Nem mágneses! Hibás a szöveg a boltokban (vsz a nagyker nem olvasta el a hozzá járó valóban alapos és kimerítő leírást). Optikai, és ezt beállításnál is vedd figyelembe: közvetlen fénynél nem működik, villódzótól meghülyül.zoltan72 írta:Köszönöm a segítő hozzászólásokat.
A főtengelynek, csapágyaknak nincs baja, a motor darabokra volt szedve, átnézve. Tényleg lehet abban igazság, hogy elmászik a gyújtás. Mikor be van állítva, jó, bár igazán jó előgyújtást nem lehetett rajta soha beállítani. Én arra gyanakszom, hogy korábban kapott a főtengely egy felújítást, és ott elment valami az összerakásnál, talán a megszakító nyitó tengely rögzítője fordult odébb. Csak tipp. De a megszakító minőségére is tippelek, de már annyit piszkáltam ezt a részt, és először minden ok, aztán megint jön a köhögés. Ezért gondoltam, kipróbálok egy olcsóbb más megoldást, amivel kizárhatok már egy-két dolgot. És a motor eredetiségét sem akarom annyira "megrontani". Ezt a mágnesest ma lerendeltem, kíváncsi leszek rá.
Még egyszer köszönöm mindenkinek!
Elektronika topik - a pokol kapuja
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2016.12.31. 21:09
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a segítő hozzászólásokat.
A főtengelynek, csapágyaknak nincs baja, a motor darabokra volt szedve, átnézve. Tényleg lehet abban igazság, hogy elmászik a gyújtás. Mikor be van állítva, jó, bár igazán jó előgyújtást nem lehetett rajta soha beállítani. Én arra gyanakszom, hogy korábban kapott a főtengely egy felújítást, és ott elment valami az összerakásnál, talán a megszakító nyitó tengely rögzítője fordult odébb. Csak tipp. De a megszakító minőségére is tippelek, de már annyit piszkáltam ezt a részt, és először minden ok, aztán megint jön a köhögés. Ezért gondoltam, kipróbálok egy olcsóbb más megoldást, amivel kizárhatok már egy-két dolgot. És a motor eredetiségét sem akarom annyira "megrontani". Ezt a mágnesest ma lerendeltem, kíváncsi leszek rá.
Még egyszer köszönöm mindenkinek!
A főtengelynek, csapágyaknak nincs baja, a motor darabokra volt szedve, átnézve. Tényleg lehet abban igazság, hogy elmászik a gyújtás. Mikor be van állítva, jó, bár igazán jó előgyújtást nem lehetett rajta soha beállítani. Én arra gyanakszom, hogy korábban kapott a főtengely egy felújítást, és ott elment valami az összerakásnál, talán a megszakító nyitó tengely rögzítője fordult odébb. Csak tipp. De a megszakító minőségére is tippelek, de már annyit piszkáltam ezt a részt, és először minden ok, aztán megint jön a köhögés. Ezért gondoltam, kipróbálok egy olcsóbb más megoldást, amivel kizárhatok már egy-két dolgot. És a motor eredetiségét sem akarom annyira "megrontani". Ezt a mágnesest ma lerendeltem, kíváncsi leszek rá.
Még egyszer köszönöm mindenkinek!
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A facebook "MZ csoportba" valaki árult egy komplett valamilyen mágneses gyújtást 18 000-ért.Az agyalásokból az jött le,hogy 250-es MZ-be befér,de a mandró 125-be vette...oda nem fér be.zoltan72 írta:Üdv. A VAPE renszerre első nekifutásnak sokallom az árát, ha jól néztem, kb 80e. A mágnes jeladós megér annyit, hogy kipróbáljam, aztán ha nem lesz jó, beruházok később a vape-ba. Nagyon köszönöm a segítségeket, sziasztok.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A főtengely csapágyak rendben vannak,tehát a gyújtás elmászkálása lehet a hajtókaron összeadódó kotyogás is(alsó+felső tűgörgő)."Távgyógyítással" nehéz megállapítani...
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 476
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pontosan! Előfordulhat ,hogy belever az index a karterba,pontosabban a jeladó a szenzorba,mert annyira kalimpál a forgórész.MrDok írta:Ez biztos jó.aronpfabian írta:Van 6V Mecseki is. Ez motorosboltokban "MZ mágnesjeladós gyújtás beépített tirisztorral" néven szokott szerepelni, ami azért jó mert optikai jeladós tranzisztoros. 10.000 Ft körüli összegért vesztegetik.
A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.
De ha a gyújtás időpont elmászkál, kitudja hol jár éppen, én biztosan nem ezzel kezdeném a kivizsgálást.
Persze lehet másképp is, mint ahogy én csinálnám.....
Amatőr,... a rádióamatőr
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez biztos jó.aronpfabian írta:Van 6V Mecseki is. Ez motorosboltokban "MZ mágnesjeladós gyújtás beépített tirisztorral" néven szokott szerepelni, ami azért jó mert optikai jeladós tranzisztoros. 10.000 Ft körüli összegért vesztegetik.
A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.
De ha a gyújtás időpont elmászkál, kitudja hol jár éppen, én biztosan nem ezzel kezdeném a kivizsgálást.
Persze lehet másképp is, mint ahogy én csinálnám.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2016.12.31. 21:09
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv. A VAPE renszerre első nekifutásnak sokallom az árát, ha jól néztem, kb 80e. A mágnes jeladós megér annyit, hogy kipróbáljam, aztán ha nem lesz jó, beruházok később a vape-ba. Nagyon köszönöm a segítségeket, sziasztok.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Van 6V Mecseki is. Ez motorosboltokban "MZ mágnesjeladós gyújtás beépített tirisztorral" néven szokott szerepelni, ami azért jó mert optikai jeladós tranzisztoros. 10.000 Ft körüli összegért vesztegetik.
A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.
A motoralkatreszt24 és a Futár Motorosbolt biztos árulja, de máshol is lehet.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha nem sajnalod a pénzt rá,akkor vegyél Vape gyújtást.Nem olcsó,de mindent tartalmaz.Elektronikus gyujtas,trafó, fesszabályzó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A 6 v rendszer teljesen megbízhatóan és tartósan látja el a feladatát, ha megfelelően van kezelve. Ez egyszeri rendberakást jelent. Teljes körűen. Vezetékezés, dinamó stb.
Szépen lehet forgatni is a motort vele, már amennyire kell.
Szépen lehet forgatni is a motort vele, már amennyire kell.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2016.12.31. 21:09
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok, először is BUÉK mindenkinek!
Két éve van egy MZ TS 250/1 em, ebből 1 év volt a rendberakás, az elmúlt év pedig a motorozás lett volna, de inkább az általános hibák -GYÚJTÁS- miatti bütykölésé volt, ami persze nem lett, és nem is lesz soha tökéletes. Hozzáteszem, nem vagyok nagy szakértő, de idővel-sok idővel- megértem a problémák apropóját. A lényeg az, hogy egyszerűen nem lehetett soha beállítani az előgyújtásomat, valamiért mindig túl nagy volt-vagy kicsi, már nem emlékszem-, és magasabb fordulaton nem lehetett motorozni a géppel. Főtengelycsapágyak rendben! Hiába reszeltem ki az alaplap csavarfurataiból, nem segített. Legutóbb a megszakítót nyitó ovális tengely illesztő csapjához nyúltam, új illesztőhornyot vágva abba 2-3mm-el az eredeti mellé, hogy előbb-vagy később, már nem tudom- nyisson a megszakító. Sokat javult a helyzet, de ha egyenletes fordulaton szeretnék motorozni 80 körül, mindig nagyon enyhén észrevehetően egyenetlenül löködve halad a motor, és a magas fordulatú kihúzatás sem megy, bedadog melegen. El is lennék vele olyan segédmotoros tempóban, de a fiam, akivel simsonos túrázni szoktunk, karácsonyra kapott egy aprilia rs 125-öt, kipróbáltam, és az az érzésem, nem hagyhatom, hogy megszégyenítse a korosztályom remekművét, márpedig ha így hagyom az MZ-t, egész nyáron rajtunk fog gúnyolódni.
