Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

sunbim írta: 2020.07.19. 12:38
pedro121 írta: 2020.07.11. 07:42 Sziasztok!
ETZ 250-ről van szó.
Akksira rakva a multimétert 13,2-13,6 V között mozog a töltése a motornak, ha rákapcsolom a fogyasztókat 12,5 V-ra esik a töltés, mind ez nem csak alapjáraton, hanem 3000-es fordulatszámon is.
Kicseréltem már a diódahidat, a fesz.szabályzót (Lada elektronikus), a biztosítékokat, az akksit.
Vezetékeket átnézve max sarulazulásokat találtam, de azokat orvosoltam.
Megnéztem a szénkeféket nincsenek elkopva (pár 1000 km van bennük), a bronzgyűrűk sincsenek elkopva, nem ugrálnak rajtuk a szénkefék.

Mi okozhat még kevés töltést?
Generátor probléma lenne?

Köszi előre is!
Multiméterrel mérj feszültségeket a sarkalatos pontokon! Generátortól indulva felfele haladva. A váltófeszültségeket is mérj! Lehet még a 3fekete fázisokat felvivő vezeték is megtörve szakadva vagy csak részlegesen.
Mérj gerjesztő áramot is, ez nem lehet 2A-nál több, mivel ekkora üveg bizti van a táblában. Kiveszed a biztit oda kötöd be az ampermérőt. Nem tudom mennyit kellene ott mérni de eléggé változó az érték ha a fesszab be van kötve. Vagy egyenként lehúzogatva a generátorról 3 fázisáról a fekete vezetékeket amelyik lehúzása után nem változik a töltő fesz azzal a fázissal lehet a probléma.
Kipróbáltam, mi történik, ha leveszem a 3 fázisról a fekete vezetékeket egyessével, de csak annyi történt, hogy megszűnt a töltés, kivillant a kis visszajelző lámpa, és lecsökkent a feszültség az akksiban 12,5V körüli értékre, vagyis akksiról ment a motor. Mindhárom esetben ugyanúgy reagált a motor. Mikor visszaraktam őket, elaludt a töltésjelző.

A diódahídon az egyik fázis vezetéke, a saru tövénél ki volt szakadva a szigetelés, nem volt a közélben semmi, amihez hozzáért volna, de raktam rá szigetelőszalagot. A generátornál nem találtam a vezetékeken kiszakadást, viszont elég régi vezetékek, a szigetelés elég kemény rajtuk.

A következő töltésmérésnél viszont magasabb értékeket mértem mint eddig, mert eddig 13,6 V fölé nem ment 3000-es fordulatnál, most 13,9 V is megvolt.
Alapjáraton 13,1-13,3 V körül mozog, a világítást ráadva 12,5 V-ra lecsökken.
Ha megemelem a fordulatszámot 3000-re, úgy hogy megy a világítás, akkor is fel tudott kúszni 13,8 V fölé is. Eddig ez nem ilyen volt. Ezek szerint csak ért valamit a tegnapi kontakt sprézés, de a 14 V-ot nem éri el.
Pár éve mikor legutoljára mértem töltést rajta, simán elérte a 14 V-ot, csak már arra nem emlékszem, hogy csak emelt fordulatszámon, vagy alapjáraton is.

a 13,8 V-os minimum érték amit megadtak a gyárban, az hogy értendő? Alapjáraton rákapcsolt világítással is el kell tudni érni a 13,8 V-ot?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

pedro121 írta: 2020.07.11. 07:42 Sziasztok!
ETZ 250-ről van szó.
Akksira rakva a multimétert 13,2-13,6 V között mozog a töltése a motornak, ha rákapcsolom a fogyasztókat 12,5 V-ra esik a töltés, mind ez nem csak alapjáraton, hanem 3000-es fordulatszámon is.
Kicseréltem már a diódahidat, a fesz.szabályzót (Lada elektronikus), a biztosítékokat, az akksit.
Vezetékeket átnézve max sarulazulásokat találtam, de azokat orvosoltam.
Megnéztem a szénkeféket nincsenek elkopva (pár 1000 km van bennük), a bronzgyűrűk sincsenek elkopva, nem ugrálnak rajtuk a szénkefék.

Mi okozhat még kevés töltést?
Generátor probléma lenne?

Köszi előre is!
Multiméterrel mérj feszültségeket a sarkalatos pontokon! Generátortól indulva felfele haladva. A váltófeszültségeket is mérj! Lehet még a 3fekete fázisokat felvivő vezeték is megtörve szakadva vagy csak részlegesen.
Mérj gerjesztő áramot is, ez nem lehet 2A-nál több, mivel ekkora üveg bizti van a táblában. Kiveszed a biztit oda kötöd be az ampermérőt. Nem tudom mennyit kellene ott mérni de eléggé változó az érték ha a fesszab be van kötve. Vagy egyenként lehúzogatva a generátorról 3 fázisáról a fekete vezetékeket amelyik lehúzása után nem változik a töltő fesz azzal a fázissal lehet a probléma.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

pedro121 írta: 2020.07.18. 15:59 ...
Ha jól működik minden, feszültségszabályzó nélkül mennyi feszültséget kellene generálnia a generátornak, amit a fesz. szab. persze leszabályoz, ha be van rakva, és működik is?
Ha állandóra kötöd a gerjesztést emlékeim szerint 18-20vot. De teljesen megbízható adatom nincs.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

aronpfabian írta: 2020.07.14. 10:24 Ha az állórész telemegy szénporral, az a test és a fázisok között kóboráramot, komoly teljesítményvesztést okoz. Ezt úgy tudod ellenőrizni hogy NAGYON ÓVATOSAN, ÉRINTÉSVÉDELMI TÁVOLSÁGOKAT BETARTVA rákapcsolod a hálózati feszültségre az egyik fázist. A nullát és földet ne kösd be, nem fűteni akarunk vele, csak kimérni.

Ha a fázisceruza az öntvényre téve parázslik vagy világít, akkor testzárlat van. A tisztításához le kell forrasztani a sarukat a tekercselés végéről és levenni a felső öntvényt a tekercssor gyűrűjéről. Utána jó mocskos munka lesz az olajos szénpor kipucolása. Ha van nem testzárlatos állórész, egyszerűbb cserélni arra.

Forgórész is lehet ugyanígy testzárlatos, ha gyanús, kérj kölcsön egy működő motorról.
Vettem egy fél literes kiszerelésű kontakt spray-t, azt mind rá kellett fújnom, miután levettem az állórészt és megláttam milyen mocsok van rajta.
Ugyan nem vettem le a tekercseket a gyűrűről, de szerintem így is rendesen ki tudtam pucolni, csak sajnos ez sem hozott pozitív eredményt. Ugyanúgy nem ment feljebb a feszültség 14 V fölé.

A forgórészen nem volt különösebb kosz, de az is kapott kontakt spray-t.

Az állórész azon része ami hozzá van forrásztva a gyűrűhöz (3 fázis), nincsenek megszakadva/eltörve.

Viszont amit észrevettem, hogy ha visszaraktam a régi akksit, ami le van merülve, lehet már zárlatos is, és a nyugalmi feszültsége 10,3 V körül van, első indítas után volt hogy 14,2 V-ra is fel tudott kúszni a feszültség, és 13,8 V alá nem is ment.

Második indításnál már ugyanazokat a feszültségeket mértem, mint az új akksival (13,2-13,6 V). Gondolom itt már több feszültség volt az akksiban, mint az első indításkor, és ez okozhatott különbséget.

Ha jól működik minden, feszültségszabályzó nélkül mennyi feszültséget kellene generálnia a generátornak, amit a fesz. szab. persze leszabályoz, ha be van rakva, és működik is?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ha az állórész telemegy szénporral, az a test és a fázisok között kóboráramot, komoly teljesítményvesztést okoz. Ezt úgy tudod ellenőrizni hogy NAGYON ÓVATOSAN, ÉRINTÉSVÉDELMI TÁVOLSÁGOKAT BETARTVA rákapcsolod a hálózati feszültségre az egyik fázist. A nullát és földet ne kösd be, nem fűteni akarunk vele, csak kimérni.

Ha a fázisceruza az öntvényre téve parázslik vagy világít, akkor testzárlat van. A tisztításához le kell forrasztani a sarukat a tekercselés végéről és levenni a felső öntvényt a tekercssor gyűrűjéről. Utána jó mocskos munka lesz az olajos szénpor kipucolása. Ha van nem testzárlatos állórész, egyszerűbb cserélni arra.

Forgórész is lehet ugyanígy testzárlatos, ha gyanús, kérj kölcsön egy működő motorról.
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

kiszsebi írta: 2020.07.12. 18:03
pedro121 írta: 2020.07.11. 07:42 Sziasztok!
ETZ 250-ről van szó.
Akksira rakva a multimétert 13,2-13,6 V között mozog a töltése a motornak, ha rákapcsolom a fogyasztókat 12,5 V-ra esik a töltés, mind ez nem csak alapjáraton, hanem 3000-es fordulatszámon is.
Kicseréltem már a diódahidat, a fesz.szabályzót (Lada elektronikus), a biztosítékokat, az akksit.
Vezetékeket átnézve max sarulazulásokat találtam, de azokat orvosoltam.
Megnéztem a szénkeféket nincsenek elkopva (pár 1000 km van bennük), a bronzgyűrűk sincsenek elkopva, nem ugrálnak rajtuk a szénkefék.

Mi okozhat még kevés töltést?
Generátor probléma lenne?

Köszi előre is!
Lehet feszültségszabályzó hiba is, de szerintem egy fázis leolvadt az állórészen (a 3 fekete csúszósaru alatt ellenőrizd a forrasztásokat!).
Köszi a választ!

A feszültségszabályzót én azért nem tartom valószínűleg, mert 3 (abból 2 ugyanolyan 1 különboző) lada elektronikus feszültségszabályzóval ugyanannyit mérek. Gondolom mindhárom csak nem lehet rossz.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

pedro121 írta: 2020.07.11. 07:42 Sziasztok!
ETZ 250-ről van szó.
Akksira rakva a multimétert 13,2-13,6 V között mozog a töltése a motornak, ha rákapcsolom a fogyasztókat 12,5 V-ra esik a töltés, mind ez nem csak alapjáraton, hanem 3000-es fordulatszámon is.
Kicseréltem már a diódahidat, a fesz.szabályzót (Lada elektronikus), a biztosítékokat, az akksit.
Vezetékeket átnézve max sarulazulásokat találtam, de azokat orvosoltam.
Megnéztem a szénkeféket nincsenek elkopva (pár 1000 km van bennük), a bronzgyűrűk sincsenek elkopva, nem ugrálnak rajtuk a szénkefék.

Mi okozhat még kevés töltést?
Generátor probléma lenne?

Köszi előre is!
Lehet feszültségszabályzó hiba is, de szerintem egy fázis leolvadt az állórészen (a 3 fekete csúszósaru alatt ellenőrizd a forrasztásokat!).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Sziasztok!
ETZ 250-ről van szó.
Akksira rakva a multimétert 13,2-13,6 V között mozog a töltése a motornak, ha rákapcsolom a fogyasztókat 12,5 V-ra esik a töltés, mind ez nem csak alapjáraton, hanem 3000-es fordulatszámon is.
Kicseréltem már a diódahidat, a fesz.szabályzót (Lada elektronikus), a biztosítékokat, az akksit.
Vezetékeket átnézve max sarulazulásokat találtam, de azokat orvosoltam.
Megnéztem a szénkeféket nincsenek elkopva (pár 1000 km van bennük), a bronzgyűrűk sincsenek elkopva, nem ugrálnak rajtuk a szénkefék.

Mi okozhat még kevés töltést?
Generátor probléma lenne?

Köszi előre is!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

torokb írta: 2020.07.05. 15:19 ...
Más kérdés: hall jeladós gyújtás elektronika megbízhatóság terén oké? Tapasztalatok?
A gyàri megbìzhatò!
A többiről nincs infòm.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: torokb »

Sziasztok!

Évekkel ezelőtt Baki Máté vállalt MZ újrakábelezéseket. Esetleg nem tudja valaki hogy ő még aktív?

Más kérdés: hall jeladós gyújtás elektronika megbízhatóság terén oké? Tapasztalatok?
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Viktorbácsi írta: 2020.07.04. 21:19 Szervusztok! Van nekem egy MZ TS 125 Delux-on és úgy kaptam, hogy valaki megvandálkodta az elektromosságot a lámpa búrában. Olyan embert keresnék aki ért hozzá, hogy mi a baja mert nincsen gyújtás meg visszajelző fények sem. Természetesen nem ingyen kérem.
Szia! Az országban merre? :-k Mert azért csak van némi távolság a két vége között. :wink:
Viktorbácsi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2020.07.01. 20:49
MZ-d típusa: TS 125 Delux

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Viktorbácsi »

Szervusztok! Van nekem egy MZ TS 125 Delux-on és úgy kaptam, hogy valaki megvandálkodta az elektromosságot a lámpa búrában. Olyan embert keresnék aki ért hozzá, hogy mi a baja mert nincsen gyújtás meg visszajelző fények sem. Természetesen nem ingyen kérem.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Gexxx írta: 2020.06.18. 16:26 A csatolt képet nézegesd, azon látszik minden
dia_6v.jpg
Köszi.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

A z e g é s z e t ú j r a !
Üdv Mindenkinek!
Már jó ideje nem voltam itt! Ez jót jelent mert semmi bajom a mocimmal mióta segítségetekkel helyre pofoztam a töltést egy Vape 81-el. De az idő múlik a km szaporodik és most azzal az egyszerű kérdéssel állok elő - mert az elektromos rész továbbra is ismeretlen számomra - meg tudná-e valaki mondani, hogy a féklámpa honnan kapja a + feszültséget. Gondolom a gyújtáskapcsolótól mert ha leveszem a gyújtást nem működik. A gyújtáskapcsoló melyik érintkezőjére van kötve. Vagy ha nem a gyújtáskapcsolóhoz akkor hova. Ugyanis az a helyzet, hogy álló motornál az akkunál mért feszültség 6,3V a féklámpánál már csak 5,7 V. Ez nekem elég nagy különbségnek tűnik. Küldök egy fotót a gyújtáskapcsoló hátuljáról amit számokkal jelölök. (a piros hiányzik) Azt kérném, hogy írjátok meg melyik számú csatlakozás a féklámpa. ( ha jól gondolom) Kösz.
Csatolmányok
DSCF0324 másolata.jpg
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

A csatolt képet nézegesd, azon látszik minden
dia_6v.jpg
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Gexxx írta: 2020.06.18. 15:52 A képen nem egy gyújtáskapcsoló van... Eléggé km. órának tűnik...
Ez tök igaz. Sajna a gyújtáskapcsolóról nem tudom hol a fotó szóval a kép igazán nem érvényes. Ha megtalálom a képet felteszem. Azért a kérdés érvényes azzal a javítással, hogy minden a féklámpára vonatkozik. Az index már ok. Bocsi.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

A képen nem egy gyújtáskapcsoló van... Eléggé km. órának tűnik...
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

popitty írta: 2020.06.18. 15:12 Üdv Mindenkinek!
Már jó ideje nem voltam itt! Ez jót jelent mert semmi bajom a mocimmal mióta segítségetekkel helyre pofoztam a töltést egy Vape 81-el. De az idő múlik a km szaporodik és most azzal az egyszerű kérdéssel állok elő - mert az elektromos rész továbbra is ismeretlen számomra - meg tudná-e valaki mondani, hogy a féklámpa honnan kapja a + feszültséget. Gondolom a gyújtáskapcsolótól mert ha leveszem a gyújtást nem működik. A gyújtáskapcsoló melyik érintkezőjére van kötve. Vagy ha nem a gyújtáskapcsolóhoz akkor hova. Ugyanis az a helyzet, hogy álló motornál az akkunál mért feszültség 6,3V a hátsó indexeknél már csak 5,7 V. Ez nekem elég nagy különbségnek tűnik. Az index mechanikus hagyományos relével. Küldök egy fotót a gyújtáskapcsoló hátuljáról amit számokkal jelölök. Azt kérném, hogy írjátok meg melyik számú csatlakozás a féklámpa. ( ha jól gondolom) Kösz.
SAJNA ELTOLTAM A SZÖVEGET MERT AZ INDEXET BELEKEVERTEM. MINDEN A FÉKLÁMPÁRA VONATKOZIK. ÍROK EGY MÓDOSÍTOTT SZÖVEGET
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Rendben. Most ezt hogyan kell értelmezni. Ennyit én is tudok. Egyébként nem ez a gy.kapcsoló van a motorban. Egy számot kérek.

MrDok írta: 2020.06.18. 15:28
popitty írta: 2020.06.18. 15:12 Üdv Mindenkinek!
............ Kösz.
Juj. Hujjujjuj.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

popitty írta: 2020.06.18. 15:12 Üdv Mindenkinek!
............ Kösz.
Juj. Hujjujjuj.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Üdv Mindenkinek!
Már jó ideje nem voltam itt! Ez jót jelent mert semmi bajom a mocimmal mióta segítségetekkel helyre pofoztam a töltést egy Vape 81-el. De az idő múlik a km szaporodik és most azzal az egyszerű kérdéssel állok elő - mert az elektromos rész továbbra is ismeretlen számomra - meg tudná-e valaki mondani, hogy a féklámpa honnan kapja a + feszültséget. Gondolom a gyújtáskapcsolótól mert ha leveszem a gyújtást nem működik. A gyújtáskapcsoló melyik érintkezőjére van kötve. Vagy ha nem a gyújtáskapcsolóhoz akkor hova. Ugyanis az a helyzet, hogy álló motornál az akkunál mért feszültség 6,3V a hátsó indexeknél már csak 5,7 V. Ez nekem elég nagy különbségnek tűnik. Az index mechanikus hagyományos relével. Küldök egy fotót a gyújtáskapcsoló hátuljáról amit számokkal jelölök. Azt kérném, hogy írjátok meg melyik számú csatlakozás a féklámpa. ( ha jól gondolom) Kösz.
Csatolmányok
DSCF0318.JPG
125ETZ
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2020.05.17. 10:45
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: 125ETZ »

Sziasztok,

ETZ 125-ösömben az akksitartó műanyag pontos elhelyezése érdekelne. Nem sikerül megtalálnom a megfelelő pozícióját, s így az olaldeknit sem tudom feltenni. A műanyag tartó széria tartozék egyáltalán? Szeretnék segítséget kérni a pontos rögzítés menetéről. Előre is köszi!
Surda
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2020.04.17. 10:21
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Surda »

kiszsebi írta: 2020.04.21. 20:18
Surda írta: 2020.04.21. 15:11
Igen,mértem de úgy is sípol
Hát akkor egyértelmű a hiba: elromlott az egyenirányító híd: CSERE (vagy szakember általi javítás...)
Köszi a segítséget vettem újjat.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Surda írta: 2020.04.21. 15:11
kiszsebi írta: 2020.04.21. 12:56


Nem!
Ahogy először mérted, csak alul a piros, felül a fekete...
Igen,mértem de úgy is sípol
Hát akkor egyértelmű a hiba: elromlott az egyenirányító híd: CSERE (vagy szakember általi javítás...)
Surda
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2020.04.17. 10:21
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Surda »

kiszsebi írta: 2020.04.21. 12:56
Surda írta: 2020.04.19. 13:59 Így gondoltad?Szerintem ezért merül az akksim 1-2 héten belül mert ide a plusz + direktbe jön a fesszábályzóról álló motornál is.Valaki nem tud rá mérni így egy egyenirányítóra?Két éve töltögetnem kell az akksit.Pár hónapja vettem újjat és ezt is töltögetem.
Kép :
http://kepkezelo.com/images/hdj6l965fr9j6nxxiojc.jpg

Nem!
Ahogy először mérted, csak alul a piros, felül a fekete...
Igen,mértem de úgy is sípol
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Surda írta: 2020.04.19. 13:59 Így gondoltad?Szerintem ezért merül az akksim 1-2 héten belül mert ide a plusz + direktbe jön a fesszábályzóról álló motornál is.Valaki nem tud rá mérni így egy egyenirányítóra?Két éve töltögetnem kell az akksit.Pár hónapja vettem újjat és ezt is töltögetem.
Kép :
http://kepkezelo.com/images/hdj6l965fr9j6nxxiojc.jpg

Nem!
Ahogy először mérted, csak alul a piros, felül a fekete...
Surda
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2020.04.17. 10:21
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Surda »

kiszsebi írta: 2020.04.19. 08:59
Surda írta: 2020.04.18. 13:58
Egyenirányító +/- között sípol a műszer.Ez normális?
Kép: https://kepkuldes.com/image/KQdJj4
Az egyik irányban kell, de ha jó a híd, akkor a másik irányba szakadásnak kell lennie.
Így gondoltad?Szerintem ezért merül az akksim 1-2 héten belül mert ide a plusz + direktbe jön a fesszábályzóról álló motornál is.Valaki nem tud rá mérni így egy egyenirányítóra?Két éve töltögetnem kell az akksit.Pár hónapja vettem újjat és ezt is töltögetem.
Kép :
http://kepkezelo.com/images/hdj6l965fr9j6nxxiojc.jpg
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Surda írta: 2020.04.18. 13:58
Surda írta: 2020.04.17. 17:39
Igen úgy is van
Egyenirányító +/- között sípol a műszer.Ez normális?
Kép: https://kepkuldes.com/image/KQdJj4
Az egyik irányban kell, de ha jó a híd, akkor a másik irányba szakadásnak kell lennie.
Surda
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2020.04.17. 10:21
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Surda »

Surda írta: 2020.04.17. 17:39
kiszsebi írta: 2020.04.17. 15:44

fordított polaritással is próbáltál mérni? ha igen, akkor úgy is zárlat van?
Igen úgy is van
Egyenirányító +/- között sípol a műszer.Ez normális?
Kép: https://kepkuldes.com/image/KQdJj4
Surda
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2020.04.17. 10:21
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Surda »

kiszsebi írta: 2020.04.17. 15:44
Surda írta: 2020.04.17. 10:43 Sziasztok
Etz 250-nél olyan problémám volna,pöccre indul,járok vele,1-2 hét után az akksit tölteni kell.Tegnap akksi le,rámértem a akksi csatlakozási pontjaira a biztosítéknál és a két pont összezár vagyis valami zárlat van.Vastag piros kábelt lehúzom ami elektromos feszültségszabályzóra megy megszünik a zárlat.Valaki valami ötlet,hol kezdjem?Köszi előre is.
fordított polaritással is próbáltál mérni? ha igen, akkor úgy is zárlat van?
Igen úgy is van
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Surda írta: 2020.04.17. 10:43 Sziasztok
Etz 250-nél olyan problémám volna,pöccre indul,járok vele,1-2 hét után az akksit tölteni kell.Tegnap akksi le,rámértem a akksi csatlakozási pontjaira a biztosítéknál és a két pont összezár vagyis valami zárlat van.Vastag piros kábelt lehúzom ami elektromos feszültségszabályzóra megy megszünik a zárlat.Valaki valami ötlet,hol kezdjem?Köszi előre is.
fordított polaritással is próbáltál mérni? ha igen, akkor úgy is zárlat van?
Surda
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2020.04.17. 10:21
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Surda »

Sziasztok
Etz 250-nél olyan problémám volna,pöccre indul,járok vele,1-2 hét után az akksit tölteni kell.Tegnap akksi le,rámértem a akksi csatlakozási pontjaira a biztosítéknál és a két pont összezár vagyis valami zárlat van.Vastag piros kábelt lehúzom ami elektromos feszültségszabályzóra megy megszünik a zárlat.Valaki valami ötlet,hol kezdjem?Köszi előre is.
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

Igen, nagyon szépen köszönöm! :-)
kiszsebi írta: 2020.02.11. 17:11
Csöpi írta: 2020.01.29. 23:36 Tisztelt Fórumtársak!

Segítségeteket szeretném kérni, a gyári tranzisztoros gyújtás kapcsolási rajzára és alkatrész értékeire lenne szükségem. (Javításra kaptam egy gyári panelt, elázott. Próbáltam a tulajt rábeszélni egy új panellel való kiváltására, de Ő ragaszkodik az eredeti áramkör felélesztéséhez) :roll:

Köszönettel: Kovács Tibor
Ezt keresed:
mz_elektronikus_gyujtas.jpg
:?:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Csöpi írta: 2020.01.29. 23:36 Tisztelt Fórumtársak!

Segítségeteket szeretném kérni, a gyári tranzisztoros gyújtás kapcsolási rajzára és alkatrész értékeire lenne szükségem. (Javításra kaptam egy gyári panelt, elázott. Próbáltam a tulajt rábeszélni egy új panellel való kiváltására, de Ő ragaszkodik az eredeti áramkör felélesztéséhez) :roll:

Köszönettel: Kovács Tibor
Ezt keresed:
mz_elektronikus_gyujtas.jpg
:?:
sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sipi5000 »

Vak valakinek bármilyen tapasztalata kis TS-en a müller féle Hall jeladós gyújtásról?
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

Tisztelt Fórumtársak!

Segítségeteket szeretném kérni, a gyári tranzisztoros gyújtás kapcsolási rajzára és alkatrész értékeire lenne szükségem. (Javításra kaptam egy gyári panelt, elázott. Próbáltam a tulajt rábeszélni egy új panellel való kiváltására, de Ő ragaszkodik az eredeti áramkör felélesztéséhez) :roll:

Köszönettel: Kovács Tibor
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Mesko22 írta: 2020.01.08. 23:33 Helló
Valaki egy kapcsolási rajzot tud mz 1958 as modell 125cc sehol nem kapok egy normális rajzot. Köszi 👌😌
Szia!
Ha jól látom, neked az Mz Rt 125/2 kell.
http://www.ddrmoped.de/typ/mz/rt_125_2/schaltplan
http://www.ostmotorrad.de/setframe.php4 ... e=left.php
Mesko22
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2020.01.08. 23:29
MZ-d típusa: 1958

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mesko22 »

Helló
Valaki egy kapcsolási rajzot tud mz 1958 as modell 125cc sehol nem kapok egy normális rajzot. Köszi 👌😌
Alibiman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.12.14. 18:00
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Kapcsolási rajz

Hozzászólás Szerző: Alibiman »

Szia! Köszi! Közben találtam egy ETZ-251-es kapcsolási rajzot ami nagyon hajaz az én mocim elektronikájára. Elképzelhető, hogy az utolsó 250-esek elektronikája megegyezik az 251-el?

Valaki az előző tulajok közül kicsit szétgányolta gyújtás elektronikát. Ez csak egy sima Darlingtonos áramkör, semmi extra. Szeretném valahogy visszaállítani a dobozának az eredeti kinézetét és az eredeti helyén rögzíteni. Van valakinek fotója arról, hogyan kéne kinéznie a doboznak, és hova, hogyan lett rögzítve?
Zorka írta: 2019.12.23. 21:14
Alibiman írta: 2019.12.23. 17:11 Uraim, keresek valamilyen normális felbontású kapcsolási rajzot 89-es ETZ-250-hez. Tudna valaki segíteni? Elnézést kérek, ha ez a kérés már korábban is előfordult itt, de hiába keresgéltem, valahogy nem találtam semmit. Előre is köszönöm a segítséget!
Szia!
https://logout.hu/dl/upc/2015-03/231565 ... 50_12v.jpg
http://www.ddrmoped.de/forum/index.php?showtopic=19695
https://veteran.forum.hu/filedata/fetch ... 1490117580
http://www.ostmotorrad.de/setframe.php4 ... e=left.php
http://www.miraculis.de/aw/mz/text/etz250b/schaltg.gif
Zorka

Re: Kapcsolási rajz

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Alibiman írta: 2019.12.23. 17:11 Uraim, keresek valamilyen normális felbontású kapcsolási rajzot 89-es ETZ-250-hez. Tudna valaki segíteni? Elnézést kérek, ha ez a kérés már korábban is előfordult itt, de hiába keresgéltem, valahogy nem találtam semmit. Előre is köszönöm a segítséget!
Szia!
https://logout.hu/dl/upc/2015-03/231565 ... 50_12v.jpg
http://www.ddrmoped.de/forum/index.php?showtopic=19695
https://veteran.forum.hu/filedata/fetch ... 1490117580
http://www.ostmotorrad.de/setframe.php4 ... e=left.php
http://www.miraculis.de/aw/mz/text/etz250b/schaltg.gif
Alibiman
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.12.14. 18:00
MZ-d típusa: ETZ250

Kapcsolási rajz

Hozzászólás Szerző: Alibiman »

Uraim, keresek valamilyen normális felbontású kapcsolási rajzot 89-es ETZ-250-hez. Tudna valaki segíteni? Elnézést kérek, ha ez a kérés már korábban is előfordult itt, de hiába keresgéltem, valahogy nem találtam semmit. Előre is köszönöm a segítséget!
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

aronpfabian írta: 2019.11.29. 13:23
popitty írta: 2019.11.29. 10:19 Sziasztok!
A Ts-emen ami sajna 6V-os rendszer szeretném az indexrelét elektromosra cserélni. Azonban nem tudom ez lehetséges-e. Látok 6V-os robogóhoz való reléket amik 3 érintkezősek de nem tudom miket kell rákapcsolni. Ráadásul a Ts-nél a töltésjelzés is az indexrelén keresztül megy. Viszont ugyanilyen indexrelé mint az enyém 3 érintkezős is létezik. Mit kell ezekre kapcsolni.
Töltésjelző az eredeti bekötéssel csak hőszálassal működik, elektronikushoz körbe kell diódázni a bal alsó kék mezőnek megfelelően: https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... s250-1.pdf

A 3. láb vagy test vagy visszajelző, típustól függ. Utóbbi esetben MZ-n kihagyható.
Köszi a válasz!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta: 2019.11.29. 10:19 Sziasztok!
A Ts-emen ami sajna 6V-os rendszer szeretném az indexrelét elektromosra cserélni. Azonban nem tudom ez lehetséges-e. Látok 6V-os robogóhoz való reléket amik 3 érintkezősek de nem tudom miket kell rákapcsolni. Ráadásul a Ts-nél a töltésjelzés is az indexrelén keresztül megy. Viszont ugyanilyen indexrelé mint az enyém 3 érintkezős is létezik. Mit kell ezekre kapcsolni.
Töltésjelző az eredeti bekötéssel csak hőszálassal működik, elektronikushoz körbe kell diódázni a bal alsó kék mezőnek megfelelően: https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... s250-1.pdf

A 3. láb vagy test vagy visszajelző, típustól függ. Utóbbi esetben MZ-n kihagyható.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok!
A Ts-emen ami sajna 6V-os rendszer szeretném az indexrelét elektromosra cserélni. Azonban nem tudom ez lehetséges-e. Látok 6V-os robogóhoz való reléket amik 3 érintkezősek de nem tudom miket kell rákapcsolni. Ráadásul a Ts-nél a töltésjelzés is az indexrelén keresztül megy. Viszont ugyanilyen indexrelé mint az enyém 3 érintkezős is létezik. Mit kell ezekre kapcsolni.
P. Bence01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2019.09.26. 19:06
MZ-d típusa: Etz 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: P. Bence01 »

Sziasztok!
Az a problémám lenne egy Mz Etz 125 os motoromon hogy nagyon kis szikrát ad azt is néha.. Milyen tippetek lenne? Válaszokat előre is köszönöm
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Köszönöm! Már el is feledkeztem erről a linkről az évek alatt... :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, a 15-ös láb a kapcsolt feszültség (csak gyujtás ráadás után legyen rajta feszkó), a 67-es pedig a generátor forgórész gerjesztése. És a fém talpát le kell testelni.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Esetleg ha valakinek lenne egy lada feszab. bekötéséről egy kapcsolási rajz azt szívesen venném és előre is köszönöm!
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

És mi a helyzet a brit gyártású trafóval (már ha valóban az)? A Lucas-ra gondolok, valamit nekem is be kell szereznem a kis TS-re, mert gyenge szikrát ad már a saját trafójával, volt egy trabi trafóm azzal szép kövér szikrát adott, csak az sajnos nem fér el. 6v-s trafóból meg nem igen láttam eddig még tajwanin kívül mást!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 40 vendég