Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.11.17. 23:07

lehet olyan fémcsövet kapni.

Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak » 2008.11.15. 14:54

Köszi, a fém fékcsõre én is gondoltam! Milyet kell vegyek, hogy illeszkedjen a gyári kar menetére, meg a nyeregbe? Vagy csak csõ kell, és máris bele tudom aplikálni?

Köszi!!!!!

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.11.14. 19:35

Karak írta:Sziasztok!

Próbált már valaki dupla tárcsafékes átalakítást végezni nagy etz-n? Bár lehet ez a kérdés a tuning-ba való. Bár ha a biztonságosabbá tétel tuning, akkor nem jó felé halad a világ :P

Köszi a válaszokat!
Szerintem teljesen fölösleges átalakítás. Nekem egy Hyosung fõfékhenger és fém fékcsõ van fenn a gépen gyári nyereggel és tárcsával, elhasznált betétekkel. A fékhatás több mint elég, az MZ végsebességéhez és a gumi tapadási képességéhez mérten bõven megfelel. Ráadásul nem is igényel nagy kézerõt és jól érezhetõ nyomáspontja van. Egy tárcsaszabályozás és egy jó minõségû betét beszerelése után még versenycélokra is elég lenne...
De ha plusz rugózatlan tömeget akarsz cipelni az elején ezeken a "jó magyar utakon" akkor hajrá...

Üdv. Ghost

Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak » 2008.11.14. 19:05

Sziasztok!

Próbált már valaki dupla tárcsafékes átalakítást végezni nagy etz-n? Bár lehet ez a kérdés a tuning-ba való. Bár ha a biztonságosabbá tétel tuning, akkor nem jó felé halad a világ :P

Köszi a válaszokat!

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.11.09. 22:08

Sziasztok meg tudná nekem mondani valaki mi pénzt lehet kérni egy jó álapotú ETZ (tárcsa)komplett fék ért ami kifogástalanul müködik?
Kép

Kép

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.10.12. 22:28

még 1x ennyi, és gondolkozok a vissza szerelésén :roll:
Kis karmantyúról tudsz mondani valamit?Esetleg egy olyan méretû O gyûrût berakni a helyére?

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.10.12. 22:10

mzgergõ írta:ez fék olaj álló szimmering?
És a kis karmantyúd hogy bírja a küzdelmet?Én amikor még gyári fékmunkahengert használtam, soha nemvolt jó.Vagy folyt az olaj, vagy a kis karmantyú kopott el hamar.

1 hete és kb 500 km óta van bent a szimering, eddig oké, nem folyik az olaj.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.10.12. 22:07

ez fék olaj álló szimmering?
És a kis karmantyúd hogy bírja a küzdelmet?Én amikor még gyári fékmunkahengert használtam, soha nemvolt jó.Vagy folyt az olaj, vagy a kis karmantyú kopott el hamar.

Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp » 2008.10.11. 21:55

kobraCode írta:
Gshp írta: Hello ! Milyen típusú mekkora méretû szimeringet vettél oda ? Mert ez a kisipari szar karmantyú elfossa magát 2 havonta és 1x úgy fogok járni hogy az új festésre folyik ... A szimering strapabíróbb ? Vagy mit javasoltok ???????? :oops: 8)
Hali Gshp!

A szimering 10x20x7-es, mivel a környékemen nem épp a leglocsóbb helyen tudtam beszerezni 200ft-volt. Dupla vállú szimeringet vegyél az a jó. És igen, elvileg a szimering jobb mint a karmantyú.
Üdv
Köszii 8)

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.10.11. 17:34

Gshp írta:
kobraCode írta:
Hali Dénes!
Sikerült szétszedni a dolgot, valószínû hogy a karmantyú a ludas, eléggé lötyög a féktdugattyún a dolog. Hétfõn irány a bolt és csere.
Köszi mindent 8)

Megvolt a karmanytú csere szimeringre, nagyon jól tömít, köszi még egyszer mindenkinek a tippeket, tanácsokat!
Hello ! Milyen típusú mekkora méretû szimeringet vettél oda ? Mert ez a kisipari szar karmantyú elfossa magát 2 havonta és 1x úgy fogok járni hogy az új festésre folyik ... A szimering strapabíróbb ? Vagy mit javasoltok ???????? :oops: 8)
Hali Gshp!

A szimering 10x20x7-es, mivel a környékemen nem épp a leglocsóbb helyen tudtam beszerezni 200ft-volt. Dupla vállú szimeringet vegyél az a jó. És igen, elvileg a szimering jobb mint a karmantyú.
Üdv

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István » 2008.10.11. 16:59

Köszönöm Urak!!
Sokat segítettetek!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.10.10. 23:01

Stravkó írta:Az enyém igy lett kifurkálva,3-2-es osztással,mert így fedik egymást a furatok,tehát egyenletesen koptatja a betétet!
Suzukiról lestem :D !
Kép
ez a jó fúrás,fedik egymást a lukak

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.10.10. 22:50

mzgergõ írta: azt szabályozd fel
Felszabályozásra figyelni! Van ott egy "MIN TH" felirat..

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2008.10.10. 21:11

Sziasztok!

Múlthéten mentem a 250es ETZ-mel és a keresztezõdés elõtt lassítottam elsõ és hátsófékkel finoman és a hátsó fékem leblokkolt. Elengedtem a fékpedált és lent maradt beragadva, és végül el is estem. A fékkulcs fordult volna át és befeszült? A fékkulcs csak akkor tud átfordulni ha a betétek kopottak és nem voltak annyira megkopva még bõven kophatott volna belõlük és az egész fégpofán meg volt a ferodol minden részénél. Ja és úgy hazajöttem a motorral, hogy közben nagyon lassan mentem és próbálgattam fékezni vele erõsen és gyengén is de akkor utána már nem fogott be. Most tettem bele utángyártott új betéteket és így se blokkol. Ja és mégvalami.. hátsó féklámpakapcsolót szeretném jól beállítani, ezzel a gyárival csak szenvedek több nap mire jól beállítom, tudtok rá valami jó megoldást?

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.10.10. 20:32

Az enyém igy lett kifurkálva,3-2-es osztással,mert így fedik egymást a furatok,tehát egyenletesen koptatja a betétet!
Suzukiról lestem :D !
Kép

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.10.10. 17:34

Ennek az a története, hogy az elsõ MZ-mnek volt teli tárcsás a féke, én úgy emléxem, hogy esõs idõben csúsztak a pofák, és nem fogott valami nagyon(de az is lehet, hogy már kopottak voltak a pofák, és azért csinálta ezt).A második MZ-met már úgy vettem, hogy fúrt tárcsa volt rajta.Esõben is ugyan úgy fog a fék, mint száraz idõben.De jobban nem fog fogni.
Szerintem érdemes kicsit megfurkálni, de ha félsz ettõl, akkor vegyél egy használt tárcsát, azt szabályozd fel, és utána furkáld ki.
Sok sikert!

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István » 2008.10.10. 17:33

Köszi a segítséget és a gyors választ!

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István » 2008.10.10. 09:23

Köszi a segítséget!
Egyébként milyen?Úgy értem-vettél észre valami változást?Ha igen,milyet?

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.10.10. 00:12

e.istvan8 írta:Köszönöm a segítséget-most már bátrabban ugrom neki a féktárcsa furkálásnak.
Még egy kérdés:EBC fékbetétet hol kapok és kb. mekkora összegért?
Elõre is köszönöm a segítséget!
Azért annyira bátran ne ugorj neki, nem mind1, hogy mennyire furkálod ki.

Kép

Nekem ennyire van, de ennél jobban már nemkéne
:roll:

Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp » 2008.10.09. 22:59

kobraCode írta:
Dénes írta:Hát légtelenítés sosem árt:) Fékolaj: DOT4-es. (párszáz forint)
Légtelenités menete pedig wikin levan írva, vagy szerelési kézikönyv.
Több módszer is van.
Készlettartályba olajat töltesz, légtelenítõ csavar kinyit, ráraksz egy benzincsövet és elkezded szívni.
Miután a rendszer feltöltõdik olajjal (szivás hatására szépen lecsorog) elzárod a légtelenítõt.
Rápumpálsz a fékre, majd húzott kar mellett kicsit megnyitod a légtelenítõ csavart. Ezt párszor ismétled és kész.
Esetleg a fékcsõ és egyebek kocogtatásával rálehet bízni a légbuborékokat hogy eltávozzanak:)

Hali Dénes!
Sikerült szétszedni a dolgot, valószínû hogy a karmantyú a ludas, eléggé lötyög a féktdugattyún a dolog. Hétfõn irány a bolt és csere.
Köszi mindent 8)

Megvolt a karmanytú csere szimeringre, nagyon jól tömít, köszi még egyszer mindenkinek a tippeket, tanácsokat!
Hello ! Milyen típusú mekkora méretû szimeringet vettél oda ? Mert ez a kisipari szar karmantyú elfossa magát 2 havonta és 1x úgy fogok járni hogy az új festésre folyik ... A szimering strapabíróbb ? Vagy mit javasoltok ???????? :oops: 8)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.10.09. 10:47

e.istvan8 írta:Köszönöm a segítséget-most már bátrabban ugrom neki a féktárcsa furkálásnak.
Még egy kérdés:EBC fékbetétet hol kapok és kb. mekkora összegért?
Elõre is köszönöm a segítséget!
én 5500ft tudok szerezni

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István » 2008.10.09. 07:06

Köszönöm a segítséget-most már bátrabban ugrom neki a féktárcsa furkálásnak.
Még egy kérdés:EBC fékbetétet hol kapok és kb. mekkora összegért?
Elõre is köszönöm a segítséget!

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.10.08. 20:41

Lukas tárcsát nem kapsz, azt úgy kell kifúrkálni... Nem tudok róla, hogy rosszat tenne neki, nekem hasznos volt mikor fent volt, a fékport összegyûjtötte stb...

e.istvan8 írta:Köszi a tanácsot!
Viszont azt hallottam,hogy a tárcsa furkálás nem biztos,hogy jót tesz a tárcsának.
Téves ez az információ?
Egyébként lehet valahol lukas tárcsát kapni?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3828
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.10.08. 17:52

kuti írta:
bluerider írta:A dobfék esõben is ugyanúgy fog mint száraz idõben! :P (szarul)
Szerintem az is veszít a hatásából! Ha nem is akkor, másnapra :D Egyszer volt hogy szakadó esõbe jöttem haza egy jó 50 km-t. Másnap a hátsó fékem egyenlõ volt a nullával, és elég durva hangokat adott :? Nah de sokat fékeztem, stb, és megjavult 8)
Dobféken gondolom azé nem érezni annyira mert ugye abba nem sok nedvesség kerül(het) Gondolom neked valahogy belekerült aztán azért nem fogott az úgy...Aztán szép lassan elpárolgott onnan is...

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István » 2008.10.08. 07:14

Köszi a tanácsot!
Viszont azt hallottam,hogy a tárcsa furkálás nem biztos,hogy jót tesz a tárcsának.
Téves ez az információ?
Egyébként lehet valahol lukas tárcsát kapni?

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.10.07. 21:27

bluerider írta:A dobfék esõben is ugyanúgy fog mint száraz idõben! :P (szarul)
Szerintem az is veszít a hatásából! Ha nem is akkor, másnapra :D Egyszer volt hogy szakadó esõbe jöttem haza egy jó 50 km-t. Másnap a hátsó fékem egyenlõ volt a nullával, és elég durva hangokat adott :? Nah de sokat fékeztem, stb, és megjavult 8)

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1661
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2008.10.07. 21:16

A dobfék esõben is ugyanúgy fog mint száraz idõben! :P (szarul)

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2008.10.07. 20:04

Igen! A tárcsa furkálása tényleg javít a fékhatáson,mert a lyukak elvezetik a vizet a súrlódó felületek közül!
Amugy szerintem napos, száraz idõben is jobb! A 301-esen már gyárilag ilyen van:
Kép

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3828
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.10.07. 19:11

Hali!
Van egy kis gondom.Esõben a tárcsafék olyan a kis ETZ-n,mintha nem is lenne.
Van valakinek valami jó megoldása a problémára?

Elõre is köszi!
Hali!

Napos,száraz idõt próbáltad már? :lol: Egyébként én úgy tudom hogy azért csökken a hatása mert nedves lesz a tárcsa meg a betét is és ugye nem súrlódik a két vizes felület ergo csökken a fékhatás... De nekem kb egy másodperc alatt a hõ hatására elpárolog a víz és onnan ugyanúgy fog mint szárazon. Sztem ez normális. Talán a tárcsa ly(j)uggatása :oops: segíthet egy kicsit...

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István » 2008.10.07. 15:07

Hali!
Van egy kis gondom.Esõben a tárcsafék olyan a kis ETZ-n,mintha nem is lenne.
Van valakinek valami jó megoldása a problémára?

Elõre is köszi!

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.10.04. 11:54

Dénes írta:Hát légtelenítés sosem árt:) Fékolaj: DOT4-es. (párszáz forint)
Légtelenités menete pedig wikin levan írva, vagy szerelési kézikönyv.
Több módszer is van.
Készlettartályba olajat töltesz, légtelenítõ csavar kinyit, ráraksz egy benzincsövet és elkezded szívni.
Miután a rendszer feltöltõdik olajjal (szivás hatására szépen lecsorog) elzárod a légtelenítõt.
Rápumpálsz a fékre, majd húzott kar mellett kicsit megnyitod a légtelenítõ csavart. Ezt párszor ismétled és kész.
Esetleg a fékcsõ és egyebek kocogtatásával rálehet bízni a légbuborékokat hogy eltávozzanak:)

Hali Dénes!
Sikerült szétszedni a dolgot, valószínû hogy a karmantyú a ludas, eléggé lötyög a féktdugattyún a dolog. Hétfõn irány a bolt és csere.
Köszi mindent 8)

Megvolt a karmanytú csere szimeringre, nagyon jól tömít, köszi még egyszer mindenkinek a tippeket, tanácsokat!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.10.04. 09:54

igen, de elég ha kiveszed és "megfiatalítod" kézzel vagy fogóval.

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2008.10.04. 09:48

conus írta:
kosian írta:Mitõl lehet az, hogy ha forgatom az elsõ kereket, akkor halkan kattog a féknyeregben valami és picit olyankor mozognak a fékbetétek is?
bizonyára a csapok amik távtartóként funkcionálnak a féknyeregben, lehet h egy kicsit megpuhult a lemezrugód. :roll:
Azt ki lehet külön cserélni? Az az ami legfelül van, és ilyen furcsa alakú...?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.10.04. 09:26

kosian írta:Mitõl lehet az, hogy ha forgatom az elsõ kereket, akkor halkan kattog a féknyeregben valami és picit olyankor mozognak a fékbetétek is?
bizonyára a csapok amik távtartóként funkcionálnak a féknyeregben, lehet h egy kicsit megpuhult a lemezrugód. :roll:

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2008.10.03. 22:32

Hát légtelenítés sosem árt:) Fékolaj: DOT4-es. (párszáz forint)
Légtelenités menete pedig wikin levan írva, vagy szerelési kézikönyv.
Több módszer is van.
Készlettartályba olajat töltesz, légtelenítõ csavar kinyit, ráraksz egy benzincsövet és elkezded szívni.
Miután a rendszer feltöltõdik olajjal (szivás hatására szépen lecsorog) elzárod a légtelenítõt.
Rápumpálsz a fékre, majd húzott kar mellett kicsit megnyitod a légtelenítõ csavart. Ezt párszor ismétled és kész.
Esetleg a fékcsõ és egyebek kocogtatásával rálehet bízni a légbuborékokat hogy eltávozzanak:)

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.10.03. 20:47

Dénes, köszi a gyors választ.
Még annyi hogy milyen típusú fék olaj kell? És olyan hogy légtelenítés vagy valami az kell? Vagy azt hogyan kell megcsinálni?

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2008.10.03. 19:37

kobraCode írta:Sziasztok.
Egy olyan problémám lenne hogy a fékkaron olaj van. Mindez nem is zavarna annyira, csak épp elfogy az olaj szép lassan a rendszerbõl és a kabátomon köt ki (a menetszél rám vágja az összeset). Hogyan lehetne megoldani hogy ne csöpögjön, fojjon az olaj a fékkaron? Még sosem kaptam szét a fékrendszer, mivel kezdjem? Hol álljak neki?
Köszi elõre is a válaszokat.
Hali.
Szerintem ezt már páran leirták, csináld a következõt:

Elöszöris leszeded a fõfékhengert a kormányról,(a kart leszeded-stiftet kihúzod/kalapálod) óvatosan befogod egy satuba vagy valahogy rögzíted.
(szabályok: világos legyen-láss mindent, tiszta körülmények)
Kiveszed a zégergyûrût a fõfékhengerbõl. (vagy egy sima drót van benne) Elöbbit fogóval, utóbbit kicsi csavarhúzóval kipiszkálhatod.
Utána egy kisebb, keskeny fogóval megfogod a dugattyú végét (vigyázz hogy csak a legvégét fogd meg mert ha megkarcolod az érintkezõ felületet akkormár folyni fog végleg az olaj) és kihúzod tömitéstõl mindenestõl az egészet a helyérõl.
Ha a tömités a helyén marad akkor csavarhúzóval kipiszkálod. (itt a a henger felületére vigyázz)
Leméred a tõmítés méreteit és veszel oda illeszkedõ duplaajkú szimeringet a legközelebbi csapágyboltban. Ennek a mérete általában 10x20x7, de kitudja mi válik be nálad.
Lehetõleg ne mond a vásárláskor hogy mihez kell, mert néhol nemszolgálnak ki, ha kiderül hogy fékhez szükséges.
Ezután meggyõzödsz róla hogy a kis karmantyú (az a szoknyás kicsi gumicucc a dugattyúra ráhúzva), jó állapotban van-e (nincs-e kiszakadva belõle darab. megnyúlva, stb.).
Ha minden oké és tiszta akkor fékolajjal meglocsolod az összes alkatrészt és értelemszerûen visszahelyezel mindent.
A szimeringet úgy ütögesd be, hogy ne feszüljön meg. Körkörösen apró ütögetéssel nekem bevállt. (jaés valami tompa végû tárggyal tedd ezt, és figyelj a dugattyú épségére)
Ezután vissza a kormányra és kész. :)
Ja és a zégert se felejtsd el.

Avatar
Picimokuska
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Balatonalmádi

Hozzászólás Szerző: Picimokuska » 2008.10.03. 19:28

kobraCode írta:Sziasztok.
Egy olyan problémám lenne hogy a fékkaron olaj van. Mindez nem is zavarna annyira, csak épp elfogy az olaj szép lassan a rendszerbõl és a kabátomon köt ki (a menetszél rám vágja az összeset). Hogyan lehetne megoldani hogy ne csöpögjön, fojjon az olaj a fékkaron? Még sosem kaptam szét a fékrendszer, mivel kezdjem? Hol álljak neki?
Köszi elõre is a válaszokat.
Hali.
Fékkarmanytú elkopott... Megoldás: csere, 10×20×7-es kétajkú szimeringre. 8)

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.10.03. 18:51

Sziasztok.
Egy olyan problémám lenne hogy a fékkaron olaj van. Mindez nem is zavarna annyira, csak épp elfogy az olaj szép lassan a rendszerbõl és a kabátomon köt ki (a menetszél rám vágja az összeset). Hogyan lehetne megoldani hogy ne csöpögjön, fojjon az olaj a fékkaron? Még sosem kaptam szét a fékrendszer, mivel kezdjem? Hol álljak neki?
Köszi elõre is a válaszokat.
Hali.

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2008.10.03. 13:35

Mitõl lehet az, hogy ha forgatom az elsõ kereket, akkor halkan kattog a féknyeregben valami és picit olyankor mozognak a fékbetétek is?

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2008.10.03. 13:14

Sziasztok!
Érdeklõdnék (hátha ti tudjátok), hogy Magyarországon csak egyféle "kis karmantyút" lehet venni a fõfékhenger dugattyújához?
Mármint egy gyártótól érkezik az összes amit a boltokban kapni? (teljesen azonos minõség/méret)
Csakmert jópárszor cseréltem ilyen karmantyút de az istenért sem akar mûködni a fék.
(utángyártott fõfékhengerem van, lehet más a belsõ méret?)
Próbálkoztam O gyûrûvel, ami végül bevállt, igaz nem tökéletes. Vizsgán nem menne át szerintem.
(mivel nemtudom hogy az O gyûrû meddig fogja birni, hogyan állja a fékolajat, ezért mindenképpen kicserélném)
Köszi a segítséget.
Dénes

Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 » 2008.09.27. 11:41

Szeretném megköszönni Bambinak a Hyo féket.
Hihetetlen jó, könnyen felszerelhetõ, a tükör is pont illik bele. Nem kell farigcsálni semmit.
Csak ajánlani tudom mindenkinek.
Ja és a féklámpa kapcsoló gondokat is el lehet felejteni szerintem :)

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.09.26. 20:46

Akkor Bocsánat! ezt benéztem :oops: :D

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.09.26. 20:34

kuti írta:Amúgy a kifúvatás csak akkor mûködhet, ha nincs beleragasztva.. Amúgy szerelési útmutatóba ha jól tudom, nem írja a ragasztást, tehát ezért írja a fúvatást :D Az már csak mellékes, hogy ragasztás nélkül szerelni mûvészet.. Fõleg utángyártott alkatrészekkel 8) Nah ezt valószínüleg senki nem érti rajtam kívül, de hagyjátok rám :lol:
kifújatást a szervízkönyv a féknyereg dugattyúkra írja, nem pedig a fõfékhenger dugattyúra :idea:

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.09.26. 15:30

Lehet, hogy mégsem olyan jó?

Kép

Kép

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.09.25. 21:00

Amúgy a kifúvatás csak akkor mûködhet, ha nincs beleragasztva.. Amúgy szerelési útmutatóba ha jól tudom, nem írja a ragasztást, tehát ezért írja a fúvatást :D Az már csak mellékes, hogy ragasztás nélkül szerelni mûvészet.. Fõleg utángyártott alkatrészekkel 8) Nah ezt valószínüleg senki nem érti rajtam kívül, de hagyjátok rám :lol:

Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Zschopauer » 2008.09.25. 20:54

kuti írta:Mi megpróbáltuk kompresszorral is a MOL kúton, de abba nem volt elég nyomás hogy kiszedje :D Fõleg ha bele is van ragasztva...
Nna megoldódott az ügy! :)
Én is próbáltam kompresszorral, az 8 bar-t bír, de az kevés.
Megkínáltam vízpumpafogóval is, á la conus, persze kiszedett zégergyûrû mellett, de túl satnya voltam, és nem jött ki. :)

A helyi MZ szervízben valami spéci szerszámmal kiszabadították, és mostmár jó!!

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.09.24. 22:02

Picimokuska írta:
Zschopauer írta: Beszereztem ezt a fajta szimeringet, meg karmantyúkat is. Hogy kell kiszedni a fõfékhenger belsejébõl az alkatrészeket? Akárhogy húzom kifelé, nem jön! A szerelési kézikönyv szerint kompersszorral kell kifúvatni, de ez szerintem rossz vicc. :(

Van ott egy zégergyûrû, azt ki kell pattintani aztán egy lapos fejû fogóval óvatosan ki kell húzni a dugattyúval együtt. Ha jól emlékszem. Remélem sikerül!
Mi megpróbáltuk kompresszorral is a MOL kúton, de abba nem volt elég nyomás hogy kiszedje :D Fõleg ha bele is van ragasztva...

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.09.24. 22:02

ilyen hulladék drótzéger van ott eredetileg. én azt "normális" zégerre cseréltem. megfogod a végét a hengeres testû dugattyúnak vízpumpafogóval aztán kirántod. :P

Avatar
Picimokuska
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Balatonalmádi

Hozzászólás Szerző: Picimokuska » 2008.09.24. 21:12

Zschopauer írta:
Picimokuska írta:Mi fõfékhengernél karmantyúkat cseréltünk, az szinte semmit nem ért, mert utángyártott volt persze, ugyan úgy folyatott. 10x20x7-es kétajkú szimeringet próbálj rátenni, nekem az bevált. Valami 50 ft-os alkatrész. 8)
Beszereztem ezt a fajta szimeringet, meg karmantyúkat is. Hogy kell kiszedni a fõfékhenger belsejébõl az alkatrészeket? Akárhogy húzom kifelé, nem jön! A szerelési kézikönyv szerint kompersszorral kell kifúvatni, de ez szerintem rossz vicc. :(

Van ott egy zégergyûrû, azt ki kell pattintani aztán egy lapos fejû fogóval óvatosan ki kell húzni a dugattyúval együtt. Ha jól emlékszem. Remélem sikerül!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég