Alibiman írta: ↑2019.12.17. 12:15
Az mitől van, hogy ha szenderen erősen megnyomogatom a motor elején, visszatéréskor tompa koppanó hangot ad? Ha nem sztenderen van, akkor nincs ez a hang.
Mert végállásban felkoppan. Ez több mint 30 éve is így volt vadonat új korában.
Alibiman írta: ↑2019.12.17. 12:15
Az mitől van, hogy ha szenderen erősen megnyomogatom a motor elején, visszatéréskor tompa koppanó hangot ad? Ha nem sztenderen van, akkor nincs ez a hang.
Mert végállásban felkoppan. Ez több mint 30 éve is így volt vadonat új korában.
Az mitől van, hogy ha szenderen erősen megnyomogatom a motor elején, visszatéréskor tompa koppanó hangot ad? Ha nem sztenderen van, akkor nincs ez a hang.
Hello!
Ez a fajta kerékagy ismerős valakinek? 16" ráf, gyári kivitelben. Az, hogy olyan "peremes" az agy lánckerék felőli oldala szokatlan nekem. Ez ES típus kereke lenne?
Péntek este tudtam időt szakítani, hogy összerakjam a telókat, kipróbálni, már csak egy rövid kör erejéig maradt idő, tegnap is melóztam, de ma sikerült a kellemeset a hasznossal ötvözni, így már majd 100 km van az előfeszítős telókban. Röviden: öröm és boldogság... volt kétszemélyes út is, nagyon jó így a motor.
Sziasztok, a keresett gumialkatrész simán helyettesíthető O gyűrűvel aminek a mérete 25*2.5 mm. És természetesen olajálló gumiból kell legyen. Az meg hogy új állapotban kerek keresztmetszetű, ne zavarjon senkit, majd ha pár év után újból szét lessz szedve, addigra majd már az is négyzet keresztmetszetű lessz.
Én személy szerint a csehet ajánlom. De az 2cm-rel hosszabb, le fognak érni a kerekeid közép sztenderen. (Sztendert meghosszabbítva a jelenség megszűnt.)
Az én motoromon az van már lassan tíz éve, és asszonnyal csomagokkal együtt sem volt panasz.
Az meg hogy ,,üt" az nálad nem tudom mit takar, de a max 10 centis rugó úttól sok pihe puha francia autós kényelmet ne várj.
A hátsó rugóstag sajnos nem lett az igazi, pedig 5W olajat kapott, de továbbra is baromi kemény, üt. Pedig ki lett pucolva stb.
Vennék rá új hátsó rugóstagokat.
A kérdésem az lenne, hogy az elérhető (újonnan kínált) hátsó rugóstagokból melyik típus az ajánlott?
Van gyárinak mondott (német), gyárinak kinéző török (Kanuni), gyárinak kinéző taiwani, illetve az 5 fokozatban állítható cseh.
ETZ 250-ről van szó. Túrázásra használnám, néha 2 személlyel. Fontos, hogy a 70 kilóm alatt se üssön, legyen kemény.
Ja és ezek egy az egyben beszerelhetők? (pl. a cseh)
z25z írta: ↑2019.06.17. 17:40
Áhhh, régen volt, hogy csináltam, de egy viton "O" gyűrűt tettem oda. Igaz annak a profilja más volt, a keresztmetszete kör volt és nem úgy mint a gyárinak (négyzet), de tette a dolgát. Nem emlékszem a méretre sajnos és nem is jegyeztem fel marad a méricskélés.
Köszi!
24.6x3.6 mm viton O gyűrű lett végül vásárolva, ez kicsit szorul a teleszkóp csőben, valamint túl magas is, ezért kis esztergán lett félbevágva (és 1-1 fél belerakva a telóba).
Ezt a méretet itt hagyom, hátha valakinek később támpont lehet
Áhhh, régen volt, hogy csináltam, de egy viton "O" gyűrűt tettem oda. Igaz annak a profilja más volt, a keresztmetszete kör volt és nem úgy mint a gyárinak (négyzet), de tette a dolgát. Nem emlékszem a méretre sajnos és nem is jegyeztem fel marad a méricskélés.
ETZ 250 Hátsó rugóstag szerelésben vagyok benne.
A régi szimeringet nagy nehezen sikerült kiszedni. A kérdésem, az, hogy a képen látható felső kis perem levehető-e és le kell-e venni mielőtt az új szimeringet bele teszem?
Félek,, hogy mire a helyére bekerül a perem szétbarmolja az oldalát és nem fog jól tömíteni. Az alatta lévő gumi gyűrűt (mármint ami a fém pogácsa körül,a szimeringhez képest lejjebb van) lehet cserélni? Sajnos nincs valami jó állapotban.
Illetve az 5W vagy a 10W olaj javasolt inkább a hátsó rugóstagba?
Köszi előre is a válaszokat.
IMG_20190615_203355_Sz.jpg
Üdv, Lumpy
Kérdésem mostmár az lenne, hogy a képen jelölt gumit hol tudnám beszerezni? Egyik webshopban sem találtam meg, sajnos ami benne van eléggé elrongyolódott már. Előre is köszönöm a tippeket.
IMG_20190615_203406_sz.jpg
Ez engem is érdekelne, annyit tudok, hogy külön nem lehet kapni!
Max így: https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 3/38503/c/_/_/?_
Esetleg, ha tudja valaki a pontos méretét és az anyagát lehetne gyártatni vagy tömítés technikai boltba szerencsét próbálni, hátha akadna valami ami megegyezne ezzel!
Én csomót szétbontottam mire lett kettő ami elfogadható állapotban volt, nem ajánlom senkinek se elég időigényes és költséges mulatság!
ETZ 250 Hátsó rugóstag szerelésben vagyok benne.
A régi szimeringet nagy nehezen sikerült kiszedni. A kérdésem, az, hogy a képen látható felső kis perem levehető-e és le kell-e venni mielőtt az új szimeringet bele teszem?
Félek,, hogy mire a helyére bekerül a perem szétbarmolja az oldalát és nem fog jól tömíteni. Az alatta lévő gumi gyűrűt (mármint ami a fém pogácsa körül,a szimeringhez képest lejjebb van) lehet cserélni? Sajnos nincs valami jó állapotban.
Illetve az 5W vagy a 10W olaj javasolt inkább a hátsó rugóstagba?
Köszi előre is a válaszokat.
IMG_20190615_203355_Sz.jpg
Üdv, Lumpy
Kérdésem mostmár az lenne, hogy a képen jelölt gumit hol tudnám beszerezni? Egyik webshopban sem találtam meg, sajnos ami benne van eléggé elrongyolódott már. Előre is köszönöm a tippeket.
z25z írta: ↑2019.06.16. 11:47
Emlékeim szerint igen, azt le kell venni, különben alá sem tudod tuszakolni az újat. 2,5W gyárilag én 5W-nél nem mennék feljebb, egyszer tettem bele 15W-t és mentem 20 km-t, rosszabb volt, mintha seggbe kúrtak volna
Köszönöm a választ, közben a gyakorlat is rávezetett a megoldásra és szétszedtem
Az enyém is seggberugós volt, valami öreg sűrű ótvar olaj volt benne, de majd most kap a fent említettek közül valamelyiket, remélem ezután élmény lesz menni vele
Emlékeim szerint igen, azt le kell venni, különben alá sem tudod tuszakolni az újat. 2,5W gyárilag én 5W-nél nem mennék feljebb, egyszer tettem bele 15W-t és mentem 20 km-t, rosszabb volt, mintha seggbe kúrtak volna
ETZ 250 Hátsó rugóstag szerelésben vagyok benne.
A régi szimeringet nagy nehezen sikerült kiszedni. A kérdésem, az, hogy a képen látható felső kis perem levehető-e és le kell-e venni mielőtt az új szimeringet bele teszem?
Félek,, hogy mire a helyére bekerül a perem szétbarmolja az oldalát és nem fog jól tömíteni. Az alatta lévő gumi gyűrűt (mármint ami a fém pogácsa körül,a szimeringhez képest lejjebb van) lehet cserélni? Sajnos nincs valami jó állapotban.
Illetve az 5W vagy a 10W olaj javasolt inkább a hátsó rugóstagba?
Köszi előre is a válaszokat.
csoka írta: ↑2019.04.26. 18:11
Szimeringet tegyél bele.Én csapágyboltban vettem.A hátsó csillapítót akkor látod mennyire lepusztult,amikor szétszeded.Mosd ki a belsejét gázolajjal.Én 10W lengéscsillapító olajat tettem bele,a sűrűbb 15W,20W nagyon fékezte a csillapítást,kb.mintha fixre lenne hegesztve minden...Az olaj mennyiségét nem tudom,nem találtam leírást róla.Fontos,hogy kétféle csillapító van.Az egyik összenyomásra fékez,a másik széthúzásra.Logikusan a hátsónak széthúzásra kell fékeznie.Nem szabad eltérő tipusút összepárosítani,mert csavarodást okoz a lengővillán.
Szimeringet tegyél bele.Én csapágyboltban vettem.A hátsó csillapítót akkor látod mennyire lepusztult,amikor szétszeded.Mosd ki a belsejét gázolajjal.Én 10W lengéscsillapító olajat tettem bele,a sűrűbb 15W,20W nagyon fékezte a csillapítást,kb.mintha fixre lenne hegesztve minden...Az olaj mennyiségét nem tudom,nem találtam leírást róla.Fontos,hogy kétféle csillapító van.Az egyik összenyomásra fékez,a másik széthúzásra.Logikusan a hátsónak széthúzásra kell fékeznie.Nem szabad eltérő tipusút összepárosítani,mert csavarodást okoz a lengővillán.
Sziasztok!
Etz125 első teleszkópba meg csak kaptam szimeringet, de a hátsóba se a TZ-hez sem az Endurohoz (elvileg u.az) nem kaptam.
(Merete: 10x19x7 a hátsóé)
Jármű alkatrész es 2x csapágybolt leszerepelt..
Ti hol kaptatok? illetve szimeinget vagy gumikarmantyut raktatok bele?
Esetleg más alkatrész, amit meg cserélni kell ?
Köszönöm
sell írta: ↑2015.04.13. 20:04
A 8-11 cSt kb a 7.5w és 10w nek felel meg, a kevert olajat molibdénszulfid és csillapítóolaj keverékére érted? Azt csak első szárakba javasolták. A sárga , zöld jelölés nem a csillapítás irányát hanem a normától való negatív ill. pozitív csillapítóerő eltérést jelölte. Remélem jól tudom, valaki azért megerősíthetné. A 20w- vel nem lett nagyon pattogós az eleje?
Az idézet 2015 április 15.-ről származik, ha érdekel az akkori beszélgetés környezete.
Az Mz-s hogyan tovább könyv 175. Oldalon foglalkozik, a lengéscsillapító olajjal, az Etz 250-es javítási könyv, pedig a 15-16. oldalon. Mindkettőben 8-11 cSt ( centistokes) viszkozításút ajánl. Most hülyeséget nem akarok írni, ez milyen (hány) w-s olajnak felel meg. Ha visszalovasol ezt már korábban elég alaposan körbejártuk.
motrosmano írta: ↑2019.03.29. 09:31
Csak kíváncsiságból érdekel, a könyvben lengéscsillapító olajnak SAE 30-40 van írva, az minek felel meg amikor valahány W-ként jelölve?
Az SAE 30 vagy SAE 40 egyfokozatú motorolaj. Nem válogatós
Köszi! Lehet hülyeséget írtam, de a "Hogyan javíthatom a motorkerékpáromat?" című könyv hátuljábam az MZ TS 250/1- nél, de azt hiszem az összes MZ-nél is így adták meg az első teleszkópnál és a hátsó lengéscsillapítónál is.
motrosmano írta: ↑2019.03.29. 09:31
Csak kíváncsiságból érdekel, a könyvben lengéscsillapító olajnak SAE 30-40 van írva, az minek felel meg amikor valahány W-ként jelölve?
motrosmano írta: ↑2019.03.29. 09:31
Csak kíváncsiságból érdekel, a könyvben lengéscsillapító olajnak SAE 30-40 van írva, az minek felel meg amikor valahány W-ként jelölve?
Az SAE 30 vagy SAE 40 egyfokozatú motorolaj. Nem válogatós
motrosmano írta: ↑2019.03.29. 09:31
Csak kíváncsiságból érdekel, a könyvben lengéscsillapító olajnak SAE 30-40 van írva, az minek felel meg amikor valahány W-ként jelölve?
sell írta: ↑2019.03.28. 13:43
Hali, a sűrű olajjal, a csillapítást keményíted fel, tehát "merevvé" teszi a rugózást, ütni, és inkább pattogni fog, mint csillapítani. A rugóerő növelésével lehetne inkább a terhelhetőséget növelni.
Hali, a sűrű olajjal, a csillapítást keményíted fel, tehát "merevvé" teszi a rugózást, ütni, és inkább pattogni fog, mint csillapítani. A rugóerő növelésével lehetne inkább a terhelhetőséget növelni.
motrosmano írta: ↑2019.03.27. 21:33
És még egy kérdés:
hogyan tudom szétszedni az összerohadt lengéscsillapítót? Minden csavar, anya feltágult csak a szimeringház nem akar kijönni, úgy összetapadt, hogy csak na! Pedig már semmi tartja, csak az összerohadás!
Sajnos még nem szabad erőlködnöm, hogy izomból oldjam meg! Legutóbb úgy sikerült, de most nem merek kockáztatni!
Ez megoldódott! A melegítés itt is segített!
10W villaolajom van, láttam, hogy létezik ennél sűrűbb is (lehet, nem jól írom), 15- és 20W is. Esetleg érdemes lenne a lengéscsillapítókat ezek közül valamelyikkel feltölteni? Ha ez számít elég súlyos egyéniség vagyok!
És még egy kérdés:
hogyan tudom szétszedni az összerohadt lengéscsillapítót? Minden csavar, anya feltágult csak a szimeringház nem akar kijönni, úgy összetapadt, hogy csak na! Pedig már semmi tartja, csak az összerohadás!
Sajnos még nem szabad erőlködnöm, hogy izomból oldjam meg! Legutóbb úgy sikerült, de most nem merek kockáztatni!
1.
Van valakinek etz vagy ('76-tól) TS első teleszkópról robbantott ábrája, olyan amin ki is vehetők az alkatrészek?
Mofaker meg a Gabors-osnál jobb minőségű kép kellene!
Ezekhez a telókhoz árulnak felújító készletet, azok használható minőségűek vagy érdemesebb külön meg venni azt ami kell, esetleg tökmindegy, mert ugyan olyanok?
2.
Könyv szerint 2.15Bx16-s a hátsó kerék felni/kerék pánt mérete a 250/1-snél, boltokban mégis 1,85x16-ra írva láttam, most akkor melyik a helyes?
kupi írta: ↑2019.03.06. 19:29
ETZ komplett első rész lesz a Győri és a Polgárdi börzén is,tavaly hordtam ki jó pár börzére de a kutya se nézte meg az nem törött az tuti.
Sajnos olyan munkahelyem van, ami miatt a legtöbb hétvégén dolgoznom kell, és nem igen tudok mostanában börzékre járni,
ezért vásárolok javarészt netről, sajnos belefutok ilyenekbe!
De, ha hajlandó vagy elküldeni én megvenném!
Az ETZ 125/150/250 villanyaka miben tér el a 251-sétől, tudja valaki?
Hosszabb lenne?
Semmiben sem tér el. Az oldalkocsiséban van egy fészkesretesz pluszban.
kupi írta: ↑2019.03.06. 19:29
ETZ komplett első rész lesz a Győri és a Polgárdi börzén is,tavaly hordtam ki jó pár börzére de a kutya se nézte meg az nem törött az tuti.
Sajnos olyan munkahelyem van, ami miatt a legtöbb hétvégén dolgoznom kell, és nem igen tudok mostanában börzékre járni,
ezért vásárolok javarészt netről, sajnos belefutok ilyenekbe!
De, ha hajlandó vagy elküldeni én megvenném!
Az ETZ 125/150/250 villanyaka miben tér el a 251-sétől, tudja valaki?
Hosszabb lenne?