LÉNYEG: Az MZ 6V-os, és szeretném tökéletesíteni a gyújtását jeladósra. Nézegettem a yut.videókat, és az oldalakat. Én három félét találtam: -HALL; -MÜLLER; -ZAPLON electronic. Az utóbbi tűnik a legegyszerűbbnek, de nem találok megvásárolható linket. És azt gondolom, 6V-ba csak a Müller féle jöhet számításba. Ebben szeretném a segítségeteket kérni, biztos tele vagytok már tapasztalatokkal! Szempontok: Ár, egyszerű beszerelhetőség.
Köszönöm hogy elolvastátok, sziasztok!
Két éve van egy MZ TS 250/1 em, ebből 1 év volt a rendberakás, az elmúlt év pedig a motorozás lett volna, de inkább az általános hibák -GYÚJTÁS- miatti bütykölésé volt, ami persze nem lett, és nem is lesz soha tökéletes. Hozzáteszem, nem vagyok nagy szakértő, de idővel-sok idővel- megértem a problémák apropóját. A lényeg az, hogy egyszerűen nem lehetett soha beállítani az előgyújtásomat, valamiért mindig túl nagy volt-vagy kicsi, már nem emlékszem-, és magasabb fordulaton nem lehetett motorozni a géppel. Főtengelycsapágyak rendben! Hiába reszeltem ki az alaplap csavarfurataiból, nem segített. Legutóbb a megszakítót nyitó ovális tengely illesztő csapjához nyúltam, új illesztőhornyot vágva abba 2-3mm-el az eredeti mellé, hogy előbb-vagy később, már nem tudom- nyisson a megszakító. Sokat javult a helyzet, de ha egyenletes fordulaton szeretnék motorozni 80 körül, mindig nagyon enyhén észrevehetően egyenetlenül löködve halad a motor, és a magas fordulatú kihúzatás sem megy, bedadog melegen. El is lennék vele olyan segédmotoros tempóban, de a fiam, akivel simsonos túrázni szoktunk, karácsonyra kapott egy aprilia rs 125-öt, kipróbáltam, és az az érzésem, nem hagyhatom, hogy megszégyenítse a korosztályom remekművét, márpedig ha így hagyom az MZ-t, egész nyáron rajtunk fog gúnyolódni.
LÉNYEG: Az MZ 6V-os, és szeretném tökéletesíteni a gyújtását jeladósra. Nézegettem a yut.videókat, és az oldalakat. Én három félét találtam: -HALL; -MÜLLER; -ZAPLON electronic. Az utóbbi tűnik a legegyszerűbbnek, de nem találok megvásárolható linket. És azt gondolom, 6V-ba csak a Müller féle jöhet számításba. Ebben szeretném a segítségeteket kérni, biztos tele vagytok már tapasztalatokkal! Szempontok: Ár, egyszerű beszerelhetőség.
Köszönöm hogy elolvastátok, sziasztok!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mértem ellenállást is, csak méréshatáron kívül volt, azért írtam hogy nincs kapcsolat.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ellenállást is mérj. De jó eséllyel ez kuka, ennek olyan kicsi ellenállása van hogy a csipogó is csipogna.zuzi996 írta:Ja neem. Rámértem rendesen. De két gyűrű között meg a lábak között sincs kapcsolatz25z írta:vagy arra gondolsz, hogy szemmel láthatóan nincs kapcsolat? de van, két lába van, amire rá vannak forrasztva a forgórész vezetékei, ha nincs köztük (a két gyűrű között)
mérhető ellenállás akkor szakadt
Esetleg ha csak a csúszógyűrűnél engedte el, szerencséd van, és vissza lehet forrasztani.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja neem. Rámértem rendesen. De két gyűrű között meg a lábak között sincs kapcsolatz25z írta:vagy arra gondolsz, hogy szemmel láthatóan nincs kapcsolat? de van, két lába van, amire rá vannak forrasztva a forgórész vezetékei, ha nincs köztük (a két gyűrű között)
mérhető ellenállás akkor szakadt
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm!
Kommutátorcsere viszont így talán megoldaná. Csak valakit találnom kell aki lecseréli. Valaki fogalakozik ilyesmivel? Ami a vastag részről lejön ott a vezeték egyben van.
Kommutátorcsere viszont így talán megoldaná. Csak valakit találnom kell aki lecseréli. Valaki fogalakozik ilyesmivel? Ami a vastag részről lejön ott a vezeték egyben van.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zuzi996 2016.12.21. 22:02-kor.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
vagy arra gondolsz, hogy szemmel láthatóan nincs kapcsolat? de van, két lába van, amire rá vannak forrasztva a forgórész vezetékei, ha nincs köztük (a két gyűrű között)
mérhető ellenállás akkor szakadt
mérhető ellenállás akkor szakadt
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
akkor megtaláltad a hibát: forgórész vezetékszakadás
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A két réz gyűrű között semmi kapcsolat nincsen.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azok a csúszógyűrűk hol vannak? Vagy Kommutátorra gondolsz?z25z írta:tipikus jellemzője a forgorész szakadásnak ... inditsd be és mérd, hogy van e töltés, vagy mérj ellenállást a csúszógyűrűkön ha jól emlékszem 5-6 ohm
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
tipikus jellemzője a forgorész szakadásnak ... inditsd be és mérd, hogy van e töltés, vagy mérj ellenállást a csúszógyűrűkön ha jól emlékszem 5-6 ohm
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Közben egy korábbi problémánál elakadtam. A töltésjelző lámpám ha ráadom a gyújtást nem világít. Viszont ha pl szénkeféket összeérintem világít, viszont amikor kommutátorhoz ér a két szénkefe, akkor semmi jelzés. Mik adhatnak ilyen hibát?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Eddig nincs gond de köszönöm a felhívást.amatőr írta:Csupán tanulságképp,nem okoskodásból. De faszán meg lehet görbíteni azt a csavart a hirtelen mozdulatokkal,alíg észrevehetően. Viszont az excentert ferdén tudja tartani utána,ami miatt össze vissza megy a gyújtás. Jártam így,azért mondom. Igazából gyújtás állításkor,amikor kompresszió ellenében "erővel" fordítottam át a motort,a csavarnál fogva.z25z írta:Ugyanúgy ahogy leveszed: a kompressziót felhasználva. (dugótámasz, és sebességbe téve taposott fék nem javasolt módszer)
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 476
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csupán tanulságképp,nem okoskodásból. De faszán meg lehet görbíteni azt a csavart a hirtelen mozdulatokkal,alíg észrevehetően. Viszont az excentert ferdén tudja tartani utána,ami miatt össze vissza megy a gyújtás. Jártam így,azért mondom. Igazából gyújtás állításkor,amikor kompresszió ellenében "erővel" fordítottam át a motort,a csavarnál fogva.z25z írta:Ugyanúgy ahogy leveszed: a kompressziót felhasználva. (dugótámasz, és sebességbe téve taposott fék nem javasolt módszer)
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
Amatőr,... a rádióamatőr
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ilyen létezik? Én mindig úgy tekintettem a hőszálas működésére ilyen esetben, mint egy konstrukciós hibából kovácsolt előnyre (alias "not a bug, a feature" ) nem mint valódi, tervezett funkcióra. Ha a féklámpád kiég akkor mi jelzi vissza? Ha a hátsó helyzetjelző?sunbim írta:. Az ,,indexrelé,, ami villogtatja őket tudnia kell azt hogy ha az első/hátsó indexed meghibásodik , gyorsabban villog!!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem is olyan lesz most aminél nem villog gyorsabban a visszajelző ha kiég(ha már egyszer megvettem őket ),de én nem látom ilyen sötéten a dolgokat.Mert amíg a túrákon nem győzzük egymást figyelmeztetni a kinnthagyott indexre,addig nem tudom elképzelni hogy mindenki állandóan azt figyelgeti hogy hogyan villog a visszajelző.Amugy meg pld én szinte minden indulás előtt megszoktam nézni.sunbim írta: Az ,,indexrelé,, ami villogtatja őket tudnia kell azt hogy ha az első/hátsó indexed meghibásodik , gyorsabban villog!! Különben honnan tudnád menet közben hogy valamelyik nincs rendben? ...Forgolódsz,nézegeted hogy most jó e elöl v. hátul,... v. átmennek rajtad.
De van igazságod,aki teheti olyat vegyen amit te is mondasz
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
Zé.
Az indexen az életed múlhat!
Ahol nem adnak meg fényerő adatot, lumen, lux, az felejtős! Legalább akkora fényerőt tudjon mint a 21W-os izzóink ! A led is veszíteni fog a fény erejéből, mert a gyártók általában túlhajtják őket. Az ,,indexrelé,, ami villogtatja őket tudnia kell azt hogy ha az első/hátsó indexed meghibásodik , gyorsabban villog!! Különben honnan tudnád menet közben hogy valamelyik nincs rendben? ...Forgolódsz,nézegeted hogy most jó e elöl v. hátul,... v. átmennek rajtad. Ami 1-100W-ig jó , az nem érzékeli a teljesítmény változást.
Tehát vagy szettben vásárolod őket, össze vannak hangolva teljesítményileg. Vagy építesz magadnak.
... Én is le fogom cserélni a sajátjaimat.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kíváncsi vagyok! Nekem is lesz egy kísérletem csak a posta épp összeomlott, nem jön az alkatrész... majd januárbanz25z írta:köszi a hozzászólásaitokat! körvonalazódnak az ötleteim ha megvalósul és jó lesz majd teszek fel képeket
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
köszi a hozzászólásaitokat! körvonalazódnak az ötleteim ha megvalósul és jó lesz majd teszek fel képeket
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egyet értve Áronnal!
Saját bőrömön tapasztaltam, én beledesítettem, de visítva ment vissza a hagyományos izzó!
ETZ-nél nincs is rá szükség, talán a 6 V.-os rendszerben lehetne létjogosultsága!
Saját bőrömön tapasztaltam, én beledesítettem, de visítva ment vissza a hagyományos izzó!
ETZ-nél nincs is rá szükség, talán a 6 V.-os rendszerben lehetne létjogosultsága!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem bármelyik ebay/aliexpress 1$-os villogtató jó erre. Az index LED amivel gond van: a LED fajlagos fényereje kb négyszerese a wolframszálas izzókénak (ami ennél nagyobb fényerőt vagy "izzó megfeleltetést" ír az a szokásos kínai kamu). Tehát egy indexbe legalább 21/4=5.25W-nyi LED-et kell beletenned hogy normálisan világítson.z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
A neten terjedő LED index leírások döntő többsége nem foglalkozik ezzel, csak fizikailag akarja kitölteni a burát, "jó lesz az úgy" felkiáltással. Pedig NEM jó!! Az izzó teljesen és egyenletesen erős fénnyel világítja be a burát. Ha látszanak a LED fénypontok (márpedig ezeknél általában igen), az azt jelenti, hogy jelentősen kisebb a fényerő mint szükséges (ahogy az izzószálat sem látod külön, ezt sem kéne)
Ma már kapható nagy teljesítményű (0.5W, 3W) egyedi LED illetve 7-10W névleges teljesítményű COB LED panelek. Ezekkel érdemes foglalkozni, a többi csak életveszélyes házibarkács.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A modernebb indexautomatáknak mindegy a terhelés. Nem az szabályozza a sebességet.z25z írta:Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
Az inkább csak egy kapcsoló, mint egy relé, ami egy jelre átengedi az áramot, csak ezek szakaszosan engedik.
Nekem ilyen van, az első indexek ledesek, akkor együtt jöttek távolkeleti rokonaimtól......
Ne kérdezd milyen márka. Eredeti.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Újabb dolgon jár az agyam: LED index. Ehhez ugyebár relét is cserélni kell. Néztem a felhozatalt és ilyeneket is látok: 6-12V 1-100W. A kérdés: ennek a relének tényleg tök mindegy hogy 6-12V között mekkora a feszültség, akkor is ugyanúgy villog? Vagy inkább a csak 12V-os a megfelelő? Próbált már valaki indexet LED-esíteni? Van konkrét relé tipus, ami bevált? Mindegy hogy 2 vagy 3 lábú?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Király Köszönöm mindenkinek!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Normál menetes metrikus 10-es csavar kell hozzá 5 cm hosszú elég, tekered befele és le fog ugrani (kézzel ellentarthatod a forgórészt) Trükk: a hátsó gátló alsó rögzítőcsavarja pont jó erre a célra
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm!
Lehúzatáshoz is kérhetek útmutatót? Nehogy ott meg elbarmoljak valamit.
Lehúzatáshoz is kérhetek útmutatót? Nehogy ott meg elbarmoljak valamit.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kiegészítésként annyi figyeld a főtengelyen lévő csap, a forgórész hornyába kerüljön! ( találkoztam olyannal ahol szinte új hornyot vágtak a kúpos részbe, a kolhoz módszeres rá erőszakolással)
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ugyanúgy ahogy leveszed: a kompressziót felhasználva. (dugótámasz, és sebességbe téve taposott fék nem javasolt módszer)
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
Felteszed a forgórészt és behajtod a M7x1-es csavart rugós alátéttel és mondjuk krovával ráhúzod, gyorsan, hogy a kompresszió ellentartson. Max. egy pár főtengely átfordulás alkalmával. Nem fog lelazulni. a gyári nyomaték 20 Nm.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Olyan kérdésem lenne még hogy a forgórészt hogyan cseréljem le? Illetve a lehúzatás nem is lenne gond. Az érdekelne, hogy utána hogy tudom felhúzatni? Vagy a főtengely végében van valami menet?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Rendben, köszönömaronpfabian írta:Elektromosra nem tudod átalakítani mert már most is az. Viszont ha elektronikusra szeretnéd, akkor Mecseki http://futarmotorosbolt.hu/termek//etz- ... er----3834zuzi996 írta:Sziasztok!
Kis segítséget kérnék. Etz-m hagyományos megszakítós gyújtását átszeretném alakítani elektromosra. Milyen szettet ajánlotok?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Elektromosra nem tudod átalakítani mert már most is az. Viszont ha elektronikusra szeretnéd, akkor Mecseki http://futarmotorosbolt.hu/termek//etz- ... er----3834zuzi996 írta:Sziasztok!
Kis segítséget kérnék. Etz-m hagyományos megszakítós gyújtását átszeretném alakítani elektromosra. Milyen szettet ajánlotok?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Kis segítséget kérnék. Etz-m hagyományos megszakítós gyújtását átszeretném alakítani elektromosra. Milyen szettet ajánlotok?
Kis segítséget kérnék. Etz-m hagyományos megszakítós gyújtását átszeretném alakítani elektromosra. Milyen szettet ajánlotok?
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szívesen, és ha netán egy előgyújtás vezérlést is építeni akarsz például a második kapcsoláshoz, íme egy Yamaha tzr125-höz készült négy görbés program. Többszikrás indítási segédlettel, hex programbólDlaca írta:Köszönöm !
maximális fordulat érték állíthatósággal.
- Csatolmányok
-
- TZR125 A-B-C-D curve.rar
- (472.52 KiB) Letöltve 173 alkalommal.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia.Dlaca írta:Üdv.
ha van kapcsolás inkább építenék.Tudod hideg téli esték,meg az alkotás öröme,ami motivál.
A megszakítóssal az a baj hogy igazi ddr-es megszakítót nem lehet már kapni, az utángyártott meg gagyi.
valószínű cserés a megszakítóm akkor meg tavasszal a hallos gyújtással kezdeném a szezont.
üdv Laca
Két link ahol IGBT-k a kapcsoló eszközök.
1):http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... 56#p109056
2):http://veteran.forum.hu/mz-motorok-szer ... #post40497
Utóirat:A második linken levő kapcsolás HELOTRONIK néven kapható, ezért üzletszerű után építése
-------------------TILOS----------------------
Sajnos tapasztalat azt diktálja, hogy ezt itt meg kellett említenem.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2016.11.28. 16:40-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt nézd meg : http://www.mzclubhungary.com/index.php/ ... cle?id=569Dlaca írta:Üdv.
ha van kapcsolás inkább építenék.Tudod hideg téli esték,meg az alkotás öröme,ami motivál.
A megszakítóssal az a baj hogy igazi ddr-es megszakítót nem lehet már kapni, az utángyártott meg gagyi.
valószínű cserés a megszakítóm akkor meg tavasszal a hallos gyújtással kezdeném a szezont.
üdv Laca
A gyári gy.elektronika kapcsolás:
A hall jeladót szerintem jobban jársz ha készen megveszed , ... a gyárit!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Neked elfogytak a megszakítóid? Amit tőled vettem nálam nagyon jól szuperál! A sráccal nem laktok messze egymástól.csoka írta:Ha tudsz egy a régi gyártóktól származó megszakítót szerezni,az évekre megoldja a problémát.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha tudsz egy a régi gyártóktól származó megszakítót szerezni,az évekre megoldja a problémát.
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 181
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Börzéken még kapni DDR-est! Egyébként nekem is utángyári van bent, és szépen teszi a dolgát, soha semmi baj nincs vele, azzal megy mindenhová a kicsike (szó szerint ).Dlaca írta:...az utángyártott meg gagyi...
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!"
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv.
ha van kapcsolás inkább építenék.Tudod hideg téli esték,meg az alkotás öröme,ami motivál.
A megszakítóssal az a baj hogy igazi ddr-es megszakítót nem lehet már kapni, az utángyártott meg gagyi.
valószínű cserés a megszakítóm akkor meg tavasszal a hallos gyújtással kezdeném a szezont.
üdv Laca
ha van kapcsolás inkább építenék.Tudod hideg téli esték,meg az alkotás öröme,ami motivál.
A megszakítóssal az a baj hogy igazi ddr-es megszakítót nem lehet már kapni, az utángyártott meg gagyi.
valószínű cserés a megszakítóm akkor meg tavasszal a hallos gyújtással kezdeném a szezont.
üdv Laca
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Dlaca írta:Üdv. Meguntam a megszakítós gyújtás,nem az igazi.
Tud valaki Hall -os gyujtást amit meglehet építeni?
gondolok kapcsolási rajzra, meg a nyák rajz is segítene a projekbe.
Köszi mindenkinek.
ETZ-150 (1987 1.tulaj)
Illetve ha van 6v változat panncsira ( T-5) azt is szívesen venném.
üdv
vegyél egy ilyet és semmit nem kell építened. Gyakorlatilag plug & play
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000109036
amúgy mi a baj a megszakítós gyújtással, amiért nem az igazi? Leírhatnád a problémát hátha tudunk ötletet adni.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég