Blokk
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Karak írta:Szia!
Ez az FBS anyag micsoda? Merre tudok olyat venni? Nem fog teljesen leragadni a hollander miatta? A cuccot a blokk menetére, vagy ahollanderre kenjem? Rajtahagytad te is a tömítést?
Amúgy a pucolást mindíg alaposan végzem én is...
barmelyik haztartasi boltban kapsz FBS-t, kendd belulre ahova a konyok felfekszik, es illik ugy meghuzni, hogy elotte a csatlakozast a konyok-dob-nal lazitsd fel, mert ha ferden fekszik fel tehetsz barmilyen tomitest....
Úgy rakd össze a kiput,hogy jól letakarítod a hollandert és a menetet a blokkban (ezt tisztabenzinnel vagy gázolajjal) nem túl vastagon kikened FBS-sel a felületeket és úgy hajtod fel.Egy nap a teljes kikeményedési idõ,a végsõ utánhúzást akkor csináld,amikor jól bemelegedett a blokk.Nekem így is köp egy kicsit,de a könyöknél kipuffogás megszûnt.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Még egy kérdés, cska hogy boldogan kezdjétek a napot!
Reed szeleppel akarom megbolondítani a gépet, errõl ti mit tudtok? Yamaha rd 350esét hajtom fel már magyarországon, a szakszerû tuningleírás is ezt javasolja, szóval annyira nem lehet elbaszarintani vele a gépet sztem...
No meg ha vki tudja, akkor Bambi elérhetõségét is leírhatná nekem
Köfiii
Reed szeleppel akarom megbolondítani a gépet, errõl ti mit tudtok? Yamaha rd 350esét hajtom fel már magyarországon, a szakszerû tuningleírás is ezt javasolja, szóval annyira nem lehet elbaszarintani vele a gépet sztem...
No meg ha vki tudja, akkor Bambi elérhetõségét is leírhatná nekem
Köfiii
...nyélgázról elveszem a tüzet...motorhang le...a néma csöndbe csak a szélzaj és a csikorgó hátsó gumi hangja hatol be...élvezem ahogy riszálja a seggét...megtartom és örülök hogy nem kell kanyarodni...kuplung...kuplung...még egyszer és végre megdobban a pepita szíve...négy...három...kettõ...gáz...három...négy ...öt...nyélgáz...széles vigyor...Duna-kanyar...Zebegény...nagyfröccs...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ghostrider 2008.09.08. 15:51-kor.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Szia! Esetleg még itt nézegethetsz.http://www.mz-b.de/ts150/dts150.htm[/url]Gabesz írta:Köszi a segítséget Peti.
Sok segítséget, meg hasznos dolgot találtam a linken, de a szimmering méreteket azokat mondjuk pont nem.
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Szeva Gabesz!Gabesz írta:Helló.
A segítségeteket szeretném kérni. A tartalék 125-ös TS blokkomat szeretném felújítani, ill. egy kicsit "tuningolni" .
Megtudná nekem mondani valaki, hogy a TS (125) blokkba hova-milyen méretû szimmeringek kellenek, valamint
a hajtókar felsõ tûgörgõs kosarának méretei is kellenének . És valami kíméletes apróság "tuning"-ra, nincs valami
ötletetek? Teszemazt, mondjuk a váltóban, vagy kuplungon...
Segítségeteket, elõre is köszönöm!
Ezen a Linken mindent megtalasz.
http://szocimotoros.hu/
Eredményes bütykölést.
Üdv:
Peti ETZ250
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2008.09.06. 11:04
- Tartózkodási hely: Az asztal alatt...
Helló.
A segítségeteket szeretném kérni. A tartalék 125-ös TS blokkomat szeretném felújítani, ill. egy kicsit "tuningolni" .
Megtudná nekem mondani valaki, hogy a TS (125) blokkba hova-milyen méretû szimmeringek kellenek, valamint
a hajtókar felsõ tûgörgõs kosarának méretei is kellenének . És valami kíméletes apróság "tuning"-ra, nincs valami
ötletetek? Teszemazt, mondjuk a váltóban, vagy kuplungon...
