Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 359
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2016.11.21. 12:55

sell írta:A készített feszítőkerettel három egyforma tömegű súlyt használtam, első mérés az összeszerelt terheletlen állapotban a rugók magassága egyformán 251mm a rugófeszítőt megemelve (két személyes állás) szintén egyformán 232mm. Második mérés egy súllyal terhelve TS 238 mm, ETZ 244mm
Harmadik, dupla súllyal: TS 221, ETZ 226
Negyedik, tripla súllyal: TS 199, ETZ 207
Ötödik , 3 súlyból egyet le , így visszaemelkedve TS 207 mm, ETZ 224 mm
Hatodik, még egy súly le , TS 231, ETZ 242
Ezek után "kétszemélyre állítva" ugyanígy ismételve a mérések:
Terhelés nélkül a rugók magassága így 232 mm.
Egy súly TS 232 mm, ETZ 232 mm
Két súly TS 224, ETZ 228
Három súly TS 208, ETZ 211
Egy súly le, TS 213, ETZ 221
Két súly le, TS 231 mm, ETZ 232 mm
Ezekből azthiszem egyértelműen kiderül, hogy a 16 menetes etz rugó erősebb.
Nem szeretnék kötözködni,de "sokéves" rugókat összehassonlítani méréssel......hát nem tudom!!?
Jelen mérés ok,de ez Zoli rugói esetében is így van?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.19. 23:21

eeeeez igen! =D> :smt023
Köszi, hogy megosztottad a tapasztalatod! Asszem van két eladó TS rugóm :lol: :mrgreen:

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 655
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2016.11.19. 21:26

A készített feszítőkerettel három egyforma tömegű súlyt használtam, első mérés az összeszerelt terheletlen állapotban a rugók magassága egyformán 251mm a rugófeszítőt megemelve (két személyes állás) szintén egyformán 232mm. Második mérés egy súllyal terhelve TS 238 mm, ETZ 244mm
Harmadik, dupla súllyal: TS 221, ETZ 226
Negyedik, tripla súllyal: TS 199, ETZ 207
Ötödik , 3 súlyból egyet le , így visszaemelkedve TS 207 mm, ETZ 224 mm
Hatodik, még egy súly le , TS 231, ETZ 242
Ezek után "kétszemélyre állítva" ugyanígy ismételve a mérések:
Terhelés nélkül a rugók magassága így 232 mm.
Egy súly TS 232 mm, ETZ 232 mm
Két súly TS 224, ETZ 228
Három súly TS 208, ETZ 211
Egy súly le, TS 213, ETZ 221
Két súly le, TS 231 mm, ETZ 232 mm
Ezekből azthiszem egyértelműen kiderül, hogy a 16 menetes etz rugó erősebb.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 655
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2016.11.19. 20:58

No, jelentkezem. Még melegében amíg nem marad el, csináltam egy állványt és méricskéltem! Az első benyomásom szétszedéskor, a 18 menetes telónál lényegesen könnyebb volt lenyomni a rugót az ékek kiszedéséhez. Továbbá a 18-asnak a gátló alján a felirat (gyártó lehet?) RENAK, az etz gátló alján IFA. A rugó menetszámán kívül a felső szem rögzítésében volt csak ( a RENAKnak csapos, az IFÁnak kontraanyás) egyéb (méretbeli) különbség nincs.
Jöjjenek a számok.: átmérőjük 7-7 mm, feszítetlen magasságuk 265 és 268mm az IFA javára. A előfeszítő mindkettőnél 19 mm emel.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 655
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2016.11.18. 21:07

A rugók összehasonlítását (elméletben, mikor agyaltam rajta) valamilyen erőkaros (kétkarú emelő elvén működő) kerettel gondoltam kipróbálni. Ha jutottál valamire majd írd meg mi újs.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 655
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2016.11.18. 20:58

Hy, ezzel az elengedett kézzel beszitálástól még nekem sem sikerült megszabadulni. Amióta megvan a motorom, egyedül a kormánycsapágyhoz és a hátsó lengőkar szilentekhez nem kellett nyúlnom, vagyis úgy itéltem felesleges ( nem találtam hibásnak a működésüket). Miután az elejével körbeértem jött a hátsó kerék, javult a helyzet, de nem múlt el. Áltatom magam , hogy majd a hátsó gumi csere ( amúgy is időszerű volna) tovább javít a dolgon.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.18. 20:54

Még nem. Ez a padláson volt elcsomagolva a tartalék alkatrészeim között, egyelőre nem bántottam. Pedig össze kellene hasonlítani a másikkal, hogy mennyi különbség lehet köztük. A csillapítás egy dolog (az olaj viszkozitás függő). Ha ez viszont keményebb/feszesebb akkor lehet nekem jobb lenne, mert zömmel túrázni használom a motort eléggé megpakolva és már eleve nem ülne össze annyira ha felmálházom + személy. Mostanában eleget szereltem a hátsó gátlót nincs kedvem megint nekiugrani :evil: Valszeg kérek majd kölcsön egy ETZ rugót (amilyen most is van a motorban) és nekiállok súlyokkal méricskélni. Hááát még az idén valamikor .... :mrgreen:

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 655
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2016.11.18. 20:44

z25z írta:Fiuk ez melyik típus rugója lehet? Akárhogy számolom 1 v. 2 menettel több van, mint ami a motoromban van.
Kép
Ha jól számolgatom ezen 18-19

Hali , ez már nekem is feltünt. A TS 250-esem volt ilyen rugókkal ,úgy ahogy számolod , 18 menettel. Az ETZ-ken kettővel kevesebb menet van. Már többször gondoltam én is, össze kellene hasonlítani őket, de még a kivitelezés ezidáig elmaradt. Te jutottál valamire?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.18. 13:18

Sass Pál írta:Zizi!
Nekem Bambi mondta, hogy a beszitálás sokszor a hátuljától indul el. Tehát nem biztos, hogy az elején van a hiba! Nem lóg nagyon a hátsó lengővilla?

És igaza is van. :D Amennyire én meg tudom ítélni a villa és a felfüggesztés rendben van. A hátsó kerék volt nagyon gáz, deformált volt a felni, 8-as is és tojás is volt benne. Bambi mester segítségével azt sikerült orvosolni, meg ki lett egyensúlyozva. No meg alig 1 hónapja újítottam fel a hátsó gátlókat és a maradék 15-ös olajat használtam hozzá. De az nagyon nem volt helyes döntés szóval újra olajcsere, szerintem a hátulja mostmár rendben van. De nem adom fel! Addig centírozok meg cserélek meg satöbbi, amíg teljesen hibátlan és tökéletes nem lesz. :D

Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 382
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2016.11.18. 13:05

Zizi!
Nekem Bambi mondta, hogy a beszitálás sokszor a hátuljától indul el. Tehát nem biztos, hogy az elején van a hiba! Nem lóg nagyon a hátsó lengővilla?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.18. 11:39

sunbim írta:
z25z írta:Egy kicsit még tovább gondoltam a hülyeségeimet: nem lehetne C2 illesztésű golyóscsapágyat alkalmazni? Nem tudom az mennyire lenne szoros? Tulajdonképp ott nincs hőterhelés, és "megfeszítetten" marad. :?:
Hűhaaa! Te nagy országúti racingra készülsz Zoli! ... Racingnál van jelentősége az ilyen magas minőségi követelményeknek. ... szerintem. :wink:

Többet kottyan és tekeredik az alsó teló szár a felsőn mint fent az a két csapágy ... :-k
Nem racing, hanem mély nyomot hagyott bennem a májusi fetrengés a betonon (lelkileg kevésbé, hanem a sebek örökké emlékeztetnek majd) :evil: Szóval ha nem szitál be az a kurva kormány akkor csak henger meg dugócsere. Az azért nem volt normális, hogy egy blokkoló hátsó keréktől úgy beszitáljon, hogy ember nincs aki megfogja a kormányt. Már nagyon jó úton haladok, lásd lentebb. De a kormánycsapágyazást még felújítom valamilyen formában.
Amúgy a villamerevítőnek sztem van jelentősége bőven. Megrángattam a teleszkópokat. újonnan 0,8-1,2 lehet és 2,2 mm a max. Hááát semennyi holtjátékot nem éreztem.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2740
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2016.11.17. 21:14

z25z írta:Egy kicsit még tovább gondoltam a hülyeségeimet: nem lehetne C2 illesztésű golyóscsapágyat alkalmazni? Nem tudom az mennyire lenne szoros? Tulajdonképp ott nincs hőterhelés, és "megfeszítetten" marad. :?:
Hűhaaa! Te nagy országúti racingra készülsz Zoli! ... Racingnál van jelentősége az ilyen magas minőségi követelményeknek. ... szerintem. :wink:

Többet kottyan és tekeredik az alsó teló szár a felsőn mint fent az a két csapágy ... :-k

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.11.17. 19:40

z25z írta:Sziasztok!

Újabb agyalgás:
Régebben hallottam róla, hogy a kormány 2 darab 6006 2RS csapágyát le lehet cserélni kúpgörgősre. Ez tényleg így van? Nem igazán látok a neten ebben a méretben kúpgörgőset. Esetleg a kúpgörgősnél ugyanazon méretnek más a számozása? Ha igen akkor melyiknek felel meg? A kúpgörgős amúgy miért jobb?
A történet a következő: nekiálltam rendbe tenni a futóművet (kerékcsere, centírozás, kiegyensúlyozás, olajcsere a teleszkópokban stb) mert elengedve a kormányt szinte azonnal szitált az eleje. Na most kurva jó lett mert a kormányszorító nélkül csak egy kis sebességtartományban jelentkezik a szitálás. (elengedett kézzel) Ha egy picit meg van feszítve akkor nyugodtan elengedhetem a kormányt megy egyenesen, kanyarodik stb. Viszont eddig jócskán kellett a kormányszorító. Lehet nem jól értelmezem a mechanikáját, de a kormányszorító a csapágy gyűrűit is terheli? Ezért gondoltam rá, hogy lehet illene kicserélni azokat, mert a közel 10 évi használat lehet már megviselte a csapágyazást?
Ha nincs ilyen méretben kúpgörgős, akkor mit javasoltok?
Bambit kérdezd,ő szokta ajánlani a kúpgörgős csapágyakat kormányhoz.Biztos fejből vágja a méretet is

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.17. 14:08

Egy kicsit még tovább gondoltam a hülyeségeimet: nem lehetne C2 illesztésű golyóscsapágyat alkalmazni? Nem tudom az mennyire lenne szoros? Tulajdonképp ott nincs hőterhelés, és "megfeszítetten" marad. :?:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.16. 09:03

Sziasztok!

Újabb agyalgás:
Régebben hallottam róla, hogy a kormány 2 darab 6006 2RS csapágyát le lehet cserélni kúpgörgősre. Ez tényleg így van? Nem igazán látok a neten ebben a méretben kúpgörgőset. Esetleg a kúpgörgősnél ugyanazon méretnek más a számozása? Ha igen akkor melyiknek felel meg? A kúpgörgős amúgy miért jobb?
A történet a következő: nekiálltam rendbe tenni a futóművet (kerékcsere, centírozás, kiegyensúlyozás, olajcsere a teleszkópokban stb) mert elengedve a kormányt szinte azonnal szitált az eleje. Na most kurva jó lett mert a kormányszorító nélkül csak egy kis sebességtartományban jelentkezik a szitálás. (elengedett kézzel) Ha egy picit meg van feszítve akkor nyugodtan elengedhetem a kormányt megy egyenesen, kanyarodik stb. Viszont eddig jócskán kellett a kormányszorító. Lehet nem jól értelmezem a mechanikáját, de a kormányszorító a csapágy gyűrűit is terheli? Ezért gondoltam rá, hogy lehet illene kicserélni azokat, mert a közel 10 évi használat lehet már megviselte a csapágyazást?
Ha nincs ilyen méretben kúpgörgős, akkor mit javasoltok?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi » 2016.11.05. 01:08

verbation írta:Sziasztok!

Remélem tudtok abban segíteni, hogy ts 125-re szeretnék tárcsaféket, ehez cserélni kell a villaszárakat, de akkor eltolódik a kerék a közép vonaltól, de ha az etz villanyakat rakom bele akkor is van eltolódás, illetve ts-be be lehet tenni az etz villanyakat?
Le kell esztergálni a kerék agyból ahol a tárcsa felfekszi 2.5mm-t,és a tárcsából a felfekvő felületből is ugyan annyit.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.04. 17:36

Fiuk ez melyik típus rugója lehet? Akárhogy számolom 1 v. 2 menettel több van, mint ami a motoromban van.
Kép
Ha jól számolgatom ezen 18-19

verbation
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.09. 08:19
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: verbation » 2016.08.28. 11:28

Sziasztok!

Remélem tudtok abban segíteni, hogy ts 125-re szeretnék tárcsaféket, ehez cserélni kell a villaszárakat, de akkor eltolódik a kerék a közép vonaltól, de ha az etz villanyakat rakom bele akkor is van eltolódás, illetve ts-be be lehet tenni az etz villanyakat?

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2016.08.19. 18:26

Sziasztok!

Az első teleszkópokban szimeringet cseréltem, mivel folyatta az olajat. Sikerült vele ma mennem pár km-ert, és újra szivárog az olaj. Szerintetek lehet szerelési hiba, vagy a becsúszó szár lesz a ludas jó eséllyel? Az út alatt egyszer koppant is az eleje ami meglepett, mivel nem volt valami extrém a terhelés.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2635
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2016.08.19. 00:46

kocsisgab írta:Az hogy létezik, hogy az összes küllőm a hátsókerékben egyszerre fellazul? :O Azt vettem észre ma hazaérve kis gurulásomból, hogy 15-20-as "tempónál" riszálja a seggét a szerkezet... :(
Nekem meg az első keréké...
Már harmadszor jártam így :( Talán a 16-os kerék jobb lenne (oldalkocsisról van szó!). Agyalok, hogyan lehetne ezt megelőzni.
Tippeket várom!
Ja, a küllő nyúlik, nem az anya tekeredik el. És nem utángyártott küllőről van szó, hanem gyáriról :(
A felni is gyári, még használva nem sokat volt összeszerelés előtt. Az összeépítést nem én csináltam, hanem egy szaki, a Gubacsi úton.

Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kocsisgab » 2016.08.18. 22:17

Az hogy létezik, hogy az összes küllőm a hátsókerékben egyszerre fellazul? :O Azt vettem észre ma hazaérve kis gurulásomból, hogy 15-20-as "tempónál" riszálja a seggét a szerkezet... :(

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2313
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.08.17. 20:55

fores írta:Igazad van MrDok,ha már 6 évet kibírt,ez a negyedév csak nem viseli meg..majd szezon végén bontom.Nem nagyon láttam még TDM-et amivel jöttél ez volt a második amit láttam, nem gyakori tipus,vagy csak erre felé ritka? :-k
Pü megy.
A jó időt nem én loptam el, nálunk is esik. Akinél süt a nap, az volt...... :mrgreen:

Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 382
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2016.08.17. 19:50

fores írta:Igazad van MrDok,ha már 6 évet kibírt,ez a negyedév csak nem viseli meg..majd szezon végén bontom.Nem nagyon láttam még TDM-et amivel jöttél ez volt a második amit láttam, nem gyakori tipus,vagy csak erre felé ritka? :-k
Laci! Szili Tibi barátom Edelényből vette a TDM-jét!!

fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: fores » 2016.08.17. 07:46

Igazad van MrDok,ha már 6 évet kibírt,ez a negyedév csak nem viseli meg..majd szezon végén bontom.Nem nagyon láttam még TDM-et amivel jöttél ez volt a második amit láttam, nem gyakori tipus,vagy csak erre felé ritka? :-k

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2313
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.08.16. 09:21

fores írta:Sziasztok ,Mivel a Furikon kiderült,hogy méltatlanul elhanyagolom a paripát,így haát bontok.újítok..Kérdésem:mennyi mm az oldalstander tartója a villa és a fékdob között?3 különbözőt találtam,nem tudom melyik lenne jó..Ezis lehet,hogy hatással van a kétnyomon futásra..köszönöm a válaszokat!
A motor bontás téli munka, most menni kell vele.....
A két nyomon futásra meg a beállítás a gyógyìr.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2635
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2016.08.15. 22:36

fores írta:Sziasztok ,Mivel a Furikon kiderült,hogy méltatlanul elhanyagolom a paripát,így haát bontok.újítok..Kérdésem:mennyi mm az oldalstander tartója a villa és a fékdob között?3 különbözőt találtam,nem tudom melyik lenne jó..Ezis lehet,hogy hatással van a kétnyomon futásra..köszönöm a válaszokat!
Fores, Brigetiol. Mondom Brigetiol, utána mérj :!: :!: :!:
én már b...tam rá. Már kétszer vágtam és még mindig rövid volt.
Qugli is megmondta :D

fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: fores » 2016.08.15. 19:40

Sziasztok ,Mivel a Furikon kiderült,hogy méltatlanul elhanyagolom a paripát,így haát bontok.újítok..Kérdésem:mennyi mm az oldalstander tartója a villa és a fékdob között?3 különbözőt találtam,nem tudom melyik lenne jó..Ezis lehet,hogy hatással van a kétnyomon futásra..köszönöm a válaszokat!

verbation
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.09. 08:19
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: verbation » 2016.08.13. 17:12

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy Ts 125-be hol lehet az első teleszkópba rugót kapni 82-es évjárat, illetve mit jelent az univerzális rugó, mert ilyet találtam csak, illetve 1976 előttit.

Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Szebik András » 2016.08.04. 13:19

Az enyémből is folydogált az olaj. Pár 100km után mindig lett alatta pár csepp. A deknit levéve meg elég sok lottyant ki. Nálam az üresjelző eltömítése sem segített. Sőt a szimeringet és az összes csavar is letömítettem, de még úgy is jön belőle. Kb 1000km alatt 1 dl. Pedig a szimeringnél pontosan illeszkedik.
Mivel ezt megoldani nem tudtam, gondoltam előnyt kovácsolok a hátrányból és a dekni felhelyezésénél körbetömítettem FBS-el. Így az olaj nem az alján folyik ki és nem a generátorhoz csorog át, hanem a láncot olajozza. Így nem kell havonta zsíroznom. Hátránya annyi, hogy évente 2x töltök kicsit utána valamint dekni levételnél kell alá egy tálca.

szabolcs1993
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2015.11.28. 19:12
MZ-d típusa: MZ TS 125, TS 250/1
Tartózkodási hely: Érd

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: szabolcs1993 » 2016.08.03. 23:29

Sziasztok

Miben tér el az ES 250/2 és a TS 250/1 hátsó lengővillája egymástól? ES 250/2 esetében most csészés lengővilláról beszélünk. Furatok hova esnének, mennyivel tolódnának el? Ha valakinek van és összehasonlítaná nekem nagyon megköszönném.

Köszönettel szabolcs1993

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 168
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2016.07.17. 20:19

Az üresjelzőnél biztosan jött, de mióta be lett FBS-sel tömítve, jóval kevesebb olaj csepeg ki, az üresjelzőt körbetapogatva pedig száraz[/quote]
Saját példa: Kis Patak ( motorom) hosszú út után tetemes mennyiségű olajjal jelölte a parkolóhelyét.
Rövid út után semmi, vagy 1-2 csepp.
Lánckerék szimmering ellenőrizve, üres jelző ellenőrizve, nem folyik egyik sem.
Itt a kép szemléltetésképpen:
Kép

A probléma (patak) forrása az üresjelző melletti kis lemezdugó volt, amit amúgy a blokk összerakásánál szépen be is "ragasztottam" a helyére pasztával.
Ezt kihúzva és cserélve tömör dugóra megszűnik a léáradat. Nálam. A dugó passzentos, nem lötyög, de kiengedi a levet.
Eredetileg valami lakkszerű anyaggal volt beragasztva a likba, ami ennyi év után azért már enged.[/quote]


Köszönöm szépen válaszod

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.07.17. 17:56

Én bronzból esztergáltattam annó...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.07.17. 17:32

milyen dugóval helyettesítettétek?

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.07.17. 17:30

Nekem is ott eresztette annó az üresjelző mellett de gyors javítva is lett... De legalább addig örültem igaz mer láttam van benne olaj... :twisted: :D :D

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2313
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.07.17. 14:13

Tony91 írta: Üresjelzőnél és az alatta lévő blokkösszehúzó csavarnál biztosan nem folyik (üresjelző kapott FBS-t, csavart kiszedtem, csontszáraz a menete)
Lánckerék szimmering 6.000 km-rel ezelőtt volt cserélve (Viton), mikor Bambinál volt a blokk felújításra, arra azért nem szeretnék gyanakodni. Amúgy az a pici olaj, ami valahonnan kicsepeg, az üresjelző alatti résznél áll meg
Az üresjelzőnél biztosan jött, de mióta be lett FBS-sel tömítve, jóval kevesebb olaj csepeg ki, az üresjelzőt körbetapogatva pedig száraz
Saját példa: Kis Patak ( motorom) hosszú út után tetemes mennyiségű olajjal jelölte a parkolóhelyét.
Rövid út után semmi, vagy 1-2 csepp.
Lánckerék szimmering ellenőrizve, üres jelző ellenőrizve, nem folyik egyik sem.
Itt a kép szemléltetésképpen:
Kép

A probléma (patak) forrása az üresjelző melletti kis lemezdugó volt, amit amúgy a blokk összerakásánál szépen be is "ragasztottam" a helyére pasztával.
Ezt kihúzva és cserélve tömör dugóra megszűnik a léáradat. Nálam. A dugó passzentos, nem lötyög, de kiengedi a levet.
Eredetileg valami lakkszerű anyaggal volt beragasztva a likba, ami ennyi év után azért már enged.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 168
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2016.07.17. 13:51

z25z írta:esetleg lánckerék szimering, vagy fent a beöntő nyilásról kiindulva jut le...hirtelen nincs más ötletem, esetleg főtengely szimering, de be tudod határolni, hogy nagyjából hol jelenik meg az olaj?
Üresjelzőnél és az alatta lévő blokkösszehúzó csavarnál biztosan nem folyik (üresjelző kapott FBS-t, csavart kiszedtem, csontszáraz a menete)
Lánckerék szimmering 6.000 km-rel ezelőtt volt cserélve (Viton), mikor Bambinál volt a blokk felújításra, arra azért nem szeretnék gyanakodni. Amúgy az a pici olaj, ami valahonnan kicsepeg, az üresjelző alatti résznél áll meg
Az üresjelzőnél biztosan jött, de mióta be lett FBS-sel tömítve, jóval kevesebb olaj csepeg ki, az üresjelzőt körbetapogatva pedig száraz

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.07.17. 11:30

esetleg lánckerék szimering, vagy fent a beöntő nyilásról kiindulva jut le...hirtelen nincs más ötletem, esetleg főtengely szimering, de be tudod határolni, hogy nagyjából hol jelenik meg az olaj?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 168
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2016.07.17. 11:21

z25z írta:hát igen, ez a nesze semmi fogd meg jól kategória, kurrrvára ki lett segítve a kérdező......
Sebaj, akkor majd kérdezem máshol...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.07.17. 11:13

hát igen, ez a nesze semmi fogd meg jól kategória, kurrrvára ki lett segítve a kérdező......

Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm » 2016.07.17. 09:37

jura györgy írta:sziasztok, ereszthet nagyon sok helyen üdv. juragy

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2016.07.17. 01:09

sziasztok, ereszthet nagyon sok helyen üdv. juragy

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2016.07.15. 20:16

Csapágyak mögötti vakdugóknál pl.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 168
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2016.07.15. 19:47

Üdvözlet!
2 kérdéssel fordulnék a tisztelt urakhoz:

1. Az első lengéscsillapításom elég gatya lett... A bal oldali záróanya fel volt picit lazulva, szuszogott, a száron látszik is, hogy eresztett olajat. Eléggé pattogós lett az első futómű, öntöttem egy pici olajat hozzá, de csak egy picivel lett jobb, pedig most nem ereszt az anyánál... Szimmeringnél nem ereszt, megnéztem, ott mindkettő szár esetében tök száraz... Gyárilag nem volt ott semmi tömítés jelenlegi tudásom szerint. Ennek ellenére szoktátok ott tömíteni? Valamint hogy tudnám megszüntetni a pattogós futóművet? Szétszedni nem sok energiám lenne most, maximum hétvégén...

2. A hajtóműolajat még mindig csepegteti valahol a blokk...
Ami kizárva: Olajleeresztő csavar, üresjáráskapcsoló, és az az alatti blokköszzehúzó csavar. Üresjáráskapcsoló be lett FBS-ezve (ma ellenőrizve, ott sincs semmi szivárgás), alatta lévő blokkcsavar menete csontszáraz, valamint olajleeresztő csavarnál sem csöpög, lecsapattam Brigeciol után magasnyomásúval, egy csepp sincs a leeresztőcsavarnál több nap után sem... Honnan szokott még könnyezni az MZ?

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2016.07.15. 12:42

sziasztok az említett hátsó telók a barátom Simpsonjába van én mondtam neki tele kell öntani a felesleg ki folyik de nem hitte el míg nem kapott itt is választ üdv. juragy

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.07.14. 08:57

Színig kell önteni a felesleg meg úgyis kifolyik azt kész is szuper az egész... :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.07.14. 06:01

jura györgy írta:Sziasztok!
250-es ETZ hátsó teleszkópba menyi olajat ír a gyári javítási könyv?
A teleszkóp száma:
IFA A22-100-88/8M 3.420 DDR

Üdv.Juragy
emlékeim szerint 49 ccm, de a szocin van egy korrekt leírás felújításról azt érdemes elolvasni. http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/35

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.07.14. 05:58

pdav87 írta:Nemrég írtam a gumi srégrekopásával kapcsolatban, még igaz nem elenőriztem le a hátsó lengővillát, de ami már biztos, hogy az első teleszkópok közül a jobb oldaliban szinte alig van meg az olajszint, a bal oldali viszont teljesen megvan. A kérdés az, hogy okozhatja e, az első gumi bal oldalának lekopását a teleszkóp fenti problémája. A hátsó két teleszkóp sem tömített ott is folyik az olaj. A kormányt ha elengedem akkor a motor enyhén jobbra húz.
olajszint különbségtől nem kopik ferdén, ahogy már írták ott csúnya deformitás lesz, főleg ha el is húz oldalra, ahogy írtad

Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy » 2016.07.13. 21:20

Sziasztok!
250-es ETZ hátsó teleszkópba menyi olajat ír a gyári javítási könyv?
A teleszkóp száma:
IFA A22-100-88/8M 3.420 DDR

Üdv.Juragy

Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pdav87 » 2016.07.13. 20:27

Nemrég írtam a gumi srégrekopásával kapcsolatban, még igaz nem elenőriztem le a hátsó lengővillát, de ami már biztos, hogy az első teleszkópok közül a jobb oldaliban szinte alig van meg az olajszint, a bal oldali viszont teljesen megvan. A kérdés az, hogy okozhatja e, az első gumi bal oldalának lekopását a teleszkóp fenti problémája. A hátsó két teleszkóp sem tömített ott is folyik az olaj. A kormányt ha elengedem akkor a motor enyhén jobbra húz.

Butcher88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2016.06.13. 12:37
MZ-d típusa: MZ ES250/2

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Butcher88 » 2016.07.13. 19:17

Szisztok!
Van valakinek tapasztalata az után gyártott Török Trophy hátsó teleszkópokkal?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég