Fékek
Szerintem teljesen fölösleges átalakítás. Nekem egy Hyosung fõfékhenger és fém fékcsõ van fenn a gépen gyári nyereggel és tárcsával, elhasznált betétekkel. A fékhatás több mint elég, az MZ végsebességéhez és a gumi tapadási képességéhez mérten bõven megfelel. Ráadásul nem is igényel nagy kézerõt és jól érezhetõ nyomáspontja van. Egy tárcsaszabályozás és egy jó minõségû betét beszerelése után még versenycélokra is elég lenne...Karak írta:Sziasztok!
Próbált már valaki dupla tárcsafékes átalakítást végezni nagy etz-n? Bár lehet ez a kérdés a tuning-ba való. Bár ha a biztonságosabbá tétel tuning, akkor nem jó felé halad a világ
Köszi a válaszokat!
De ha plusz rugózatlan tömeget akarsz cipelni az elején ezeken a "jó magyar utakon" akkor hajrá...
Üdv. Ghost
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Sziasztok meg tudná nekem mondani valaki mi pénzt lehet kérni egy jó álapotú ETZ (tárcsa)komplett fék ért ami kifogástalanul müködik?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Gshp
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 158
- Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
- Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely
KösziikobraCode írta:Hali Gshp!Gshp írta: Hello ! Milyen típusú mekkora méretû szimeringet vettél oda ? Mert ez a kisipari szar karmantyú elfossa magát 2 havonta és 1x úgy fogok járni hogy az új festésre folyik ... A szimering strapabíróbb ? Vagy mit javasoltok ????????
A szimering 10x20x7-es, mivel a környékemen nem épp a leglocsóbb helyen tudtam beszerezni 200ft-volt. Dupla vállú szimeringet vegyél az a jó. És igen, elvileg a szimering jobb mint a karmantyú.
Üdv
Köd elõttem, füst utánam !! [-=UNW-042=-]
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Hali Gshp!Gshp írta:Hello ! Milyen típusú mekkora méretû szimeringet vettél oda ? Mert ez a kisipari szar karmantyú elfossa magát 2 havonta és 1x úgy fogok járni hogy az új festésre folyik ... A szimering strapabíróbb ? Vagy mit javasoltok ????????kobraCode írta:
Hali Dénes!
Sikerült szétszedni a dolgot, valószínû hogy a karmantyú a ludas, eléggé lötyög a féktdugattyún a dolog. Hétfõn irány a bolt és csere.
Köszi mindent
Megvolt a karmanytú csere szimeringre, nagyon jól tömít, köszi még egyszer mindenkinek a tippeket, tanácsokat!
A szimering 10x20x7-es, mivel a környékemen nem épp a leglocsóbb helyen tudtam beszerezni 200ft-volt. Dupla vállú szimeringet vegyél az a jó. És igen, elvileg a szimering jobb mint a karmantyú.
Üdv
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Sziasztok!
Múlthéten mentem a 250es ETZ-mel és a keresztezõdés elõtt lassítottam elsõ és hátsófékkel finoman és a hátsó fékem leblokkolt. Elengedtem a fékpedált és lent maradt beragadva, és végül el is estem. A fékkulcs fordult volna át és befeszült? A fékkulcs csak akkor tud átfordulni ha a betétek kopottak és nem voltak annyira megkopva még bõven kophatott volna belõlük és az egész fégpofán meg volt a ferodol minden részénél. Ja és úgy hazajöttem a motorral, hogy közben nagyon lassan mentem és próbálgattam fékezni vele erõsen és gyengén is de akkor utána már nem fogott be. Most tettem bele utángyártott új betéteket és így se blokkol. Ja és mégvalami.. hátsó féklámpakapcsolót szeretném jól beállítani, ezzel a gyárival csak szenvedek több nap mire jól beállítom, tudtok rá valami jó megoldást?
Múlthéten mentem a 250es ETZ-mel és a keresztezõdés elõtt lassítottam elsõ és hátsófékkel finoman és a hátsó fékem leblokkolt. Elengedtem a fékpedált és lent maradt beragadva, és végül el is estem. A fékkulcs fordult volna át és befeszült? A fékkulcs csak akkor tud átfordulni ha a betétek kopottak és nem voltak annyira megkopva még bõven kophatott volna belõlük és az egész fégpofán meg volt a ferodol minden részénél. Ja és úgy hazajöttem a motorral, hogy közben nagyon lassan mentem és próbálgattam fékezni vele erõsen és gyengén is de akkor utána már nem fogott be. Most tettem bele utángyártott új betéteket és így se blokkol. Ja és mégvalami.. hátsó féklámpakapcsolót szeretném jól beállítani, ezzel a gyárival csak szenvedek több nap mire jól beállítom, tudtok rá valami jó megoldást?
Üdv.: Papszi
Ennek az a története, hogy az elsõ MZ-mnek volt teli tárcsás a féke, én úgy emléxem, hogy esõs idõben csúsztak a pofák, és nem fogott valami nagyon(de az is lehet, hogy már kopottak voltak a pofák, és azért csinálta ezt).A második MZ-met már úgy vettem, hogy fúrt tárcsa volt rajta.Esõben is ugyan úgy fog a fék, mint száraz idõben.De jobban nem fog fogni.
Szerintem érdemes kicsit megfurkálni, de ha félsz ettõl, akkor vegyél egy használt tárcsát, azt szabályozd fel, és utána furkáld ki.
Sok sikert!
Szerintem érdemes kicsit megfurkálni, de ha félsz ettõl, akkor vegyél egy használt tárcsát, azt szabályozd fel, és utána furkáld ki.
Sok sikert!
Azért annyira bátran ne ugorj neki, nem mind1, hogy mennyire furkálod ki.e.istvan8 írta:Köszönöm a segítséget-most már bátrabban ugrom neki a féktárcsa furkálásnak.
Még egy kérdés:EBC fékbetétet hol kapok és kb. mekkora összegért?
Elõre is köszönöm a segítséget!
Nekem ennyire van, de ennél jobban már nemkéne
- Gshp
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 158
- Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
- Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely
Hello ! Milyen típusú mekkora méretû szimeringet vettél oda ? Mert ez a kisipari szar karmantyú elfossa magát 2 havonta és 1x úgy fogok járni hogy az új festésre folyik ... A szimering strapabíróbb ? Vagy mit javasoltok ????????kobraCode írta:Dénes írta:Hát légtelenítés sosem árt:) Fékolaj: DOT4-es. (párszáz forint)
Légtelenités menete pedig wikin levan írva, vagy szerelési kézikönyv.
Több módszer is van.
Készlettartályba olajat töltesz, légtelenítõ csavar kinyit, ráraksz egy benzincsövet és elkezded szívni.
Miután a rendszer feltöltõdik olajjal (szivás hatására szépen lecsorog) elzárod a légtelenítõt.
Rápumpálsz a fékre, majd húzott kar mellett kicsit megnyitod a légtelenítõ csavart. Ezt párszor ismétled és kész.
Esetleg a fékcsõ és egyebek kocogtatásával rálehet bízni a légbuborékokat hogy eltávozzanak:)
Hali Dénes!
Sikerült szétszedni a dolgot, valószínû hogy a karmantyú a ludas, eléggé lötyög a féktdugattyún a dolog. Hétfõn irány a bolt és csere.
Köszi mindent
Megvolt a karmanytú csere szimeringre, nagyon jól tömít, köszi még egyszer mindenkinek a tippeket, tanácsokat!
Köd elõttem, füst utánam !! [-=UNW-042=-]
Lukas tárcsát nem kapsz, azt úgy kell kifúrkálni... Nem tudok róla, hogy rosszat tenne neki, nekem hasznos volt mikor fent volt, a fékport összegyûjtötte stb...
e.istvan8 írta:Köszi a tanácsot!
Viszont azt hallottam,hogy a tárcsa furkálás nem biztos,hogy jót tesz a tárcsának.
Téves ez az információ?
Egyébként lehet valahol lukas tárcsát kapni?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Dobféken gondolom azé nem érezni annyira mert ugye abba nem sok nedvesség kerül(het) Gondolom neked valahogy belekerült aztán azért nem fogott az úgy...Aztán szép lassan elpárolgott onnan is...kuti írta:Szerintem az is veszít a hatásából! Ha nem is akkor, másnapra Egyszer volt hogy szakadó esõbe jöttem haza egy jó 50 km-t. Másnap a hátsó fékem egyenlõ volt a nullával, és elég durva hangokat adott Nah de sokat fékeztem, stb, és megjavultbluerider írta:A dobfék esõben is ugyanúgy fog mint száraz idõben! (szarul)
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Szerintem az is veszít a hatásából! Ha nem is akkor, másnapra Egyszer volt hogy szakadó esõbe jöttem haza egy jó 50 km-t. Másnap a hátsó fékem egyenlõ volt a nullával, és elég durva hangokat adott Nah de sokat fékeztem, stb, és megjavultbluerider írta:A dobfék esõben is ugyanúgy fog mint száraz idõben! (szarul)
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Hali!Hali!
Van egy kis gondom.Esõben a tárcsafék olyan a kis ETZ-n,mintha nem is lenne.
Van valakinek valami jó megoldása a problémára?
Elõre is köszi!
Napos,száraz idõt próbáltad már? Egyébként én úgy tudom hogy azért csökken a hatása mert nedves lesz a tárcsa meg a betét is és ugye nem súrlódik a két vizes felület ergo csökken a fékhatás... De nekem kb egy másodperc alatt a hõ hatására elpárolog a víz és onnan ugyanúgy fog mint szárazon. Sztem ez normális. Talán a tárcsa ly(j)uggatása segíthet egy kicsit...
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Dénes írta:Hát légtelenítés sosem árt:) Fékolaj: DOT4-es. (párszáz forint)
Légtelenités menete pedig wikin levan írva, vagy szerelési kézikönyv.
Több módszer is van.
Készlettartályba olajat töltesz, légtelenítõ csavar kinyit, ráraksz egy benzincsövet és elkezded szívni.
Miután a rendszer feltöltõdik olajjal (szivás hatására szépen lecsorog) elzárod a légtelenítõt.
Rápumpálsz a fékre, majd húzott kar mellett kicsit megnyitod a légtelenítõ csavart. Ezt párszor ismétled és kész.
Esetleg a fékcsõ és egyebek kocogtatásával rálehet bízni a légbuborékokat hogy eltávozzanak:)
Hali Dénes!
Sikerült szétszedni a dolgot, valószínû hogy a karmantyú a ludas, eléggé lötyög a féktdugattyún a dolog. Hétfõn irány a bolt és csere.
Köszi mindent
Megvolt a karmanytú csere szimeringre, nagyon jól tömít, köszi még egyszer mindenkinek a tippeket, tanácsokat!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
igen, de elég ha kiveszed és "megfiatalítod" kézzel vagy fogóval.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Azt ki lehet külön cserélni? Az az ami legfelül van, és ilyen furcsa alakú...?conus írta:bizonyára a csapok amik távtartóként funkcionálnak a féknyeregben, lehet h egy kicsit megpuhult a lemezrugód.kosian írta:Mitõl lehet az, hogy ha forgatom az elsõ kereket, akkor halkan kattog a féknyeregben valami és picit olyankor mozognak a fékbetétek is?
Széles utat, hátszelet!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
bizonyára a csapok amik távtartóként funkcionálnak a féknyeregben, lehet h egy kicsit megpuhult a lemezrugód.kosian írta:Mitõl lehet az, hogy ha forgatom az elsõ kereket, akkor halkan kattog a féknyeregben valami és picit olyankor mozognak a fékbetétek is?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Hát légtelenítés sosem árt:) Fékolaj: DOT4-es. (párszáz forint)
Légtelenités menete pedig wikin levan írva, vagy szerelési kézikönyv.
Több módszer is van.
Készlettartályba olajat töltesz, légtelenítõ csavar kinyit, ráraksz egy benzincsövet és elkezded szívni.
Miután a rendszer feltöltõdik olajjal (szivás hatására szépen lecsorog) elzárod a légtelenítõt.
Rápumpálsz a fékre, majd húzott kar mellett kicsit megnyitod a légtelenítõ csavart. Ezt párszor ismétled és kész.
Esetleg a fékcsõ és egyebek kocogtatásával rálehet bízni a légbuborékokat hogy eltávozzanak:)
Légtelenités menete pedig wikin levan írva, vagy szerelési kézikönyv.
Több módszer is van.
Készlettartályba olajat töltesz, légtelenítõ csavar kinyit, ráraksz egy benzincsövet és elkezded szívni.
Miután a rendszer feltöltõdik olajjal (szivás hatására szépen lecsorog) elzárod a légtelenítõt.
Rápumpálsz a fékre, majd húzott kar mellett kicsit megnyitod a légtelenítõ csavart. Ezt párszor ismétled és kész.
Esetleg a fékcsõ és egyebek kocogtatásával rálehet bízni a légbuborékokat hogy eltávozzanak:)
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Szerintem ezt már páran leirták, csináld a következõt:kobraCode írta:Sziasztok.
Egy olyan problémám lenne hogy a fékkaron olaj van. Mindez nem is zavarna annyira, csak épp elfogy az olaj szép lassan a rendszerbõl és a kabátomon köt ki (a menetszél rám vágja az összeset). Hogyan lehetne megoldani hogy ne csöpögjön, fojjon az olaj a fékkaron? Még sosem kaptam szét a fékrendszer, mivel kezdjem? Hol álljak neki?
Köszi elõre is a válaszokat.
Hali.
Elöszöris leszeded a fõfékhengert a kormányról,(a kart leszeded-stiftet kihúzod/kalapálod) óvatosan befogod egy satuba vagy valahogy rögzíted.
(szabályok: világos legyen-láss mindent, tiszta körülmények)
Kiveszed a zégergyûrût a fõfékhengerbõl. (vagy egy sima drót van benne) Elöbbit fogóval, utóbbit kicsi csavarhúzóval kipiszkálhatod.
Utána egy kisebb, keskeny fogóval megfogod a dugattyú végét (vigyázz hogy csak a legvégét fogd meg mert ha megkarcolod az érintkezõ felületet akkormár folyni fog végleg az olaj) és kihúzod tömitéstõl mindenestõl az egészet a helyérõl.
Ha a tömités a helyén marad akkor csavarhúzóval kipiszkálod. (itt a a henger felületére vigyázz)
Leméred a tõmítés méreteit és veszel oda illeszkedõ duplaajkú szimeringet a legközelebbi csapágyboltban. Ennek a mérete általában 10x20x7, de kitudja mi válik be nálad.
Lehetõleg ne mond a vásárláskor hogy mihez kell, mert néhol nemszolgálnak ki, ha kiderül hogy fékhez szükséges.
Ezután meggyõzödsz róla hogy a kis karmantyú (az a szoknyás kicsi gumicucc a dugattyúra ráhúzva), jó állapotban van-e (nincs-e kiszakadva belõle darab. megnyúlva, stb.).
Ha minden oké és tiszta akkor fékolajjal meglocsolod az összes alkatrészt és értelemszerûen visszahelyezel mindent.
A szimeringet úgy ütögesd be, hogy ne feszüljön meg. Körkörösen apró ütögetéssel nekem bevállt. (jaés valami tompa végû tárggyal tedd ezt, és figyelj a dugattyú épségére)
Ezután vissza a kormányra és kész.
Ja és a zégert se felejtsd el.
- Picimokuska
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Balatonalmádi
Fékkarmanytú elkopott... Megoldás: csere, 10×20×7-es kétajkú szimeringre.kobraCode írta:Sziasztok.
Egy olyan problémám lenne hogy a fékkaron olaj van. Mindez nem is zavarna annyira, csak épp elfogy az olaj szép lassan a rendszerbõl és a kabátomon köt ki (a menetszél rám vágja az összeset). Hogyan lehetne megoldani hogy ne csöpögjön, fojjon az olaj a fékkaron? Még sosem kaptam szét a fékrendszer, mivel kezdjem? Hol álljak neki?
Köszi elõre is a válaszokat.
Hali.
Kicsi a bors, de vannak barátai
Ha Balatonalmádiba jön valaki, várom szeretettel
Ha Balatonalmádiba jön valaki, várom szeretettel
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Sziasztok.
Egy olyan problémám lenne hogy a fékkaron olaj van. Mindez nem is zavarna annyira, csak épp elfogy az olaj szép lassan a rendszerbõl és a kabátomon köt ki (a menetszél rám vágja az összeset). Hogyan lehetne megoldani hogy ne csöpögjön, fojjon az olaj a fékkaron? Még sosem kaptam szét a fékrendszer, mivel kezdjem? Hol álljak neki?
Köszi elõre is a válaszokat.
Hali.
Egy olyan problémám lenne hogy a fékkaron olaj van. Mindez nem is zavarna annyira, csak épp elfogy az olaj szép lassan a rendszerbõl és a kabátomon köt ki (a menetszél rám vágja az összeset). Hogyan lehetne megoldani hogy ne csöpögjön, fojjon az olaj a fékkaron? Még sosem kaptam szét a fékrendszer, mivel kezdjem? Hol álljak neki?
Köszi elõre is a válaszokat.
Hali.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Sziasztok!
Érdeklõdnék (hátha ti tudjátok), hogy Magyarországon csak egyféle "kis karmantyút" lehet venni a fõfékhenger dugattyújához?
Mármint egy gyártótól érkezik az összes amit a boltokban kapni? (teljesen azonos minõség/méret)
Csakmert jópárszor cseréltem ilyen karmantyút de az istenért sem akar mûködni a fék.
(utángyártott fõfékhengerem van, lehet más a belsõ méret?)
Próbálkoztam O gyûrûvel, ami végül bevállt, igaz nem tökéletes. Vizsgán nem menne át szerintem.
(mivel nemtudom hogy az O gyûrû meddig fogja birni, hogyan állja a fékolajat, ezért mindenképpen kicserélném)
Köszi a segítséget.
Dénes
Érdeklõdnék (hátha ti tudjátok), hogy Magyarországon csak egyféle "kis karmantyút" lehet venni a fõfékhenger dugattyújához?
Mármint egy gyártótól érkezik az összes amit a boltokban kapni? (teljesen azonos minõség/méret)
Csakmert jópárszor cseréltem ilyen karmantyút de az istenért sem akar mûködni a fék.
(utángyártott fõfékhengerem van, lehet más a belsõ méret?)
Próbálkoztam O gyûrûvel, ami végül bevállt, igaz nem tökéletes. Vizsgán nem menne át szerintem.
(mivel nemtudom hogy az O gyûrû meddig fogja birni, hogyan állja a fékolajat, ezért mindenképpen kicserélném)
Köszi a segítséget.
Dénes
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
kifújatást a szervízkönyv a féknyereg dugattyúkra írja, nem pedig a fõfékhenger dugattyúrakuti írta:Amúgy a kifúvatás csak akkor mûködhet, ha nincs beleragasztva.. Amúgy szerelési útmutatóba ha jól tudom, nem írja a ragasztást, tehát ezért írja a fúvatást Az már csak mellékes, hogy ragasztás nélkül szerelni mûvészet.. Fõleg utángyártott alkatrészekkel Nah ezt valószínüleg senki nem érti rajtam kívül, de hagyjátok rám
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Amúgy a kifúvatás csak akkor mûködhet, ha nincs beleragasztva.. Amúgy szerelési útmutatóba ha jól tudom, nem írja a ragasztást, tehát ezért írja a fúvatást Az már csak mellékes, hogy ragasztás nélkül szerelni mûvészet.. Fõleg utángyártott alkatrészekkel Nah ezt valószínüleg senki nem érti rajtam kívül, de hagyjátok rám
- Zschopauer
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
- MZ-d típusa: Honda CBF 250
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
Nna megoldódott az ügy! :)kuti írta:Mi megpróbáltuk kompresszorral is a MOL kúton, de abba nem volt elég nyomás hogy kiszedje :D Fõleg ha bele is van ragasztva...
Én is próbáltam kompresszorral, az 8 bar-t bír, de az kevés.
Megkínáltam vízpumpafogóval is, á la conus, persze kiszedett zégergyûrû mellett, de túl satnya voltam, és nem jött ki. :)
A helyi MZ szervízben valami spéci szerszámmal kiszabadították, és mostmár jó!!
Zschopauer
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Mi megpróbáltuk kompresszorral is a MOL kúton, de abba nem volt elég nyomás hogy kiszedje Fõleg ha bele is van ragasztva...Picimokuska írta:Zschopauer írta: Beszereztem ezt a fajta szimeringet, meg karmantyúkat is. Hogy kell kiszedni a fõfékhenger belsejébõl az alkatrészeket? Akárhogy húzom kifelé, nem jön! A szerelési kézikönyv szerint kompersszorral kell kifúvatni, de ez szerintem rossz vicc.
Van ott egy zégergyûrû, azt ki kell pattintani aztán egy lapos fejû fogóval óvatosan ki kell húzni a dugattyúval együtt. Ha jól emlékszem. Remélem sikerül!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
ilyen hulladék drótzéger van ott eredetileg. én azt "normális" zégerre cseréltem. megfogod a végét a hengeres testû dugattyúnak vízpumpafogóval aztán kirántod.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Picimokuska
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Balatonalmádi
Zschopauer írta:Beszereztem ezt a fajta szimeringet, meg karmantyúkat is. Hogy kell kiszedni a fõfékhenger belsejébõl az alkatrészeket? Akárhogy húzom kifelé, nem jön! A szerelési kézikönyv szerint kompersszorral kell kifúvatni, de ez szerintem rossz vicc.Picimokuska írta:Mi fõfékhengernél karmantyúkat cseréltünk, az szinte semmit nem ért, mert utángyártott volt persze, ugyan úgy folyatott. 10x20x7-es kétajkú szimeringet próbálj rátenni, nekem az bevált. Valami 50 ft-os alkatrész.
Van ott egy zégergyûrû, azt ki kell pattintani aztán egy lapos fejû fogóval óvatosan ki kell húzni a dugattyúval együtt. Ha jól emlékszem. Remélem sikerül!
Kicsi a bors, de vannak barátai
Ha Balatonalmádiba jön valaki, várom szeretettel
Ha Balatonalmádiba jön valaki, várom szeretettel
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 5 vendég