Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

Zsakfos nekem nincs stift van viszont ék:

http://kepfeltoltes.hu/080906/K_p004_ww ... es.hu_.jpg

ezáltal csak egyféleképpen tudom feltenni a forgórészt. Ezért is kérdeztem hol kell lennie az ék helyének a fõtengelyen.

Peti:

Felújítás után én azt a fõtengelyt tettem bele ami a benne volt. Hogy az kell e bele vagy sem azt nem tudom.


Fores a kis bütyök megvezetõje is megvan:

http://kepfeltoltes.hu/080906/K_p021_ww ... es.hu_.jpg
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

..Skorpi motorjában hasonló szitu:stift volt,csak a forgórészbõl ke volt reszelve az a kis bütyök,ami a megszakitó emelõ nutjában menne,pont azért,hogy ott legyen a gyujtás,ahol kell...a képen látható stift a forgórészt rögziti,és a forgórészben is van egy kis bütyök,ami központositja a megszakitó emelõt...ebben egy idegen ,valszeg 150 es emelõje volt,és emiatt,ha rendesen raktam össze,akkor fent volt a lent...
fores
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

vadkan írta:Na csináltam pár képet (sajna csak a mobil volt nálam)

Az elsõn alsó holtponton van látszik, hogy nyit a megszakító, a második a felsõ holtponton van, és ott pedig zárt a megszakító.
Ötletek?

http://kepfeltoltes.hu/080903/850753028 ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080903/K_p003_ww ... es.hu_.jpg

Kérdés:
Egy fõtengely fordulat alatt hányszor kell nyitnia a megszakítónak?
És nyitva is kell maradnia, vagy rögtön vissza kell zárnia, és úgy kell maradnia a következõ nyitásig?
Szeva Vadkan!

Néhány hónapja felújításkor én is küzködtem ezzel a problémával(nekem 250-es ETZ van).Történ ugyanis, hogy nekem volt egy TS250-es MZ-m amiból maradtak alkatrészek. A két motor fõtengelye majdnem megszólalásig egyforma, néhány méreteltérést kivéve.Az a lényeg, hogy én a TS fõtengelyt úljítottam fel és szereltem bele az ETZ-be.Alsó holtponton nyitott ennek hatására a megszakító kalapács.Lehet hogy te is hasonló bakit követtél el??????

Üdv:
Peti ETZ250
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Milyen ékpálya???Ez a stift van ami megvezeti a forgórészt hogy biztosan ott legyen ahol lennie kell.Ha neked ilyen stift nincs a fõtengelyeden akkor az baj.Hogyan raktad fel a forgórészt?? Saccra??Egyébként már egy elõzõ hozzászólásomban már pedzegettem ezt hogy ha nincs ez a stift ami bizony kieshet némely esetben,az okozhat ilyen hibát ami neked van.Ha arra gondolsz hogy a forgórészen levõ"ékpálya" hol van ,arra nagyon egyszerû a válasz.Ahol a stift a fõtengelyen.Remélem tudtam segiteni.
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

zsakfos írta:.Jól van az.A felsõ holtponti helyzetben a fõtengelyen lévõ megvezetõ stift alul van.
Nekem olyan stift nincs :shock:

De én az ékpályára voltam kíváncsi. Az hol van?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

[quote="vadkan"]Na azt hiszem megvan a baj.

Nézegettem a robbantott rajzokat, és a fõtengely mikor felsõ holtponton van az ékpálya is felül van.
Na nekem mikor felsõ holtponton van, akkor az ékpálya lent van. Valószínû emiatt van elfordulva a gyújtásom.

Ha valaki, akinek van kivéve egy fõtengelye, azért pillantson már rá, és írja le hogy is van az az ékpálya.Jól van az.A felsõ holtponti helyzetben a fõtengelyen lévõ megvezetõ stift alul van.
Kép
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

..de itt egy szakszerû leirás...
Kép

Kép
fores
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Hozzászólás Szerző: fores »

kupi írta:Sziasztok tudna valaki segiteni miként lehet beálitani a 6voltos MZ fesz szabját,sanos ez az egy amihez soha nem mertem hozzá nyulni de most már esedékes.Egyébként minden tökéletesen müködik a gépen másik szabályzoval tuti a töltés de sajnos az kölcsön volt csak nálam,igy most a régit kellene valahogy beálitani(voltmérõ szerint lámpa nélkül fordulaton 6,2 volt van az aksinál )de világitásal már alapjáraton csak 5,3.
..ez nem egyszerû feladat.A múlt hétvégén javitottam egy f.szabot,és a beállitás volt a legnehezebb.Azt mondják a szakemberek,hogy a bal oldali rugófeszitõt kell ovatosan hajtogatni..vagy bejön,de általában nem.Van beállitási leirásom(sajna mot kölcsönben)de nem biztos,hogy ha az értékek stimmelnek,akkor jó is lesz.Mérõmüszerrel (D+ és test)mértem folyamatosan--mert ugye,ezt elméletileg próbapadon kéne beállitani,nem a motoron---de sikerült a lemezhajtogató módszerrel.Nem kézzel,hanem laposfogóval(a legkisebbel),és nagyon leheletnyiket.Teljes világitást ráadva,akku nélkül sikerült belõnöm,hogy már 7,2 v-nál lekapcsoljon,és nem nyomja ki az izzókat kb 7000/p fordulatnál..
fores
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

Na azt hiszem megvan a baj.

Nézegettem a robbantott rajzokat, és a fõtengely mikor felsõ holtponton van az ékpálya is felül van.
Na nekem mikor felsõ holtponton van, akkor az ékpálya lent van. Valószínû emiatt van elfordulva a gyújtásom.

Ha valaki, akinek van kivéve egy fõtengelye, azért pillantson már rá, és írja le hogy is van az az ékpálya.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Sub-ee!! Megcsináltam a ledes hátsólámpát és van egy kis bibi.Javits ki ha tévednék.Amit te terveztél az Etz251-hez van ugye?Ugyanis ha jól néztem a kapcsolási rajzokat,azon van egyedül ugy megoldva a féklámpakapcsoló hogy nem negativot hanem pozitivot szakit meg.Namármost nekem /1-em van(12V-ra alakitva) amin még az eredeti féklámpakapcsoló látja el feladatát hátul.Ha azt akarom hogy mûködjön a lámpa akkor kéne csinálnom egy külön féklámpakapcsolót ami pozitivot szakit meg ugye?Nem gond a megoldása csak erõsits meg hogy jól látom a dolgot.Köszi a választ elõre is.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

vadkan írta:
Stravkó írta: Mindenképpen szét kell szedni,de olcsóbb lenne centríroztatni,fõleg,ha amúgy nincs baja.
Merre van az a felétek?
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye keleti fele, Mátészalka
Mindenfelé vannak szakik,akik értenek is hozzá,csak meg kell találni õket.
Amugy,ha cseréled a fõtengelyt,beszerelés elõtt azt sem árt centrírozni,mert ki tudja milyen lesz? Lehet,hogy csöbörbõl,vödörbe kerülsz!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

Stravkó írta:
vadkan írta: Hát felénk nem nagyon van aki ilyet csinálna, úgyhogy cserélni kellesz...

Köszönöm a segítséget!
Mindenképpen szét kell szedni,de olcsóbb lenne centríroztatni,fõleg,ha amúgy nincs baja.
Merre van az a felétek?
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye keleti fele, Mátészalka
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

vadkan írta:
bambi írta:cserélni nem kell,centírozni,azt igen.
Hát felénk nem nagyon van aki ilyet csinálna, úgyhogy cserélni kellesz...

Köszönöm a segítséget!
Mindenképpen szét kell szedni,de olcsóbb lenne centríroztatni,fõleg,ha amúgy nincs baja.
Merre van az a felétek?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

bambi írta:cserélni nem kell,centírozni,azt igen.
Hát felénk nem nagyon van aki ilyet csinálna, úgyhogy cserélni kellesz...

Köszönöm a segítséget!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

vadkan írta:
bambi írta:egyszer nyit,és nem zár vissza rügtön,
lehet,hogy üt a fõtengelyed?
Azért nyitna alul a megszakító?

Gondolom akkor fõtengely csere a megoldás. Ettõl féltem.
cserélni nem kell,centírozni,azt igen.
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

bambi írta:egyszer nyit,és nem zár vissza rügtön,
lehet,hogy üt a fõtengelyed?
Azért nyitna alul a megszakító?

Gondolom akkor fõtengely csere a megoldás. Ettõl féltem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

vadkan írta:Na csináltam pár képet (sajna csak a mobil volt nálam)

Az elsõn alsó holtponton van látszik, hogy nyit a megszakító, a második a felsõ holtponton van, és ott pedig zárt a megszakító.
Ötletek?

http://kepfeltoltes.hu/080903/850753028 ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080903/K_p003_ww ... es.hu_.jpg

Kérdés:
Egy fõtengely fordulat alatt hányszor kell nyitnia a megszakítónak?
És nyitva is kell maradnia, vagy rögtön vissza kell zárnia, és úgy kell maradnia a következõ nyitásig?
egyszer nyit,és nem zár vissza rügtön,
lehet,hogy üt a fõtengelyed?
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

Na csináltam pár képet (sajna csak a mobil volt nálam)

Az elsõn alsó holtponton van látszik, hogy nyit a megszakító, a második a felsõ holtponton van, és ott pedig zárt a megszakító.
Ötletek?

http://kepfeltoltes.hu/080903/850753028 ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080903/K_p003_ww ... es.hu_.jpg

Kérdés:
Egy fõtengely fordulat alatt hányszor kell nyitnia a megszakítónak?
És nyitva is kell maradnia, vagy rögtön vissza kell zárnia, és úgy kell maradnia a következõ nyitásig?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Érdekes hibajelenség.Az állórészt biztosan jól raktad fel Viszont a forgórészt könnyen ellehet tenni a fõtengelyen abban az esetben ha a kis megvezetõ stift kihullot a fõtengelybõl.Elõfordul néha hogy már nem fekszik benne stabilan,fõleg ha már vették ki belõle.Kiváncsi vagyok a fényképekre én is.Mindig tanul az ember az ilyen kivételes hibákból.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Érdekes hibajelenség.Az állórészt biztosan jól raktad fel Viszont a forgórészt könnyen ellehet tenni a fõtengelyen abban az esetben ha a kis megvezetõ stift kihullot a fõtengelybõl.Elõfordul néha hogy már nem fekszik benne stabilan,fõleg ha már vették ki belõle.Kiváncsi vagyok a fényképekre én is.Mindig tanul az ember az ilyen kivételes hibákból.
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

z25z írta:ez elmeletileg igy igaz, csak egyfelekepp lehet a generator alloreszet betenni, ha biztos vagy benne hogy a butyok tuti jol megy ra, es a megfelelo alkatreszekkel van szerelve (nem mas tipus) akkor mar csak egy otletem maradt, (most igy hirtelen nincs elottem, de ugy remlik, hogy a forgoreszhez kapcsolodik a butyok?) a forgoresz nincs elfordulva esetleg 180 fokkal? (elvileg az is egyfelekepp mehet csak ra) jahh es nehogy elforgasd a generatort :lol: na csinalj kepet aztan meglassuk hol lehet a bibi, nagyon kivancsi leszek, hol lesz a megfejtes....
na meg valami: az alloresz szepen egyenletesen (koccig) felfekszik?
Jól emlékszel, a forgórészhez kapcsolódik a bütyök. Cseréltem már forgórészt is bütyköket is, de mindig alul nyit a megszakító. De találtam még egy forgórészt, délután összenézem mind a hármat.
Az állórész szépen felmegy ütközésig.

Ha más nem az egyik bütyököt átalakítom.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

ez elmeletileg igy igaz, csak egyfelekepp lehet a generator alloreszet betenni, ha biztos vagy benne hogy a butyok tuti jol megy ra, es a megfelelo alkatreszekkel van szerelve (nem mas tipus) akkor mar csak egy otletem maradt, (most igy hirtelen nincs elottem, de ugy remlik, hogy a forgoreszhez kapcsolodik a butyok?) a forgoresz nincs elfordulva esetleg 180 fokkal? (elvileg az is egyfelekepp mehet csak ra) jahh es nehogy elforgasd a generatort :lol: na csinalj kepet aztan meglassuk hol lehet a bibi, nagyon kivancsi leszek, hol lesz a megfejtes....
na meg valami: az alloresz szepen egyenletesen (koccig) felfekszik?
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

z25z írta:amugy hirtelen olyan erzesem van mintha a butyok 180 fokkal elforditva lenne felteve.....elmeletben akkor produkalhatna ilyet vagy az egesz generator :twisted:
Úgy ahogy mondod, de a bütyköt is és a generátor is csak egyféle képpen lehet betenni.
Ha nem lesz más fordítok a generátoron...

Ahogy néztem pont akkor van a legtávolabb a bütyök a megszakítótól mikor nyitni kellene lenni neki!

Holnap teszek fel képeket.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

csinalhatnal egy olyat amikor a felso holtponton van a dugo es latszodjon a megszakito meg a butyok, meg egyet amikor also holtponton van, amugy hirtelen olyan erzesem van mintha a butyok 180 fokkal elforditva lenne felteve.....elmeletben akkor produkalhatna ilyet vagy az egesz generator :twisted:
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

z25z írta:errol tehetnel fel egy kepet, hogy is nez ki a dolog, hatha okosabbak lennenk...
Mit szeretnél látni? Melyik alkatrészeket fényképezzem?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

errol tehetnel fel egy kepet, hogy is nez ki a dolog, hatha okosabbak lennenk...
vadkan
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.06.07. 00:03

Hozzászólás Szerző: vadkan »

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem.
A 150-ETZ-en nem tudom beállítani a gyújtásomat sehogy sem.
Ugyanis, ha beállítom a 0,4-es megszakító hézagot akkor pontosan az alsó holtponton nyit.
Ha úgy állítom be hogy a felsõ holtpont elõtt nyisson akkor végig nyitva marad a megszakítom (amikor a legnagyobbat nyitja lesz vagy 1cm a hézag) csak a felsõ holtpont elõtt zár és már nyit is ki újra.

Cseréltem már:
forgórész, bütyköt (4db-ot is), megszakítót.

Mi lehet a gond? Cseréljek fõtengelyt?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok tudna valaki segiteni miként lehet beálitani a 6voltos MZ fesz szabját,sanos ez az egy amihez soha nem mertem hozzá nyulni de most már esedékes.Egyébként minden tökéletesen müködik a gépen másik szabályzoval tuti a töltés de sajnos az kölcsön volt csak nálam,igy most a régit kellene valahogy beálitani(voltmérõ szerint lámpa nélkül fordulaton 6,2 volt van az aksinál )de világitásal már alapjáraton csak 5,3.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Dlaca
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.08.24. 20:37
Tartózkodási hely: Mezõtúr

Hozzászólás Szerző: Dlaca »

megvan a megoldás. :smt070 :smt067 :smt068 :smt067
Az a köcs.. kisipari f.stalicska,elba...tt elkur..t,kisipari alkatrész megint.
Történt pedig hogy tavaly cseréltem szénkefét mert már ideális a gyárit kicserélni.
Amit a ndk-sok megcsináltak birta 20évig, 20000km ig.
Az UJ kisipari remekmû kb 1évig és legalább 1000km birt.

Igy már megint hasit a paripa.

Óccccsó benzint a népnek.
Dlaca
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.08.24. 20:37
Tartózkodási hely: Mezõtúr

Hozzászólás Szerző: Dlaca »

köszi az infot,remélem nem az a baja.
De azért rámérek.
üdv Laca
Ócccsó benzint a népnek.



Kép
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Dlaca írta:Szevasztok.Hátha valaki tudja a megoldást.

ETZ-150, csak 4000 felett van töltés,legalábbis a lámpa szerint.
Feszszabályzót már cseréltem egy másikra de probléma továbbra is fennáll.
van valakinek ötlete??
Kábeleket megnézegettem nem találtam hibát.
Várom a tanácsokat,nincs sok kedvem szerelõhöz vinni
Koszi

Ócccsó benzint a népnek.
lehet menetzárlatos az állrész,vagy a forgórész is
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Sziasztok!
Utángyártott vezeték kapható:
MZ ES 125(150)/1 Trophy
MZ ES 250/2 Trophy
MZ TS 125(150)
MZ TS 250
MZ TS 250/1
MZ ETZ 250
MZ ETZ 125(150)
motorkerékpárokhoz.
Érdeklõdni: bakimate kukac freemail pont hu

Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Dlaca
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.08.24. 20:37
Tartózkodási hely: Mezõtúr

Hozzászólás Szerző: Dlaca »

Szevasztok.Hátha valaki tudja a megoldást.

ETZ-150, csak 4000 felett van töltés,legalábbis a lámpa szerint.
Feszszabályzót már cseréltem egy másikra de probléma továbbra is fennáll.
van valakinek ötlete??
Kábeleket megnézegettem nem találtam hibát.
Várom a tanácsokat,nincs sok kedvem szerelõhöz vinni
Koszi

Ócccsó benzint a népnek.
kisdobos5
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.08.13. 20:35

Hozzászólás Szerző: kisdobos5 »

Szia torokb


A típus, amit javasoltak nekem Butapesten az Egressy úton a POSTA motorjavító részlegénél a Piaggio Free volt. Elmentem a motorboltba és 450 Ft-ért vettem is egyet. Villamosságilag mûködött is, de szemre bármennyire is hasonló volt az ETZ lámpakapcsoló és a Piaggio lámpakapcsoló menete az olasz nem ment bele a német fékkar menetébe. Próbáltam a Piaggo kapcsolót menetmetszõvel kompatibilissé tenni az ETZ-hez, de sajna a vékonyfalú bronz olasz nem bírta.

Felvetõdõtt bennem, hogy veszek egy másikat 450 Ft-ért, menetfésûvel beazonosítom a méretét és azt a kis eltérést menetfúróval módosítom az ETZ fékkarán.

Elõbb azonban kíváncsi vagyok Manoo86 és a szocimotoros megoldására.

Minden jót.
ETZ, az ERÕ földi helytartója!
Mit ér az erõ, ha nincs URALOD - ja ez most nem ide való, de jól, hangzik.
Manoo86
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.08.23. 17:33
Tartózkodási hely: Somogyország

Hozzászólás Szerző: Manoo86 »

HEllo
AKinek a féklámpa kapcsoloval lenne baja az szóljon küldök a megoldásra képeket emailban, a szocimotoros.hu van egy jo kis leírás annak egy módosított verzióját tudom ajánlani.
cimem: p-gergye@freefreemail.hu
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Fék

Hozzászólás Szerző: torokb »

kisdobos5 írta:Sziasztok

Új belépõ vagyok, bocs ha már volt a kérdés és nem találtam rá a választ. 1994-óta van egy 125-ös kis ETZ-m. A kardinális kérdés az a fránya tárcsafék féklámpakapcsolója. Számát sem tudom hányszor cseréltem. Legutóbb már mûszakira is hibásan vittem, de a biztos egy sporttárs volt és együttérzõen átengedte a mocit.

Mit javasoltok, milyen más motor féklámpakapcsolója jó az ETZ helyett, vagy milyen hosszútávú megoldást javasoltok?

Elõre is köszi.
Én is ennek a problémának a megoldásán gondolkozom, eddig két verziót ismerek:
1. Állítólag van robogó féklámpakapcsoló ami beapplikálható oda.
2. Fékcsõre T elágazás, arra pedig nyomáskapcsoló. (Cikk a szocimotoros.hu-n, ha jól emlkészem...)
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Na nekem megoldódott hál égnek a világítás problémám.. Nem volt nagy baja, régi égõbe csak ki volt égve tompított, a reflektornál meg érintkezési hiba volt az égõbe... ahogy elfordítottam, jó volt.. amit meg utána beletettem, arról most utólag kiderült, hogy véletlen apám pótizzói közül vettem ki.. (Ts 250/1.. 6V :lol: ) Tehát semmi nagy baja nem volt, csak én voltam hülye 8)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
kisdobos5
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.08.13. 20:35

Fék

Hozzászólás Szerző: kisdobos5 »

Sziasztok

Új belépõ vagyok, bocs ha már volt a kérdés és nem találtam rá a választ. 1994-óta van egy 125-ös kis ETZ-m. A kardinális kérdés az a fránya tárcsafék féklámpakapcsolója. Számát sem tudom hányszor cseréltem. Legutóbb már mûszakira is hibásan vittem, de a biztos egy sporttárs volt és együttérzõen átengedte a mocit.

Mit javasoltok, milyen más motor féklámpakapcsolója jó az ETZ helyett, vagy milyen hosszútávú megoldást javasoltok?

Elõre is köszi.
ETZ, az ERÕ földi helytartója!
Mit ér az erõ, ha nincs URALOD - ja ez most nem ide való, de jól, hangzik.
Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Hozzászólás Szerző: Vörcsi »

Csak 6 hónap garit adtak az aksira. Most egy Unibat van... kiszedtem a JAWA-ból. Vele úgyis kevésbé szeretek járni :D
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bakimate írta:Ha valóban csak 8 hónapos az akksi, és ha megvan az összes papírja, vidd vissza oda, ahol vetted, hátha kicserélik. Nekem is ilyen van, és ha jól emlékszem 1 év garancia van/volt rá.
Vörcsi írta:Újra én :D
Szóval igazad volt. A banner aksi cellazárlatos lett, meg találtam még egy kontakt hibát is... Uff
De mekkora ideg voltam emiatt egész nap! Az embertelen :twisted:
normál savas aksikra 6 hónapot adnak általában
Hege14
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.08.22. 12:37

Hozzászólás Szerző: Hege14 »

helló! megint én!
És szerintetetek ha egy stihl motorfûrész gyújtását kompelleten bele tudnám építeni akkor azzal nem lenne jó a verda??:idea:
Mert nekem végülis csak szikra kell az indításhoz, semmi más elektronika!
Mivel az az igazság, hogy nekem nem tetszik az aksi gyújtás, mivel túl sok a hibalehetõség!! Ezért szeretnék egy minnél egyszerûbb gyújtást a gépemnek!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Hege14 írta:Ezt már mondták nekem páran!!! Csak hogy már ment a motor a babetta gyújtással! Könnyen indult a 2-3. rugásra!!! Gyönyörû szikrám volt csak kellet alítanom a gyújtáson,(mert utógyújtásos volt) és azóta nem tudtam ujra elindítani! Szóval mûködött a dolog, akár rugásra is!
Szevasz akkor én is passzolok,szerintem csak valami apro dolog lehet olyan amire nem is gondolsz egyébként a babi gyujtás nagyon kényes (fõleg a rázkodást és a nedveséget nem szereti)sajnos van hozzá közöm kiss kerti gépeket szerelgetek és a Robi 55-õs csodagép is ezzel a gyujtásal kinlodik.Azért ne add fel és ha kiderül a bibi meséld el mi volt érdekelne.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Ha valóban csak 8 hónapos az akksi, és ha megvan az összes papírja, vidd vissza oda, ahol vetted, hátha kicserélik. Nekem is ilyen van, és ha jól emlékszem 1 év garancia van/volt rá.
Vörcsi írta:Újra én :D
Szóval igazad volt. A banner aksi cellazárlatos lett, meg találtam még egy kontakt hibát is... Uff
De mekkora ideg voltam emiatt egész nap! Az embertelen :twisted:
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Köszöntem a választ, de igazat megvallva biztosítékokat nem is ellenõriztem mikor megvettem, tehát azok vannak benne amikkel az öreg használta... (nah lehet szidni engem :D ) Holnap lesz idõm és átnézem milyenek vannak benn, és átfutom vezetékekeket.. Hátha találok valami szemmel észrevehetõ hibát :roll:
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Vörcsi írta:8 hónapos csak az aksi és idáig baj nem volt vele baj. Valami bivaj vagy mi a márkacíme., nem tudom lejött a matrica... :S
...
banner a márka sztem :P
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Hozzászólás Szerző: Vörcsi »

Újra én :D
Szóval igazad volt. A banner aksi cellazárlatos lett, meg találtam még egy kontakt hibát is... Uff
De mekkora ideg voltam emiatt egész nap! Az embertelen :twisted:
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Hozzászólás Szerző: Vörcsi »

Most kimentem és 650ma-t vesz fel az aksiból a motor félgázon. Ez egy másik aksi a JAWA-mnól ami nincs egy hónapos. Közben picit világít a töltésvisszajelzõ, de mintha csak izzana a szál, mellette az üresállás meg szép fényesen. Nem értem mi lehet a baj.
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Hozzászólás Szerző: Vörcsi »

8 hónapos csak az aksi és idáig baj nem volt vele baj. Valami bivaj vagy mi a márkacíme., nem tudom lejött a matrica... :S
Lehet hogy túl lett töltve a moci jóvoltából?
Csak azért kérdezem mert 200km-en csak tankolni szoktam megállni vele :D
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Szia!

Ennek eléggé cellazárlat szaga van...
Vörcsi írta:csak 4.22v-ot adott.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Hozzászólás Szerző: Vörcsi »

Üdv minden MZ-snek.

Remélem tudtok segíteni. Éppen hazafele tartottam az ES250/2-esemmel és városban kissebb fordulatom lefulladtam. A töltéshiány és az üresjárás éppen csak pislákolt. Egy idõ után nagynehezen betoltam, de hazaérve rámértem az aksira és csak 4.22v-ot adott. Ez érdekes, mert oda úton nem volt semmi baj, sõt méghozzá elõtte töltöttem az aksit. Egy frissen tölött aksival kirpóbáltam otthon és egy ampermérõt is rádobtam. Világítás nélkül alapjárat kicsivel felette a nemtöltés jelzõ iszonyat halványan világít, csak majdnem csutkagázon éri el azt a szintet az ampermérõ is hogy löki vissza negatívba a mutatót. Nem áztam el vele a géppel, szárazon tartom és nem értem mi lelhette, pedig az elmúlt 5000km-en csak a gyújtásom mászott el. A vezetékvégek fel vannak újítva és nem találtam kontakt hibát sem a bekötésben. Egy új (kibontatlan DDR-es töltõrelé) van benne. Segítség!
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég