Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Tony91 írta: 2019.03.24. 11:42
Matthej01 írta: 2019.03.24. 11:13 Akkor konzolt kell gyártatni valami brutálabb féknyereghez frankó rozsdamentes anyagból. Akkor szinte bármit rá lehet rakni. Nekem személy szerint semmi gondom nincs a gyári féknyereggel.
Ez a konzolos dolog nekem is eszemben volt, de aztán ráhagytam inkább. Nézzen ki normálisan
Lehet olyan diszkrét cuccot csinálni, hogy szinte észre sem venni, csak sokat kell vele foglalkozni.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Ja persze műszakira igen. Amúgy meg amivel nem gyártották arra is engedély kell. Tehát tök mind 1, hogy a konzolra illik, elvileg azt is engedélyeztetni kell.
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Matthej01 írta: 2019.03.24. 11:13 Akkor konzolt kell gyártatni valami brutálabb féknyereghez frankó rozsdamentes anyagból. Akkor szinte bármit rá lehet rakni. Nekem személy szerint semmi gondom nincs a gyári féknyereggel.
Egyedileg gyártott alkatrészt főleg fék esetében minősíttetni kell. (Mintadarab, bevizsgálás...) Beszereltetni, vizsgáztatni.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Matthej01 írta: 2019.03.24. 11:13 Akkor konzolt kell gyártatni valami brutálabb féknyereghez frankó rozsdamentes anyagból. Akkor szinte bármit rá lehet rakni. Nekem személy szerint semmi gondom nincs a gyári féknyereggel.
Ez a konzolos dolog nekem is eszemben volt, de aztán ráhagytam inkább. Nézzen ki normálisan
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Akkor konzolt kell gyártatni valami brutálabb féknyereghez frankó rozsdamentes anyagból. Akkor szinte bármit rá lehet rakni. Nekem személy szerint semmi gondom nincs a gyári féknyereggel.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Matthej01 írta: 2019.03.23. 09:05 Vagy van még jobb keresni egy olyan féknyerget ami a régi helyére illik és azt kell használni. fenti munkahengert én már kihajítottam a kukába mind a kettőről!
Csak abból nem sok van ám! A Brembo P08-asból is 3 kiadás van, ebből 1 féle passzol az ETZ-re. Van egy másik Brembo nyereg, amit a BMW K1100-asokon használtak, az még elvileg passzol ETZ-re. Szereznem kéne egy olyat, hogy saját kézből megnézhessem és megmérjem.
A dugattyú témát körbejártuk, de 2 mm átmérőkülönbség van köztük, tárgytalan
Brembo_MZ.jpg
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Vagy van még jobb keresni egy olyan féknyerget ami a régi helyére illik és azt kell használni. fenti munkahengert én már kihajítottam a kukába mind a kettőről!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

motrosmano írta: 2019.03.22. 19:58
Tony91 írta: 2019.03.22. 16:24

A Brembo ezért csinálta jól, és csinálja a mai napig, hogy a dugattyú kerámiabevonatot kap... A P08-asé is, ami nekem az MZ-men van
Ez csak egy 34 éves Brembo P08-as dugattyú pár...

WP_20181112_09_46_38_Pro.jpg

WP_20180830_22_38_09_Pro.jpg
És gondolom még véletlenül se lehet összeházasítani, a brembo dugattyúkat a gyári ETZ féknyeregbe bele tenni?
Pedig sok gondot megoldana!
https://www.ebay.com/itm/Ducati-Moto-Gu ... Sw7ThUnshk
A brembo 38mm az ETZ meg 40mm a dugattyú....
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Tony91 írta: 2019.03.22. 16:24
Zorka írta: 2019.03.20. 22:17

Az oroszok azt mondják, a medve nem játék. Hát a fék sem. :(
A Brembo ezért csinálta jól, és csinálja a mai napig, hogy a dugattyú kerámiabevonatot kap... A P08-asé is, ami nekem az MZ-men van
Ez csak egy 34 éves Brembo P08-as dugattyú pár...

WP_20181112_09_46_38_Pro.jpg

WP_20180830_22_38_09_Pro.jpg
És gondolom még véletlenül se lehet összeházasítani, a brembo dugattyúkat a gyári ETZ féknyeregbe bele tenni?
Pedig sok gondot megoldana!
https://www.ebay.com/itm/Ducati-Moto-Gu ... Sw7ThUnshk
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Zorka írta: 2019.03.20. 22:17
csoka írta: 2019.03.20. 20:22 Nekem is utángyári a dugattyú,a fékhengerben.Teljesen jó,viszont a vakrozsda nekem is megjelenik évente.Erre nem gondolt még ki valaki megoldást?Van olyan közöttünk aki modellezik?A modellezők maguknak galvanizálnak otthon.Elég volna csak a szimeringben mozgó rész bevonni valamilyen fémmel,és nem kellene rendszeresen szétszedni...
Az oroszok azt mondják, a medve nem játék. Hát a fék sem. :(
A Brembo ezért csinálta jól, és csinálja a mai napig, hogy a dugattyú kerámiabevonatot kap... A P08-asé is, ami nekem az MZ-men van
Ez csak egy 34 éves Brembo P08-as dugattyú pár...
WP_20181112_09_46_38_Pro.jpg
WP_20180830_22_38_09_Pro.jpg
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

csoka írta: 2019.03.20. 20:22 Nekem is utángyári a dugattyú,a fékhengerben.Teljesen jó,viszont a vakrozsda nekem is megjelenik évente.Erre nem gondolt még ki valaki megoldást?Van olyan közöttünk aki modellezik?A modellezők maguknak galvanizálnak otthon.Elég volna csak a szimeringben mozgó rész bevonni valamilyen fémmel,és nem kellene rendszeresen szétszedni...
Az oroszok azt mondják, a medve nem játék. Hát a fék sem. :(
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

Nekem is utángyári a dugattyú,a fékhengerben.Teljesen jó,viszont a vakrozsda nekem is megjelenik évente.Erre nem gondolt még ki valaki megoldást?Van olyan közöttünk aki modellezik?A modellezők maguknak galvanizálnak otthon.Elég volna csak a szimeringben mozgó rész bevonni valamilyen fémmel,és nem kellene rendszeresen szétszedni...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

motrosmano írta: 2019.03.20. 13:01 Helló!

Melegítés, fához ütőgetés a főfékhengernél bevált!
Köszi Sell!
Szivesen, örülök, hogy legalább ez sikerült.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Zorka írta: 2019.03.20. 13:21
motrosmano írta: 2019.03.20. 13:01 Helló!

Melegítés, fához ütőgetés a főfékhengernél bevált!
Köszi Sell!
A féknyeregnél viszont csak barbár módszerrel értem el eredményt! Sajnos a két dugattyút nem tudtam éppen kiszedni. Amiket boltban árulnak azok használhatóak?
Nekem negyedik éve működnek. Bár az is igaz, hogy egyszer már tisztítani kellett őket, mert elkezdtek szorulni. Valamint nem szívesen veszik a "biztatást", elég lágyak. 8-[
Oké, köszi! :D
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2019.03.20. 13:01 Helló!

Melegítés, fához ütőgetés a főfékhengernél bevált!
Köszi Sell!
A féknyeregnél viszont csak barbár módszerrel értem el eredményt! Sajnos a két dugattyút nem tudtam éppen kiszedni. Amiket boltban árulnak azok használhatóak?
Nekem negyedik éve működnek. Bár az is igaz, hogy egyszer már tisztítani kellett őket, mert elkezdtek szorulni. Valamint nem szívesen veszik a "biztatást", elég lágyak. 8-[
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Helló!

Melegítés, fához ütőgetés a főfékhengernél bevált!
Köszi Sell!
A féknyeregnél viszont csak barbár módszerrel értem el eredményt! Sajnos a két dugattyút nem tudtam éppen kiszedni. Amiket boltban árulnak azok használhatóak?
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

motrosmano írta: 2019.03.18. 20:57 Kösz mindenkinek!
Sűrített levegős cuccom nincs, se magas nyomású zsírzóm, marad a melegítés.
Meglátom mire jutok!
Nekem sincs egyik sem, de hát a cégnél minden van.... :D
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Kösz mindenkinek!
Sűrített levegős cuccom nincs, se magas nyomású zsírzóm, marad a melegítés.
Meglátom mire jutok!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Hopp, közben Zorka is írt, végülis hasonló a hozzáállás. Levegős dolog pedig nem is baj, hogy ismételve lett.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

A zsírzó is jó ötlet lehet, a fékcsőmenet, 10*1mm es ,ilyen menetű zsírzógomb gyakori, betekerni, és mehet. Esetleg ha van működő főfékhenger azzal is lehet. A levegővel vigyàzni kell, ha elszabadul, kilökődő dugattyú is veszélyes, nem beszélve az esetleges fékfolyadék maradványokról amiket szintén szétcsaphat. Inkább az előbb említett megoldások. Én is melegítettem a nagyon begyógyult cuccokat, forrásban lévő vízben. Főfékhenger dugattyút legtöbbször így: melegítés vízben, míg melegszik valami puhább fa kuglit keresni, stabilan letenni, hogy legyen egy vízszintes kis aszalka belőle, ehhez "csapkodni" a főfékhenger házat úgy , hogy a dugattyú lefelé nézzen, így a ház felfekvésekor, a dugattyú súlya kényszeríti ki a helyéről. Többszöri ismételt melegítés püfölés meghozza a sikert. Ha valami nem tiszta írj, megpróbálom érthetőbben elmagyarázni.
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2019.03.18. 10:19
motrosmano írta: 2019.03.18. 09:10 Én is így gondoltam, de sohasem csináltam még ilyet!
Van valami cikk, leírás vagy valami ami alapján el tudok indulni?
Amennyire tudtam szétszedtem, de a dugattyúk teljesen be vannak rohadva, nyeregben és a munkahengerben is! Szabad melegíteni? És főfékhengerről hogy tudom letekerni az olajtartályt, milyen menetes? Mivel lehet/érdemes tisztítani?
Oké, hülye vagyok, megtaláltam fék javítást wiki-n! :oops:
Ettől függetlenül, csak kellene segítség, hogy a féknyeregből a berohadt dugattyúkat ki tudjam szedni?
Leveszed a porvédőt. Szilikonolajjal körbefújod. Bele is önthetsz. Megnyomod befelé. Így megmozdul és kenést is kap. Én össze szoktam kötni a főfékhengerrel, majd fékolajjal kinyomom mindkettőt addig, hogy ne essen ki. Megjáratom, aztán először a nehezebben mozgót szedem ki. Amint végeztél, a fékolajat tisztítsd le, mert le fogja marni a festéket. A normál ásványolajoktól és a zsíroktól a karmantyú megdagad és akkor tényleg nagy nyomás kell a kiszedéshez. Levegővel nagyon vigyázz, mert az nagyon nagy körültekintést igénylő módszer! Igen súlyos sérüléseket tud okozni!
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

motrosmano írta: 2019.03.18. 10:19
motrosmano írta: 2019.03.18. 09:10 Én is így gondoltam, de sohasem csináltam még ilyet!
Van valami cikk, leírás vagy valami ami alapján el tudok indulni?
Amennyire tudtam szétszedtem, de a dugattyúk teljesen be vannak rohadva, nyeregben és a munkahengerben is! Szabad melegíteni? És főfékhengerről hogy tudom letekerni az olajtartályt, milyen menetes? Mivel lehet/érdemes tisztítani?
Oké, hülye vagyok, megtaláltam fék javítást wiki-n! :oops:
Ettől függetlenül, csak kellene segítség, hogy a féknyeregből a berohadt dugattyúkat ki tudjam szedni?
Levegővel, vagy más nagynyomású cuccal érdemes kiszedni, vigyázva, hogy ne repüljön neki senkinek és semminek. Ha a sűrített levegő kevés, nekünk egy nagy hengeres, pumpás zsírzóval sikerült kiszednünk a berohadt dugattyút :D
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

motrosmano írta: 2019.03.18. 09:10 Én is így gondoltam, de sohasem csináltam még ilyet!
Van valami cikk, leírás vagy valami ami alapján el tudok indulni?
Amennyire tudtam szétszedtem, de a dugattyúk teljesen be vannak rohadva, nyeregben és a munkahengerben is! Szabad melegíteni? És főfékhengerről hogy tudom letekerni az olajtartályt, milyen menetes? Mivel lehet/érdemes tisztítani?
Oké, hülye vagyok, megtaláltam fék javítást wiki-n! :oops:
Ettől függetlenül, csak kellene segítség, hogy a féknyeregből a berohadt dugattyúkat ki tudjam szedni?
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Én is így gondoltam, de sohasem csináltam még ilyet!
Van valami cikk, leírás vagy valami ami alapján el tudok indulni?
Amennyire tudtam szétszedtem, de a dugattyúk teljesen be vannak rohadva, nyeregben és a munkahengerben is! Szabad melegíteni? És főfékhengerről hogy tudom letekerni az olajtartályt, milyen menetes? Mivel lehet/érdemes tisztítani?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, a nyerget és a főfékhengert is, x állás után szerintem, mindenképpen szét kell szedni, a kikövült fékfolyadékot, és egyéb szennyeződéseket csak úgy lehet teljes mértékben eltüntetni belőle.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Köszi a biztatást Sell!
Még régebben vettem egy csomó TS-ETZ alkatrészt, valami pár apróság kellett csak, de csak egyben adta viszont olcsón. Volt benne gyári féknyereg, főfékhenger, csak már jó ég tudja mióta állt úgy ahogy lebontották a motorról. Gondolom valamikor fékfolyadék lehetett ami mostanra fekete gumi szerű anyagá vált.
Kérdésem pedig az lenne, hogyan tudnám eltüntetni belőle a trutyit és újra működőképessé tenni legalább a nyerget?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Röviden: kitartás! Van fény az alagút végén és kis szerencsével az nem is egy közeledő vonat. ;-)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell »

Sejtem miről beszélsz. Annó nekem is majd két évbe telt mire sikerült mindenből megfelelőt találni, a pénzt nem is merem összeszámolni. Mégis így utólag, megérte. Ha visszaemlékezem az érzésre mennyire körültekintően kellett megközelíteni a kereszteződéseket, lemaradni, a tőbbi jármű mögött (hogy így biztosítsak magamnak kellő féktávot), rettegni, a váratlan helyzetektől ,mikor vészfékezni kell! Akkor és most is úgy gondoltam, fékből részmegoldás nincs. Rengeteg utánnajárás, próbálgatás ( mikor a 25-dik utángyártott karmantyút vettem meg a 15-dik boltban ahol még nem vettem, és az is sz.r volt) lehangoló volt. Végül egyedi gyártatás lett (a gumi alkatészekből), ami így töredék részébe került, mint a méretpontatlan alkalmatlan anyagból készült utángyártott sz.rok ára amiket időközben összevásároltam, nem beszélve a posta és egyéb útiköltségekről, melyek hozzá csapódtak. Végeredményként viszont amit kaptam, az egy megbízható fék (gyári elemekből), amit már évek óta, azthiszem talán 7 éve nem kellett piszkálni. A féklámpa kapcsolót lereléztem, még akkor, azóta még azt sem cseréltem.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Tony91 írta: 2019.03.15. 17:46
motrosmano írta: 2019.03.15. 13:20 Sajnos fiatal korom ellenére igazi kőkorszaki ember vagyok, nincs Facebook-om! Így fogalmam sincs ki mit ténykedik ott!
Mint írtam jelenleg nekem a kinézet harmadrangú, fontosabb, hogy a funkcióját ellássa és a közlekedési felügyeletnél elfogadják, mivel majd oda kell vinnem vizsgázni, ha egyszer már sikerülne befejeznem! Amilyen főfékhengert írtál nem tudom elfogadják-e, sok mindent kérnek, a legkevesebb gond a gyári új alkatrészekkel lenne.
Ha bele tartozik akkor zsír!
Brembo féknyerget az ebay-n láttam, újonnan elfogadható áron.
Írtam nekik, hogy csak a féket akarom kicserélni, küldtek egy sablon üzenetet kiegészítve az árakkal.
Pár dolgot nem értek, majd beszélek velük személyesen is, de egyébként nem kerül horror összegbe , és az engedélyezés sem tűnik túl bonyolultnak, csak meg kell tudni érteni azt a nyakatekert megfogalmazást amit használnak!

Főfékhengerből erről beszélek:

https://mz-b.hu/etz-univerzalis-fofekhe ... 0000186112

Sokan használunk ilyet az MZ-sek közül, ár/érték arányban jó főfékhenger
Köszi!
Kezdek elbizonytalanodni, hogy megéri-e belevágni az átépítésbe, fele alkatrész vagy nem lesz jó, vagy nem lehet már kapni!
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

motrosmano írta: 2019.03.15. 13:20 Sajnos fiatal korom ellenére igazi kőkorszaki ember vagyok, nincs Facebook-om! Így fogalmam sincs ki mit ténykedik ott!
Mint írtam jelenleg nekem a kinézet harmadrangú, fontosabb, hogy a funkcióját ellássa és a közlekedési felügyeletnél elfogadják, mivel majd oda kell vinnem vizsgázni, ha egyszer már sikerülne befejeznem! Amilyen főfékhengert írtál nem tudom elfogadják-e, sok mindent kérnek, a legkevesebb gond a gyári új alkatrészekkel lenne.
Ha bele tartozik akkor zsír!
Brembo féknyerget az ebay-n láttam, újonnan elfogadható áron.
Írtam nekik, hogy csak a féket akarom kicserélni, küldtek egy sablon üzenetet kiegészítve az árakkal.
Pár dolgot nem értek, majd beszélek velük személyesen is, de egyébként nem kerül horror összegbe , és az engedélyezés sem tűnik túl bonyolultnak, csak meg kell tudni érteni azt a nyakatekert megfogalmazást amit használnak!

Főfékhengerből erről beszélek:

https://mz-b.hu/etz-univerzalis-fofekhe ... 0000186112

Sokan használunk ilyet az MZ-sek közül, ár/érték arányban jó főfékhenger
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Sajnos fiatal korom ellenére igazi kőkorszaki ember vagyok, nincs Facebook-om! Így fogalmam sincs ki mit ténykedik ott!
Mint írtam jelenleg nekem a kinézet harmadrangú, fontosabb, hogy a funkcióját ellássa és a közlekedési felügyeletnél elfogadják, mivel majd oda kell vinnem vizsgázni, ha egyszer már sikerülne befejeznem! Amilyen főfékhengert írtál nem tudom elfogadják-e, sok mindent kérnek, a legkevesebb gond a gyári új alkatrészekkel lenne.
Ha bele tartozik akkor zsír!
Brembo féknyerget az ebay-n láttam, újonnan elfogadható áron.
Írtam nekik, hogy csak a féket akarom kicserélni, küldtek egy sablon üzenetet kiegészítve az árakkal.
Pár dolgot nem értek, majd beszélek velük személyesen is, de egyébként nem kerül horror összegbe , és az engedélyezés sem tűnik túl bonyolultnak, csak meg kell tudni érteni azt a nyakatekert megfogalmazást amit használnak!
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Az MZ csoportban van egy Varga Levente nevű emberke, Ő szokott intézni normális karmantyút ETZ gyári féknyereghez normális áron, azzal lehet esély jól megcsinálni. A Germalex kft is csinál hozzá (még az is lehet, hogy Levente tőlük intézi). A Brembo csak akkor ajánlott, ha életed végéig tervezel az MZ-ddel, mert MZ-s szemmel nézve drága cucc (postával most ismerősnek 66 ezerért vettem zsír újat, fékbetétet is adnak hozzá).
WP_20190214_16_20_55_Rich.jpg

Tavaly ősszel másik ismerősnek sikerült felújítókészlettel, postával 33-ért szereznem egy használt P08-as nyerget, az az ár még vállalhatóbb hétköznapibb szemmel nézve egy fasza féknyeregért. A BMW féle P08-as nyereg tényleg nem jó MZ-re, mert az a bevágott felület, ahol a tárcsa futna, kintebb helyezkedik el MZ-re rárakva. P08-as nyeregből ugyebár 3 féle verzió volt, ebből 1 féle jó az MZ-re, az eredeti első verzió, ami Moto Guzzi és Ducati motorokra volt szerelve javarészt (meg amivel ugyebár az első tárcsás ETZ-k voltak szerelve)
A gyári főfékhengerrel a féklámpakapcsoló maitt nem foglalkoztam, vettem egy Grimeca utánzat főfékhengert itthonról, 13 ezerért nem sok, és normális féklámpakapcsoló is van hozzá
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

aronpfabian írta: 2019.03.12. 12:10
motrosmano írta: 2019.03.12. 10:31 Hali!

Lenne pár kérdésem, a peregyesemen az első féket lecserélem etz tárcsafékére. Főfékhengerből, féknyeregből mivel járok jobban gyári bontottal vagy utángyártottal?
A gyárit utánzó utángyártott nyerget ne, ismert életveszélyes hibája van (vékonyabb mint kéne). Abból csak bontottat, felújítva! Esetleg több befektetéssel lehet Brembo P08 nyerget is venni pl. Kóródi Csaba is ilyet használ. Ennek a licensze alapján gyártották az MZ-ét (mindegyik jó csak a BMW-ről bontott nem, annak más a felfogatása ha jól emlékszem Csaba leírására)

A főfékhengerből meg van szebb-jobb kínai olcsóbban. Kerek is, szögletes is, megkezdett is, töltött is ;)
Köszi!
Megteszi nekem a gyári is egyenlőre, lényeg, hogy gond nélkül levizsgázon! :D
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

motrosmano írta: 2019.03.12. 10:31 Hali!

Lenne pár kérdésem, a peregyesemen az első féket lecserélem etz tárcsafékére. Főfékhengerből, féknyeregből mivel járok jobban gyári bontottal vagy utángyártottal?
A gyárit utánzó utángyártott nyerget ne, ismert életveszélyes hibája van (vékonyabb mint kéne). Abból csak bontottat, felújítva! Esetleg több befektetéssel lehet Brembo P08 nyerget is venni pl. Kóródi Csaba is ilyet használ. Ennek a licensze alapján gyártották az MZ-ét (mindegyik jó csak a BMW-ről bontott nem, annak más a felfogatása ha jól emlékszem Csaba leírására)

A főfékhengerből meg van szebb-jobb kínai olcsóbban. Kerek is, szögletes is, megkezdett is, töltött is ;)
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Hali!

Lenne pár kérdésem, a peregyesemen az első féket lecserélem etz tárcsafékére. Főfékhengerből, féknyeregből mivel járok jobban gyári bontottal vagy utángyártottal?
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2019.03.07. 23:16 Zorka, jól láttam a kanuni műszerfalas cikkben, hogy tárcsafékes első kerék van a motorodon? Te alakítotad át, ha igen, esetleg leírnád pár szóban az engedélyezés menetét?
Szia!
Írtam privátot.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Zorka, jól láttam a kanuni műszerfalas cikkben, hogy tárcsafékes első kerék van a motorodon? Te alakítotad át, ha igen, esetleg leírnád pár szóban az engedélyezés menetét?
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Nem találtam elérhető távolságban olyan helyet, ahol a kerék szétszerelése nélkül tudtak volna fékdobot szabályozni. Ezért kigondoltam egy módszert, amivel több mint jó eredménnyel sikerült megszüntetnem az ovalitást és megfelelő érdességű lett a felület. Azonban kérek mindenkit, hogy aki nem érti az elvét, az hozzá sem kezdjen, mert több kárt fog okozni, mint azt álmában gondolná!
Mz fédob szabályozás.jpg
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

csoka írta: 2018.11.03. 16:36 Tony91 a sárvédődön Müller Szabi féle stabilizátor van?Azért kérdezem,mert nekem is van,de még nem raktam fel,és nem tudom a sárvédőn kell-e alakítani,vagy egyszerüen ráhúzom a sárvédőre felülről
,és a felfogató csavart átvezetem a sárvédő felfogatáson,és a stabilizátoron?
Igen, a Szabolcs-féle merevítő van. Nem kell semmit sem alakítani, csak ráteszed és csókolom :)
WP_20160729_10_40_10_Pro.jpg
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

Tony91 a sárvédődön Müller Szabi féle stabilizátor van?Azért kérdezem,mert nekem is van,de még nem raktam fel,és nem tudom a sárvédőn kell-e alakítani,vagy egyszerüen ráhúzom a sárvédőre felülről
,és a felfogató csavart átvezetem a sárvédő felfogatáson,és a stabilizátoron?
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Tony91 írta: 2018.11.02. 12:21
Zorka írta: 2018.10.10. 16:33

Én komplett kereket vettem. És bevallom őszintén, nem hasonlítottam össze a kettőt. Úgyhogy nem tudnék csak saccolni a belső távtartó ügyében. :-k
Nem 1mm-rel, hanem 1mm-re kellett a porvédő belső távtartórészét csökkenteni.
De itt is igaz a régi mondás; kétszer mérj, egyszer vágj.
No, nekem az eredeti (két oldalsó) távtartókkal passzolt teljesen, szépen középen fut a tárcsa a nyergegben. A két csapágy közti távtartóból kell hosszabb, ezt hétvégén kimérjük, hogy mekkora, és esztergáltatok

WP_20181102_10_55_55_Pro.jpg
A tárcsa felőli oldal nekem is teljesen rendben volt. A balos távtartóval volt a galiba. Nem feküdt be a kerékagyban a helyére, mint a jobbos. A porvédő részének a helyére kerülése miatt kellett leátmérőzni, illetve a csapágy felőli oldalából leszedni. Ha jól emlékszem 5mm-t. Ebben az állapotban, már nagyon kiállt a keréktengely menetes része a tárcsa felől. A jobbosnak hosszabb a külső távtartórésze. mint a balosnak, kb 1cm-rel. Tehát a porvédő a bal oldalon került nálam 5mm-rel jobbra, a tengely 5mm-rel balra. Így került minden a helyére. Most nálam is annyi menet látszik, mint a te felvételeden. És a balos porvédő is szépen fekszik az agyban.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Zorka írta: 2018.10.10. 16:33
Tony91 írta: 2018.10.10. 14:53

A csapágyak közti távtartó stimmelt? Vagy azt kellett 1 mm-rel csökkenteni?
Én komplett kereket vettem. És bevallom őszintén, nem hasonlítottam össze a kettőt. Úgyhogy nem tudnék csak saccolni a belső távtartó ügyében. :-k
Nem 1mm-rel, hanem 1mm-re kellett a porvédő belső távtartórészét csökkenteni.
De itt is igaz a régi mondás; kétszer mérj, egyszer vágj.
No, nekem az eredeti (két oldalsó) távtartókkal passzolt teljesen, szépen középen fut a tárcsa a nyergegben. A két csapágy közti távtartóból kell hosszabb, ezt hétvégén kimérjük, hogy mekkora, és esztergáltatok
WP_20181102_10_55_55_Pro.jpg
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Zorka írta: 2018.10.14. 09:11
Tony91 írta: 2018.10.14. 08:48


Küllőből a 177 mm-es Kanuni küllő kellett, jól tévedek?
Nem tudom, mert egy komplett új kereket vettem szőröstől, bőröstől.
Ezt: https://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/R ... 1-301.html
Jaa, akkor tárgytalan a kérdés :D
No, a lényeg, hogy a Kanuni agy átmérője kisebb, mint a DDR-es agyé, így hosszabb küllő kell bele, és szerintem a 177 mm-es küllő lesz az, amit lehet itthon kapni "Kanuni küllő 177 mm" elnevezéssel (ha jól néztem utána, a gyári 18-as első kerék küllője 163 mm-es)
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Tony91 írta: 2018.10.14. 08:48
Zorka írta: 2018.10.10. 18:45

Köszönöm! Dob az mindegyiken és szerintem jobb is mint a régi fajta. :D

Küllőből a 177 mm-es Kanuni küllő kellett, jól tévedek?
Nem tudom, mert egy komplett új kereket vettem szőröstől, bőröstől.
Ezt: https://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/R ... 1-301.html
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Zorka írta: 2018.10.10. 18:45
Tony91 írta: 2018.10.10. 18:40

Köszönöm! :)
Szép jószág, ez a tárcsa szerintem dob rajta :)
Köszönöm! Dob az mindegyiken és szerintem jobb is mint a régi fajta. :D

Küllőből a 177 mm-es Kanuni küllő kellett, jól tévedek?
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Tony91 írta: 2018.10.10. 18:40
Zorka írta: 2018.10.10. 18:12

0.jpg
Köszönöm! :)
Szép jószág, ez a tárcsa szerintem dob rajta :)
Köszönöm! Dob az mindegyiken és szerintem jobb is mint a régi fajta. :D
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Zorka írta: 2018.10.10. 18:12
Tony91 írta: 2018.10.10. 17:09

Képet tudnál ide feltenni, hogy látszódjon a féktárcsád?
0.jpg
Köszönöm! :)
Szép jószág, ez a tárcsa szerintem dob rajta :)
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Tony91 írta: 2018.10.10. 17:09
Zorka írta: 2018.10.10. 16:36

Nem. Az enyémben komplett ETZ villa van. Ugyanis ez eredetileg krómvillás volt. (Nem /1)
Képet tudnál ide feltenni, hogy látszódjon a féktárcsád?
0.jpg
Zorka

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Tony91 írta: 2018.10.10. 17:09
Zorka írta: 2018.10.10. 16:36

Nem. Az enyémben komplett ETZ villa van. Ugyanis ez eredetileg krómvillás volt. (Nem /1)
Képet tudnál ide feltenni, hogy látszódjon a féktárcsád?
Mindjárt... :wink:
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Zorka írta: 2018.10.10. 16:36
aronpfabian írta: 2018.10.10. 14:57 A TS villaszár-távolsága is kisebb. Az eredeti ETZ méretekhez képest kellett levenni belőle (minden tárcsás átalakításnál felmerül) vagy a már TS-re alakított alkatrészeket kellett mégtovább alakítani?
Nem. Az enyémben komplett ETZ villa van. Ugyanis ez eredetileg krómvillás volt. (Nem /1)
Képet tudnál ide feltenni, hogy látszódjon a féktárcsád?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 41 vendég