Elektronika topik - a pokol kapuja
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Nagyon egyszerü ha be van szerelve az aksi és polaritásnak megfelelöen az aksi saruhoz érinted a müszer csatlakozoit megméred az aku feszültségét (12-13V)kb és akkor beinditod a gépet es akkor is rámérsz (ha van két segitõ kezed az nem baj)a fordulatszám emelkedésével a feszültségnek is emelkedni kell(14 v)ig kb.de a legeszszerübb modja ha járó motornál lámpát kapcsolsz és ha a fordulat emelkedésével erõsödik a fény akkor tölt".
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Hát tudom, hogy "mindegy" de ez a 5Ah nem túl "gyenge"??z25z írta:mar megirtak a tutit lentebb azt a 2 Ah-t eszre sem veszed es ha nem versenyzel (generator nelkul konnyebb a gep) akkor boven eleg az 5-os es marad 3000 ft-od tankolni
és ha most megvenném aztán hogyan kell elrakni télire?
Meg multiméterrel hogyan tudom megméri a töltést?
Etz 150 87'
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Nagyon igaz ha gyárilag is megfelelt a méretezés akkor nem érdemes változtatni,max ha esetleg szivargyujtó"csatlakozorol müködtetsz valamit(ruha-ûlés fûtés esetleg)GPS és a mobil töltöt a normál akuval is elbirja ez tapasztalat .Lényeg ne valami gagyi legyen!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Szia szerintem át lehet és érdemes is én egy kiszuperált de nagyon jó állapotu személyautó biztositék táblát fûrészeltem szét,valami japán csodábol valot"és kifurtam ovatosan és máris kész az olcsó késes bizti tábla.csikin írta:Köszönöm a választ, lehet nem is éri meg a macera:)kupi írta: Jó kérdés és az is mik az elvárások?Olcsó legyen, beszerezhetõ,egyedi kulcsos",ne legyen bonyorult átalakitás,a témán már én is töprengtem de nehéz eset és szerintem csak kompromisziumok árán kivitelezhetõ pl a világitás másik kapcsolora kerül (esetleg egy Wartburg kapcsoló)és akkor egy robogó gyujtáskapcsoló is megtenné.De szerintem a gyári az igazi MZ be.
Más: A gyári biztosítéktáblát át lehet alakítani késesre?
Szerintem elég pár csúszósaru meg újraszegecselés.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Köszönöm a választ, lehet nem is éri meg a macera:)kupi írta:Jó kérdés és az is mik az elvárások?Olcsó legyen, beszerezhetõ,egyedi kulcsos",ne legyen bonyorult átalakitás,a témán már én is töprengtem de nehéz eset és szerintem csak kompromisziumok árán kivitelezhetõ pl a világitás másik kapcsolora kerül (esetleg egy Wartburg kapcsoló)és akkor egy robogó gyujtáskapcsoló is megtenné.De szerintem a gyári az igazi MZ be.csikin írta:Hello!
Gondolkozott már valaki az eredeti gyújtáskapcsoló leváltásán?
Mik jöhetnek szóba?
Üdv.: Csikin
Más: A gyári biztosítéktáblát át lehet alakítani késesre?
Szerintem elég pár csúszósaru meg újraszegecselés.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Jó kérdés és az is mik az elvárások?Olcsó legyen, beszerezhetõ,egyedi kulcsos",ne legyen bonyorult átalakitás,a témán már én is töprengtem de nehéz eset és szerintem csak kompromisziumok árán kivitelezhetõ pl a világitás másik kapcsolora kerül (esetleg egy Wartburg kapcsoló)és akkor egy robogó gyujtáskapcsoló is megtenné.De szerintem a gyári az igazi MZ be.csikin írta:Hello!
Gondolkozott már valaki az eredeti gyújtáskapcsoló leváltásán?
Mik jöhetnek szóba?
Üdv.: Csikin
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
12AH-s akksi akkor kell, ha villanyrezsót, vagy kistévét akarsz üzemeltetni szivargyújtóról enyém Banner, és nemtom hány Ah-s, de simán bírja szivargyújtót, meg a 100W-s kompresszort..zsakfos írta:Teljesen mindegy milyen Ah-s akksit raktok bele.Az 5.5 Ah-s akksival is tökéletes az Etz.Ehhez csak az kell hogy a töltés jó legyen.A nagyobb Ah akkor játszik csak be ha elszáll a töltés.Abban az esetben a nagyobb kapacitásúval messzebbre eljut az ember mint a kisebbel.Teljesen felesleges 12Ah-s akksi bele.Mire számit az aki ilyet vesz???Semmivel nem fog jobb lenni a gép.Egyébként az összes Etz villamossága szinte ugyanaz.Minimális eltérések vannak amik nem igazán szólnak bele az akksi témába(megszakitós vagy elektronikus gyujtás,1-2 visszajelzõ lámpa azt ennyi).
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
zsakfos írta:Teljesen mindegy milyen Ah-s akksit raktok bele.Az 5.5 Ah-s akksival is tökéletes az Etz.Ehhez csak az kell hogy a töltés jó legyen.A nagyobb Ah akkor játszik csak be ha elszáll a töltés.Abban az esetben a nagyobb kapacitásúval messzebbre eljut az ember mint a kisebbel.Teljesen felesleges 12Ah-s akksi bele.Mire számit az aki ilyet vesz???Semmivel nem fog jobb lenni a gép.Egyébként az összes Etz villamossága szinte ugyanaz.Minimális eltérések vannak amik nem igazán szólnak bele az akksi témába(megszakitós vagy elektronikus gyujtás,1-2 visszajelzõ lámpa azt ennyi).
zsakfos! azt hogy tudom megnézni, hogy megfelelõ-e a töltés?
Etz 150 87'
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Teljesen mindegy milyen Ah-s akksit raktok bele.Az 5.5 Ah-s akksival is tökéletes az Etz.Ehhez csak az kell hogy a töltés jó legyen.A nagyobb Ah akkor játszik csak be ha elszáll a töltés.Abban az esetben a nagyobb kapacitásúval messzebbre eljut az ember mint a kisebbel.Teljesen felesleges 12Ah-s akksi bele.Mire számit az aki ilyet vesz???Semmivel nem fog jobb lenni a gép.Egyébként az összes Etz villamossága szinte ugyanaz.Minimális eltérések vannak amik nem igazán szólnak bele az akksi témába(megszakitós vagy elektronikus gyujtás,1-2 visszajelzõ lámpa azt ennyi).
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
nekem nem tudom milyen tartom van de a regi akksi 5AH lotyogott benne s razkodott es ki kelett tomjem. Ez most tokeletesen bele passzol. Ja es szerintem Unibat akksit ne vegyetek mert nem jo. 3 honapos volt es kijukadt ( 4 helyen volt jukas pedig nem razkodott annyira lebiztositottam ). VARTA rulzzz
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
kobraCode írta:Norbedlee!Norbedlee írta: kobraCode!
ha egyáltalán belefér......azt megtudod mondani, hogy a 251-be elfér normálisan egy 9Ah-s? esetleg a te akkud mekkora???
Az elõzõ tulaj már alakított az akku tartón. Kicsit kinyitotta az egyik végét így hosszabb akksi is belefér. Az enyémben most 7AH van, a méreteit nem tudom, de holnap megmérem neked mekkora pontosan.
Üdv.
Köszi kobraCode!
Etz 150 87'
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Norbedlee!Norbedlee írta:kobraCode!kobraCode írta:Akkor az lesz.
Feldobom az újabb kérdést. Aki járatos a témában nyugodtan ossza meg véleményét velünk.
Mi van akkor ha 251-es etz-be nem a gyári 9AH-s aksit teszem hanem mondjuk nagyobbat, pl 12AH.
Autóknál nem gond az ilyen, persze egy bizonyos tartományon belül, mert így annyit tesz hogy könnyebben indítja az autót. Na de egy ETZ-nél ez mit befolyásolna, ill mekkora a max AH amit bele lehet tenni.
Üdv.
ha egyáltalán belefér......azt megtudod mondani, hogy a 251-be elfér normálisan egy 9Ah-s? esetleg a te akkud mekkora???
Az elõzõ tulaj már alakított az akku tartón. Kicsit kinyitotta az egyik végét így hosszabb akksi is belefér. Az enyémben most 7AH van, a méreteit nem tudom, de holnap megmérem neked mekkora pontosan.
Üdv.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
coco írta:szerintem meg midegy hogy milyen etz az osszesbe mehet a 9ah. enyembe is az van (150) es tokeletes. Norbedlee. en ugy vettem ezt hogy elvittem a meretet hogy mekkora kell s hoztak olyant. Az enyemnek a merete 70 vastag 130 magas es 120 szeles.
coco! az enyémben jelenleg 12V 5aH-s van 121*71*93, de amit most néztem az már 12V 9Ah-s és a mérete 137*76*140, hát nem tudom, hogy belemegy-e? elvileg bele kéne menni mert gyári a gépben minden (tudtommal majd megmérem.....
Etz 150 87'
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
kobraCode!kobraCode írta:Akkor az lesz.
Feldobom az újabb kérdést. Aki járatos a témában nyugodtan ossza meg véleményét velünk.
Mi van akkor ha 251-es etz-be nem a gyári 9AH-s aksit teszem hanem mondjuk nagyobbat, pl 12AH.
Autóknál nem gond az ilyen, persze egy bizonyos tartományon belül, mert így annyit tesz hogy könnyebben indítja az autót. Na de egy ETZ-nél ez mit befolyásolna, ill mekkora a max AH amit bele lehet tenni.
Üdv.
ha egyáltalán belefér......azt megtudod mondani, hogy a 251-be elfér normálisan egy 9Ah-s? esetleg a te akkud mekkora???
Etz 150 87'
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Akkor az lesz.
Feldobom az újabb kérdést. Aki járatos a témában nyugodtan ossza meg véleményét velünk.
Mi van akkor ha 251-es etz-be nem a gyári 9AH-s aksit teszem hanem mondjuk nagyobbat, pl 12AH.
Autóknál nem gond az ilyen, persze egy bizonyos tartományon belül, mert így annyit tesz hogy könnyebben indítja az autót. Na de egy ETZ-nél ez mit befolyásolna, ill mekkora a max AH amit bele lehet tenni.
Üdv.
Feldobom az újabb kérdést. Aki járatos a témában nyugodtan ossza meg véleményét velünk.
Mi van akkor ha 251-es etz-be nem a gyári 9AH-s aksit teszem hanem mondjuk nagyobbat, pl 12AH.
Autóknál nem gond az ilyen, persze egy bizonyos tartományon belül, mert így annyit tesz hogy könnyebben indítja az autót. Na de egy ETZ-nél ez mit befolyásolna, ill mekkora a max AH amit bele lehet tenni.
Üdv.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
hell.hell írta:Nem akarom hogy megkövezenek ezért halkan jegyzem meg, hogy a ETZ250-be való a szerelési könyv szerint 9ah (+ tapasztalatból is mondom most egy Banner 7ah van benne és éppen jó) és a ETZ251 kell 5ah! /szerintem/
én meg azt akarom halkan mondani hogy szerinem az etz250 és 251 blokk és elektronikailag megegyezik, csak a vázban hasonlít a 251-es a 150-es re. Szóval szerintem a 251-es be is mehet 9AH. Amúgy nekem 7AH van bent és szerintem is éppen hogy csak jó. Na de ahhoz mit szólnak a többiek ha mondjuk egy 9AH helyett még nagyobbat tesz bele az ember, pl 12 AH ?
Üdv.
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Norbedlee nyugi. Az enyem 150 es es 9AH -s van benne. A kis etz es a 251 es elektronikaja nem kulombozik asszem... ( ha jol olvastam ) ugy hogy nem is tudom miert irjak hogy abba 9AH s jar s a 250 esbe meg a kicsikbe 5AH-s. remelem megint nem beszeltem hulyeseget. Ja es megoldodott a problemam h miert allt le a motor hosszufenynel. Kapcsolonal zarlat volt. De utanna is allt le s nem lehetett alapjaratot allitani. Karburator volt a hibas. Tiszta mocsok volt belul. Koszonom a segitsegeket
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: ETZ 250
Van beállitási sémád?Feltenném id(miután lefényképeztem a könyvbõl)csak elég sötét a kép...shootme2 írta:12 Voltos.De 24 el tölt.Úgy hogy tuti az a baj.Azért köszönöm
fores
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Szsiasztok
A lámpával leállós probléma javulni látszik. A kisebb gyertyahézag ötlet jónak tûnt. Csak saccra ütöttem rajta, de azóta lámpával megyek, és nem ált le. Ma már megkockáztattam a szürkületi haza indulást. Lámpa+ index és megy. Remélem így is marad.
Üdv Sub-ee ha Mohács mellett laksz itt jársz el elõttem (Kozármisleny)
A lámpával leállós probléma javulni látszik. A kisebb gyertyahézag ötlet jónak tûnt. Csak saccra ütöttem rajta, de azóta lámpával megyek, és nem ált le. Ma már megkockáztattam a szürkületi haza indulást. Lámpa+ index és megy. Remélem így is marad.
Üdv Sub-ee ha Mohács mellett laksz itt jársz el elõttem (Kozármisleny)
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Minek az égõ? Az akksi annyi áramot fog felvenni egy normális töltõrõl amennyire szüksége van! Az izzóval csak növelné az ellenállást olyan 0,02ohm-mal, aminek semmi értelme, viszont ha a szál elkezdene világítani, ez az ellnállás túlzottan megnõne és az akku nem töltõdne fel rendesen!coco írta:Norbedlee! A 10AH -s akksi toltot megveheted. 251 esed van nem? Abba 9AH -s akksi van. Sorba egy egot oszt szevassz
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
SziaNorbedlee írta:Pedig vannak pécsi riderekhorhaus írta:Kössz a sok tippet.
Zárlatra azért nem gondolok mert égõ nélkül felkapcsolt lámpával megy. Néha indexeléskor is leáll. gondolom a kevés áram irányába kéne haladnom.
Vissza olvastam kicsit a fórumon, és valaki javasolta a kisebb gyertya hézagot. Ma megpróbáltam . Lehet hogy korai az öröm, de látszott a fény az alagút végén. 1km egy kicsit kevés, de haza értem. Nem volt idõm csak úgy motorozgatni.
Mindenkinek köszi.
Még valami. Nem látok a fórumon Pécs környékieket. Mindenki a fõvárost emlegeti.
minden jót.
Én Mohács mellett lakom és én kimondottan sokat értek az elektronikához! Nézd át a biztosítékokat és ott a kontaktokat, mert irányjelzés közben vagy lámpa rákapcsolásakor arossz kontakt miatt megnõhet az áramerõsség miatt az ellenállás és leáll a motor! Xtremer is Pécs-tõl nem messze lakik! Én egész héten Pécsett vagyok, kivéve hétvégén!
Üdv.:Sub-ee
hát igen ezért kell szûrõ nélküli pipabakimate írta::-O Dunyhás barátunknál múltkor volt egy kis ETZ. Ugyanez volt a hibajelenség, hogy menet közben a feszültségmérõ össze-vissza mutatott. Levette a gyertyapipát, kicserélte, utána normálisan mutatott a mûszer. A gyertyapipa átkerült a kis TS-emre, beindítva megint össze-vissza mutatott.bambi írta:a zavarszûrõ a közáphullámu rádió zavarására ellen van.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Pedig vannak pécsi riderekhorhaus írta:Kössz a sok tippet.
Zárlatra azért nem gondolok mert égõ nélkül felkapcsolt lámpával megy. Néha indexeléskor is leáll. gondolom a kevés áram irányába kéne haladnom.
Vissza olvastam kicsit a fórumon, és valaki javasolta a kisebb gyertya hézagot. Ma megpróbáltam . Lehet hogy korai az öröm, de látszott a fény az alagút végén. 1km egy kicsit kevés, de haza értem. Nem volt idõm csak úgy motorozgatni.
Mindenkinek köszi.
Még valami. Nem látok a fórumon Pécs környékieket. Mindenki a fõvárost emlegeti.
minden jót.
Etz 150 87'
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Kössz a sok tippet.
Zárlatra azért nem gondolok mert égõ nélkül felkapcsolt lámpával megy. Néha indexeléskor is leáll. gondolom a kevés áram irányába kéne haladnom.
Vissza olvastam kicsit a fórumon, és valaki javasolta a kisebb gyertya hézagot. Ma megpróbáltam . Lehet hogy korai az öröm, de látszott a fény az alagút végén. 1km egy kicsit kevés, de haza értem. Nem volt idõm csak úgy motorozgatni.
Mindenkinek köszi.
Még valami. Nem látok a fórumon Pécs környékieket. Mindenki a fõvárost emlegeti.
minden jót.
Zárlatra azért nem gondolok mert égõ nélkül felkapcsolt lámpával megy. Néha indexeléskor is leáll. gondolom a kevés áram irányába kéne haladnom.
Vissza olvastam kicsit a fórumon, és valaki javasolta a kisebb gyertya hézagot. Ma megpróbáltam . Lehet hogy korai az öröm, de látszott a fény az alagút végén. 1km egy kicsit kevés, de haza értem. Nem volt idõm csak úgy motorozgatni.
Mindenkinek köszi.
Még valami. Nem látok a fórumon Pécs környékieket. Mindenki a fõvárost emlegeti.
minden jót.
- Diti
- Sprinter
- Hozzászólások: 256
- Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
- MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
- Kapcsolat:
Szia! Ebben van igazság!bg írta: ""Ja. Még azt is mondta, hogy egészséges 6 voltos motor simán bírja akár a világ végéig a lámpát. Ha jó mindene!
Példabeszéd:
Az fix, hogy a szomszédnak átellenben van egy ezeréves, de minimum 30, telet átélt, 125. ös MZ-je..... ...........a kocsma-lakás távolságot gyanussan gyorsan teszi meg,/.
Van még egy verzió. Kurvára ért hozzá , és tudja mitõl döglik a légy.""
Csak tudod az egy kivételes darab lehet.
A mai kis Mz-k tömkelege már túl van a 25-30 éven is, éppen ezért nincsen tökéletesség. Ha meg tökéleteset akarsz, azt mindig gondoznod kellene. Kellett volna.. bla bla ajaj bizony mert az lehetetlen
Mint pl. a mechanikus fesszabályozót is. Nem kell nagyon gyakran ránézni, úgy mint pl. a kormánycsapágyra, hogy jó-e a mozgása, de az is mechanikus berendezés! Mint a legtöbb kis Mz-n! Minden mechanikus mozgású szerkezeti elem igényel kisebb-nagyobb gondozást. (csiszolást, beállítást, utánállítást, igazítást, reszelést, olajozást, zsirozást...stb.)
Ha ezt 30 xy év alatt nem követték el, márpedig elektronikához nemigen nyúkálnak az óvatosak, kivétel a hülyék akik elgányolják, mert terepezésre meg motor nyúzásra nem kell nekik a kábelköteg.
Szóval a szomszédod esetében, az a motor használódik a közúton??? No, a lényeg az, hogy idõ múltával az is bekampecol.
Elkopik lassan a megszakító bütyke, beég, beég a fesszab érintkezõje, nem húz be a relé, elállítódik, nem tölti az akksit, tönkre vágja a dinamót.
Ekkor tehát a dájnamóban hosszabb állás ill.szétszerelés után elõfordulhat
hogy a vasmag elveszti a mágnesességét ill.megváltozhat annak iránya! Ha megfelelõ irányú áramot vezetünk az állórésztekercsbe, kialakul a vasmag körül egy megfelelõ IRÁNYÚ mágneses erõtér (ami az elvétel után VALAMENNYIRE megmarad!). Az irány is nagyon lényeges mert "magától" meg tud fordulni, és így a fordított polaritásúvá vált dinamó rongyá égetheti a fesszabályzót! Viszont ennek ellenére is elõfordulhat hogy így sem képes "felállni" a dinamó, ilyenkor sajna nem marad más hátra mint az állórész csere vagy direkt mágneses delejezés.
A gond az, hogy gyakorlatban jónéhány olyan piti hiba is van, ami megszívatja
az embert és nem vagy csak ritkán írnak róluk szakkönyvek lapjain!
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
:-O Dunyhás barátunknál múltkor volt egy kis ETZ. Ugyanez volt a hibajelenség, hogy menet közben a feszültségmérõ össze-vissza mutatott. Levette a gyertyapipát, kicserélte, utána normálisan mutatott a mûszer. A gyertyapipa átkerült a kis TS-emre, beindítva megint össze-vissza mutatott.bambi írta:a zavarszûrõ a közáphullámu rádió zavarására ellen van.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Ja. Még azt is mondta, hogy egészséges 6 voltos motor simán bírja akár a világ végéig a lámpát. Ha jó mindene!
Példabeszéd:
Az fix, hogy a szomszédnak átellenben van egy ezeréves, de minimum 30, telet átélt, 125. ös MZ-je. Ennek újkorába biztos belehegesztették a gyújtáskulcsot a kapcsolóba, lámpás állásba, mert ez csak lámpán indul. 2 szokásos szívatós rúgás, meg egy, ami életre kelti a vasat. Szerteszét van rohadva, gyakorlatilag a szántáson kívül mindent tud a motor, / lehet hogy azt is,/ de mégis megy lámpán, meg be is indul.
Azon gondolkodok, hogy valamelyik éjjel átsiklok hozzá miután ártalmatlanná tettem a két másfél méter magas, igen szõrös kutyáját, és kilopom szemrevételezés céljából a komplett vezeték köteget. Vagy lehet hogy nem is ember, hanem valami ufó, és tul képpen nem is holmi 6 volt a hajtóerõ a büszkében, hanem valami különleges energiaforrás. / lehet, hogy repülni is tud, a kocsma-lakás távolságot gyanussan gyorsan teszi meg,/.
Van még egy verzió. Kurvára ért hozzá , és tudja mitõl döglik a légy.
Példabeszéd:
Az fix, hogy a szomszédnak átellenben van egy ezeréves, de minimum 30, telet átélt, 125. ös MZ-je. Ennek újkorába biztos belehegesztették a gyújtáskulcsot a kapcsolóba, lámpás állásba, mert ez csak lámpán indul. 2 szokásos szívatós rúgás, meg egy, ami életre kelti a vasat. Szerteszét van rohadva, gyakorlatilag a szántáson kívül mindent tud a motor, / lehet hogy azt is,/ de mégis megy lámpán, meg be is indul.
Azon gondolkodok, hogy valamelyik éjjel átsiklok hozzá miután ártalmatlanná tettem a két másfél méter magas, igen szõrös kutyáját, és kilopom szemrevételezés céljából a komplett vezeték köteget. Vagy lehet hogy nem is ember, hanem valami ufó, és tul képpen nem is holmi 6 volt a hajtóerõ a büszkében, hanem valami különleges energiaforrás. / lehet, hogy repülni is tud, a kocsma-lakás távolságot gyanussan gyorsan teszi meg,/.
Van még egy verzió. Kurvára ért hozzá , és tudja mitõl döglik a légy.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Diti írta:Nem pont fesszab a hiba oka. Nem pont pipa.bg írta: ugyanezt írtam én is. lámpa felkapcsol. motor leáll. minden jónak tûnik, de mégsem. aksi erõs mint a bika, töltés van, és mégis. volt aki égõhibát mondott, volt aki fesz szabályzót.
Teccik ugye tunni hogy a gyújtás 60 Wattot termel? Minden más fogyasztó, ha be van kötve és jól mûködik, pl. a féklámpa, helyzetjelzõk megminden, akkor lezabálja a rencerbõl az áramot. Elveszi a gyújtástól - az isteni szikrát. Érdekes, hogy ha az akksiban már csak 1 volttal kevesebb van, akkor nagyon nehezen indul a gép. Ha meg beindul akkor a rákapcsolt lámpákkal AZONNAL kihagy, prüszköl, leáll a motor.
Én nekem mondhatni tökéletes minden a kis Ts-emen, 7.2 voltot tölt a jó kis mechanikus, De! Kipróbáltam nem egyszer, Ha minden fogyasztót rákapcsolok, Akkor az életben nem indul be a gépezet, csak hogyha lekapcsolom a lámpákat.
Kinek mennyire, de nekem, egyáltalán nem elég ez a 6 volt. Nem szolgál ki teljes mértékben. És gyakori, hogy megviccel.
Alapjáraton ketyeg 2 másodpercet, és kihagyogat a gyújtás.... Mikor leveszem a lámpát, akkor a hiba megszûnik.
A könyvek is megírták; a régi gyújtásrendszerrel rendelkezõ motoroknak, a 6 voltosaknak, akkor pecsételõdött meg a sorsuk, mikor bevezették az egész napos kötelezõ világítást. A dinamó alapjáraton nem töltött, hamarabb elromlott az akku, nem töltött a feszültségszabályozó és tönkrement... etc.
Na nem bírtam ki. Délelõtt betértem egy elektromos szakihoz, amolyan öreg bútordarabhoz, és ecseteltem neki a lámpás hirtelen halált. Két dolgot mondott. Az egyik: vegyek 12 voltos aksit meg bányászlámpát.
A másik. Nincs jó töltés. Ez lehet gyertya gond, fesz szabályzó, stb, szinte minden, ami csak van egy motorban, és kanócról megy, vagy annak valamelyik végén van. Szisztematikus szétszerelést javasolt, és ez egyidejûleg teljes átkábelezést.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Diti
- Sprinter
- Hozzászólások: 256
- Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
- MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
- Kapcsolat:
Kellene egy SzuperÜberFrankó gyújtásegység, amit minden Mz-s könnyen be tudna építeni, és használni, ezzel elkerülve ezeket a kellemetlen gyári betegségeket. Valami vérprofit, megbízhatót, tartósat, és aránylag olcsót.
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég