Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Hozzászólás Szerző: Melák »

Igen! Az én motoromnál is 2 különbözõ méretû csapágy van a lánckerékben, de úgy tudom 1991-tõl már azonos méretûeket használtak a 251-nél. Ismerõseim is 251-el motoroznak, így egyenlõre nincs összehasonlítási alapom.
Alfa írta:
Melák írta:Hello! Olyan kérdésem lenne, hogy az ETZ 250 hátsó kerékagy azonos teljesen az ETZ 251 hátsó aggyal?
Véletlenül derült ki amikor láncszettet vettem, hogy a 251-esnek más a csapágyazása. Odaadták a 251-es lánckereket, és baromira nem ment bele a 250 es csapágyszet. Utána tisztáztuk a félreértést és oké lett.

Persze lehet hogy a kerékagy része (ami nem változik lánckerékcserével) épp ugyanolyan, de mivel a lánckerék hátul nem, ezért nem lehetsz benne biztos csak ha szétkapsz mindkettõbõl egyet (ismerõs mociját meg a tiedet, stb).

Legalábbis én azért gondolom hogy más a kettõ, mert miért lenne a lánckerék más, ha az agy ugyanolyan? Semmi logika nem lenne benne :roll:
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: olaj

Hozzászólás Szerző: bambi »

Máté írta:sziasztok!
ha az elõírt 230ml-nél többett töltök egy picivel a telóba akkor azt kinyomja, vagy keményebb lesz tõle egy kicsit?
köszi elõre is.
Máté
Ha jó minõségû simmeringet teszel bele,és zeagerrel biztosídot,vagy esetleg ragasztod,akkor igen.De ha teszel szelepeket (rossz belsõ) a Felsõ csavarba,akkor levegõvel tudod keményíteni a rugózást.FIGYELEM!!! CSAK KÉZI PUMPÁT SZABAD HASZNÁLNI,MERT 0.8 bar A MAX AMIT BELETÖLTHETSZ NYOMÁST!
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr »

Kösz Bambi, akkor majd felkajtatom a helyi motorszervizeket.

Máté, gondolom fél literes flakont vettél, azt nyugodtan belelökheted, nem árt neki. 250-250ml
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

olaj

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
ha az elõírt 230ml-nél többett töltök egy picivel a telóba akkor azt kinyomja, vagy keményebb lesz tõle egy kicsit?
köszi elõre is.
Máté
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Melák írta:Hello! Olyan kérdésem lenne, hogy az ETZ 250 hátsó kerékagy azonos teljesen az ETZ 251 hátsó aggyal?
Véletlenül derült ki amikor láncszettet vettem, hogy a 251-esnek más a csapágyazása. Odaadták a 251-es lánckereket, és baromira nem ment bele a 250 es csapágyszet. Utána tisztáztuk a félreértést és oké lett.

Persze lehet hogy a kerékagy része (ami nem változik lánckerékcserével) épp ugyanolyan, de mivel a lánckerék hátul nem, ezért nem lehetsz benne biztos csak ha szétkapsz mindkettõbõl egyet (ismerõs mociját meg a tiedet, stb).

Legalábbis én azért gondolom hogy más a kettõ, mert miért lenne a lánckerék más, ha az agy ugyanolyan? Semmi logika nem lenne benne :roll:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

kr írta:Hali!

Van otthon egy csomó kifli Mz telóm. Úgy 1-2mm-t ütnek, egyébként jó a króm rajta, meg minden. Ki lehet még ezeket egyenesíteni?

Kösz, és kellemes ünnepeket mindenkinek!

Rudi
megfelelõ szerszámal és présgéppel igen
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr »

Hali!

Van otthon egy csomó kifli Mz telóm. Úgy 1-2mm-t ütnek, egyébként jó a króm rajta, meg minden. Ki lehet még ezeket egyenesíteni?

Kösz, és kellemes ünnepeket mindenkinek!

Rudi
Avatar
Diti
Sprinter
Sprinter
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Diti »

bakimate írta:A /1-esem elsõ teleszkópjaiban motorolaj van, immár 2 éve . Soha többet nem teszek bele ilyet (jó, amikor beletettem, még fiatal voltam és balga:-)), a télen ki is dobom belõle, nem véletlenül találták ki a különbözõ olajokat (teló, motor, hajtómû)...
Na ugyanez a helyzet velem is :-)
Ugyan olyan motorom van mint Máténak, ugyanúgy én is motorolajat töltöttem anno az elsõ teleszkópokba, és ugyanúgy pórul jártam, mert hülyeséget csináltam. Megbántam. A motorolaj nem telóba való. :( tönkreteszi mind a két simmer-t, meg persze a rúgózás sem olyan lesz, mint újkorában. De még csak hasonló se... :? :)
"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello! Olyan kérdésem lenne, hogy az ETZ 250 hátsó kerékagy azonos teljesen az ETZ 251 hátsó aggyal?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Máté írta:azért írtam hajtómûolajat, mert van nekem egy szerelési kézikönyvem és abban azt írják hogy hajtómûolaj kell bele. de az még igazi szocreál doksi, akkoriban még nem hinném hogy lett volna igazán kifejezett teleszkópolaj.
amúgy a 150-es etz-ben is cseréltem olajat, és abba hajtómûolaj került és szerette azt is. nem tudom melyik a sûrûbb, melyik miért jobb?
Esetleg nem automataváltó olajat írt?mert az lehetséges.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

A /1-esem elsõ teleszkópjaiban motorolaj van, immár 2 éve . Soha többet nem teszek bele ilyet (jó, amikor beletettem, még fiatal voltam és balga:-)), a télen ki is dobom belõle, nem véletlenül találták ki a különbözõ olajokat (teló, motor, hajtómû)...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Szerintem nem véletlenül van külön lengéscsillapítóolaj,motorolaj,hajtómûolaj. Mindegyik a saját felhasználási területére van kifejlesztve,különben egyféle is elég lenne,és az jó lenne mindenbe.
Amugy motorolajat már én is tettem bele,mert épp nem volt más,de késöbb lecseréltem.

Üdv:Stravko
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Hozzászólás Szerző: Máté »

azért írtam hajtómûolajat, mert van nekem egy szerelési kézikönyvem és abban azt írják hogy hajtómûolaj kell bele. de az még igazi szocreál doksi, akkoriban még nem hinném hogy lett volna igazán kifejezett teleszkópolaj.
amúgy a 150-es etz-ben is cseréltem olajat, és abba hajtómûolaj került és szerette azt is. nem tudom melyik a sûrûbb, melyik miért jobb?
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: milyen olaj?

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Máté írta:sziasztok!
most tervezem 251-es mz-m elsõ teleszkópjának szétszedést. azt már olvastam hogy 230ml kell a szárakba és azt hogy hajtómûolaj. nem jó ha valamilyen más olajat teszek bele? pl teleszkóolaj vagy motorolaj? nem jó az úgy?
köszi a segítséget
A hajtómûolaj sûrû lesz bele,nem hidraulika olajra gondoltál véletlenül?
A legtutibb tényleg a lengéscsillapítóolaj!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ha a telódnak nincs semmi gondja, a gyári ajánlás az 5-15W olajokra vonatkozik... Kisebb átalakításként belemehet motorolaj vagy váltóolaj is akár, nagyobb lesz a csillapítás (de így a kényelem leesik sztem :lol: ), de személy szerint nem ajánlom, a futómûvet nem erre tervezték.

Mocisboltban telóolajat kérsz az tökéletes...
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

milyen olaj?

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
most tervezem 251-es mz-m elsõ teleszkópjának szétszedést. azt már olvastam hogy 230ml kell a szárakba és azt hogy hajtómûolaj. nem jó ha valamilyen más olajat teszek bele? pl teleszkóolaj vagy motorolaj? nem jó az úgy?
köszi a segítséget
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

Alfa a szétFlexelés helyett egy fecskendõ és inekciós tû segítségével gázolajjal "öntözd" meg, segít :P!Sajna a nagykalapács használatát nem tudod elkerülni!Türelem, ki fog az jönni!

Üdv:Peti.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hátsó lengõvilla

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Sziasztok! Kedvenc, a nyáron vett ETZ 250 (De Luxe) mocim épp most van a teljes szétszedés állapotában (az elõzõ tulaj csak a blokkal foglalkozott, az tökéletes, a többi része viszont izé... :lol:

A próbléma a láncszet cseréjekor az új blokktartó vasak beszerelésekor jelentkezett. Nevezetesen, hogy a hátsõ lengõvilla tengely meg sem mozdul. Ráadásul, valaki megpróbálta már kiverni a helyérõl, mert a sztenderfeszító rugó helyénél úgy bezömült a tengely, hogy nem jött át az anya. Lereszelgettem, áterõltettem, mindkét oldalon mindent leszedtem róla, és olyan, mintha hozzá lenne hegesztve a vázhoz :lol: , nagyon stabil. Mivel az a tengely amúgy is kuka, szétvertük szinte nagykalapáccsal, és csak nem akar mozdulni sem. Lazító folyadékkal, petróleummal is locsolgattuk, semmi.

Hétfõn flex-el levágom a kiálló részeit (a lengõvilláig), a bennmaradt csonkot pedig megpróbáljuk kinyomni egy kézi préssel. Ha ez nem megy, a 25 tonnás sajtológéppel. De ugye van más megoldás? Szerintem a szerelési kk 51. oldalán alul levõ ábrán (metszeten) a 10. alkatrész (vázcsapágycsõ) rohadt össze a zsírzás teljes hiánya miatt a tengellyel...

Egy még radikálisabb megoldás lenne a lengõvilla szétflexelése, az elemek lehúzása, a csonk kifúrása (gyakorlatilag újrafúrni a vázcsapágycsövet). Ahogy láttam egy lengõvilla Vaterán 700-1000 ft, anynira nem gond. Csak nem akarok flexxel szerelni... az olyan barbár :twisted:
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Köszi conus :!:
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

kuti!

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=277
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... e/gumi.pdf
egyébként ezekben is benne van:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nalati.zip
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
végül de nem utolsó sorban a kérdésedre a válasz: elöl: 2,75*18", hátul 3,25*16" a gyár által megadott értékek, mindenki saját szájíze szerint tehet fel 1-el nagyobbat(elöl 3,00*18", hátul 3,50*16").
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

bakimate írta:
bg írta:köszönöm! habár az érdekelne hogy mit értesz behangoláson?
A két teleszkóp egymáshoz állítása, hogy mindkettõ ugyanolyan mértékben csillapítson. Ez persze csak akkor lehetséges, hogyha nincs sz@rrákopva egyik sem.
Mindkettõ egészséges. A külsõ burkolat van csak amortizálva. Az is kicsit. Fogok jelentkezni!
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

bg írta:köszönöm! habár az érdekelne hogy mit értesz behangoláson?
A két teleszkóp egymáshoz állítása, hogy mindkettõ ugyanolyan mértékben csillapítson. Ez persze csak akkor lehetséges, hogyha nincs sz@rrákopva egyik sem.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: rugó elõfeszítés

Hozzászólás Szerző: Samu »

Ha bekeményíted, akkor a rugó tetejére teszel egy 1 centis pogácsát -> ettõl viszont közúton állandóan ütni fog az úthibáknál, mert hirtelen kirugózik! Legjobban teszed, ha hagyod úgy ahogy gyárilag van, pontosan tölts bele 230 köbcentit a szárakba, a szimeringeket cseréld le sokajkasra, alul meg jól tömítsd le a csavart. Persze mindez csak akkor érvényes, ha nem kopottak a telóid! :D
Máté írta:Sziasztok!
valaki meg tudná mondani, hogy etz 251-nél az elsõ teleszkpótot szeretném ha keményebb lenne. hallottam hogy lehet valamilyen rugóelõfeszítést készíteni. a rugó tetejére és a csavar közé valamilyen távtartót kell berakni? milyen vastagnak kéne hogy legyen? köszi a segítséget.
Máté
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

rugó elõfeszítés

Hozzászólás Szerző: Máté »

Sziasztok!
valaki meg tudná mondani, hogy etz 251-nél az elsõ teleszkpótot szeretném ha keményebb lenne. hallottam hogy lehet valamilyen rugóelõfeszítést készíteni. a rugó tetejére és a csavar közé valamilyen távtartót kell berakni? milyen vastagnak kéne hogy legyen? köszi a segítséget.
Máté
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

bakimate írta:Nem tudom, hogy az autó lengéscsillapítókhoz mennyire lehet belsõ alkatrészeket kapni. MZ teleszkóphoz csak szimmering van. Alkatrész utánpótlás híján, a teleszkóp felújítás részemrõl kimerül egy alapos eltakarításban, szimmering-cserében, friss olajjal való feltöltésben, és egy behangolásban. Ebben állok rendelkezésedre.
bg írta:Érdekelne hogy tud-e valaki megbízható lengéscsillapító javítót?

Akiket felhívtam bármilyen arcos reklám volt a neten, mindenki hátast dobott hogy 37.éves trophy mz lengéscsillapítóról van szó.
A legtöbb helyen kimerült a javítás fogalma a „megnézzük az autót, megrendeljük gyári szám alapján a lengéscsillapítót, és beépítjük”- ben.
Ezt tudják ma az autószerelõk? Ez betanított munka nem, pedig szakma! Ha autószerelõ volna az ilyen, vagy ne adj isten szakmai kihívásnak, tudná tekinteni, akkor nem zárkózna el egy ilyen „igazán” nagy kihívástól!
köszönöm!
habár az érdekelne hogy mit értesz behangoláson?
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Oké, köszönöm!
Odáig nem jutottam el! :D
MZ Forever! ;)
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Kábé 5el alattad kérdezte valaki ugyanezt, 230 köbcenti száranként! :)
Shancus írta:Hello
Remélem jó helyre írok, bár a vissza olvasotak alapján igen!
Barátnöm apjának egy 1984-es ETZ 250-ese van aminél az elsõ teleszkopbol cserélni akkarjuk a hidraulika folyadékot.
Megtudná valaki mondani, hogy mennyi folyadék kell bele?
Elöre is köszönöm!
Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus »

Hello
Remélem jó helyre írok, bár a vissza olvasotak alapján igen!
Barátnöm apjának egy 1984-es ETZ 250-ese van aminél az elsõ teleszkopbol cserélni akkarjuk a hidraulika folyadékot.
Megtudná valaki mondani, hogy mennyi folyadék kell bele?
Elöre is köszönöm!
MZ Forever! ;)
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Köszi a válaszokat! Régebben valaki linkelt be fórumra egy cikket, táblázatot ahol össze volt foglalva hogy mi mit jelent egy gumi nevében... vagy az oldalon volt? tudja valaki hogy hol találom? én nem jöttem rá :) 2.50x16 Köpeny 41J K36/1 TT gondolom nem ez való az enyémre, mert túl olcsó lenne :) 3660 Huf... Pedig asszem 2,50es van benne... de lehet hogy jobb lenne a 2.75ös.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Ne bízd rá gumisra, mert azt fogja hozni neked amit talál! Nem hiába ajánljuk mindenkinek a Heidenau párost!
kuti írta:Üdv! lehet hogy hülye kérdés, de Heidenau k65ös mintázatú gumijának van valami különleges képessége elõre? visszaolvasva találtam, hogy hátra k36, elöl k65.. többen is használják így.. Lényeg a lényeg, gumivásárlás elõtt állok, és nem tudom, hogy rábízzam e a gumis ismerõsre, hogy valami jót hozzon, vagy ilyet vegyek, mert tényleg annyira jó ár/értékben mz-re.. köszi
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Nem tudom, hogy az autó lengéscsillapítókhoz mennyire lehet belsõ alkatrészeket kapni. MZ teleszkóphoz csak szimmering van. Alkatrész utánpótlás híján, a teleszkóp felújítás részemrõl kimerül egy alapos eltakarításban, szimmering-cserében, friss olajjal való feltöltésben, és egy behangolásban. Ebben állok rendelkezésedre.
bg írta:Érdekelne hogy tud-e valaki megbízható lengéscsillapító javítót?

Akiket felhívtam bármilyen arcos reklám volt a neten, mindenki hátast dobott hogy 37.éves trophy mz lengéscsillapítóról van szó.
A legtöbb helyen kimerült a javítás fogalma a „megnézzük az autót, megrendeljük gyári szám alapján a lengéscsillapítót, és beépítjük”- ben.
Ezt tudják ma az autószerelõk? Ez betanított munka nem, pedig szakma! Ha autószerelõ volna az ilyen, vagy ne adj isten szakmai kihívásnak, tudná tekinteni, akkor nem zárkózna el egy ilyen „igazán” nagy kihívástól!
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Nekem is ilyen van, és elégedett vagyok vele! :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

kuti írta:Üdv! lehet hogy hülye kérdés, de Heidenau k65ös mintázatú gumijának van valami különleges képessége elõre? visszaolvasva találtam, hogy hátra k36, elöl k65.. többen is használják így.. Lényeg a lényeg, gumivásárlás elõtt állok, és nem tudom, hogy rábízzam e a gumis ismerõsre, hogy valami jót hozzon, vagy ilyet vegyek, mert tényleg annyira jó ár/értékben mz-re.. köszi
Én ilyet vettem...

Üdv. Ghost
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

Érdekelne hogy tud-e valaki megbízható lengéscsillapító javítót?

Akiket felhívtam bármilyen arcos reklám volt a neten, mindenki hátast dobott hogy 37.éves trophy mz lengéscsillapítóról van szó.
A legtöbb helyen kimerült a javítás fogalma a „megnézzük az autót, megrendeljük gyári szám alapján a lengéscsillapítót, és beépítjük”- ben.
Ezt tudják ma az autószerelõk? Ez betanított munka nem, pedig szakma! Ha autószerelõ volna az ilyen, vagy ne adj isten szakmai kihívásnak, tudná tekinteni, akkor nem zárkózna el egy ilyen „igazán” nagy kihívástól!
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! lehet hogy hülye kérdés, de Heidenau k65ös mintázatú gumijának van valami különleges képessége elõre? visszaolvasva találtam, hogy hátra k36, elöl k65.. többen is használják így.. Lényeg a lényeg, gumivásárlás elõtt állok, és nem tudom, hogy rábízzam e a gumis ismerõsre, hogy valami jót hozzon, vagy ilyet vegyek, mert tényleg annyira jó ár/értékben mz-re.. köszi
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor »

bakimate írta:230 köbcenti/szár.

köszönöm! nagyon sokat segítettél! :D
MZ ETZ 125 Standard
=>>UEJ-527<<=
MZ
über alles
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

230 köbcenti/szár.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor »

Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani hogy pontosan mennyi olaj kell az etz elsõtelókba?
elõre is köszönöm
MZ ETZ 125 Standard
=>>UEJ-527<<=
MZ
über alles
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Akkor ez lesz, kösz a tanácsot Bambi!
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Fehhér:) írta:Az is lett cserélve..... :S De akkor lehet hogy valami gyenge nem is bele való rugót adtak? (Mert vételkor néztem a végét és csak simán le volt csípve, nem is volt elvékonyitva, szintbe hozva.... )
Ha valami sz@rt adtak, akkor hol érdemes venni??
Kösz a választ: Bálint
hát a maszek eléggé gyenge alapbol.és hamar ósszéb is ül,mint a gyári.tegyél bele legalább 1-1.5 cm-es pogácsát,(attol függ milyen nehéz vagy) csavar,és a rugó közé.
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Az is lett cserélve..... :S De akkor lehet hogy valami gyenge nem is bele való rugót adtak? (Mert vételkor néztem a végét és csak simán le volt csípve, nem is volt elvékonyitva, szintbe hozva.... )
Ha valami sz@rt adtak, akkor hol érdemes venni??
Kösz a választ: Bálint
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Fehhér:) írta:Mennyi olajat lehet beletenni plusszba a villaszárakba, hogy nem nyomja ki ?
Mert gyári mennyiséget töltöttem bele(ráadásul a sürübb Vájvolín olajat:P) de igy is ül fékezésnél!!! :cry:
rugó elgyengült,csere javallott.
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Mennyi olajat lehet beletenni plusszba a villaszárakba, hogy nem nyomja ki ?
Mert gyári mennyiséget töltöttem bele(ráadásul a sürübb Vájvolín olajat:P) de igy is ül fékezésnél!!! :cry:
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
MeXico
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2008.09.17. 11:36
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: MeXico »

Koszi a segitseget mindenkinek .!

Sztem lanc csere lesz a dologbol !
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Köszi szépen a választ!

Esetleg nem tud vki milyen motor elsõ rugója passzol mz etz 250 elsõ villába?

Üdv: KaráK
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ha csak levágsz a rugóból,akkor természetesen hamarabb fel fog koppanni,mert a rugózás keménysége változatlan marad.Az ültetést rövidebb,de keményebb rugóval szokták csinálni,szóval szerintem a levágás nem jó ötlet.

üdv
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Sziasztok!

Egy gyors kérdés: Ha az elsõ telõból a rugókból levágok mondjuk 5 cm-t, hogy a gép eleje kicsit lejjebb legyen, nagyban befolyásolja a menetteljesítményt? Hamar fel fog ütni? Most 10w40es motorolaj csillapít per pill.

Köszi: KaráK
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

MeXico írta:Koszonom a gyors valaszokat !

Elso telomban sztem gyakorlatilag nincs olaj....alig csilapit vmit legkisebb fekezesre is szinte egybol osszecsuklik.
Lanc feszesseget hogy kene megnezni ...en vmi olyet tok h raulve 1-2cm-t kell tudni mozgatni kozepen fell-le? (de ez meg ugye burkolt)
illetve mikor jo a faszesseg?
Kép

minden precizen le van írva a gyár szerint 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

kisbocsi írta:Szeva Karak!

Te figyi, ugye nem krosszocni akarsz az atommal?

Mer az gyorsan kifingatja a kuplungot, a láncot a fogaskereket és nekünk óvó mz-eknek rosszul esik... :(

Amúgy a képen te vagy?

Üdv: kisbocsi
Szisztok!

Bocsi a hosszas eltûnésért, nem csekkoltam gyakran a fórumot, aztán nagyon eltûntek a válaszok :( Nem akarok crossolni, azt nem tartom okos dolognak. Aszfalt gumikra gondoltam, elõre 110es, hátulra 130as. Majdnem mindeg nagymotornál az figyel. Bár én is elvetettem, nem kell az, csak sokat dob a fogyasztáson. Most 110es peres van rajta, rendben megy, jól dönthetõ, totál eléedett vok vele. Néha kicsit csúszik kifele erõsebb kanyarban, de vissza lehet fogni.

Az MZ óvást én is zászlómra tûztem, most télen totál generál, aztán utána minden pöpec lesz. Képet tettem fel a géprõl pár helyre, sztem nem úgy néz ki, mint aki szét akarná gyalázni :) (legalábbis remélem) A képen én vok (sok idõbe telt mire leltem ide beleillõt :P )
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

MeXico írta:Hello !
Es olyankor mi a teendo ha a lanc feszesseget allito ket csavar kopra be van tekerve legfeszesebb allasba?
Lanc csere?
Vedd le a jobb oldali deklit és akkor nem zavar a láncvédõ gumi a feszesség ellenõrzésekor... :idea:
Ha pedig totál meg van feszítve a lánc, akkor csere :? Én megnézném a lánckerekeket is :!:

Üdv. Ghost
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 43 vendég