Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Tsigga írta:
aronpfabian írta: Ezt a cikket ajánlom :)
http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=villany:12v

A kapcsolót inkább nyisd mint zárd, ez nem CDI hogy testeléssel leáll, az akkuval való kapcsolatot kell megszakítani.

A kondi haszna kérdéses, fő (dokumentált) funkciója hogy akku nélküli betolásnál az akkumulátort helyettesíti, már ha be tudod tolni, amit sokan próbáltak de keveseknek sikerült és ők se igazán akarták többször megpróbálni. A feszültségcsúcsokat is simítja de az hogy már nem szerelték a motorokra az egyetlen valóban érzékeny elem, az elektronikus gyújtás bevezetésekor, azt mutatja, hogy enélkül is vígan elvan a rendszer. Az általános tapasztalat is ez (értelmetlen hibaforrás ha zárlatos lesz/elszabadul a bilincsről)

+kapcsolási rajz http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ETZ250.pdf
Köszönöm! Ez a cikk is elég hasznosnak tűnik:)

Zárással kapcsolás esetén gyanítom akkor célszerű ugyan oda kötni, ahol a rajzon van, B+ és az egyenirányító 61-es pontja közé. Meg ha jól értem, oda mindenképpen kell akkor akár egy "áramtalanító" kapcsoló, különben a forgórész egyfolytában feszültség alatt volna, gyanítom ezt az akksi sem szeretné nagyon.

További kérdéseim között meg a biztosítékokról érdeklődtem volna, az általam linkelt rajzon egy darab sincs, de úgy látom erre is kapok választ a cikkben. Biztosítékházból a gyári mennyire nyűgös?
Mindenképpen késes biztosítéktáblát ajánlok.
Az elvi kapcsolás amit linkeltél, nem igazán mutatja jó helyen a kapcsolót, inkább csak jelöli hogy ott *is* megszakad az áramkör (a gyári kapcsoló többkörös).
A leállításhoz az akku+/D+ közös vezetékét (vastag piros "30" jelű, a PDF-et nézd inkább, ott jobban látszik) kell megszakítani. Zárással vagy pillanatmegszakítóval ezt a motort gyári elektromos rendszerrel nem fogod tudni leállítani mert az akkus rendszer folyamatosan árammal táplálná lefullasztás után is, tönkremenne a trafó és a generátor ahogy írtad.
Avatar
Tsigga
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tsigga »

aronpfabian írta:
Ezt a cikket ajánlom :)
http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=villany:12v

A kapcsolót inkább nyisd mint zárd, ez nem CDI hogy testeléssel leáll, az akkuval való kapcsolatot kell megszakítani.

A kondi haszna kérdéses, fő (dokumentált) funkciója hogy akku nélküli betolásnál az akkumulátort helyettesíti, már ha be tudod tolni, amit sokan próbáltak de keveseknek sikerült és ők se igazán akarták többször megpróbálni. A feszültségcsúcsokat is simítja de az hogy már nem szerelték a motorokra az egyetlen valóban érzékeny elem, az elektronikus gyújtás bevezetésekor, azt mutatja, hogy enélkül is vígan elvan a rendszer. Az általános tapasztalat is ez (értelmetlen hibaforrás ha zárlatos lesz/elszabadul a bilincsről)

+kapcsolási rajz http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ETZ250.pdf
Köszönöm! Ez a cikk is elég hasznosnak tűnik:)

Zárással kapcsolás esetén gyanítom akkor célszerű ugyan oda kötni, ahol a rajzon van, B+ és az egyenirányító 61-es pontja közé. Meg ha jól értem, oda mindenképpen kell akkor akár egy "áramtalanító" kapcsoló, különben a forgórész egyfolytában feszültség alatt volna, gyanítom ezt az akksi sem szeretné nagyon.

További kérdéseim között meg a biztosítékokról érdeklődtem volna, az általam linkelt rajzon egy darab sincs, de úgy látom erre is kapok választ a cikkben. Biztosítékházból a gyári mennyire nyűgös?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Tsigga írta:Sziasztok!

Viszonylag új vagyok még MZ-zésben, kb egy éve vettem versenycélokra egy 250-es ETZ-t egyik szimós cimborától (Vigyázat, örült Simsonos! :) ) papírok nélkül, de egész jó állapotban.
Eddig túl sokat nem tudtam vele foglalkozni sajnos, most jutottam odáig, hogy majdnem csak az elektronikája van hátra. Ezzel kapcsolatban viszont segítségre szorulok, pár kérdés felmerült bennem a témában.
Alapvetően -versenymotor lévén- az elektronikája kimerül a gyújtás (megszakítós)-generátor-egyenirányító-feszültségszabályozó-akksi (12V 6Ah) körben. Ehhez a kapcsoláshoz minden gyári alkatrész megvan, kivéve az 5-ös jelű zavarszűrő kondit. Plusz vettem hozzá egy "kisipari" elektronikus feszültségszabályzót.
A motor állt 3 évet mielőtt megvettem, a vezetékezését jövő héten tervezem megcsinálni, mérni még nem mértem szóval egyelőre az alkatrészekről nem sokat tudok, csak hogy ránézésre nincs velük baj.
A kérdés az volna, hogy jobban járok-e egyáltalán az elektronikus fesz-szabbal, mint a gyárival? Ha az elektronikusat használom, akkor is kell bele a zavarszűrő kondi? (az 5-ös tsz.-ú)
Kondit magamtól elektronikai szakboltban vennék inkább, mint motoros boltban, kell valamire figyelni azon kívül hogy a feszültség és a kapacitás megfeleljen?
Illetve, ha jól értem, az itt i-vel jelölt kapcsoló zárt állapotában van rajta a gyújtás. Gyári gyújtáskapcsoló nem lesz, helyette van egy kormányra szerelhető szép piros billenőkapcsoló (a szabályzatnak megfelelően) amit szívesebben kötnék úgy, hogy zárásra vegye el a gyújtást. Ezt hogyan érdemes kötni, hogy ne csináljak valami kretén zárlatot? Lehet-e egyáltalán?
Köszi előre is a válaszokat! :) Kérdés akad még, de így is kicsit sok vagyok mindjárt elsőre...

https://drive.google.com/file/d/0B4dX1x ... sp=sharing
Ezt a cikket ajánlom :)
http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=villany:12v

A kapcsolót inkább nyisd mint zárd, ez nem CDI hogy testeléssel leáll, az akkuval való kapcsolatot kell megszakítani.

A kondi haszna kérdéses, fő (dokumentált) funkciója hogy akku nélküli betolásnál az akkumulátort helyettesíti, már ha be tudod tolni, amit sokan próbáltak de keveseknek sikerült és ők se igazán akarták többször megpróbálni. A feszültségcsúcsokat is simítja de az hogy már nem szerelték a motorokra az egyetlen valóban érzékeny elem, az elektronikus gyújtás bevezetésekor, azt mutatja, hogy enélkül is vígan elvan a rendszer. Az általános tapasztalat is ez (értelmetlen hibaforrás ha zárlatos lesz/elszabadul a bilincsről)

+kapcsolási rajz http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ETZ250.pdf
Avatar
Tsigga
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tsigga »

Sziasztok!

Viszonylag új vagyok még MZ-zésben, kb egy éve vettem versenycélokra egy 250-es ETZ-t egyik szimós cimborától (Vigyázat, örült Simsonos! :) ) papírok nélkül, de egész jó állapotban.
Eddig túl sokat nem tudtam vele foglalkozni sajnos, most jutottam odáig, hogy majdnem csak az elektronikája van hátra. Ezzel kapcsolatban viszont segítségre szorulok, pár kérdés felmerült bennem a témában.
Alapvetően -versenymotor lévén- az elektronikája kimerül a gyújtás (megszakítós)-generátor-egyenirányító-feszültségszabályozó-akksi (12V 6Ah) körben. Ehhez a kapcsoláshoz minden gyári alkatrész megvan, kivéve az 5-ös jelű zavarszűrő kondit. Plusz vettem hozzá egy "kisipari" elektronikus feszültségszabályzót.
A motor állt 3 évet mielőtt megvettem, a vezetékezését jövő héten tervezem megcsinálni, mérni még nem mértem szóval egyelőre az alkatrészekről nem sokat tudok, csak hogy ránézésre nincs velük baj.
A kérdés az volna, hogy jobban járok-e egyáltalán az elektronikus fesz-szabbal, mint a gyárival? Ha az elektronikusat használom, akkor is kell bele a zavarszűrő kondi? (az 5-ös tsz.-ú)
Kondit magamtól elektronikai szakboltban vennék inkább, mint motoros boltban, kell valamire figyelni azon kívül hogy a feszültség és a kapacitás megfeleljen?
Illetve, ha jól értem, az itt i-vel jelölt kapcsoló zárt állapotában van rajta a gyújtás. Gyári gyújtáskapcsoló nem lesz, helyette van egy kormányra szerelhető szép piros billenőkapcsoló (a szabályzatnak megfelelően) amit szívesebben kötnék úgy, hogy zárásra vegye el a gyújtást. Ezt hogyan érdemes kötni, hogy ne csináljak valami kretén zárlatot? Lehet-e egyáltalán?
Köszi előre is a válaszokat! :) Kérdés akad még, de így is kicsit sok vagyok mindjárt elsőre...

https://drive.google.com/file/d/0B4dX1x ... sp=sharing
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pdav87 írta:Sziasztok !

Van egy olyan elképzelésem, hogy az etz 125 nek a generátorát ráépíttem a ts 125 ös motoromra. Milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatba?
Más a rögzítőcsavarok kiosztása és száma; a dekni alá sem fér be. A generátor állórész és a jobb blokkfél jelentős átalakításával esetleg bepasszítható.
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Sziasztok !

Van egy olyan elképzelésem, hogy az etz 125 nek a generátorát ráépíttem a ts 125 ös motoromra. Milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatba?
Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pdav87 »

Sziasztok !

Van egy olyan elképzelésem, hogy az etz 125 nek a generátorát ráépíttem a ts 125 ös motoromra. Milyen tapasztalatok vannak ezzel kapcsolatba?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Ahol kilép a lámpatökből a vezeték köteg, elkophatott az átvezető gumi, letestelhet a tompított vezetéke. Tovább nézheted ezt a köteget, ahol surlódik a vázon ott is ki kophatott, időszakosan testelhet = zárlat.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Zsotti
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016.09.20. 19:58
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zsotti »

16A-s alumínium.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Zsotti írta:Üdv!

Van egy ETZ 125 aminek olyan gondja van, hogy felforrósodik az egyenirányító híd és ha nem 16A-s porcelán bizti van benne akkor kb 5 múlva kicsapja (aksi pozitív szál), abban az esetben ha megy a világítás, ha ki van kapcsolva akkor jó.
Minden égő jó és a foglalatokat is megnéztem.
Az egyenirányítón alapjáraton 2-3A, fordulaton 6-7A-t mértem, de hidegen kb egyforma volt a diódák ellenállása, viszont melegen kb 20 Ohm volt az eltérés az egyes sorok között. Ez normális???
A töltés nagyon stabil kb 3000-es fordulaton 14,2V (elektronikus fesszab).
Minden vezetéket átnéztem ami olyan volt újra saruztam.
Lehet-e ez a jelenség egy haldokló aksinál?? Vagy valahol máshol kell keresni??

Előre is köszönöm a válaszokat.
Milyen és hány A-es biztosíték amit kivágott?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

ez nem akku hiba. Valahol zárlat van a világítás körben. Alaposan át kell nézni A-Z-ig. Engem kb. 1,5 évig szivatott, lámpával kicsapta de csak egy szűk 3800-4300 fordulaton. És hébe-hóba volt, hogy 1-2 hónapig ok volt, aztán hetente 10 biztosítékot vettem. Sosem jöttem rá akárhányszor néztem, a végén ráunva elvittem villamossági szervizbe. Ők is alig találták meg, de a kormánykapcsolóhoz futó vezetéknél volt egy rejtett szigetelési hiba és csak azon a fordulaton a rezonanciakor testelt és vágta ki a biztit. Már kezdtem amúgy megszokni, hogy előzés előtt lámpa le - előzés befejez - lámpa fel. :evil:
Zsotti
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016.09.20. 19:58
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zsotti »

Üdv!

Van egy ETZ 125 aminek olyan gondja van, hogy felforrósodik az egyenirányító híd és ha nem 16A-s porcelán bizti van benne akkor kb 5 múlva kicsapja (aksi pozitív szál), abban az esetben ha megy a világítás, ha ki van kapcsolva akkor jó.
Minden égő jó és a foglalatokat is megnéztem.
Az egyenirányítón alapjáraton 2-3A, fordulaton 6-7A-t mértem, de hidegen kb egyforma volt a diódák ellenállása, viszont melegen kb 20 Ohm volt az eltérés az egyes sorok között. Ez normális???
A töltés nagyon stabil kb 3000-es fordulaton 14,2V (elektronikus fesszab).
Minden vezetéket átnéztem ami olyan volt újra saruztam.
Lehet-e ez a jelenség egy haldokló aksinál?? Vagy valahol máshol kell keresni??

Előre is köszönöm a válaszokat.
Darrien
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Darrien »

Köszönöm szépen a segítséget, ötleteket, tanácsokat!
Végül meglett a hiba oka. A kipufogó leszedésénél a javasoltak szerint rá is rúgtam a gépre, csakhogy nem indult, de addigra széthúztunk már pipát, trafót, mindent. Mint utóbb kiderült, a gyújtótrafó tüskéje olyan szinten korrodálódott, hogy miután kihúztuk a gyújtókábelt, szépen távozott a tüske is. Aztán csak pislogtunk hogy elfelejtettük összedugni? El a fenéket! xD Csere óta 3500 fölött is van gyújtás. :3 Brutus újra él! \m/
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Darrien írta:Sziasztok!
...
3500-ig pörög, onnan pedig csak lefelé vezet az út, de ismétlem, kb. 100 kilométeren át jó volt. Sebességbe téve rövidesen lefullad, nagy durranással leáll.
...
/
Kipufogó.

Nincs elkokszosodva? Ha mögé teszed a kezed, üti rendesen a gáz a tenyered, vagy csak pöfékel?

Szereld le a könyöknél, (kicsit hangos lesz) és próbáld ki úgy.

Milyen gyertyád van (márka, hőérték), ha kiszereled, elektródái milyen színűek?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Sokat kap közép tartomanyban.B elefullad a bemyába.
Másik karbit próbálj ki ha van lehetőség rá.
Főfuvi mekkora és biztosan akkora e?
Szivatogumi jól zár e?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Darrien írta:Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, meglehetősen tanácstalan helyzetemre való tekintettel. :D
Alig néhány napja tettem szert egy 250-es ETZ-re, aki a keresztségben a Brutus nevet kapta (nem véletlenül).
A problémám a következő volna:
Üresben szépen veszi a gázt, egészen 3500-as fordulatig, ahonnan is elkezd dadogni, rángatni, fulladozni, és nyélgáz mellett hajlandó csak életben maradni, de előbb utóbb úgyis megfullad, ilyenkor néha egy hatalmas puffanás kíséri a kényszerpihenőt.
Ezt az előző tulajnál is eljátszotta, aki cserélt benne egy gyertyát, így nagyjából 100 kilométeren keresztül még egész jó volt (hazáig elhozott, az úton kettőnkkel is szépen ment, dombnak felfelé is, sík terepen próbaképpen meg lett kergetve 110-ig). Következő nap reggel a fent írt tünetek jelentkeztek, és azóta is.
3500-ig pörög, onnan pedig csak lefelé vezet az út, de ismétlem, kb. 100 kilométeren át jó volt. Sebességbe téve rövidesen lefullad, nagy durranással leáll.
Amit próbáltam eddig:
- Az összes sarut ellenőriztem, lefújkáltam kontakt sprével
- Többféle gyertyát próbáltam
- légszűrőházat kitisztítottam, légszűrőt megnéztem (lassan cserére érik, de még funkcionál)
- Karburátort szétszedtük, állítottunk rajta, annyit értünk el vele hogy már van alapjárat (az előző tulaj nem szerette az alapjáratot)
- gyújtást megnéztük, kis jóindulattal jónak mondható (de elődöm trabantmegszakítót szerelt bele, nem nagyon van hova állítani)

Akik megtették eddig tétjeiket, mind elektronikára szavaztak.
A helyi szerelőbácsi egy gyújtókondenzátorral és egy új gyertyapipával vágott meg, melyek beszerelése a világon semmilyen változást nem hozott.

Gyújtótrafóra gyanakszik egy barátom, de annak a hibáiról semmit sem találtam a weben.
Kérném hát hogy akinek van még valamilyen tippje, ossza meg velem, mert kifogytam az ötletekből, igaz nem vagyok egy nagy szaki. Ennek ellenére azért nem 3 hónapos szereléssel és folyamatos 30 ezres servízlátogatásokkal szeretném elkezdeni MZ-s pályafutásomat. :/
Üdv a csapatban!
Ha Hőgyész nem áll távol tőled, segíthetek.
Első körben gyertya, pipa, kábel, trafó ellenőrzést javaslok. Aztán minden vezeték és saru vizsgálatát, alaposan.
Persze alap, hogy a főtengely ne kalimpáljon a csapágyban, és a bütyök is egyszer, jó helyen nyisson.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Trafó
Amikor megáll fogd meg a trafót ha indokolatlanul forró akkor 99%.
persze ki is mérheted de az még ráér egyelőre nézd meg mennyire melegszik na meg,hogy nincs e fordítva bekötve.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Patrik 2016.09.15. 22:30-kor.
Darrien
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016.09.15. 20:13
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Darrien »

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, meglehetősen tanácstalan helyzetemre való tekintettel. :D
Alig néhány napja tettem szert egy 250-es ETZ-re, aki a keresztségben a Brutus nevet kapta (nem véletlenül).
A problémám a következő volna:
Üresben szépen veszi a gázt, egészen 3500-as fordulatig, ahonnan is elkezd dadogni, rángatni, fulladozni, és nyélgáz mellett hajlandó csak életben maradni, de előbb utóbb úgyis megfullad, ilyenkor néha egy hatalmas puffanás kíséri a kényszerpihenőt.
Ezt az előző tulajnál is eljátszotta, aki cserélt benne egy gyertyát, így nagyjából 100 kilométeren keresztül még egész jó volt (hazáig elhozott, az úton kettőnkkel is szépen ment, dombnak felfelé is, sík terepen próbaképpen meg lett kergetve 110-ig). Következő nap reggel a fent írt tünetek jelentkeztek, és azóta is.
3500-ig pörög, onnan pedig csak lefelé vezet az út, de ismétlem, kb. 100 kilométeren át jó volt. Sebességbe téve rövidesen lefullad, nagy durranással leáll.
Amit próbáltam eddig:
- Az összes sarut ellenőriztem, lefújkáltam kontakt sprével
- Többféle gyertyát próbáltam
- légszűrőházat kitisztítottam, légszűrőt megnéztem (lassan cserére érik, de még funkcionál)
- Karburátort szétszedtük, állítottunk rajta, annyit értünk el vele hogy már van alapjárat (az előző tulaj nem szerette az alapjáratot)
- gyújtást megnéztük, kis jóindulattal jónak mondható (de elődöm trabantmegszakítót szerelt bele, nem nagyon van hova állítani)

Akik megtették eddig tétjeiket, mind elektronikára szavaztak.
A helyi szerelőbácsi egy gyújtókondenzátorral és egy új gyertyapipával vágott meg, melyek beszerelése a világon semmilyen változást nem hozott.

Gyújtótrafóra gyanakszik egy barátom, de annak a hibáiról semmit sem találtam a weben.
Kérném hát hogy akinek van még valamilyen tippje, ossza meg velem, mert kifogytam az ötletekből, igaz nem vagyok egy nagy szaki. Ennek ellenére azért nem 3 hónapos szereléssel és folyamatos 30 ezres servízlátogatásokkal szeretném elkezdeni MZ-s pályafutásomat. :/
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

"Aztán csak a leolvadt vezetéket kellett követnem. ,,

Jja, így könnyű András! :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Ezt a tapasztalatot már én is rég megszereztem és valamiért mégsem jutott eszembe, elképzelhető azért, mert a ledes világítás már több mint egy éve benne van.
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Szebik András írta:Sziasztok!

Kb egy hónapja kértem tippet zárlat felderítése kapcsán. Nos a problémám megoldódott.
A minap a gyújtáskacsolót piszkáltam, hátha tényleg az lesz a gondja, de a próbakörnél kiderült, hogy nem. Menet közben kivágta a biztosítékot és az agyamban is. Bele tettem egy 20A-ost a 15 helyett. Hazavitt és az is megadta magát. Aztán csak a leolvadt vezetéket kellett követnem. A vezetéket természetesen cseréltem azzal már nem lesz gond, viszont a probléma forrása okozója közvetve én voltam.
Még korábban az egyik cikk alapján megcsináltam a ledes műszervilágítást ami most a zárlatot okozta. Valószínű nem nem vártam meg a ragasztó teljes megkötését és ott keletkezhetett a zárlat.
Következőre körültekintőbben kell összeraknom nehogy megint megszivasson.
Egyébként most az egyikbe a ledes világítás van a másik órában az izzószálas. Hát Óriási a különbség. Amint lesz egy kis időm tuti ledest teszek bele megint.
Ez egy nagyon régi tapasztalat!!! Hetvenkettőtől motorozok, és ha valami gond lett egy működő motorral, akkor mindég ott kellett keresni a hibát ahol legutoljára hozzá piszkáltál!!!
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!

Kb egy hónapja kértem tippet zárlat felderítése kapcsán. Nos a problémám megoldódott.
A minap a gyújtáskacsolót piszkáltam, hátha tényleg az lesz a gondja, de a próbakörnél kiderült, hogy nem. Menet közben kivágta a biztosítékot és az agyamban is. Bele tettem egy 20A-ost a 15 helyett. Hazavitt és az is megadta magát. Aztán csak a leolvadt vezetéket kellett követnem. A vezetéket természetesen cseréltem azzal már nem lesz gond, viszont a probléma forrása okozója közvetve én voltam.
Még korábban az egyik cikk alapján megcsináltam a ledes műszervilágítást ami most a zárlatot okozta. Valószínű nem nem vártam meg a ragasztó teljes megkötését és ott keletkezhetett a zárlat.
Következőre körültekintőbben kell összeraknom nehogy megint megszivasson.
Egyébként most az egyikbe a ledes világítás van a másik órában az izzószálas. Hát Óriási a különbség. Amint lesz egy kis időm tuti ledest teszek bele megint.
Mylo8
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016.09.11. 13:25
MZ-d típusa: MZ ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mylo8 »

Köszi a tippet, megnézzük. Megmértük egyébként a gerjesztést is, és azt is leveszi kb. 7V-ra 4000 felett.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Mylo8 írta:Sziasztok!
Olyan gondom van az etz125-tel, hogy 4000-es fordulat körül majdnem teljesen elmegy a töltés. Diódák jók, vettem rá új elektronikus feszszabályzót. 4000 alatt tölt, bár ott is csak13.5V-ot, de utána leesik 12,5 V-ra. Helyzetjelzőn el tudok vele menni, annyit még tölt, de a teljesen feltöltött aksit folyamatosan 4000-es fordulat felett járva a tompított pár óra alatt lemeríti. Ha van valami ötlet, javaslat, azt nagyon várom.
Persze. Üt a forgórész, és nem tudja követni a szénkefe........
Húzd le, nézd meg a főtengely vége mennyire van elkopácsolva.
Ha szét van ütve, vissza kell reszelni eredeti állapotra a kúpot.
Ha gyári állapotú, akkor üt a főtengely.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Mylo8
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016.09.11. 13:25
MZ-d típusa: MZ ETZ125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Mylo8 »

Sziasztok!
Olyan gondom van az etz125-tel, hogy 4000-es fordulat körül majdnem teljesen elmegy a töltés. Diódák jók, vettem rá új elektronikus feszszabályzót. 4000 alatt tölt, bár ott is csak13.5V-ot, de utána leesik 12,5 V-ra. Helyzetjelzőn el tudok vele menni, annyit még tölt, de a teljesen feltöltött aksit folyamatosan 4000-es fordulat felett járva a tompított pár óra alatt lemeríti. Ha van valami ötlet, javaslat, azt nagyon várom.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

jancsi8511 írta:Üdvözlök mindenkit.
Egy kis segítségre lenne szükségem.Nem rég gazdája lettem egy TS 125 nek. Az index nem működött de nem is volt bekötve,vettem új index relét izzókat stb....bekötöttem.
Aztán ha pár percig járatom a motort leáll magától,aztán nem lehet beindítani szikra sincs olyankor.Már 3x próbáltam de ugyan ezt csinálja.
Mennyi idős az akkumulátor? Lehet cserére szorul.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
jancsi8511
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016.08.30. 21:46
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jancsi8511 »

Sziasztok valószínűleg újra kell vezetékelni a gépet,mikor ezt csinálja zárlatot lehet mérni a biztosítékok közt,van mikor ki is csapja.
Illetve a hátsó féklápa kapcsolót is ki kell cseréljem.
jancsi8511
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016.08.30. 21:46
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jancsi8511 »

MrDok írta:Nézz rá az aksira eközben egy multiméterrel.
Szerintem elmegy az áram belőle.
Alapjáraton az aksi látja el a motort, fordulaton rásegít a dinamó.
Rámértem miután ezt csinálta 6,1V volt az aksiba,volt hogy utánna tologattam,lehúztam a dudáról a sarut és utánna indult,lámpa minden mőködött. Aztán újra visszadugtam az index sarut járt pár percet,kicsit húztam neki a gázt és megint leáll.
Most lehúztam az indexet és semmi gondja.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

jancsi8511 írta:
Szia nem,eddig nem volt semmi gond még az indexet be nem kötöttem,szépen indult nem állt le.(Simson relé van benne 6V 2x21W)
Most kicseréltem az összes izzót a gépen,bekötöttem az indexet,ha csak gyújtáson van lassan halványan villog,járó motornál szépen működik,de mire körbejárom a motort hogy megnézzem az indexeket hátul is stb leáll, utánna nem indul szikra sincs,se világítás semmi.
Nézz rá az aksira eközben egy multiméterrel.
Szerintem elmegy az áram belőle.
Alapjáraton az aksi látja el a motort, fordulaton rásegít a dinamó.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
jancsi8511
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016.08.30. 21:46
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jancsi8511 »

aronpfabian írta:
jancsi8511 írta:Üdvözlök mindenkit.
Egy kis segítségre lenne szükségem.Nem rég gazdája lettem egy TS 125 nek. Az index nem működött de nem is volt bekötve,vettem új index relét izzókat stb....bekötöttem.
Aztán ha pár percig járatom a motort leáll magától,aztán nem lehet beindítani szikra sincs olyankor.Már 3x próbáltam de ugyan ezt csinálja.
Menetközben is leáll pár perc után? Alapjáraton ha kicsit dús, állva járatva megszívhatja magát. De ez nem is igazán üzemszerű használat
Szia nem,eddig nem volt semmi gond még az indexet be nem kötöttem,szépen indult nem állt le.(Simson relé van benne 6V 2x21W)
Most kicseréltem az összes izzót a gépen,bekötöttem az indexet,ha csak gyújtáson van lassan halványan villog,járó motornál szépen működik,de mire körbejárom a motort hogy megnézzem az indexeket hátul is stb leáll, utánna nem indul szikra sincs,se világítás semmi.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

jancsi8511 írta:Üdvözlök mindenkit.
Egy kis segítségre lenne szükségem.Nem rég gazdája lettem egy TS 125 nek. Az index nem működött de nem is volt bekötve,vettem új index relét izzókat stb....bekötöttem.
Aztán ha pár percig járatom a motort leáll magától,aztán nem lehet beindítani szikra sincs olyankor.Már 3x próbáltam de ugyan ezt csinálja.
Menetközben is leáll pár perc után? Alapjáraton ha kicsit dús, állva járatva megszívhatja magát. De ez nem is igazán üzemszerű használat
jancsi8511
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2016.08.30. 21:46
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jancsi8511 »

Üdvözlök mindenkit.
Egy kis segítségre lenne szükségem.Nem rég gazdája lettem egy TS 125 nek. Az index nem működött de nem is volt bekötve,vettem új index relét izzókat stb....bekötöttem.
Aztán ha pár percig járatom a motort leáll magától,aztán nem lehet beindítani szikra sincs olyankor.Már 3x próbáltam de ugyan ezt csinálja.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Seclusion írta:
MrDok írta:Akkor az üléslap éri el a trafó + t.
Múkodj!!!!
Nincs rajt az ülés...
Megvan a ludas! Valamennyire... Valamikor megcseréltem a polaritást, vagy rosszul feltételeztem, hogy a piros a + a fekete pedig a -. Fel voltak cserélve a kábelek. Szerencse, hogy eszembe jutott a biztosítékok sorrendje. Most már csak akkor ég ki a biztosíték, ha ráadom a világítást :D A következő lépésben leveszem azt a kábelt, amit bedugtam találomra.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

verbation írta:

Szia!

Érdeklődnék, hogy szuperál az elektronikus gyújtás? Gondolkodom én is rajta, de nem találok semmit róla, hogy mennyire megbízható a szerkezet.

Ugyan nem engem kérdeztél, de kezdek tapasztalatot összeszedni vele. Eddig 1200 km-t mentem minden gond nélkül. Vannak akik ennek sokszorosát. Nem hallottunk még róla, hogy gond lenne vele. Egyelőre én is nagy megelégedettséggel használom. Egy hátrányát tapasztaltam, de ez csak beállításkor érdekes: nagyon fényérzékeny. Tehát beállítani tényleg sötétben érdemes. Ha van egy árnyékos garázsod az tök jó. Én megvártam, hogy besötétedjen, mert nappal ha próbáltam a főtengely 5 körbefordításakor 5 különböző előgyújtás értéken adta le a szikrát. Nappal levett deknivel be sem tudtam indítani, csak ha visszatettem, ha levettem abban a pillanatban egy nagy durranás kiséretében leállt. Furikosok élőben is láthatták :D
verbation
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.09. 08:19
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: verbation »

Thomas_Hun írta:Rosszul van vezetékelve a motor. Köszönöm!

Ellenőriztem a vezetékeket, a rajz alapján gyorsan átkötöttem működik.

A vendégem vagy egy sörre meg amit még kérsz. =D>


Szia!

Érdeklődnék, hogy szuperál az elektronikus gyújtás? Gondolkodom én is rajta, de nem találok semmit róla, hogy mennyire megbízható a szerkezet.
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

MrDok írta:Akkor az üléslap éri el a trafó + t.
Múkodj!!!!
Nincs rajt az ülés...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Akkor az üléslap éri el a trafó + t.
Múkodj!!!!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

MrDok írta:
Seclusion írta:Ha azután jelentkezett volna, hogy azt csatlakoztattam, akkor én is gyanakodnék rá, de már azelőtt is égett a pofája a biztosítéknak. :(
Pár infó hiányzik.
Friss bekötésű a gép, vagy egyszer csak előjött ez a hiba.
Lett matatva a vezetékezés, vagy ezer éves.
8)
Kb 3 évet pihent a gépegység, akkor hibátlanul működött az elektronika. Szétszedtem pár dolgot, de semmi olyat, ami elektronikával kapcsolatos. Ma, mikor összeállt olyan szintre, hogy indulhatott volna, azt mondta, hogy nem...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Seclusion írta:Ha azután jelentkezett volna, hogy azt csatlakoztattam, akkor én is gyanakodnék rá, de már azelőtt is égett a pofája a biztosítéknak. :(
Pár infó hiányzik.
Friss bekötésű a gép, vagy egyszer csak előjött ez a hiba.
Lett matatva a vezetékezés, vagy ezer éves.
8)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Ha azután jelentkezett volna, hogy azt csatlakoztattam, akkor én is gyanakodnék rá, de már azelőtt is égett a pofája a biztosítéknak. :(
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az a csoki sok helyen közösített, lehet azzal okozol zárlatot... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Sziasztok!

Nem olvastam végig a topikot ( picit hosszú lenne :D ) viszont akadt egy olyan gondom, hogy az akkumulátor csatlakoztatásakor, azonnal posszan az akksi negatív biztosítéka. Átnéztem véleményem szerint kellő alapossággal a rendszert, egy ártatlan kábel lógott a hátsó sárhányóra, ezt bekötöttem egy elosztóba, aminek a kimenő oldalán nincs kábel, így az nem okozhat többé gondot. Viszont így is olvad a bizti. Az irányjelző relét kivettem, mivel azt gondoltam, az okozhatja a gondot, a legkisebb biztosítékot is kivettem. Tudtok adni tippet, merre nézzek szét még?

Órákat kivettem, kábeleket megnéztem, lámpabúrát elől levettem, sarukat széthúztam, nehogy összeérjenek...

Előre is köszönöm a tippeket.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem »

Erre gondoltam én is, mert nálam ugyan itt a konzol alatt csak össze lett csúsztatva két anya saru, levágtam őket és csokival összekötöttem a kábeleket, majd 3 réteg zsugorcsővel szigeteltem.Ugyanígy a saruvégeket máshol, a csatlakozási pontoknál... De télen nagy átnézés lesz mert oxidálódik rendesen a csatlakozási vég néhány helyen...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Szebik András írta:A múltkor a biztosíték műanyagjának leolvadása miatt az ülés alatt a javaslatotokra rendet raktam, ott nem lehet zárlat. Az utólagos és nem teljesen rögzített fesszabályzó szigeteletlen sarui miatt amit olyannak láttam, mindent megigazítottam, szigeteltem vagy a helyére raktam. Azóta amúgy nem deformálódott el a biztosíték :)
Szerintem is valami zárlat lesz, valami lehetetlen helyen. Csak bírjam megtalálni. A végeredményről majd beszámolok.
Hátsó lámpatest konzol alatt ahol átbújik a sárvédő és a tartó között vagy a környékén, kidörzsölődve, becsípődve? :-k
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2016.08.09. 17:59-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

A múltkor a biztosíték műanyagjának leolvadása miatt az ülés alatt a javaslatotokra rendet raktam, ott nem lehet zárlat. Az utólagos és nem teljesen rögzített fesszabályzó szigeteletlen sarui miatt amit olyannak láttam, mindent megigazítottam, szigeteltem vagy a helyére raktam. Azóta amúgy nem deformálódott el a biztosíték :)
Szerintem is valami zárlat lesz, valami lehetetlen helyen. Csak bírjam megtalálni. A végeredményről majd beszámolok.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Zárlat lesz ez sztem... Ülés alatt nincs összecsípve a hátramenő kábelköteg? Ha ráülsz, lenyomod az ülőlapot, felkapcsolod a helyzetjelzőt, vagy a féket húzod, akkor zárlatos lesz. Ha nem ülsz rajta, nem nyomódik össze a köteg. Talán. :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Igen, hosszan is szóval az aksi is bírja. Minden működik. Egyszerre is.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Szebik András írta:Rámértem. 12.5V a nyugalmi feszültség. A helyzet az hogy álló motornál nem jelentkezik a hiba. Miután elindítottam nem jelentkezett. A gyújtáskapcsolót átnéztem, ott nincs hiba. Kábelokat is kimértem, zárlatra utaló jel nincs. Gondoltam, ennek örömére kerülök vele egyet. Kint a határban egy kis pihi után elindítottam, fordulás közben behúzom az első féket és leáll ugyanazzal a hibával, mint eddig. No mondom, meg gyüttünk, már ez is kezdi. Tuti valami tök egyszerű hiba lesz, csak még egy hétig szenvedni fogok vele mire megtalálom.
Álló motornál tudsz dudálni?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Szebik András írta:Rámértem. 12.5V a nyugalmi feszültség. A helyzet az hogy álló motornál nem jelentkezik a hiba. Miután elindítottam nem jelentkezett. A gyújtáskapcsolót átnéztem, ott nincs hiba. Kábelokat is kimértem, zárlatra utaló jel nincs. Gondoltam, ennek örömére kerülök vele egyet. Kint a határban egy kis pihi után elindítottam, fordulás közben behúzom az első féket és leáll ugyanazzal a hibával, mint eddig. No mondom, meg gyüttünk, már ez is kezdi. Tuti valami tök egyszerű hiba lesz, csak még egy hétig szenvedni fogok vele mire megtalálom.
Kitöredezett vezetékszigetelés a kormány mellett?
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Rámértem. 12.5V a nyugalmi feszültség. A helyzet az hogy álló motornál nem jelentkezik a hiba. Miután elindítottam nem jelentkezett. A gyújtáskapcsolót átnéztem, ott nincs hiba. Kábelokat is kimértem, zárlatra utaló jel nincs. Gondoltam, ennek örömére kerülök vele egyet. Kint a határban egy kis pihi után elindítottam, fordulás közben behúzom az első féket és leáll ugyanazzal a hibával, mint eddig. No mondom, meg gyüttünk, már ez is kezdi. Tuti valami tök egyszerű hiba lesz, csak még egy hétig szenvedni fogok vele mire megtalálom.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég