Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2009.01.24. 23:12

KILL3R etz írta:Papszi!

Ha tárcsát teszel fel sokkal nagyobb lesz a fékhatásod... Ergo hamarabb fog blokkolni...
Gondolj csak bele... A gyári munkahenger kb 3-4 centit mozog... Lábbal nem hiszem hogy tudnád olyan finoman kezelni... :wink:
Ez így igaz, de legalább addig blokkolna amíg szeretném :twisted:
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2009.01.24. 22:52

merojoc írta:Csináld meg úgy, hogy vissza lehessen alakítani max. kell egy plussz lengõvilla az nem nagy költség kétévente kicseréled az is csak egy óra, én biztos így csinálnám. Az átalakítás szerintem csak típusmódosíttásal lehet az meg úgy hallotam elég nagy herce hurca.
Kép
Valami ilyesmit szeretnél?
Igen, ilyesmire gondoltam, meg ahogy nézem ezt a fékrendszert, nem nehéz megcsinálni szerintem, csak nagyon oda kell figyelni hegesztésnél, hogy a fékpofák meg a tárcsa pont egy vonalba essen. Egyébként szerintem ez rosszul van kivitelezve, mert jobb lenne ha a féknyereg nem lent lenne hanem fent, mert lent szerintem elég sérülékeny (útszegélyek, kõ egyebek). De ott meg a teleszkópba érne bele... Szóval jó lesz ez így gyárilag ahogy van :)
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.01.24. 22:23

Papszi!

Ha tárcsát teszel fel sokkal nagyobb lesz a fékhatásod... Ergo hamarabb fog blokkolni...
Gondolj csak bele... A gyári munkahenger kb 3-4 centit mozog... Lábbal nem hiszem hogy tudnád olyan finoman kezelni... :wink:

Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc » 2009.01.24. 21:17

Csináld meg úgy, hogy vissza lehessen alakítani max. kell egy plussz lengõvilla az nem nagy költség kétévente kicseréled az is csak egy óra, én biztos így csinálnám. Az átalakítás szerintem csak típusmódosíttásal lehet az meg úgy hallotam elég nagy herce hurca.
Kép
Valami ilyesmit szeretnél?
ETZ 251

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2009.01.24. 20:15

Én csak azért támogatom az ötletet, hogy tárcsafékes legyen a hátsókerék, mert volt már egy kisebb balesetem a dobfék miatt. Keresztezõdés elõtt fékeztem az elsõfékkel és egy picit a hátsófékkel, erre a hátsófék leblokkolt és jobbra-balra elkezdte dobálni a seggét a motor olyan félméteres kilengéssel és a végén elestem. Mindez egy sima szokásos fékezés miatt.. Júliusban viszem mûszakiztatni a motoromat (Szolnokra), majd megkérdezem a szakikat, hogy elfogadják-e a tárcsa/tárcsa ETZ-ket.
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.01.24. 20:12

villamerevítõt észre se vesz az, akinek nincs etz-je :) Amúgy apámnak volt tárcsás etzje, ami elõször dobfékes volt. '90be adta el, de simán ment mûszakikon.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.01.24. 20:09

Villamerevítõ volt a gépemen mûszakin és azért nem szoltak semmit! Ja és MZ ETZ 250 De Luxe-ról van szó! :roll:

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.01.24. 20:00

kuti írta:szerintem nincs az a vizsgabiztos, aki évjáratra vágja, hogy honnantól van elõl tárcsafék... :roll: És szerintem ha már fordulatszámmérõ is van a gépen, akkor nem is nézi, mert akkor már "delux kivitel". :roll:
Elõször én sem hittem el, de sztem van valami adatbázis, amiben benne vannak az ajánlott értékek (ez egészen biztos, különben nem lenne mihez képest mérni), és ha nagy eltérést tapasztalnak pozitív irányba, akkor kis rosszindulattal utánanéznek hogy mi gyanús.

Persze lehet hogy máshogy van, ezt nem tudom, de az esetek amiket leírtam 1:1 valós megtörtént dolgok. Már elõre félek 2010tõl :twisted:

Szal tanács: minden átalakítást csináljatok úgy, hogy vizsgára maradéktalanul visszacserélhetõ legyen, vagy ismerjetek olyan helyet ahol "hivatalosan" plusz pénzért lehet "alternatívan" vizsgáztatni, de ez már illegális, ezt mindenkinek tudnia kell.

Nekem drágább az életem mint elõre a dobfék, visszaépíteni az egészet nem fogom, amúgy is odaadom a fékem Bakimate-nak :twisted: , és ebben a .... rendszerben nem is túl nagy lelkiismeretfurdalás így vizsgáztatni.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.01.24. 19:58

coco írta:Ha ez jo nagy f@szsag.... Akkor ez azt jelenti ha pl. felszerelek egy Sub-ee fele homerot a ket ora koze akkor mar nem is engedik at mert gyarilag nem volt rajta????
Másik haverral leszedették az ETZrõl a bukókeretet is a vizsgához. Sztem a hõmérõ, spoiler (ha másik lámpa van rajta, ami nem kerek, az már bukós) egyéb "optikai" tuning nem számít, azt nézik csak általában aminek hatóságilag rajta kell lennie: fék, motor, futómû, váz, világítás.

Van benne valahol logika is, mert a nem gyári módosítások lehetnek olyanok, ami az úton esik szét, így potenciális balesetveszély, vagy a ledes lámpáknak lehet túl kicsi a fényereje, ilyenek.

Minden "tipusidegen" dolgot le kell szedni ha mondjuk MZ ETZ 250 De Luxe -ként akarod érvényesíteni. Aki köcsög, és várja a zsebbe pénzt, az simán elküld a halálba a hõmérõddel együtt, de Vaterán láttam tárcsafékes TS-t is friss mûszakival, megkérdeztem hogy sikerült levizsgáztatni, azt mondta simán, és még meg is dícsérték milyen jók az értékei.

Sajnos eléggé vizsgabiztos függõ, de egy szembetûnõen átalakított változat olyan 99% eséllyel megbukik. A tárcsafék hátra pl ilyen.

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.01.24. 19:41

szerintem nincs az a vizsgabiztos, aki évjáratra vágja, hogy honnantól van elõl tárcsafék... :roll: És szerintem ha már fordulatszámmérõ is van a gépen, akkor nem is nézi, mert akkor már "delux kivitel". :roll:
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.01.24. 19:33

Ha ez jo nagy f@szsag.... Akkor ez azt jelenti ha pl. felszerelek egy Sub-ee fele homerot a ket ora koze akkor mar nem is engedik at mert gyarilag nem volt rajta????

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.01.24. 19:06

Papszi írta:Hy!

Ha megcsinálnám a 250-es ETZ-men a hátsó kerékre a tárcsaféket, akkor el kell vinni lemûszakiztatni ugye? Ez kb mekkora kiadással jár a mûszaki vizsgánál?
Én úgy tudom nem kell vinni külön, mivel nem szerepel a forgalmi engedélyben hogy milyen fékes.

Mûszakiról pedig ne is álmodj, soha nem fogsz rá kapni.

Persze ez megkerülhetõ, olyan helyre kell vinni ahol csak a rendszámot meg a forgalmit kérik el a vizsgához. Kicsivel drágább, dehát akinek fontosabb az élete mint ez, az oda viszi. Én sem fogok soha kapni "normális" mûszakit a motoromra, mert az elsõfék tárcsa lett dob helyett.

Havert azért vágták ki a II-es Golffal, mert hátra tárcsákat rakott a dob helyett. A vizsgán átment volna, mert a fékhatása messze jobb volt mint az átlag, ezen bukott le, a vizsgabiztos benézett a kerékhez és "ajjajj úgy látom ez itt egy tárcsafék, ezen az évjáraton pedig dobfék van. na húzzon innen elfele". Aztán elvitte egy "fizetõs" helyre és minden oké, azóta is azzal jár :twisted:

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2009.01.24. 17:17

Hy!

Ha megcsinálnám a 250-es ETZ-men a hátsó kerékre a tárcsaféket, akkor el kell vinni lemûszakiztatni ugye? Ez kb mekkora kiadással jár a mûszaki vizsgánál?
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063

Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe » 2009.01.23. 18:37

Köszi a tárcsatémára a reagálásokat.

Üdv.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.01.23. 17:52

merojoc írta:Rajta van a tárcsa hátoldalán elvileg 4.5 mm min. de hát ki, hogy gondolja.
Ok ha rajta van én elhiszem de az enyémen nincs már semmi vagyis nem látszik! :D

Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc » 2009.01.23. 17:27

Rajta van a tárcsa hátoldalán elvileg 4.5 mm min. de hát ki, hogy gondolja.
ETZ 251

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.01.23. 00:29

conus írta:gyárilag 5mm, de bambi bácsival megrágtuk ezt egyszer, ha jól emlékszem azt mondta h 4 mm-ig fel lehet köszörülni...
de pl. ott vannak a japó csodáknak a tárcsái... mint a kartonpapír olyan vékony, mégis meg tud fogni egy mázsa feletti vasat :)
persze az sem mindegy h ki van-e lyuggatva és h hogyan.
Ok köszönöm a gyors választ!
Nemrég lett szabályozva és sajnos nincs kilyukasztva sehol, de ezekszerint 4mm-ig még van idelye lekopni. :)

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.01.23. 00:23

gyárilag 5mm, de bambi bácsival megrágtuk ezt egyszer, ha jól emlékszem azt mondta h 4 mm-ig fel lehet köszörülni...
de pl. ott vannak a japó csodáknak a tárcsái... mint a kartonpapír olyan vékony, mégis meg tud fogni egy mázsa feletti vasat :)
persze az sem mindegy h ki van-e lyuggatva és h hogyan.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.01.23. 00:17

Csatlakozom az elõttem szólokhoz nekem is beleér kicsit! Amúgy milyen hastag egy új tárcsa gyárilag? És meddig lehet használni mm-ben értve? Enyém 4,3mm az mit jelent lassan eldobós vagy....?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.01.23. 00:13

mindig hozzálóg egy kicsit a tárcsához, akkor van para a tárcsával ha már annyira hepehupás h a fékkar fékezéskor szétrángatja az ujjaidat :?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe » 2009.01.22. 23:53

tams9 írta:
BigBigJoe írta:Buta, lehet hogy primitív kérdés, de a vélemények itt helyben megosztottak voltak, így hozzátok fordulok.

Elsõ fék, tárcsa. Ha megforgatom az elsõ kereket, kell e , hogy minimálisan elérje a fékpofa a tárcsát, egyszóval kell e azt a bizonyos suhogó hangot hallatnia, vagy totál semmi hang, nulla kapcsolat alaphelyzetben a pofák és a tárcsa között.

Üdv, köszi.
Hello!
Ha kiveszed a féknyerget akkor azt tapasztalod, hogy a tetején lévõ kis lemezrúgó összenyomja a betéteket, szóval én szerintem hozzáérhet. Az enyém hozzáér, mikor felújítottam a féknyerget, akkor csak épphogy hozzáért, de ahogy telt az idõ egyre jobban. Szerintem a gondok ott kezdõdnek, hogyha mész vele úgy hogy hosszabb ideig nem fékezel és mégis meleg a tárcsa.
Köszi a gyors választ. Holnap (ha nem lesznek mínuszok, kiviszem a csikót egy körre, megnézem, melegszik e a tárcsa. A tapasztalatról majd írok pár sort. Aztán meg dumálunk a hogyan-továbbról !!

Üdv.

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.01.22. 22:09

Papszi írta:Hali!

ETZ 250-es motoromra kellene elsõfékhez fékkar. Valakinek van eladó? (az enyémnek a végérõl letört a szem és zavar :) )
Boltlinkeket is elfogadok (újratelepítés miatt elvesztek a boltlinkjeim a könyvjelzõk közül :cry: )
Szerintem én a sok tartalék cucc közt láttam, mikor vettem a gépet. Ha meg találom és használható szívesen oda adom. (Pécs)

Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 396
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee » 2009.01.22. 21:26

Papszi írta:Hali!

ETZ 250-es motoromra kellene elsõfékhez fékkar. Valakinek van eladó? (az enyémnek a végérõl letört a szem és zavar :) )
Boltlinkeket is elfogadok (újratelepítés miatt elvesztek a boltlinkjeim a könyvjelzõk közül :cry: )
nekem van egy pár db, és mind jó állapotú, ha érdekel keress.....

üdv
Etz 150 87'

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2009.01.22. 19:31

Hali!

ETZ 250-es motoromra kellene elsõfékhez fékkar. Valakinek van eladó? (az enyémnek a végérõl letört a szem és zavar :) )
Boltlinkeket is elfogadok (újratelepítés miatt elvesztek a boltlinkjeim a könyvjelzõk közül :cry: )
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063

tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Hozzászólás Szerző: tams9 » 2009.01.22. 18:45

BigBigJoe írta:Buta, lehet hogy primitív kérdés, de a vélemények itt helyben megosztottak voltak, így hozzátok fordulok.

Elsõ fék, tárcsa. Ha megforgatom az elsõ kereket, kell e , hogy minimálisan elérje a fékpofa a tárcsát, egyszóval kell e azt a bizonyos suhogó hangot hallatnia, vagy totál semmi hang, nulla kapcsolat alaphelyzetben a pofák és a tárcsa között.

Üdv, köszi.
Hello!
Ha kiveszed a féknyerget akkor azt tapasztalod, hogy a tetején lévõ kis lemezrúgó összenyomja a betéteket, szóval én szerintem hozzáérhet. Az enyém hozzáér, mikor felújítottam a féknyerget, akkor csak épphogy hozzáért, de ahogy telt az idõ egyre jobban. Szerintem a gondok ott kezdõdnek, hogyha mész vele úgy hogy hosszabb ideig nem fékezel és mégis meleg a tárcsa.

Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe » 2009.01.22. 16:41

Buta, lehet hogy primitív kérdés, de a vélemények itt helyben megosztottak voltak, így hozzátok fordulok.

Elsõ fék, tárcsa. Ha megforgatom az elsõ kereket, kell e , hogy minimálisan elérje a fékpofa a tárcsát, egyszóval kell e azt a bizonyos suhogó hangot hallatnia, vagy totál semmi hang, nulla kapcsolat alaphelyzetben a pofák és a tárcsa között.

Üdv, köszi.

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.01.19. 00:55


Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.01.18. 23:58

Valamikor 1-2 hónapja linkelt valaki egy Brembo féket, amirõl anno másolták az ETZ fékeket. Tudja még valaki a típusjelét? :roll:

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.12.18. 20:57

Sziasztok.

A fék nyikorgás elmúlt a fékpofák megcsiszolásával. Tényleg nem szakbarbár módszer :)

Köszi mindenkinek a segítséget.

Üdv.

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2008.12.18. 19:38

Eggyet ertek...:D Nalam is igy mukodik a feklampa es bevallt :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára coco 2008.12.18. 21:57-kor.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1053
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.12.18. 16:26

Köszi szépen az ötleteket

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.12.18. 15:22

Tigris!

Nekem a Simón van így megoldva... Télleg ez a legtutibb megoldás.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.12.18. 10:41

De ha nem akarsz olyannal szenvedni,hogy tiszta ferrodoll lesz az érintkezõ,mi miatt nem világít és szét kell szedni a dobot,akkor csináld meg úgy,ahogy nekem van:tekerd oda a kábelsarus érintkezõt (excenter),hogy a fékkar kívül érintkezzen a saruval fékezéskor.Így ha bármi van vele,nem kell hozzá szétszedni semmit,bár nekem két éve hibátlanul mûködik így.Kicsit kókány megoldás,de beválik.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.12.17. 18:31

Hali!

Sztem csak azt a csavart forgasd el egy nagyon picit jobbra-balra (nem tudom pontosan merre :roll: )amin a saru van(a dobon)
Azzal lehet állítani, hogy hol zárjon össze a testtel.

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.12.17. 18:06

én szimplán lehúztam a vezetéket a kapcsolóról, befújtam ilyen tisztító sprével, megmozgattam, majd jó lett. Ja és megtisztítottam mindent hátul. Ha nem jó, akkor szétszed, takarít.. :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1053
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.12.17. 17:57

Mitöl van az a jelenség hogy hátsó fék rálépek és a féklámpa ógy marad maj elkezdem lábbal pöcögtetni a pedált és elalszik :?: Lehat a fékkulcs picit odavan vagy szimplán retkes a belseje és dobot kéne takarítani?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.12.16. 10:16

kobraCode írta:
tigris írta:Ha kiveszed a fékbetéteket és megcsiszolod õket durva smirglin,az nem tart sokáig,nem kerül semmibe és csak javíthatsz vele! :)

Tigris, ez nem túl durva megoldás? Nem szakbarbár egy kicsit? :)

Kuti, köszi megnézem nálunk milyenek vannak ;)

Köszi mindenkinek aki segített.

Üdv.
Ennek az a lényege,hogy a sok és hosszan tartó fékezéstõl megégett felületet eltávolítsd,mert annak nincs túl jó fékezõ hatása.
Nem vagyok háborúzós tipus,legalábbis berkeken belül nem :twisted:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.12.16. 09:39

Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat , így már biztos hogy tudom szervízelni.

Molcsaba, neked is köszi, nagyon részletesen leírtad, így már tudom mi merre és hogyan.

Köszi még egyszer mindnekinek.

Üdv.

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2008.12.16. 00:55

Érdemes kivenni a fékbetétet, megtekinteni. Elõfordulhat, hogy felkap az útról kis kavicsokat, amik beleégnek a betétbe, majd okozhatnak bemaródást a tárcsa felületén. A féktisztitó spray mindenképpen jó, mert kimossa a keletkezett fékport,és mindenféle szennyezést (olajosat is). Bõséges befújást követõen megvárod amíg lecsurog, -az ott maradt része könnyen elpárolog,nagyon illékony- aztán már használható is a gép. Az elsõ fékezésre érdemes odafigyelni ezután, de nem lehet gond. Bevált tisztítási módszer.

A betét csiszolása is hasznos lehet, ha megégett a felülete (kékes szinü), csak arra figyelj, hogy párhuzamos legyen. A csiszoló vásznat érdemes sima felületre tenni, és azon mozgatni a betétet. Nem kell túlzásba vinni, csak a felületet kell felfrissíteni. A versenysportban reszelõvel szokták érdesíteni a felületet a durvább hatás kedvéért, de utcán ez felesleges, elég a finom csiszolás.

Amennyiben kavicsot kapott fel, akkor értelemszerûen járj el.

Remélem segítettem ezzel, és érthetõ voltam. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.12.15. 23:38

kuti írta:nem tudom pontosan, hogy milyen volt, mert haverom apja fújt bele amikor náluk voltam.
Egyik
Másik
Harmadik

Hirtelen ezeket találtam, de sztem motoros boltokba simán kapni
Unixba is van vagy 4féle! :D
POD RACER
Szinter, pipa!!!

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.12.15. 22:34

Samu írta:Nem szakbarbár, bevált módszer... (még mielõtt kirobban a háború)
kobraCode írta: Tigris, ez nem túl durva megoldás? Nem szakbarbár egy kicsit? :)

Üdv.
Samu köszi a megerõsítés. Háborút nem akarok. Erre van egy jó mondás, szerintem mindenki ismeri ;)

Köszi.

Üdv.

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1890
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.12.15. 22:06

Nem szakbarbár, bevált módszer... (még mielõtt kirobban a háború)
kobraCode írta: Tigris, ez nem túl durva megoldás? Nem szakbarbár egy kicsit? :)

Üdv.
Powered by Bambi

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.12.15. 19:52

tigris írta:Ha kiveszed a fékbetéteket és megcsiszolod õket durva smirglin,az nem tart sokáig,nem kerül semmibe és csak javíthatsz vele! :)

Tigris, ez nem túl durva megoldás? Nem szakbarbár egy kicsit? :)

Kuti, köszi megnézem nálunk milyenek vannak ;)

Köszi mindenkinek aki segített.

Üdv.

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.12.15. 16:08

nem tudom pontosan, hogy milyen volt, mert haverom apja fújt bele amikor náluk voltam.
Egyik
Másik
Harmadik

Hirtelen ezeket találtam, de sztem motoros boltokba simán kapni
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.12.15. 10:42

Ha kiveszed a fékbetéteket és megcsiszolod õket durva smirglin,az nem tart sokáig,nem kerül semmibe és csak javíthatsz vele! :)
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.12.14. 20:45

Fékezéskor nem rángat, egyenletesen fog. Fékhatás is jó.

Conus kössz a cikket, hasznos dolgok vannak benne.

Kuti nem hiszem hogy olaj, ezt nem lehet letörölni. Amúgy milyen spré? tudnál valamit infót mondani róla?

Köszi.

Üdv.

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.12.14. 20:30

hosszirányú csíkok esetleg nem olajcsíkok, amit az elsõ telószimeringnél való szivárgás okoz? Ezt le lehet törölni ronggyal, majd slaggal kiveretni az egészet.. ha még mindig nyikorog, akkor van kimondott féktisztító spré... azzal vigyázni kell, hogy utána egy ideig nem lesz elsõ féked :D De ahogy kiszárad, nem fog nyikorogni. Nekem ez vált be
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.12.14. 20:26

akkor szabályoztasd a tárcsát ha már annyira hullámos h a fékkar fékezés közben szétrángatja a kezedet :twisted: 2-3 ilyen fékezés után meg fogod érezni 8)

továbbá hasznos még:
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/51 :smt023
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára conus 2008.12.14. 20:32-kor.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.12.14. 19:55

Sziasztok.

Mostanában ahogy mentem a géppel, azt hallom az a tárcsa féktõl hogy nyikorog. A fékhatás jó, nem vettem észre hogy gyengébb lenne, de ez a nyikorgás elég idegesítõ. Megmértem a tárcsát 4,95 mm, nagyjából. És észre vettem rajta hogy tele van hosszirányú csíkokkal, lehet hogy ezért nyikorog? Eddig nem volt rajta ilyen. Mit lehet vele kezdeni? Fel kell szabályozni a tárcsát (egy kis pereme van, de nem vészes), vagy a fékbetéteket nézzem meg, esetleg cseréljem?
Köszi a válaszokat elõre is.

Üdv.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.11.23. 11:49

Hali!

Tényleg ügyes megoldás ez a tárcsa hátra. Bár szerintem nincs sok értelme. Szerintem nem nagyon lehet vele blokkolás nélkül fékezni... Nekem még a dobbal is blokkol amikor elõre lendül a súlypont. Sztem jobban megéri egy fém fékcsõ és esetleg a hátsó dob felszabályozása...
Ettõl függetlenül engem is érdekel ha valaki megcsinálja. :roll:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 27 vendég