Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

abszolute szerelheto marad, az FBS-t mikor kinyomod a tubusbolo egy suru ragacsos nyulos massza, majd ha megszarad egy ruganyos gyuru lesz belole :lol: ize nem lattal meg szilikonkaucsukot?
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Köszi a gyors választ! Sztem a hétvégén akkor neki is esek ;) Ezután mennyire lesz leszedhetõ a hollander? Nagyon "odanõ"?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Karak írta:Szia!

Ez az FBS anyag micsoda? Merre tudok olyat venni? Nem fog teljesen leragadni a hollander miatta? A cuccot a blokk menetére, vagy ahollanderre kenjem? Rajtahagytad te is a tömítést?

Amúgy a pucolást mindíg alaposan végzem én is...

barmelyik haztartasi boltban kapsz FBS-t, kendd belulre ahova a konyok felfekszik, es illik ugy meghuzni, hogy elotte a csatlakozast a konyok-dob-nal lazitsd fel, mert ha ferden fekszik fel tehetsz barmilyen tomitest....
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Szia!

Ez az FBS anyag micsoda? Merre tudok olyat venni? Nem fog teljesen leragadni a hollander miatta? A cuccot a blokk menetére, vagy ahollanderre kenjem? Rajtahagytad te is a tömítést?

Amúgy a pucolást mindíg alaposan végzem én is...
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Úgy rakd össze a kiput,hogy jól letakarítod a hollandert és a menetet a blokkban (ezt tisztabenzinnel vagy gázolajjal) nem túl vastagon kikened FBS-sel a felületeket és úgy hajtod fel.Egy nap a teljes kikeményedési idõ,a végsõ utánhúzást akkor csináld,amikor jól bemelegedett a blokk.Nekem így is köp egy kicsit,de a könyöknél kipuffogás megszûnt.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Még egy kérdés, cska hogy boldogan kezdjétek a napot! :P

Reed szeleppel akarom megbolondítani a gépet, errõl ti mit tudtok? Yamaha rd 350esét hajtom fel már magyarországon, a szakszerû tuningleírás is ezt javasolja, szóval annyira nem lehet elbaszarintani vele a gépet sztem...

No meg ha vki tudja, akkor Bambi elérhetõségét is leírhatná nekem :)

Köfiii
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Sziasztok!

Nekem a kipufogónál ontja kifele az olajos fekete szmütyit a gép. vettem bele egy tömítést (alumínium karika) és felszereltem. Ráhúztam a könyökre, és ezután tekertem rá a szorítót. De a cucc még mindíg folyik ki.Lehet nem jó helyre raktam?

Kösz a válaszokat!
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

z25z írta:
ghostrider írta:Pénteken megragasztottam a pepitát, 1:50-es fullsynt-es keverékkel...
...ezek szerint ilyen is van :D

Persze nem kirándulós volt a tempó 8)

Üdv. Ghost

udv a klubban :twisted: :twisted: de maceras lesz a dolog vagy csak kihult es go tovabb? vagy sikerult utanoznod a produktumomat? :twisted:
Kép
...nyélgázról elveszem a tüzet...motorhang le...a néma csöndbe csak a szélzaj és a csikorgó hátsó gumi hangja hatol be...élvezem ahogy riszálja a seggét...megtartom és örülök hogy nem kell kanyarodni...kuplung...kuplung...még egyszer és végre megdobban a pepita szíve...négy...három...kettõ...gáz...három...négy ...öt...nyélgáz...széles vigyor...Duna-kanyar...Zebegény...nagyfröccs... 8)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ghostrider 2008.09.08. 15:51-kor.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

ghostrider írta:Pénteken megragasztottam a pepitát, 1:50-es fullsynt-es keverékkel...
...ezek szerint ilyen is van :D

Persze nem kirándulós volt a tempó 8)

Üdv. Ghost

udv a klubban :twisted: :twisted: de maceras lesz a dolog vagy csak kihult es go tovabb? vagy sikerult utanoznod a produktumomat? :twisted:
Kép
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Pénteken megragasztottam a pepitát, 1:50-es fullsynt-es keverékkel...
...ezek szerint ilyen is van :D

Persze nem kirándulós volt a tempó 8)

Üdv. Ghost
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gabesz írta:Köszi a segítséget Peti.
Sok segítséget, meg hasznos dolgot találtam a linken, :wink: de a szimmering méreteket azokat mondjuk pont nem. :D
Szia! Esetleg még itt nézegethetsz.http://www.mz-b.de/ts150/dts150.htm[/url]
Gabesz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.09.06. 11:04
Tartózkodási hely: Az asztal alatt...

Hozzászólás Szerző: Gabesz »

Köszi a segítséget Peti.
Sok segítséget, meg hasznos dolgot találtam a linken, :wink: de a szimmering méreteket azokat mondjuk pont nem. :D
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

Gabesz írta:Helló.

A segítségeteket szeretném kérni. :roll: A tartalék 125-ös TS blokkomat szeretném felújítani, ill. egy kicsit "tuningolni" :lol: .
Megtudná nekem mondani valaki, hogy a TS (125) blokkba hova-milyen méretû szimmeringek kellenek, valamint
a hajtókar felsõ tûgörgõs kosarának méretei is kellenének :wink: . És valami kíméletes apróság "tuning"-ra, nincs valami
ötletetek? Teszemazt, mondjuk a váltóban, vagy kuplungon... :?:

Segítségeteket, elõre is köszönöm!
Szeva Gabesz!

Ezen a Linken mindent megtalasz.

http://szocimotoros.hu/

Eredményes bütykölést.
Üdv:
Peti ETZ250
Gabesz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.09.06. 11:04
Tartózkodási hely: Az asztal alatt...

Hozzászólás Szerző: Gabesz »

Helló.

A segítségeteket szeretném kérni. :roll: A tartalék 125-ös TS blokkomat szeretném felújítani, ill. egy kicsit "tuningolni" :lol: .
Megtudná nekem mondani valaki, hogy a TS (125) blokkba hova-milyen méretû szimmeringek kellenek, valamint
a hajtókar felsõ tûgörgõs kosarának méretei is kellenének :wink: . És valami kíméletes apróság "tuning"-ra, nincs valami
ötletetek? Teszemazt, mondjuk a váltóban, vagy kuplungon... :?:

Segítségeteket, elõre is köszönöm!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

tigris írta:Jó az a hõmérõ kapcsolás,de akinek nincs,viszont odafigyel a motorra bejáratáskor (lehet a hengert taperolni menet közben,ha mondjuk ujjatlan kesztyûben mész,mint én :P ),de nagyon lehet érezni,ha melege van a motornak,mert egyszerûen nagyon nem megy úgy,mintha nincs.

OK,hogy az 1:25-öt ajánló öreg szakik 2 ütemen élték az életüket,de AROL 2T-n és Pannónián :D
Viszont ez az 1:60 , 1:100 tényleg elég izginek hangzik :shock:
Nem feltétlen, de mindegy legyen Pannónia és AROL 2T! :D
Csinálja mindenki úgy ahogy akarja az a legjobb megoldás legfeljebb ha nem jön be fizet egy kis tanulópénzt! De hát istenem a mai világban egészség a lényeg pénz nem számít! (Nem kérem azt a verziós választ azért nem számít mert NINCS!) Sõt ezzel kapcsolatban semmien választ nem várok! Ez legyen egy aranyköpés! :twisted:
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

a hõmérõ kb 2000 forint, az óratestet börzén vettem 300 forintért, azt kellett újraépíteni, számlapba ledeket rakni, új számlapot felragasztani
a 10 led kb 300 forint, az IC bele 800 asszem, a többi nemsok
csak nekem 2x is elszaródott, 1x mert a fesszabályzóm túlfeszültséget csinált, pedig az ic 16 voltig bírja, akkor átépítettem stabilizátorral, sokáig ment is de egy jégesõs felhõszakadásos 30km után megint beadta a kulcsot, most egyelõre asztalon pihen és várja a 3. 800 forintos ic-t :D
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Jó az a hõmérõ kapcsolás,de akinek nincs,viszont odafigyel a motorra bejáratáskor (lehet a hengert taperolni menet közben,ha mondjuk ujjatlan kesztyûben mész,mint én :P ),de nagyon lehet érezni,ha melege van a motornak,mert egyszerûen nagyon nem megy úgy,mintha nincs.

OK,hogy az 1:25-öt ajánló öreg szakik 2 ütemen élték az életüket,de AROL 2T-n és Pannónián :D
Viszont ez az 1:60 , 1:100 tényleg elég izginek hangzik :shock:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

e.istvan8 írta:Üdvözlet Bambi Mester!
Megkaptam,köszönöm!
Érdekel a dolog-számíthatsz rá,hogy megkereslek!
Még két kérdésem lenne.Mikor lehet vinni (H-P,Sz.?),ill. kb. mennyi idõt vesz igénybe?

Elõre is köszönöm!

Üdv!
ameddig be van kapcsolva a telefonom :)
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Andrei!

Mennyibe fáj ez a ledsoros hõmérõ? Beépítéshez mit kell tudni?
Köszi!
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Üdvözlet Bambi Mester!
Megkaptam,köszönöm!
Érdekel a dolog-számíthatsz rá,hogy megkereslek!
Még két kérdésem lenne.Mikor lehet vinni (H-P,Sz.?),ill. kb. mennyi idõt vesz igénybe?

Elõre is köszönöm!

Üdv!
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Üdvözlet
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

bejáratásra, túlmelegedésre, tesztelésre blablabla
ajánlom a subee által publikált ledsoros hõmérõt, én már kb 2000 km-rel a furatás után építettem be, de nagyon bevált, tudtam hogy hegyre felfelé 2-esben 5000 fordulatnál 2 személlyel ha már a 2. piros led is kigyullad, azaz 120 fok a hûtõbordák hõmérséklete, akkor jó lesz megállni, így nem lesz megszorulás, semmi
ez a bejáratási idõszakban különösen fontos
szerintem megéri
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Norbedlee írta:
hell írta:Én meg azt mondom mikor fúratja az ember a gépet lehet úgy kérni ne nagyon legyen (feszes) bejáratós és úgy furják (vagyis tõlem megkérdezték hogy szeretném). Mondtam bejáratom én mi az nekem úgy tartósabb. 1:25 keverékkel nyomattam ahogy a régi szakik mondták akik 2 ütemen élik (élték) életüket. Úgy 1000 km-ig csak 70-80 mentem utánna váltotam keveréket 1:40-re és mondom mostmár bátrabban hajtom nehogy lelustuljon nagyon. Szép is volt nem 80 mentem hanem 100-zal kb. 10 kilómétert és bum meg is ragatt szépen. Gurultam egy keveset majd leáltam az útszélére és vártam 15 percet na mondom mostmár jó úgy is volt elindult a gép azóta is megy mostanra 14000km mentem vele (nem let szétszedve)!
Én hûségesen vártam szépen járattam és mégis megszívtam. Szóval ki tudja mi a jó megoldás.

Ez az "ugy lehet kérni" ez nálam azért nem valósul meg mert nem én ujítattam fel csak vásárló lennék....
Értelek én, de helyesbítek igazad van csak halkan jegyzem meg "lehet úgy is kérni"! Na mindegy az a lényeg létezik ilyen is. Én a paszentos megoldást választottam. Legközelebb meg ki tudja mi lesz még................
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

hell írta:Én meg azt mondom mikor fúratja az ember a gépet lehet úgy kérni ne nagyon legyen (feszes) bejáratós és úgy furják (vagyis tõlem megkérdezték hogy szeretném). Mondtam bejáratom én mi az nekem úgy tartósabb. 1:25 keverékkel nyomattam ahogy a régi szakik mondták akik 2 ütemen élik (élték) életüket. Úgy 1000 km-ig csak 70-80 mentem utánna váltotam keveréket 1:40-re és mondom mostmár bátrabban hajtom nehogy lelustuljon nagyon. Szép is volt nem 80 mentem hanem 100-zal kb. 10 kilómétert és bum meg is ragatt szépen. Gurultam egy keveset majd leáltam az útszélére és vártam 15 percet na mondom mostmár jó úgy is volt elindult a gép azóta is megy mostanra 14000km mentem vele (nem let szétszedve)!
Én hûségesen vártam szépen járattam és mégis megszívtam. Szóval ki tudja mi a jó megoldás.

Ez az "ugy lehet kérni" ez nálam azért nem valósul meg mert nem én ujítattam fel csak vásárló lennék....
Etz 150 87'
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Hat nenkem ezt mondta az akinel csinaltatom a motrot... amugy nem tom na nalunk meg mindig van olmozott ( ROMANIA ) :D azzal volt bejaratva es most is azt rakok bele es 1:100as keverek es nincs baj... meg mindig megy rendesen. Csak a kuplungot kelett ujba rakni de az nem tartozik ide :D mindegy na... nekem igy mondtak en igy csinaltam... mindenki mas csinalja ugy ahogy akarja es ahogy jonak latja...nem akarok hibas lenni :D:D:D
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

coco írta:szerintem az 1:20 tul suru :D en bejarataskor 1:60 at hasznaltam es most 1:100 at (OMV BIXXOL full synth) es a motor 8600km ben es minden rendben van vele :P mondjuk midenki ugy csinalja ahogy akarja es ahogy jonak latja :D nekem ezt a szerelo mondta aki csinalta a motrot, hogy keverhetem nyugodtan igy ha futja ra`. Persze ajanlotta a lancfuresz olajat is ami 1:25.
Bejáratáskor 1:60 :?: :?: :?:
Mégha full synt olajjal jársz,szerintem akkor is kevés! Az Mz-k öreg konstrukciós,léghûtéses motorok,és gyárilag 1:50-re voltak tervezve,igaz nem fullsynth olajjal,DE ÓLMOZOTT BENZINNEL!!!
Én is full,vagy félszintetikus olajjal járok,de 1:40-nel. Járatáskor nem mennék 1:30 fölé!

De ez az én magánvéleményem.

Továbbra is tisztelettel: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Én meg azt mondom mikor fúratja az ember a gépet lehet úgy kérni ne nagyon legyen (feszes) bejáratós és úgy furják (vagyis tõlem megkérdezték hogy szeretném). Mondtam bejáratom én mi az nekem úgy tartósabb. 1:25 keverékkel nyomattam ahogy a régi szakik mondták akik 2 ütemen élik (élték) életüket. Úgy 1000 km-ig csak 70-80 mentem utánna váltotam keveréket 1:40-re és mondom mostmár bátrabban hajtom nehogy lelustuljon nagyon. Szép is volt nem 80 mentem hanem 100-zal kb. 10 kilómétert és bum meg is ragatt szépen. Gurultam egy keveset majd leáltam az útszélére és vártam 15 percet na mondom mostmár jó úgy is volt elindult a gép azóta is megy mostanra 14000km mentem vele (nem let szétszedve)!
Én hûségesen vártam szépen járattam és mégis megszívtam. Szóval ki tudja mi a jó megoldás.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

szerintem az 1:20 tul suru :D en bejarataskor 1:60 at hasznaltam es most 1:100 at (OMV BIXXOL full synth) es a motor 8600km ben es minden rendben van vele :P mondjuk midenki ugy csinalja ahogy akarja es ahogy jonak latja :D nekem ezt a szerelo mondta aki csinalta a motrot, hogy keverhetem nyugodtan igy ha futja ra`. Persze ajanlotta a lancfuresz olajat is ami 1:25.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Nem mondtam,hogy csak az én módszerem jó,szerintem erre az 1:20-ra akkor lehet szükség,ha valaki Arol 2T-vel jár,de egy félszintetikus olaj esetén szerintem túlzás,és talán a sûrû keverékkel is megragasztható,ha városban,nyári melegben megy az ember.Nekem ez az éjszaka járkálás nagyon bevált,persze én akkor megtehettem,hogy péntek-szombat éjjel menjek motorozni.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
laciba45
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2008.05.23. 05:45
Tartózkodási hely: Tiszalök

Hozzászólás Szerző: laciba45 »

tigris írta:Az 1:20-at én is erõsnek tartom,én annak idején az elsõ tankot 1:30-cal csináltam,aztán 1000 egykétszáz kilóméterig jártam 1:40-nel.Ja,és mivel nyáron lett bejáratva,én fõleg éjszaka mentem vele,amikor hüvösebb van és vastagabb a levegõ.Persze folyamatosan fogdostam a hengert,nem melegszik-e nagyon.
Most ~10000 lehet a blokkban,szerintem nem olyan nagyon szar,akivel voltam már közös túrán,esetleg cáfolhat :P
Helló.
Erre én azt tudom mondani hogy ahány ház annyi szokás. Kinek milyen a pénztárcája.
Higgyétek el még mindig jobb a dusabb keverék mint hogy befogjon a blokk. Mert nagyon résen kell lenni a bejáratási idõszakban. Nehogy tulmelegedjen a motor a nagy surlódástól ezért jobb a dusabb keverék több az olaj jobb a kenés.
Én nem használok gépkönyvet már megtanultam saját káromon az egésszet nem mindig igaz az ami levan irva.
Mindenkinek más a tapasztalata aki már csinált ilyet Én a sajétoméra esküszöm de szerintem ezzel más is igy van.
További szép napot mindenkinek!!
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Sziasztok!

A motorblokkom teljes felújítását, 300 ccm re felfuratását tervezem. Kaptam olyan infókat, hogy Bambi ebben a specialista. Vmi elérhetõségét tudnátok adni? Kb milyen árban lenne egy fõtengelycsere, felfuratás, csapágycsere, tömítéscsere, meg váltó megszerkesztése, mert nem mindíg akarja bevenni az 5 öt, néha a 4 et sem, de sztem a 4. nem bevétele a még nem megszokás okozza :P :)

Köszi elõre is!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Az 1:20-at én is erõsnek tartom,én annak idején az elsõ tankot 1:30-cal csináltam,aztán 1000 egykétszáz kilóméterig jártam 1:40-nel.Ja,és mivel nyáron lett bejáratva,én fõleg éjszaka mentem vele,amikor hüvösebb van és vastagabb a levegõ.Persze folyamatosan fogdostam a hengert,nem melegszik-e nagyon.
Most ~10000 lehet a blokkban,szerintem nem olyan nagyon szar,akivel voltam már közös túrán,esetleg cáfolhat :P
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

laciba45 írta: Az elõtem szóló irta hogy 1:25 keverési arány én ezt fokoznám 1:20-ra.
Ez az 1:50-es keverés hát nem tudom. Rágen mikor még a kutakon lehetett kapni keveréket ott is az 1:40-es vol a legfelsõ határ (keverékben) Anno 1:33-as keverékkel jártam de nem csak én a barátok is.
Én javasolnám mindvégig ha már bevan járatva a gép az 1:40-es keveréket mivel ezt ti is tudjátok hogy a fõtengelycsapágy csak annyi kenést kap ami a benzinben van olaj. Ha azt szeretnéd hogy hosszu ideig prima legyen a géped én javaslom ezt a szisztémát.
Volt már Xdb Etz-m én javitom magamnak én is járatom be eddig nekem ez jött be, És nem kokszolódik el a kipufogó sem.
Bocsánat de ezt megkellett irnom. Ez az én tapasztalatom.
Üdv mindenkinek.
1:20 :?: :?: komoly :?: ennyi azert sztem tok felesleges, idezet a szerelesi kezikonyvbol: "....az eloirt motorolaj 1:50 aranyban....az 1:50 keveresi arany ervenyes a bejaratasi idoszakra is...." akkor faszsagot irtak a nemetek? kicsit szamolgatva a legolcsobb olajbol is majd 50 Ft-tal dobja meg a benzin literenkenti arat ha 1:20...
amugy mindenki ugy suriti, ahogy akarja
laciba45
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2008.05.23. 05:45
Tartózkodási hely: Tiszalök

Hozzászólás Szerző: laciba45 »

Norbedlee írta:
z25z írta:kezd olajosabban (1:40) aztan a lenyeg a fokozatos terheles 800-1000 km utan meg mehet az 1:50
"
Ha bejáratós, akkor nemrég lett felújítva. Ez tapasztalatom szerint lehet jó is, rossz is. Ha szakember csinálta és jó munkát végzett, akkor azzal nem szabad, hogy gond legyen. De ezt úgysem tudod meg... A bejáratás nem nagy kunszt. Az elsõ 500 kilóméteren nem húzatod, nem mész gyorsan vele és 1:25-ös keveréket használsz. 500 km után 1000-ig már lehet egy kicsit dinamikusabban menni vele, de még mindíg csak óvatosan és mondjuk egyszer, kétszer egy kicsit jobban meghúzatni, de csak érzéssel. Ekkor már elkezdhetsz a keverési arányon is változtatni, fokozatosan egyre kevesebb olajjal, hogy nagyjából 1000 kilóméternél állj be az 1:50-esre (mondjuk ki mire esküszik, hogy mi jó a motornak és persze olajfüggõ is...). Remélem segítettem. "

szerintem ez a kosian által ajánlott bejáratási szeánszot fogom alkalmazni és akkor már én is ott tudok lenni az Alföld-túrán!!!
Sziasztok.
Elnézést kérek hogy beleszólok!!
Már csináltam egy jó pár gápet van egy kis tapasztalatom, ha nem veszitek sértésnek megosztanám veletek.
Az elõtem szóló irta hogy 1:25 keverési arány én ezt fokoznám 1:20-ra.
Ez az 1:50-es keverés hát nem tudom. Rágen mikor még a kutakon lehetett kapni keveréket ott is az 1:40-es vol a legfelsõ határ (keverékben) Anno 1:33-as keverékkel jártam de nem csak én a barátok is.
Én javasolnám mindvégig ha már bevan járatva a gép az 1:40-es keveréket mivel ezt ti is tudjátok hogy a fõtengelycsapágy csak annyi kenést kap ami a benzinben van olaj. Ha azt szeretnéd hogy hosszu ideig prima legyen a géped én javaslom ezt a szisztémát.
Volt már Xdb Etz-m én javitom magamnak én is járatom be eddig nekem ez jött be, És nem kokszolódik el a kipufogó sem.
Bocsánat de ezt megkellett irnom. Ez az én tapasztalatom.
Üdv mindenkinek.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

e.istvan8 írta:Üdvözlet Bambi Mester!
Úgy hallottam,Te vagy a GURÚ és szervízzel is foglalkoztok.
Árajánlatot szeretnék kérni egy ETZ 125-ös motorblokk fõtengelycsapágy cseréjére.Sajnos,lóg a megszakító felõli oldalon.
Ha az segít-kiveszem a blokkot.
Elõre is köszönöm!

Üdv!
elküldtem az árakat
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Üdvözlet Bambi Mester!
Úgy hallottam,Te vagy a GURÚ és szervízzel is foglalkoztok.
Árajánlatot szeretnék kérni egy ETZ 125-ös motorblokk fõtengelycsapágy cseréjére.Sajnos,lóg a megszakító felõli oldalon.
Ha az segít-kiveszem a blokkot.
Elõre is köszönöm!

Üdv!
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

z25z írta:kezd olajosabban (1:40) aztan a lenyeg a fokozatos terheles 800-1000 km utan meg mehet az 1:50
"
Ha bejáratós, akkor nemrég lett felújítva. Ez tapasztalatom szerint lehet jó is, rossz is. Ha szakember csinálta és jó munkát végzett, akkor azzal nem szabad, hogy gond legyen. De ezt úgysem tudod meg... A bejáratás nem nagy kunszt. Az elsõ 500 kilóméteren nem húzatod, nem mész gyorsan vele és 1:25-ös keveréket használsz. 500 km után 1000-ig már lehet egy kicsit dinamikusabban menni vele, de még mindíg csak óvatosan és mondjuk egyszer, kétszer egy kicsit jobban meghúzatni, de csak érzéssel. Ekkor már elkezdhetsz a keverési arányon is változtatni, fokozatosan egyre kevesebb olajjal, hogy nagyjából 1000 kilóméternél állj be az 1:50-esre (mondjuk ki mire esküszik, hogy mi jó a motornak és persze olajfüggõ is...). Remélem segítettem. "

szerintem ez a kosian által ajánlott bejáratási szeánszot fogom alkalmazni és akkor már én is ott tudok lenni az Alföld-túrán!!!
Etz 150 87'
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

kezd olajosabban (1:40) aztan a lenyeg a fokozatos terheles 800-1000 km utan meg mehet az 1:50
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

most akkor a olajban dús a kezdõ keverék vagy nem? vagy mi a legjobb?
Etz 150 87'
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

én 1:30-cal kezdtem aztán 1:40 és a 3. tank már 1:50 volt, de a szerelési kézikönyvben meg mindenhol írják hogy az 1:50 vonatkozik a bejáratási idõszakra is, szóval nemtudom
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Norbedlee írta: Igen, köszönöm!!! bár én ugy tudom h 1:40-es az ideális dehát kinek a pap kinek a paplan, és ezt így kell hogy elõször sok azután egyre kevesebb olaj?
Nekem szerelõ tanácsolta, én simsont járattam be így, aztán mentem vele még 10.000 km-et gond nélkül mielõtt eladtam. Mondjuk az jól lett megcsinálva, így járattam be és nagyon tuti kis gép volt. Szóval nem tudom. Az sem kizárt, hogy rosszul tudom és végig dússal kell járni és egyszer csak simán átállni hígabbra, de én a fokozatosság híve vagyok... :)
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

kosian írta:
Norbedlee írta:Sziasztok!

Most már oda kerültem,hogy a régi gépsárkány helyett betudok újítani egyet, csak van vele egy olyan "dolog", hogy a kicsike még bejáratos az pontosan mit is jelent? (lehet h már kérdeztem régebben) az nagy gáz ha egy olyat vásárolok, mert amu minden szempontból tökéletes (88-as, 2010-ig mûszaki, törzskönyv, szép új festés, kevés km /az óra szerint/
ugyhogy most tanácstalan vok, hogy megéri-e meg hogy betudom-e járatni mert még nem ilyenben dolgom......aki tud vagy van vmi jó tanácsa az segítsen.......
Ha bejáratós, akkor nemrég lett felújítva. Ez tapasztalatom szerint lehet jó is, rossz is. Ha szakember csinálta és jó munkát végzett, akkor azzal nem szabad, hogy gond legyen. De ezt úgysem tudod meg... A bejáratás nem nagy kunszt. Az elsõ 500 kilóméteren nem húzatod, nem mész gyorsan vele és 1:25-ös keveréket használsz. 500 km után 1000-ig már lehet egy kicsit dinamikusabban menni vele, de még mindíg csak óvatosan és mondjuk egyszer, kétszer egy kicsit jobban meghúzatni, de csak érzéssel. Ekkor már elkezdhetsz a keverési arányon is változtatni, fokozatosan egyre kevesebb olajjal, hogy nagyjából 1000 kilóméternél állj be az 1:50-esre (mondjuk ki mire esküszik, hogy mi jó a motornak és persze olajfüggõ is...). Remélem segítettem.
Igen, köszönöm!!! bár én ugy tudom h 1:40-es az ideális dehát kinek a pap kinek a paplan, és ezt így kell hogy elõször sok azután egyre kevesebb olaj?
Etz 150 87'
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Norbedlee írta:Sziasztok!

Most már oda kerültem,hogy a régi gépsárkány helyett betudok újítani egyet, csak van vele egy olyan "dolog", hogy a kicsike még bejáratos az pontosan mit is jelent? (lehet h már kérdeztem régebben) az nagy gáz ha egy olyat vásárolok, mert amu minden szempontból tökéletes (88-as, 2010-ig mûszaki, törzskönyv, szép új festés, kevés km /az óra szerint/
ugyhogy most tanácstalan vok, hogy megéri-e meg hogy betudom-e járatni mert még nem ilyenben dolgom......aki tud vagy van vmi jó tanácsa az segítsen.......
Ha bejáratós, akkor nemrég lett felújítva. Ez tapasztalatom szerint lehet jó is, rossz is. Ha szakember csinálta és jó munkát végzett, akkor azzal nem szabad, hogy gond legyen. De ezt úgysem tudod meg... A bejáratás nem nagy kunszt. Az elsõ 500 kilóméteren nem húzatod, nem mész gyorsan vele és 1:25-ös keveréket használsz. 500 km után 1000-ig már lehet egy kicsit dinamikusabban menni vele, de még mindíg csak óvatosan és mondjuk egyszer, kétszer egy kicsit jobban meghúzatni, de csak érzéssel. Ekkor már elkezdhetsz a keverési arányon is változtatni, fokozatosan egyre kevesebb olajjal, hogy nagyjából 1000 kilóméternél állj be az 1:50-esre (mondjuk ki mire esküszik, hogy mi jó a motornak és persze olajfüggõ is...). Remélem segítettem.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Sziasztok!

Most már oda kerültem,hogy a régi gépsárkány helyett betudok újítani egyet, csak van vele egy olyan "dolog", hogy a kicsike még bejáratos az pontosan mit is jelent? (lehet h már kérdeztem régebben) az nagy gáz ha egy olyat vásárolok, mert amu minden szempontból tökéletes (88-as, 2010-ig mûszaki, törzskönyv, szép új festés, kevés km /az óra szerint/
ugyhogy most tanácstalan vok, hogy megéri-e meg hogy betudom-e járatni mert még nem ilyenben dolgom......aki tud vagy van vmi jó tanácsa az segítsen.......
Etz 150 87'
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ahham azért köszönöm szépen! Megpróbálok lengyel gyártmányt keresni! Asszem a hubertnél olyan van.
laciba45
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2008.05.23. 05:45
Tartózkodási hely: Tiszalök

Hozzászólás Szerző: laciba45 »

KILL3R etz írta:
Szia.
A csörgés lehet a gyürü rossz minõsége miatt is Vagy nem olyan széles mint a horony.
a hézagot ugy nézd meg hogy leveszed a dugóról a gyürüt berakod a hengerbe és igy 2 század legyen hogy össze ne érjen a két vége. Az 1mm es hézag nyugalmi helyzetben annyi vagy ha összenyomod?
A perselyben mérve van benne 1mm :? Akkor már csak egy kérdésem lenne.. Hol lehet rendes méretû és minõségû gyûrût kapni itt Pest környékén? Huber? Mofaker? Nincs kedvem 3 e km-enként szétbontani a motort...
Helló.
Én szabolcsi vagyok igy nem tudom hol lehet Pest környékén jó minõségû gyürüt kapni.
Nekem a lengyel gyártmányú jó merem ajánlani.
Nyiregyházán a Suzuki kereskedésben szoktam beszerezni és eddig még semmi gond nem volt vele.
A hengert vidd magaddal és próbáld bele ott a helyszinen igy biztos hogy jót veszel mármint méretileg.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szia.
A csörgés lehet a gyürü rossz minõsége miatt is Vagy nem olyan széles mint a horony.
a hézagot ugy nézd meg hogy leveszed a dugóról a gyürüt berakod a hengerbe és igy 2 század legyen hogy össze ne érjen a két vége. Az 1mm es hézag nyugalmi helyzetben annyi vagy ha összenyomod?
A perselyben mérve van benne 1mm :? Akkor már csak egy kérdésem lenne.. Hol lehet rendes méretû és minõségû gyûrût kapni itt Pest környékén? Huber? Mofaker? Nincs kedvem 3 e km-enként szétbontani a motort...
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

bambi írta:
RR_ZOZY írta:Olvasva az elhangzottakat, már csak Bambit kérdezném hogy mekkora illesztési hézagot javall ETZ 250 esetében? Na már csak azért hogy tudjam a MÁGUS receptjét ha oda kerülök :)
attol függ,hogy milyen dugó,és hogy miképpen használnád a motort.ha úgy mint a tavaszi túrán,akor minimum 5 század :D
Köszi Bambi! Bevallom én bizti nem illeszteném 0,07 alá az tuti :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

KILL3R etz írta:
laciba45 írta: Szia.
Nem haragszol meg ha próbálok segiteni?
Kérdésem.
Gyürü csere oka?
Dehogy haragszom...Örölük bármi nemû segítségnek.És elnézést ha nem ez jött le a válaszomból :?
A csere oka hogy 3500 km alatt több mint 1 mm a hézag a gyûrûben és csörög mint a kígyó... Ilyen minõségi darab... :evil:

Bambi!

A dugóban és a hengerben is 3500 van kb. A csörgést mennyire mérsékelné egy csere?

Conus

A stiftnél lévõ hézagra gondoltam

A válaszokat elõre is köszönöm!
lehet csak gyûrût cserélni.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

RR_ZOZY írta:Olvasva az elhangzottakat, már csak Bambit kérdezném hogy mekkora illesztési hézagot javall ETZ 250 esetében? Na már csak azért hogy tudjam a MÁGUS receptjét ha oda kerülök :)
attol függ,hogy milyen dugó,és hogy miképpen használnád a motort.ha úgy mint a tavaszi túrán,akor minimum 5 század :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég