Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

ilyen benzinálló szilikoncsövet pontosan hol lehet kapni?
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

torokb írta:Na, írok itt hülyeségeket. Persze hogy EM250 szívócsonk van rajta. Jól értem, a csonk karbi felőli végét csapjam le úgy, hogy rá lehessen bilincselni az intercooler csőt?

Igen! Esztergán szépen meg lehet oldani. ø 40 mm-re lecsapod a karbihoz csatlakozó részét (ez a BVF szívóoldal felőli átmérőjével azonos), erre veszel egy ø 40 mm-es szilikoncsövet, 35-40 mm hosszú darab kell ETZ-re (nálam éppen van is pár darab ilyen még), és 2 bilinccsel szépen ráfogatod. Garantáltan falsmentes, jól tömítő csatlakozást kapsz



Kép


Kép

Kép
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: torokb »

Na, írok itt hülyeségeket. Persze hogy EM250 szívócsonk van rajta. Jól értem, a csonk karbi felőli végét csapjam le úgy, hogy rá lehessen bilincselni az intercooler csőt?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

torokb írta:Szervusztok!

Még mindig ETZ250, egy 251-re való csatos karbival.
Falsot szív a szívócsonk és a karburátor csatlakozásánál. Úgy láttam, hogy itt egyszerűen fémes tömítés kell legyen. Lehet hogy más szívócsonk való a csatos karbihoz mint az eredetihez? Vagy csak kikopott az évek alatt? Teflon szalag nem nagyon megy be közé, van más bevált megoldás? A szívócsonkra rá van öntve, hogy ES250, feltételezem hogy ez valami alkatrész jelölés, és nem azt jelenti hogy ősrégi ES MZ-re való?
Csak az EM250 csonk lesz jó neked. Borzalmas konstrukció amúgy, idővel deformálódnak és kopnak is, garantált a falsolás.

Esztergáltasd le a bilincs részt akkorára mint a karbi külső átmérője és intercooler csővel meg 2 csőbilinccsel rögzítsd kívülről. Sokunknak van így megoldva
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: torokb »

Szervusztok!

Még mindig ETZ250, egy 251-re való csatos karbival.
Falsot szív a szívócsonk és a karburátor csatlakozásánál. Úgy láttam, hogy itt egyszerűen fémes tömítés kell legyen. Lehet hogy más szívócsonk való a csatos karbihoz mint az eredetihez? Vagy csak kikopott az évek alatt? Teflon szalag nem nagyon megy be közé, van más bevált megoldás? A szívócsonkra rá van öntve, hogy ES250, feltételezem hogy ez valami alkatrész jelölés, és nem azt jelenti hogy ősrégi ES MZ-re való?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

boors írta:Sziasztok! Van egy katonai etz-m. Most èpìtettem ùjra össze, a blokkban elèg kevès km van (gyári dugò stb.) Menet közben viszont van egy olyan problèmám vele,hogy 4-5000 fordulatsz. tartomány közt elèg gyenge, ezen kívül viszont megy rendesen. Minden alkatrèsz gyári, annyi változtatàs van csak rajta hogy a kipufogó dobba nem lòg be a könyök, illetve a főfúvóka 135re van cserélve. (Mint a sima 250_en). A karbiban a sùber kicsit zörög.. Van tippetek hogy mi lehet a probléma?
A tűt és az alapjárati rendszert is állítsd be. Tiszta karburátorral persze
boors
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Tartózkodási hely: veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: boors »

Sziasztok! Van egy katonai etz-m. Most èpìtettem ùjra össze, a blokkban elèg kevès km van (gyári dugò stb.) Menet közben viszont van egy olyan problèmám vele,hogy 4-5000 fordulatsz. tartomány közt elèg gyenge, ezen kívül viszont megy rendesen. Minden alkatrèsz gyári, annyi változtatàs van csak rajta hogy a kipufogó dobba nem lòg be a könyök, illetve a főfúvóka 135re van cserélve. (Mint a sima 250_en). A karbiban a sùber kicsit zörög.. Van tippetek hogy mi lehet a probléma?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

KILL3R etz írta:Használható ha a tűt kicseréled benne németre. Viszont ~25e km alatt szétkopott nálam. :evil:

A legnagyobb baj, hogy az eredeti német bing is szétkopik 25 ezer km alatt :( úgy lötyög a tolattyú a házban, mint harangban a nyelv.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Használható ha a tűt kicseréled benne németre. Viszont ~25e km alatt szétkopott nálam. :evil:
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: torokb »

Na, még egy kérdés felmerült bennem.

A taiwani gyártású "bing" porlasztókkal érdemes próbálkozni?
TKrisz36
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.07.21. 17:33
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: TKrisz36 »

kiszsebi írta:
Athem írta:Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!
Ebben nincs teljesen igazad... A késői kis ETZ-kre került Bing karburátor, amiken az alapjárati rendszer hasonló a csatos BVF-hez: kifelé tekerve nő az alapjárat, mert nem a tolattyút emeli, hanem egy plusz légcsatornát nyit.

Első körben tisztázzuk, milyen a karbi! Ha BVF, akkor tényleg nem szerencsés a teljesen betekert alapjárati csavar. Ilyenkor a visszarúgás oka is lehet ez.

Ja, én a légszűrőre is rálesnék...
Igazatok lett, a baj az volt h teljesen be volt csavarva a csavar, es igen BVF karbi van rajta. Most h kicsavartam egy cseppet, megszuntek a visszarugasok illetve melegen is jobb az alapjarat, de meg nem az igazi, meg egy par napot bibelodni kell vele... koszonom szepen a segitokeszsegeteket. :)
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Stephanus írta:Ezt a sok "használhatatlan" csatos karbit ugye azért nem dobtátok még ki? Szívesen mennék egy kört az országban, hogy begyűjtsem őket.
De komolyan!
Van itthon kettő :D . Az egyik használható, csak normális fogyasztást nem tudok vele hozni (6 liter körül eszik vele a motor, papásan hajtva is, ez a tartalék karburátorom), a másikkal nemtudom mi van, nemtudom vele beállítani a motort (el lehet tömődve valamelyik harántfurat szerintem, pedig már volt ultrahangos tisztításon is)
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: torokb »

Tony91 írta:
aronpfabian írta:
1. felszerelhető de nem ajánlom. A kopásra és lerakódásra sokkal érzékenyebb mint az N2-es, ezért 30 évvel a gyártás után elég nehéz lesz használható darabot találni. N2-esből is nagyon ritka, nemhogy ebből
2. szűrőt kidobni azonnal, mielőtt megragasztod a motort vele!!

Volt 2 csatos karbim is a 251-es ETZ-mre, de 2 szorulás és 2,5 év kínlódás után félretettem mindkét csatos karbimat... Ne akarj olyan karbit, csak és akkor kizárólag, ha tudsz eredeti 0 km-es újat (amire vajmi kevés esély van :D )
Vettem egy 30 mm-es KOSO-t, azzal most arany életem van :D
Amit a csapban és az ülepítőben lévő 2 db szűrő nem szűr meg, azt a harmadik sem fogja. Felesleges telecseszni szűrővel a motort, kettő van a csapban, az istenuntig elég
Nyolc éve vettem a járgányt, ez a csatos karbi volt rajta. Mostanáig nem is vettem észre hogy nem ez való rá, semmi bajom nem volt vele. :) A szűrő azért került bele a csőbe, mert a kis rozsdadarabok eltömték az üresjárati fúvókát. Lehet hogy felveszem a kapcsolatot a motortank.hu-val.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

Ezt a sok "használhatatlan" csatos karbit ugye azért nem dobtátok még ki? Szívesen mennék egy kört az országban, hogy begyűjtsem őket.
De komolyan!
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

aronpfabian írta:
torokb írta:Szervusztok!

Elnézést ha már sokszor volt ez a kérdés.
250-es ETZ motorra módosítás nélkül felszerelhető a "csatos" BVF karburátor? Úgy tudom ez a 251-esekre való gyárilag.

Második kérdés: ötödikben elfogy a lendület olyan 4-5000 fordulat magasságában. Okozhatja ezt túl dús keverék? Azért gondoltam, mert eléggé füstöl, már gondolkodtam hogy nyárra egyel lentebb kéne ereszteni a subert. Viszont ha így sokat is fogyaszt, de mennie azt azért kéne rendesen. Másik ötlet hogy rozsda miatt szűrőt tettem a karbi elé, lehetséges hogy ez megfogja annyira az üzemanyagáramlást hogy emiatt nem megy a járgány?

Köszi a segítséget!
1. felszerelhető de nem ajánlom. A kopásra és lerakódásra sokkal érzékenyebb mint az N2-es, ezért 30 évvel a gyártás után elég nehéz lesz használható darabot találni. N2-esből is nagyon ritka, nemhogy ebből
2. szűrőt kidobni azonnal, mielőtt megragasztod a motort vele!!

Volt 2 csatos karbim is a 251-es ETZ-mre, de 2 szorulás és 2,5 év kínlódás után félretettem mindkét csatos karbimat... Ne akarj olyan karbit, csak és akkor kizárólag, ha tudsz eredeti 0 km-es újat (amire vajmi kevés esély van :D )
Vettem egy 30 mm-es KOSO-t, azzal most arany életem van :D
Amit a csapban és az ülepítőben lévő 2 db szűrő nem szűr meg, azt a harmadik sem fogja. Felesleges telecseszni szűrővel a motort, kettő van a csapban, az istenuntig elég
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

torokb írta:Szervusztok!

Elnézést ha már sokszor volt ez a kérdés.
250-es ETZ motorra módosítás nélkül felszerelhető a "csatos" BVF karburátor? Úgy tudom ez a 251-esekre való gyárilag.

Második kérdés: ötödikben elfogy a lendület olyan 4-5000 fordulat magasságában. Okozhatja ezt túl dús keverék? Azért gondoltam, mert eléggé füstöl, már gondolkodtam hogy nyárra egyel lentebb kéne ereszteni a subert. Viszont ha így sokat is fogyaszt, de mennie azt azért kéne rendesen. Másik ötlet hogy rozsda miatt szűrőt tettem a karbi elé, lehetséges hogy ez megfogja annyira az üzemanyagáramlást hogy emiatt nem megy a járgány?

Köszi a segítséget!
1. felszerelhető de nem ajánlom. A kopásra és lerakódásra sokkal érzékenyebb mint az N2-es, ezért 30 évvel a gyártás után elég nehéz lesz használható darabot találni. N2-esből is nagyon ritka, nemhogy ebből
2. szűrőt kidobni azonnal, mielőtt megragasztod a motort vele!!
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: torokb »

Szervusztok!

Elnézést ha már sokszor volt ez a kérdés.
250-es ETZ motorra módosítás nélkül felszerelhető a "csatos" BVF karburátor? Úgy tudom ez a 251-esekre való gyárilag.

Második kérdés: ötödikben elfogy a lendület olyan 4-5000 fordulat magasságában. Okozhatja ezt túl dús keverék? Azért gondoltam, mert eléggé füstöl, már gondolkodtam hogy nyárra egyel lentebb kéne ereszteni a subert. Viszont ha így sokat is fogyaszt, de mennie azt azért kéne rendesen. Másik ötlet hogy rozsda miatt szűrőt tettem a karbi elé, lehetséges hogy ez megfogja annyira az üzemanyagáramlást hogy emiatt nem megy a járgány?

Köszi a segítséget!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Athem írta:Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!
Ebben nincs teljesen igazad... A késői kis ETZ-kre került Bing karburátor, amiken az alapjárati rendszer hasonló a csatos BVF-hez: kifelé tekerve nő az alapjárat, mert nem a tolattyút emeli, hanem egy plusz légcsatornát nyit.

Első körben tisztázzuk, milyen a karbi! Ha BVF, akkor tényleg nem szerencsés a teljesen betekert alapjárati csavar. Ilyenkor a visszarúgás oka is lehet ez.

Ja, én a légszűrőre is rálesnék...
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

TKrisz36 írta:Szisztok!Körülbelül 6 év állás után elővettem a 125 ETZ-t. Új akksi, új benzincsap, karbi kitakarítva. Az lenne a problémám, h nem tudok rá alapjáratot varázsolni. Amint beindul azonnal felugrik 7-8000 fordulatig, pedig a súber nem akad fenn. Mindkét levegőcsavar teljesen be van tekerve. Arra gyanakszom h falsot szív valahol, de ennyire? Illetve olyan gondom van még (nem tudom mennyire illik a témába), hogy szinte minden rárúgáskor visszarúg a motor. A gyújtást ellenőriztem, 3mm-el a holtpont előtt nyit a megszakító, a megszakítóhézag is rendben van, ezért is nem értem. Annyi lehet, hogy a gyertyahézag nagyobb a kelleténél. Ez okozhat ilyen problémát? Ezeken kívül nem észleltem semmi hibát. Válaszotokat előre is köszönöm

Ha gyári karbid van az egyik azaz alapjárat csavarod. Az nem kimondottan jó ha be van tekerve mind a kettő;a levegő csavart meg teljesen be csavarod és másfél fordulatot ki. az alapjáratit meg teljesen ki benyúlsz hátulról a karbiba persze nem úgy, hogy jár és az alapjárati csavart addig csavarod befelé amíg az ujjaddal érzed, hogy a súber megemelkedik kb 1-1,5 mm. Elviekben menni fog meg lesz alapjárat.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ha a súberütköző végig be van tekerve, az akadályozza a súber mozgását (nekinyomja a súberház falának). Ez önmagában okozhatja a tapasztalt jelenséget.
TKrisz36
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.07.21. 17:33
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: TKrisz36 »

Athem írta:Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!
Köszönöm a gyors választ, megnézem amint időm engedi. Majd írok, hogy mi lett. :)
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem »

Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!
TKrisz36
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.07.21. 17:33
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: TKrisz36 »

Szisztok!Körülbelül 6 év állás után elővettem a 125 ETZ-t. Új akksi, új benzincsap, karbi kitakarítva. Az lenne a problémám, h nem tudok rá alapjáratot varázsolni. Amint beindul azonnal felugrik 7-8000 fordulatig, pedig a súber nem akad fenn. Mindkét levegőcsavar teljesen be van tekerve. Arra gyanakszom h falsot szív valahol, de ennyire? Illetve olyan gondom van még (nem tudom mennyire illik a témába), hogy szinte minden rárúgáskor visszarúg a motor. A gyújtást ellenőriztem, 3mm-el a holtpont előtt nyit a megszakító, a megszakítóhézag is rendben van, ezért is nem értem. Annyi lehet, hogy a gyertyahézag nagyobb a kelleténél. Ez okozhat ilyen problémát? Ezeken kívül nem észleltem semmi hibát. Válaszotokat előre is köszönöm
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Igen a fizetésről van igazolás hogy rendben volt, csak még nem adta fel ha jól értem. Meglátjuk, hogy milyen lesz, reményeim szerint a levegőszűrő felől könnyebb lesz összehozni, hogy stimmeljen, mint a szívócsonk felől. Na meg hogy a torokátmérővel változik a javasolt ccm. ezért próbálnám be mindenképp :wink:
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

z25z írta:Én berendeltem egyet, amit adtál linket azon, de 3 napja csak awaiting....és azt írja 4 nap múlva cancel order. Ilyenkor vajon mi a p... van? :shock:
A fizetés sikeres volt?
De lehet, hogy hétfőn adja csak fel, nekem is a rendeléstől és fizetéstől számított 4 nap után adta fel a karbit, itt volt 2 hét múlva. Hétfőn csekkolj majd rá, szerintem akkor már fel lesz adva, de kapsz e-mailt is a feladásról, legalábbis én mindig kapok

Amúgy olyan hatalmas méretbeli gond nem lehet, ha erre a 250-esre is felment így


Kép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Én berendeltem egyet, amit adtál linket azon, de 3 napja csak awaiting....és azt írja 4 nap múlva cancel order. Ilyenkor vajon mi a p... van? :shock:
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Athem írta:Igen.
Akkor maradunk a 30-asnál
2 ismerősömnek kell KOSO-t rendelni, csak először körbejártam, hogy érdemes-e a 32-est venni, vagy maradjon a 30-as.
Köszöntem a válaszokat!
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem »

Igen.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Athem írta:Állítólag a csonkra már igen, de a légszűrőházból jövő gumiba már nem jó a méret, nagy a luk. Ezt olvastam.

Tehát nagyobb az átmérője hátul, mint a légszűrő felőli guminak?
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem »

Állítólag a csonkra már igen, de a légszűrőházból jövő gumiba már nem jó a méret, nagy a luk. Ezt olvastam.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Üdv!
A 32-es KOSO karbiról tud-e valaki nyilatkozni? Rámegy 1:1-ben a gyári csonkra és légszűrőgumira?
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

aronpfabian írta:
gylevee írta:Sziasztok!

Egy ETZ 250 típust újítunk fel, adott a probléma, hogy rozsdásodik belülről a tank. Utánajártam már a témának, de elég sok verziót olvastam a tisztításra. A kavicsos megoldást már alkalmaztam, de a rozsdásodás újra előjött. Mit tehetek ez ügyben? Mindenféle megoldás érdekelne. Előre is köszönöm a válaszokat!

Ui: Remélem jó helyre írtam a kérdést, ez az első bejegyzésem.
http://motortank.hu - vagy megveheted a POR15 1 tankos műgyantázó készletet magadnak, kb ugyanannyiba kerül, és bennevan a lehetőség hogy esetleg véletlenül elrontod...
Vagy hagyod a rozsdát, és teszel egy kicsi papírszűrőt a karbi elé és mindig legyen rendesen benzin a tankba.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

gylevee írta:Sziasztok!

Egy ETZ 250 típust újítunk fel, adott a probléma, hogy rozsdásodik belülről a tank. Utánajártam már a témának, de elég sok verziót olvastam a tisztításra. A kavicsos megoldást már alkalmaztam, de a rozsdásodás újra előjött. Mit tehetek ez ügyben? Mindenféle megoldás érdekelne. Előre is köszönöm a válaszokat!

Ui: Remélem jó helyre írtam a kérdést, ez az első bejegyzésem.
http://motortank.hu - vagy megveheted a POR15 1 tankos műgyantázó készletet magadnak, kb ugyanannyiba kerül, és bennevan a lehetőség hogy esetleg véletlenül elrontod...
gylevee
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2017.06.25. 18:10
MZ-d típusa: MZ/ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gylevee »

Sziasztok!

Egy ETZ 250 típust újítunk fel, adott a probléma, hogy rozsdásodik belülről a tank. Utánajártam már a témának, de elég sok verziót olvastam a tisztításra. A kavicsos megoldást már alkalmaztam, de a rozsdásodás újra előjött. Mit tehetek ez ügyben? Mindenféle megoldás érdekelne. Előre is köszönöm a válaszokat!

Ui: Remélem jó helyre írtam a kérdést, ez az első bejegyzésem.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

csoka írta:A beszúrásokat nem lehet megcsinálni kulcsmásoló esztergával?
Olyan nincs az ismeretségi körömben :(
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

A beszúrásokat nem lehet megcsinálni kulcsmásoló esztergával?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

És ha szimplán egy befogásnyival hosszabb darabból indultok?

Teli anyagra először a kúp, aztán kilógatni, és a beszúrásokat megcsinálni. :wink:
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

KILL3R etz írta:
Tony91 írta:Üdv Urak!

BVF 30N3-1 súbertű témában következő a helyzet:
2 orsós ESL kis CNC esztergán a kúpot gyönyörűen meg tudtuk munkálni (MEO labormérés szerint századpontosan). Viszont a patronos megfogás miatt (és ezáltal a visszahúzás lehetősége nélkül) a beszúrásokat nem tudjuk megcsinálni (amik a tű helyzetét szabják meg) :/
Számomra itt a vége, a környezetemben nincs erre alkalmas gép. Még egy lehetőséget megjárok, az pedig a következő lenne: van ugyebár magyar utángyártott tű. ennek megkeresem a gyártóját, és megpróbálok velük beszélni az ügyben
És ha előbb a beszúrásokat csináljátok meg, és utána átfogva a kúpot? A patron miatt excentricitás minimális, ütköztetni meg tudod külső hosszra befogásnál, pár tized nem számít ott úgyse.

Egyet megpróbáltunk úgy, ott már olyan kicsi átmérőre megyünk le, hogy aztán a kúp nem lesz jó. A beszúrásokkal meggyengült az anyag, a kúp nem lett pontos, beremegett az anyag a beszúrások miatt. Beszúrások nélkül nem produkálta ezt. Talán a beszúrásokat meg lehetne utólag csinálni, arra még gondoltam. Áttenni másra, rámérni a helyeit, majd kézzel megcsinálni bizonyos fordulatszám mellett. Más nem jut eszembe hirtelen
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Tony91 írta:Üdv Urak!

BVF 30N3-1 súbertű témában következő a helyzet:
2 orsós ESL kis CNC esztergán a kúpot gyönyörűen meg tudtuk munkálni (MEO labormérés szerint századpontosan). Viszont a patronos megfogás miatt (és ezáltal a visszahúzás lehetősége nélkül) a beszúrásokat nem tudjuk megcsinálni (amik a tű helyzetét szabják meg) :/
Számomra itt a vége, a környezetemben nincs erre alkalmas gép. Még egy lehetőséget megjárok, az pedig a következő lenne: van ugyebár magyar utángyártott tű. ennek megkeresem a gyártóját, és megpróbálok velük beszélni az ügyben
És ha előbb a beszúrásokat csináljátok meg, és utána átfogva a kúpot? A patron miatt excentricitás minimális, ütköztetni meg tudod külső hosszra befogásnál, pár tized nem számít ott úgyse.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Tony91 írta:
hell írta:OK szomszéd. :) Multkorában láttalak szentesen berekehátnál lopakodó üzemmódban a sineken át... :D
Szentesen dolgozok, motorral vagy biciklivel járok melóba, előfordulhat simán, hogy látsz :)
Tudom hogy ott dolgozol közeljövőben megyünk szegvárra pecásvízmustrára lehet arra is összefutunk majd... :D
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

hell írta:OK szomszéd. :) Multkorában láttalak szentesen berekehátnál lopakodó üzemmódban a sineken át... :D
Szentesen dolgozok, motorral vagy biciklivel járok melóba, előfordulhat simán, hogy látsz :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

OK szomszéd. :) Multkorában láttalak szentesen berekehátnál lopakodó üzemmódban a sineken át... :D
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

hell írta:Tehát akkor a gázbowden sem jó ami van kisipari hozzá jól értem?
A bowdenkülső rövidebb, és a súberben lévő végénél vannak eltérések. Konkrét méreteket nemtudok, Kolozsvári Imivel csináltattam a közdarabokat és a bowdent is, elküldtem hozzá a karbit :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Tehát akkor a gázbowden sem jó ami van kisipari hozzá jól értem?
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Üdv Urak!

BVF 30N3-1 súbertű témában következő a helyzet:
2 orsós ESL kis CNC esztergán a kúpot gyönyörűen meg tudtuk munkálni (MEO labormérés szerint századpontosan). Viszont a patronos megfogás miatt (és ezáltal a visszahúzás lehetősége nélkül) a beszúrásokat nem tudjuk megcsinálni (amik a tű helyzetét szabják meg) :/
Számomra itt a vége, a környezetemben nincs erre alkalmas gép. Még egy lehetőséget megjárok, az pedig a következő lenne: van ugyebár magyar utángyártott tű. ennek megkeresem a gyártóját, és megpróbálok velük beszélni az ügyben

KOSO karbival kapcsolatban:
Én is vettem még májusban egy 30 mm-es KOSO karbit, most lettek kész rá a közdarabok és a bowden, a napokban érkeztem feltenni a motorra. A beállítás pár perc, majd 20 km tesztkör után gyorsnak mondható, más tapasztalataira hallgatva. Amivel én ráraktam a 251-es ETZ-re, és eddig 240 km-en át hibátlannak érzem: 115-ös főfúvóka, 35-ös alapjárati fúvóka (38-as alapjáratival és 120-as főfúvókával érkezik a karbi Kínából)

Kép


Kép

Valamint egy kis videó a KOSO karbis 251-esemről. itt még nem volt 100%-osra az alapjárat beállítva, azóta kapott egy kis finomítást:

https://www.youtube.com/watch?v=fWGzft_nW_w
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Akkor eladom a Bingem és veszek egy zsák koso-t.... :)
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 475
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: amatőr »

Kétféle emzés van:akinek van koso karbija,és akinek lesz! :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez egy nagyon jó ötlet. Sok embernek hasznára válna az biztos!
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Akár írhatnátok egy részletes cikket erről a koso karbis tuningról. Jó részletesen hogy milyen közdarab meg egyéb cucc (fúvóka) kell hozzá, meg hogy milyen beállításokkal mentek (250ccm, 300ccm esetén). Legalább nem kell minden kérdés után újra leírni :)
Na meg az oldalon is lenne tartalom :D
tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tybke98 »

tybke98 írta:
KILL3R etz írta:Lehörgéshez, rángatáshoz biztos nincs, ha csak bizonyos idő után kezdi el, magas fordulaton.
Értem. Köszönöm. :)
Tegnap volt rá lehetőségem, hogy kipróbáljam a motort hosszabb távon is. Vettem bele egy NGK B8HS gyertyát. Most nem hörgött le érdekes módon :roll: de a gyertya így befolyásolná ezt? Arra is gondoltam, hogy a tankban most jóval több benzin volt mint a múltkor. Lehet, hogy nem volt meg a kellő nyomás a tűszelepre? :-k Lényeg, hogy tegnap jól üzemelt.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 56 vendég