Segítségeteket, elõre is köszönöm!
A segítségeteket szeretném kérni. A tartalék 125-ös TS blokkomat szeretném felújítani, ill. egy kicsit "tuningolni" .
Megtudná nekem mondani valaki, hogy a TS (125) blokkba hova-milyen méretû szimmeringek kellenek, valamint
a hajtókar felsõ tûgörgõs kosarának méretei is kellenének . És valami kíméletes apróság "tuning"-ra, nincs valami
ötletetek? Teszemazt, mondjuk a váltóban, vagy kuplungon...
Segítségeteket, elõre is köszönöm!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Nem feltétlen, de mindegy legyen Pannónia és AROL 2T!tigris írta:Jó az a hõmérõ kapcsolás,de akinek nincs,viszont odafigyel a motorra bejáratáskor (lehet a hengert taperolni menet közben,ha mondjuk ujjatlan kesztyûben mész,mint én ),de nagyon lehet érezni,ha melege van a motornak,mert egyszerûen nagyon nem megy úgy,mintha nincs.
OK,hogy az 1:25-öt ajánló öreg szakik 2 ütemen élték az életüket,de AROL 2T-n és Pannónián
Viszont ez az 1:60 , 1:100 tényleg elég izginek hangzik
Csinálja mindenki úgy ahogy akarja az a legjobb megoldás legfeljebb ha nem jön be fizet egy kis tanulópénzt! De hát istenem a mai világban egészség a lényeg pénz nem számít! (Nem kérem azt a verziós választ azért nem számít mert NINCS!) Sõt ezzel kapcsolatban semmien választ nem várok! Ez legyen egy aranyköpés!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
a hõmérõ kb 2000 forint, az óratestet börzén vettem 300 forintért, azt kellett újraépíteni, számlapba ledeket rakni, új számlapot felragasztani
a 10 led kb 300 forint, az IC bele 800 asszem, a többi nemsok
csak nekem 2x is elszaródott, 1x mert a fesszabályzóm túlfeszültséget csinált, pedig az ic 16 voltig bírja, akkor átépítettem stabilizátorral, sokáig ment is de egy jégesõs felhõszakadásos 30km után megint beadta a kulcsot, most egyelõre asztalon pihen és várja a 3. 800 forintos ic-t
a 10 led kb 300 forint, az IC bele 800 asszem, a többi nemsok
csak nekem 2x is elszaródott, 1x mert a fesszabályzóm túlfeszültséget csinált, pedig az ic 16 voltig bírja, akkor átépítettem stabilizátorral, sokáig ment is de egy jégesõs felhõszakadásos 30km után megint beadta a kulcsot, most egyelõre asztalon pihen és várja a 3. 800 forintos ic-t
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Jó az a hõmérõ kapcsolás,de akinek nincs,viszont odafigyel a motorra bejáratáskor (lehet a hengert taperolni menet közben,ha mondjuk ujjatlan kesztyûben mész,mint én ),de nagyon lehet érezni,ha melege van a motornak,mert egyszerûen nagyon nem megy úgy,mintha nincs.
OK,hogy az 1:25-öt ajánló öreg szakik 2 ütemen élték az életüket,de AROL 2T-n és Pannónián
Viszont ez az 1:60 , 1:100 tényleg elég izginek hangzik
OK,hogy az 1:25-öt ajánló öreg szakik 2 ütemen élték az életüket,de AROL 2T-n és Pannónián
Viszont ez az 1:60 , 1:100 tényleg elég izginek hangzik
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
bejáratásra, túlmelegedésre, tesztelésre blablabla
ajánlom a subee által publikált ledsoros hõmérõt, én már kb 2000 km-rel a furatás után építettem be, de nagyon bevált, tudtam hogy hegyre felfelé 2-esben 5000 fordulatnál 2 személlyel ha már a 2. piros led is kigyullad, azaz 120 fok a hûtõbordák hõmérséklete, akkor jó lesz megállni, így nem lesz megszorulás, semmi
ez a bejáratási idõszakban különösen fontos
szerintem megéri
ajánlom a subee által publikált ledsoros hõmérõt, én már kb 2000 km-rel a furatás után építettem be, de nagyon bevált, tudtam hogy hegyre felfelé 2-esben 5000 fordulatnál 2 személlyel ha már a 2. piros led is kigyullad, azaz 120 fok a hûtõbordák hõmérséklete, akkor jó lesz megállni, így nem lesz megszorulás, semmi
ez a bejáratási idõszakban különösen fontos
szerintem megéri
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Értelek én, de helyesbítek igazad van csak halkan jegyzem meg "lehet úgy is kérni"! Na mindegy az a lényeg létezik ilyen is. Én a paszentos megoldást választottam. Legközelebb meg ki tudja mi lesz még................Norbedlee írta:hell írta:Én meg azt mondom mikor fúratja az ember a gépet lehet úgy kérni ne nagyon legyen (feszes) bejáratós és úgy furják (vagyis tõlem megkérdezték hogy szeretném). Mondtam bejáratom én mi az nekem úgy tartósabb. 1:25 keverékkel nyomattam ahogy a régi szakik mondták akik 2 ütemen élik (élték) életüket. Úgy 1000 km-ig csak 70-80 mentem utánna váltotam keveréket 1:40-re és mondom mostmár bátrabban hajtom nehogy lelustuljon nagyon. Szép is volt nem 80 mentem hanem 100-zal kb. 10 kilómétert és bum meg is ragatt szépen. Gurultam egy keveset majd leáltam az útszélére és vártam 15 percet na mondom mostmár jó úgy is volt elindult a gép azóta is megy mostanra 14000km mentem vele (nem let szétszedve)!
Én hûségesen vártam szépen járattam és mégis megszívtam. Szóval ki tudja mi a jó megoldás.
Ez az "ugy lehet kérni" ez nálam azért nem valósul meg mert nem én ujítattam fel csak vásárló lennék....
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
hell írta:Én meg azt mondom mikor fúratja az ember a gépet lehet úgy kérni ne nagyon legyen (feszes) bejáratós és úgy furják (vagyis tõlem megkérdezték hogy szeretném). Mondtam bejáratom én mi az nekem úgy tartósabb. 1:25 keverékkel nyomattam ahogy a régi szakik mondták akik 2 ütemen élik (élték) életüket. Úgy 1000 km-ig csak 70-80 mentem utánna váltotam keveréket 1:40-re és mondom mostmár bátrabban hajtom nehogy lelustuljon nagyon. Szép is volt nem 80 mentem hanem 100-zal kb. 10 kilómétert és bum meg is ragatt szépen. Gurultam egy keveset majd leáltam az útszélére és vártam 15 percet na mondom mostmár jó úgy is volt elindult a gép azóta is megy mostanra 14000km mentem vele (nem let szétszedve)!
Én hûségesen vártam szépen járattam és mégis megszívtam. Szóval ki tudja mi a jó megoldás.
Ez az "ugy lehet kérni" ez nálam azért nem valósul meg mert nem én ujítattam fel csak vásárló lennék....
Etz 150 87'
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Hat nenkem ezt mondta az akinel csinaltatom a motrot... amugy nem tom na nalunk meg mindig van olmozott ( ROMANIA ) azzal volt bejaratva es most is azt rakok bele es 1:100as keverek es nincs baj... meg mindig megy rendesen. Csak a kuplungot kelett ujba rakni de az nem tartozik ide mindegy na... nekem igy mondtak en igy csinaltam... mindenki mas csinalja ugy ahogy akarja es ahogy jonak latja...nem akarok hibas lenni :D:D
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Bejáratáskor 1:60coco írta:szerintem az 1:20 tul suru en bejarataskor 1:60 at hasznaltam es most 1:100 at (OMV BIXXOL full synth) es a motor 8600km ben es minden rendben van vele mondjuk midenki ugy csinalja ahogy akarja es ahogy jonak latja nekem ezt a szerelo mondta aki csinalta a motrot, hogy keverhetem nyugodtan igy ha futja ra`. Persze ajanlotta a lancfuresz olajat is ami 1:25.
Mégha full synt olajjal jársz,szerintem akkor is kevés! Az Mz-k öreg konstrukciós,léghûtéses motorok,és gyárilag 1:50-re voltak tervezve,igaz nem fullsynth olajjal,DE ÓLMOZOTT BENZINNEL!!!
Én is full,vagy félszintetikus olajjal járok,de 1:40-nel. Járatáskor nem mennék 1:30 fölé!
De ez az én magánvéleményem.
Továbbra is tisztelettel: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Én meg azt mondom mikor fúratja az ember a gépet lehet úgy kérni ne nagyon legyen (feszes) bejáratós és úgy furják (vagyis tõlem megkérdezték hogy szeretném). Mondtam bejáratom én mi az nekem úgy tartósabb. 1:25 keverékkel nyomattam ahogy a régi szakik mondták akik 2 ütemen élik (élték) életüket. Úgy 1000 km-ig csak 70-80 mentem utánna váltotam keveréket 1:40-re és mondom mostmár bátrabban hajtom nehogy lelustuljon nagyon. Szép is volt nem 80 mentem hanem 100-zal kb. 10 kilómétert és bum meg is ragatt szépen. Gurultam egy keveset majd leáltam az útszélére és vártam 15 percet na mondom mostmár jó úgy is volt elindult a gép azóta is megy mostanra 14000km mentem vele (nem let szétszedve)!
Én hûségesen vártam szépen járattam és mégis megszívtam. Szóval ki tudja mi a jó megoldás.
Én hûségesen vártam szépen járattam és mégis megszívtam. Szóval ki tudja mi a jó megoldás.
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
szerintem az 1:20 tul suru en bejarataskor 1:60 at hasznaltam es most 1:100 at (OMV BIXXOL full synth) es a motor 8600km ben es minden rendben van vele mondjuk midenki ugy csinalja ahogy akarja es ahogy jonak latja nekem ezt a szerelo mondta aki csinalta a motrot, hogy keverhetem nyugodtan igy ha futja ra`. Persze ajanlotta a lancfuresz olajat is ami 1:25.
Nem mondtam,hogy csak az én módszerem jó,szerintem erre az 1:20-ra akkor lehet szükség,ha valaki Arol 2T-vel jár,de egy félszintetikus olaj esetén szerintem túlzás,és talán a sûrû keverékkel is megragasztható,ha városban,nyári melegben megy az ember.Nekem ez az éjszaka járkálás nagyon bevált,persze én akkor megtehettem,hogy péntek-szombat éjjel menjek motorozni.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Helló.tigris írta:Az 1:20-at én is erõsnek tartom,én annak idején az elsõ tankot 1:30-cal csináltam,aztán 1000 egykétszáz kilóméterig jártam 1:40-nel.Ja,és mivel nyáron lett bejáratva,én fõleg éjszaka mentem vele,amikor hüvösebb van és vastagabb a levegõ.Persze folyamatosan fogdostam a hengert,nem melegszik-e nagyon.
Most ~10000 lehet a blokkban,szerintem nem olyan nagyon szar,akivel voltam már közös túrán,esetleg cáfolhat
Erre én azt tudom mondani hogy ahány ház annyi szokás. Kinek milyen a pénztárcája.
Higgyétek el még mindig jobb a dusabb keverék mint hogy befogjon a blokk. Mert nagyon résen kell lenni a bejáratási idõszakban. Nehogy tulmelegedjen a motor a nagy surlódástól ezért jobb a dusabb keverék több az olaj jobb a kenés.
Én nem használok gépkönyvet már megtanultam saját káromon az egésszet nem mindig igaz az ami levan irva.
Mindenkinek más a tapasztalata aki már csinált ilyet Én a sajétoméra esküszöm de szerintem ezzel más is igy van.
További szép napot mindenkinek!!
Sziasztok!
A motorblokkom teljes felújítását, 300 ccm re felfuratását tervezem. Kaptam olyan infókat, hogy Bambi ebben a specialista. Vmi elérhetõségét tudnátok adni? Kb milyen árban lenne egy fõtengelycsere, felfuratás, csapágycsere, tömítéscsere, meg váltó megszerkesztése, mert nem mindíg akarja bevenni az 5 öt, néha a 4 et sem, de sztem a 4. nem bevétele a még nem megszokás okozza
Köszi elõre is!
A motorblokkom teljes felújítását, 300 ccm re felfuratását tervezem. Kaptam olyan infókat, hogy Bambi ebben a specialista. Vmi elérhetõségét tudnátok adni? Kb milyen árban lenne egy fõtengelycsere, felfuratás, csapágycsere, tömítéscsere, meg váltó megszerkesztése, mert nem mindíg akarja bevenni az 5 öt, néha a 4 et sem, de sztem a 4. nem bevétele a még nem megszokás okozza
Köszi elõre is!
Az 1:20-at én is erõsnek tartom,én annak idején az elsõ tankot 1:30-cal csináltam,aztán 1000 egykétszáz kilóméterig jártam 1:40-nel.Ja,és mivel nyáron lett bejáratva,én fõleg éjszaka mentem vele,amikor hüvösebb van és vastagabb a levegõ.Persze folyamatosan fogdostam a hengert,nem melegszik-e nagyon.
Most ~10000 lehet a blokkban,szerintem nem olyan nagyon szar,akivel voltam már közös túrán,esetleg cáfolhat
Most ~10000 lehet a blokkban,szerintem nem olyan nagyon szar,akivel voltam már közös túrán,esetleg cáfolhat
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
1:20 komoly ennyi azert sztem tok felesleges, idezet a szerelesi kezikonyvbol: "....az eloirt motorolaj 1:50 aranyban....az 1:50 keveresi arany ervenyes a bejaratasi idoszakra is...." akkor faszsagot irtak a nemetek? kicsit szamolgatva a legolcsobb olajbol is majd 50 Ft-tal dobja meg a benzin literenkenti arat ha 1:20...laciba45 írta: Az elõtem szóló irta hogy 1:25 keverési arány én ezt fokoznám 1:20-ra.
Ez az 1:50-es keverés hát nem tudom. Rágen mikor még a kutakon lehetett kapni keveréket ott is az 1:40-es vol a legfelsõ határ (keverékben) Anno 1:33-as keverékkel jártam de nem csak én a barátok is.
Én javasolnám mindvégig ha már bevan járatva a gép az 1:40-es keveréket mivel ezt ti is tudjátok hogy a fõtengelycsapágy csak annyi kenést kap ami a benzinben van olaj. Ha azt szeretnéd hogy hosszu ideig prima legyen a géped én javaslom ezt a szisztémát.
Volt már Xdb Etz-m én javitom magamnak én is járatom be eddig nekem ez jött be, És nem kokszolódik el a kipufogó sem.
Bocsánat de ezt megkellett irnom. Ez az én tapasztalatom.
Üdv mindenkinek.
amugy mindenki ugy suriti, ahogy akarja
Sziasztok.Norbedlee írta:"z25z írta:kezd olajosabban (1:40) aztan a lenyeg a fokozatos terheles 800-1000 km utan meg mehet az 1:50
Ha bejáratós, akkor nemrég lett felújítva. Ez tapasztalatom szerint lehet jó is, rossz is. Ha szakember csinálta és jó munkát végzett, akkor azzal nem szabad, hogy gond legyen. De ezt úgysem tudod meg... A bejáratás nem nagy kunszt. Az elsõ 500 kilóméteren nem húzatod, nem mész gyorsan vele és 1:25-ös keveréket használsz. 500 km után 1000-ig már lehet egy kicsit dinamikusabban menni vele, de még mindíg csak óvatosan és mondjuk egyszer, kétszer egy kicsit jobban meghúzatni, de csak érzéssel. Ekkor már elkezdhetsz a keverési arányon is változtatni, fokozatosan egyre kevesebb olajjal, hogy nagyjából 1000 kilóméternél állj be az 1:50-esre (mondjuk ki mire esküszik, hogy mi jó a motornak és persze olajfüggõ is...). Remélem segítettem. "
szerintem ez a kosian által ajánlott bejáratási szeánszot fogom alkalmazni és akkor már én is ott tudok lenni az Alföld-túrán!!!
Elnézést kérek hogy beleszólok!!
Már csináltam egy jó pár gápet van egy kis tapasztalatom, ha nem veszitek sértésnek megosztanám veletek.
Az elõtem szóló irta hogy 1:25 keverési arány én ezt fokoznám 1:20-ra.
Ez az 1:50-es keverés hát nem tudom. Rágen mikor még a kutakon lehetett kapni keveréket ott is az 1:40-es vol a legfelsõ határ (keverékben) Anno 1:33-as keverékkel jártam de nem csak én a barátok is.
Én javasolnám mindvégig ha már bevan járatva a gép az 1:40-es keveréket mivel ezt ti is tudjátok hogy a fõtengelycsapágy csak annyi kenést kap ami a benzinben van olaj. Ha azt szeretnéd hogy hosszu ideig prima legyen a géped én javaslom ezt a szisztémát.
Volt már Xdb Etz-m én javitom magamnak én is járatom be eddig nekem ez jött be, És nem kokszolódik el a kipufogó sem.
Bocsánat de ezt megkellett irnom. Ez az én tapasztalatom.
Üdv mindenkinek.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
"z25z írta:kezd olajosabban (1:40) aztan a lenyeg a fokozatos terheles 800-1000 km utan meg mehet az 1:50
Ha bejáratós, akkor nemrég lett felújítva. Ez tapasztalatom szerint lehet jó is, rossz is. Ha szakember csinálta és jó munkát végzett, akkor azzal nem szabad, hogy gond legyen. De ezt úgysem tudod meg... A bejáratás nem nagy kunszt. Az elsõ 500 kilóméteren nem húzatod, nem mész gyorsan vele és 1:25-ös keveréket használsz. 500 km után 1000-ig már lehet egy kicsit dinamikusabban menni vele, de még mindíg csak óvatosan és mondjuk egyszer, kétszer egy kicsit jobban meghúzatni, de csak érzéssel. Ekkor már elkezdhetsz a keverési arányon is változtatni, fokozatosan egyre kevesebb olajjal, hogy nagyjából 1000 kilóméternél állj be az 1:50-esre (mondjuk ki mire esküszik, hogy mi jó a motornak és persze olajfüggõ is...). Remélem segítettem. "
szerintem ez a kosian által ajánlott bejáratási szeánszot fogom alkalmazni és akkor már én is ott tudok lenni az Alföld-túrán!!!
Etz 150 87'
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Nekem szerelõ tanácsolta, én simsont járattam be így, aztán mentem vele még 10.000 km-et gond nélkül mielõtt eladtam. Mondjuk az jól lett megcsinálva, így járattam be és nagyon tuti kis gép volt. Szóval nem tudom. Az sem kizárt, hogy rosszul tudom és végig dússal kell járni és egyszer csak simán átállni hígabbra, de én a fokozatosság híve vagyok...Norbedlee írta: Igen, köszönöm!!! bár én ugy tudom h 1:40-es az ideális dehát kinek a pap kinek a paplan, és ezt így kell hogy elõször sok azután egyre kevesebb olaj?
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Igen, köszönöm!!! bár én ugy tudom h 1:40-es az ideális dehát kinek a pap kinek a paplan, és ezt így kell hogy elõször sok azután egyre kevesebb olaj?kosian írta:Ha bejáratós, akkor nemrég lett felújítva. Ez tapasztalatom szerint lehet jó is, rossz is. Ha szakember csinálta és jó munkát végzett, akkor azzal nem szabad, hogy gond legyen. De ezt úgysem tudod meg... A bejáratás nem nagy kunszt. Az elsõ 500 kilóméteren nem húzatod, nem mész gyorsan vele és 1:25-ös keveréket használsz. 500 km után 1000-ig már lehet egy kicsit dinamikusabban menni vele, de még mindíg csak óvatosan és mondjuk egyszer, kétszer egy kicsit jobban meghúzatni, de csak érzéssel. Ekkor már elkezdhetsz a keverési arányon is változtatni, fokozatosan egyre kevesebb olajjal, hogy nagyjából 1000 kilóméternél állj be az 1:50-esre (mondjuk ki mire esküszik, hogy mi jó a motornak és persze olajfüggõ is...). Remélem segítettem.Norbedlee írta:Sziasztok!
Most már oda kerültem,hogy a régi gépsárkány helyett betudok újítani egyet, csak van vele egy olyan "dolog", hogy a kicsike még bejáratos az pontosan mit is jelent? (lehet h már kérdeztem régebben) az nagy gáz ha egy olyat vásárolok, mert amu minden szempontból tökéletes (88-as, 2010-ig mûszaki, törzskönyv, szép új festés, kevés km /az óra szerint/
ugyhogy most tanácstalan vok, hogy megéri-e meg hogy betudom-e járatni mert még nem ilyenben dolgom......aki tud vagy van vmi jó tanácsa az segítsen.......
Etz 150 87'
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Ha bejáratós, akkor nemrég lett felújítva. Ez tapasztalatom szerint lehet jó is, rossz is. Ha szakember csinálta és jó munkát végzett, akkor azzal nem szabad, hogy gond legyen. De ezt úgysem tudod meg... A bejáratás nem nagy kunszt. Az elsõ 500 kilóméteren nem húzatod, nem mész gyorsan vele és 1:25-ös keveréket használsz. 500 km után 1000-ig már lehet egy kicsit dinamikusabban menni vele, de még mindíg csak óvatosan és mondjuk egyszer, kétszer egy kicsit jobban meghúzatni, de csak érzéssel. Ekkor már elkezdhetsz a keverési arányon is változtatni, fokozatosan egyre kevesebb olajjal, hogy nagyjából 1000 kilóméternél állj be az 1:50-esre (mondjuk ki mire esküszik, hogy mi jó a motornak és persze olajfüggõ is...). Remélem segítettem.Norbedlee írta:Sziasztok!
Most már oda kerültem,hogy a régi gépsárkány helyett betudok újítani egyet, csak van vele egy olyan "dolog", hogy a kicsike még bejáratos az pontosan mit is jelent? (lehet h már kérdeztem régebben) az nagy gáz ha egy olyat vásárolok, mert amu minden szempontból tökéletes (88-as, 2010-ig mûszaki, törzskönyv, szép új festés, kevés km /az óra szerint/
ugyhogy most tanácstalan vok, hogy megéri-e meg hogy betudom-e járatni mert még nem ilyenben dolgom......aki tud vagy van vmi jó tanácsa az segítsen.......
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Sziasztok!
Most már oda kerültem,hogy a régi gépsárkány helyett betudok újítani egyet, csak van vele egy olyan "dolog", hogy a kicsike még bejáratos az pontosan mit is jelent? (lehet h már kérdeztem régebben) az nagy gáz ha egy olyat vásárolok, mert amu minden szempontból tökéletes (88-as, 2010-ig mûszaki, törzskönyv, szép új festés, kevés km /az óra szerint/
ugyhogy most tanácstalan vok, hogy megéri-e meg hogy betudom-e járatni mert még nem ilyenben dolgom......aki tud vagy van vmi jó tanácsa az segítsen.......
Most már oda kerültem,hogy a régi gépsárkány helyett betudok újítani egyet, csak van vele egy olyan "dolog", hogy a kicsike még bejáratos az pontosan mit is jelent? (lehet h már kérdeztem régebben) az nagy gáz ha egy olyat vásárolok, mert amu minden szempontból tökéletes (88-as, 2010-ig mûszaki, törzskönyv, szép új festés, kevés km /az óra szerint/
ugyhogy most tanácstalan vok, hogy megéri-e meg hogy betudom-e járatni mert még nem ilyenben dolgom......aki tud vagy van vmi jó tanácsa az segítsen.......
Etz 150 87'
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Helló.KILL3R etz írta:A perselyben mérve van benne 1mm Akkor már csak egy kérdésem lenne.. Hol lehet rendes méretû és minõségû gyûrût kapni itt Pest környékén? Huber? Mofaker? Nincs kedvem 3 e km-enként szétbontani a motort...Szia.
A csörgés lehet a gyürü rossz minõsége miatt is Vagy nem olyan széles mint a horony.
a hézagot ugy nézd meg hogy leveszed a dugóról a gyürüt berakod a hengerbe és igy 2 század legyen hogy össze ne érjen a két vége. Az 1mm es hézag nyugalmi helyzetben annyi vagy ha összenyomod?
Én szabolcsi vagyok igy nem tudom hol lehet Pest környékén jó minõségû gyürüt kapni.
Nekem a lengyel gyártmányú jó merem ajánlani.
Nyiregyházán a Suzuki kereskedésben szoktam beszerezni és eddig még semmi gond nem volt vele.
A hengert vidd magaddal és próbáld bele ott a helyszinen igy biztos hogy jót veszel mármint méretileg.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
A perselyben mérve van benne 1mm Akkor már csak egy kérdésem lenne.. Hol lehet rendes méretû és minõségû gyûrût kapni itt Pest környékén? Huber? Mofaker? Nincs kedvem 3 e km-enként szétbontani a motort...Szia.
A csörgés lehet a gyürü rossz minõsége miatt is Vagy nem olyan széles mint a horony.
a hézagot ugy nézd meg hogy leveszed a dugóról a gyürüt berakod a hengerbe és igy 2 század legyen hogy össze ne érjen a két vége. Az 1mm es hézag nyugalmi helyzetben annyi vagy ha összenyomod?
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Köszi Bambi! Bevallom én bizti nem illeszteném 0,07 alá az tutibambi írta:attol függ,hogy milyen dugó,és hogy miképpen használnád a motort.ha úgy mint a tavaszi túrán,akor minimum 5 századRR_ZOZY írta:Olvasva az elhangzottakat, már csak Bambit kérdezném hogy mekkora illesztési hézagot javall ETZ 250 esetében? Na már csak azért hogy tudjam a MÁGUS receptjét ha oda kerülök
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
lehet csak gyûrût cserélni.KILL3R etz írta:Dehogy haragszom...Örölük bármi nemû segítségnek.És elnézést ha nem ez jött le a válaszombóllaciba45 írta: Szia.
Nem haragszol meg ha próbálok segiteni?
Kérdésem.
Gyürü csere oka?
A csere oka hogy 3500 km alatt több mint 1 mm a hézag a gyûrûben és csörög mint a kígyó... Ilyen minõségi darab...
Bambi!
A dugóban és a hengerben is 3500 van kb. A csörgést mennyire mérsékelné egy csere?
Conus
A stiftnél lévõ hézagra gondoltam
A válaszokat elõre is köszönöm!
attol függ,hogy milyen dugó,és hogy miképpen használnád a motort.ha úgy mint a tavaszi túrán,akor minimum 5 századRR_ZOZY írta:Olvasva az elhangzottakat, már csak Bambit kérdezném hogy mekkora illesztési hézagot javall ETZ 250 esetében? Na már csak azért hogy tudjam a MÁGUS receptjét ha oda kerülök
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég