, mert azok karburátorain nincs alapjárati csavar, csak levegőcsavar. Ezért szokták rátenni a kis ETZ-jét, mert azon már van, és akkor mindegy, hogy merre áll a kormány, a lényeg, hogy ne feszüljön a bovden.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál"

Hogy ez mennyire igaz... :D Énis gyakran esek ebbe a hibába. :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Alfa írta:Érdekes, rendberakás után nekem csontra 1600 az alapjáratom, hidegben (-2) melegben(15) szélben, balra kormány jobbra kormány lejtőn emelkedőn ferdén egyenesen mindenhogy. A ford. szám mérő alig rezeg. Bambi igazán királyul összerakta a blokkot, vadiúj a váltó kivételével minden.

Úgy tudom meg pl ha elfelejtettem a villanyt felkapcsolni, hogy 1800 az alapjárat. Felkattintom, lemegy 1600ra és örülök :lol: . Egyből megtudnám azt is hogy falsot szív, és minden egyéb problematikát is, ami ha nincs alapjárat nem derül ki egyből, legalábbis számomra nem.

Bowden meg ESnél gyárilag olyan? Nekem úgy rémlik hogy igen, de nem értek hozzá :roll:
Itt az Mz hogyan tovább könyv lett emlegetve és az abban leirtak szerint a Ts motorkerékpárok hajlamosak arra hogy a kormány elforditásával változhat az alapjárat.
Valószinűleg ez sem mindegyikre igaz,hiszen az én /1-emen is stabil az alapjárat(igaz Bing karbi van rajt).

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
ghostrider

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Dodi írta:Nekem sem a régi/előző/sem a mostani trophy-mon nincs alapjárat.
Alapjárat állító csavar sincs csak levegőállító.
Mindíg azt mondták az öreg szakik,hogy ha rajta űlsz úgyis húzogatod a gázkart
ha meg nem űlsz rajta minek járatod.Nagyon könnyű megszokni.
:smt023
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

kosian írta:
Másik:
Mitől lehet az, hogy eddig bemelegedett motorral atomstabil 500 körüli alapjárati fordulaton ketyegett a gép gyönyörűen, de mostanában már nem érzem ezt. Kicsit feljebb is tekertem, hogy legyen egy kicsit magasabb, de ha leesik olyan 700-500 közé, nem érzem stabilnak, mintha bizonytalan lenne és előfordul, hogy le is áll. A karbi totál ki lett pucolva és a gyújtás is be lett lőve műszerrel. Mitől lehet ez?
attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Érdekes, rendberakás után nekem csontra 1600 az alapjáratom, hidegben (-2) melegben(15) szélben, balra kormány jobbra kormány lejtőn emelkedőn ferdén egyenesen mindenhogy. A ford. szám mérő alig rezeg. Bambi igazán királyul összerakta a blokkot, vadiúj a váltó kivételével minden.

Úgy tudom meg pl ha elfelejtettem a villanyt felkapcsolni, hogy 1800 az alapjárat. Felkattintom, lemegy 1600ra és örülök :lol: . Egyből megtudnám azt is hogy falsot szív, és minden egyéb problematikát is, ami ha nincs alapjárat nem derül ki egyből, legalábbis számomra nem.

Bowden meg ESnél gyárilag olyan? Nekem úgy rémlik hogy igen, de nem értek hozzá :roll:
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Hát ez igaz de nekem még nem sikerült úgy beállítanom a bowdent,hogy az mindíg jó legyen.
Trophy 250 UIT-200
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Az Mz hogyan tovább nem azt ajánlja hogy ne legyen alapjárat.Figyelmesen elolvasva egész pontosan azt irja le hogy mivel az alapjáratot nem lehet úgy beállitani hogy minden körülmény közt és minden kormányhelyzetben ugyanazon fordulaton járjon,ezért visszaeresztett gázfogantyúnál álljon le a motor,és a szoritócsavart kell annyira meghuzni hogy a suberrugó ne tudja visszanyomni a gázfogantyút.Magyarul bármilyen gázállásnál elengedve a gázt az ott marad és nem esik vissza.Igy lehet minden helyzetben magunknak beállitani az alapjáratot a gázfogantyúval.Azért irja a teljesen visszaeresztett gáznál a leállás beállitását,hogy ne fordulhasson elő az hogy visszaeresztett gázfogantyúnál a bizonytalan alapjárat miatt esetleg magas fordulaton kelljen váltani.
Természetesen ettől még azok az előnyök amit irtak itt azok megmaradnak.Viszont az az állitás hogy nem kell alapjárat az ebben a formában nem igaz.Legalábbis szerintem.
Azoknál a porlasztóknál meg ahol nincs alapjáratállitó csavar,ott a gázbovdennel lehet állitani.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nem értem mi a különbség a között, hogy az alapjárati csavarral beállítasz egy "minimális gázhúzás"-t (ami nem húzza, hanem nyomja a súbert), és hogy manuálisan húzod. Ha elég alacsony az alapjárat akkor nem fog rángatni egyáltalán...
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Nekem sem a régi/előző/sem a mostani trophy-mon nincs alapjárat.
Alapjárat állító csavar sincs csak levegőállító.
Mindíg azt mondták az öreg szakik,hogy ha rajta űlsz úgyis húzogatod a gázkart
ha meg nem űlsz rajta minek járatod.Nagyon könnyű megszokni.
Trophy 250 UIT-200
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 59 vendég