Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

egyébként táboriék príma munkát végeztek a szutyok berta dugattyú illesztésével...
igazad volt Zozy, ha jól van illesztve nem csörög.
csak az a kib*szott felsõ csapszeggel nemtudom h mi a f*szt csináljak... honnan vegyek nagyobb átmérõjût? és egyáltalán mit értünk nagyobb átmérõn? :P 0,01mm-t? :P francba... :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Olvasva az elhangzottakat, már csak Bambit kérdezném hogy mekkora illesztési hézagot javall ETZ 250 esetében? Na már csak azért hogy tudjam a MÁGUS receptjét ha oda kerülök :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
laciba45
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2008.05.23. 05:45
Tartózkodási hely: Tiszalök

Hozzászólás Szerző: laciba45 »

KILL3R etz írta:
laciba45 írta: Szia.
Nem haragszol meg ha próbálok segiteni?
Kérdésem.
Gyürü csere oka?
Dehogy haragszom...Örölük bármi nemû segítségnek.És elnézést ha nem ez jött le a válaszomból :?
A csere oka hogy 3500 km alatt több mint 1 mm a hézag a gyûrûben és csörög mint a kígyó... Ilyen minõségi darab... :evil:

Bambi!

A dugóban és a hengerben is 3500 van kb. A csörgést mennyire mérsékelné egy csere?

Conus

A stiftnél lévõ hézagra gondoltam

A válaszokat elõre is köszönöm!
Szia.
A csörgés lehet a gyürü rossz minõsége miatt is Vagy nem olyan széles mint a horony.
a hézagot ugy nézd meg hogy leveszed a dugóról a gyürüt berakod a hengerbe és igy 2 század legyen hogy össze ne érjen a két vége. Az 1mm es hézag nyugalmi helyzetben annyi vagy ha összenyomod?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

a stiftnél levõ hézag kb 0,1mm szemre :P
jól saccoltam bambi? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

laciba45 írta: Szia.
Nem haragszol meg ha próbálok segiteni?
Kérdésem.
Gyürü csere oka?
Dehogy haragszom...Örölük bármi nemû segítségnek.És elnézést ha nem ez jött le a válaszomból :?
A csere oka hogy 3500 km alatt több mint 1 mm a hézag a gyûrûben és csörög mint a kígyó... Ilyen minõségi darab... :evil:

Bambi!

A dugóban és a hengerben is 3500 van kb. A csörgést mennyire mérsékelné egy csere?

Conus

A stiftnél lévõ hézagra gondoltam

A válaszokat elõre is köszönöm!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

killer!

nem értem mit akarsz csinálni a gyûrûvel... milyen hézagot akarsz összereszelni?
a gyûrûk külsõ éleit húzd le tûreszelõvel aztán nyomás összerakni. 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

KILL3R etz írta:
laciba45 írta: Szia.
A furásnál 2századot kell ráhagyni csak. Ezért ilyen keveset hogy legyen kompresszió és erõ ha majd szépen bejárattad.
Ha ennél több minek a furás. Ajánlanám hogy bejáratásnál ne spórolj az olajjal én 20-as keverékkel járattam eddig mindig és ez bejön és 70-km/óra legalább 500-1000km megtételéig. Ez nem azt jelenti hogy mindig csak max 70km néha 1-2km-en huzasd meg mert igy nem lustul el.
Boccs a tanácsért de én ezt saját tapasztalatom alapján irom.
További szép napot!!
Köszönöm a választ de nem furatni akarom hanem csak a gyûrût cserélném ki és gondoltam hogy össze kell reszelni a hézagot.
a dugóban,mennyi km van?
laciba45
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2008.05.23. 05:45
Tartózkodási hely: Tiszalök

Hozzászólás Szerző: laciba45 »

KILL3R etz írta:
laciba45 írta: Szia.
A furásnál 2századot kell ráhagyni csak. Ezért ilyen keveset hogy legyen kompresszió és erõ ha majd szépen bejárattad.
Ha ennél több minek a furás. Ajánlanám hogy bejáratásnál ne spórolj az olajjal én 20-as keverékkel járattam eddig mindig és ez bejön és 70-km/óra legalább 500-1000km megtételéig. Ez nem azt jelenti hogy mindig csak max 70km néha 1-2km-en huzasd meg mert igy nem lustul el.
Boccs a tanácsért de én ezt saját tapasztalatom alapján irom.
További szép napot!!
Köszönöm a választ de nem furatni akarom hanem csak a gyûrût cserélném ki és gondoltam hogy össze kell reszelni a hézagot.
Szia.
Nem haragszol meg ha próbálok segiteni?
Kérdésem.
Gyürü csere oka?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

laciba45 írta: Szia.
A furásnál 2századot kell ráhagyni csak. Ezért ilyen keveset hogy legyen kompresszió és erõ ha majd szépen bejárattad.
Ha ennél több minek a furás. Ajánlanám hogy bejáratásnál ne spórolj az olajjal én 20-as keverékkel járattam eddig mindig és ez bejön és 70-km/óra legalább 500-1000km megtételéig. Ez nem azt jelenti hogy mindig csak max 70km néha 1-2km-en huzasd meg mert igy nem lustul el.
Boccs a tanácsért de én ezt saját tapasztalatom alapján irom.
További szép napot!!
Köszönöm a választ de nem furatni akarom hanem csak a gyûrût cserélném ki és gondoltam hogy össze kell reszelni a hézagot.
laciba45
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2008.05.23. 05:45
Tartózkodási hely: Tiszalök

Hozzászólás Szerző: laciba45 »

Gshp írta:
KILL3R etz írta:Köszi a választ!

Biztos ez a max 2 század? Nekem túl passznetosnak tûnik a többi illesztéshez képest :lol:
Nemtom ezután kopik be 4-5 századosra nyilván de nem biztos :D
Szia.
A furásnál 2századot kell ráhagyni csak. Ezért ilyen keveset hogy legyen kompresszió és erõ ha majd szépen bejárattad.
Ha ennél több minek a furás. Ajánlanám hogy bejáratásnál ne spórolj az olajjal én 20-as keverékkel járattam eddig mindig és ez bejön és 70-km/óra legalább 500-1000km megtételéig. Ez nem azt jelenti hogy mindig csak max 70km néha 1-2km-en huzasd meg mert igy nem lustul el.
Boccs a tanácsért de én ezt saját tapasztalatom alapján irom.
További szép napot!!
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

KILL3R etz írta:Köszi a választ!

Biztos ez a max 2 század? Nekem túl passznetosnak tûnik a többi illesztéshez képest :lol:
Nemtom ezután kopik be 4-5 századosra nyilván de nem biztos :D
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi a választ!

Biztos ez a max 2 század? Nekem túl passznetosnak tûnik a többi illesztéshez képest :lol:
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Nyilván max 2 század
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Lenne egy kérdésem. Mekkorának kell lennie új gyûrûnél az illesztési hézagnak?

A válaszokat elõre is köszi!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

és akkor mivan ha le kell venni a deknit, és leereszted az alig használt olajadat? nem úszkál benne a teflonszalag maradék? :P
én melegen szoktam utánahúzni a leeresztõ csavarokat. :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Folyik? Csöpög?

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Hali rájderek.
Akinek csöpög egy picit az olaj, majd a téli kényszerpihenõn vegye le a váltóoldalon is a deklit, és cserélgesse ki szorgosan az O gyûrûket. Aki csak kezdõ (mint én), inkább szakemberrel csináltassa meg. Az O gyûrûk ára (több helyre kell) százasokból kijön, a munkadíj gondolom egy-két ezres lehet.
Csöpöghet alul is az olajleeresztõ csavar tömítése. Alul két nagy csavar van, mindegyik járhat ugyanígy, ha elõzõleg szakszerûtlenül nyúltak hozzá. Bambi mesélte (nagygenerált a messere mûvelte Murcielagoval kb 12000 km-mel ezelõtt), hogy ennek az egyenetlen felület lehet az oka. Házilag nem lehet rendesen a blokk, és a csavar síkját egybe hozni, ne farigcsáljátok. Ebonit alátétet ajánl Bambi mester, de nekem bevált a teflon szalag is. Murcielago azóta szobatiszta. Valami olajmaszatot látok a sztenderen, nyilván O gyûrûket kell majd cserétessek én is. De cseppek a motor alatt gyakorlatilag nincsenek a szalaggal való tömítés óta.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Kris89
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2008.08.26. 20:34
Tartózkodási hely: Gyermely

Hozzászólás Szerző: Kris89 »

Sziasztok!!
Pár nappal ezelõtt mentem a motorral és kigyulladt az üresjárat jelzõ lámpa és azóta nem alszik el. Ez a kisebbik gond a nagyobb az az , hogy azóta a 4. sebességet sem akarja mindig be venni. Nem tudom, hogy összefügg-e a égõ visszajelzõ és sebesség nem bevétele de ez van. Ha valaki tudna nekem ebben valamilyen választ adni az elõre is nagyon megköszönném.
Kép
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Emberek!

Dr. Diti :lol: megerõsítette hitemet abban miszerint felsõ csapszegem csörög. De ezzel már sokaknak volt gondjuk innen is. Kérdem: mi a megoldás? mert hiába veszek a boltban egy ugyanolyat azis ugyanolyan xar lesz. A tûgörgõ jó minõségû INA.

Elõre is kösz a helpet! 8)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára conus 2008.08.26. 20:47-kor.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Figyelem !! Akinek valami nyûgje van a motorjával vagy fejleszteni akar az most viheti Bambihoz a motorját mert van kapacitása rá énis most viszem hogy Zemplénben nagyon jó legyen !!
Üdv Gyurm@
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
Robcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2008.05.28. 11:35
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Robcsi »

Köszönöm a segítséget!
Sajnos az egyik éjszaka valami suhancok ellopták, és szétgyilkolták a mocit. Ha már újjá kell építenem, akkor miért ne lehetne egyedi!
Kb 2 év múlva valamelyik túrán be is mutatom a nagyközönségnek! :D
jó motorozást!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

Robcsi írta:Sziasztok!
Pár napja kérdeztem Tõletek, hogy mennyire rontje le a hûtést, ha õrûlt módon lefestem a hengert, ráadásul még el is csiszolok oldalanként maximum 3mm-t a hûtõbordákból? Én mindig 100 alatt használtam eddig a mocim, szerintem kibírja megragadás nélkül, de szeretném kikérni a véleményeteket! öngyilkosságot nem akrok elkövetni! :shock:
Elõre is köszi a segítséget!
szerintem semmit sem árt, így is "túl van hûtve" az egész, mert ha megnézed, a nyári 50 fokos aszfalt felett való huzatást is simán veszi a moci, szóval nem kell aggódni hogy gyenge lesz a hûtés
mit mondjunk akkor amikor télen mondjuk -10 fokos menetszél csapja, be sem melegszik igazán :)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
Robcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2008.05.28. 11:35
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Robcsi »

köszi Bambi!
Akkor Én lehet, hogy visszahozok egy régi divatot...! :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Robcsi írta:Sziasztok!
Pár napja kérdeztem Tõletek, hogy mennyire rontje le a hûtést, ha õrûlt módon lefestem a hengert, ráadásul még el is csiszolok oldalanként maximum 3mm-t a hûtõbordákból? Én mindig 100 alatt használtam eddig a mocim, szerintem kibírja megragadás nélkül, de szeretném kikérni a véleményeteket! öngyilkosságot nem akrok elkövetni! :shock:
Elõre is köszi a segítséget!
régebben divat volt a hengereket lefesteni.mi matt feketére festettük,és nem volt probléma.
Avatar
Robcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2008.05.28. 11:35
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Robcsi »

Sziasztok!
Pár napja kérdeztem Tõletek, hogy mennyire rontje le a hûtést, ha õrûlt módon lefestem a hengert, ráadásul még el is csiszolok oldalanként maximum 3mm-t a hûtõbordákból? Én mindig 100 alatt használtam eddig a mocim, szerintem kibírja megragadás nélkül, de szeretném kikérni a véleményeteket! öngyilkosságot nem akrok elkövetni! :shock:
Elõre is köszi a segítséget!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

conus írta:forrósodott a kartell is.
A "kartell" az egy kicsit más... :D
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

áthúzod csapágyzsírral.
de elõtte tiszta benzines ronggyal zsírtalanítottam az egész tengelyt.
eddig egész jól bírja, 3 csepp olaj jött ki ott 200 km alatt, de nekem most bejáratós a motor, ezért iszonyúan forrósodott a kartell is.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

kerdesem az hogyha szet szedem s csapagyzsirral bekenem akkor fog fojni? vagy neked jol visszatartsa?
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Berugokar

Hozzászólás Szerző: Andrei »

coco írta:Sziasztok! Nem tudom hogy jo helyre irom-e ( remelem hogy igen :D ). Szoval van egy 150 -es ETZ -m de amiota megvan azota ezt csinalja :) folyik a valto olaj. Eleinte azt hittem hogy az illesztesnel es hogy a csavaroknal de nem ( mar 4x szetszedtem ). Az olaj gyurut is kicsereltem a deknibe de megis folyik. S akkor vvettem eszre hogy a berugo es a valto tengely kozott folyik ki. Mit lehet tenni ellene anelkul hogy ujat kene vegyek? Valaki segitsen legyszi :D Elore is koszi :D
nekem is folyik ott, leszarom :D
tettem alá kartonpapírt
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

hát nagyon semmit...
én annyit csináltam h kemény csapágyzsírral áthúztam a váltótengelyt aztán annyi 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Berugokar

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok! Nem tudom hogy jo helyre irom-e ( remelem hogy igen :D ). Szoval van egy 150 -es ETZ -m de amiota megvan azota ezt csinalja :) folyik a valto olaj. Eleinte azt hittem hogy az illesztesnel es hogy a csavaroknal de nem ( mar 4x szetszedtem ). Az olaj gyurut is kicsereltem a deknibe de megis folyik. S akkor vvettem eszre hogy a berugo es a valto tengely kozott folyik ki. Mit lehet tenni ellene anelkul hogy ujat kene vegyek? Valaki segitsen legyszi :D Elore is koszi :D
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

conus írta:figyu! etz 125/150 kuplungnál úgy van h
Conus! A kis TS kuplungjában nincs ilyen dolog. Ott csak a hernyócsavarral tudsz állítani.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Samu írta:Laci írta rossz helyre:

Üdv mindenkinek! Nekem egy 125 ös 4 sebességes MZ blokkom van, és nemtudom hogy hol lehet állítani még a kuplungon.Fennt az állítócsavar már teljessen kivan tekerve,de még így sem emel ki teljessen :cry: , így 1 esben elmegy a motor behúzott kuplungnál. Ha tud valaki valami trükköt, vagy megoldást az légyszi írjon.

Elölre is köszi mindent!
figyu!

etz 125/150 kuplungnál úgy van h
Kép
van a 8-as számú háromszögalakú lemez. ez felel azért, h mennyire van leszorítva a lammellaköteg teljesen visszaengedett kuplungkarnál. azaz minél több van belõle egymásra téve(minél vastagabbak), annál jobban leszorítja a köteget. valami hasonlót keress a kisTS kuplungjánál... :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bakimate írta:
bambi írta:látom,pedig a legjobbat tettük be ami most kapható,és mégis elõfordul.bezzeg azok a régi szép idõk,mikor még volt jó gyári :D
Én csak annyit mondok: Ennél nagyobb baja sohase legyen! :D
Ugyanilyet raktam a /1-be én is(legalábbis a szine ugyanez).A boltos azt mondta ez a legjobb amit most adni tud.Mondjuk az ára is 3x annyi volt mint a Huberes zöld szinû.Most akkor kezdjek aggódni hogy mégsem olyan jó??
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Laci írta rossz helyre:

Üdv mindenkinek! Nekem egy 125 ös 4 sebességes MZ blokkom van, és nemtudom hogy hol lehet állítani még a kuplungon.Fennt az állítócsavar már teljessen kivan tekerve,de még így sem emel ki teljessen :cry: , így 1 esben elmegy a motor behúzott kuplungnál. Ha tud valaki valami trükköt, vagy megoldást az légyszi írjon.

Elölre is köszi mindent!
Kép
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Samu írta:Ne aggódj! Motorozz! ... :)
Oké, nem aggódom! Gondolom én, hogy nem para ez, mert mit is várunk egy 23 éves, egy hengeres 2 ütemû motortól...?
De azért mégis csak jobban megnyugtat, ha hozzáértõ(bb) véleményét is hallja az ember. :)
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

bambi írta:látom,pedig a legjobbat tettük be ami most kapható,és mégis elõfordul.bezzeg azok a régi szép idõk,mikor még volt jó gyári :D
Én csak annyit mondok: Ennél nagyobb baja sohase legyen! :D
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Ne aggódj! Motorozz! ... :)
kosian írta:
bambi írta:mert az új blokktartó nincs ferdére kopva az alátétnél,és így jobban átadja rezgést.viszont most egyenesen áll a blokk a motorban :D
De akkor ez természetes és nem kell aggódnom miatta? Bocsi, ha sokat idétlenkedek, de mindíg van valami ami miatt aggódhatok...
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

bambi írta:
kosian írta:Továbbra is nagyon szeretnék választ kapni arra a kérdésre, hogy miért rázkódik sokkal jobban a motor a blokktartó vasak cseréje óta! Mi változhatott meg amitõl ez van?
mert az új blokktartó nincs ferdére kopva az alátétnél,és így jobban átadja rezgést.viszont most egyenesen áll a blokk a motorban :D
De akkor ez természetes és nem kell aggódnom miatta? Bocsi, ha sokat idétlenkedek, de mindíg van valami ami miatt aggódhatok...
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

ghostrider írta:
Gshp írta:Nem tudom mitõl van , de nem szabad motorféket használni 2T-nél vagyis nem tanácsos mert ilyenkor a hengerben tudomásom szerint nincs kenés! A rángatás nem tom mitõl van .... De sztem motorféket ne is használj !


Üdv : Ádám . :wink:
Nincs kenés :?: Hát akkor zárt gázkar-állásnál csak a levegõtõl zörög a vas :?:
Én használom a motorféket és nem rángat közben. Nyári kánikulában stiftgázról gyakran lezárom a kazánt és nem lett még baja...

Üdv. Ghost
azé annyira nem kell parázni........ azon a 15 másodpercen amíg normál helyzetben motorféket használsz, semmi baja nem lesz a motornak, alapjárati keveréket akkor is kap
persze Tokaj hegyrõl ne gurulj le 2-es motorfékkel mert az csúnya lenne, de átlag használatban nem okoz semmit
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

kosian írta:Továbbra is nagyon szeretnék választ kapni arra a kérdésre, hogy miért rázkódik sokkal jobban a motor a blokktartó vasak cseréje óta! Mi változhatott meg amitõl ez van?
mert az új blokktartó nincs ferdére kopva az alátétnél,és így jobban átadja rezgést.viszont most egyenesen áll a blokk a motorban :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bakimate írta:Bambi! Volt egy kis hiszti a /1-gyel...

Kép
látom,pedig a legjobbat tettük be ami most kapható,és mégis elõfordul.bezzeg azok a régi szép idõk,mikor még volt jó gyári :D
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Most úgy van felfogatva, hogy a hengerfejen lévõ tartóhoz közvetlenül a rezgéscsillapító ér, utána egy alátét és az anya. Ezek jól összehúzva. Szerintem ennek így kell lennie... Vagy nem?
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Peti ETZ250 írta:
kosian írta:Továbbra is nagyon szeretnék választ kapni arra a kérdésre, hogy miért rázkódik sokkal jobban a motor a blokktartó vasak cseréje óta! Mi változhatott meg amitõl ez van?
Szeva Kosian!

A blokk rázkódását még elõidézheti egy kicsi de nagyon bosszantó apróság.A blokk rezgéscsillapítójából (ide fogatod fel a hengerfejen lévõ két csavart) ha kihagyod ill. rossz helyre teszed az alátétet, szintén rázkódni fog a gép!!!!!!

Üdv:
Peti ETZ250
Köszi, ezt holnap megnézem. Éppen elõfordulhat, hogy rossz helyre került az alátét...
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Bambi! Volt egy kis hiszti a /1-gyel...

Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

kosian írta:Továbbra is nagyon szeretnék választ kapni arra a kérdésre, hogy miért rázkódik sokkal jobban a motor a blokktartó vasak cseréje óta! Mi változhatott meg amitõl ez van?
Szeva Kosian!

A blokk rázkódását még elõidézheti egy kicsi de nagyon bosszantó apróság.A blokk rezgéscsillapítójából (ide fogatod fel a hengerfejen lévõ két csavart) ha kihagyod ill. rossz helyre teszed az alátétet, szintén rázkódni fog a gép!!!!!!

Üdv:
Peti ETZ250
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Továbbra is nagyon szeretnék választ kapni arra a kérdésre, hogy miért rázkódik sokkal jobban a motor a blokktartó vasak cseréje óta! Mi változhatott meg amitõl ez van?
Avatar
Robcsi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2008.05.28. 11:35
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Robcsi »

Sziasztok!
Szerintetek mennyire rontja a hûtést, ha a henger kap egy réteg festéket, és a hûtõbordákból oldalanként max. 3mm-t elcsiszolok?(ETZ 250)
Gondolol, hogy nagyon õrültnek tûnik a kérdés, de komolyan érdekel! 8)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

ghostrider írta:
Gshp írta:Nem tudom mitõl van , de nem szabad motorféket használni 2T-nél vagyis nem tanácsos mert ilyenkor a hengerben tudomásom szerint nincs kenés! A rángatás nem tom mitõl van .... De sztem motorféket ne is használj !


Üdv : Ádám . :wink:
Nincs kenés :?: Hát akkor zárt gázkar-állásnál csak a levegõtõl zörög a vas :?:
Én használom a motorféket és nem rángat közben. Nyári kánikulában stiftgázról gyakran lezárom a kazánt és nem lett még baja...

Üdv. Ghost
Biztos van benne valami, huzamosan nem motorfékezem, de amúgy rendszeresen. Semmi baja nem lett még ettõl. A rángatást én is érzem de csak 5-ben ha túl visszalassul, ez alatti fokozatokban nem észleltem.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

ha megfigyeled, és elkezded tekerni a fõtengelyt forgásirányának megfelelõen, akkor az a csigás szár lefele nyomódik az alu öntvénynek, ami egy idõ után megkopik valamennyire. ez lehet az egyik ok, a másik h ott lennie kellett gyárilag is egy alátétnek, ami könnyen olyan vékonyra kopott h eltört, majd elszállt onnan...
jó minõségû alkatrész?... :lol: ezt el kell felejtened... néha ki lehet fogni alternatívákat, de többnyire csak 1 fajta van... nekem pl. magyar utángyártott primerlánckerekek vannak... úgyhogy sztem marad a MOFAKER. Klubtagságival -10%.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
John Grape
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.04.05. 16:36
Tartózkodási hely: Budapest XVIII.

ETZ 150 fordulatszám mérõ meghajtás

Hozzászólás Szerző: John Grape »

conus írta:1. igen ki kell hézagolni a fordulatszámmérõ hajtást úgy h zorall legyen, nekem pl. 3 db aláltéttel van megoldva: 2 van alul, 1 felül, de egy kb 0,5 mm-es hézagot illene hagyni.
robbantott ábra az etz125150alkatreszjegyzek.doc-ban, a letöltések-nél.

2. primer láncot úgy lehet levenni, hogy le kell venni a fõtengõ végérõl a láckereket, meg az egész kuplungot. de ha primer láncot cserélsz, illene az itt levõ lánckerekeket is. favorit láncot kell bele venni. neked még az ndk-s van benne?
a mágneses olajleeresztõ csavar a váltóházból gyûjti össze a vasport elsõsorban, mert amikor leveszed az olajoldali deknit, akkor láthatod h a váltó alsó tengelyénél van egy fém tárcsa ami eltakarja az a nevetséges méretû 6201-es csapágyat. ez akadályozza meg h az olaj szabadon keveredjen a váltóház meg a kuplungház között. meg szerintem az a kis fing csapágy be is döglene pár ezer km után attól a dzsuvától ami a kuplungházban kialakul.
Szia Conus !
Nagyon köszönöm a segítõ választ mindkét problémára.
A fordulatszám mérõ kihézagolást meg fogom csinálni, csak azt nem értem hogy ha volt ott valami (1989-óta jól mûködött) akkor hova lett, ha meg nem volt akkor mitõl ment eddig jól ? Ez nekem egy rejtély.
Igazad van a lánckerekeket is cserélni kell. Nekem még az NDK-s lánc van benne.
Hol tudok jó lánckerekekeket és favorit láncot venni és kb. mennyiért ?
Segíts ebben is ha tudsz légyszi.
Elõre is köszi.
John Grape
:smt017
Az Öreg Cowboy
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 38 vendég