Elektronika topik - a pokol kapuja
Zsakfos nekem nincs stift van viszont ék:
http://kepfeltoltes.hu/080906/K_p004_ww ... es.hu_.jpg
ezáltal csak egyféleképpen tudom feltenni a forgórészt. Ezért is kérdeztem hol kell lennie az ék helyének a fõtengelyen.
Peti:
Felújítás után én azt a fõtengelyt tettem bele ami a benne volt. Hogy az kell e bele vagy sem azt nem tudom.
Fores a kis bütyök megvezetõje is megvan:
http://kepfeltoltes.hu/080906/K_p021_ww ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080906/K_p004_ww ... es.hu_.jpg
ezáltal csak egyféleképpen tudom feltenni a forgórészt. Ezért is kérdeztem hol kell lennie az ék helyének a fõtengelyen.
Peti:
Felújítás után én azt a fõtengelyt tettem bele ami a benne volt. Hogy az kell e bele vagy sem azt nem tudom.
Fores a kis bütyök megvezetõje is megvan:
http://kepfeltoltes.hu/080906/K_p021_ww ... es.hu_.jpg
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
..Skorpi motorjában hasonló szitu:stift volt,csak a forgórészbõl ke volt reszelve az a kis bütyök,ami a megszakitó emelõ nutjában menne,pont azért,hogy ott legyen a gyujtás,ahol kell...a képen látható stift a forgórészt rögziti,és a forgórészben is van egy kis bütyök,ami központositja a megszakitó emelõt...ebben egy idegen ,valszeg 150 es emelõje volt,és emiatt,ha rendesen raktam össze,akkor fent volt a lent...
fores
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Szeva Vadkan!vadkan írta:Na csináltam pár képet (sajna csak a mobil volt nálam)
Az elsõn alsó holtponton van látszik, hogy nyit a megszakító, a második a felsõ holtponton van, és ott pedig zárt a megszakító.
Ötletek?
http://kepfeltoltes.hu/080903/850753028 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080903/K_p003_ww ... es.hu_.jpg
Kérdés:
Egy fõtengely fordulat alatt hányszor kell nyitnia a megszakítónak?
És nyitva is kell maradnia, vagy rögtön vissza kell zárnia, és úgy kell maradnia a következõ nyitásig?
Néhány hónapja felújításkor én is küzködtem ezzel a problémával(nekem 250-es ETZ van).Történ ugyanis, hogy nekem volt egy TS250-es MZ-m amiból maradtak alkatrészek. A két motor fõtengelye majdnem megszólalásig egyforma, néhány méreteltérést kivéve.Az a lényeg, hogy én a TS fõtengelyt úljítottam fel és szereltem bele az ETZ-be.Alsó holtponton nyitott ennek hatására a megszakító kalapács.Lehet hogy te is hasonló bakit követtél el??????
Üdv:
Peti ETZ250
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Milyen ékpálya???Ez a stift van ami megvezeti a forgórészt hogy biztosan ott legyen ahol lennie kell.Ha neked ilyen stift nincs a fõtengelyeden akkor az baj.Hogyan raktad fel a forgórészt?? Saccra??Egyébként már egy elõzõ hozzászólásomban már pedzegettem ezt hogy ha nincs ez a stift ami bizony kieshet némely esetben,az okozhat ilyen hibát ami neked van.Ha arra gondolsz hogy a forgórészen levõ"ékpálya" hol van ,arra nagyon egyszerû a válasz.Ahol a stift a fõtengelyen.Remélem tudtam segiteni.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
[quote="vadkan"]Na azt hiszem megvan a baj.
Nézegettem a robbantott rajzokat, és a fõtengely mikor felsõ holtponton van az ékpálya is felül van.
Na nekem mikor felsõ holtponton van, akkor az ékpálya lent van. Valószínû emiatt van elfordulva a gyújtásom.
Ha valaki, akinek van kivéve egy fõtengelye, azért pillantson már rá, és írja le hogy is van az az ékpálya.Jól van az.A felsõ holtponti helyzetben a fõtengelyen lévõ megvezetõ stift alul van.
Nézegettem a robbantott rajzokat, és a fõtengely mikor felsõ holtponton van az ékpálya is felül van.
Na nekem mikor felsõ holtponton van, akkor az ékpálya lent van. Valószínû emiatt van elfordulva a gyújtásom.
Ha valaki, akinek van kivéve egy fõtengelye, azért pillantson már rá, és írja le hogy is van az az ékpálya.Jól van az.A felsõ holtponti helyzetben a fõtengelyen lévõ megvezetõ stift alul van.
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
..ez nem egyszerû feladat.A múlt hétvégén javitottam egy f.szabot,és a beállitás volt a legnehezebb.Azt mondják a szakemberek,hogy a bal oldali rugófeszitõt kell ovatosan hajtogatni..vagy bejön,de általában nem.Van beállitási leirásom(sajna mot kölcsönben)de nem biztos,hogy ha az értékek stimmelnek,akkor jó is lesz.Mérõmüszerrel (D+ és test)mértem folyamatosan--mert ugye,ezt elméletileg próbapadon kéne beállitani,nem a motoron---de sikerült a lemezhajtogató módszerrel.Nem kézzel,hanem laposfogóval(a legkisebbel),és nagyon leheletnyiket.Teljes világitást ráadva,akku nélkül sikerült belõnöm,hogy már 7,2 v-nál lekapcsoljon,és nem nyomja ki az izzókat kb 7000/p fordulatnál..kupi írta:Sziasztok tudna valaki segiteni miként lehet beálitani a 6voltos MZ fesz szabját,sanos ez az egy amihez soha nem mertem hozzá nyulni de most már esedékes.Egyébként minden tökéletesen müködik a gépen másik szabályzoval tuti a töltés de sajnos az kölcsön volt csak nálam,igy most a régit kellene valahogy beálitani(voltmérõ szerint lámpa nélkül fordulaton 6,2 volt van az aksinál )de világitásal már alapjáraton csak 5,3.
fores
Na azt hiszem megvan a baj.
Nézegettem a robbantott rajzokat, és a fõtengely mikor felsõ holtponton van az ékpálya is felül van.
Na nekem mikor felsõ holtponton van, akkor az ékpálya lent van. Valószínû emiatt van elfordulva a gyújtásom.
Ha valaki, akinek van kivéve egy fõtengelye, azért pillantson már rá, és írja le hogy is van az az ékpálya.
Nézegettem a robbantott rajzokat, és a fõtengely mikor felsõ holtponton van az ékpálya is felül van.
Na nekem mikor felsõ holtponton van, akkor az ékpálya lent van. Valószínû emiatt van elfordulva a gyújtásom.
Ha valaki, akinek van kivéve egy fõtengelye, azért pillantson már rá, és írja le hogy is van az az ékpálya.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Sub-ee!! Megcsináltam a ledes hátsólámpát és van egy kis bibi.Javits ki ha tévednék.Amit te terveztél az Etz251-hez van ugye?Ugyanis ha jól néztem a kapcsolási rajzokat,azon van egyedül ugy megoldva a féklámpakapcsoló hogy nem negativot hanem pozitivot szakit meg.Namármost nekem /1-em van(12V-ra alakitva) amin még az eredeti féklámpakapcsoló látja el feladatát hátul.Ha azt akarom hogy mûködjön a lámpa akkor kéne csinálnom egy külön féklámpakapcsolót ami pozitivot szakit meg ugye?Nem gond a megoldása csak erõsits meg hogy jól látom a dolgot.Köszi a választ elõre is.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Mindenfelé vannak szakik,akik értenek is hozzá,csak meg kell találni õket.vadkan írta:Szabolcs-Szatmár-Bereg megye keleti fele, MátészalkaStravkó írta: Mindenképpen szét kell szedni,de olcsóbb lenne centríroztatni,fõleg,ha amúgy nincs baja.
Merre van az a felétek?
Amugy,ha cseréled a fõtengelyt,beszerelés elõtt azt sem árt centrírozni,mert ki tudja milyen lesz? Lehet,hogy csöbörbõl,vödörbe kerülsz!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
egyszer nyit,és nem zár vissza rügtön,vadkan írta:Na csináltam pár képet (sajna csak a mobil volt nálam)
Az elsõn alsó holtponton van látszik, hogy nyit a megszakító, a második a felsõ holtponton van, és ott pedig zárt a megszakító.
Ötletek?
http://kepfeltoltes.hu/080903/850753028 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080903/K_p003_ww ... es.hu_.jpg
Kérdés:
Egy fõtengely fordulat alatt hányszor kell nyitnia a megszakítónak?
És nyitva is kell maradnia, vagy rögtön vissza kell zárnia, és úgy kell maradnia a következõ nyitásig?
lehet,hogy üt a fõtengelyed?
Na csináltam pár képet (sajna csak a mobil volt nálam)
Az elsõn alsó holtponton van látszik, hogy nyit a megszakító, a második a felsõ holtponton van, és ott pedig zárt a megszakító.
Ötletek?
http://kepfeltoltes.hu/080903/850753028 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080903/K_p003_ww ... es.hu_.jpg
Kérdés:
Egy fõtengely fordulat alatt hányszor kell nyitnia a megszakítónak?
És nyitva is kell maradnia, vagy rögtön vissza kell zárnia, és úgy kell maradnia a következõ nyitásig?
Az elsõn alsó holtponton van látszik, hogy nyit a megszakító, a második a felsõ holtponton van, és ott pedig zárt a megszakító.
Ötletek?
http://kepfeltoltes.hu/080903/850753028 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080903/K_p003_ww ... es.hu_.jpg
Kérdés:
Egy fõtengely fordulat alatt hányszor kell nyitnia a megszakítónak?
És nyitva is kell maradnia, vagy rögtön vissza kell zárnia, és úgy kell maradnia a következõ nyitásig?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Érdekes hibajelenség.Az állórészt biztosan jól raktad fel Viszont a forgórészt könnyen ellehet tenni a fõtengelyen abban az esetben ha a kis megvezetõ stift kihullot a fõtengelybõl.Elõfordul néha hogy már nem fekszik benne stabilan,fõleg ha már vették ki belõle.Kiváncsi vagyok a fényképekre én is.Mindig tanul az ember az ilyen kivételes hibákból.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Érdekes hibajelenség.Az állórészt biztosan jól raktad fel Viszont a forgórészt könnyen ellehet tenni a fõtengelyen abban az esetben ha a kis megvezetõ stift kihullot a fõtengelybõl.Elõfordul néha hogy már nem fekszik benne stabilan,fõleg ha már vették ki belõle.Kiváncsi vagyok a fényképekre én is.Mindig tanul az ember az ilyen kivételes hibákból.
Jól emlékszel, a forgórészhez kapcsolódik a bütyök. Cseréltem már forgórészt is bütyköket is, de mindig alul nyit a megszakító. De találtam még egy forgórészt, délután összenézem mind a hármat.z25z írta:ez elmeletileg igy igaz, csak egyfelekepp lehet a generator alloreszet betenni, ha biztos vagy benne hogy a butyok tuti jol megy ra, es a megfelelo alkatreszekkel van szerelve (nem mas tipus) akkor mar csak egy otletem maradt, (most igy hirtelen nincs elottem, de ugy remlik, hogy a forgoreszhez kapcsolodik a butyok?) a forgoresz nincs elfordulva esetleg 180 fokkal? (elvileg az is egyfelekepp mehet csak ra) jahh es nehogy elforgasd a generatort na csinalj kepet aztan meglassuk hol lehet a bibi, nagyon kivancsi leszek, hol lesz a megfejtes....
na meg valami: az alloresz szepen egyenletesen (koccig) felfekszik?
Az állórész szépen felmegy ütközésig.
Ha más nem az egyik bütyököt átalakítom.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
ez elmeletileg igy igaz, csak egyfelekepp lehet a generator alloreszet betenni, ha biztos vagy benne hogy a butyok tuti jol megy ra, es a megfelelo alkatreszekkel van szerelve (nem mas tipus) akkor mar csak egy otletem maradt, (most igy hirtelen nincs elottem, de ugy remlik, hogy a forgoreszhez kapcsolodik a butyok?) a forgoresz nincs elfordulva esetleg 180 fokkal? (elvileg az is egyfelekepp mehet csak ra) jahh es nehogy elforgasd a generatort na csinalj kepet aztan meglassuk hol lehet a bibi, nagyon kivancsi leszek, hol lesz a megfejtes....
na meg valami: az alloresz szepen egyenletesen (koccig) felfekszik?
na meg valami: az alloresz szepen egyenletesen (koccig) felfekszik?
Úgy ahogy mondod, de a bütyköt is és a generátor is csak egyféle képpen lehet betenni.z25z írta:amugy hirtelen olyan erzesem van mintha a butyok 180 fokkal elforditva lenne felteve.....elmeletben akkor produkalhatna ilyet vagy az egesz generator
Ha nem lesz más fordítok a generátoron...
Ahogy néztem pont akkor van a legtávolabb a bütyök a megszakítótól mikor nyitni kellene lenni neki!
Holnap teszek fel képeket.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.
A 150-ETZ-en nem tudom beállítani a gyújtásomat sehogy sem.
Ugyanis, ha beállítom a 0,4-es megszakító hézagot akkor pontosan az alsó holtponton nyit.
Ha úgy állítom be hogy a felsõ holtpont elõtt nyisson akkor végig nyitva marad a megszakítom (amikor a legnagyobbat nyitja lesz vagy 1cm a hézag) csak a felsõ holtpont elõtt zár és már nyit is ki újra.
Cseréltem már:
forgórész, bütyköt (4db-ot is), megszakítót.
Mi lehet a gond? Cseréljek fõtengelyt?
Segítségre lenne szükségem.
A 150-ETZ-en nem tudom beállítani a gyújtásomat sehogy sem.
Ugyanis, ha beállítom a 0,4-es megszakító hézagot akkor pontosan az alsó holtponton nyit.
Ha úgy állítom be hogy a felsõ holtpont elõtt nyisson akkor végig nyitva marad a megszakítom (amikor a legnagyobbat nyitja lesz vagy 1cm a hézag) csak a felsõ holtpont elõtt zár és már nyit is ki újra.
Cseréltem már:
forgórész, bütyköt (4db-ot is), megszakítót.
Mi lehet a gond? Cseréljek fõtengelyt?
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Sziasztok tudna valaki segiteni miként lehet beálitani a 6voltos MZ fesz szabját,sanos ez az egy amihez soha nem mertem hozzá nyulni de most már esedékes.Egyébként minden tökéletesen müködik a gépen másik szabályzoval tuti a töltés de sajnos az kölcsön volt csak nálam,igy most a régit kellene valahogy beálitani(voltmérõ szerint lámpa nélkül fordulaton 6,2 volt van az aksinál )de világitásal már alapjáraton csak 5,3.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
megvan a megoldás.
Az a köcs.. kisipari f.stalicska,elba...tt elkur..t,kisipari alkatrész megint.
Történt pedig hogy tavaly cseréltem szénkefét mert már ideális a gyárit kicserélni.
Amit a ndk-sok megcsináltak birta 20évig, 20000km ig.
Az UJ kisipari remekmû kb 1évig és legalább 1000km birt.
Igy már megint hasit a paripa.
Óccccsó benzint a népnek.
Az a köcs.. kisipari f.stalicska,elba...tt elkur..t,kisipari alkatrész megint.
Történt pedig hogy tavaly cseréltem szénkefét mert már ideális a gyárit kicserélni.
Amit a ndk-sok megcsináltak birta 20évig, 20000km ig.
Az UJ kisipari remekmû kb 1évig és legalább 1000km birt.
Igy már megint hasit a paripa.
Óccccsó benzint a népnek.
lehet menetzárlatos az állrész,vagy a forgórész isDlaca írta:Szevasztok.Hátha valaki tudja a megoldást.
ETZ-150, csak 4000 felett van töltés,legalábbis a lámpa szerint.
Feszszabályzót már cseréltem egy másikra de probléma továbbra is fennáll.
van valakinek ötlete??
Kábeleket megnézegettem nem találtam hibát.
Várom a tanácsokat,nincs sok kedvem szerelõhöz vinni
Koszi
Ócccsó benzint a népnek.
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Sziasztok!
Utángyártott vezeték kapható:
MZ ES 125(150)/1 Trophy
MZ ES 250/2 Trophy
MZ TS 125(150)
MZ TS 250
MZ TS 250/1
MZ ETZ 250
MZ ETZ 125(150)
motorkerékpárokhoz.
Érdeklõdni: bakimate kukac freemail pont hu
Utángyártott vezeték kapható:
MZ ES 125(150)/1 Trophy
MZ ES 250/2 Trophy
MZ TS 125(150)
MZ TS 250
MZ TS 250/1
MZ ETZ 250
MZ ETZ 125(150)
motorkerékpárokhoz.
Érdeklõdni: bakimate kukac freemail pont hu
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Szevasztok.Hátha valaki tudja a megoldást.
ETZ-150, csak 4000 felett van töltés,legalábbis a lámpa szerint.
Feszszabályzót már cseréltem egy másikra de probléma továbbra is fennáll.
van valakinek ötlete??
Kábeleket megnézegettem nem találtam hibát.
Várom a tanácsokat,nincs sok kedvem szerelõhöz vinni
Koszi
Ócccsó benzint a népnek.
ETZ-150, csak 4000 felett van töltés,legalábbis a lámpa szerint.
Feszszabályzót már cseréltem egy másikra de probléma továbbra is fennáll.
van valakinek ötlete??
Kábeleket megnézegettem nem találtam hibát.
Várom a tanácsokat,nincs sok kedvem szerelõhöz vinni
Koszi
Ócccsó benzint a népnek.
Szia torokb
A típus, amit javasoltak nekem Butapesten az Egressy úton a POSTA motorjavító részlegénél a Piaggio Free volt. Elmentem a motorboltba és 450 Ft-ért vettem is egyet. Villamosságilag mûködött is, de szemre bármennyire is hasonló volt az ETZ lámpakapcsoló és a Piaggio lámpakapcsoló menete az olasz nem ment bele a német fékkar menetébe. Próbáltam a Piaggo kapcsolót menetmetszõvel kompatibilissé tenni az ETZ-hez, de sajna a vékonyfalú bronz olasz nem bírta.
Felvetõdõtt bennem, hogy veszek egy másikat 450 Ft-ért, menetfésûvel beazonosítom a méretét és azt a kis eltérést menetfúróval módosítom az ETZ fékkarán.
Elõbb azonban kíváncsi vagyok Manoo86 és a szocimotoros megoldására.
Minden jót.
A típus, amit javasoltak nekem Butapesten az Egressy úton a POSTA motorjavító részlegénél a Piaggio Free volt. Elmentem a motorboltba és 450 Ft-ért vettem is egyet. Villamosságilag mûködött is, de szemre bármennyire is hasonló volt az ETZ lámpakapcsoló és a Piaggio lámpakapcsoló menete az olasz nem ment bele a német fékkar menetébe. Próbáltam a Piaggo kapcsolót menetmetszõvel kompatibilissé tenni az ETZ-hez, de sajna a vékonyfalú bronz olasz nem bírta.
Felvetõdõtt bennem, hogy veszek egy másikat 450 Ft-ért, menetfésûvel beazonosítom a méretét és azt a kis eltérést menetfúróval módosítom az ETZ fékkarán.
Elõbb azonban kíváncsi vagyok Manoo86 és a szocimotoros megoldására.
Minden jót.
ETZ, az ERÕ földi helytartója!
Mit ér az erõ, ha nincs URALOD - ja ez most nem ide való, de jól, hangzik.
Mit ér az erõ, ha nincs URALOD - ja ez most nem ide való, de jól, hangzik.
HEllo
AKinek a féklámpa kapcsoloval lenne baja az szóljon küldök a megoldásra képeket emailban, a szocimotoros.hu van egy jo kis leírás annak egy módosított verzióját tudom ajánlani.
cimem: p-gergye@freefreemail.hu
AKinek a féklámpa kapcsoloval lenne baja az szóljon küldök a megoldásra képeket emailban, a szocimotoros.hu van egy jo kis leírás annak egy módosított verzióját tudom ajánlani.
cimem: p-gergye@freefreemail.hu
Re: Fék
Én is ennek a problémának a megoldásán gondolkozom, eddig két verziót ismerek:kisdobos5 írta:Sziasztok
Új belépõ vagyok, bocs ha már volt a kérdés és nem találtam rá a választ. 1994-óta van egy 125-ös kis ETZ-m. A kardinális kérdés az a fránya tárcsafék féklámpakapcsolója. Számát sem tudom hányszor cseréltem. Legutóbb már mûszakira is hibásan vittem, de a biztos egy sporttárs volt és együttérzõen átengedte a mocit.
Mit javasoltok, milyen más motor féklámpakapcsolója jó az ETZ helyett, vagy milyen hosszútávú megoldást javasoltok?
Elõre is köszi.
1. Állítólag van robogó féklámpakapcsoló ami beapplikálható oda.
2. Fékcsõre T elágazás, arra pedig nyomáskapcsoló. (Cikk a szocimotoros.hu-n, ha jól emlkészem...)
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Na nekem megoldódott hál égnek a világítás problémám.. Nem volt nagy baja, régi égõbe csak ki volt égve tompított, a reflektornál meg érintkezési hiba volt az égõbe... ahogy elfordítottam, jó volt.. amit meg utána beletettem, arról most utólag kiderült, hogy véletlen apám pótizzói közül vettem ki.. (Ts 250/1.. 6V ) Tehát semmi nagy baja nem volt, csak én voltam hülye
Fék
Sziasztok
Új belépõ vagyok, bocs ha már volt a kérdés és nem találtam rá a választ. 1994-óta van egy 125-ös kis ETZ-m. A kardinális kérdés az a fránya tárcsafék féklámpakapcsolója. Számát sem tudom hányszor cseréltem. Legutóbb már mûszakira is hibásan vittem, de a biztos egy sporttárs volt és együttérzõen átengedte a mocit.
Mit javasoltok, milyen más motor féklámpakapcsolója jó az ETZ helyett, vagy milyen hosszútávú megoldást javasoltok?
Elõre is köszi.
Új belépõ vagyok, bocs ha már volt a kérdés és nem találtam rá a választ. 1994-óta van egy 125-ös kis ETZ-m. A kardinális kérdés az a fránya tárcsafék féklámpakapcsolója. Számát sem tudom hányszor cseréltem. Legutóbb már mûszakira is hibásan vittem, de a biztos egy sporttárs volt és együttérzõen átengedte a mocit.
Mit javasoltok, milyen más motor féklámpakapcsolója jó az ETZ helyett, vagy milyen hosszútávú megoldást javasoltok?
Elõre is köszi.
ETZ, az ERÕ földi helytartója!
Mit ér az erõ, ha nincs URALOD - ja ez most nem ide való, de jól, hangzik.
Mit ér az erõ, ha nincs URALOD - ja ez most nem ide való, de jól, hangzik.
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Csak 6 hónap garit adtak az aksira. Most egy Unibat van... kiszedtem a JAWA-ból. Vele úgyis kevésbé szeretek járni
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
normál savas aksikra 6 hónapot adnak általábanbakimate írta:Ha valóban csak 8 hónapos az akksi, és ha megvan az összes papírja, vidd vissza oda, ahol vetted, hátha kicserélik. Nekem is ilyen van, és ha jól emlékszem 1 év garancia van/volt rá.
Vörcsi írta:Újra én
Szóval igazad volt. A banner aksi cellazárlatos lett, meg találtam még egy kontakt hibát is... Uff
De mekkora ideg voltam emiatt egész nap! Az embertelen
helló! megint én!
És szerintetetek ha egy stihl motorfûrész gyújtását kompelleten bele tudnám építeni akkor azzal nem lenne jó a verda??:idea:
Mert nekem végülis csak szikra kell az indításhoz, semmi más elektronika!
Mivel az az igazság, hogy nekem nem tetszik az aksi gyújtás, mivel túl sok a hibalehetõség!! Ezért szeretnék egy minnél egyszerûbb gyújtást a gépemnek!
És szerintetetek ha egy stihl motorfûrész gyújtását kompelleten bele tudnám építeni akkor azzal nem lenne jó a verda??:idea:
Mert nekem végülis csak szikra kell az indításhoz, semmi más elektronika!
Mivel az az igazság, hogy nekem nem tetszik az aksi gyújtás, mivel túl sok a hibalehetõség!! Ezért szeretnék egy minnél egyszerûbb gyújtást a gépemnek!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Szevasz akkor én is passzolok,szerintem csak valami apro dolog lehet olyan amire nem is gondolsz egyébként a babi gyujtás nagyon kényes (fõleg a rázkodást és a nedveséget nem szereti)sajnos van hozzá közöm kiss kerti gépeket szerelgetek és a Robi 55-õs csodagép is ezzel a gyujtásal kinlodik.Azért ne add fel és ha kiderül a bibi meséld el mi volt érdekelne.Hege14 írta:Ezt már mondták nekem páran!!! Csak hogy már ment a motor a babetta gyújtással! Könnyen indult a 2-3. rugásra!!! Gyönyörû szikrám volt csak kellet alítanom a gyújtáson,(mert utógyújtásos volt) és azóta nem tudtam ujra elindítani! Szóval mûködött a dolog, akár rugásra is!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Ha valóban csak 8 hónapos az akksi, és ha megvan az összes papírja, vidd vissza oda, ahol vetted, hátha kicserélik. Nekem is ilyen van, és ha jól emlékszem 1 év garancia van/volt rá.
Vörcsi írta:Újra én
Szóval igazad volt. A banner aksi cellazárlatos lett, meg találtam még egy kontakt hibát is... Uff
De mekkora ideg voltam emiatt egész nap! Az embertelen
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
banner a márka sztemVörcsi írta:8 hónapos csak az aksi és idáig baj nem volt vele baj. Valami bivaj vagy mi a márkacíme., nem tudom lejött a matrica... :S
...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Újra én
Szóval igazad volt. A banner aksi cellazárlatos lett, meg találtam még egy kontakt hibát is... Uff
De mekkora ideg voltam emiatt egész nap! Az embertelen
Szóval igazad volt. A banner aksi cellazárlatos lett, meg találtam még egy kontakt hibát is... Uff
De mekkora ideg voltam emiatt egész nap! Az embertelen
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Most kimentem és 650ma-t vesz fel az aksiból a motor félgázon. Ez egy másik aksi a JAWA-mnól ami nincs egy hónapos. Közben picit világít a töltésvisszajelzõ, de mintha csak izzana a szál, mellette az üresállás meg szép fényesen. Nem értem mi lehet a baj.
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
8 hónapos csak az aksi és idáig baj nem volt vele baj. Valami bivaj vagy mi a márkacíme., nem tudom lejött a matrica... :S
Lehet hogy túl lett töltve a moci jóvoltából?
Csak azért kérdezem mert 200km-en csak tankolni szoktam megállni vele
Lehet hogy túl lett töltve a moci jóvoltából?
Csak azért kérdezem mert 200km-en csak tankolni szoktam megállni vele
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Üdv minden MZ-snek.
Remélem tudtok segíteni. Éppen hazafele tartottam az ES250/2-esemmel és városban kissebb fordulatom lefulladtam. A töltéshiány és az üresjárás éppen csak pislákolt. Egy idõ után nagynehezen betoltam, de hazaérve rámértem az aksira és csak 4.22v-ot adott. Ez érdekes, mert oda úton nem volt semmi baj, sõt méghozzá elõtte töltöttem az aksit. Egy frissen tölött aksival kirpóbáltam otthon és egy ampermérõt is rádobtam. Világítás nélkül alapjárat kicsivel felette a nemtöltés jelzõ iszonyat halványan világít, csak majdnem csutkagázon éri el azt a szintet az ampermérõ is hogy löki vissza negatívba a mutatót. Nem áztam el vele a géppel, szárazon tartom és nem értem mi lelhette, pedig az elmúlt 5000km-en csak a gyújtásom mászott el. A vezetékvégek fel vannak újítva és nem találtam kontakt hibát sem a bekötésben. Egy új (kibontatlan DDR-es töltõrelé) van benne. Segítség!
Remélem tudtok segíteni. Éppen hazafele tartottam az ES250/2-esemmel és városban kissebb fordulatom lefulladtam. A töltéshiány és az üresjárás éppen csak pislákolt. Egy idõ után nagynehezen betoltam, de hazaérve rámértem az aksira és csak 4.22v-ot adott. Ez érdekes, mert oda úton nem volt semmi baj, sõt méghozzá elõtte töltöttem az aksit. Egy frissen tölött aksival kirpóbáltam otthon és egy ampermérõt is rádobtam. Világítás nélkül alapjárat kicsivel felette a nemtöltés jelzõ iszonyat halványan világít, csak majdnem csutkagázon éri el azt a szintet az ampermérõ is hogy löki vissza negatívba a mutatót. Nem áztam el vele a géppel, szárazon tartom és nem értem mi lelhette, pedig az elmúlt 5000km-en csak a gyújtásom mászott el. A vezetékvégek fel vannak újítva és nem találtam kontakt hibát sem a bekötésben. Egy új (kibontatlan DDR-es töltõrelé) van benne. Segítség!
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég