Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Még mielőtt bármihez is hozzá fognék, összegezve:
-nyomórugók hosszúságának ellenőrzése;
-fémlamellák deformáció vizsgálata;
-kopólamellák vastagságának mérése;
-kiemelőcsiga ellenőrzése, ha már úgy is megbontom a blokkot!

Esetleg még valami ami okozhatja? Nem akarom többször is megbontani ugyan azon hiba miatt!
Meg nem is nagyon van már kedvem ezzel foglalkozni!
Jut eszembe, milyen mértékegységet adtál meg a rugóerőnél Áron? Tudtommal Newton/méterben vagy valami hasonlóban adják meg. Mondjuk ezt itthon nem igazán fogom tudni megmérni! De mivel abban biztos vagyok gyári rugók vannak benne, így feltételezem hogy ez rendben is van, bár, hogy mennyit fáradtak meg rugók az elmúlt 30 akármennyi év alatt az más kérdés!
Gondolom a 450 Ft/db áras kopólamella felejtős?
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Köszi Áron!
Akkor újra szétbontom és méricskélek!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

motrosmano írta: 2019.06.08. 08:40 Hát, őszintén a nyomórugókat sosem mértem még!
A csiga nem szorul és amióta meg van a motor mindig is könnyen mozgott a kuplung kar, volt aki azt mondta rá, hogy "két ujjas"! Tavaly cseréltem olajat (váltottam másik márkára), miután sikerült a váltót rendbe rakni, azután kezdett el csúszni a kuplung, azt hiszem hogy késő ősz volt mire összeállt, a télen nem igazán foglalkoztam vele, sajnos tavaszon se nagyon tudtam vele foglalkozni. Nem tudom, ha bármit is cserélni kell milyet érdemes venni? Ahogy néztem a kuplung alkatrészekből még szinte mindegyikből van gyári is, meg olcsóbb és drágább utángyártott. De gyári szerintem túlontúl drága! Visszagondolva már szerintem így is ráköltötem egy japán motor árát!
A "kétujjas" kuplung kis TS-en nem jó jel. Nagyon kezdetleges szerkezet, minimális áttétellel. Elég komolyan kellene dolgozni a rugók ellen, ha azok jó állapotban vannak.

Gyári előírás (http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... 1215r.html):
Fémlamellák: sík felületen ellenőrizni, deformáció esetén csere.
Kopólamellák:
- Új vastagság: 3,4 ± 0,1 mm
- Megengedett kopás: -0,2 mm
Nyomórugók:
- Terheletlen hossz: 49 mm
- Rugóerő: 16 kp darabonként
- Beépítési hossz: 31,5 mm
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Hát, őszintén a nyomórugókat sosem mértem még!
A csiga nem szorul és amióta meg van a motor mindig is könnyen mozgott a kuplung kar, volt aki azt mondta rá, hogy "két ujjas"! Tavaly cseréltem olajat (váltottam másik márkára), miután sikerült a váltót rendbe rakni, azután kezdett el csúszni a kuplung, azt hiszem hogy késő ősz volt mire összeállt, a télen nem igazán foglalkoztam vele, sajnos tavaszon se nagyon tudtam vele foglalkozni. Nem tudom, ha bármit is cserélni kell milyet érdemes venni? Ahogy néztem a kuplung alkatrészekből még szinte mindegyikből van gyári is, meg olcsóbb és drágább utángyártott. De gyári szerintem túlontúl drága! Visszagondolva már szerintem így is ráköltötem egy japán motor árát!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

motrosmano írta: 2019.06.07. 18:23 Helló!

Az élet úgy szép, hogyha zajlik, igaz? ](*,)
X évnyi kínlódás után sikerült megszüntetni a kis TSemben a 4. fokozat kidobálását, mint utóbb ki derült deformálódott volt a hengerfej, az okozta a motor erőtlenségét - cseréltem, addig jártam a "javító műhely" nyakára amíg hajlandóak nem voltak rendesen megcsinálni a főtengelyemet [-o< , és most mire elment a monszun 8-[ és végre tudtam motorozni egyet \:D/ , szomorúan tapasztaltam hogy csúszik a kuplung magasabb (kb 4000 1/min felet) fordulatszám tartományban. :cry: Először az olajra gyanakodtam, azt lecseréltem és egyúttal szét szedtem a kuplungot is, megtisztítottam, megcsiszoltam kicsit a lamellákat, illetve amit olyannak láttam inkább cseréltem. Ezután javult a helyzet a csúszás eltolódott kb 4500-5000 1/min fordulatszámhoz, sajnos pont egy előzés közben vette elő (addig nem igazán volt szükségem intenzív gyorsulásra)!
Ötletek mi okozza, okozhatja? :-k
Tudom ez így megint találgatás, de számomra könnyebb, ha van merre elindulnom, mit nézzek, stb...
Már megígértem neki, hogy ha így folytatja megy a méhtelepre! :twisted:
Nyomórugók hossza? Kuplung kar könnyen jár, vagy inkább nehezen?
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2019.06.07. 18:23 Helló!

Az élet úgy szép, hogyha zajlik, igaz? ](*,)
X évnyi kínlódás után sikerült megszüntetni a kis TSemben a 4. fokozat kidobálását, mint utóbb ki derült deformálódott volt a hengerfej, az okozta a motor erőtlenségét - cseréltem, addig jártam a "javító műhely" nyakára amíg hajlandóak nem voltak rendesen megcsinálni a főtengelyemet [-o< , és most mire elment a monszun 8-[ és végre tudtam motorozni egyet \:D/ , szomorúan tapasztaltam hogy csúszik a kuplung magasabb (kb 4000 1/min felet) fordulatszám tartományban. :cry: Először az olajra gyanakodtam, azt lecseréltem és egyúttal szét szedtem a kuplungot is, megtisztítottam, megcsiszoltam kicsit a lamellákat, illetve amit olyannak láttam inkább cseréltem. Ezután javult a helyzet a csúszás eltolódott kb 4500-5000 1/min fordulatszámhoz, sajnos pont egy előzés közben vette elő (addig nem igazán volt szükségem intenzív gyorsulásra)!
Ötletek mi okozza, okozhatja? :-k
Tudom ez így megint találgatás, de számomra könnyebb, ha van merre elindulnom, mit nézzek, stb...
Már megígértem neki, hogy ha így folytatja megy a méhtelepre! :twisted:
Szia!
Kiemelőcsigád nem szorul? 8-[
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Helló!

Az élet úgy szép, hogyha zajlik, igaz? ](*,)
X évnyi kínlódás után sikerült megszüntetni a kis TSemben a 4. fokozat kidobálását, mint utóbb ki derült deformálódott volt a hengerfej, az okozta a motor erőtlenségét - cseréltem, addig jártam a "javító műhely" nyakára amíg hajlandóak nem voltak rendesen megcsinálni a főtengelyemet [-o< , és most mire elment a monszun 8-[ és végre tudtam motorozni egyet \:D/ , szomorúan tapasztaltam hogy csúszik a kuplung magasabb (kb 4000 1/min felet) fordulatszám tartományban. :cry: Először az olajra gyanakodtam, azt lecseréltem és egyúttal szét szedtem a kuplungot is, megtisztítottam, megcsiszoltam kicsit a lamellákat, illetve amit olyannak láttam inkább cseréltem. Ezután javult a helyzet a csúszás eltolódott kb 4500-5000 1/min fordulatszámhoz, sajnos pont egy előzés közben vette elő (addig nem igazán volt szükségem intenzív gyorsulásra)!
Ötletek mi okozza, okozhatja? :-k
Tudom ez így megint találgatás, de számomra könnyebb, ha van merre elindulnom, mit nézzek, stb...
Már megígértem neki, hogy ha így folytatja megy a méhtelepre! :twisted:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

stv írta: 2019.05.10. 17:17 Igen! Erre gondoltam, de magyarországon belül kellene, mivel nem érné meg nekem külföldről.
Esetleg tipp hogy hol van ilyen?
Ha még aktuális :) Csinálj(csináltass esztergályossal) magadnak. 10 mm hosszú csődarab. Belső átmérőt adja a fötengely mérete(15 mm),a külső meg legyen mondjuk 6 mm-el több mint a belső .
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

stv írta: 2019.05.09. 11:22 Sziasztok!

Ts 250/0 kuplung külsö oldalán elhelyezkedő távtartó gyűrű ami közvetlenül a záró anyánál található( nem az alátét), hol tudom beszerezni?
Próbáltam 1-2 oldalt. Illetve mekkora a mérete és milyen anyag , ha magam gyártanám le?
Helló!

Ha magad gyártanád le, szerintem C45-s acél teljesen megfelelő lenne, azt úgy gondolom bármelyik vaskereskedésben megkapod!
A méreteket meg legegyszerűbben magáról a motorról tudod levenni, de hát hogyha van valakinek egy szabadon és leméri, majd leírja neked!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Stab adalék vagy 100-as benzin. A MOL utóbbit ajánlja a kertigépekhez
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

sell írta: 2019.04.01. 20:32 Háát... A 95-ös benzinnek csúfolt üzemanyagunk ami valójában takony és fos keverése etalonnal, hát... lehet sokminden forrása. Volt olyan négyütemű kisgép nálam javítani nemrég, ami a késő ősszel beletankolt benyával most még csak be sem indult. :-(
Sakkor most mit tankoljunk? :-k
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

Igen! Erre gondoltam, de magyarországon belül kellene, mivel nem érné meg nekem külföldről.
Esetleg tipp hogy hol van ilyen?
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

stv írta: 2019.05.09. 11:22 Sziasztok!

Ts 250/0 kuplung külsö oldalán elhelyezkedő távtartó gyűrű ami közvetlenül a záró anyánál található( nem az alátét), hol tudom beszerezni?
Próbáltam 1-2 oldalt. Illetve mekkora a mérete és milyen anyag , ha magam gyártanám le?
Szia!
Nem ezt keresed?
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 2/39933/c/_/_/?_
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

Sziasztok!

Ts 250/0 kuplung külsö oldalán elhelyezkedő távtartó gyűrű ami közvetlenül a záró anyánál található( nem az alátét), hol tudom beszerezni?
Próbáltam 1-2 oldalt. Illetve mekkora a mérete és milyen anyag , ha magam gyártanám le?
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

sell írta: 2019.04.01. 20:32 Háát... A 95-ös benzinnek csúfolt üzemanyagunk ami valójában takony és fos keverése etalonnal, hát... lehet sokminden forrása. Volt olyan négyütemű kisgép nálam javítani nemrég, ami a késő ősszel beletankolt benyával most még csak be sem indult. :-(
Főleg ha a MOL-tól származik az a bizonyos 95-s csoda, drága, de legalább szar...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Háát... A 95-ös benzinnek csúfolt üzemanyagunk ami valójában takony és fos keverése etalonnal, hát... lehet sokminden forrása. Volt olyan négyütemű kisgép nálam javítani nemrég, ami a késő ősszel beletankolt benyával most még csak be sem indult. :-(
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Ezt már totál nem értem!
Fogalmam sincs miért, de a vadiúj Denso gyertya a kis trophiban néha nem ad szikrát, bele raktam egy másik akármilyen márkájú gyertyát (asszem Brisket) + kicseréltem a benzint frissre, majd az udvaron belül kerültem vele pár kört és megszűnt a taknyosodás! Okozhatta a taknyosodást a bő féléves benya+mol dinamyc sprint 2t?
Igaz ez már bőven más téma, bocsi érte!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

motrosmano írta: 2019.03.20. 20:11 Köszönöm, most már el tudok indulni!
Gondolom ha jól meg lenne kergetve, és még mindig csinálná akkor a vizet a kipufogóban kizárhatjuk, gyújtást leellenőriztettem egy szakival. Összeszereléskor használtunk tömítő pasztát, de ha jól sejtem az nem jelenti, hogy biztosan jól zár a két blokk fél, azért kívülről nem látszik sehol olaj folyás. Mindenesetre ha jobban leszek megpróbálom megjáratni!
Én azért szurkolok, hogy jobban legyél testileg, lelkileg! Utána minden megy, mint a karikacsapás ;)

(és igen, ahogy írod; hajtsd meg és kiderül minden!)
:smt021
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Köszönöm, most már el tudok indulni!
Gondolom ha jól meg lenne kergetve, és még mindig csinálná akkor a vizet a kipufogóban kizárhatjuk, gyújtást leellenőriztettem egy szakival. Összeszereléskor használtunk tömítő pasztát, de ha jól sejtem az nem jelenti, hogy biztosan jól zár a két blokk fél, azért kívülről nem látszik sehol olaj folyás. Mindenesetre ha jobban leszek megpróbálom megjáratni!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

motrosmano írta: 2019.03.20. 14:29 ...Bár az eredeti kérdésem az volt mitől taknyosodhat a kipufogó?

Szimmering, helytelen összeszerelés (forgattyús ház tömítetlensége), rossz gyújtás, nem megfelelő karburálás. Esetleg ezek kombinációi.
Az is lehet, állt a víz a kipuban, ahogy előttem már Zorka is utalt rá.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

aronpfabian írta: 2019.03.20. 12:01 Te írtad hogy nem érted hogyan került bele ennyi olaj. Csak simán kb duplaannyit töltöttél mint kellene, nem a benzin vagy víz növelte a mennyiségét. Itt nincs műszaki hiba. A kipuff taknyosodása más kérdés
Véletlenül se akartalak megbántani!
Ha mégis sikerült, akkor bocsánat!
Csak nem értem mi köze van annak, hogyan töltöm fel olajjal a blokkot ahhoz, hogy a kipufogó taknyosodik! De ez már az én problémám!
(Megnéztem a olajos flakont, kereken 6 dl hiányzik belőle, csak a pontosság kedvéért!)
Bár az eredeti kérdésem az volt mitől taknyosodhat a kipufogó?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Te írtad hogy nem érted hogyan került bele ennyi olaj. Csak simán kb duplaannyit töltöttél mint kellene, nem a benzin vagy víz növelte a mennyiségét. Itt nincs műszaki hiba. A kipuff taknyosodása más kérdés
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

aronpfabian írta: 2019.03.19. 17:33
motrosmano írta: 2019.03.19. 05:23

Szét volt szedve a blokk, esedékes volt a főtengely szimmering csere, a régi teljesen ki volt keményedve, tehát a kérdésedre válaszolva megtaláltam mindkét olaj leeresztő csavart!
Nem mértem ki, csak vártam amíg megjelenik az olaj, de jóval többet vett fel, mint 4,5 dl. Szerintem 7-8 deciliter volt simán!
Ez a gond. A váltóra töltöd, a nívócsavar a primerhajtásnál van. Jópár perc kell neki míg beáll ott is a szint. Csak kimérve érdemes tölteni, a nívóra várni és utántöltögetni elég idegőrlő :)
Az szerintem a kisebbik gond ha több olaj van benne a kelleténél, vagy nem?
Van egy félbevágott olajos flakonom amibe bele raktam azt a csövet ami a repsolos olajos flakon szájában van, ezt bele állítom az olaj betöltő nyílásba majd töltök bele valamennyi olajat (egyszerre kb 2-3 dl, mert ha többet töltök bele rendszerint elborul), majd várok míg teljesen kiürül, mondjuk elszívok egy cigit, vagy közben csinálok mást, hogy hasznosan teljen el a holt idő, néha óvatosan meg is párszor forgatom a berugókar segítségével, aztán megismétlem, ha közben meg jelenik az olaj akkor hagyom lecsurogni még azt ami a "tölcsérben" maradt. Én úgy gondolom, hogy az az 1-2 dl plusz olaj kárt nem tesz, úgy is termeli kifelé a kuplung pálcánál.
Bár azt nem tudom minek magyarázkodok megint...
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

motrosmano írta: 2019.03.19. 05:23
aronpfabian írta: 2019.03.18. 22:01 Milyen módszerrel töltötted fel? Kimérted a kb 4.5 dl-t vagy nézegetted hogy megjelenik-e az olaj?
Illetve olaj leeresztésekor mindkét leeresztőcsavart megtaláltad?

A másik meg hogy a nívócsavar a minimumszinten van. A maximum bőven felette. Tehát ha csöpögésig engedted akkor tölts rá még kb 2 dl-t mert nem lesz elég.
Szét volt szedve a blokk, esedékes volt a főtengely szimmering csere, a régi teljesen ki volt keményedve, tehát a kérdésedre válaszolva megtaláltam mindkét olaj leeresztő csavart!
Nem mértem ki, csak vártam amíg megjelenik az olaj, de jóval többet vett fel, mint 4,5 dl. Szerintem 7-8 deciliter volt simán!
Ez a gond. A váltóra töltöd, a nívócsavar a primerhajtásnál van. Jópár perc kell neki míg beáll ott is a szint. Csak kimérve érdemes tölteni, a nívóra várni és utántöltögetni elég idegőrlő :)
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

aronpfabian írta: 2019.03.18. 22:01 Milyen módszerrel töltötted fel? Kimérted a kb 4.5 dl-t vagy nézegetted hogy megjelenik-e az olaj?
Illetve olaj leeresztésekor mindkét leeresztőcsavart megtaláltad?

A másik meg hogy a nívócsavar a minimumszinten van. A maximum bőven felette. Tehát ha csöpögésig engedted akkor tölts rá még kb 2 dl-t mert nem lesz elég.
Szét volt szedve a blokk, esedékes volt a főtengely szimmering csere, a régi teljesen ki volt keményedve, tehát a kérdésedre válaszolva megtaláltam mindkét olaj leeresztő csavart!
Nem mértem ki, csak vártam amíg megjelenik az olaj, de jóval többet vett fel, mint 4,5 dl. Szerintem 7-8 deciliter volt simán!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Milyen módszerrel töltötted fel? Kimérted a kb 4.5 dl-t vagy nézegetted hogy megjelenik-e az olaj?
Illetve olaj leeresztésekor mindkét leeresztőcsavart megtaláltad?

A másik meg hogy a nívócsavar a minimumszinten van. A maximum bőven felette. Tehát ha csöpögésig engedted akkor tölts rá még kb 2 dl-t mert nem lesz elég.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Zorka írta: 2019.03.18. 20:23
motrosmano írta: 2019.03.18. 10:04 Kitekertem az olaj szint jelző csavart, rögtön elkezdett folyni az olaj, úgy hagytam jó pár másodpercig, szépen csepeget, ránézésre több is mint ami furatban felgyűlhetett, pláne, hogy egy napja be se volt már indítva. De azért nem töltöttem ennyire túl, még mielőtt valaki erre gondolna!
Elképzelhető, hogy a sok éves lerakodást elkezdte feloldani a kipufogóba jutott el nem égett benzin, és azért köpköd?
Slaggal mostad mostanában?
Én biztos nem, nem az enyém, tavaly vette egy barátom, együtt hoztuk el futón, szerintem ő se. Hogy előző gazdája/gazdái mit csináltak vele arról nincs infóm!
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2019.03.18. 10:04 Kitekertem az olaj szint jelző csavart, rögtön elkezdett folyni az olaj, úgy hagytam jó pár másodpercig, szépen csepeget, ránézésre több is mint ami furatban felgyűlhetett, pláne, hogy egy napja be se volt már indítva. De azért nem töltöttem ennyire túl, még mielőtt valaki erre gondolna!
Elképzelhető, hogy a sok éves lerakodást elkezdte feloldani a kipufogóba jutott el nem égett benzin, és azért köpköd?
Slaggal mostad mostanában?
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Kitekertem az olaj szint jelző csavart, rögtön elkezdett folyni az olaj, úgy hagytam jó pár másodpercig, szépen csepeget, ránézésre több is mint ami furatban felgyűlhetett, pláne, hogy egy napja be se volt már indítva. De azért nem töltöttem ennyire túl, még mielőtt valaki erre gondolna!
Elképzelhető, hogy a sok éves lerakodást elkezdte feloldani a kipufogóba jutott el nem égett benzin, és azért köpköd?
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Zorka írta: 2019.03.17. 21:12
motrosmano írta: 2019.03.17. 20:11

Sajnos még nem tudok vele menni, még az egészségi állapotom nem engedi. :(
Jobbulást!
Köszönöm!
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2019.03.17. 20:11
Zorka írta: 2019.03.17. 17:06

Menni kell vele és ki fog derülni.
Sajnos még nem tudok vele menni, még az egészségi állapotom nem engedi. :(
Jobbulást!
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Zorka írta: 2019.03.17. 17:06
motrosmano írta: 2019.03.17. 13:17 Helló!

Mire utalhat, ha a kipufogó szürkés-barnás trutyit köpköd? Nagyobb gáznál kb 20 mp alatt az egész tenyerem olyan lett! Csak minimálisan volt benzin sszizaga. A gyertyát nem köpi be, de folyamatosan lucskos. Tény, hogy amikor először felraktam ezt a karbit, akkor sokat kapott, de szerintem nem amilyat csinálja! Inkább kuplung oldal felőli szimeringre gyanakodok!
Ja igen, ez még mindig az a kis trophi, amivel tavaly annyit szenvedtem!
Köszi előre is!
Menni kell vele és ki fog derülni.
Sajnos még nem tudok vele menni, még az egészségi állapotom nem engedi. :(
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2019.03.17. 13:17 Helló!

Mire utalhat, ha a kipufogó szürkés-barnás trutyit köpköd? Nagyobb gáznál kb 20 mp alatt az egész tenyerem olyan lett! Csak minimálisan volt benzin sszizaga. A gyertyát nem köpi be, de folyamatosan lucskos. Tény, hogy amikor először felraktam ezt a karbit, akkor sokat kapott, de szerintem nem amilyat csinálja! Inkább kuplung oldal felőli szimeringre gyanakodok!
Ja igen, ez még mindig az a kis trophi, amivel tavaly annyit szenvedtem!
Köszi előre is!
Menni kell vele és ki fog derülni.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Helló!

Mire utalhat, ha a kipufogó szürkés-barnás trutyit köpköd? Nagyobb gáznál kb 20 mp alatt az egész tenyerem olyan lett! Csak minimálisan volt benzin sszizaga. A gyertyát nem köpi be, de folyamatosan lucskos. Tény, hogy amikor először felraktam ezt a karbit, akkor sokat kapott, de szerintem nem amilyat csinálja! Inkább kuplung oldal felőli szimeringre gyanakodok!
Ja igen, ez még mindig az a kis trophi, amivel tavaly annyit szenvedtem!
Köszi előre is!
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

Akkor nem kérdés.
Nekem nincs meg a könyv, csak keresgéltem.

Köszi a segítséget!
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

stv írta: 2019.02.03. 20:09 Helló!

Valaki megmondaná melyik szimeringet tegyem be a főtengelyhez (Ts 250 4seb.)?

A 32x62x7 vagy szerintem a 30x62x10?

ÜDV!
Szia!
A javítási kézikönyv szerint 30x62x10.
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

Helló!

Valaki megmondaná melyik szimeringet tegyem be a főtengelyhez (Ts 250 4seb.)?

A 32x62x7 vagy szerintem a 30x62x10?

ÜDV!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

A légy olyan mint a muslica! Ha azon a környéken sose volt és még a rovar kutatók is megerősítik, hogy ott millió évekkel ezelőtt se volt, de kinyitsz egy üveg bort kb fél perc múlva meglepik az üveget. A légy pont így van. Tehát mind1, hogy tél vagy nyár oda kakálsz bármilyen felületre. A legyek pár pillanat múlva meglepik; és így a vidám csapkolódás máris kezdetét veheti! (Persze ez a része lehet átcsap fekalofíliába!!!) Na pont ennyire egyszerű a lent említett tűgörgőt is kicserélni!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Máté. Ez nem fog menni... tél van!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Ez igaz. Tádáá 2 legyet ütsz egy csapásra!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Matthej01 írta: 2019.01.29. 01:24 Ennek a csapágynak a cseréjéhez sajnos valóban szét kell szedni a blokkot.
ha meg már szét van szedve, akkor a rozsdát is meg lehet oldani ;)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Ennek a csapágynak a cseréjéhez sajnos valóban szét kell szedni a blokkot.
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Keyo022 írta: 2019.01.28. 13:51
Matthej01 írta: 2019.01.27. 14:35

Most néztem vissza tök jól néz ki! Ha engem kérdeztek(tudom nem!), akkor azt mondanám, hogy volt a váltóban 1 tűgörgő. És fontos a múlt idő használata. Vagy a másik verzió, hogy sokat állt 1 helyben és belemászott egy drót kukac. Amikor elindítottad akkor brutálisan kivégezted azzal, hogy a váltó feldarabolta. (veszélyeztetett faj, eszmei értéke: felbecsülhetetlen amúgy kb 350 ft a bótba!)
:D :D =D>

És ez feltétlenül blokk széthúzós történet?

Ja, és igen sokat állt, olaj nélkül. Mire figyeljek oda, amikor újra üzembe helyezem?
A rozsda nagyon kemény anyag. Ezért először csak kicsi terheléssel, sűrű olajcserével járj vele. (1., 5-10 Km. 2., 50-100 Km.)
Keyo022
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2019.01.08. 14:07
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Keyo022 »

Matthej01 írta: 2019.01.27. 14:35
Keyo022 írta: 2019.01.08. 14:12 Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, az olajleeresztő csavaron ezt találtam. Ez mi lehet?

20190108_091012.jpg

Előre is köszönöm.
Most néztem vissza tök jól néz ki! Ha engem kérdeztek(tudom nem!), akkor azt mondanám, hogy volt a váltóban 1 tűgörgő. És fontos a múlt idő használata. Vagy a másik verzió, hogy sokat állt 1 helyben és belemászott egy drót kukac. Amikor elindítottad akkor brutálisan kivégezted azzal, hogy a váltó feldarabolta. (veszélyeztetett faj, eszmei értéke: felbecsülhetetlen amúgy kb 350 ft a bótba!)
:D :D =D>

És ez feltétlenül blokk széthúzós történet?

Ja, és igen sokat állt, olaj nélkül. Mire figyeljek oda, amikor újra üzembe helyezem?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Matthej01 írta: 2019.01.25. 13:11
new-c3-citroen-white-red.png.231913.png Amúgymeg ajánlgatjátok itt a c3-at. vettem 1 et aztán sehogy nem megy a helyére. Kössz! :D
Azztah.... :lol:
kalapáld nyomassad erősebben, akard jobban :-)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2019.01.29. 16:27-kor.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Keyo022 írta: 2019.01.08. 14:12 Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, az olajleeresztő csavaron ezt találtam. Ez mi lehet?

20190108_091012.jpg

Előre is köszönöm.
Most néztem vissza tök jól néz ki! Ha engem kérdeztek(tudom nem!), akkor azt mondanám, hogy volt a váltóban 1 tűgörgő. És fontos a múlt idő használata. Vagy a másik verzió, hogy sokat állt 1 helyben és belemászott egy drót kukac. Amikor elindítottad akkor brutálisan kivégezted azzal, hogy a váltó feldarabolta. (veszélyeztetett faj, eszmei értéke: felbecsülhetetlen amúgy kb 350 ft a bótba!)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

kupi írta: 2019.01.13. 22:05
janness írta: 2019.01.12. 23:23 Sziasztok!

Mz ts 125-ben cserélném a csapágyakat. A típusokat már beazonosítottam és ahogy olvasgattam érdemes SKF csapágyakkal dolgozni. Viszont még azt nem tudom pontosan, hogy elegendő a C3-as vagy inkább C4-eset ajánljátok?
Válaszokat előre is köszönöm!
C3 elég bele viszont a csapágy márkája szerintem annyira megosztó mind kb az olaj téma,mindenki másra esküszik a lényeg eredeti jó"nevű legyen bár én raktam már össze noném kínaival is és az a motor is megy kb 10 éve már.Fag,Skf,Koyo,ZVL bármi jó ízlés és zseb szerint.Nekem a Szlovák ZVL vált be de van motorom ami FAG csapágyas,nálam a koyo bebukott már igaz nem MZ be hanem Babettába .
Mondjuk nem mind1, hogy szereljük be azt a csapágyat + az sem mind 1 mennyit használjuk amibe beleépítettem. Mert ha kalapáccsal verjük a helyére akkor már akkor beszakad a csapágy amikor beépítjük. Nekem pl a gagyi kbs csapággyal 1 évet ment el a kis etz. ezalatt 8000km-t mentem vele. A 250etézémnél koyo skf és fag-ot használok. Eddig 6. éve vannak benne nem lóg egyik sem és kb 4-5 ezret megyek vele évente.
new-c3-citroen-white-red.png.231913.png
Amúgymeg ajánlgatjátok itt a c3-at. vettem 1 et aztán sehogy nem megy a helyére. Kössz! :D
bergie2
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019.01.23. 20:15
MZ-d típusa: Ts250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bergie2 »

Köszönöm!

A nyomtatást meg tudom oldani :D
Legalább gyakorolom kicsit a németet :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

bergie2
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019.01.23. 20:15
MZ-d típusa: Ts250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bergie2 »

Szervusztok,

Egy Mz Ts 250-t szeretnék majd felújítani, de előtte kicsit szeretnék jobban utánajárni/olvasni.
Így az alábbi könyvet keresem:
https://www.regikonyvek.hu/kiadas/ts-25 ... k-zschopau

Tud esetleg ebben segíteni valaki, hol tudnék egy példányt beszerezni.

Előre is köszönöm.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 55 vendég