Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

vasonto írta: 2019.08.30. 08:21 Szia. Mint írtam 12V-os a rendszer. Nem én alakítottam át, hanem így vettem motort. Elég jó szikra van mikor hideg a motor és nyilván megkapja a jelet a Hall jeladótól a megfelelő pillanatban. Pöcre indul és tényleg nagyon jól megy, kipörgeti a fordulatokat. A meghalás úgy kezdődött, hogy kb. 50km-es út megtétele közben elkezdett kihagyni, dadogni a motor, de akkor még tovább tudtam menni a célhoz. Ott pihent pár óra hosszát és jól működött, de visszafelé már csak kb. 10km tudtam megtenni és ugyanúgy rángatózással kezdődött mintha kimaradna a gyújtás és utána már be be se tudtam indítani. Benzint biztos , hogy kap a karburátor tökéletesen be van állítva. Aztán itthon teszteltem és amikor ugyanígy leállt akkor gyorsan kiszedtem a gyertyát és nem volt szikra, de 5-10 perces hűlés után már adja a szikrát , de gyengén és ki-ki hagyva. Az átalakítás úgy történt, hogy a gyújtás jelet Hall jeladó adja ami az ETZ-ben van, elektronikus fesz. szabályzó van benne, szerintem valamelyik LADA típus-é és az a fekete gyújtásvezérlő doboz, amiből kijönnek a kábelek a gyújtótrafóhoz és a Hall jeladóhoz.Azért nehéz megfogni a hibát mert terhelésre jön elő és mire oda jut az ember , hogy tudjon mérni már eltelik annyi idő hogy hűl a rendszer és kezd helyreállni. Alapjáraton nem próbáltam még olyan sokáig járatni míg előjön a hiba. Azt gondoltam én is egyből, gyújtótrafó cserével megoldódik a probléma, de sajnos nem és a gyertya is vadi új, NGK B8HS.
Szóval nekem ugyan ezt csinálta, amikor vacakolt az akkumulátor. Az elektronikus fesszabályozók nagytöbbsége csak a feszültséget figyeli, de nem ad csepptöltést, így az akkumulátor feszültsége ugyan jó lesz, de szép lassan leszulfátosodik. Vagyis elveszti a kapacitását. Az eredeti generátor és a mágnes jeladós gyújtás jó... volt, amíg új volt. Az utángyártott alkatrészek minősége kritikán aluli. Ide értem a JP akkumulátort is, meg az ugyan olyan, csak más nevű Tajwani szutykokat. Vagy megpróbálsz együtt élni azzal, hogy folyamatosan cserélgeted az alkatrészeket, ameddig a véletlen egy jól működőt nem sodor az utadba, vagy keresel minőségi árut. Én először kiépítettem dinamó helyett generátorosra opto jeladóval, aztán lecseréltem az egészet Wape-ra. Azóta csak a JP-től kellett megszabadulni, de az sem okozott komoly problémát, már csak kellemetlenkedni tudott. Matthej01 jól mondja. Sem a tajwani, sem a Bolgár trafó nem bírja sokáig. A DDR meg régi és nehezen találsz már jót, mert az nagy kincs.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Erre van 1 nagyon 1 szerű megoldás: Megfogod azt a 30-40 éves hall jeladós retket és olyan messzire kibaszod a francba, hogy többet ne találd meg! Raksz bele kondit meg megszakítót belövöd szemre-fülre és 20 évig nem kell hozzányúlni! Az ilyen hall jeladós vackok a "modern" nyugati autókban is 15-20 év után kifekszik. Ezekből a legfiatalabb is 30 éves? Ugyanilyen amikor jönnek a gyári DDR trafóval....... Ja az is 30-40 éves, meg, hogy megmérte multival és tuti..... Aham csak felmelegedve minden gátlását és szigetelését levetkőzve és 67-szer kiolvadva meg nem mész vele sehova. Veszel 6ezerért egy japó trafót (újat!) meg megszakítót kondival ami kb 1500ft és megszűnnek a gondjaid.
vasonto
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2019.08.28. 13:29
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: vasonto »

Szia. Mint írtam 12V-os a rendszer. Nem én alakítottam át, hanem így vettem motort. Elég jó szikra van mikor hideg a motor és nyilván megkapja a jelet a Hall jeladótól a megfelelő pillanatban. Pöcre indul és tényleg nagyon jól megy, kipörgeti a fordulatokat. A meghalás úgy kezdődött, hogy kb. 50km-es út megtétele közben elkezdett kihagyni, dadogni a motor, de akkor még tovább tudtam menni a célhoz. Ott pihent pár óra hosszát és jól működött, de visszafelé már csak kb. 10km tudtam megtenni és ugyanúgy rángatózással kezdődött mintha kimaradna a gyújtás és utána már be be se tudtam indítani. Benzint biztos , hogy kap a karburátor tökéletesen be van állítva. Aztán itthon teszteltem és amikor ugyanígy leállt akkor gyorsan kiszedtem a gyertyát és nem volt szikra, de 5-10 perces hűlés után már adja a szikrát , de gyengén és ki-ki hagyva. Az átalakítás úgy történt, hogy a gyújtás jelet Hall jeladó adja ami az ETZ-ben van, elektronikus fesz. szabályzó van benne, szerintem valamelyik LADA típus-é és az a fekete gyújtásvezérlő doboz, amiből kijönnek a kábelek a gyújtótrafóhoz és a Hall jeladóhoz.Azért nehéz megfogni a hibát mert terhelésre jön elő és mire oda jut az ember , hogy tudjon mérni már eltelik annyi idő hogy hűl a rendszer és kezd helyreállni. Alapjáraton nem próbáltam még olyan sokáig járatni míg előjön a hiba. Azt gondoltam én is egyből, gyújtótrafó cserével megoldódik a probléma, de sajnos nem és a gyertya is vadi új, NGK B8HS.
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

vasonto írta: 2019.08.29. 16:15 Eddig jól működött, az átalakítás óta több mint 1500km mentem vele. Egy 50km-es út közben adta meg magát valami.Új gyújtótrafót kapott, de ugyan az a helyzet vele. Bekötése a fekete-piros vezeték a 15 pontra, a zöld vezeték ami ugye a BU 921tranzisztor kapcsolja az az 1-es pontra kötve.
Szia! Tudnál kicsivel több infót adni? 6-12V? Van-e szikra? Ha van, akkor milyen? Amikor meghalt hogyan tette? Kap áramot? Jelet? Benzint? Pontosan hogyan is lett átalakítva?
vasonto
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2019.08.28. 13:29
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: vasonto »

Eddig jól működött, az átalakítás óta több mint 1500km mentem vele. Egy 50km-es út közben adta meg magát valami.Új gyújtótrafót kapott, de ugyan az a helyzet vele. Bekötése a fekete-piros vezeték a 15 pontra, a zöld vezeték ami ugye a BU 921tranzisztor kapcsolja az az 1-es pontra kötve.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

vasonto írta: 2019.08.28. 13:34 Kedves fórumozók!
Az alábbi rafinált problémával állok szemben egy TS250/1-es MZ-nél.
A motor hidegen tökéletesen indul,jól gyorsul és dinamikus menettulajdonságai vannak, egészen olyan 8-10 km-ig. Utána elkezd a gyújtás kihagyni, dadog a motor és végül leáll. Egy-két ütem erejéig még be lehet indítani de utána szikra sincs. A rendszer hűlése után újra van szikra de nem tökéletes és csak hosszabb lehűlés után lehet újra használni a motort de szintén csak 8-10 km. Azt tudni kell róla, hogy a gyújtás át van alakítva 12V-os Hall jeladós vezérlésre és elektronikus fesz.szabályzóra.A nagyfesz. gyújtótrafót már cseréltem és a gyújtásvezérlő elektronikában (fekete doboz)a nagy teljesítményű tranzisztort is kicseréltem. Nem gondolom, hogy a Hall jeladó lenne a hibás, de más már nem nagyon van a körben. Még egy észrevétel, a gyújtótrafó szerintem melegebb a kelleténél, miután a motorral megtettem azt a kb.10km.
Pedig trafó gyanús (ha a kondenzátorok is jók az elektronikus gyújtás áramkörében). A bekötés biztos jó? Nem fordítva van? Melyik kábel melyik csatlakozóra van kötve?
vasonto
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2019.08.28. 13:29
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: vasonto »

Kedves fórumozók!
Az alábbi rafinált problémával állok szemben egy TS250/1-es MZ-nél.
A motor hidegen tökéletesen indul,jól gyorsul és dinamikus menettulajdonságai vannak, egészen olyan 8-10 km-ig. Utána elkezd a gyújtás kihagyni, dadog a motor és végül leáll. Egy-két ütem erejéig még be lehet indítani de utána szikra sincs. A rendszer hűlése után újra van szikra de nem tökéletes és csak hosszabb lehűlés után lehet újra használni a motort de szintén csak 8-10 km. Azt tudni kell róla, hogy a gyújtás át van alakítva 12V-os Hall jeladós vezérlésre és elektronikus fesz.szabályzóra.A nagyfesz. gyújtótrafót már cseréltem és a gyújtásvezérlő elektronikában (fekete doboz)a nagy teljesítményű tranzisztort is kicseréltem. Nem gondolom, hogy a Hall jeladó lenne a hibás, de más már nem nagyon van a körben. Még egy észrevétel, a gyújtótrafó szerintem melegebb a kelleténél, miután a motorral megtettem azt a kb.10km.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

aronpfabian írta: 2019.08.06. 09:55
motrosmano írta: 2019.08.06. 09:47 Sziasztok!
Most már biztos, hogy van valami nyűgje a gyújtásnak, melegszik a gyújtótranszformátor nem kicsit! Tudtommal az "1" csatlakozási pontra kell kötni a megszakítótól jövő kábelt és a "15"-re a gyújtáskapcsolótól jövőt, ha fordítva lenne kötve akkor melegedne, ha jól tudom! Többet kipróbáltam, és mind melegedet, most vagy mind rossz vagy valami gubanc van! Vagy ez természetes lenne, hogy álló helyzetben melegszik, csak attól hogy rá van adva a gyújtás?
Ha zárva van a megszakító/tranzisztor, melegszik a trafó. Ez normális.
Köszi, már kezdtem megijedni, hogy baj van!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

motrosmano írta: 2019.08.06. 09:47 Sziasztok!
Most már biztos, hogy van valami nyűgje a gyújtásnak, melegszik a gyújtótranszformátor nem kicsit! Tudtommal az "1" csatlakozási pontra kell kötni a megszakítótól jövő kábelt és a "15"-re a gyújtáskapcsolótól jövőt, ha fordítva lenne kötve akkor melegedne, ha jól tudom! Többet kipróbáltam, és mind melegedet, most vagy mind rossz vagy valami gubanc van! Vagy ez természetes lenne, hogy álló helyzetben melegszik, csak attól hogy rá van adva a gyújtás?
Ha zárva van a megszakító/tranzisztor, melegszik a trafó. Ez normális.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Sziasztok!
Most már biztos, hogy van valami nyűgje a gyújtásnak, melegszik a gyújtótranszformátor nem kicsit! Tudtommal az "1" csatlakozási pontra kell kötni a megszakítótól jövő kábelt és a "15"-re a gyújtáskapcsolótól jövőt, ha fordítva lenne kötve akkor melegedne, ha jól tudom! Többet kipróbáltam, és mind melegedet, most vagy mind rossz vagy valami gubanc van! Vagy ez természetes lenne, hogy álló helyzetben melegszik, csak attól hogy rá van adva a gyújtás?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

2 dolog lehetséges. 1.: tönrement az akku, kidrítése: terhelővilla. Esetleg kiveszed, feltöltöd, állni hagyod pár napot ellenőrzöd, ha álltában is merült kuka. De ez utóbbi nem egy megbízható módszer. Megoldás: csere. 2.: energiavámpír a motorodban, kiderítés: fogsz egy multimétert (ampermérő üzemmód, sorba kötve az akkuval) és megnézed van e fogyasztás kikapcsolt állapotban. Megoldás amennyiben igen, akkor végignézni: hol és javítani. Egy harmadik variáció ha jóm az akku és nincs rejtett fogyasztó (zárlat) akkor töltés ellenőrzés. Multiméterrel járó motornál különböző fordulatokon lámpával illetve anélkül.
bigudemeter
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2014.05.30. 15:58
MZ-d típusa: ,z etz 250e

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bigudemeter »

Mi lehet az oka hogy 1-2 nap után valami leszívja az aksimat(kb-1éves savas akkumlátor 12voltos 9amperos). A motort berugom és nem indul, ha betolom beindul... De az aksi feltöltése után egy rugásra beindul és utána bírja kb 1-2 napig... utána ujra felkell töltenem az aksit..
Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 »

Sziasztok.

150-es ETZ forgórészét hova érdemes elvinnem "kommutátor" cserére?
Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 »

aronpfabian írta: 2019.04.27. 15:06
Bence4093 írta: 2019.04.27. 14:09

Na, pontosítva a dolgokat, a km óra reflektor visszajelzője volt a zárlatos, mozog a foglalat perselye, most cinnel rögzítettem úgymond, de ugyan úgy zárlatot képes okoz, és továbbra se világít pedig jól van bekötve.

Még egy kérdés: jelenleg nincs bekötve a gyújtás, mert nincs benne a blokk, de ettől függetlenül a "töltés" lámpának kellene világítania?
Nem. A töltésvisszajelző a generátor forgórészén keresztül testel. Sem a te esetedben, sem szénkefehibánál/forgórésztekercs szakadásnál nem segít.
Akkor marad az a kérdés, hogy mit kezdjek a refi visszajelzővel.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Bence4093 írta: 2019.04.27. 14:09
aronpfabian írta: 2019.04.27. 11:08

Esetleg kiégett. A fénykürt meg kicsúszhatott, vagy a forrasztás letört a kapcsolóban
Na, pontosítva a dolgokat, a km óra reflektor visszajelzője volt a zárlatos, mozog a foglalat perselye, most cinnel rögzítettem úgymond, de ugyan úgy zárlatot képes okoz, és továbbra se világít pedig jól van bekötve.

Még egy kérdés: jelenleg nincs bekötve a gyújtás, mert nincs benne a blokk, de ettől függetlenül a "töltés" lámpának kellene világítania?
Nem. A töltésvisszajelző a generátor forgórészén keresztül testel. Sem a te esetedben, sem szénkefehibánál/forgórésztekercs szakadásnál nem segít.
Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 »

aronpfabian írta: 2019.04.27. 11:08
Bence4093 írta: 2019.04.27. 07:21

Na, a fordulatszámmérő háttérvilágítása zárlatos, meg néha akkor pattant el amikor reflektort kapcsoltam.

De most nem értem miért nem megy a fénykürt, amikor előtte meg ment.

Amit meg nem nem igazán értek, hogy miért nem jó a reflektor visszajelző, amikor jól van bekötve.
Esetleg kiégett. A fénykürt meg kicsúszhatott, vagy a forrasztás letört a kapcsolóban
Na, pontosítva a dolgokat, a km óra reflektor visszajelzője volt a zárlatos, mozog a foglalat perselye, most cinnel rögzítettem úgymond, de ugyan úgy zárlatot képes okoz, és továbbra se világít pedig jól van bekötve.

Még egy kérdés: jelenleg nincs bekötve a gyújtás, mert nincs benne a blokk, de ettől függetlenül a "töltés" lámpának kellene világítania?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Bence4093 írta: 2019.04.27. 07:21
csoka írta: 2019.04.25. 15:05 Sokan "kés"érintkezős 4 foglalatos biztosíték tartót használunk.Az általad leírt okok miatt...
Na, a fordulatszámmérő háttérvilágítása zárlatos, meg néha akkor pattant el amikor reflektort kapcsoltam.

De most nem értem miért nem megy a fénykürt, amikor előtte meg ment.

Amit meg nem nem igazán értek, hogy miért nem jó a reflektor visszajelző, amikor jól van bekötve.
Esetleg kiégett. A fénykürt meg kicsúszhatott, vagy a forrasztás letört a kapcsolóban
Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 »

csoka írta: 2019.04.25. 15:05 Sokan "kés"érintkezős 4 foglalatos biztosíték tartót használunk.Az általad leírt okok miatt...
Na, a fordulatszámmérő háttérvilágítása zárlatos, meg néha akkor pattant el amikor reflektort kapcsoltam.

De most nem értem miért nem megy a fénykürt, amikor előtte meg ment.

Amit meg nem nem igazán értek, hogy miért nem jó a reflektor visszajelző, amikor jól van bekötve.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Köszöntem. Nem szeretném fordítva bekötni.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Matthej01 írta: 2019.04.25. 20:11 Vajon meg tudj-e mondani nekem valaki, hogy melyik a japán gyújtótrafók 1. és 15-ös pontja? Az ami nekem van azon jelölve nincs, de van 2 tűzősarus csatlakozás az egyiknek kék a foglalata a másiknak fekete. Nem parazitaszikrás.
Tudomásom szerint a japók feketével jelölik a pozitívot...
(ami nekem van, azon inkább zöldes-kék a jel, fekete a kapcsolt pozitív)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Vajon meg tudj-e mondani nekem valaki, hogy melyik a japán gyújtótrafók 1. és 15-ös pontja? Az ami nekem van azon jelölve nincs, de van 2 tűzősarus csatlakozás az egyiknek kék a foglalata a másiknak fekete. Nem parazitaszikrás.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

Sokan "kés"érintkezős 4 foglalatos biztosíték tartót használunk.Az általad leírt okok miatt...
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Bence4093 írta: 2019.04.25. 14:43
kiszsebi írta: 2019.04.24. 15:57

Igen, okozhat.
Rendben, akkor megnézem majd.

Egyéb kérdés: 2A hengeres biztosítékot honnan tudok szerezni? Autós boltokban meg neten se találtam, 5A a legkisebb.

Vagyis tudnék szerezni, csak sokallom darabonkénti árát a többihez képest.
Nem létezett soha. 2AT (lassú) üvegbiztosíték volt gyárilag. Az utángyártott táblán hengeresnek való mind a 4 hely. Érdemes az egész táblát ATO-ra ("késes") cserélni, és beszerezni a 2-4-15-15 méreteket hozzá
Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 »

kiszsebi írta: 2019.04.24. 15:57
Bence4093 írta: 2019.04.24. 12:49
Jelenleg azon tanakodom, hogy az okozhat e zárlatot, hogy a kürt és a fénykürt gombok vezetékeit felcseréltem?
Igen, okozhat.
Rendben, akkor megnézem majd.

Egyéb kérdés: 2A hengeres biztosítékot honnan tudok szerezni? Autós boltokban meg neten se találtam, 5A a legkisebb.

Vagyis tudnék szerezni, csak sokallom darabonkénti árát a többihez képest.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Bence4093 írta: 2019.04.24. 12:49
Jelenleg azon tanakodom, hogy az okozhat e zárlatot, hogy a kürt és a fénykürt gombok vezetékeit felcseréltem?
Igen, okozhat.
Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 »

csoka írta: 2019.04.22. 20:48 Üdv!
A lámpa belsejében van két saru összekötő csoki,a rajz szerinti bekötési sorrendet használd,mert van olyan láb,ami elosztó a csokiban.Nem mindegy,hogy a világítást osztod szét,vagy az indexet...Szerintem ott nézz körül.
Jelenleg azon tanakodom, hogy az okozhat e zárlatot, hogy a kürt és a fénykürt gombok vezetékeit felcseréltem?
zoltan716
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.10.23. 21:30
MZ-d típusa: Suzuki GSX1400,ts250
Tartózkodási hely: Rábapaty

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zoltan716 »

Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy mi a mérete az MZ TS 250 és a Ducati energia közötti alaplapnak.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

Üdv!
A lámpa belsejében van két saru összekötő csoki,a rajz szerinti bekötési sorrendet használd,mert van olyan láb,ami elosztó a csokiban.Nem mindegy,hogy a világítást osztod szét,vagy az indexet...Szerintem ott nézz körül.
Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 »

Sziasztok.

Éppen egy 150-es ETZ-t vezetékelek újra, és az indexek illetve a világítás már be van kötve, ki szerettem volna próbálni, javarészt sikerült is, indexek ok, visszajelző a km órában is jó, viszont a fordulatszámmérőben a háttér világítás 0, pedig jól van bekötvey illetve a reflektor visszajelző se jó, pedig a bekötése jó, és nem az izzóval illetve a foglalattal van a baj.

A baj ezután következett, hogy miután ezeket megnéztem mi lehet a baj, utána helyzetjelző/világítás/parkfény állásban azonnal elpattan a biztosíték. Csak gyújtás állásban indeyet müködtetve se pattan el.

Első ránézésre nem testel le sehol, illetve a bekötések is jók, szóval nem tudom hirtelen hol lehet a baj.

Pár dologra tudok gondolni, hogy mégis elkötöttem valahol, de mielőtt piszkáltam volna az órákat előtte semmi baj se volt, reflektor is ment hibátlanul, hosszasan.

Vagy lehet az órák világításai / visszajelzői miatt lehet zárlatos? Mert a fodulatszámmérőben semmi se világít, illetve a km órában is csak az index visszajelző meg az egyik háttérvilágítás jó csak, pedig az izzók meg a foglalatok jók.

Valami tippetek volna?

Előre is köszönöm.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

aronpfabian írta: 2019.04.18. 15:40
motrosmano írta: 2019.04.18. 13:46 Helló!

Gyújtás problémája lett a kis trophinak! Hülyén hangzik, de olyan mintha elfogyna a szikra, ha egy kicsit jár a motor! El kezdtem cserélgetni a gyújtás alkatrészeit, a kondenzátorral kezdtem ami az álló részen van, mert elsőként arra gyanakodtam. Eddig nem sok sikerrel jártam, bár idehaza jelenleg javarészt csak bontott cuccaim vannak. Érdekesség képpen: felraktam egy vadonatúj gyertya pipát és azzal már nagyon gyenge szikrát adott a gyertya, illetve több gyertyát is meg néztem, minddel ugyan az a helyzet, viszont ha a csupasz gyertya kábelt közel rakom a hengerfejhez olyan szikrát vág, hogy egy bikát is leterítene!
Merre keressem a hibát?
Ja igen, ha beindul akkor is olyan mintha kimaradna egy-két gyújtás, máskor meg olyan mintha akkor gyújtana amikor nem kellene (a kopogásból gondolom), de amikor kitekerem a gyertyát és kézzel hajtom a motort, akkor csak akkor láttok szikrát amikor adnia kell! Bár minél tovább néztem annál gyengébb volt a szikra, de az akkumulátor nem merül, és eddig zárlatot sem találtam!
Trafó!
Köszönöm jóbarát =D> , úgy néz ki ennyi volt a probléma! \:D/
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

motrosmano írta: 2019.04.18. 13:46 Helló!

Gyújtás problémája lett a kis trophinak! Hülyén hangzik, de olyan mintha elfogyna a szikra, ha egy kicsit jár a motor! El kezdtem cserélgetni a gyújtás alkatrészeit, a kondenzátorral kezdtem ami az álló részen van, mert elsőként arra gyanakodtam. Eddig nem sok sikerrel jártam, bár idehaza jelenleg javarészt csak bontott cuccaim vannak. Érdekesség képpen: felraktam egy vadonatúj gyertya pipát és azzal már nagyon gyenge szikrát adott a gyertya, illetve több gyertyát is meg néztem, minddel ugyan az a helyzet, viszont ha a csupasz gyertya kábelt közel rakom a hengerfejhez olyan szikrát vág, hogy egy bikát is leterítene!
Merre keressem a hibát?
Ja igen, ha beindul akkor is olyan mintha kimaradna egy-két gyújtás, máskor meg olyan mintha akkor gyújtana amikor nem kellene (a kopogásból gondolom), de amikor kitekerem a gyertyát és kézzel hajtom a motort, akkor csak akkor láttok szikrát amikor adnia kell! Bár minél tovább néztem annál gyengébb volt a szikra, de az akkumulátor nem merül, és eddig zárlatot sem találtam!
Trafó!
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Helló!

Gyújtás problémája lett a kis trophinak! Hülyén hangzik, de olyan mintha elfogyna a szikra, ha egy kicsit jár a motor! El kezdtem cserélgetni a gyújtás alkatrészeit, a kondenzátorral kezdtem ami az álló részen van, mert elsőként arra gyanakodtam. Eddig nem sok sikerrel jártam, bár idehaza jelenleg javarészt csak bontott cuccaim vannak. Érdekesség képpen: felraktam egy vadonatúj gyertya pipát és azzal már nagyon gyenge szikrát adott a gyertya, illetve több gyertyát is meg néztem, minddel ugyan az a helyzet, viszont ha a csupasz gyertya kábelt közel rakom a hengerfejhez olyan szikrát vág, hogy egy bikát is leterítene!
Merre keressem a hibát?
Ja igen, ha beindul akkor is olyan mintha kimaradna egy-két gyújtás, máskor meg olyan mintha akkor gyújtana amikor nem kellene (a kopogásból gondolom), de amikor kitekerem a gyertyát és kézzel hajtom a motort, akkor csak akkor láttok szikrát amikor adnia kell! Bár minél tovább néztem annál gyengébb volt a szikra, de az akkumulátor nem merül, és eddig zárlatot sem találtam!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Hello sràcok!
Àltalànos gyùjtàs elektronikàkhoz èrtő emberekhez szòlnèk elsősorban.
Van egy ilyen kèt hengeres 2t motorom. Megszakìtòs gyùjtàssal. Ezt szeretnèm valamilyen cdi szerű gyùjtàs elektronikàval helyettesìteni, minèl kisebb àtalakìtàssal ès anyagi ràfordìtàssal. Kèt gyùjtò tekercs van kèt megszakìtòval. Ezeket a gyùjtòtekercseket hasznàlnàm. Az aluminium ,,ledkerèkben'' kèt db gyujtò màgnes van, jeladò màgnes nincs. De esetleg fel lehet ragasztani .
Töltő tekercsek nincsenek. Akkumulàtor nèlküli megoldàs kellene.
Mindjàrt teszek fel kèpeket...
Csatolmányok
20190418_130418.jpg
20190418_130138.jpg
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2019.04.16. 11:27 Halihó!

Valaki tudja mi a neve annak a kis réz vagy milyen lemezkét amire a fék lámpa kábelját kell rá dugni a féklapnál?
Teszek fel képet is, úgy hátha érthetőbb mit is keresek!
Köszi!
Kábelvégcsatlakozó féklámpakapcsolóhoz.
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... et_tigung/_/?_
Itt érintkezőnyelv, lemez-ként van.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Halihó!

Valaki tudja mi a neve annak a kis réz vagy milyen lemezkét amire a fék lámpa kábelját kell rá dugni a féklapnál?
Teszek fel képet is, úgy hátha érthetőbb mit is keresek!
Köszi!
Csatolmányok
IMG_20190416_111751.jpg
Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kóborló »

Köszönöm motrosmano! Az alkatrészekkel együtt sokkal jobban áttekinthető, mint a kezelésihez tartozó kapcsolási rajz.
Zorka! Igazán kedvező az ajánlat! Ha helyben nem boldogulok, keresni foglak. Így is, úgy is nagyon köszönöm! :D
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Zorka írta: 2019.04.10. 18:06
motrosmano írta: 2019.04.10. 18:01

Az nem segít, akár ki is tekerhetem vagy be tövig, ugyan az, csak behúz és addig úgy is marad míg el nem engedem a gombot. Valamiért nincs meg az a folyamat amitől a hangot adja. Arra lennék kíváncsi, hogy ez miért van?
Mert az érintkezők folyamatosan összeérnek annál ami kattan, ha áramot kap. Ami semmit sem csinál áramra az meg vagy szakadt, vagy tekercszárlatos.
Köszönöm!
Mind a kettő kattog, van még remény!
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2019.04.10. 18:01
Zorka írta: 2019.04.10. 14:43

Van rajta egy állítócsavar. Azzal próbáld hangolni. Ugyanis úgy működik, hogy amikor behúz a tekercs, akkor az érintkezők megszakítják az áramot, így elejt a tekercs, mire újra van érintkezés, áram, tekercs behúz...
Az nem segít, akár ki is tekerhetem vagy be tövig, ugyan az, csak behúz és addig úgy is marad míg el nem engedem a gombot. Valamiért nincs meg az a folyamat amitől a hangot adja. Arra lennék kíváncsi, hogy ez miért van?
Mert az érintkezők folyamatosan összeérnek annál ami kattan, ha áramot kap. Ami semmit sem csinál áramra az meg vagy szakadt, vagy tekercszárlatos.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Zorka írta: 2019.04.10. 14:43
motrosmano írta: 2019.04.10. 14:24 Helló!

Megpróbáltam két beállt 6V-s kürtöt megszólaltatni, nem nagy sikerrel. Szétszedtem őket, azokat a megszakítóra emlékeztető érintkezőket megtisztítotam, de semmi, majdnem!
Az áram átmegy rajtuk ugyan, de némák, olyan mint amikor lemerült akksival próbálnák dudálni, egy pici hang van amikor megnyomom a gombot illetve amikor elengedem. Mi lehet a gond még? :-k
Van rajta egy állítócsavar. Azzal próbáld hangolni. Ugyanis úgy működik, hogy amikor behúz a tekercs, akkor az érintkezők megszakítják az áramot, így elejt a tekercs, mire újra van érintkezés, áram, tekercs behúz...
Az nem segít, akár ki is tekerhetem vagy be tövig, ugyan az, csak behúz és addig úgy is marad míg el nem engedem a gombot. Valamiért nincs meg az a folyamat amitől a hangot adja. Arra lennék kíváncsi, hogy ez miért van?
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Kóborló írta: 2019.04.10. 12:59 Tudtommal hagytak benne egy gyári verzió szerinti kapcsolási lehetőséget, no de a többit kiszűrni, számomra reménytelennek tűnik. Esetleg tudnátok valakit ajánlani?
Az utángyártott kábelkötegnek nem azonosak a színei a régivel. De legalább szoktak hozzá adni kapcsolási vázlatot. Kecskemét környékén nem vagyok ismerős. Így ajánlani nem tudok, de ha egyszer elhozod egy reggelen az új cuccal, akkor estére azzal mehetsz haza. :wink:
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2019.04.10. 14:24 Helló!

Megpróbáltam két beállt 6V-s kürtöt megszólaltatni, nem nagy sikerrel. Szétszedtem őket, azokat a megszakítóra emlékeztető érintkezőket megtisztítotam, de semmi, majdnem!
Az áram átmegy rajtuk ugyan, de némák, olyan mint amikor lemerült akksival próbálnák dudálni, egy pici hang van amikor megnyomom a gombot illetve amikor elengedem. Mi lehet a gond még? :-k
Van rajta egy állítócsavar. Azzal próbáld hangolni. Ugyanis úgy működik, hogy amikor behúz a tekercs, akkor az érintkezők megszakítják az áramot, így elejt a tekercs, mire újra van érintkezés, áram, tekercs behúz...
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Helló!

Megpróbáltam két beállt 6V-s kürtöt megszólaltatni, nem nagy sikerrel. Szétszedtem őket, azokat a megszakítóra emlékeztető érintkezőket megtisztítotam, de semmi, majdnem!
Az áram átmegy rajtuk ugyan, de némák, olyan mint amikor lemerült akksival próbálnák dudálni, egy pici hang van amikor megnyomom a gombot illetve amikor elengedem. Mi lehet a gond még? :-k
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Kóborló írta: 2019.04.10. 12:59 Tudtommal hagytak benne egy gyári verzió szerinti kapcsolási lehetőséget, no de a többit kiszűrni, számomra reménytelennek tűnik. Esetleg tudnátok valakit ajánlani?
Helló!
Arról fogalmam sincs, hogy lehet a gyári vezetékelést összehozni a VAPE-pel, de azt tudom hogy a gyári bekötést, azt egy délután alatt kényelmesen meg lehet csinálni, még egy olyan hozzá nem értő embernek is, mint amilyen én vagyok. Létezik a TS-ekhez egy olyan kapcsolási rajz, ami színes és a bekötési pontok az alkatrészekkel együtt van rajta (ha meg találom, akkor belinkelem). Könnyen végig követhető rajta, hogy melyik vezeték honnan hová megy. Aztán biztos van itt olyan, aki tud segíteni a kettőt összehozni.
Lehet kapni motorosboltokban komplett vezeték köteget, szerintem egyszerűbb az egészet újra húzni, mint bogarászni a régit! Igaz nem egy "hejdejó", méret pontatlan volt amit én vettem, mind hosszabb volt pár cm-rel, de az a legkevesebb! Én csak egy bokorugrót vezetékeltem újra, ettől függetlenül semmi gond sincs vele!
Csatolmányok
mz6v_el.jpg
Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kóborló »

Tudtommal hagytak benne egy gyári verzió szerinti kapcsolási lehetőséget, no de a többit kiszűrni, számomra reménytelennek tűnik. Esetleg tudnátok valakit ajánlani?
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Kóborló írta: 2019.04.10. 10:16 Igen, már látom, a VAPE lenne a legjobb megoldás! Érlelődik a döntés, keresnem kell valakit, aki elvállalná a szerelést, ez a munka meghaladná a képességeimet. Addig egy "biciklis" biciklis megoldással kínlódik.Köszönöm a segítséget aronfabian!
A Vape felszerelése nem nagy dolog. Csak neked előtte rendbe kell tenni a szétdúlt vezetékelést. Az sokkal nagyobb kihívás.
Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kóborló »

Igen, már látom, a VAPE lenne a legjobb megoldás! Érlelődik a döntés, keresnem kell valakit, aki elvállalná a szerelést, ez a munka meghaladná a képességeimet. Addig egy "biciklis" biciklis megoldással kínlódik.Köszönöm a segítséget aronfabian!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Kóborló írta: 2019.04.09. 15:51 Na ez az, lassabban forog az eszem, mint az MZ-m kereke! A gyári dinamó! Ami helyett nekem olyan tekercsem van, ami csak 15W-ot tud. Ha 35W-os halogén égőt teszek bele, ahhoz 35W-os teljesítmény is kellene. Csak akkor működne a jelenlegi rendszer, ha 15W-os halogén égőt találnék hozzá és az is csak 20-25W-os fényerőnek felelne meg. Pedig már egész belelkesedtem. A gyári dinamót gondolom azért dobták ki, hogy a világító tekercs elférjen a kisebb teljesítményű töltő tekercs mellett. Így a világítás nem aksiról megy. Szóval öszvér. :(
15/15W halogén nem lesz sehol. Ez teljesen alkalmatlan fényszórónak, nem gyártják. A biciklire való teljesítményű rendszert mindenképpen le kell cserélned
Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kóborló »

Na ez az, lassabban forog az eszem, mint az MZ-m kereke! A gyári dinamó! Ami helyett nekem olyan tekercsem van, ami csak 15W-ot tud. Ha 35W-os halogén égőt teszek bele, ahhoz 35W-os teljesítmény is kellene. Csak akkor működne a jelenlegi rendszer, ha 15W-os halogén égőt találnék hozzá és az is csak 20-25W-os fényerőnek felelne meg. Pedig már egész belelkesedtem. A gyári dinamót gondolom azért dobták ki, hogy a világító tekercs elférjen a kisebb teljesítményű töltő tekercs mellett. Így a világítás nem aksiról megy. Szóval öszvér. :(
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Kóborló írta: 2019.04.09. 09:44 Leszakad a képem... Köszönöm! Csak a foglalatban különbözőek?
Igen. Innen van nekem is. Jól világít, fókuszban van a szál, nincs vele gond (gyári dinamóval használom)
Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kóborló »

Leszakad a képem... Köszönöm! Csak a foglalatban különbözőek?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: amatőr valamint 39 vendég