Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell írta:Elvittük fúratni a hengert egy elég jó hírű mühelybe itt a környékben és ott az öreg szaki azt mondta higyük el a Berta dugatyúval 0,05 illesztésre szokták megfúrni a hengert és a világon semmi gond nem szokott lenni velük. Azt mondja nincs értelme ők annó végigjárták ezt a kisérletezés dolgot és arra jutottak arany középútnak ez a legjobb választás(több mint 15 éve csak ezt használják).
Már csak az a kérdés maradjon amit ő mond vagy legyen lengyel helyette? 70,50 méretnél járok ha jól emlékszem azt mondta annyira fúrja majd bár az a dugóba bele lesz írva majd. Nem tudom bízzak-e bennük. Ki mit mond? Ja igen és ekkora dugóval hol tarthatok cm3 illetően?
Hova vitted? Így hogy "jó nevű műhely" nem sokan fogják tudni, kikről van szó...

(löket)térfogat = (furat/2)^2 * PI * löket
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Elvittük fúratni a hengert egy elég jó hírű mühelybe itt a környékben és ott az öreg szaki azt mondta higyük el a Berta dugatyúval 0,05 illesztésre szokták megfúrni a hengert és a világon semmi gond nem szokott lenni velük. Azt mondja nincs értelme ők annó végigjárták ezt a kisérletezés dolgot és arra jutottak arany középútnak ez a legjobb választás(több mint 15 éve csak ezt használják).
Már csak az a kérdés maradjon amit ő mond vagy legyen lengyel helyette? 70,50 méretnél járok ha jól emlékszem azt mondta annyira fúrja majd bár az a dugóba bele lesz írva majd. Nem tudom bízzak-e bennük. Ki mit mond? Ja igen és ekkora dugóval hol tarthatok cm3 illetően?
Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

Megtudja mondani valaki nekem, a lehúzási nyomatékát a Ts125 kis lánckerekének?
Nagy Etz-n 60nm-t láttam, de a kis Ts-hez nem találok értéket.

Asszem maradok a 60nm-nél


Olyankor mi van, ha "csak" 35nm-rel tudtam lehúzni? Lelazul, szétcsesz mindent?

A menetes részen is ott vannak 60 fokonként a hornyok, lehet nem is kell 60nm-rel lehúzni, mint az Etz-nél?
liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: liter6 »

liter6 írta:Sziasztok!
Ma sajnos valami megmekkent a váltómban :cry: (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Mi lehet a gond? Elég csak a kuplungoldalt levenni, vagy a blokkot is szét kell húzni? Itthon meg tudom-e javítani különösebb célszerszámok nélkül?

Köszi: Liter
Köszi a segítséget. Ez nem túl jó hír, lehet hogy én is megpróbálom megszokni. :lol: Én letenyei vagyok, esetleg tudtok valakit Letenye-Nagykanizsa térségében akire rábízhatnám a javítást, én ebbe már nem akarok belekontárkodni.

Köszi: Liter
Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 181
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kocsisgab »

liter6 írta:Sziasztok!
Ma sajnos valami megmekkent a váltómban :cry: (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Mi lehet a gond? Elég csak a kuplungoldalt levenni, vagy a blokkot is szét kell húzni? Itthon meg tudom-e javítani különösebb célszerszámok nélkül?

Köszi: Liter
Nekem ugyanez a problémám. De évek óta. :lol: Csak emiatt nem akarom szétkapni a gyári hibátlan, még bontatlan blokkomat, ezért hát együtt élek a problémával azóta is (2012 óta). :D De két hét alatt annyira hozzászoktam, hogy már szinte nem is probléma... :D
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" ;)
Dgergely
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2016.02.02. 22:00
MZ-d típusa: Mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dgergely »

Patrik írta:Valószínű,hogy eltört az ollórugó,.a blokkot ha jól emlékszem szét kell húzni de nem biztos kis etz-be nem vagyok jártas.
Hát nemrég húztam szét én kis etz-n a blokkot, és sajnos az ollórugóhoz ha hozzá akarsz férni ahhoz szét kell kapni a blokkot.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Valószínű,hogy eltört az ollórugó,.a blokkot ha jól emlékszem szét kell húzni de nem biztos kis etz-be nem vagyok jártas.
liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: liter6 »

Sziasztok!
Ma sajnos valami megmekkent a váltómban :cry: (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Mi lehet a gond? Elég csak a kuplungoldalt levenni, vagy a blokkot is szét kell húzni? Itthon meg tudom-e javítani különösebb célszerszámok nélkül?

Köszi: Liter
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Már évek óta csipegeti az olajat a motorom. Most a lengyel túrán viszonylag pontosan le tudtam mérni, 2500 km-en 1,5 decit nyelt el. Mivel olajfolyás sehol nincs ezért az a valószínű, hogy elszipákol a kuplung felőli szimeringnél belőle. Erre utal valószínűleg az is, hogy a szuszogónál finoman olajpárás a blokk. Menet teljesítményben, használhatóságban semmi gondot nem okoz, de nem tudom mekkora probléma ez? Érdemes egy szimering csere miatt lebontani azt az oldalt, vagy ez nem jelentős és ráér akkor cserélni ha drasztikusan megugrik a fogyás vagy egyéb probléma miatt le kell húzni a kuplungot?
Válaszaitokat előre is köszönöm.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Igen köszönöm! Erre gondoltunk...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nem kötekedés,csak egy kis figyelmeztetés arra hogy egy kis munkával lehet magunkon segiteni,ne mindig a másikra várjunk :) Ezekben minden kérdésedre választ kapsz szakszerűen,érthetően.
Ja és ez másoknak is írom nem csak neked :)

http://hu.lmgtfy.com/?q=mz+etz+250+service+film


Már az elsőben is ott van 45:15-nél a válasz a kérdésedre
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nagyon köszönöm, de ez etz 250-re is működik? :)
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

hell írta:Köszönöm. 0,04 illesztés az igen jól látom... :)

Na, de ma úgy jött le a kuplungom amit még az isten sem látott tán. Nem tudni, hogy tudott így megszorulni de atom volt. Lehúzóval meg ütögetéssel meg melegítéssel. Majd lehúzó csere egy sűrű menetesre, mire majd ríva fakadás után lejött de a főtengely vége kicsit berepedt. Remélem ez nem jelent túl nagy gondot!? Ott elméletileg nincs semmi a menet ép és a többi. Így még sosem jártunk ennyire ráragatjon.

De a nagy kérdésem akkor erre a kuplung kotyogás témára(behuzom nem kotyog vagy alig). Hogy is van ez akkor pontosan mit is kell hézagolni. A fogaskeréknek a holtjátéka mennyi lehet? Esetleg valaki valami infót tudna adni pánikszerűen? Volt baj vele bőven már és most vérszemet kaptunk megcsináljuk. Gondolkoztunk a peremes alátét cserétől vagy a peremnek a módosításától mindenre. :) Tehát mi lenne a jó megoldás és persze mennyi lehet a holjáték?
Nagyon megköszönöném ha valaki ebben tudna segíteni! Annó volt róla szó itt, de az emlékeimben annyira nem friss hogy is volt ez a téma pontosan pár éves volt itt szó róla(még a a mester is meg talán zsaki is írt róla, + a mester faternak is mondta volna mikor a kipuffot átvette a műhelyben de az sem most volt). Persze mintha azt is írták volna nem hosszú életű a dolog mert 2000km körül kb. újrakezdi(persze ez is csak emlék lehet rosszul emlékszem :) ).

Megpróbálom bemásolni remélem sikerül..

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
boors
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Tartózkodási hely: veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: boors »

Sziasztok!

Egy főtengely kérdésben kérnék némi segítséget:

A 150-es etz-m-ben megforgott a főtengely a csapágyban, eléggé fel volt fényesedve. Vettem bele, egy keveset használt főtengelyt
(tényleg az nem lóg, nincs felfényesedve stb.). -Viszont a minap rámértem esztergán és 8 század ütés van benne - a két oldalon egyszerre.- tehát a két sonka az alsó csapszegen eltekeredve nincs. Egy helyi szaki véleménye szerint ezt így nyugodtan berakhatom.- ti mit gondoltok?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Köszönöm. 0,04 illesztés az igen jól látom... :)

Na, de ma úgy jött le a kuplungom amit még az isten sem látott tán. Nem tudni, hogy tudott így megszorulni de atom volt. Lehúzóval meg ütögetéssel meg melegítéssel. Majd lehúzó csere egy sűrű menetesre, mire majd ríva fakadás után lejött de a főtengely vége kicsit berepedt. Remélem ez nem jelent túl nagy gondot!? Ott elméletileg nincs semmi a menet ép és a többi. Így még sosem jártunk ennyire ráragatjon.

De a nagy kérdésem akkor erre a kuplung kotyogás témára(behuzom nem kotyog vagy alig). Hogy is van ez akkor pontosan mit is kell hézagolni. A fogaskeréknek a holtjátéka mennyi lehet? Esetleg valaki valami infót tudna adni pánikszerűen? Volt baj vele bőven már és most vérszemet kaptunk megcsináljuk. Gondolkoztunk a peremes alátét cserétől vagy a peremnek a módosításától mindenre. :) Tehát mi lenne a jó megoldás és persze mennyi lehet a holjáték?
Nagyon megköszönöném ha valaki ebben tudna segíteni! Annó volt róla szó itt, de az emlékeimben annyira nem friss hogy is volt ez a téma pontosan pár éves volt itt szó róla(még a a mester is meg talán zsaki is írt róla, + a mester faternak is mondta volna mikor a kipuffot átvette a műhelyben de az sem most volt). Persze mintha azt is írták volna nem hosszú életű a dolog mert 2000km körül kb. újrakezdi(persze ez is csak emlék lehet rosszul emlékszem :) ).
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hell! Itt vannak az alapméretek.
Kép
És a túlméretek.

Kép
Ez meg emlékeztetőül.
Kép
Használd egészséggel.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

pnlaci írta:És mi az alap méret ahonnan indulunk?
Holnap meg kapod az összes alap és túlméreti táblázatot.(ha el nem felejtem!) :D[/quote]

Nagyon köszönöm előre is!
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

És mi az alap méret ahonnan indulunk?[/quote]
Holnap meg kapod az összes alap és túlméreti táblázatot.(ha el nem felejtem!) :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

pnlaci írta:
hell írta:Mármint a hajtókarra gondoltam miféle lehet csak azért mert nagyon jó birta!? + a leírt méret után mik jönnek és köbcentiben az mit fog jelenteni?
Fejből most a pontos méretek nem mennek,de 72 ig felenként ugrik a méret.
És mi az alap méret ahonnan indulunk?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ha a berúgó és a váltó közt folyik, ott sajnos nincs O-gyűrű. Lehet beleszúrni nútot és akkor betehető, de az esztergáláshoz ki kell szerelni a váltókart (tehát blokkhúzás)
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta:
Jól sejtettem, ez pont az a "dinamószellőző" amiről lejjebb beszéltünk. Az ES blokkokon ki van alakítva egy csöcs a blokk jobb oldalán ami a dinamóházba vezet, azt kötötte össze a légszűrővel. Hogy ennek mi értelme vagy haszna volt, már a múlt homályába veszett. Későbbi blokkokon már nincs is kialakítva (korai, belső szimeringes TS-en sem)

Tényleg át is van lyukasztva, bele lehet nyúlni rajta keresztül a szívógumiba? Mert az 1973 utáni példányokon is van amin megvan ez a rész a gumiban, de csak a perem amire a csövet kellett ráhúzni, mögötte zárt a gumi.

Ha lyukas akkor csere nemlyukasra, ha nem lyukas akkor ne :)

Köszönöm!
Tényleg lyukas, majd nézek valamit a helyére.. :)

Esetleg a váltókarnál az olajfolyásra valami tipp? Ha jól emlékszem, ott egyy "o" gyűrű van, amit tavaly cseréltem, de nem hozta a várt eredményt.. :(

Még egyszer köszönöm a segítséget!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:Mármint a hajtókarra gondoltam miféle lehet csak azért mert nagyon jó birta!? + a leírt méret után mik jönnek és köbcentiben az mit fog jelenteni?
Fejből most a pontos méretek nem mennek,de 72 ig felenként ugrik a méret.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Dgergely
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2016.02.02. 22:00
MZ-d típusa: Mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dgergely »

Sziasztok, megvoltak az első próbakörök a felújított járgánnyal :D ,szerencsére tökéletesen jár. Egy hibát találtam, hogy a kuplungkiemelő rúdnál elég durván folyik az olaj, olvastam hogy valamilyen gumidarab kéne oda, csak nem tudom milyen, légyszi segítsetek.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Mármint a hajtókarra gondoltam miféle lehet csak azért mert nagyon jó birta!? + a leírt méret után mik jönnek és köbcentiben az mit fog jelenteni?
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

hell írta:Fúratás előtt vagyok és meglepődtem 35000km körül van benne ereje nem valami nagy volt a gépnek, de azt leszámítva eléggé jó állapotban volt a bele.
Ez miféle lehet?

Kép

Másik oldalán valami CKR felirat is van.

+ olyan kérdésem lenne milyen méretek vannak ez felett. Most 69,06 dugó volt benne.

Nekem most 69,47-es van benne, első túlméretre fúrt
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Fúratás előtt vagyok és meglepődtem 35000km körül van benne ereje nem valami nagy volt a gépnek, de azt leszámítva eléggé jó állapotban volt a bele.
Ez miféle lehet?

Kép

Másik oldalán valami CKR felirat is van.

+ olyan kérdésem lenne milyen méretek vannak ez felett. Most 69,06 dugó volt benne. Ez most mit is jelent nekem amúgy hol tartok a fúratásban hanyadik méretnél?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2016.05.01. 18:10-kor.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

KILL3R etz írta:Házi körülmények között az üveglap(járólap, tusírlap, bármi ami tuti egyenes, és kemény felület)-ra fektetett csiszolóvászon+biztos kéz kombóval is egész nagy biztonsággal lehet lekapni megfelelő méretre. Ha jól rémlik 3.3mm a gyári vastagság.
Oké, nekem munkahelyi ártalom, hogy egyből köszörű jut eszembe, mert abból van a cégnél mindenféle :D
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Házi körülmények között az üveglap(járólap, tusírlap, bármi ami tuti egyenes, és kemény felület)-ra fektetett csiszolóvászon+biztos kéz kombóval is egész nagy biztonsággal lehet lekapni megfelelő méretre. Ha jól rémlik 3.3mm a gyári vastagság.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Tibi85 írta:A kúp rendben van, rendesen fent volt.
Ha lamellákat kell cserélni, azt hol érdemes beszerezni? A mofakeres használható?

Utángyártott lamellákkal csak annyi probléma van, hogy vastagabb az eredetinél. Finomabb köszörűvel, vagy hasonló eljárással kell belőle elvenni, és akkor jó lesz. A 251-es ETZ-mnél is ez volt, amikor az előző gazda tette rendbe, vastagok voltak a lamellák, köszörűn elvettek belőle, és azóta is passzentos
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerencsére nagyon rég kellett lamellát vennem, így passzolom a kérdést, de nemrég valamelyik topicban volt erről szó, ott meg van fejtve a dolog... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tibi85 »

A kúp rendben van, rendesen fent volt.
Ha lamellákat kell cserélni, azt hol érdemes beszerezni? A mofakeres használható?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Vagy a kúpon forog a kuplung, vagy maga a szerkezet csúszik meg... Ha szimeringet cserélsz, úgyis látni fogod a kúpot. Ha az ép, akkor meg kell nézni a kuplungot, hogy mi a helyzet benne...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Tibi85
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Békés

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tibi85 »

Mi okozhatja azt, hogy berúgáskor olyan érzés mintha be lenne húzva a kuplung? Nem mindig csinálja, be lehet indítani. Kompresszió van, viszonylag szépen jár.
250-es ETZ-ről van szó. Kb. 5 évet állt.
Szétszedtem a blokkot, és semmi rendelleneset nem véltem felfedezni. Mindenesetre cserélek szimeringet, és gyűrűt. Az nem árthat.
A kuplungot nem szedtem szét. Lehet az, hogy az állás miatt összetapadtak a lamellák? Egyáltalán az okozhatna ilyen problémát?
Nem mentem a motorral, középtámaszon menet közben váltogattam. Ekkor működött a kuplung.

Első indításnál nem produkálta a problémát. Pár perc járatás után, mikor újra be akartam indítani akkor kezdődött.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Jól sejtettem, ez pont az a "dinamószellőző" amiről lejjebb beszéltünk. Az ES blokkokon ki van alakítva egy csöcs a blokk jobb oldalán ami a dinamóházba vezet, azt kötötte össze a légszűrővel. Hogy ennek mi értelme vagy haszna volt, már a múlt homályába veszett. Későbbi blokkokon már nincs is kialakítva (korai, belső szimeringes TS-en sem)

Tényleg át is van lyukasztva, bele lehet nyúlni rajta keresztül a szívógumiba? Mert az 1973 utáni példányokon is van amin megvan ez a rész a gumiban, de csak a perem amire a csövet kellett ráhúzni, mögötte zárt a gumi.

Ha lyukas akkor csere nemlyukasra, ha nem lyukas akkor ne :)
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta:A blokkról és erről a lyukas gumiról kérhetek egy képet? (sejtem miről van szó de a te motorodon már nagyon nem kéne legyen)

Rezgés: a kis TS nem egy halk, sima járású konstrukció. A bölcsővázba csak bele van csavarozva a blokk, nem szilentes mint pl. a Simson vagy az ETZ-k.
Kicsit megkésve, de itt vannak a képek:

A segítséget köszönöm!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Időközben rájöttem... A kipufogó könyök és a dob csatlakozásánál kifúj, azt hallom...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

jujj rosszat linkeltem... Felteszem a sajátomat mindjárt...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Athem írta:Szerintetek kell tartanom attól, hogy megszorul a dugattyú ha üzem hőmérsékleten és alatta nem sokkal ilyen kattogó hangot ad a blokk?
https://www.youtube.com/watch?v=CPCtTmK-cAU
nekem a karburálás nem tetszik inkább, húzol egy gázt és hörög, nagyon sok késéssel reagál
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Szerintetek kell tartanom attól, hogy megszorul a dugattyú ha üzem hőmérsékleten és alatta nem sokkal ilyen kattogó hangot ad a blokk?
https://www.youtube.com/watch?v=CPCtTmK-cAU
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezek szerint van remény amit mutattam még gyáriak lehetnek. Örülök... :)

Szét lett szedve a gépem jó 35000km után és 3 helyen látszot szorulás nyoma bár alattam egy kivételével sosem állt meg az az 1 is csak mert a gyertya becseppent. :) Gyűrűhézagot nem említeném inkább jobb az úgy... :D
Nagyon ráppantunk a projektre pénz emberélet nem számít alapon szinte.... :D Kíváncsi leszek mi lesz belőle...
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:Nem semmi azért senki nem emlékszik rá milyen volt a gyárija annó. Nagyon sok embert kérdeztem errefele, de senki. Régi történet ez nyilván... :)

Vagy mégsem olyan régi történet van egy fanatikus MZ-s majdnem szomszédban és az esküszik rá az volt a gyári amit a képen mutattam előbb kaptam az infót...
Emlékeimbe kotorgálva mintha rémlene müanyag betétes még mikor a /1 cseréltem 86 ban. :-k
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Én is köszi! :smt023
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Köszi a megerősítést. ;-)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sell írta:
Hali, emlékeim szerint 22-es.
Jók az emlékeid :-D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

z25z írta:Zsebi! Nem tudtam kiguglizni, de a fiuk most itt ugyis nagyon benne vannak, megkerdezzuk :-)
Szoval: meg tudnatok modani mekkora kulcsnyilasu szerszam kell a ford.szam kihajto csiga levetelehez?

Hali, emlékeim szerint 22-es.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Valószínűleg akkoriban, még kevésbé dokumentálta az ember az alkatrészeket. ;-) amúgy amit először mutattál olyan szépen kerekített szegmenses nekem is van, még valamikor 96 tájékán vettem az akkori motoromhoz, de nem lettek beépítve, ennek a két oldalán a szegmensek nem tükörképei egymásnak, kicsit el vannak forgatva, viszont van olyan is amit én ezidáig eredetinek gondolok, annak a kiemelkedő részei tükörképe egmásnak és alakra szögletes cikkejek egyenes barázdákkal.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Zsebi! Nem tudtam kiguglizni, de a fiuk most itt ugyis nagyon benne vannak, megkerdezzuk :-)
Szoval: meg tudnatok modani mekkora kulcsnyilasu szerszam kell a ford.szam kihajto csiga levetelehez?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem semmi azért senki nem emlékszik rá milyen volt a gyárija annó. Nagyon sok embert kérdeztem errefele, de senki. Régi történet ez nyilván... :)

Vagy mégsem olyan régi történet van egy fanatikus MZ-s majdnem szomszédban és az esküszik rá az volt a gyári amit a képen mutattam előbb kaptam az infót...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2016.04.26. 21:16-kor.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Ferrodol van felsütve a fém lamellára.A fék is így készül.Nekem nagyon rossz,a hátsó fékem,csak állóra tudja fékezni a kereket.Kis felületen érintkezik a dobbal.Akarok felsüttetni két fékpofát vastagabb ferrodol réteggel,és azt méretre esztergálni.Így,talán jó lesz.Visszatérve a kuplungra,viszek majd,egy régi lamellát magammal,és megkérdezem,mit gondol.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 54 vendég