Mindenképpen késes biztosítéktáblát ajánlok.Tsigga írta:Köszönöm! Ez a cikk is elég hasznosnak tűnik:)aronpfabian írta: Ezt a cikket ajánlom
http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=villany:12v
A kapcsolót inkább nyisd mint zárd, ez nem CDI hogy testeléssel leáll, az akkuval való kapcsolatot kell megszakítani.
A kondi haszna kérdéses, fő (dokumentált) funkciója hogy akku nélküli betolásnál az akkumulátort helyettesíti, már ha be tudod tolni, amit sokan próbáltak de keveseknek sikerült és ők se igazán akarták többször megpróbálni. A feszültségcsúcsokat is simítja de az hogy már nem szerelték a motorokra az egyetlen valóban érzékeny elem, az elektronikus gyújtás bevezetésekor, azt mutatja, hogy enélkül is vígan elvan a rendszer. Az általános tapasztalat is ez (értelmetlen hibaforrás ha zárlatos lesz/elszabadul a bilincsről)
+kapcsolási rajz http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ETZ250.pdf
Zárással kapcsolás esetén gyanítom akkor célszerű ugyan oda kötni, ahol a rajzon van, B+ és az egyenirányító 61-es pontja közé. Meg ha jól értem, oda mindenképpen kell akkor akár egy "áramtalanító" kapcsoló, különben a forgórész egyfolytában feszültség alatt volna, gyanítom ezt az akksi sem szeretné nagyon.
További kérdéseim között meg a biztosítékokról érdeklődtem volna, az általam linkelt rajzon egy darab sincs, de úgy látom erre is kapok választ a cikkben. Biztosítékházból a gyári mennyire nyűgös?
Az elvi kapcsolás amit linkeltél, nem igazán mutatja jó helyen a kapcsolót, inkább csak jelöli hogy ott *is* megszakad az áramkör (a gyári kapcsoló többkörös).
A leállításhoz az akku+/D+ közös vezetékét (vastag piros "30" jelű, a PDF-et nézd inkább, ott jobban látszik) kell megszakítani. Zárással vagy pillanatmegszakítóval ezt a motort gyári elektromos rendszerrel nem fogod tudni leállítani mert az akkus rendszer folyamatosan árammal táplálná lefullasztás után is, tönkremenne a trafó és a generátor ahogy írtad.